abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63457534
quote:
Op zondag 23 november 2008 19:01 schreef miss_sly het volgende:
Spannend tessie, morgen. Hoe ver ben je dan?

Ik ga me morgen schoorvoetend melden bij het ziekenhuis. Ben benieuwd wat ze zeggen en wanneer ik voor een echo moet langskomen.
Volgens mijn berekening ben ik morgen 9 weken en 4 dagen. En ik denk dat dat wel goed zit, aangezien ik wel precies bij gehouden heb wanneer mijn eisprong was enzo.... Ben echt heel benieuwd en hoop vooral heeeeel erg dat alles goed is.. ben daar echt wel super zenuwachtig voor.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_63457753
Raissa

Tessie, wat spannend morgen de eerste echo! Ik hoop dat alles goed is en dat je zult genieten! Vicky en Raissa, succes morgen bij de check-up.

Igraine, word jij nou morgen ingeleid? Zo ja, heel veel succes! Ik denk aan je!
pi_63457875
Hier ook nog even: miss_sly gefeliciteerd! En Nijna natuurijk ook. Voor allebei spannende tijden denk ik...

Owlet, gefeliciteerd met de geboorte van je dochter. Jammer dat je badbevalling niet door kon gaan, maar wel fijn dat ze er is. Avalon. Mooi

Ik post hier niet zo veel omdat ik niet zo veel te melden heb. Zwanger, steeds dikker, maar het gaat goed. Ik begin vaker te dromen van de baby, en het is steeds heel leuk. De kinderwagen is bezorgd en af en toe rijden we trots een klein rondje door de woonkamer. Ik kijk uit naar de bevalling, maar ik heb er geen haast mee nog. De komende weken heb ik het druk genoeg, kerst komt er nog aan, kortom: ik wil nog wel even wachten. Zo lang mogelijk genieten van het gevoel van een baby'tje in mijn buik. Ik kan me er nog steeds weinig bij voorstellen dat ik een écht kindje ga krijgen maar ik heb er wel heel veel zin in.
  zondag 23 november 2008 @ 19:58:56 #254
108648 cattie
lieve moeder
pi_63458039
Owlet, ik zou bijna zeggen gelukkig. Op z'n nederlands uitgesproken past het mooi bij Ronja! Ronja en Avalon .

Reinhilde, je moet je niet laten wegjagen! Ik miste je al.

Miss-sly, ik ben ook benieuwd wat ze in het ziekenhuis tegen je zeggen! Hopelijk krijg je snel een echo.

Tessie, spannend, de eerste echo.

Jose en Jore, goede verhalen!
  zondag 23 november 2008 @ 19:59:56 #255
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_63458056
Tessie, spannend hoor morgen. Heel veel succes/plezier!!

Reinhilde, gewoon blijven komen hoor.....
Make love, not war ☮
  Moderator zondag 23 november 2008 @ 20:08:41 #256
5428 crew  miss_sly
pi_63458294
quote:
Op zondag 23 november 2008 19:38 schreef tessie het volgende:

[..]

Volgens mijn berekening ben ik morgen 9 weken en 4 dagen. En ik denk dat dat wel goed zit, aangezien ik wel precies bij gehouden heb wanneer mijn eisprong was enzo.... Ben echt heel benieuwd en hoop vooral heeeeel erg dat alles goed is.. ben daar echt wel super zenuwachtig voor.
Ja, kan ik me voorstellen. Maar joh, als het dan goed is, is die echo natuurlijk ook helemaal fantastisch
Veel plezier morgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 23 november 2008 @ 20:16:40 #257
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_63458541
Nijna! Gefeliciteerd!!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 23 november 2008 @ 20:20:14 #258
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63458647
Nijna...Gefeliciteerd met je 2 streepjes. Ik vind het heel bijzonder dat je weer zwanger bent. Ik hoop dat je snel vol vertrouwen kunt gaan genieten!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 23 november 2008 @ 20:21:09 #259
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_63458667
Van alles gemist hier!

Miss Sly; wat fantastisch!!! Gefeliciteerd!

Owlet; van harte met je dochter Avalon!

Nijna, gefeliciteerd!!!
pi_63458729
Nijna; welkom en alsnog gefeliciteerd!!!

