Dat eerste vind ik dan wel erg goedkoop, reden 1 om het niet te vertrouwen en als er op internet geen zak over te vinden is lijkt me dat helemaal geen goed teken.quote:Op maandag 17 november 2008 20:31 schreef Luxxious het volgende:
nee nee nee en nog eens nee, als jij voor 15 euro p/m op je 21 met 1 jaar schadevrij je auto kan verzekeren ben je toch best snel geïnteresseerd niet?
Maar als jij dan ook even de stap had genomen om er naar te googlen zou je dus ook hebben gezien dat er geen zak over te vinden is en trouwens waarom zou ik zomaar uit het niets beginnen te spammen hiervoor?
Ja okee.. maar wat is het adertje onder het gras..??quote:Op maandag 17 november 2008 23:56 schreef Luxxious het volgende:
ook een leuke! 0 jaar rijbewijs 0 jaar schadevrij, WA casco verzekerde alfa 159 3.2 jts a 300 pk: 90 euro
gewoon een normale premie voor een 10 jaar oude barrel met 90 pk's en dan WA verzekerd...
hehe partners van Fortis zeker.
Welke vrouw wil wat bijverdienen en mijn auto laten verzekeren???quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:24 schreef Onna-onna het volgende:
Beste FOK-lezers,
Naar aanleiding van de berichten over Onna-onna, bij deze een berichtje van Onna-onna. We zijn niet objectief natuurlijk, maar toch. Onna-onna kan goedkoper zijn dan andere verzekeraars omdat we ons enkel op vrouwen richten. In tegenstelling tot wat vaak gedacht en gezegd wordt, zijn vrouwen de betere autorijders. Minder schade, betekent lagere premies.
Prijs is echter maar 1 kant van de zaak natuurlijk. Het gaat ook om de voorwaarden. Wij kunnen makkelijk roepen dat we goede voorwaarden hebben, maar kijk hiervoor bijvoorbeeld op de eerder genoemde site www.premie.nl. De voorwaarden van Onna-onna worden als beste beoordeeld.
Nogmaals, we beseffen dat dit geen objectief bericht is. Vergelijk de premie en voorwaarden van Onna-onna met andere aanbieders en maak je eigen keuze. Wellicht nog beter: vraag mensen in je omgeving naar ervaringen - het gaat er natuurlijk om wat een verzekeraar doet in geval van een schade! Betalen ze snel uit? Doen ze niet moeilijk?
Groet, Onna-onna
Wel een leuk systeem. Echte stoere mannetjes zullen zich dus nooit bij onna verzekeren.quote:
Het hele woord vrouw komt in de algemene voorwaarden niet voorquote:
Wtf, is het zeker dat dit geen hoax is? Want dan sluit ik de boel zsm over.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:16 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Het hele woord vrouw komt in de algemene voorwaarden niet voor
...als een bedrijf verzekeraar zelf gaat vertellen dat er een addertje onder het gras zit...quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:43 schreef Turquaz52 het volgende:
Onna-Onna.. Is er echt geen addertje onder het gras..?
Waarom niet? Een Excel uit 1996 is geen hol waard. Hooguit een euro of 750.quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:34 schreef Chr1st1aan het volgende:
Ik zou mijn Excel uit 96 all-risk kunnen verzekeren met alle overige dingen erbij voor ¤ 35,-
Dat kan toch nooit?
Waarom andere verzekeringen dat vragen is mij een raadsel. Wat is het nut daarvan? Ik neem aan dat weinig km niet scheelt in de koste van je verzekering? Dan zou namelijk iedereen opgeven dat ze maar heel weinig rijden.quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:33 schreef detulp050 het volgende:
Wel heel erg goedkoop. Het scheelt hier ook zo'n 35 euro, maar gek genoeg vragen ze niet om aantal kilometers per jaarDat doen de andere verzekeraars wel namelijk
Dat zou natuurlijk wel logisch zijn, want of jou nou 10.000 per jaar rijd of 50.000 heb je in laatste geval meer kans om schade te rijden. Of dit ook daadwerkelijk scheelt in de kosten zou ik verder niet weten.quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:37 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Waarom andere verzekeringen dat vragen is mij een raadsel. Wat is het nut daarvan? Ik neem aan dat weinig km niet scheelt in de koste van je verzekering? Dan zou namelijk iedereen opgeven dat ze maar heel weinig rijden.
