abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63407109
Zwangerschap en geboorte deel 415

De aanstaande papa's en mama's :

23 november 2008: Igraine (meisje)
26 november 2008: Reinhilde en Nixxx
01 december 2008: Fuente en Buuf_Rietman
15 december 2008: Vero-Mama (meisje)
22 december 2008: DJMO (jongen)
24 december 2008: Dakota (meisje)
26 december 2008: Jose81
29 december 2008: _Ingrid_ en Djeez (jongen)

2009
02 januari 2009: Floria
07 januari 2009: kaputwiehund (papa)
08 januari 2009: DolleMina
09 januari 2009: Bass-Miss
11 januari 2009: Diaan en Peaceman (jongen)
12 januari 2009: Estrys
13 januari 2009: Cattie
16 januari 2009: Juttertje (jongen)
21 januari 2009: admiraal_anaal (papa)
23 januari 2009: Logout (meisje)
23 januari 2009: Jelief (jongen)
26 januari 2009: Jore (jongen)
27 januari 2009: Shaienne
28 januari 2009: Fruppel (meisje)
05 februari 2009: Twarres (papa)
11 februari 2009: Tinuviel en iamredleader
12 februari 2009: h2h2
14 februari 2009: maffemuts
18 februari 2009: hassanjassan (papa)
20 februari 2009: Zweefvliegje (was: klonelin) (meisje)
21 februari 2009: Koningin
24 februari 2009: Raissa en milanese (meisje)
25 februari 2009: ik80 (meisje)
03 maart 2009: Carmella
***19 maart 2009: texelonia en Micha ***
18 april 2009: S_oepstengel
20 april 2009: Iksje
27 april 2009: nummer_zoveel
04 mei 2009: Noli
20 mei 2009 Marlieske
22 mei 2009: Angel-Eyez
24 mei 2009: Memmel
25 mei 2009: jostib2nd (papa)
31 mei 2009: Vicky
05 juni 2009: Veraa
06 juni 2009: Mammamia
26 juni 2009: tessie
27 juni 2009: mikoxx
01 juli 2009: Flower-Ti-Amo
06 juli 2009: MeNicole
18 juli 2009: Rabsadani
*** 31 juli 2009: Miss_sly ***

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 23-11-2008 19:37:11 ]
pi_63407149
Mibos, pm was na mijn post, mijn excuus voor de post.

Owlet is bevallen van een 2e dochter!
  vrijdag 21 november 2008 @ 15:51:13 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63407161
Gefeliciteerd MeneerUil en Owlet!
En Ronja als grote zus natuurlijk ook!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 21 november 2008 @ 15:51:41 #4
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63407176
hier ook zo benieuwd naar de naam
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 21 november 2008 @ 15:55:55 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63407313
Hier nog even de oorspronkelijke post:
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 15:23 schreef MeneerUil het volgende:
Hallo,

Ik ben de man van Owlet, en ik wilde even laten weten dat we inmiddels een dochter rijker zijn. Het hele verhaal zal Owlet hier binnenkort vertellen, maar moeder en kind maken het goed, ze zijn nog in het ziekenhuis ter observatie.

Mijn vrouw kan bevallen als een pro!
pi_63407334
tvp
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 21 november 2008 @ 15:57:07 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63407359
woei.. ik sta vijfde
als er nu maar weer niet iemand zich er tussen propt

familie uil nogmaals gefeliciteerd met het baby uiltje
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_63407364
owlet en meneer uil van harte gefeliciteerd met jullie dochter
ronja jij ook gefeliciteerd en natuurlijk veel knuffel en speelplezier
mama van 3 kids!
pi_63407415
Is dat uiltje nou gewoon op de uitgerekende dag geboren?

Gefeliciteerd uilengezinnetje
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 21 november 2008 @ 16:01:14 #10
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63407484
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 15:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Is dat uiltje nou gewoon op de uitgerekende dag geboren?

Gefeliciteerd uilengezinnetje
volgens haar ticker was t nog 6 dagen geloof ik
Today is life -

Dale Carnegie
pi_63407492
Owlet, Meneer Uil en ROnja, van harte gefeliciteerd met jullie dochter en zusje!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_63407517
Owlet was vandaag uitgerekend!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 21 november 2008 @ 16:07:25 #13
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63407684
hebben jullie ook wel eens dat de baby bij jullie echt super druk is, maar als papa zijn hand op je buik legt hij (of zij) gelijk rustig is??? hier is het net alsof junior begrijpt dat wanneer papa's hand eraan te pas komt hij te druk is en rustiger moet doen omdat mama gek wordt van hem (zo is het nu dan he, toen junior nog niet zo groot was, schopte hij papa ook rustig weg) of zou hij gewoon verstoppertje spelen voor papa??
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_63407868
Owlet + man + Ronja, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter/zusje!!

En ook even een hart onder de riem voor Reinhilde dat jij met je vk gaat overleggen over het verdere proces en dat je daar al een soort geruststelling van krijgt vind ik helemaal niet zo raar of 'ongezond' ongeduldig, eerlijk gezegd. Ik lees hier niet vaak mee, dus ik weet het fijne er niet van, maar toen mijn vk (uit zichzelf overigens) met bijna 40 weken tegen me zei dat ze me niet tot 42 weken zou laten lopen viel er echt wel een last van m'n schouders af (en vervolgens begonnen de weeën ) dus ik kan het me echt wel voorstellen dat de gedachte alleen al wat rust geeft. Bovendien vind ik je voor de rest verder absoluut niet 'klagerig' overkomen; iets waar een heuleboel vrouwen op het eind meer last van hebben dan jij
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_63407975
Dank je wel JellyRose,
Nu ben ik weg .
pi_63408036
Owlet, MeneerUil en Ronja, Gefeliciteerd met jullie dochter en zusje!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_63408207
Owlet en meneerUil en Ronja gefeliciteerd

Over dat wel of niet inleiden... Er wordt vaak gezegd 'een baby komt wanneer hij/zij er klaar voor is'. Maar er zijn ook zat verhalen van mensen waarbij de baby ook wat later kwam en dat na de bevalling bleek dat er eigenlijk nog maar weinig vruchtwater was, of dat de placenta er toch niet meer zo jofel uitzag. Dat zijn toch ook dingen waarvan ik denk dat het niet ideaal is voor een baby. En het zal vast maar in weinig gevallen zo voorkomen. Maar denk dat er ook maar weinig gevallen zijn waarbij inleiden slechter voor de baby bleek dan toch nog even wachten.

Nou is dit misschien niet echt van toepassing op Reinhilde, maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat inleiden ook heus niet zo slecht hoeft te zijn als dat men hier doet voorkomen. En in het geval van Reinhilde is dat iets tussen haar en haar vk/artsen, wat voor hen de beste oplossing is.

En als we dan toch irritaties gaan uitspreken, wat ik jammer vind in dit topic, is dat het vooral over de minder leuke kanten gaat van zwanger zijn. Elk pijntje, elk kwaaltje, zelfs elke verkoudheid wordt uitgebreid besproken. En op de 'positievere' posts wordt mijn inziens maar weinig gereageerd. Dat vind ik een beetje jammer, ik probeer juist zoveel mogelijk te genieten van mijn zwangerschap en heb het gevoel dat ik dat hier niet echt kwijt kan. En dan heb ik het niet over de 'extremere' verhalen van bijv. Carmella en Raissa, dat vind ik allemaal volkomen begrijpelijk en voor hen heb ik alleen maar heel veel respect hoe ze hiermee omgaan tijdens hun zwangerschap.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 21 november 2008 @ 16:27:33 #18
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_63408249
Ja maar, ja maar tex? Mag ik nog wat zeggen dan???

Doe het gewoon:
Er is niemand die zegt dan inleiden slecht is ook niet met veertig weken maar dan is het meestal met een gegronde reden en niet omdat de moeder ongeduldig is.

Daarom heb ik een poosje minder gepost toen het met mij echt niet goed ging. Ik deed mezelf en andere imo geen plezier om hier te komen melden dat mijn hart maar weer eens op hol ging, filmpjes nooit goed waren of de kleine te weinig vruchtwater had enz. Elke dag hetzelfde zou me zelf depressief maken en dat heb ik nooit toegelaten.

Tex ik vind het wel fijn om te lezen dat je dubbel zo geniet van je zwangerschap.

[ Bericht 86% gewijzigd door Mibos2 op 21-11-2008 16:32:35 ]
pi_63408310
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 16:07 schreef DJMO het volgende:
hebben jullie ook wel eens dat de baby bij jullie echt super druk is, maar als papa zijn hand op je buik legt hij (of zij) gelijk rustig is??? hier is het net alsof junior begrijpt dat wanneer papa's hand eraan te pas komt hij te druk is en rustiger moet doen omdat mama gek wordt van hem (zo is het nu dan he, toen junior nog niet zo groot was, schopte hij papa ook rustig weg) of zou hij gewoon verstoppertje spelen voor papa??
Ja dat gaat hier ook zo! Micha heeft de baby daardoor nog helemaal niet gevoeld. Bij Noah was het ook precies zo. Duurde best lang voordat anderen (ook mijn zus bijv.) hem konden voelen. Ach ja, als deze baby net zo leuk wordt als Noah is dan teken ik ervoor Dat voelen komt vanzelf wel een keer!
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_63408332
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 16:27 schreef Mibos2 het volgende:
Ja maar, ja maar tex? Mag ik nog wat zeggen dan???
Het is een openbaar forum he, dus
©Dumbo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 21 november 2008 @ 16:30:57 #21
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63408341
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 16:29 schreef texelonia het volgende:

[..]

Ja dat gaat hier ook zo! Micha heeft de baby daardoor nog helemaal niet gevoeld. Bij Noah was het ook precies zo. Duurde best lang voordat anderen (ook mijn zus bijv.) hem konden voelen. Ach ja, als deze baby net zo leuk wordt als Noah is dan teken ik ervoor Dat voelen komt vanzelf wel een keer!
wat ik me dan afvraag... als jij je handen op je buik legt, verstopt t kindje zich dan ook?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_63408354
Tex, ik vind het juist echt leuk om de leuke, positieve dingen te lezen; ik ben alleen zo slecht in het reageren (en ik ben niet zwanger enzo, dus kom ik hier weinig)
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_63408358
Reinhilde als jij dat gesprek met de vk wil voeren is dat toch prima! en als je bijna 40 weken zwanger bent is dat het perfecte tijdstip voor zo'n gesprek.
Als jij ff lekker wil zagen dan mag je dat van mij lekker doen, al vond ik je post echt niet klagend overkomen.

Familie Uil van harte met jullie vers gebakken uiltje!!
En wat gaaf om zo'n trotse papa en man te zien posten, lief hoor die opmerking

Zo ik ga ff weer klagen, vanmiddag vk gebeld die had geen zin om naar de praktijk te rijden voor de uitslag die er ws wel was met de post ik kreeg het nummer van het Diag. Centrum en ben zelf maar ff gaan bellen, de dame daar mocht mij niet zelf de uitslag door geven dus werd een er echo-man bij gehaald die belde me 15 minuten later terug.
De kans is nu 1 op 15, *slik* ik had meer gehoopt op 1 op 180 ofzo.

later belde de andere vk terug (3 dames in 1 praktijk) en die was een beetje gepikeerd dat ik zelf had gebeld want ze had er echt aan gedacht hoor!, dus ik de reactie van haar collega verteld (van gisteren en vandaag) en die was nogal geshockt van mijn relaas.
Nou ik ook, zet dus echt daar geen stap meer binnen..... ik blijf fijn bij de gyn neem het overigens niet alle vk-en kwalijk van die praktijk maar de reactie's die ik van die ene heb gehad die liegen er niet om.
En dan zwijg ik nog ff over de zwangerschap van Isa
Vriendin van me zat bij alle telefoongesprekken en haar mond stond steevast open van verbazing.

Miss_Sly knap dat je zusje er op haar manier goed mee om kan gaan, maar voor mij is dit de enige manier.
Ff het gevoel uitschakelen werkt hier nu voor mij, het gevoel komt straks wel weer hoop ik.
Maar ik doe nu vooral mijn best om de zwangere dames om mij heen niets te laten merken, wil namelijk hun niet (mogelijk/hopelijk) onnodig in de zorgen laten zitten.
En anders trek ik het denk ik niet nog een weekje of 5 voor we alle uitslagen hebben ik ga ook echt pas juichen op 22 dec. als alle uitslagen binnen zijn eerder geloof ik het toch niet meer.
Ach ja ieder zijn manier, en gelukkig heb ik een hele lieve man, dochter en super goede vriendin
bij wie ik af en toe mijn ei kwijt kan.
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 21 november 2008 @ 16:33:37 #24
219033 Mibos2
pi_63408430
Doe het gewoon:
Er is niemand die zegt dan inleiden slecht is ook niet met veertig weken maar dan is het meestal met een gegronde reden en niet omdat de moeder ongeduldig is.

Daarom heb ik een poosje minder gepost toen het met mij echt niet goed ging. Ik deed mezelf en andere imo geen plezier om hier te komen melden dat mijn hart maar weer eens op hol ging, filmpjes nooit goed waren of de kleine te weinig vruchtwater had enz. Elke dag hetzelfde zou me zelf depressief maken en dat heb ik nooit toegelaten.

Tex ik vind het wel fijn om te lezen dat je dubbel zo geniet van je zwangerschap.
  vrijdag 21 november 2008 @ 16:35:15 #25
219033 Mibos2
pi_63408472
Marlieske een dikke voor jou want dit was vast niet het bericht waar je op gehoopt had!

Ik zou ook lekker bij je gyn blijven en de vk's laten voor wat ze zijn.
pi_63408504
MeneerUil en Owlet gefeliciteerd
marlieske: heb niet heel goed gevolgd wat er aan de hand is, maar toch een knuffel, want het klinkt allemaal erg naar
A little nonsense now and then is cherished by the wisest men.
pi_63408554
Ow marlieske, ik begrijp je helemaal hoor! Het was ook geen kritiek ofzo, ik vond alleen het verschil in hoe jullie ermee omgaan zo....tja, bijzonder (weet even niet welk woord ik anders moet gebruiken).
Ik vind het vooral heel naar dat je hier doorheen moet, dat zou niemand ooit moeten hebben. En 5 weken is inderdaad nog ontzettend lang!

Heel vervelend dat het met de vk-praktijk niet lekker loopt, maar gelukkig heb je een goed gevoel bij de gyn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 21 november 2008 @ 16:37:55 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63408563
Jeetje Marlieske, dat is wel even slikken idd lijkt me.
pi_63408607
Even iets heel anders he, toen ik nog lurker was ( ) las ik een keertje dat iemand zenuwachtig werd van het bezoek van Moeders voor Moeders, omdat ze gingen testen of ze wel écht zwanger was (en stel je voor dat..!)... daar moest ik destijds erg om lachen.

Nu kan ik me er nog in vinden ook Ik zie al helemaal voor me dat er ineens maar één streepje verschijnt als ze zo langskomt...
pi_63408609
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 16:33 schreef Mibos2 het volgende:
Doe het gewoon:
Maar ik denk niet dat het aan ons is om te beoordelen wanneer iets gegrond is of niet. Daar zijn toch ook vk's en artsen voor? Hier vinden mensen misschien dat Reinhilde zich een beetje aanstelt, want je weet vantevoren dat een zwangerschap max 42 weken kan duren. Maar wij kunnen ook niet voelen hoe het voor Reinhilde voelt. En als het onverantwoord is om Reinhilde eerder dan 42 weken in te leiden, wordt dat vast niet gedaan.

En het is een gesprek om een plan op te stellen. Het is niet alsof er meteen een datum voor inleiding wordt geprikt ofzow.
©Dumbo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 21 november 2008 @ 16:39:59 #31
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63408614
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 16:30 schreef Ynske het volgende:

[..]

wat ik me dan afvraag... als jij je handen op je buik legt, verstopt t kindje zich dan ook?
nee bij mij juist niet, hij volgt echt mijn handen waar ik ze neerleg, vooral 's avonds als ik op bed lig op mijn zij, en dan roep ik manlief erbij, en meteen is het stil

marlieske

pi_63408623
Achja Tex ik begrijp je helemaal hoor over je opmerking van het klagen, kwaaltjes en de negatieve dingen.
Ik had ook liever alleen maar leuke dingen gepost, ik wil niet klagen en ik wil genieten, god mag weten hoe graag ik dat nu zou doen.... heb namelijk verder totaal geen kwaaltjes ofzo en het ging verdomme zo goed.
Ik snap het wel maar kan het ff niet helpen dat mijn post niet het jubelen en jompelen waard zijn.
Ik hoop dat over een paar weken dubbel en dwars in te kunnen halen en hoop dat als mensen zich aan mijn post storen of niets steunends willen/kunnen zeggen er snel overheen lezen.