Tessie; spannend morgen! Heel veel succes en ook veel plezier! De allereerste echo blijft zo bijzonder

Reinhilde; Gewoon lekker door blijven schrijven

Diaan; fijn dat je een leuke verjaardag hebt gevierd!

Raissa; succes morgen bij de gyn! Hoe voel je je verder?

Jose; fijn dat alles zo goed gaat, lekker toch?! ben nu al benieuwd naar jullie zelf gemaakte kaartjes!
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:58 schreef Dakota het volgende:
idd of bij zware storm, het is heerlijk weer
Ja Mij lijkt het super om met de versgeboren spruit in armen te liggen en buiten dit winterwonderlandschap te zien Maar ik ben dan ook echt een herfst/winter-mens en dól op dit weer.
pi_63458746
heeft iemand nog tips voor eerstebevallingen? ik heb nog steeds geen flauw idee wat me nou precies te wachten staat (en is er iets waar 'we'specifiek op moeten letten?
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_63458781
quote:
Op zondag 23 november 2008 20:23 schreef Carmella het volgende:
Nijna; welkom en alsnog gefeliciteerd!!!

Tessie; spannend morgen! Heel veel succes en ook veel plezier! De allereerste echo blijft zo bijzonder

Reinhilde; Gewoon lekker door blijven schrijven

Diaan; fijn dat je een leuke verjaardag hebt gevierd!

Raissa; succes morgen bij de gyn! Hoe voel je je verder?

Jose; fijn dat alles zo goed gaat, lekker toch?! ben nu al benieuwd naar jullie zelf gemaakte kaartjes!
[..]

Ja Mij lijkt het super om met de versgeboren spruit in armen te liggen en buiten dit winterwonderlandschap te zien Maar ik ben dan ook echt een herfst/winter-mens en dól op dit weer.
zelfde, herfststorm, ben ook een herfstkindje (1e offi herfstdag geboren)
wanna rub mah puppeh?!
  zondag 23 november 2008 @ 20:25:38 #263
108648 cattie
lieve moeder
pi_63458816
Tips, moeilijk hoor. Je weet nooit hoe het gaat. Laat het over je heen komen en verzet je er niet tegen. En volg je gevoel, wat de vk of gyn ook zegt, jij bent degene die het voelt. En moederinstinct heeft het dan vaak goed. Dus gewoon doorzeuren als je het niet vertrouwt ofzo.
  zondag 23 november 2008 @ 20:26:39 #264
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63458840
O Dakota, ik vond mijn eerste bevalling echt de fijnste, juist omdat ik niet wist wat er ging gebeuren. Ik hoop dat het je lukt om 'gecontroleerd' te blijven. Dat je voor je gevoel de touwtjes in handen hebt. Controle over je lijf. Jezelf niet verliezen in de pijn maar er juist dwars doorheen denderen. (Oeh, cryptisch.)
pi_63458953
quote:
Op zondag 23 november 2008 20:23 schreef Carmella het volgende:

Oh, ik geniet ook altijd zo als het stormt, bliksemt, hagel, sneeuw, heerlijk.
Lekker in je bed liggen luisteren naar de natuur buiten, .
pi_63459401
Dakota.. wat ook al een beetje gezegd is: laat het gebeuren, geen verzet. Bij sara dacht ik vrij snel "dit doet zo'n pijn, ik ga erin mee, dan is het vast sneller over'. En zo was het ook, je raakt in een soort trance, bent heel gefocust en als je meegaat in de pijn, komt het goed. Ik ben uiteindelijk bevallen in 5 uur tijd...een hele heftige, maar goede bevalling, en ik denk zelf dat het wel door 'mijn' manier van bevallen kwam (waarmee ik niet wil zeggen dat het bij iedereen in 5 uur zou moeten kunnen! Ik heb misschien gewoon een hele goede bevalling gehad).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_63460857
Over bevallen: ik heb het idee dat ik door de zwangerschapsyoga echt een goed handvat heb, Nixxx is al 2x meegeweest, a.s. vrijdag de 3e x. Hij weet dus ook welke ademtechniek mij helpt in welk gedeelte van de bevalling, wat het ritme van mijn pufje is, wanneer het fijn is als hij voor mij mijn heupen beweegt, etc.
Maar dat zegt niets over hoe de bevalling zal lopen natuurlijk, maar ik heb er wel vertrouwen in en ben nog geen moment bang geweest.
Heb jij ook iets van yoga gedaan Dakota?
pi_63461260
als hij voor jou je heupen beweegt? die kende ik nog niet.
ik vond de yoga ook wel fijn, maar de partneravonden wat geforceerd (en te vol met ineens 't dubbele aantal mensen in die ruimte! ). en ik vond 't fijn als G m'n hand vasthield maar verder moest ie niet teveel aan me komen tijdens de weeën.
dakota, ik heb niet veel toe te voegen aan de algemene tip "laat het over je heenkomen, niet teveel willen 'vluchten' voor de pijn". 'elke wee brengt gaat weer voorbij' en dat soort gedachten kunnen daar wel wat bij helpen. heel veel succes!