Dat scheelt uiteraard wel. En er is achter te komen bij schades en dan wordt de schade op jou verhaald, mocht je gelogen hebben.quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:37 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Waarom andere verzekeringen dat vragen is mij een raadsel. Wat is het nut daarvan? Ik neem aan dat weinig km niet scheelt in de koste van je verzekering? Dan zou namelijk iedereen opgeven dat ze maar heel weinig rijden.
Hoezo? Er kan toch altijd verandering komen in je rijgedrag? Auto van de zaak etc...quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:42 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat scheelt uiteraard wel. En er is achter te komen bij schades en dan wordt de schade op jou verhaald, mocht je gelogen hebben.
Dan moet je dat doorgeven.quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:43 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Hoezo? Er kan toch altijd verandering komen in je rijgedrag? Auto van de zaak etc...
Op de site kun je zien dat Fortis en NN de verzekeraars zijn.quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:46 schreef MouseOver het volgende:
Ik ben enkele jaren geleden bij orion direct verzekerd geweest. Scheelde ook onwaarschijnlijk veel ten opzichte van andere verzekeringen. Echter, toen ik iets van ze moest waren ineens de rapen gaar. Gezeik tot en met. Nu was dit iets uiteindelijk iets onbenulligs, maar ik had liever niet hetzelfde gezeik bij een schadeafwikkeling gehad.
Ik geef onna onna het voordeel van de twijfel, maar ik sluit niet uit dat het een vriendelijk ogende tussenpersoon met daarachter een lastige verzekeraar is.
Ja, maar dus? Betekent dat automatisch dat die hetzelfde uitkeringsbeleid hebben (maw, werkt zoiets maatschappijbreed?)quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:48 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Op de site kun je zien dat Fortis en NN de verzekeraars zijn.
Ik vraag me af hoe ze daar achter gaan komen?quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:43 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Oh dus voortaan lekker weinig km opgeven.
O.a. NAP en bij nieuwe auto's begint het (uiteraard) op 0. Bij schades wordt e.e.a. gecontroleerd.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:23 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe ze daar achter gaan komen?
Na twee flinke schades?
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op donderdag 20 november 2008 13:12 schreef detulp050 het volgende:
Je kunt wel de WA-prijzen gaan opzoeken, maar dat is alleen de aansprakelijkheidsverzekering. Daarin zit dus geen schade voor je eigen auto in meeverzekerd. Je moet wel op Casco zoeken om een goed beeld icm de waarde van de auto te krijgen
Bron: AM, vakblad voor de assurantiebranchequote:Onna-onna, het op vrouwen gerichte verzekeringsbedrijf dat zich donderdag presenteerde op het circuit van Zandvoort, werkt samen met drie risicodragers: Fortis, Zevenwouden en Nationale-Nederlanden.
De polissen van Onna-onna, wiens vergunningaanvraag nog in behandeling is bij de AFM, lopen in poolverband bij genoemde drie verzekeraars via het volmachtbedrijf Melching Assuradeuren uit Drachten, dat ook de administratie verzorgt. Onna-onna begint met een autoverzekering. De online tussenpersoon zet zich af tegen traditionele verzekeraars, die onvoldoende zouden redeneren vanuit de behoefte van de (vrouwelijke) klant. Desondanks zijn mannen welkom bij Onna-onna, dat binnenkort onder meer ook een zorgpolis van Agis gaat bieden. Het bedrijf, wil later gaan uitbreiden in Spanje en Duitsland.
In de ogen van een verzekeraar is degene die het minste schade rijdt de betere rijder.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:38 schreef resque het volgende:
haha, wat een onzin zeg, ik zou 18 euro betalen per maand...flikker toch op!
en vrouwen rijden zeker niet beter... ze rijden meestal voorzichtiger, niet beter...
en dat terwijl er steeds meer vrouwen in het bedrijfsleven komen, dus meer autorijdersquote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:39 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
In de ogen van een verzekeraar is degene die het minste rijdt de betere rijder.