Thnx Mibos2 nee niet wat ik wilde horen maar ergens wel verwacht ofzo vandaar dat ik een vriendin had opgezocht zodat ik de uitslag niet alleen hoefde aan te horen.
Mama van Isa en Ties
pi_63408643
ik las ergens 'genieten'van je zwangerschap

als je het mij vraagt is er weinig positiefs aan zwanger zijn toch?

het is fijn dat er een kleintje in je buik groeit en dat het een goed coconnetje is voor hem/haar.

maar striae, krampen,maagzuur,misselijkheid,vraatzucht, hormonen, dik worden, bekkeninstabiliteit,hartkloppingen,hyperventilatie,haaruitval,puisten,vergiftiging,blaasontsteking,bloedverlies en ga zo maar door
sla ik liever over
Ik geniet wel gewoon van de baby als ze er is
wanna rub mah puppeh?!
pi_63408692
Owlet,meneerUil enRonja! Gefeliciteerd met jullie uilskuiken.
Owlet ik wens je een goede en rustige kraamweek en heel veel kracht voor een voorspoedig herstel.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 21 november 2008 @ 16:48:51 #35
219033 Mibos2
pi_63408832
Marlieske je komt op mij over alsof je onderbewustzijn al verder is met denken. Gosh hoe leg je dat nou weer uit wat ik bedoel???

Tex ik ga niet nog een keertje in de discussie als je het niet erg vind. Maar ik bedoelde het dus niet rot en dat heb ik haar in antwoord van haar pm ook al uitgelegd. En nee ik bedoel ook dit niet boos.
pi_63408834
Ja, een uileneitje is een uilskuikentje geworden
Owlet, MeneerUil en Ronja Gefeliciteerd
pi_63408868
Owlet, Whoei!! Van harte gefeliciteerd

Reinhilde,
Mensen, iedereen beleeft die laatste weken op z'n eigen manier. Reinhilde is heel ongeduldig, maar vergeet niet dat vorige week haar vliezen al gebroken zouden zijn, en met hoe dat allemaal ging kan ik me indenken dat het nu zwaar wordt. En, een gesprek over hoe nu verder betekent niet dat ze bij 40 weken en 1 dag al wordt ingeleid, het betekent gewoon dat zij weet waar ze aan toe is.
Persoonlijk mag deze kleine van mij ook met 40 weken komen, niet omdat ik het zat ben ofzo, maar vanwege nogal wat ellende in m;n omgeving met kindjes die 2 weken overtijd gingen (in het laatste half jaar is 1 kindje overleden en 1 kindje heeft het net gered). Dus ik ben gewoon bang, en daarom zou ik ook graag!!! met 40 weken bevallen.

Marliesje, jeetje, 1 op 15.. kan me indenken dat dat slikken is! En hoe nu verder? Wat gebeurt er nu?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_63408893
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 16:40 schreef marlieske het volgende:
Achja Tex ik begrijp je helemaal hoor over je opmerking van het klagen, kwaaltjes en de negatieve dingen.
Ik had ook liever alleen maar leuke dingen gepost, ik wil niet klagen en ik wil genieten, god mag weten hoe graag ik dat nu zou doen.... heb namelijk verder totaal geen kwaaltjes ofzo en het ging verdomme zo goed.
Ik snap het wel maar kan het ff niet helpen dat mijn post niet het jubelen en jompelen waard zijn.
Ik hoop dat over een paar weken dubbel en dwars in te kunnen halen en hoop dat als mensen zich aan mijn post storen of niets steunends willen/kunnen zeggen er snel overheen lezen.

Thnx Mibos2 nee niet wat ik wilde horen maar ergens wel verwacht ofzo vandaar dat ik een vriendin had opgezocht zodat ik de uitslag niet alleen hoefde aan te horen.
Ik noemde jouw naam dan wel niet, maar jouw naam had bij die van Carmella en Raissa mogen staan hoor! Voor zover ik me er iets bij voor kan stellen wat je nu doormaakt, snap ik helemaal dat je niet op een roze wolkje zit, maar dat er juist een grote donkergrijze wolk boven je hangt. Ik vond de tijd naar de 12 weken en 20 weken echo al kruipen, maar voor jou lijkt het me helemaal een slopende tijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door texelonia op 21-11-2008 17:01:23 ]
©Dumbo
pi_63408914
Ow en hier geen harde buiken meer! Dus er gebeurt nog niets
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 21 november 2008 @ 16:56:02 #40
219033 Mibos2
pi_63409025
He ik dacht je komt melden dat je hummel er is!!!
pi_63409076
Owlet en familie gefeliciteerd!!! Ik ben heel benieuwd naar de naam en of ze inderdaad op de uitgerekende datum bevallen is!!
Oh en naar foto's natuurlijk!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_63409097
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 16:56 schreef Mibos2 het volgende:
He ik dacht je komt melden dat je hummel er is!!!
Whehehee, ging het maar zo snel
Sara
Merel
Ukje
pi_63409130
Owlet, meneer Uil en Ronja gefeliciteerd met het uilskuikentje!!

Marlieske, even een dikke knuffel en veel sterkte. Vervelend dat de uitslag niet is waar je op gehoopt had. Sterkte met wachten op de rest van de testjes en ik denk aan je

@Dakota... jamaar... jij geniet toch van bleek? Das dan toch ook genieten van je zwangerschap?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63409154
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 16:41 schreef Dakota het volgende:
ik las ergens 'genieten'van je zwangerschap

als je het mij vraagt is er weinig positiefs aan zwanger zijn toch?

het is fijn dat er een kleintje in je buik groeit en dat het een goed coconnetje is voor hem/haar.

maar striae, krampen,maagzuur,misselijkheid,vraatzucht, hormonen, dik worden, bekkeninstabiliteit,hartkloppingen,hyperventilatie,haaruitval,puisten,vergiftiging,blaasontsteking,bloedverlies en ga zo maar door
sla ik liever over
Ik geniet wel gewoon van de baby als ze er is
Misschien ben ik gewoon gezegend met (tot nu toe) weinig kwaaltjes De bekkenpijn word ik ook niet vrolijk van, Maar dat zorgt er niet voor dat ik niet van m'n zwangerschap geniet. Mijn buik ben blij dat die weer wat dikker wordt en ik straks trots met een toeter kan rondlopen (tot ie zo groot is dat het lichamelijk zwaar wordt ongetwijfeld). Die vraatzucht, hormonen, zelfs de maagzuur kan ik nu (nog) om lachen. Misschien omdat dat me echt het gevoel geeft dat ik zwanger ben.

En ik bedoel ook absoluut niet dat er niet geklaagd mag worden hoor! Tuurlijk zitten er vervelende kanten aan zwanger zijn, eigenlijk is het maar een lastige en ongemakklijke (voor de een wat erger dan de ander) toestand waarin je je 9 maanden (en daarna eigenlijk ook nog) lang in bevindt. Maar het lijkt af en toe wel alsof er een dagelijkse update wordt gedaan met hoeveel pijntjes/kwaaltjes/hoestbuien iemand vandaag heeft. En de helft van de dingen die worden genoemd hebben mijn inziens niet eens veel met zwanger zijn te maken, maar is dan bijv. gewoon een verkoudheid. Dat dat extra vervelend kan zijn als je zwanger bent snap ik. Maar moet daar 3 keer per dag een update over worden gegeven?

Okay misschien overdrijf ik een ietsiepietsie Maar wat mij betreft zou het geklaag iets minder mogen, en de leukere dingen iets meer. Maar misschien ligt het ook wel gewoon aan mij, ben ik de enige daar in
©Dumbo
pi_63409199
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 16:59 schreef huuphuup het volgende:
Owlet, meneer Uil en Ronja gefeliciteerd met het uilskuikentje!!

Marlieske, even een dikke knuffel en veel sterkte. Vervelend dat de uitslag niet is waar je op gehoopt had. Sterkte met wachten op de rest van de testjes en ik denk aan je

@Dakota... jamaar... jij geniet toch van bleek? Das dan toch ook genieten van je zwangerschap?
dat is waar
en tegenwoordig ook van wasmiddel maar daar gaat je neus van kapot maar kan verder geen kwaad volgens de dokter (heb het opgebiecht)
Ik snuif aan alles tegenwoordig

mn vriend durft al niet meer te bukken (is 2.02 meter) omdat ik dan aan zijn haar trek en er aan ga snuiven (shampoo)

alleen afwasmiddel is vies
wanna rub mah puppeh?!
pi_63409298
Tex, ik begrijp wat je bedoelt. BIj mijn vorige zwangerschap heb ik die opmerking ook wel eens gemaakt en ook nu vond ik vaak dat er veel geklaagd werd. Maar ja, aangezien dat ws toch niet veranderen zal en het er wellicht ook gewoon een beetje bijhoort, lees ik er maar overheen.
Des te leuker vind ik het juist als iemand lekkere positieve berichten plaatst. En dan bedoel ik inderdaad niet de meiden die het echt zwaar hebben of die op het laatst lopen en het gewoon zat zijn.
pi_63409330
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 16:50 schreef Fuente het volgende:

Marliesje, jeetje, 1 op 15.. kan me indenken dat dat slikken is! En hoe nu verder? Wat gebeurt er nu?
Tja 1 dec. de punctie en dan 8 dec. de voorlopige uitslag van de sneltest, en 22 dec. de complete uitslag.

En Mibos2 ik heb de eerste weken van de zwangerschap zo vaak geroepen dat het "te goed ging" in vergelijking tot de zwangerschap bij Isa, dat het nu wel klopt bij mijn gevoel van toen, het ging TE goed om waar te zijn. Bij ons zijn altijd beren op de weg te vinden en als die er niet zijn krijg ik argwaan... stom hé.
Mama van Isa en Ties
pi_63409342
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 17:00 schreef texelonia het volgende:

[..]

Misschien ben ik gewoon gezegend met (tot nu toe) weinig kwaaltjes De bekkenpijn word ik ook niet vrolijk van, Maar dat zorgt er niet voor dat ik niet van m'n zwangerschap geniet. Mijn buik ben blij dat die weer wat dikker wordt en ik straks trots met een toeter kan rondlopen (tot ie zo groot is dat het lichamelijk zwaar wordt ongetwijfeld). Die vraatzucht, hormonen, zelfs de maagzuur kan ik nu (nog) om lachen. Misschien omdat dat me echt het gevoel geeft dat ik zwanger ben.

En ik bedoel ook absoluut niet dat er niet geklaagd mag worden hoor! Tuurlijk zitten er vervelende kanten aan zwanger zijn, eigenlijk is het maar een lastige en ongemakklijke (voor de een wat erger dan de ander) toestand waarin je je 9 maanden (en daarna eigenlijk ook nog) lang in bevindt. Maar het lijkt af en toe wel alsof er een dagelijkse update wordt gedaan met hoeveel pijntjes/kwaaltjes/hoestbuien iemand vandaag heeft. En de helft van de dingen die worden genoemd hebben mijn inziens niet eens veel met zwanger zijn te maken, maar is dan bijv. gewoon een verkoudheid. Dat dat extra vervelend kan zijn als je zwanger bent snap ik. Maar moet daar 3 keer per dag een update over worden gegeven?

Okay misschien overdrijf ik een ietsiepietsie Maar wat mij betreft zou het geklaag iets minder mogen, en de leukere dingen iets meer. Maar misschien ligt het ook wel gewoon aan mij, ben ik de enige daar in
je slijmvliezen gaan aan gort tijdens je zwangerschap dus verkoudheid is wel een kwaal
Maarre voor de 1 is het fijn voor de ander een hel idd.
ik ben normaal ontzettend sportief en een spring in t veld. Ik voel me nu al maanden zwaar beperkt .
Nu er ook nog bedrust bij is gekomen vind ik het helemaal vervelend.
Ik snap dat breinaaldentaartjesentheemensen lekker knus met de bolle buik op de bank 'cocoonen' en erg gelukkig zijn en de kleine kwaaltjes omarmen.
ikzelf kan niet wachten tot ik weer aan een rekstok hang
wanna rub mah puppeh?!
pi_63409402
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 17:01 schreef Dakota het volgende:

[..]

dat is waar
en tegenwoordig ook van wasmiddel maar daar gaat je neus van kapot maar kan verder geen kwaad volgens de dokter (heb het opgebiecht)
Ik snuif aan alles tegenwoordig

mn vriend durft al niet meer te bukken (is 2.02 meter) omdat ik dan aan zijn haar trek en er aan ga snuiven (shampoo)

alleen afwasmiddel is vies

Ik vind juist heel veel stinken... Zeep enzo vind ik wel lekker, maar verder vind ik heel veel luchtjes vies..
Sara
Merel
Ukje
pi_63409486
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 17:06 schreef Dakota het volgende:

[..]

je slijmvliezen gaan aan gort tijdens je zwangerschap dus verkoudheid is wel een kwaal
Maarre voor de 1 is het fijn voor de ander een hel idd.
ik ben normaal ontzettend sportief en een spring in t veld. Ik voel me nu al maanden zwaar beperkt .
Nu er ook nog bedrust bij is gekomen vind ik het helemaal vervelend.
Ik snap dat breinaaldentaartjesentheemensen lekker knus met de bolle buik op de bank 'cocoonen' en erg gelukkig zijn en de kleine kwaaltjes omarmen.
ikzelf kan niet wachten tot ik weer aan een rekstok hang
Hmm, ik kan niet breien en lust geen thee. Ok, taartjes dan weer wel
Ik begrijp best dat je je beperkt voelt, ik ben zelf ook altijd in de weer. Daarom kreeg ik vorige week ook op m'n kop van de vk toen ze vroeg hoe druk ik nog was. Maar tot die tijd heb ik me eigenlijk niet zo beperkt gevoeld. Ondanks alle (kleine) kwaaltjes kon en deed ik alles gewoon nog. Nou ja, behalve sporten dan, dat heb ik inderdaad een maand of zes geleden al op moeten geven. Jammer, maar helaas.

Dat je minder klaagt wil niet zeggen dat je alleen maar als een gezapige muts op de bank hangt.
pi_63409506
Meneeruil, Owlet en Ronja, van harte met jullie dochter en zusje!
Fake it till you make it...
  vrijdag 21 november 2008 @ 17:14:31 #52
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_63409514
Owlet en Meneer Uil, fantastisch nieuws!
Van harte met de geboorte van jullie dochter!

I'm so glamourous I piss glitter!
pi_63409579
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 17:13 schreef Igraine het volgende:

[..]

Hmm, ik kan niet breien en lust geen thee. Ok, taartjes dan weer wel
Ik begrijp best dat je je beperkt voelt, ik ben zelf ook altijd in de weer. Daarom kreeg ik vorige week ook op m'n kop van de vk toen ze vroeg hoe druk ik nog was. Maar tot die tijd heb ik me eigenlijk niet zo beperkt gevoeld. Ondanks alle (kleine) kwaaltjes kon en deed ik alles gewoon nog. Nou ja, behalve sporten dan, dat heb ik inderdaad een maand of zes geleden al op moeten geven. Jammer, maar helaas.

Dat je minder klaagt wil niet zeggen dat je alleen maar als een gezapige muts op de bank hangt.
weetikweetik
ik bedoel alleen dat sommige mensen zich dus nestelen in hun zwangerheid en het geen reden vinden tot klagen. de ander baalt en uit dat ook.. ikzelf klaag ook niet geloof ik..heb verder een prima zwangerschap, nooit misselijk geweest enzo. Alleen de afgelopen 2 weken rommeldebommeltmnbuikes. maar dan mag ik klagen want ik doe aan tevroegbevalgevaar
wanna rub mah puppeh?!
pi_63409687
Owlet, MeneerUil en Ronja van harte met jullie dochter en zusje!
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_63409712
Tjah het zal ook voor iedereen anders zijn. Zelf vind ik dit echt een vreselijke zwangerschap. Ik geniet van mijn buik, en het getrappel. Maar ik heb al sinds week 14 heel veel pijn, kan bijna niets. Ik kan mijn meiske niet tillen, ik zit vanaf week 24 thuis. De onzekerheid.. is alles wel goed met dit kindje, teveel vruchtwater, te kleine beentjes, de onzekerheid gewoon.
Ik heb zelf niet het idee dat ik veel 'klaag', ik heb er wel over verteld, maar dat vind ik wat anders. Een ander ziet het misschien als klagen... voor iedereen is het anders.
Sara
Merel
Ukje
pi_63409738
owlet, MeneerUil en Ronja gefeliciteerd met jullie dochter en zusje!
Saartje
pi_63409792
Ja! Ze is er
Owlet, MeneerUil en Ronja van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe wondertje!
pi_63409829
MeneerUil en Owlet, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!!!!!! Een hele fijne kraamtijd toegewenst!
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 15:23 schreef MeneerUil het volgende:

Mijn vrouw kan bevallen als een pro!
!