owlet, ook hier nog een keertje: heeel veel geluk gewenst met jullie dochter en zus: Avalon!!
pi_63461519
Bedankt voor het warme welkom en de felicitaties .

LLM .
Fake it till you make it...
pi_63461520
Helaas hoor ik de laatste tijd heel wat slechte ervaringen over de yoga-les hier in de buurt ik meld me dus zeker niet aan!
Van de week is een vriendin van me bevallen en die kreeg meteen de vraag bij de eerste heftige weeen: wat denk jij dat je aan het doen bent met dat pufje en zuchtje? het werkte dus totaal niet, en dan baal je dus wel ff
vriendin + haar man in totale paniek, en dan baal je wel die ging dus 2x per week naar de yoga en heeft een fortuin uitgegeven.

ik had de zwangerschapsgym gedaan vorige keer, doodsaai en hoop gezever ging alleen voor de puf-les-avond en de thee, en was blij dat manlief die ene les erbij was.
Ik had er namelijk echt heel veel aan tijdens de weeenstorm.
Maar ik meld me deze ronde nergens voor aan, geen zin in weer dat hele verhaal en verplichte avondjes terwijl je eigenlijk alleen maar op de bank wil hangen Dat puffen gaat volgens mij ook prima zonder de les je lijf geeft je namelijk best goed aan wat je moet doen en vooral moet laten!
Zoals de dames voor me al zeiden Go With the Flow en kalm blijven als dat enigszins lukt.
De natuur is zo'n mooi iets

Hier is alles prima het wachten duurt voort en de dagen tellen weg, heb inmiddels de uitslag wel verwerkt en donderdag mogen we weer ff binnen gluren bij de gyn, ben benieuwd of hij me nog wat gerust kan stellen, en dan gaan we aftellen tot maandag 1 dec. 9.20 uur.
Mama van Isa en Ties
pi_63461707
Bix, een van de tips om weeen op te vangen is zittend op een skippybal, of zo'n fysiobal. Dan beweeg je al snel je heupen. Maar als je staat, bijvoorbeeld met je armen tegen de muur geleund en je laat je hoofd op je armen rusten, terwijl je aan het puffen bent, dan vergeet je (blijkbaar) al snel je heupen zachtjes te bewegen, wat de pijn helpt op te vangen. Als je partner dan achter je staat en heel zachtjes met zijn handen jouw heupen beweegt, is het ook goed.

Nogmaals, of het werkt al die dingen, geen idee! Maar ik heb met plezier elke week de yoga les gevolgd, en het heeft er voor gezorgd dat ik met vertrouwen straks de bevalling tegemoet zie. En dat is me heel wat waard!
  zondag 23 november 2008 @ 21:48:27 #272
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63461726
Marlieske, wat een spannende week... Ik hoop dattie omvliegt voor jullie.