Lees m'n edit even, was een (toch wel belangrijk) woordje vergeten.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:41 schreef resque het volgende:
[..]
en dat terwijl er steeds meer vrouwen in het bedrijfsleven komen, dus meer autorijders
ik vind het iig een hoax!
discriminatie!quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:44 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Lees m'n edit even, was een (toch wel belangrijk) woordje vergeten.
Euh, ik werk in de schadeverzekeringen, en kan je melden dat het echt geen hoax is. Helaas. (Want het kost ons klanten, die overstappen naar Onna-Onna)quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:41 schreef resque het volgende:
[..]
en dat terwijl er steeds meer vrouwen in het bedrijfsleven komen, dus meer autorijders
ik vind het iig een hoax!
hmm, waar zit dat addertje dan? Hoe kunnen ze anders 2x zo goedkoop zijn??quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:08 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Euh, ik werk in de schadeverzekeringen, en kan je melden dat het echt geen hoax is. Helaas. (Want het kost ons klanten, die overstappen naar Onna-Onna)
Maar als klant gesproken: je moet het zelf weten of je het wilt geloven of niet... Maar ik denk er zelf ook over om naar hun te gaan als mijn verzekering verloopt.
Waarschijnlijk ga je dat pas merken als je daadwerkelijk beroep op de verzekering moet doen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:11 schreef resque het volgende:
[..]
hmm, waar zit dat addertje dan? Hoe kunnen ze anders 2x zo goedkoop zijn??
Volgens mij valt dat wel mee hoor, gezien bijvoorbeeld de gratis pechhulp.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ga je dat pas merken als je daadwerkelijk beroep op de verzekering moet doen.
Denk hierbij aan sleep kosten etc die je zelf moet betalen.
Je mag zelfs een garage uitkiezen waar je auto heen moet.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ga je dat pas merken als je daadwerkelijk beroep op de verzekering moet doen.
[b]Denk hierbij aan sleep kosten etc die je zelf moet betalen.[/]
quote:Ze kunnen je wél weigeren op basis van acceptatiebeleid, dus bijvoorbeeld bepaalde merken auto's in combinatie met bepaalde bestuurdersleeftijd en laag aantal schadevrije jaren. Alleen niet op grond van geslacht. Er is geen acceptatieplicht, alleen een discriminatie-op-grond-van-geslacht-verbod.
Je auto moet dus een gekeurd alarm hebben, anders krijg je niets bij diefstalquote:8. als er sprake is van joyriding met of van diefstal van de gehele personenauto, die op het moment van de joyriding/diefstal niet was voorzien van:
een door ons verplicht gesteld SCM/TNO goedgekeurd anti-diefstalsysteem, klasse 3, 4 of 5, voorzien van een SCM-certificaat (zie artikel • ‘Verplichtingen voor diefstalpreventie’) of
een technisch gelijkwaardig af-fabriek anti-diefstalsysteem dat door ons is geaccepteerd. •
Het vereiste beveiligingssysteem staat in een clausule op het polisblad vermeld.
Juist, dat staat in de voorwaarden, en bij diefstal lees je die ook door om dat te (kunnen) weten, je belt je verzekeraar en (denkt) klaar te zijn.quote:Daarom moet u direct na de constatering van de gebeurtenis de gegevens van de personenauto melden bij de helpdesk van de Stichting VerzekeringsBureau Voertuigcriminaliteit (VbV), telefoon (071) 364 17 77 (7 x 24 uur bereikbaar).