Rabsadani; welkom!

Marlieske; een hele dikke Wat is het slikken 1 op 15...
Ik weet niks anders te zeggen behalve dat ik hoop dat de tijd sneller gaat en je genoeg afleiding tussendoor hebt. Ik vind dat je je heel goed houdt in deze moeilijke periode!

Reinhilde; fijn dat het idee om een plan te maken je al wat rustiger doet voelen!
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 16:27 schreef Mibos2 het volgende:

Klinkt heel herkenbaar Mibos, zo voel ik me al een aantal weken. Ik post vaak met wat tegenzin over mezelf, omdat ik zo weinig positieve updates kan geven als iemand vraagt hoe het gaat, dus hou ik het liever een beetje voor me, dan blijf ik zelf een stuk positiever en lees/schrijf ik hier gewoon lekker mee met anderen.

Dakota; fijn dat je weer thuis bent, en ik moest zo lachen om je post dat je nu je beha-maat weet omdat ze nu eindelijk passen !!!
  vrijdag 21 november 2008 @ 17:28:43 #59
190853 RockabeIIa
pi_63409831
Wordt er nu geklaagd over het klagen? Dan ga ik bij BE klagen dat er geklaagd wordt over het klagen!

Er is een nieuw beepje
pi_63410004
ja maar nu is t stil

gheheh, dokter phil maakte net een grapje
wanna rub mah puppeh?!
  † In Memoriam † vrijdag 21 november 2008 @ 17:43:47 #61
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_63410120
vers uilskuiken
owlet, MeneerUil, Ronja en verdere familie, gefeliciteerd!

(ben benieuwd naar het verhaal, verwacht toch minstens een halve dhz bevalling )
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_63410239
-edit- toch maar niet want mijn babynaam staat er tussen
wanna rub mah puppeh?!
pi_63410310
Owlet, MeneerUil en Ronja Gefeliciteerd
pi_63410391
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 17:28 schreef RockabeIIa het volgende:
Wordt er nu geklaagd over het klagen?
!

Ik vind het eigenlijk wel mooi, dat alles zo samenvalt in 1 topic. De mooie momenten, de zware momenten, kleine dingen, grote dingen, "gewoon" alles bij elkaar
  vrijdag 21 november 2008 @ 17:59:41 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63410447
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 17:28 schreef RockabeIIa het volgende:
Wordt er nu geklaagd over het klagen? Dan ga ik bij BE klagen dat er geklaagd wordt over het klagen!

Er is een nieuw beepje
Waarom nou weer bij mij?
Ik haat klagen!

Dakota, je maakt me nieuwsgierig!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 21 november 2008 @ 18:02:59 #66
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63410521
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 17:59 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Waarom nou weer bij mij?
Ik haat klagen!

Dakota, je maakt me nieuwsgierig!
dan kan jij ook weer ergens over klagen

beeb is onrustig hier ik denk dat ik papa maar even roep even vijf minuten rust, en een lekkere massage

pi_63410578
pittenzakje ?
wanna rub mah puppeh?!
  vrijdag 21 november 2008 @ 18:07:27 #68
190853 RockabeIIa
pi_63410591
DJMO, geen snotneus vandaag?

Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 21 november 2008 @ 18:11:05 #69
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63410661
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 18:07 schreef RockabeIIa het volgende:
DJMO, geen snotneus vandaag?

ik durf niet meer te klagen
om serieus te antwoorden: ik ben nog wel verkouden, maar heb er niet zoveel last meer van, kan weer normaal ademhalen in ieder geval

pi_63410685
stelletje dikzakken \ /
wanna rub mah puppeh?!
  vrijdag 21 november 2008 @ 18:25:30 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63410922
Owlet en meneer Uil, van harte met jullie kuiken!!!

KuikenGuppy
  vrijdag 21 november 2008 @ 18:28:51 #72
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63410991
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 16:39 schreef Rabsadani het volgende:
Even iets heel anders he, toen ik nog lurker was ( ) las ik een keertje dat iemand zenuwachtig werd van het bezoek van Moeders voor Moeders, omdat ze gingen testen of ze wel écht zwanger was (en stel je voor dat..!)... daar moest ik destijds erg om lachen.

Nu kan ik me er nog in vinden ook Ik zie al helemaal voor me dat er ineens maar één streepje verschijnt als ze zo langskomt...
Weet je eigenlijk wel wat ze met je urine doen bij Moeders voor Moeders? Ze gebruiken het HDG eruit voornamelijk om afslankpillen van te maken . Voor mij reden om het (voorlopig) niet te willen.
KuikenGuppy
pi_63411049
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 18:28 schreef Burdie het volgende:

[..]

Weet je eigenlijk wel wat ze met je urine doen bij Moeders voor Moeders? Ze gebruiken het HDG eruit voornamelijk om afslankpillen van te maken . Voor mij reden om het (voorlopig) niet te willen.
Het is HCG en het wordt niet voornamelijk gebruikt voor afslankmiddelen (geen pillen, overigens, maar injecties). Het wordt voornamelijk gebruikt om vrouwen te helpen die hormoonstimulatie nodig hebben om zwanger te kunnen worden. Een heel goed doel dus.
  vrijdag 21 november 2008 @ 18:33:06 #74
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_63411065
Owlet, mijnheerUil en Ronja gefeliciteerd met jullie dochter/zusje

Marlieske, wat een naar nieuws, sterkte

Update van mezelf is dat ik een anti-stof in mijn bloed blijk te hebben, wat eventueel een risico voor het kindje met zich mee kan brengen in de vorm van bijv. bloedafbraak bij of bloedarmoede van de baby.
Ben nu in afwachting van de uitslag (ik weet zelf al om welke stof het gaat, alleen heeft nooit iemand mij verteld dat dat kwaad kon bij een eventuele zwangerschap)
Naar alle waarschijnlijkheid moet het bloed van de donor ook gechecked worden om risico's uit te kunnen sluiten.
Vooralsnog ga ik er vanuit dat het bloed van hem gunstig zal zijn in combinatie met die stof, zodat de kleine gewoon veilig en gezond verder kan groeien in mijn buik
No more games, no more drama...
  vrijdag 21 november 2008 @ 18:34:56 #75
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63411108
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 18:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is HCG en het wordt niet voornamelijk gebruikt voor afslankmiddelen (geen pillen, overigens, maar injecties). Het wordt voornamelijk gebruikt om vrouwen te helpen die hormoonstimulatie nodig hebben om zwanger te kunnen worden. Een heel goed doel dus.
HCG, bedoel ik ja. Ik heb begrepen dat meer dan de helft ervan voor afslankpillen gebruikt wordt, ik wil me tzt wel eerst daar goed over laten inlichten .
KuikenGuppy
pi_63411217
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 18:34 schreef Burdie het volgende:

[..]

HCG, bedoel ik ja. Ik heb begrepen dat meer dan de helft ervan voor afslankpillen gebruikt wordt, ik wil me tzt wel eerst daar goed over laten inlichten .
http://www.moedersvoormoeders.nl/
  vrijdag 21 november 2008 @ 18:48:34 #77
190853 RockabeIIa
pi_63411461
quote:

[..]

Vooral doen alvorens iets te roepen!
  vrijdag 21 november 2008 @ 18:49:09 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63411468
He wat naar A-E. Fijn dat ze er bovenop zitten wel.
pi_63411481
Owlet, van harte!!
pi_63411522
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 16:07 schreef DJMO het volgende:
Jaaaaa dat doet ze hier ook! Best stom soms als je iets wilt laten voelen

Marlieske, wat een nieuws Pff.. weet eigenlijk niet eens wat ik er verder over wil zeggen.. Sterkte!
  vrijdag 21 november 2008 @ 18:55:39 #81
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_63411638
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 18:49 schreef Brighteyes het volgende:
He wat naar A-E. Fijn dat ze er bovenop zitten wel.
Ja eerst was ik er wel van geschrokken, kreeg geen telefoontje maar een brief dat ik nog een keer bloed moest prikken. Met rare medische termen erin.. en woorden als excuses dat we u bezorgd maken.
Maar het is niet levensbedreigend, in het ergste geval zal ik bij een gyn gaan lopen en dus regelmatiger in de gaten gehouden worden, zodat als er wat mis gaat men er direct wat aan kan doen.
  vrijdag 21 november 2008 @ 19:04:04 #82
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_63411830
Owlet en meneer Uil van harte gefeliciteerd met jullie dochter Wat fijn dat alles zo goed is gegaan!!!

Marlieske, zo'n uitslag wil je inderdaad liever niet horen. Hopelijk zijn alle andere uitslagen wel goed

Verder kan ik melden dat het mij goed gaat Wat moe af en toe maar verder gaat het nu best goed, bijna geen last van mn bekken meer en geniet ik echt van de zwangerschap. Nog 2 dagen a.s. maandag en dinsdag werken en dan verlof We zijn vandaag begonnen met de moxabehandeling, jeetje wat stinkt dat spul zeg. We hebben besloten dit nog 4 dagen te doen, donderdag het bezoek bij VK af te wachten, mocht de baby dan nog niet gedraaid zijn, dat we het dan proberen te laten draaien door de VK/gyn.
Make love, not war ☮
  vrijdag 21 november 2008 @ 19:12:01 #83
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63412035
owlet! Jaaaa! Gefeliciteerd ook voor de grote zus en trotse vader!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 21 november 2008 @ 19:24:18 #84
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63412329
Kleine uiltjes zijn gaaf

Gefeliciteerd owlet, MeneerUil en Ronja!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_63412375
quote:

[..]

Ja dat wil in Spanje nog wel eens gemaakt worden ja, maar hier echt niet. Gewoon even googlen of navragen bij Moeders voor Moeders.

AE, kan me indenken dat je daarvan schrok!
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 21 november 2008 @ 19:34:44 #86
108648 cattie
lieve moeder
pi_63412608
Owlet en meneeruil gefeliciteerd met het uilskuiken ! Ik ben benieuwd naar de naam.
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 12:07 schreef DJMO het volgende:

igraine en cattie zijn idd ook verdacht stil.. datumdrieling???
Jongens, ik ben 32 + 3 weken zwanger, ik ga nog lang niet bevallen! Ik moet nog werken. Nog 1 week en dan heb ik verlof. Al is mijn collega trouwens woensdag met 33 weken wel bevallen, alles schijnt wel goed te gaan.

Reinhilde, er is al veel gezegd en ik wil het niet weer oprakelen, maar ik snap hoe je je voelt. Er is niets mis mee om als je bijna 40 weken zwanger bent te overleggen hoe het zal gaan als je over tijd loopt. En ik vind je niet te veel klagen ofzo. Je post in het speeltuinbankje tenminste nog steeds gezellig mee.

Over klagen: Ik ben het wel met Tex eens. Als er iets is, is er niets mis mee om dat te posten. Maar verkoudheden enz of uitgebreide posts over hoevaak je wakker bent geworden vind ik ook niet zo hoeven. Dan kunnen we veel topics vullen, met alle kleine ongemakken.

Marlieske, dat is geen fijne uitslag. Sterkte met alles!

A-E ook spannend voor jou, sterkte!
  vrijdag 21 november 2008 @ 19:39:12 #87
108648 cattie
lieve moeder
pi_63412749
En nog een update over mezelf: Vandaag op controle geweest, de bus kwam niet opdagen, dus ben ik gaan fietsen, 5 km met wind tegen. Sommige stukken moest ik lopen Ondanks dat een goede bloeddruk (105/75) en de gyn concludeerde dat er met mijn conditie niets mis is! Verder was ook alles goed. Baby is nog niet ingedaald. De gyn en ik zijn erg tevreden over hoe deze zwangerschap gaat. We hadden van te voren niet gedacht dat ik tot aan mijn verlof zou kunnen werken! Ik ben echt blij dat het zoveel beter gaat dan de vorige zwangerschap.
pi_63412823
Cattie, dat klinkt helemaal mega goed!
Sara
Merel
Ukje
pi_63412832
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 18:28 schreef Burdie het volgende:

[..]

Bij mij begon de mevrouw er zelf over: dat het soms zo misbruikt wordt, maar dat Moeders voor Moeders daar dus helemaal niet achter staat. Vond het een fijn en eerlijk verhaal.
Cattie, geniet van je laatste weekje voor verlof Veel plezier met aftellen!
  vrijdag 21 november 2008 @ 19:42:58 #90
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_63412865
Owlet, MeneerUil en Ronja, gefeliciteerd met jullie zusje. Ik ben toch zo benieuwd naar haar naam.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 21 november 2008 @ 19:43:40 #91
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_63412878
psst ik wil niemand boos maken, maar ik ben blij dat ik nog maar 4 weken hoef te werken, is goed te overzien zo!!
pi_63412887
Jaaa, het zusje van Ronja is geboren gefeliciteerd!
en welkom nieuw klein meisje!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 21 november 2008 @ 19:48:47 #93
108648 cattie
lieve moeder
pi_63413021
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 19:41 schreef Fuente het volgende:
Cattie, dat klinkt helemaal mega goed!
En daar ben ik super blij mee!
pi_63414009
Uileneitje welkom op deze wereld!!!
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  vrijdag 21 november 2008 @ 20:51:19 #95
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_63414806
Gefeliciteerd met de kleine, familie Uil.

Ik post juist zo weinig omdat er verder niets te klagen valt. Ik ben nooit misselijk geweest, ik heb geen last van mijn bekken, ik heb een redelijk kleine buik, heb (nog?) geen striae, etcetera. Er valt gewoon niets te melden.

Zeker als ik sommige verhalen hoor hier, dan durf ik dus niet eens te posten, aangezien het op mij een beetje overkomt als zeggen: 'Nah nah nah, ik heb nergens last van, nah nah nah. Pluh. '

En ik wil echt niet het risico lopen zo over te komen...
pi_63415412
Pfff kom op allemaal zeg!
De 1 klaagt veel, de ander klaagt weinig. Als we nou allemaal gewoon lekker ons ding doen en vertellen, hoeft niemand zich druk te maken!
Sara
Merel
Ukje
pi_63415427
Hoerrrraaaa!
Owlet van hare gefeliciteerd met je jongste uilskuikentje!
Ook meneer Uil, van haret.
En een dikke voor de grote zus.

Omdat ik via het updatetopic midden in een hormonenrel terecht kwam, heb ik weer eens bijgelezen hier.
Fuente, wat naar dat je zo veel pijn hebt zeg.
Cattie, super dat het zo goed gaat!
Tex, ik vind je zo gebalanceerd overkomen, wat fijn!
Reinhilde, ik snap je wel, maar ik snap de reactie van Mibos ook. Laatste loodjes zijn gewoon zwaar, zeker als je een valse start hebt gehad.
En Marlieske.... heftig hoor, een kans van 1 op 15... Sterkte deze weken.

Zo, ik ben weer weg!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_63416034
Owlet en MeneerUil, van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!

Marlieske, kan me voorstellen dat je op een andere uitslag had gehoopt. Sterkte!

Ik moet nog 2 weken en 2 dagen werken, heb zo'n zin in mijn verlof!!
pi_63416374
Owel en MeneerUil gefeliciteerd met jullie dochter!

Marlieske, logisch dat de uitslag toch even slikken is.....

Even een vraagje van mijn kant.... Hoe doen jullie het sinds jullie zwanger zijn met sporten? Sinds ongeveer mei dit jaar ben ik zo'n 4 keer in de week in de sportschool te vinden (fitness en aerobics). Zijn jullie gewoon door gegaan met sporten of gaan minderen of helemaal gestopt?
pi_63417516
Owlet, man en grote zus Ronja gefeliciteerd met jullie dochtertje!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  vrijdag 21 november 2008 @ 22:23:33 #101
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_63417734
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 16:29 schreef texelonia het volgende:

[..]