Ik heb bij de 2e geen gym of yoga gedaan, ik wist het immers nog van Luuke, dacht ik. Heb tijdens de bevalling van Lena echt iets gemist. Dat handvat waar Reinhilde over schrijft. Ik raad dan ook iedereen aan om gewoon de 2e zwangerschap weer zoiets te gaan doen.
  † In Memoriam † zondag 23 november 2008 @ 21:51:22 #273
43556 miss_dynastie
pi_63461816
quote:
Op zondag 23 november 2008 21:43 schreef marlieske het volgende:
Helaas hoor ik de laatste tijd heel wat slechte ervaringen over de yoga-les hier in de buurt ik meld me dus zeker niet aan!
Van de week is een vriendin van me bevallen en die kreeg meteen de vraag bij de eerste heftige weeen: wat denk jij dat je aan het doen bent met dat pufje en zuchtje? het werkte dus totaal niet, en dan baal je dus wel ff
vriendin + haar man in totale paniek, en dan baal je wel die ging dus 2x per week naar de yoga en heeft een fortuin uitgegeven.
Is dat een slecht verhaal over de yogales of over de medici die je vriendin hebben begeleid? Naar mijn idee meer het laatste.
pi_63461848
quote:
Op zondag 23 november 2008 19:46 schreef Reinhilde het volgende:

Igraine, word jij nou morgen ingeleid? Zo ja, heel veel succes! Ik denk aan je!
Nee, was het maar waar Maar wel lief van je.
Morgen is weer een 'gewone' controle in het ziekenhuis.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  Moderator zondag 23 november 2008 @ 21:53:15 #275
5428 crew  miss_sly
pi_63461885
Ik denk dat de yoga alleen al wat waard is geweest als je er iedere keer met plezier naartoe bent geweest, Reinhilde En als je er dan ook nog wat aan hebt tijdens de bevalling, is dat helemaal geweldig natuurlijk.

Ik weet nog niet wat ik ga doen, maar ik wil ook wel iets. Mijn zusje had zwangerschapshapto gedaan en dat vond ze wel heel erg fijn, maar ik geloof dat ze toch niet voldoende info had gehad daarbij over het puffen enzo. Dus misschien hapto icm gewoon gym ofzo. Ach, ik heb nog even om erover te denken
pi_63461989
@ Igraine:
Oh ja, nou weet ik het weer!
Je ging wel alvast je tas meenemen voor het geval dat. Toch?

Of ben ik nu echt helemaal dement geworden
pi_63462068
Nee, dat klopt wel Mijn tas staat gewoon standaard in de auto, die gaat overal mee naar toe.
pi_63462583
quote:
Op zondag 23 november 2008 21:51 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Is dat een slecht verhaal over de yogales of over de medici die je vriendin hebben begeleid? Naar mijn idee meer het laatste.
Nee, dat betrof echt de slecht aangeleerde ademhalingstechniek helaas.
Met het standaard pufje van de verpleegster kreeg ze alles goed weg gepuft vandaar dat ik dus echt niet naar de yoga hier ga (zegt dus niets over andere yoga-praktijken hé)
Ze pufte namelijk heel erg naar haar hoofd toe en liep meteen rood aan enz enz zoals ik haar begreep en kreeg het spaans benauwd en das niet echt relaxt.
Onder de spoiler staat de bevalling kort beschreven, hebie schrik? niet lezen dan!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van Isa en Ties
pi_63462616
Ik heb bij Kim zwgym gedaan en wel wat aan de puftechniek gehad. Vk zei dat ik goed pufte en dat idee had ik ook. Verder alleen rugweeen gehad, lastig op te vangen zelf. Maar Djeez kon daar mooi mee helpen.
Nu geen cursus gevolgd. Ik ga er vanuit dat ik het nog wel weet. En dat de vk het me anders wel kan helpen herinneren zeg maar. Ik ga er trouwens maar vanuit dat ik weer rugweeen krijg. Zou niet weten hoe een buikwee voelt.
pi_63463223
Nou toen ik aan het bevallen was wou ik absolute stilte om me heen en iedereen, maar dan ook iedereen moest van me afblijven. Misschien door de weeenstorm? Ik lag alleen maar op mijn zij, te puffen, met volkomen rust om me heen. Als ik iets hoorde, of iemand aan m'n lijf voelde was ik uit m;n focus en kon ik pijn absoluut niet handelen.
so much voor massagetechnieken die manlief op cursus geleerd had
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_63464703
Hihi ja dat had ik hier ook een beetje. Hij probeerde eerst met me mee te puffen (goedbedoeld) maar ik snauwde alleen maar "Houd je bek!".
Daarna dacht hij ook: "bekijk 't maar"
Nee hoor, maar meer dan natte washandjes op m'n hoofd leggen hoefde hij niet te doen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 23 november 2008 @ 23:09:39 #282
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63464904
quote:
Op zondag 23 november 2008 22:11 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb bij Kim zwgym gedaan en wel wat aan de puftechniek gehad. Vk zei dat ik goed pufte en dat idee had ik ook. Verder alleen rugweeen gehad, lastig op te vangen zelf. Maar Djeez kon daar mooi mee helpen.
Nu geen cursus gevolgd. Ik ga er vanuit dat ik het nog wel weet. En dat de vk het me anders wel kan helpen herinneren zeg maar. Ik ga er trouwens maar vanuit dat ik weer rugweeen krijg. Zou niet weten hoe een buikwee voelt.
dat heb ik nu precies hetzelfde .. ik heb de eerste alsmaar rugpijn én rugweeen gehad, nu ook weer hele zwangerschap rugklachten, dus ik ga ook uit van rugweeen .. ik ving het toen op door (voorovergebogen zittend) onder de warme douche te gaan en heen en weer te lopen..