Kortom: als je ook maar iets gedaan hebt word t al snel geweigerd.quote:2.
is een verzekering als deze of een andere verzekering niet door de verzekeraar opgezegd;•
is een verzekering als deze, een andere verzekering of een wijziging van een verzekering niet geweigerd;•
zijn bij een verzekering als deze of een andere verzekering geen beperkende of verzwarende bepalingen dan wel een hogere premie, • toegepast of voorgesteld;
bent u of is een andere verzekerde niet als verdachte of ter uitvoering van een opgelegde (straf)maatregel, in aanraking geweest met politie • of justitie in verband met:
wederrechtelijke verkregen of te verkrijgen voordeel, zoals diefstal, verduistering, bedrog, oplichting, valsheid in geschrifte of poging(en) oodaartoe;
wederrechtelijke benadeling van anderen, zoals vernieling of beschadiging, mishandeling, afpersing en afdreiging of enig misdrijf gericht ootegen de persoonlijke vrijheid of tegen het leven of poging(en) daartoe;
overtreding van de vuurwapenwet, de opiumwet of de wet economische delicten.oo
geen sprake is geweest van een veroordeling in verband met een verkeersdelict dan wel bij vonnis de rijbevoegdheid is ontzegd (al dan niet • voorwaardelijk);
Lading is bij mijn verzekering wel meeverzekerd.quote:Ook verlenen wij geen dekking voor de aansprakelijkheid voor:
schade die is toegebracht aan zaken die met de personenauto worden vervoerd. Wel bieden wij dekking voor de schade aan de handbagage 8. van de passagiers en aan de kleding die zij dragen in de tijd dat zij zich in de personenauto bevinden;
schade die is ontstaan tijdens het laden of lossen van de personenauto;
Terwijl 'voordeel A':quote:Aanvullende uitsluitingen
Geen uitkering of hulp wordt verleend in geval van uitvallen van de personenauto of de aanhanger:
door een defect dat op een eenvoudige wijze is te verhelpen of te voorkomen (zoals een lekke band, een lege brandstoftank e.d.);
En als je verder doorleest zullen er vast wel meerdere punten zijn. Uiteindelijk moet het toch ergens vandaan komen. En ja, ik geloof best dat ze goedkoper kunnen zijn, door alleen al de 18-jarige sjonnies met dikke BMWs niet te hebben (of minimaal)quote:Onder pech wordt ook verstaan ‘selfinflicted incidents’. Dit zijn de pechgevallen die worden veroorzaakt door de verzekerde zelf. Hieronder vallen de volgende zaken: lekke band, verloren sleutels, lege accu en verkeerde of geen brandstof.
Dat is bij Allsecur. Het zal wel verschillen per bestuurder en per auto, maar dan nog is het niet iets spectaculairs. Gewoon de premie dus bij Onna berekenen en dan bij Independer of een andere vergelijker dat nogmaals doen. En de site van Allsecur is meer blauw, past beter bij jou mijquote:
En dan te bedenken dat ik er aan meehelp om te spammen terwijl ik bij de concurrent werk...quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:26 schreef Technoviking het volgende:
Dit topic is in ieder geval een knap staaltje spam!
Meer een "Zij Rijdt Momenteel Even Helemaal Niet Meer Want Haar Auto Moet Naar De Garage Maar Ze Heeft Nog Niet Genoeg Gespaard" type om eerlijk te zijn.quote:
WA-premie wordt in beginsel berekend op gewicht.quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:01 schreef Marco001 het volgende:
Edit.. een 944 Turbo verzekeren is voor mij maar 6 euro duurder per maand als een 206 1.4 uit 2006! (WA, 40k km))
En dat terwijl het rijden in een auto met meer als 200 pk op de achterwielen mij veel gevaarlijker lijkt als 1 met 70 pk ofzo op de voorwielen..
Ik heb een auto van 1680 kilogram en 216 PK aangemeld, met 2 schadevrije jaren, op 23 jarige leeftijd. Na 6 dagen kreeg ik mededeling dat de verzekering was stopgezet, omdat ze het vermogen te groot vonden voor mijn profiel.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:47 schreef CHiNo4ReaL het volgende:
Hmm mss dat ik dan ook wel wil overstappen van Centraal beheer naar Onna-Onna
Centraal beheer WA+ incl inzittenden, diefstal, rechtsbijstand storm betaal ik nu 153 euro per maand
Onna Onna zou WA+ incl inzittenden, rechtsbijstand, bonusbeschermer slechts 72,22 euro per maand worden!