Had ik jou al gefeliciteerd? Ik weet het echt niet meer.
Dan gewoon nog maar een keer: GEFELICITEERD met die fantastische zwangerschap!!!!
En dat je maar fijn mag blijven genieten van elk leuk aspect van je zwangerschap. Doen hoor!
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 21 november 2008 @ 22:36:30 #102
108648 cattie
lieve moeder
pi_63418165
Flower-Ti-Amo, sporten is vooral een kwestie van naar je lichaam luisteren. In ieder geval wordt het afgeraden om trainingen tijdens je zwangerschap te verzwaren, tot 20 weken kun je blijven doen wat je deed als het goed gaat en dan wordt geloof ik toch wel aangeraden om het langzaamaan rustig aan te gaan doen. Na 20 weken mag je je rechte buikspieren niet meer trainen. Maar het handigst is het denk ik als je het aan je vk en/of een goede sportinstructeur/fysio voorlegt. Het is natuurlijk heel persoonsafhankelijk wat je nog aankan in je zwangerschap.
pi_63418648
Mama Owlet, trotse papa en Grote zus, enorm gefeliciteerd met jullie dochter en zusje!!! Heel veel geluk en liefde met zn 4tjes!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  vrijdag 21 november 2008 @ 23:05:28 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63418975
FlowerTiAmo, ik weet dat mijn vriendinnetje heel lang door gesport heeft.
Ik zou het gewoon even overleggen bij jou op de sportschool. Er zijn nl. wel een aantal dingen die je achterwege moet laten, bijv. (sommige) buikspieroefeningen.
En gewoon voor jezelf blijven b ekijken wat wel en niet goed voelt.
pi_63419356
Wat goed owlet! Ronja is grote zus.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 21 november 2008 @ 23:22:26 #106
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_63419417
Oeh, Owlet en man hebben twee dochters nu! En Ronja heeft een zusje!!!
Gefeliciteerd met jullie meisje, ik ben ook erg benieuwd naar de naam en het geboortekaartje (met Oxy's gedicht!!!) en foto's!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 21 november 2008 @ 23:24:02 #107
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63419457
Lieve Owlet, Meneer Uil en Ronja, van harte gefeliciteerd met jullie meisje!
Ik hoop dat jullie genieten van een fijne kraamtijd en ben blij dat alles goed is gegaan!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 22 november 2008 @ 00:26:55 #108
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63420760
niet alleen vrouwen hebben last van honger in de meest rare dingen en op de meest vreemde tijdstippen net nog vijf pannenkoeken staan bakken voor manlief; hij had nog honger en het beslag van gisteren was nog niet op.. hondenoogjes: mo wil jij zo lief zijn?? ja hoor, en hoe lekker pannenkoeken ook zijn, nu werd ik er goed misselijk van

pi_63423725
Bedankt voor de reactie Cattie en Brighteyes. Ik had het inderdaad ook willen vragen aan de vk toen ik belde voor een afspraak maar ben het helemaal vergeten. Daarna door de drukte (mijn opa is dinsdagnacht opgenomen in het ziekenhuis) niet meer aan gedacht om te bellen.

Ik zal het inderdaad eens op de sportschool vragen of zij nog dingen afraden.
pi_63423808
Owlet en MeneerUil gefeliciteerd met jullie dochter!!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_63424377
ik werd vannacht met een schok wakker

'IK BEN MIJN VRUCHTWATER VERLOREN' dus ik geef mijn vriend een ram
MIJN VLIEZEN AAAAAAAAH.
en toen keken we op bed en lag er helemaal niets
ghehehe
dromen is zo leuk
wanna rub mah puppeh?!
pi_63424422
lol Dakota!
pi_63424764
Ik vind het allemaal zo snel gaan hier in het topic!
Heb net even bijgelezen en ik ben nu alweer de helft vergeten
Zou zwangerschapsdementie dan toch bestaan?!
In iedergeval Owlet, meneer de Uil en Ronja heel erg gefeliciteerd met jullie dochter.zusje!
Carmella, Marlieske, Raissa en iedereen die het ook nodig hebben een dikke , het is me toch wat wat jullie allemaal te verduren krijgen op dit moment!

Vandaag hier 27 weken en 1 dag zwanger, de tijd lijkt supersnel te gaan!
Gisteren in Oosterwolde geweest bij Babyview voor een pretecho. Wat doen ze het daar ontzettend leuk zeg!
Het is ook niet meer geheim wat ik krijg, zie www.zweefvliegje.nl ..we krijgen een meisje! De foto's komen zal ik nog plaatsen maar die heb ik nog niet ingescand.

Op m'n werk moet ik de hele dag staan (winkel) en woensdag werd het me even wat teveel. Ik had ontzettend last van m'n onderrug en telkens als ik m'n gewicht op mijn linkerbeen zette, kon ik wel janken van de pijn. Donderdag heb ik me ziek gemeld en vrijdag was ik gelukkig niet ingeroosterd. Heb even bijgeslapen en nu heb ik het idee dat ik er wel weer een aantal dagen tegenaan kan (gelukkig hoef ik maandag pas weer).

Telkens neem ik me trouwens voor om hier meer te gaan posten maar ik vind het zo moeilijk om op iedereen te reageren enzo dus ik zal toch vooral lurken blijven denk ik.
  zaterdag 22 november 2008 @ 11:11:28 #114
593 sjak
Juffie Bloem
pi_63424879
Owlet en mijnheer Uil en Ronja van harte gefeliciteerd
Lekker douchen!
  zaterdag 22 november 2008 @ 11:42:16 #115
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_63425328
Owlet, Meneer de Uil en Ronja van harte gefeliciteerd!

* Noli. even inbreekt *
is met Wilyan nu acuut naar de dokter.. Wilyan is helemaal gespikkeld. Hopelijk is het een reactie op iets of een onschuldige vlekjesziekte. Maar vanwege mijn zwangerschap moesten ze zich maar zo snel mogelijk melden om uit te sluiten dat het niks anders is.

[edit] ze zijn terug. Het gaat vanzelf weg, het schijnt iets viraals te zijn. Hij heeft dus vandeweek waarschijnlijk last gehad van één of ander virusje. Het ergste heeft hij dus eigenlijk al gehad maar als reactie daarop uit zijn lichaam dat nu nog met vlekjes. Hij was (mij niet opgevallen), is (nu wel ja ) en zal nog even wat hangerig zijn maar het is niks ernstigs niet voor hem, voor mij of voor mijn baby.

[ Bericht 22% gewijzigd door Noli. op 22-11-2008 11:49:32 ]
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_63425351
Oh vervelend Noli
Hopelijk is het inderdaad niets om je zorgen over te maken!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63425371
Noli, gets! Goed dat 'ie naar de dokter is en hopelijk is het geen vlekjes-ziekte

Het rommelt hier een beetje sinds gisteravond. Beetje op en af, niets heel erg pijnlijks, maar er gebeurt wel iets volgens mij Maar goed, dan kan het natuurlijk nog wel 2 weken duren

Waar is Igraine vandaag? En Reinhilde?
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 22 november 2008 @ 11:50:33 #118
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_63425498
Oeh Fuente rommelen!
Rommelen is toch nog altijd een teken dat het niet zo heel lang meer hoeft te duren toch?
Maxi, Midi & Mini
pi_63426341
Noli, daar ga ik voor het gemak maar gewoon vanuit
Dus vandaag ben ik driftig aan het poetsen en opruimen
Sara
Merel
Ukje
pi_63426667
Owlet en de rest van de familie uil: hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van de nieuwe baby
Heel veel plezier en geluk toegewenst met z'n 4-tjes

Marlieske, da's geen fijn bericht... Sterkte met het wachten in onzekerheid de komende weken

En even een voor alle zwangeren die pijn of ongemakjes hebben, bedrust moeten houden, zich zorgen maken, half vergaan van ongeduld of het inmiddels gewoon helemaal zat zijn
En voor de dames die nergens last van hebben en elke dag genieten van hun zwangerschap:
Hopelijk blijft dat zo tot aan het eind!
.... met gevoel voor drama....
pi_63426729
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 12:49 schreef Kersjes het volgende:
Owlet en de rest van de familie uil: hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van de nieuwe baby
Heel veel plezier en geluk toegewenst met z'n 4-tjes

Marlieske, da's geen fijn bericht... Sterkte met het wachten in onzekerheid de komende weken

En even een voor alle zwangeren die pijn of ongemakjes hebben, bedrust moeten houden, zich zorgen maken, half vergaan van ongeduld of het inmiddels gewoon helemaal zat zijn
En voor de dames die nergens last van hebben en elke dag genieten van hun zwangerschap:
Hopelijk blijft dat zo tot aan het eind!
Mooi verwoord, hier wil ik me helemaal bij aansluiten.
Ben nu bijna 18 weken, en wat emotioneler de laatste dagen. Huil normaal bijna nooit, en laat m'n tranen nu bij de kleinste dingen al in de vrije loop.
Da's eigenlijk het enige waar ik nu last van heb.
  zaterdag 22 november 2008 @ 13:01:36 #122
24188 Belana
kloon van belana
pi_63426919
owlet en meneer uil van harte gefeliciteerd met jullie dochter

cattie, wat fijn dat het dit keer allemaal zoveel beter gaat zeg!
stormy waters...
sailin'
pi_63429173
Jose, ik durfde me hier nog niet melden, maar toen jij zei dat we dan toch nog samen konden posten in Z&G dacht ik: jaaah, ik ga me toch meteen melden!!

Bij deze dus, voorzichtig, beduusd en erg gelukkig. Uitgerekende datum voorlopig 31 juli 2009.
  zaterdag 22 november 2008 @ 15:04:52 #124
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63429227
Whhhhhoooooooohhoooooeeeeeiiii!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_63429623
Whaaaaaa! Wat fijn wat goed wat spannend! Lieve Sly ik hoop dat je een gezonde zwangerschap gaat hebben!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_63429703
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 21:10 schreef Fuente het volgende:
Pfff kom op allemaal zeg!
De 1 klaagt veel, de ander klaagt weinig. Als we nou allemaal gewoon lekker ons ding doen en vertellen, hoeft niemand zich druk te maken!
en daar sluit ik me helemaal bij aan! Iedereen beleeft een zwangerschap op z'n eigen manier en de één heeft last van van alles en nog wat en de ander van bijna niks... dan is het toch eigenlijk niet meer dan logisch dat er zo verschillend gereageerd wordt??

Diaan... ook al bijna met verlof! Lekker, he?

Ik ga komende week ook met verlof! Maandagmiddag ben ik vrij (mijn duo neemt mijn klas over), omdat we 's avonds van 18.00-22.00 uur ouderavond hebben.. En als ik eerst de hele dag van 07.30 (dan ben ik altijd al op school) tot 16.00 uur moet werken, dan trek ik het echt niet om vervolgens nog gesprekken te voeren van 6 tot 10.
Dan moet ik alleen nog dinsdag de hele dag werken en woensdag de ochtend... en dan... VERLOF!

Enne... Miss_Sly... waar bijf je??

Je bent er al!! Welkom!!! Leuk dat je je bent komen melden!!!!!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_63430104
Miss Sly!!! wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd!
  zaterdag 22 november 2008 @ 15:50:24 #128
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_63430106
Reinhilde ff als spuit elf. Toen ik 40wk en 4 dagen zwanger was van Zoë heb ik gewoon gevraagt of ze wilde kijken of ze me konden strippen ik wilde namelijk absoluut niet 2 wk over tijd lopen ivm kerst. En dat heeft ze gedaan die avond begon ook de bevalling en een kleine 4 a 5 uur later was ik moeder voor de tweede keer.

Dus ik zou het gewoon vragen.

Owlet en fam gefeliciteerd.
pi_63430456
Miss_Sly, yeeey Welkom hier!
Sara
Merel
Ukje
pi_63430657
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 15:01 schreef miss_sly het volgende:
Jose, ik durfde me hier nog niet melden, maar toen jij zei dat we dan toch nog samen konden posten in Z&G dacht ik: jaaah, ik ga me toch meteen melden!!

Bij deze dus, voorzichtig, beduusd en erg gelukkig. Uitgerekende datum voorlopig 31 juli 2009.
Ooh gelukkig eindelijk word wachten beloond, Miss_Sly ik kan geen woorden vinden hoe blij ik ben dit te mogen lezen, van harte meid.
Ik hoop echt dat je en geweldige zwangerschap mag hebben en voor de volle 100% mag genieten
Hé wat een goed nieuws moet er spontaan van janken (vreugdetranen wel te verstaan hé)
Mama van Isa en Ties
  zaterdag 22 november 2008 @ 17:09:54 #131
219033 Mibos2
pi_63431649
Miss Sly whoepiiiiieeeeeeeeee meid en man het is jullie zo gegund! Hoe voel je je en hoe gaat het en hoe gaat het met je buikkie en hoe vind je lief het en en en en en en????
  zaterdag 22 november 2008 @ 17:20:30 #132
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63431855
Igraine? Reinhilde? Joehoe?

Gefeliciteerd, miss Sly . We liggen elkaar vaak niet, maar ben nu wel echt heel blij voor je .
KuikenGuppy
  zaterdag 22 november 2008 @ 17:34:18 #133
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_63432161
Miss_Slyyyyyyyyyy ! ! !

Oh ja, ook even lekker leuk ge-auwehoer melden tegen over mijn inbreekpost..
Ik post hier eigenlijk heel weinig want zoveel viel er tot nu toe niet te melden. Ik voel nog niks en met mijn buik VIEL het nog wel mee allemaal aangezien ik toch ook al wat spekkies van mezelf had. Maarrrrr ik merk nu echt wel dat mijn buik begint te groeien uitpuilen.
En al voel ik van tijd tot tijd van alles in mijn buik , ik kan nog niet echt met alle zekerheid zeggen "JA! Nú heb ik de baby gevoeld!"
[edit] jahoor.. En terwijl ik dit net heb getikt.. *plok* (kind heeft nu al gevoel voor humor )

Trouwens, alles bij elkaar gerekend heb ik welgeteld nog maar één broek waar ik nog netjes inpas, die ook nog lekker zit én waarin ik nog enigzins fatsoenlijk aantoonbaar ben. (én daarbij, maar 1 fijne broek is ook errrrg handig met wassen ) Dus ik moet er binnenkort echt hoognodig op uit om nieuwe broeken te scoren Het lijkt me ook wel leuk om een leuk shirtje en/of jurkje er bij te vinden want dan heb ik meteen wat nieuws/leuks voor sint, kerst en oud en nieuw.
Maxi, Midi & Mini
pi_63432346
Miss_Sly feli
pi_63432359
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 15:01 schreef miss_sly het volgende:

Miss_Sly ik dacht even dat ik het woordje 'toen' zag ontbreken in je post, maar het is tegenwoordige tijd waar je over spreekt, je bent gewoon zwanger , wat geweldig!!!!!!!!! Ik zit hier echt even met verbazing, wat geweldig, het is je zo gegund!
pi_63432441
Wat geweldig Miss Sly!!
pi_63432712
Dank voor het hartelijke welkom

Ik voel me prima, eigenlijk. Heb zo nu en dan krampjes, maar dat heb ik dus al anderhalve week en dat was een van de dingen waardoor ik dacht toch maar eens te gaan testen. En ik moet iedere nacht naar het toilet en ik slaap altijd door als ik niet zwanger ben Verder niet misselijk of heel erg moe ofzo en vooral bezig bij te komen van de verbazing.

KOrtom, een ideale zwangerschap, so far
pi_63433056
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 17:56 schreef miss_sly het volgende:
Dank voor het hartelijke welkom

Ik voel me prima, eigenlijk. Heb zo nu en dan krampjes, maar dat heb ik dus al anderhalve week en dat was een van de dingen waardoor ik dacht toch maar eens te gaan testen. En ik moet iedere nacht naar het toilet en ik slaap altijd door als ik niet zwanger ben Verder niet misselijk of heel erg moe ofzo en vooral bezig bij te komen van de verbazing.

KOrtom, een ideale zwangerschap, so far
Wat onwijs geweldig!!!!!! Ik wens je een hele fijne zwangerschap!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_63433269
Miss Sly Wat goed! Gefeliciteerd!