trouwens wat anders.. voor ik zwanger raakte deed ik me altijd daar beneden scheren in de week voor ik ongesteld werd, op gevoel af zeg maar dat ik ongesteld moest worden. bij mijn eerste zwangerschap heb ik me ook in de week voor ik bevallen moest staan scheren (vraag niet hoe, ik leek wel een acrobaat ) en nu had ik gisteren weer dat gevoel dat ik me 'moest' scheren en heb dat ook gedaan (met behulp van een spiegel).. zou dat een voorteken kunnen zijn??? of ben ik nu gewoon een tikkie bijgelovig??

nijna van harte meis, ik hoop dat het deze keer wel goed gaat

llm's sterkte
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_63469238
Bij mij heeft de yoga zeker geholpen. Vooral al voor het gevoel, dat ik het idee had wat te kunnen doen. Anderen van de les hadden al een kind en er is zeker over gesproken dat het ook fout kan gaan. Vond het juist helemaal niet zweverig. Zeker aan het leren 'meegaan met de weeen' en het ontspannen heb ik veel gehad.

Spannend DJMO, je ben iig weer kortgewiekt als je snel bevalt. Makkelijker hechten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_63469311
Igraine, hopelijk helpen ze je vandaag een handje Ik ga in ieder geval voor je duimen

DJMO, goed dat je het zegt ik moet ook nog dringend weer kortwieken zeg maar .
dat ik dit ook gewoon zeg he
Sara
Merel
Ukje
pi_63469318
quote:
Op maandag 24 november 2008 07:06 schreef YPPY het volgende:
Bij mij heeft de yoga zeker geholpen. Vooral al voor het gevoel, dat ik het idee had wat te kunnen doen. Anderen van de les hadden al een kind en er is zeker over gesproken dat het ook fout kan gaan. Vond het juist helemaal niet zweverig. Zeker aan het leren 'meegaan met de weeen' en het ontspannen heb ik veel gehad.

Spannend DJMO, je ben iig weer kortgewiekt als je snel bevalt. Makkelijker hechten.
Nou dat is wel zo natuurlijk

Yppy, ik kan me ook zeker indenken dat het meegaan in de weeen effect heeft. Ik wou deze zwangerschap ook yoga doen, maar het is er niet van gekomen.
Sara
Merel
Ukje
pi_63469331
quote:
Op maandag 24 november 2008 07:22 schreef Fuente het volgende:

DJMO, goed dat je het zegt ik moet ook nog dringend weer kortwieken zeg maar .
dat ik dit ook gewoon zeg he
Ik heb het nog bijgewerkt toen m'n vliezen al waren gebroken. Je moet wat he, als je weet dat de vk er zo aankomt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_63469372
Nixxx doet dat nu voor mij.

Yppy, goed te lezen dat je echt wat hebt gehad aan de yoga. En inderdaad de ontspanningsoefeningen, die zullen ook van pas komen denk ik!
  Moderator maandag 24 november 2008 @ 07:43:05 #288
5428 crew  miss_sly
pi_63469401
quote:
Op maandag 24 november 2008 07:25 schreef YPPY het volgende:

[..]