Zijn er al mensen met een snelle auto icm. weinig schade vrije jaren die zich daar aangemeld hebben?
Oké, ik heb Hun net een mailtje gestuurd.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:07 schreef Cybje het volgende:
[..]
Ik heb een auto van 1680 kilogram en 216 PK aangemeld, met 2 schadevrije jaren, op 23 jarige leeftijd. Na 6 dagen kreeg ik mededeling dat de verzekering was stopgezet, omdat ze het vermogen te groot vonden voor mijn profiel.
Ging overigens om een WA verzekering.
Auto was niet heel snel, dankzij het gewicht. De 0 tot 100 tijd heb ik op 8 seconden gemeten. Maar ik denk dat ze meer naar vermogen kijken ofzo.
Bij Allsecur kreeg ik 'm wel vrij eenvoudig verzekerd. Kon alleen niet via internet, maar telefonisch was het geen probleem. En ik heb 'm helemaal in het begin ook nog even bij Interpolis gehad. Die deden ook niet moeilijk.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:27 schreef Pandora73 het volgende:
Zo veel vermogen in combinatie met een hoog gewicht en een "jeugdige bestuurder" zoals dat dan heet, is inderdaad een hoog risico. Ik denk dat veel verzekeraars die niet zomaar zouden accepteren...
Maar blijft wel balen voor je natuurlijk!
centraal beheer doet nooit moeilijk. Niemand wou mij verzekeren met mijn rx-7, 280 pk @ 1250 KG en achterwielaandrijving, behalve centraal beheer.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:45 schreef CHiNo4ReaL het volgende:
[..]
Oké, ik heb Hun net een mailtje gestuurd.
Ik heb ook bij heel veel verzekeraars moeten navragen voor mijn auto, 2.0 turbo / 200pk @ 1240kg en achterwielaangedreven met 0 schadevrije jaren en 18 jaar, iedereen deed moeilijk alleen Centraal beheer niet.
Dus ik ga wel afwachten op hun reactie.
jaaquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:48 schreef detulp050 het volgende:
Je weet nu al dat je schade gaat rijden
laat ik er verders maar niets over zeggenquote:Op woensdag 29 juli 2009 11:16 schreef detulp050 het volgende:
Je hebt nu zeker schade die je dan pas gaat claimen, my guess
Valt wel een beetje op denk je niet? Net een all-risk verzekering afgesloten en meteen al schade.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:41 schreef renedis het volgende:
[..]
laat ik er verders maar niets over zeggen
Verzekeringsfraude = zwarte lijst. En daar krijg je dan nog wel spijt van... Dus: niet doen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:36 schreef renedis het volgende:
Ik denk dat ik het maar eens afsluit en een schade-claim ga indienen.
En heb je dan ook de polisvoorwaarden vergeleken?quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:55 schreef Party_P het volgende:
Nou Onna Onna is echt niet bizar goedkoop.
Met mijn auto (Nissan Micra) ben ik 18.01 per maand kwijt, terwijl ik via independer al voor 14 euro per maand verzekerd kan zijn. En dat is dan via Bruns ten Brink. Budgio (onderdeel reaal) kan voor 19 per maand.
Nou Onna Onna, wat goedkoop
allrisk gaan op een niet nieuwe wagen wordt er normaal voor het ingaan van de polis een rapport van de staat van je wagen verlangd. Je kan uiteraard geen all-risk nemen op een wagen die je een weekje ervoor total loss gereden hebtquote:Op woensdag 29 juli 2009 12:18 schreef Karina het volgende:
[..]
Valt wel een beetje op denk je niet? Net een all-risk verzekering afgesloten en meteen al schade.
Niet in Nederland.quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:38 schreef Athmozz het volgende:
allrisk gaan op een niet nieuwe wagen wordt er normaal voor het ingaan van de polis een rapport van de staat van je wagen verlangd.
Het kan altijd, maar ze blijven op de nieuwwaarde van je wagen berekenen. Ik rij vb een BMW 320d; als ik bij fortis ging kreeg ik de volgende cijfers mee;quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:42 schreef DS4 het volgende:
België gaat geloof ik sowieso heel anders met omnium om. Tot aan dat het bij oudere auto's niet eens kan, zo begreep ik...