Heel erg bedankt voor de felicitaties
Ik kom even heel kort vertellen dat het inmiddels uitstekend gaat met ons viertjes. Het waren heftige dagen maar nu zijn we gelukkig als gezin lekker thuis, klaar om uit te rusten.

Afgelopen woensdagavond was mijn bloeddruk bij de gewone VK controle net op het randje van te hoog. Omdat ik ook wat lichte hoofdpijnklachten had moesten we toch maar even langs het ziekenhuis voor ctg en bloedprikken.

Eenmaal daar hadden ze toch liever dat ik een nachtje zou blijven ter observatie en toen de volgende ochtend de klachten er nog steeds waren en erger leken te worden werd er besloten om meteen in te gaan leiden.
3 uur ging ik aan het infuus en zes uur later is Avalon geboren na een bevalling volgens het boekje (al geloof ik dat ik dat op dat moment niet echt vond )

Vlak na de bevalling bleek echter dat ze waren vergeten om te melden dat Avalon 24 uur ter observatie op de kinderafdeling opgenomen moest worden omdat ik magnesium had gekregen (en nog kreeg) ter voorkoming van een aantal verschijnselen van zwangerschapsvergiftiging. Dat was even een schok, ik heb Avalon in totaal maar een uurtje gezien en daarna moest ze aan de monitor.
Ik zelf moest ook aan de monitor, aan een catheter, een constante bloeddrukmeter en twee infusen met weet ik veel wat voor nare troep.
Gelukkig waren ze in het ziekenhuis heel behulpzaam zodat ik wel zo veel als mogelijk op verzoek Avalon kon gaan voeden.
Vanmorgen mochten we beide gelukkig van alle slangen en toestand af en sinds vanmiddag zijn we thuis.

Ik ga mijn bed weer lekker in, de schok van ineens bevallen begint nu een beetje te komen dus het is tijd voor veel rust met ons viertjes.
LLM's, succes! ik hoop dat jullie me snel zullen volgen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 22 november 2008 @ 18:24:26 #140
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63433290
van harte gefeliciteerd miss_sly!!!

hier vandaag weinig bijzonders te melden, redelijk rustige maar wel beweeglijke uk, mama heeft een aanval van nesteldrang gehad, en is nu moe

pi_63433328
Fijn om van je te horen Owlet! Mooie naam heeft voor mij een speciale 'lading'
Wel jammer dat het ineens allemaal zo abrupt ging en dat ze zo snel weg moest.
Ga lekker genieten thuis met z'n viertjes!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 22 november 2008 @ 18:29:35 #142
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63433392
owlet!! wat fijn dat jullie weer thuis zijn, en wat een aparte mooie naam voor je kleintje!!! geniet er lekker van

zaterdag 22 november 2008 @ 18:31:00 #143
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_63433428
O Owlet wat een mooie naam!
Is het ook niet fijn, om te weten dat ze goed voor je kindje zorgen, ook al kun je haar niet zien?
Of, denk ik dat te krom?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 22 november 2008 @ 18:34:06 #144
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63433492
Avalon welkom meisje!
mooie naam
Today is life -

Dale Carnegie
pi_63433616
Mooie naam Owlet!
pi_63433712
Owlet, dat zijn dan ineens hectische dagen. Gelukkig is alles goed met jullie. Mooie naam, Avalon
En hoe vindt Ronja haar zusje?
pi_63433719
Miss Sly en fokschaap: Gefeliciteerd!
Ik duim voor jullie voor een voorspedioge zwangerschap, het is jullie zo gegund
  zaterdag 22 november 2008 @ 18:49:18 #148
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_63433802
Miss-sly en fokschaap: welkom Leuk, ook een paar meiden die net zwanger zijn! Kunnen we fijn ervaringen delen...!!
  zaterdag 22 november 2008 @ 18:49:24 #149
108648 cattie
lieve moeder
pi_63433808
Owlet, gefeliciteerd met Avalon! (Uitspreken op z'n Engels neem ik aan?) Fijn dat nu alles goed is en jullie thuis zijn, klinkt allemaal heftig.

Miss-sly, welkom!
pi_63433850
Avalon! Mooie naam!!
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_63433876
Miss_sly wat super!! gefeliciteerd!

Wat een mooie naam Owlet.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_63433976
MM! Wat lief dat je zomaar hier komt feliciteren! Thanks
  Jubileum moderator zaterdag 22 november 2008 @ 18:59:03 #153
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63434015
Miss_sly staat erbij

Owlet van harte gefeliciteerd met Avalon. Wat een prachtige naam!!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 22 november 2008 @ 19:00:39 #154
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_63434050
miss_sly gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!

owlet wat fijn dat jullie nu thuis zijn en dat het goed gaat na alle hectiek, geniet van de rust en liefde met zijn viertjes!
pi_63434483
Owlet, van harte gefeliciteerd met Avalon! Wat een prachtige naam.
pi_63434521
Wat een bijzondere naam, Avalon
Saartje
  zaterdag 22 november 2008 @ 19:19:16 #157
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_63434572
Owlet! Wauw, wat een mooie naam!

Gaat ze straks ook in een Avalon Rainbow rond gedragen worden?
Maxi, Midi & Mini
pi_63434588
Gefeliciteerd met jullie kleine meisje, Avalon!
  zaterdag 22 november 2008 @ 19:20:15 #159
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63434601
Owlet, wat een prachtige naam! Groots, vind ik.
pi_63434632
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 18:59 schreef Lois het volgende:
Miss_sly staat erbij

Owlet van harte gefeliciteerd met Avalon. Wat een prachtige naam!!
Dank je, Lois
schaap en ik kennen elkaar trouwens van Fok, dus het is wel een officiele fokbaby
  Jubileum moderator zaterdag 22 november 2008 @ 19:32:14 #161
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63434881
Zo dan
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63434918
Owlet, wat een heftig verhaal! Wat een prachtige naam
Fijn dat jullie nu lekker thuis zijn
Sara
Merel
Ukje
pi_63435075
Avalon wat een prachtnaam
En nu lekker uitrusten en genieten met zijn 4tjes
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 22 november 2008 @ 19:46:18 #164
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_63435209
Oh, inderdaad een mooie naam voor een ongetwijfeld erg mooie dochter!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_63435213
Hey en waar hangt Reinhilde uit vandaag? Ben je stiekem al bevallen meis?
Sara
Merel
Ukje
pi_63435301
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 18:23 schreef owlet het volgende:
-knip-
Wat een mooie naam Veel succes met herstellen!

Hier vandaag een redelijke dag gehad, we zijn er even met de rolstoel op uit geweest (naar de paarden) en dat was best vermoeiend. Hoop dus maar dat ik wat beter kan slapen daardoor vannacht

En de beeb is zooo druk vandaag
pi_63435394
Owlet, owletman en Ronja, gefeliciteerd met Avalon!

Miss-sly en fokschaap, hoera, hoera, hoera
Variety is the spice of life
  zaterdag 22 november 2008 @ 20:01:28 #168
190853 RockabeIIa
pi_63435543
Owlet! Ze is echt zo genoemd! Het klinkt prachtig nu het echt in het echt is
Van harte gefeliciteerd met Avalon!
xxx
pi_63435774
Owlet, gefeliciteerd met Avalon! Heel veel gezondheid en geluk gewenst
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_63435799
Owlet nogmaals gefeliciteerd en wat een mooie naam!!

Miss-sly gefeliciteerd!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Flower-Ti-Amo op 22-11-2008 21:36:38 ]
  zaterdag 22 november 2008 @ 20:36:03 #171
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63436482
Hier nogmaals een heel hartelijk gemeend gefeliciteer voor miss_sly. de andere kunnen het beter verwoorden, maar ik heb iig de rest van de dag met een smile rondgelopen hier! Ik wens je een hele voorspoedige zwangerschp toe!

Owlet, avalon is een prachtige naam!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 22 november 2008 @ 21:13:46 #172
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63437447
mag ik even *klagen*

babywasjes vind ik heerlijk, dat kleine spul weg kunnen leggen in de kast

de spelerskleding van 17 personen van de voetbal echter niet!!!! het bleek deze week de beurt van mijn lief om de spelerstas mee naar huis te nemen ik weet niet eens waar ik die zooi kwijt moet.. ik heb één wasrek, en dat is normaal voldoende voor één normale babywas. hebben andere mensen hier ervaring met ineens zo'n _bom_ aan was??? 17 paar voetbalsokken, 17 shirts, 17 broekjes, en nog wat klein spul ik weet me echt even geen raad met zo'n shitload aan kleding die gewassen moet worden

-edit-- bedenk me weer te laat dat ik dit op het bankje had kunnen posten, maar ik kom daar zo verdraaid weinig dat ik er gewoon niet aan denk

pi_63437479
Avalon...prachtige naam Owlet! Fijn dat jullie nu weer thuis zijn!
It's all up to you
pi_63437519
Meer wasrekken kopen

Mijn moeder deed vroeger de was voor het elftal van m'n broer en voor dat van m'n vader. Dus het hing elk weekend bij ons helemaal vol met wasrekken. Nu is wassen wel één van m'n moeders hobbies geloof ik, dus erg vond ze het niet.

Sinds ik met verlof ben komt ze elke week een dag naar me toe. Dan vraagt ze altijd om was en/of strijkgoed mee naar huis te nemen. Dus ze heeft alle babykleertjes en lakentjes gestreken en mijn dekbedhoezen die ik zelf nooit strijk
Echt heerlijk
  zaterdag 22 november 2008 @ 21:23:54 #175
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63437672
Nog geen Reinhilde? Moeten we al ?
KuikenGuppy
pi_63437734
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 21:23 schreef Burdie het volgende:
zou het nu dan toch echt?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 22 november 2008 @ 21:28:29 #177
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63437796
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 21:23 schreef Burdie het volgende:
t zou kunnen....
nixxx is ook al een tijdje niet meer online geweest laatste bezoek: 1 dag, 2 uur geleden.

k hoop t echt voor ze
Today is life -

Dale Carnegie
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 22 november 2008 @ 21:30:03 #178
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63437837
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 21:28 schreef Ynske het volgende:

[..]

t zou kunnen....
nixxx is ook al een tijdje niet meer online geweest laatste bezoek: 1 dag, 2 uur geleden.

k hoop t echt voor ze
ik zat al te kijken bij reinhilde zelf, maar zij heeft het verborgen staan ... voor de zekerheid maar een paar dan

† In Memoriam † zaterdag 22 november 2008 @ 21:42:07 #179
141844 Macka66
pi_63438106
owlet, dat is wel heel anders gegaan dan je het had voorgesteld maar fijn dat jullie nu gezond thuis zijn!

Miss_sly, wat bijzonder! Ik duim dat alles goed blijft gaan voor jullie.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 22 november 2008 @ 21:54:48 #180
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_63438361
miss sly Wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd, en ik wens je een voorspoedige zwangerschap!

Owlet wat een heftige dagen voor jullie. Fijn dat jullie nu thuis zijn, lekker bijkomen van alles en wennen aan elkaar, en vooral genieten!
©Dumbo
pi_63438430
Reinhilde!! Ik weet niet of je al bezig bent maar voor de zekerheid

het is je gegund meid ik denk aan je!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 22 november 2008 @ 22:14:16 #182
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_63438695
Owlet wat een prachtige naam! Gefeliciteerd!
  zaterdag 22 november 2008 @ 22:41:46 #183
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_63439142
alles weer rustig.
miss sly gefeli !!!! lurkend e.e.a meegekregen.
Owlet ik had al gefeliciteerd, maar Avalon is een hele mooie naam <3
Alle andere dames.. zet m op
k ga slapen later meer, ben doodmoe.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  zaterdag 22 november 2008 @ 22:42:56 #184
37150 livelink
pi_63439165
Miss_Sly en schaap, wat een geweldige verrassing
Gefeliciteerd

Owlet, wat een mooie naam. Fijn dat jullie nu allemaal lekker thuis zijn als gezin.
  zaterdag 22 november 2008 @ 22:45:29 #185
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_63439209
Miss Sly, wat leuk!!! Het is jullie zo gegund, gefeliciteerd!

Owlet, gefeliciteerd met je nieuwe uiltje, ik hoop dat jullie nu even de rust krijgen om lekker aan elkaar te wennen. Geniet van je kraamtijd!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_63439236
Avalon prachtig!

Hier rommelt het alweer
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 22 november 2008 @ 22:58:34 #187
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63439424
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 22:46 schreef Dakota het volgende:
Avalon prachtig!

Hier rommelt het alweer
liggen blijven jij

pi_63439464
met beide beentjes de lucht in, lalalalal
harde buiken om de 2.5 minuut, maar ze zijn niet pijnlijk hmm
verlos bellen of afwachten?
wanna rub mah puppeh?!
  zaterdag 22 november 2008 @ 23:01:09 #189
24188 Belana
kloon van belana
pi_63439467
Owlet, wat een mooie naam ga maar lekker bijkomen!

Oxy, het is natuurlijk fijn als ze goed voor je kindje zorgen, maar je pas geboren kindje wil je graag bij je hebben, vast kunnen houden, knuffelen. dat is ook belangrijk om een band op te bouwen
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 22 november 2008 @ 23:02:49 #190
24188 Belana
kloon van belana
pi_63439488
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 23:01 schreef Dakota het volgende:
met beide beentjes de lucht in, lalalalal
harde buiken om de 2.5 minuut, maar ze zijn niet pijnlijk hmm
verlos bellen of afwachten?
Pas als ze om de minuut komen dakota, dat is meestal het advies. en weeen zijn echt pijnlijk, niet zomaar harde buiken. Maar als je het niet vertrouwd moet je bellen natuurlijk.
stormy waters...
sailin'
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 22 november 2008 @ 23:03:38 #191
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63439495
ik zou bellen dakota .... beter een keer teveel dan te weinig !

pi_63439516
ja maar de vorige keer hield ik er bijna 3 cm ontsluiting aan over (vorige week zondag)..straks blijf ik idd met die krengen zitten en dan barst het opeens los ofzo.
Ik wacht nog ff en dan bel ik wel ..
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 22 november 2008 @ 23:06:49 #193
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63439537
jah nu ga ik zitten F5'en op nieuws van jou dakota.. nieuws dat uk nog veilig binnen zit wel te verstaan

pi_63439547
Met jouw voorgeschiedenis zou ik gewoon even bellen. Liever nu bellen en afspreken wanneer je evt weer moet bellen dan dat je over een uurtje denkt... hmmzz. Ligt de vk misschien net zelf in bed...

En even je beebje streng toespreken: Mini-dakotaatje blijf nog maar even binnen zitten hoor, daar is het veel lekkerder warm dan buiten en kan je nog even lekker groeien
pi_63439554
mocht het losbarsten kan je beter gaan slapen en wachten op t nieuws van morgen..zo'n eerste bevalling duurt toch lichtjaren ?
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 22 november 2008 @ 23:09:46 #196
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63439575
zeg dat niet te snel dakota, mijn eerste begon om vier snachts, en om twee uur smiddags was ze er en wat nijna zegt, gewoon nu even bellen, en vragen wanneer je echt dringend moet gaan bellen of naar het ziekenhuis moet gaan

pi_63439597
Owlet; wat fijn dat jullie thuis zijn!
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 23:07 schreef Nijna het volgende:
Met jouw voorgeschiedenis zou ik gewoon even bellen.
Dat vind ik ook Gewoon bellen hoor Dakota, al is het voor de zekerheid
pi_63439629
k, zo maar ff bellen dan.
en nu weer helemaal plat. als er niets aan de hand is meld ik me morgenochtend. ben ik aan t bevallen..dan eh horen jullie niets meer
(vast wel via maneki die door mijn zwager op de hoogte gehouden wordt)
Maar vooralsnog... ik hou mn benen bij elkaar
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 22 november 2008 @ 23:19:08 #199
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63439723
laat je nog weten of de vk langskomt of wanneer in welk geval je wel moet bellen dan?

zaterdag 22 november 2008 @ 23:26:02 #200
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_63439804
Miss Sly Gefeliciteerd!