Ik heb het nog bijgewerkt toen m'n vliezen al waren gebroken. Je moet wat he, als je weet dat de vk er zo aankomt.
Haha, echt waar?
Ja, ik zou daar ook toe in staat zijn. Toch fijn als het er een beetje netjes uitziet
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 24 november 2008 @ 07:48:58 #289
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63469424
quote:
Op maandag 24 november 2008 07:06 schreef YPPY het volgende:

fijn dat je me daar even aan herinnert mijn grootste nachtmerrie: ingeknipt worden en gehecht moeten worden ik kan er niet tegen als manlief me daar helpt.. het is te gevoelig enzo

vannacht idiote dromen gehad, over icoontjes die vast zaten op een dop van een colafles enzo zo aankleden en dan naar de HA, ná mijn dagelijkse twee eieren
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 24 november 2008 @ 08:01:17 #290
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_63469464
Bij Noah geen cursus gevolgd en niet het idee gehad dat ik het gemist heb. Puffen ging redelijk vanzelf met beetje instructies van de vk, en dat ging allemaal heel goed, zeiden ze althans.
Ik had toen last van buikweeën, rugweeën én beenweeën Vooral de beenweeën vond ik heel vervelend. Daar kon ik helemaal niks mee. Als iemand daar nog tips voor heeft houd ik me aanbevolen Het enige wat enigszins prettig aanvoelde was met m'n voeten tegen het voeteneind van het bed duwen (alleen dat al is een reden om weer in het ziekenhuis te bevallen, ons eigen bed heeft geen opstaande rand ).
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  Moderator maandag 24 november 2008 @ 08:08:50 #291
5428 crew  miss_sly
pi_63469515
Ik kan me er echt nog niets bij voorstellen, al die soorten weeen enzo. Voorlopig hou ik het er maar op dat een bevalling pijn gaat doen, en ga ik ook niet verder lezen in bevallingsverhalen ofzo. Ik doe gewoon even struisvogel, want dat kind moet er natuurlijk een keer uit, en hoe minder ik weet van allerlei narigheid, hoe beter het me lijkt.
  maandag 24 november 2008 @ 08:34:19 #292
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_63469776
Ik heb bij Twan toen wel zw.gym gehad, maar voor mijn gevoel niet echt veel aan gehad. Wel aan de begeleiding van de (duitse) arts assistent, hij ging niet echt met mij puffen maar met mij tellen, geweldig goed ging dat. Dat wil ik nu dus weer.... alleen werkt hij daar natuurlijk niet meer, dus bespreken met de VK. Wat hulp van partner betreft, ik weet nog dat mn ex steeds mn hand wilde vasthouden en mn hoofd wilde deppen, heb hem toen maar even duidelijk gemaakt dat ik dat niet prettig vond en dat het alleen mocht als ik het zei Ik heb Peaceman daar nu ook maar op voorbereid En verder wat miss_sly zegt, ik laat het maar gewoon op me afkomen. Het komt zoals het komt....

Wat betreft bijhouden, dat probeer ik nu ook wel en dat gaat redelijk goed. Het jeukt alleen verschrikkelijk dus hou het wat minder frequent bij. Eerder altijd om de dag.

Pff en wat dit weer betreft: ik vind het helemaal niets. Als je thuis zit en niet weg hoeft, is het wel mooi om te zien. Maar als je smorgens nog met de fiets, de trein en lopend naar je werk moet, is het geen pretje. Gelukkig heeft Peaceman me vanmorgen met de auto naar het station kunnen brengen en word ik vanmiddag door mn moeder weer opgehaald. Morgen heb ik gelukkig de auto van mn ouders mee
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † maandag 24 november 2008 @ 08:50:41 #293
43556 miss_dynastie
pi_63469972
quote:
Op zondag 23 november 2008 22:11 schreef marlieske het volgende:

[..]