Wauw wel 4 euro duurder, en dat voor een Micraquote:Op woensdag 29 juli 2009 14:55 schreef Party_P het volgende:
Met mijn auto (Nissan Micra) ben ik 18.01 per maand kwijt, terwijl ik via independer al voor 14 euro per maand verzekerd kan zijn. En dat is dan via Bruns ten Brink. Budgio (onderdeel reaal) kan voor 19 per maand.
Bij mij was het geen probleem, en de nieuwwaarde is 51000,-. Ben ik benieuwd waar jij in rijdt...quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:22 schreef DS4 het volgende:
Voor de gein eens gebeld. Ik kon mij daar niet verzekeren, immers, de nieuwwaarde van mijn auto was ruim 5x zoveel als ze toe staan.
Kortom, een verzekering die velen niet wenst te accepteren.
Dus omdat jij je auto niet goedkoper kan verzekeren is Onna Onna over het algemeen niet goedkoop(er)? Niet iedereen zal goedkoper af zijn, maar het is wel een feit dat een hoop autoverzekeringen dus goedkoper kunnen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:55 schreef Party_P het volgende:
Porsche.quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:13 schreef Faxie het volgende:
Bij mij was het geen probleem, en de nieuwwaarde is 51000,-. Ben ik benieuwd waar jij in rijdt...
Ik weet het niet. Mijn auto wordt sowieso als hoog risico gezien. Ben blij dat ik hem voor zo'n 3.000 euro per jaar heb verzekerd. Als ik al een quote krijg (meestal niet) ligt deze doorgaans rond de 4K of nog hoger. Maar ik was wel even benieuwd of het nog lager kon. Nou: nee. Althans niet Onna Onna.quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:27 schreef Faxie het volgende:
Dagwaarde zullen ze ook wel in overweging nemen. De mijne schrijft hard af.
Waar kan je eigenlijk dat soort info vinden? Over een jaartje ofzo willen wij eens kijken naar onze verzekeringen omdat onze tussenpersoon dan met pensioen gaat, maar ik kon nergens echt reacties vinden over klaverblad.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:10 schreef Pandora73 het volgende:
Klaverblad staat overigens niet bekend om zijn goede service bij schade of problemen. Klaverblad Rechtsbijstand idem.
Maar we gaan er vanuit dat je die nooit nodig zal hebben... Dat zou voor iedereen het beste zijn, voor jouzelf tenslotte ook! (Niemand wil tenslotte schade...)
Bedankt voor de site en ik zal de opmerking die je maakte over klaverblad meenemen in een beslissing of ik ga overstappen naar een andere maatschappij.quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:03 schreef Pandora73 het volgende:
Tja waar je dat kan vinden... Als je zelf in dit werk zit, hoor je meer (en maak je zelf ook meer op dat gebied mee) dan de gemiddelde klant, dat is waar.
jullie zékerquote:Op woensdag 29 juli 2009 23:03 schreef Pandora73 het volgende:
En nogmaals, we hopen altijd dat we de verzekering uiteindelijk voor niks hebben gesloten...
Wij = mensen, in het algemeen dus. Niemand zit te wachten op schade... Het is toch altijd weer een hoop gedoe en geregel en achteraf heb je altijd het gevoel dat je er op achteruit bent gegaan.quote:
Dat is in NL ook zo. Hoorde het ooit van iemand die een 968 reed en als verklaring gaf voor verzekering op WA+-basis dat omnium niet kon... Maar goed, die gozert claimde ook een M030 pakket te hebben en ik kon zo zien dat hij niet de remmen had die bij dat pakket hoorde. Anders gezegd: hij zwetste wel eens meer.quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:47 schreef Athmozz het volgende:
Het kan altijd, maar ze blijven op de nieuwwaarde van je wagen berekenen.