Dakota, benen bij elkaar houden hoor...
pi_63439811
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 23:07 schreef Dakota het volgende:
mocht het losbarsten kan je beter gaan slapen en wachten op t nieuws van morgen..zo'n eerste bevalling duurt toch lichtjaren ?
Ja hoor. 1 uur en 3 kwartier voor mij terwijl ik ook rekende op lichtjaren (hoor mezelf nog roepen 'ik ben dan vast daaaagen aan het bevallen!') We horen het wel
It's all up to you
pi_63439845
Avalon wat een prachtige naam, Owlet! Nogmaals gefeliciteerd
pi_63440354
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 23:13 schreef Dakota het volgende:
k, zo maar ff bellen dan.
en nu weer helemaal plat. als er niets aan de hand is meld ik me morgenochtend. ben ik aan t bevallen..dan eh horen jullie niets meer
(vast wel via maneki die door mijn zwager op de hoogte gehouden wordt)
Maar vooralsnog... ik hou mn benen bij elkaar
ik zal alles wat ik weet netjes doorgeven hier
Saartje
pi_63440641
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 23:07 schreef Dakota het volgende:
Houd die benen bij elkaar hoor!! de mijne ging zo snel dat ik amper tijd had om te zeggen dat ik persdrang voelde, en toen ik het zei de helft in de kamer het niet geloofde.
Een eerste bevalling kan je zomaar eens verassen, dus als je twijfelt bellen zeker na vorige week zal de vk je dan echt wel serieus nemen.

Ik ben momenteel een emo-wrak jank bij het minste of geringste.
Het gedichten-topic, Miss-Sly die ff 2 streepjes piest, PM-Girl die een lief berichtje stuurt...
zelfs de eerste keer officieel schoen zetten vandaag bij oma (schoonmoeder) deed het hem.
Schoonzus en nichtje begrepen er niets van, maar met mijn hormonen is momenteel echt iets goed mis.
Mama van Isa en Ties
pi_63443590
Ik kom me heel voorzichtig hier melden, vanmorgen tweede streepje gepiest... Datum enzo kom ik wel melden na mn echo, ik wil eerst bewijs zien... (hopelijk gaat t nu gewoon goed...)
  zondag 23 november 2008 @ 09:31:38 #206
108648 cattie
lieve moeder
pi_63443599
Hartelijk gefeliciteerd Nijna!
  zondag 23 november 2008 @ 09:31:49 #207
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_63443601
* DolleMina feliciteert Nijna heel voorzichtig.*
pi_63443624
Pff ik ben er nog..met flodder nog in mijn buik. Heb 1uur geslapen..verder krampen en harde buiken bij elke beweging die ik maak maar geen pijnlijke weeen. vk niet gesproken omdat ik het idee heb dat dit nog wel een tijdje door kan gaan. Denk trouwens wel dat het snel gaat gebeuren als dit door blijft zetten.

Nijna, van harte!!!
wanna rub mah puppeh?!
pi_63443637
Dakota ik hoop toch dat je ukkie nog even blijft zitten hoor...
pi_63443647
ik heb het sinds de vorige keer iig al een week gerekt
dus ik loop nu op 35.4 is al beter
wanna rub mah puppeh?!
pi_63443649
nijna gefeliciteerd
mama van 3 kids!
  † In Memoriam † zondag 23 november 2008 @ 09:45:39 #212
141844 Macka66
pi_63443668
Nijna, wat leuk! Gefeliciteerd.

Omroepmededeling voor Baby Dakota: uw trein hoort voorlopig niet te vertrekken, gelieve rustig te blijven zitten en nog niet uit te stappen!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
pi_63443748
gisteren ben ik echt bijna op de kop gaan hangen, ze kan wel drukken maar ik ben toch groter en sterker
puh
wanna rub mah puppeh?!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 23 november 2008 @ 10:10:30 #214
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63443817
gefeliciteerd Nijna
Today is life -

Dale Carnegie
pi_63443863
Miss Sly en Nijna, hartelijk gefeliciteerd en welkom!
  zondag 23 november 2008 @ 10:27:20 #216
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_63443926
quote:
Op zondag 23 november 2008 09:59 schreef Dakota het volgende:
gisteren ben ik echt bijna op de kop gaan hangen, ze kan wel drukken maar ik ben toch groter en sterker
puh
Nog wel ja, maar als het écht begint houd je het echt niet meer tegen
Maar elke dag dat ze blijft zitten is meegenomen

Nijna ook al goed nieuws, gefeliciteerd
©Dumbo
pi_63443943
Gefeliciteerd Nijna!

Ben benieuwd hoe het met Reinhilde is.
pi_63444003
Nijna, ook hier nog ff een felicitatie

Dakota, je komt gelukkig al dichter bij de 37 weken, hopeijk red je die

Reinhilde, je maakt het wel spannend zo!
Sara
Merel
Ukje
  zondag 23 november 2008 @ 10:47:07 #219
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_63444100
*maffemuts stopt dakota dicht met pepernoten en marsepijn, uk hier n beetje voorraad waar je zo graag naar wilde kijken, nu kun je nog mooi een ruim weekje binnen blijven*

een hele voorzichtige felicitatie voor nijna.
Reinhilde waar ben (zijn) je (jullie) toch

hier veel bloedverlies gehad afgelopen dagen, gister gestopt dus mocht weer fijn naar huis. Kindje maakt t goed gelukkig. maar wel erg geschrokken. morgen terug voor extra check up en uitslagen. ws een ader die gesprongen was oid maar morgen dus de uitslag van hoe en wat.
Liefs
Maffe.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  Moderator zondag 23 november 2008 @ 10:52:44 #220
5428 crew  miss_sly
pi_63444161
Nijna, ook hier gefeliciteerd
Gezellig!
pi_63444187
Nijna een voorzichtige felicitatie voor jullie dan

Dakota houd die baby nog ff binnen hé, en bellen hoor het lijkt me redelijk serieus dit en daar moet echt op tijd iemand bij zijn hoor!

Maffe hé bah wat naar bloedverlies ik hoop dat alles gewoon prima is en het inderdaad een adertje bleek te zijn. (maar ken de zenuwen erom heen wel hoor ik had het bij Isa om de haverklap en iedere keer zit je in de stress)
Mama van Isa en Ties
pi_63444345
Miss_Sly... een dag later... en nog steeds heb ik zo'n gevoel van...

Owlet, wat een aparte, maar mooie naam! Veel geluk voor jullie allemaal!

Nijna, gefeliciteerd!

Dakota, probeer het nog even vol te houden... lijkt me wel moeilijk, hoor!!

Reinhilde, waar ben je? Ben zo benieuwd!!
pi_63444359
Nijna gefeliciteerd

En zo staan er alweer twee onder mij
pi_63444447
Nijna en Miss_sly gefeliciteerd met jullie streepjes!

Oei Maffe, dat is ff schrikken...

Dakota, laat jij dat kleintje nog maar gewoon even een weekje zitten hoor!

Waar is Reinhilde toch.. ik gooi er maar een paar tegenaan!

Bah, ik werd vanmogen ineens misselijk... ik heb de afgelopen weken nog niet zo hard naar de wc hoeven rennen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_63444597
Maffe, wat schrikken

Reinhilde hopelijk heb je je kleintje inmiddels lekker vast...
  zondag 23 november 2008 @ 11:53:32 #226
114177 Diaan73
pi_63445132
Dagje niet op Fok geweest en wat is er veel gebeurd/gepost....

Allereerst miss_sly van harte gefeliciteerd en van harte welkom hier. Ik vind het echt supergeweldig voor jullie en zo gaaf dat we nog een tijdje hier samen kunnen posten...

Nijna, jij ook natuurlijk van harte gefeliciteerd en welkom terug. Hopelijk gaat alles nu goed.

Owlet, wat hebben jullie een mooie en originele naam aan jullie dochter gegeven zeg...

Dakota, rustig aan doen he!!!

Maffe wat eng dat bloeden, gelukkig is er niets ernstigs.

Inderdaad al een dag geen post van Reinhilde, ik ben erg benieuwd of je kleintje er inmiddels is.

Ik heb gisterenavond mn verjaardag gevierd, gisteren overdag veel gerust en geslapen zodat ik 's avonds een beetje fit zou zijn... en dat heeft gewerkt, het was vannacht 3 uur toen ik mn bed instapte. Nu wel wat moe en hoofdpijn, maar heb een hele gezellige avond gehad. En vandaag alweer 33 weken zwanger!!! en nog lekker aan het gebak wat over is van gisteren

En Jose, jij ook al bijna verlof, we hebben het bijna gelijktijdig!! Mijn verlof begint dinsdag om half 3 en ik heb er zin in..... gisterenavond allemaal leuke afspraakjes gemaakt Wanneer heb je de babyshower of heb je die al gehad? Zo ja, hoe was het?
Make love, not war ☮
  zondag 23 november 2008 @ 12:13:35 #227
56471 pinquit
oh my lama!
pi_63445574
reinhilde, voor de zekerheid:
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_63445761
quote:
Op zondag 23 november 2008 09:30 schreef Nijna het volgende:
Ik kom me heel voorzichtig hier melden, vanmorgen tweede streepje gepiest... Datum enzo kom ik wel melden na mn echo, ik wil eerst bewijs zien... (hopelijk gaat t nu gewoon goed...)
Gefeliciteerd! Ik duim met je mee dat alles deze keer gewoon goed gaat!!
  zondag 23 november 2008 @ 12:47:13 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63446517
Nijna, wat goed! Gefeliciteerd!

En ik las dat Zweefvliegje een meisje krijgt! Leuk!
pi_63449219
Owlet, van harte gefeliciteerd met je dochter!!

En Miss_sly, wat vind ik dat geweldig nieuws! Gefeliciteerd met je zwangerschap
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_63450050
quote:
Op zondag 23 november 2008 11:53 schreef Diaan73 het volgende:
En Jose, jij ook al bijna verlof, we hebben het bijna gelijktijdig!! Mijn verlof begint dinsdag om half 3 en ik heb er zin in..... gisterenavond allemaal leuke afspraakjes gemaakt Wanneer heb je de babyshower of heb je die al gehad? Zo ja, hoe was het?
Hee Diaan! Mooi dat je een leuk verjaardagsfeest hebt gehad gisteren... en slim van je inderdaad om even lekker te gaan slapen voordat het gefeest los zou barsten!

Ik werk door tot 4 weken voor de bevalling. Komende woensdag is mijn laatste dag (maar dat is maar een ochtendje...) en aansluitend hebben we de babyshower met mijn collega's! Ik heb er zin in... wel gek hoor! Ik heb er een paar keer bijgezeten bij andere collega's, maar nu gaat het echt echt echt om mij en mijn kleintje!

Verder gaat het hier allemaal z'n gangetje! Afgelopen vrijdag weer controle gehad en alles was weer goed... Ik mag echt niet klagen hoe het allemaal gaat. Ik ben al veel aangekomen (momenteel zo'n 18 kilo), maar ja, niks aan te doen. Mijn vk zei al dat ze kon zien dat ik veel vocht vasthoud... ze zei 'ik denk dat je straks op je kraambed veel zult moeten plassen'...
Ik had eigenlijk verwacht dat ik (al vroeg) last zou krijgen van mijn rug, maar tot op heden gelukkig nog helemaal niet..! Wat dat betreft fiets ik er echt doorheen...!

Op 1 december hebben we een dubbele afspraak; 's middags weer een echo (standaard bij 36 weken) en 's avonds een 20 minuten afspraak waarin ze alles gaan vertellen over de bevalling... 't komt echt dichtbij zo!!

Zo...nu ga ik weer gauw verder met de geboortekaartjes (we maken ze zelf; ik heb ze in elkaar geknutseld en zo gaan we samen de tekst bedenken en de adressenlijst compleet maken) Ik vind dat de kaartjes zo onderhand wel af mogen zijn, want je weet tenslotte maar nooit!
  zondag 23 november 2008 @ 14:48:58 #232
37150 livelink
pi_63450148
Nijna, gefeliciteerd Leuk hoor!
Baby Dakota, hou nog even vol. Met dit weer wil je er echt nog niet uit, hoor.

Reinhilde, , zou wel fijn zijn voor je.

Ik zie net dat Reinhilde nog gepost heeft. Hoewel, ze zou niet de eerste zijn die ons op die manier om de tuin zou leiden. Maar ja, ik ga ervanuit dat je dus nog even geduld moet hebben. Dan geldt hetzelfde argument als voor Dakota's baby. Het is helemaal geen weer om er nu al uit te komen.

[ Bericht 21% gewijzigd door livelink op 23-11-2008 14:55:00 ]
  zondag 23 november 2008 @ 15:33:05 #233
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_63451495
quote:
Op zondag 23 november 2008 14:48 schreef livelink het volgende:
Het is helemaal geen weer om er nu al uit te komen.

Juist wel eigenlijk, kun je later vertellen: je bent geboren op één van de zeldzame dagen dat het in Nederland sneeuwde. Al is het voor de veiligheid idd beter voor de ouders om binnen te blijven.
pi_63452137
idd of bij zware storm, het is heerlijk weer
wanna rub mah puppeh?!
  zondag 23 november 2008 @ 16:02:01 #235
37150 livelink
pi_63452209
Mijn oudste is geboren met dit weer. Sneeuw en gladheid. Ik vond het een zenuwengedoe. Ja, toen ze eenmaal geboren was en ik vanuit het ziekenhuisraam de sneeuw zag vallen, vond ik het ook wel sprookjesachtig. Maar daarvoor had ik alles gegeven voor droge wegen, die niet glad waren. Ook de terugreis naar huis heb ik echt in de zenuwen gezeten. Het was zo glad en dan met dat hummeltje in de maxi-cosi. In het ziekenhuis hadden ze ons al een rolstoel meegegeven om de maxi-cosi mee naar de auto te vervoeren. De verpleegkundigen waren ook bang dat we onderuit zouden glijden met de baby.
pi_63452348
quote:
Ik zie net dat Reinhilde nog gepost heeft. Hoewel, ze zou niet de eerste zijn die ons op die manier om de tuin zou leiden. Maar ja, ik ga ervanuit dat je dus nog even geduld moet hebben. Dan geldt hetzelfde argument als voor Dakota's baby. Het is helemaal geen weer om er nu al uit te komen.
Toch niet in het babietjestopic hoop ik

Reinhilde, waar ben jeeeeeeeeeeee?

Nijna, van harte gefeliciteerd
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 23 november 2008 @ 16:24:10 #237
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63452712
quote:
ik kan me overigens ook voorstellen dat ze zich niet zo prettig hier voelt de laatste weken, na dat gedoe van afgelopen week...

k hoop dat alles goed gaat in Huize Reinhilde, en dat ze snel kan genieten van de kleine
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 23 november 2008 @ 16:56:25 #238
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_63453522
Nijna wat goed!!! Gefeliciteerd!!! Ik duim voor je dat het nu goed gaat
pi_63454629
Nijna gefeliciteerd! En ik duim ook mee dat het allemaal goed gaat.

Ik heb morgen eíndelijk mijn eerste echo. Ben zo nieuwsgierig en vind het zo spannend! Helaas is het pas savonds haha.
  zondag 23 november 2008 @ 17:54:17 #240
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_63455101
quote:
Op zondag 23 november 2008 17:36 schreef tessie het volgende:
Nijna gefeliciteerd! En ik duim ook mee dat het allemaal goed gaat.

Ik heb morgen eíndelijk mijn eerste echo. Ben zo nieuwsgierig en vind het zo spannend! Helaas is het pas savonds haha.
Spannend tessie, het is het wachten waard hoor om zo'n klein wonder te mogen aanschouwen voor het eerst!!! Veel plezier alvast
pi_63455519
Tessie, wat spannend, ik duim voor een hele mooie echo voor je

Hier heeft het 2 dagen flink gerommeld, maar vandaag was het weer helemaal rustig. Dus er komt nog geen klein ukje aan! Morgen precies 39 weken zwanger. Ik vind de tijd zo snel gaan de laatste weken!
Sara
Merel
Ukje
pi_63455769
Fuente alweer bijna 39 weken. Gaat echt snel! Ik morgen al 35 weken. Vind het snel en langzaam tegelijk gaan. a.s. vrijdag sintfeest bij Djeez op het werk. Een week later pakjesavond en 6 dec Kims verjaardag. En dan kunnen we al bijna de klossen ed ophalen. Zo heb ik telkens iets om naar uit te kijken. Klinkt misschien stom.
Nu nog bedenken wanneer ik de kapper laat komen om te knippen en verven.
pi_63455815
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 18:49 schreef cattie het volgende:
Owlet, gefeliciteerd met Avalon! (Uitspreken op z'n Engels neem ik aan?) Fijn dat nu alles goed is en jullie thuis zijn, klinkt allemaal heftig.