Nee, dat betrof echt de slecht aangeleerde ademhalingstechniek helaas.
Met het standaard pufje van de verpleegster kreeg ze alles goed weg gepuft vandaar dat ik dus echt niet naar de yoga hier ga (zegt dus niets over andere yoga-praktijken hé)
Ze pufte namelijk heel erg naar haar hoofd toe en liep meteen rood aan enz enz zoals ik haar begreep en kreeg het spaans benauwd en das niet echt relaxt.
Onder de spoiler staat de bevalling kort beschreven, hebie schrik? niet lezen dan!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, alles bij elkaar is het dus ook geen reclame voor de medici, sorry dat ik het zeg
pi_63470080
quote:
Op maandag 24 november 2008 08:08 schreef miss_sly het volgende:
Ik kan me er echt nog niets bij voorstellen, al die soorten weeen enzo. Voorlopig hou ik het er maar op dat een bevalling pijn gaat doen, en ga ik ook niet verder lezen in bevallingsverhalen ofzo. Ik doe gewoon even struisvogel, want dat kind moet er natuurlijk een keer uit, en hoe minder ik weet van allerlei narigheid, hoe beter het me lijkt.
dat is ook zo'n beetje hoe ik het nu voel!
pi_63470095
quote:
Op maandag 24 november 2008 07:35 schreef Reinhilde het volgende:

Yppy, goed te lezen dat je echt wat hebt gehad aan de yoga. En inderdaad de ontspanningsoefeningen, die zullen ook van pas komen denk ik!
We zijn zeker drie lessen bezig geweest met het ontspannen van de kringspieren. In het begin erg lachwekkend, maar je weet dan wel heel goed waar het moet gebeuren. En J. heeft er ook iets aan gehad. De juf heeft namelijk zeker 100 keer verteld dat je niet op je ogen/gezicht mag 'persen', want dan sta je echt heel stom op de foto's. Daar herrinnerde hij me dus wel aan tijdens de persweeën.

Het persen zoals we dat leerden heb ik niet gebruikt. Volgende tekst niet voor als je nog moet bevallen
SPOILER
miss_sly: ik heb tot de 8 maanden geroepen dat ik niet hoefde de bevallen. Zou het eerste medisch wonder zijn dat 's ochtends een lief babytje in bed vond. Je hebt dus nog even.
*OUD heilige*
  Moderator maandag 24 november 2008 @ 09:06:52 #296
5428 crew  miss_sly
pi_63470161
quote:
Op maandag 24 november 2008 09:01 schreef YPPY het volgende:

miss_sly: ik heb tot de 8 maanden geroepen dat ik niet hoefde de bevallen. Zou het eerste medisch wonder zijn dat 's ochtends een lief babytje in bed vond. Je hebt dus nog even.
Ow, ik ga ook struisvogelen, hoor. Nou, misschien ga ik me nog wel verdiepen in objectieve zaken, maar ik wil gewoon geen ervaringen horen/lezen, horrorstories of ideale bevallingen.
Ik heb inderdaad nog even, gelukkig
pi_63470365
zucht, verkeerde knopje
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_63470374
Miss_Sly gefeliciteerd, geweldig nieuws zeg en Nijna ook al goed nieuws!

Ik heb een fijn weekend gehad, zaterdag lekker baby dingen gekocht en gisteren naar een vriendin om buikfoto's te maken. En ze zijn helemaal super geworden, ik ga ze vandaag nog een beetje bewerken in photoshop en zal ze dan even showen in het buikentopic

Nou ga ik me eerst klaarmaken voor de kaakchirurg Fijne dag dames en doe voorzichtig op de weg!
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 24 november 2008 @ 09:21:32 #299
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_63470387
quote:
Op maandag 24 november 2008 07:25 schreef YPPY het volgende:

[..]

Hier nog eentje en bij de ks vroegen ze of ik het van te voren zelf wilde doen of dat ze het een verpleegkundige wilde doen. Nou dat doen we mooi zelf wel hoor!!! Het is geen probleem hoor de verpleegkundige kan u ook helpen. Hoeft niet hoor doe het thuis zelf wel...

Nijna een brusje onderweg en ik hoop met je mee dat deze keer alles goed gaat!!! Van harte met je tweede streepje...

Estrys heel veel succes vandaag bij de kaakchirurg en ben je het weekend een beetje goed doorgekomen met je kaak dan bedoel ik hoor?

Miss Sly ik was juist andersom. Wilde alles lezen en weten maar wel in gedachte gehouden dat niet alles hetzelfde is en me daar ook op ingesteld en dat was maar goed ook hahahaha...
pi_63470405
nou maria kreeg anders ook zo maar een baby dus ik geloof het ook niet
(vooral niet omdat ik moet bevallen met kerst)

HEUS
wanna rub mah puppeh?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')