Miss-sly, welkom!
op zijn Nederlands
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 23 november 2008 @ 18:26:31 #244
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63455874
quote:
Op zondag 23 november 2008 18:23 schreef owlet het volgende:

[..]

op zijn Nederlands
Today is life -

Dale Carnegie
pi_63456154
spannend morgen Tessie!

Ik mag morgen ook weer naar de VK.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator zondag 23 november 2008 @ 19:01:37 #246
5428 crew  miss_sly
pi_63456598
Spannend tessie, morgen. Hoe ver ben je dan?

Ik ga me morgen schoorvoetend melden bij het ziekenhuis. Ben benieuwd wat ze zeggen en wanneer ik voor een echo moet langskomen.
pi_63456716
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:24 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik kan me overigens ook voorstellen dat ze zich niet zo prettig hier voelt de laatste weken, na dat gedoe van afgelopen week...

k hoop dat alles goed gaat in Huize Reinhilde, en dat ze snel kan genieten van de kleine
Nou ja, dat dus.

Alles rustig in mijn buik.

Maar wat lees ik!! Nijna wat een goed nieuws!! Van harte gefeliciteerd, ik ga heel hard duimen en bidden dat het het goed gaat.
pi_63456832
quote:
Op zondag 23 november 2008 19:06 schreef Reinhilde het volgende:

[..]

Nou ja, dat dus.

Dat kan ik me wel een beetje voorstellen Reinhilde Maar trek je niets aan van die discussie van afgelopen week, ik vind het leuk je posts te lezen!
pi_63457151
lang leve de bezorgdomino's... ik heb een onbedwingbare behoefte aan cinnastix. ze bezorgen alleen bestellingen boven de 6.50 dus heb 3 doosjes besteld hoe bedoel je hormonen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_63457330
quote:
Op zondag 23 november 2008 19:23 schreef Vicky het volgende:
lang leve de bezorgdomino's... ik heb een onbedwingbare behoefte aan cinnastix. ze bezorgen alleen bestellingen boven de 6.50 dus heb 3 doosjes besteld hoe bedoel je hormonen
Doe mij er ook 1 We hebben hier geen Domino's

Weet niet of ik het al gemeld had maar mogen weer een checkup bij de gyn.
pi_63457534
quote:
Op zondag 23 november 2008 19:01 schreef miss_sly het volgende:
Spannend tessie, morgen. Hoe ver ben je dan?

Ik ga me morgen schoorvoetend melden bij het ziekenhuis. Ben benieuwd wat ze zeggen en wanneer ik voor een echo moet langskomen.
Volgens mijn berekening ben ik morgen 9 weken en 4 dagen. En ik denk dat dat wel goed zit, aangezien ik wel precies bij gehouden heb wanneer mijn eisprong was enzo.... Ben echt heel benieuwd en hoop vooral heeeeel erg dat alles goed is.. ben daar echt wel super zenuwachtig voor.
pi_63457753
Raissa

Tessie, wat spannend morgen de eerste echo! Ik hoop dat alles goed is en dat je zult genieten! Vicky en Raissa, succes morgen bij de check-up.

Igraine, word jij nou morgen ingeleid? Zo ja, heel veel succes! Ik denk aan je!
pi_63457875
Hier ook nog even: miss_sly gefeliciteerd! En Nijna natuurijk ook. Voor allebei spannende tijden denk ik...

Owlet, gefeliciteerd met de geboorte van je dochter. Jammer dat je badbevalling niet door kon gaan, maar wel fijn dat ze er is. Avalon. Mooi

Ik post hier niet zo veel omdat ik niet zo veel te melden heb. Zwanger, steeds dikker, maar het gaat goed. Ik begin vaker te dromen van de baby, en het is steeds heel leuk. De kinderwagen is bezorgd en af en toe rijden we trots een klein rondje door de woonkamer. Ik kijk uit naar de bevalling, maar ik heb er geen haast mee nog. De komende weken heb ik het druk genoeg, kerst komt er nog aan, kortom: ik wil nog wel even wachten. Zo lang mogelijk genieten van het gevoel van een baby'tje in mijn buik. Ik kan me er nog steeds weinig bij voorstellen dat ik een écht kindje ga krijgen maar ik heb er wel heel veel zin in.
  zondag 23 november 2008 @ 19:58:56 #254
108648 cattie
lieve moeder
pi_63458039
Owlet, ik zou bijna zeggen gelukkig. Op z'n nederlands uitgesproken past het mooi bij Ronja! Ronja en Avalon .

Reinhilde, je moet je niet laten wegjagen! Ik miste je al.

Miss-sly, ik ben ook benieuwd wat ze in het ziekenhuis tegen je zeggen! Hopelijk krijg je snel een echo.

Tessie, spannend, de eerste echo.

Jose en Jore, goede verhalen!
  zondag 23 november 2008 @ 19:59:56 #255
114177 Diaan73
pi_63458056
Tessie, spannend hoor morgen. Heel veel succes/plezier!!

Reinhilde, gewoon blijven komen hoor.....
Make love, not war ☮
  Moderator zondag 23 november 2008 @ 20:08:41 #256
5428 crew  miss_sly
pi_63458294
quote:
Op zondag 23 november 2008 19:38 schreef tessie het volgende:

[..]

Volgens mijn berekening ben ik morgen 9 weken en 4 dagen. En ik denk dat dat wel goed zit, aangezien ik wel precies bij gehouden heb wanneer mijn eisprong was enzo.... Ben echt heel benieuwd en hoop vooral heeeeel erg dat alles goed is.. ben daar echt wel super zenuwachtig voor.
Ja, kan ik me voorstellen. Maar joh, als het dan goed is, is die echo natuurlijk ook helemaal fantastisch
Veel plezier morgen.
  zondag 23 november 2008 @ 20:16:40 #257
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_63458541
Nijna! Gefeliciteerd!!!!
  zondag 23 november 2008 @ 20:20:14 #258
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63458647
Nijna...Gefeliciteerd met je 2 streepjes. Ik vind het heel bijzonder dat je weer zwanger bent. Ik hoop dat je snel vol vertrouwen kunt gaan genieten!
  zondag 23 november 2008 @ 20:21:09 #259
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_63458667
Van alles gemist hier!

Miss Sly; wat fantastisch!!! Gefeliciteerd!

Owlet; van harte met je dochter Avalon!

Nijna, gefeliciteerd!!!
pi_63458729
Nijna; welkom en alsnog gefeliciteerd!!!

Tessie; spannend morgen! Heel veel succes en ook veel plezier! De allereerste echo blijft zo bijzonder

Reinhilde; Gewoon lekker door blijven schrijven

Diaan; fijn dat je een leuke verjaardag hebt gevierd!

Raissa; succes morgen bij de gyn! Hoe voel je je verder?

Jose; fijn dat alles zo goed gaat, lekker toch?! ben nu al benieuwd naar jullie zelf gemaakte kaartjes!
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:58 schreef Dakota het volgende:
idd of bij zware storm, het is heerlijk weer
Ja Mij lijkt het super om met de versgeboren spruit in armen te liggen en buiten dit winterwonderlandschap te zien Maar ik ben dan ook echt een herfst/winter-mens en dól op dit weer.
pi_63458746
heeft iemand nog tips voor eerstebevallingen? ik heb nog steeds geen flauw idee wat me nou precies te wachten staat (en is er iets waar 'we'specifiek op moeten letten?
wanna rub mah puppeh?!
pi_63458781
quote:
Op zondag 23 november 2008 20:23 schreef Carmella het volgende:
Nijna; welkom en alsnog gefeliciteerd!!!

Tessie; spannend morgen! Heel veel succes en ook veel plezier! De allereerste echo blijft zo bijzonder

Reinhilde; Gewoon lekker door blijven schrijven

Diaan; fijn dat je een leuke verjaardag hebt gevierd!

Raissa; succes morgen bij de gyn! Hoe voel je je verder?

Jose; fijn dat alles zo goed gaat, lekker toch?! ben nu al benieuwd naar jullie zelf gemaakte kaartjes!
[..]

Ja Mij lijkt het super om met de versgeboren spruit in armen te liggen en buiten dit winterwonderlandschap te zien Maar ik ben dan ook echt een herfst/winter-mens en dól op dit weer.
zelfde, herfststorm, ben ook een herfstkindje (1e offi herfstdag geboren)
wanna rub mah puppeh?!
  zondag 23 november 2008 @ 20:25:38 #263
108648 cattie
lieve moeder
pi_63458816
Tips, moeilijk hoor. Je weet nooit hoe het gaat. Laat het over je heen komen en verzet je er niet tegen. En volg je gevoel, wat de vk of gyn ook zegt, jij bent degene die het voelt. En moederinstinct heeft het dan vaak goed. Dus gewoon doorzeuren als je het niet vertrouwt ofzo.
  zondag 23 november 2008 @ 20:26:39 #264
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63458840
O Dakota, ik vond mijn eerste bevalling echt de fijnste, juist omdat ik niet wist wat er ging gebeuren. Ik hoop dat het je lukt om 'gecontroleerd' te blijven. Dat je voor je gevoel de touwtjes in handen hebt. Controle over je lijf. Jezelf niet verliezen in de pijn maar er juist dwars doorheen denderen. (Oeh, cryptisch.)
pi_63458953
quote:
Op zondag 23 november 2008 20:23 schreef Carmella het volgende:

Oh, ik geniet ook altijd zo als het stormt, bliksemt, hagel, sneeuw, heerlijk.
Lekker in je bed liggen luisteren naar de natuur buiten, .
pi_63459401
Dakota.. wat ook al een beetje gezegd is: laat het gebeuren, geen verzet. Bij sara dacht ik vrij snel "dit doet zo'n pijn, ik ga erin mee, dan is het vast sneller over'. En zo was het ook, je raakt in een soort trance, bent heel gefocust en als je meegaat in de pijn, komt het goed. Ik ben uiteindelijk bevallen in 5 uur tijd...een hele heftige, maar goede bevalling, en ik denk zelf dat het wel door 'mijn' manier van bevallen kwam (waarmee ik niet wil zeggen dat het bij iedereen in 5 uur zou moeten kunnen! Ik heb misschien gewoon een hele goede bevalling gehad).
Sara
Merel
Ukje
pi_63460857
Over bevallen: ik heb het idee dat ik door de zwangerschapsyoga echt een goed handvat heb, Nixxx is al 2x meegeweest, a.s. vrijdag de 3e x. Hij weet dus ook welke ademtechniek mij helpt in welk gedeelte van de bevalling, wat het ritme van mijn pufje is, wanneer het fijn is als hij voor mij mijn heupen beweegt, etc.
Maar dat zegt niets over hoe de bevalling zal lopen natuurlijk, maar ik heb er wel vertrouwen in en ben nog geen moment bang geweest.
Heb jij ook iets van yoga gedaan Dakota?
pi_63461260
als hij voor jou je heupen beweegt? die kende ik nog niet.
ik vond de yoga ook wel fijn, maar de partneravonden wat geforceerd (en te vol met ineens 't dubbele aantal mensen in die ruimte! ). en ik vond 't fijn als G m'n hand vasthield maar verder moest ie niet teveel aan me komen tijdens de weeën.
dakota, ik heb niet veel toe te voegen aan de algemene tip "laat het over je heenkomen, niet teveel willen 'vluchten' voor de pijn". 'elke wee brengt gaat weer voorbij' en dat soort gedachten kunnen daar wel wat bij helpen. heel veel succes!

owlet, ook hier nog een keertje: heeel veel geluk gewenst met jullie dochter en zus: Avalon!!
pi_63461519
Bedankt voor het warme welkom en de felicitaties .

LLM .
pi_63461520
Helaas hoor ik de laatste tijd heel wat slechte ervaringen over de yoga-les hier in de buurt ik meld me dus zeker niet aan!
Van de week is een vriendin van me bevallen en die kreeg meteen de vraag bij de eerste heftige weeen: wat denk jij dat je aan het doen bent met dat pufje en zuchtje? het werkte dus totaal niet, en dan baal je dus wel ff
vriendin + haar man in totale paniek, en dan baal je wel die ging dus 2x per week naar de yoga en heeft een fortuin uitgegeven.

ik had de zwangerschapsgym gedaan vorige keer, doodsaai en hoop gezever ging alleen voor de puf-les-avond en de thee, en was blij dat manlief die ene les erbij was.
Ik had er namelijk echt heel veel aan tijdens de weeenstorm.
Maar ik meld me deze ronde nergens voor aan, geen zin in weer dat hele verhaal en verplichte avondjes terwijl je eigenlijk alleen maar op de bank wil hangen Dat puffen gaat volgens mij ook prima zonder de les je lijf geeft je namelijk best goed aan wat je moet doen en vooral moet laten!
Zoals de dames voor me al zeiden Go With the Flow en kalm blijven als dat enigszins lukt.
De natuur is zo'n mooi iets

Hier is alles prima het wachten duurt voort en de dagen tellen weg, heb inmiddels de uitslag wel verwerkt en donderdag mogen we weer ff binnen gluren bij de gyn, ben benieuwd of hij me nog wat gerust kan stellen, en dan gaan we aftellen tot maandag 1 dec. 9.20 uur.
Mama van Isa en Ties
pi_63461707
Bix, een van de tips om weeen op te vangen is zittend op een skippybal, of zo'n fysiobal. Dan beweeg je al snel je heupen. Maar als je staat, bijvoorbeeld met je armen tegen de muur geleund en je laat je hoofd op je armen rusten, terwijl je aan het puffen bent, dan vergeet je (blijkbaar) al snel je heupen zachtjes te bewegen, wat de pijn helpt op te vangen. Als je partner dan achter je staat en heel zachtjes met zijn handen jouw heupen beweegt, is het ook goed.

Nogmaals, of het werkt al die dingen, geen idee! Maar ik heb met plezier elke week de yoga les gevolgd, en het heeft er voor gezorgd dat ik met vertrouwen straks de bevalling tegemoet zie. En dat is me heel wat waard!
  zondag 23 november 2008 @ 21:48:27 #272
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63461726
Marlieske, wat een spannende week... Ik hoop dattie omvliegt voor jullie.

Ik heb bij de 2e geen gym of yoga gedaan, ik wist het immers nog van Luuke, dacht ik. Heb tijdens de bevalling van Lena echt iets gemist. Dat handvat waar Reinhilde over schrijft. Ik raad dan ook iedereen aan om gewoon de 2e zwangerschap weer zoiets te gaan doen.
  † In Memoriam † zondag 23 november 2008 @ 21:51:22 #273
43556 miss_dynastie
pi_63461816
quote:
Op zondag 23 november 2008 21:43 schreef marlieske het volgende:
Helaas hoor ik de laatste tijd heel wat slechte ervaringen over de yoga-les hier in de buurt ik meld me dus zeker niet aan!
Van de week is een vriendin van me bevallen en die kreeg meteen de vraag bij de eerste heftige weeen: wat denk jij dat je aan het doen bent met dat pufje en zuchtje? het werkte dus totaal niet, en dan baal je dus wel ff
vriendin + haar man in totale paniek, en dan baal je wel die ging dus 2x per week naar de yoga en heeft een fortuin uitgegeven.
Is dat een slecht verhaal over de yogales of over de medici die je vriendin hebben begeleid? Naar mijn idee meer het laatste.
pi_63461848
quote:
Op zondag 23 november 2008 19:46 schreef Reinhilde het volgende:

Igraine, word jij nou morgen ingeleid? Zo ja, heel veel succes! Ik denk aan je!
Nee, was het maar waar Maar wel lief van je.
Morgen is weer een 'gewone' controle in het ziekenhuis.
  Moderator zondag 23 november 2008 @ 21:53:15 #275
5428 crew  miss_sly
pi_63461885
Ik denk dat de yoga alleen al wat waard is geweest als je er iedere keer met plezier naartoe bent geweest, Reinhilde En als je er dan ook nog wat aan hebt tijdens de bevalling, is dat helemaal geweldig natuurlijk.

Ik weet nog niet wat ik ga doen, maar ik wil ook wel iets. Mijn zusje had zwangerschapshapto gedaan en dat vond ze wel heel erg fijn, maar ik geloof dat ze toch niet voldoende info had gehad daarbij over het puffen enzo. Dus misschien hapto icm gewoon gym ofzo. Ach, ik heb nog even om erover te denken
pi_63461989
@ Igraine:
Oh ja, nou weet ik het weer!
Je ging wel alvast je tas meenemen voor het geval dat. Toch?

Of ben ik nu echt helemaal dement geworden
pi_63462068
Nee, dat klopt wel Mijn tas staat gewoon standaard in de auto, die gaat overal mee naar toe.
pi_63462583
quote:
Op zondag 23 november 2008 21:51 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Is dat een slecht verhaal over de yogales of over de medici die je vriendin hebben begeleid? Naar mijn idee meer het laatste.
Nee, dat betrof echt de slecht aangeleerde ademhalingstechniek helaas.
Met het standaard pufje van de verpleegster kreeg ze alles goed weg gepuft vandaar dat ik dus echt niet naar de yoga hier ga (zegt dus niets over andere yoga-praktijken hé)
Ze pufte namelijk heel erg naar haar hoofd toe en liep meteen rood aan enz enz zoals ik haar begreep en kreeg het spaans benauwd en das niet echt relaxt.
Onder de spoiler staat de bevalling kort beschreven, hebie schrik? niet lezen dan!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van Isa en Ties
pi_63462616
Ik heb bij Kim zwgym gedaan en wel wat aan de puftechniek gehad. Vk zei dat ik goed pufte en dat idee had ik ook. Verder alleen rugweeen gehad, lastig op te vangen zelf. Maar Djeez kon daar mooi mee helpen.
Nu geen cursus gevolgd. Ik ga er vanuit dat ik het nog wel weet. En dat de vk het me anders wel kan helpen herinneren zeg maar. Ik ga er trouwens maar vanuit dat ik weer rugweeen krijg. Zou niet weten hoe een buikwee voelt.
pi_63463223
Nou toen ik aan het bevallen was wou ik absolute stilte om me heen en iedereen, maar dan ook iedereen moest van me afblijven. Misschien door de weeenstorm? Ik lag alleen maar op mijn zij, te puffen, met volkomen rust om me heen. Als ik iets hoorde, of iemand aan m'n lijf voelde was ik uit m;n focus en kon ik pijn absoluut niet handelen.
so much voor massagetechnieken die manlief op cursus geleerd had
Sara
Merel
Ukje
pi_63464703
Hihi ja dat had ik hier ook een beetje. Hij probeerde eerst met me mee te puffen (goedbedoeld) maar ik snauwde alleen maar "Houd je bek!".
Daarna dacht hij ook: "bekijk 't maar"
Nee hoor, maar meer dan natte washandjes op m'n hoofd leggen hoefde hij niet te doen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 23 november 2008 @ 23:09:39 #282
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63464904
quote:
Op zondag 23 november 2008 22:11 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb bij Kim zwgym gedaan en wel wat aan de puftechniek gehad. Vk zei dat ik goed pufte en dat idee had ik ook. Verder alleen rugweeen gehad, lastig op te vangen zelf. Maar Djeez kon daar mooi mee helpen.
Nu geen cursus gevolgd. Ik ga er vanuit dat ik het nog wel weet. En dat de vk het me anders wel kan helpen herinneren zeg maar. Ik ga er trouwens maar vanuit dat ik weer rugweeen krijg. Zou niet weten hoe een buikwee voelt.
dat heb ik nu precies hetzelfde .. ik heb de eerste alsmaar rugpijn én rugweeen gehad, nu ook weer hele zwangerschap rugklachten, dus ik ga ook uit van rugweeen .. ik ving het toen op door (voorovergebogen zittend) onder de warme douche te gaan en heen en weer te lopen..

trouwens wat anders.. voor ik zwanger raakte deed ik me altijd daar beneden scheren in de week voor ik ongesteld werd, op gevoel af zeg maar dat ik ongesteld moest worden. bij mijn eerste zwangerschap heb ik me ook in de week voor ik bevallen moest staan scheren (vraag niet hoe, ik leek wel een acrobaat ) en nu had ik gisteren weer dat gevoel dat ik me 'moest' scheren en heb dat ook gedaan (met behulp van een spiegel).. zou dat een voorteken kunnen zijn??? of ben ik nu gewoon een tikkie bijgelovig??

nijna van harte meis, ik hoop dat het deze keer wel goed gaat

llm's sterkte

pi_63469238
Bij mij heeft de yoga zeker geholpen. Vooral al voor het gevoel, dat ik het idee had wat te kunnen doen. Anderen van de les hadden al een kind en er is zeker over gesproken dat het ook fout kan gaan. Vond het juist helemaal niet zweverig. Zeker aan het leren 'meegaan met de weeen' en het ontspannen heb ik veel gehad.

Spannend DJMO, je ben iig weer kortgewiekt als je snel bevalt. Makkelijker hechten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_63469311
Igraine, hopelijk helpen ze je vandaag een handje Ik ga in ieder geval voor je duimen

DJMO, goed dat je het zegt ik moet ook nog dringend weer kortwieken zeg maar .
dat ik dit ook gewoon zeg he
Sara
Merel
Ukje
pi_63469318
quote:
Op maandag 24 november 2008 07:06 schreef YPPY het volgende:
Bij mij heeft de yoga zeker geholpen. Vooral al voor het gevoel, dat ik het idee had wat te kunnen doen. Anderen van de les hadden al een kind en er is zeker over gesproken dat het ook fout kan gaan. Vond het juist helemaal niet zweverig. Zeker aan het leren 'meegaan met de weeen' en het ontspannen heb ik veel gehad.

Spannend DJMO, je ben iig weer kortgewiekt als je snel bevalt. Makkelijker hechten.
Nou dat is wel zo natuurlijk

Yppy, ik kan me ook zeker indenken dat het meegaan in de weeen effect heeft. Ik wou deze zwangerschap ook yoga doen, maar het is er niet van gekomen.
Sara
Merel
Ukje
pi_63469331
quote:
Op maandag 24 november 2008 07:22 schreef Fuente het volgende:

DJMO, goed dat je het zegt ik moet ook nog dringend weer kortwieken zeg maar .
dat ik dit ook gewoon zeg he
Ik heb het nog bijgewerkt toen m'n vliezen al waren gebroken. Je moet wat he, als je weet dat de vk er zo aankomt.
*OUD heilige*
pi_63469372
Nixxx doet dat nu voor mij.

Yppy, goed te lezen dat je echt wat hebt gehad aan de yoga. En inderdaad de ontspanningsoefeningen, die zullen ook van pas komen denk ik!
  Moderator maandag 24 november 2008 @ 07:43:05 #288
5428 crew  miss_sly
pi_63469401
quote:
Op maandag 24 november 2008 07:25 schreef YPPY het volgende:

[..]

Ik heb het nog bijgewerkt toen m'n vliezen al waren gebroken. Je moet wat he, als je weet dat de vk er zo aankomt.
Haha, echt waar?
Ja, ik zou daar ook toe in staat zijn. Toch fijn als het er een beetje netjes uitziet
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 24 november 2008 @ 07:48:58 #289
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63469424
quote:
Op maandag 24 november 2008 07:06 schreef YPPY het volgende:

fijn dat je me daar even aan herinnert mijn grootste nachtmerrie: ingeknipt worden en gehecht moeten worden ik kan er niet tegen als manlief me daar helpt.. het is te gevoelig enzo

vannacht idiote dromen gehad, over icoontjes die vast zaten op een dop van een colafles enzo zo aankleden en dan naar de HA, ná mijn dagelijkse twee eieren

maandag 24 november 2008 @ 08:01:17 #290
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_63469464
Bij Noah geen cursus gevolgd en niet het idee gehad dat ik het gemist heb. Puffen ging redelijk vanzelf met beetje instructies van de vk, en dat ging allemaal heel goed, zeiden ze althans.
Ik had toen last van buikweeën, rugweeën én beenweeën Vooral de beenweeën vond ik heel vervelend. Daar kon ik helemaal niks mee. Als iemand daar nog tips voor heeft houd ik me aanbevolen Het enige wat enigszins prettig aanvoelde was met m'n voeten tegen het voeteneind van het bed duwen (alleen dat al is een reden om weer in het ziekenhuis te bevallen, ons eigen bed heeft geen opstaande rand ).
©Dumbo
  Moderator maandag 24 november 2008 @ 08:08:50 #291
5428 crew  miss_sly
pi_63469515
Ik kan me er echt nog niets bij voorstellen, al die soorten weeen enzo. Voorlopig hou ik het er maar op dat een bevalling pijn gaat doen, en ga ik ook niet verder lezen in bevallingsverhalen ofzo. Ik doe gewoon even struisvogel, want dat kind moet er natuurlijk een keer uit, en hoe minder ik weet van allerlei narigheid, hoe beter het me lijkt.
  maandag 24 november 2008 @ 08:34:19 #292
114177 Diaan73
pi_63469776
Ik heb bij Twan toen wel zw.gym gehad, maar voor mijn gevoel niet echt veel aan gehad. Wel aan de begeleiding van de (duitse) arts assistent, hij ging niet echt met mij puffen maar met mij tellen, geweldig goed ging dat. Dat wil ik nu dus weer.... alleen werkt hij daar natuurlijk niet meer, dus bespreken met de VK. Wat hulp van partner betreft, ik weet nog dat mn ex steeds mn hand wilde vasthouden en mn hoofd wilde deppen, heb hem toen maar even duidelijk gemaakt dat ik dat niet prettig vond en dat het alleen mocht als ik het zei Ik heb Peaceman daar nu ook maar op voorbereid En verder wat miss_sly zegt, ik laat het maar gewoon op me afkomen. Het komt zoals het komt....

Wat betreft bijhouden, dat probeer ik nu ook wel en dat gaat redelijk goed. Het jeukt alleen verschrikkelijk dus hou het wat minder frequent bij. Eerder altijd om de dag.

Pff en wat dit weer betreft: ik vind het helemaal niets. Als je thuis zit en niet weg hoeft, is het wel mooi om te zien. Maar als je smorgens nog met de fiets, de trein en lopend naar je werk moet, is het geen pretje. Gelukkig heeft Peaceman me vanmorgen met de auto naar het station kunnen brengen en word ik vanmiddag door mn moeder weer opgehaald. Morgen heb ik gelukkig de auto van mn ouders mee
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † maandag 24 november 2008 @ 08:50:41 #293
43556 miss_dynastie
pi_63469972
quote:
Op zondag 23 november 2008 22:11 schreef marlieske het volgende:

[..]

Nee, dat betrof echt de slecht aangeleerde ademhalingstechniek helaas.
Met het standaard pufje van de verpleegster kreeg ze alles goed weg gepuft vandaar dat ik dus echt niet naar de yoga hier ga (zegt dus niets over andere yoga-praktijken hé)
Ze pufte namelijk heel erg naar haar hoofd toe en liep meteen rood aan enz enz zoals ik haar begreep en kreeg het spaans benauwd en das niet echt relaxt.
Onder de spoiler staat de bevalling kort beschreven, hebie schrik? niet lezen dan!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, alles bij elkaar is het dus ook geen reclame voor de medici, sorry dat ik het zeg
pi_63470080
quote:
Op maandag 24 november 2008 08:08 schreef miss_sly het volgende:
Ik kan me er echt nog niets bij voorstellen, al die soorten weeen enzo. Voorlopig hou ik het er maar op dat een bevalling pijn gaat doen, en ga ik ook niet verder lezen in bevallingsverhalen ofzo. Ik doe gewoon even struisvogel, want dat kind moet er natuurlijk een keer uit, en hoe minder ik weet van allerlei narigheid, hoe beter het me lijkt.
dat is ook zo'n beetje hoe ik het nu voel!
pi_63470095
quote:
Op maandag 24 november 2008 07:35 schreef Reinhilde het volgende:

Yppy, goed te lezen dat je echt wat hebt gehad aan de yoga. En inderdaad de ontspanningsoefeningen, die zullen ook van pas komen denk ik!
We zijn zeker drie lessen bezig geweest met het ontspannen van de kringspieren. In het begin erg lachwekkend, maar je weet dan wel heel goed waar het moet gebeuren. En J. heeft er ook iets aan gehad. De juf heeft namelijk zeker 100 keer verteld dat je niet op je ogen/gezicht mag 'persen', want dan sta je echt heel stom op de foto's. Daar herrinnerde hij me dus wel aan tijdens de persweeën.

Het persen zoals we dat leerden heb ik niet gebruikt. Volgende tekst niet voor als je nog moet bevallen
SPOILER
miss_sly: ik heb tot de 8 maanden geroepen dat ik niet hoefde de bevallen. Zou het eerste medisch wonder zijn dat 's ochtends een lief babytje in bed vond. Je hebt dus nog even.
*OUD heilige*
  Moderator maandag 24 november 2008 @ 09:06:52 #296
5428 crew  miss_sly
pi_63470161
quote:
Op maandag 24 november 2008 09:01 schreef YPPY het volgende:

miss_sly: ik heb tot de 8 maanden geroepen dat ik niet hoefde de bevallen. Zou het eerste medisch wonder zijn dat 's ochtends een lief babytje in bed vond. Je hebt dus nog even.
Ow, ik ga ook struisvogelen, hoor. Nou, misschien ga ik me nog wel verdiepen in objectieve zaken, maar ik wil gewoon geen ervaringen horen/lezen, horrorstories of ideale bevallingen.
Ik heb inderdaad nog even, gelukkig
pi_63470365
zucht, verkeerde knopje
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_63470374
Miss_Sly gefeliciteerd, geweldig nieuws zeg en Nijna ook al goed nieuws!

Ik heb een fijn weekend gehad, zaterdag lekker baby dingen gekocht en gisteren naar een vriendin om buikfoto's te maken. En ze zijn helemaal super geworden, ik ga ze vandaag nog een beetje bewerken in photoshop en zal ze dan even showen in het buikentopic

Nou ga ik me eerst klaarmaken voor de kaakchirurg Fijne dag dames en doe voorzichtig op de weg!
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 24 november 2008 @ 09:21:32 #299
219033 Mibos2
pi_63470387
quote:
Op maandag 24 november 2008 07:25 schreef YPPY het volgende:

[..]

Hier nog eentje en bij de ks vroegen ze of ik het van te voren zelf wilde doen of dat ze het een verpleegkundige wilde doen. Nou dat doen we mooi zelf wel hoor!!! Het is geen probleem hoor de verpleegkundige kan u ook helpen. Hoeft niet hoor doe het thuis zelf wel...

Nijna een brusje onderweg en ik hoop met je mee dat deze keer alles goed gaat!!! Van harte met je tweede streepje...

Estrys heel veel succes vandaag bij de kaakchirurg en ben je het weekend een beetje goed doorgekomen met je kaak dan bedoel ik hoor?

Miss Sly ik was juist andersom. Wilde alles lezen en weten maar wel in gedachte gehouden dat niet alles hetzelfde is en me daar ook op ingesteld en dat was maar goed ook hahahaha...
pi_63470405
nou maria kreeg anders ook zo maar een baby dus ik geloof het ook niet
(vooral niet omdat ik moet bevallen met kerst)

HEUS
wanna rub mah puppeh?!
  maandag 24 november 2008 @ 10:03:53 #301
186094 Floria
Ghost of shark
pi_63471200
Hé gezellig al deze puf verhalen!
Miss_sly; wat een ontzettend goed nieuws! Gefeliciteerd! Je was zo lief toen ik (al was het maar kort) in als z&g niet zo gemakkelijk gaat postte en nu eindelijk zwanger! Ik hoop dat ze je in het ziekenhuis net zo lief vinden als ik jevind/vond toen! Laat je weten wat ze zeggen?!

Owlet, jij heel erg gefeliciteerd met jullie vast prachtige Avalon! Yep, ik wil foto's zien van verse baby's!

Marliekse, ik wil jullie graag veel kracht wensen om deze week door te komen. Wat een ondragelijke spanning

Reinhilde, lekker posten jij! Ik lees je zo graag!

Verder heb ik vanalles gemist las ik alweer en zal vanaf vandaag veul fanatieker posten want: IK HEB VERLOF! Woohoo!
34.2 alweer en ik voel me echt fantastisch. Wel vaak harde buiken en wee achtige dingen maar nooit lang en dat hoort er nou eenmaal bij. Nope ik kan echt zeggen dat ik me super voel (zo had ik nog wel twee weken langer kunnen doorwerken) en dat ik gelukkig ben.

Ik ben zó gelukkig *zucht*
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')