Ik wil dan niet weten wat het voor mijn auto zou kosten. Mijn god, wat een belachelijk bedrag zeg... Of heb je geen maximale no-claim?quote:Ik rij vb een BMW 320d; als ik bij fortis ging kreeg ik de volgende cijfers mee;
WA: 110¤ per maand
WA+: 140¤ per maand
full casco: 395¤ per maand
Klopt, maar bij een niet total-loss (en dat is toch vaak zo) is een schade even prijzig ongeacht de leeftijd van de auto. Ik zou ook niet voor omnium gaan met jouw cijfers, maar voor mij is het uiteraard interessant genoeg, ook al is het best veel geld als je de verzekering niet nodig hebt gehad in enig jaar.quote:Hoe ouder hij wordt hoe belachelijker het is om een omnium te nemen natuurlijk, aangezien je premie verhoudingsgewijs hoger en hoger wordt naargelang de leeftijd van je wagen
Ja, maar dat vinden "wij" de schuld van de verzekeraars...quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:38 schreef Pandora73 het volgende:
en achteraf heb je altijd het gevoel dat je er op achteruit bent gegaan.
21 jaar, 2 auto's total loss & juist de papieren gaan indienen voor mijn 3de met 2500+¤ schade en dan vragen om een verzekering op je 4de wagen (en dan nog direct iets wat niet direct een studentenauto'tje is)... Gelukkig heb ik iets kunnen regelen waardoor ik een pak minder betaal, maar dat waren de tarieven die ze mij eerst meegaven.quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:38 schreef DS4 het volgende:
Ik wil dan niet weten wat het voor mijn auto zou kosten. Mijn god, wat een belachelijk bedrag zeg... Of heb je geen maximale no-claim?
Klopt. Maar voor de mijne zouden ze maximaal 5700¤ uitkeren, want dat is het maximum wat de mijne volgens hun cataloog nog waard is. Ik ga geen 4800¤ premie betalen om eventueel 5700¤ terug te krijgen bij een total lossquote:Klopt, maar bij een niet total-loss (en dat is toch vaak zo) is een schade even prijzig ongeacht de leeftijd van de auto. Ik zou ook niet voor omnium gaan met jouw cijfers, maar voor mij is het uiteraard interessant genoeg, ook al is het best veel geld als je de verzekering niet nodig hebt gehad in enig jaar.
Misschien kan je beter investeren in wat extra rijlessen?quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:43 schreef Athmozz het volgende:
21 jaar, 2 auto's total loss & juist de papieren gaan indienen voor mijn 3de met 2500+¤ schade en dan vragen om een verzekering op je 4de wagen (en dan nog direct iets wat niet direct een studentenauto'tje is)...
2 ongelukken waar ik in fout was heb ik 1 van veroorzaakt, het 2de lag puur aan een technisch mankement van de wagen. 3de was vrachtwagen in mijn koffer in de file. Dus eigenlijk 1tje eigen schuld; standaard voor de beginnende bestuurder dusquote:Op donderdag 30 juli 2009 09:47 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Misschien kan je beter investeren in wat extra rijlessen?
Maar klanten zoals Athmozzz moeten ook betaald worden he...quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, maar dat vinden "wij" de schuld van de verzekeraars...
Ok, dan klinkt het al weer logischer...quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:43 schreef Athmozz het volgende:
21 jaar, 2 auto's total loss & juist de papieren gaan indienen voor mijn 3de met 2500+¤ schade en dan vragen om een verzekering op je 4de wagen (en dan nog direct iets wat niet direct een studentenauto'tje is)... Gelukkig heb ik iets kunnen regelen waardoor ik een pak minder betaal, maar dat waren de tarieven die ze mij eerst meegaven.
Nee, dat snap ik.quote:Klopt. Maar voor de mijne zouden ze maximaal 5700¤ uitkeren, want dat is het maximum wat de mijne volgens hun cataloog nog waard is. Ik ga geen 4800¤ premie betalen om eventueel 5700¤ terug te krijgen bij een total loss
Ja, daar is die premie voor... Ik moet zeggen dat ik nu een paar akkefietjes heb gehad (vandalisme, auto rondom helemaal bekrast + een doorrijder die mijn linkerachterzijde heeft gepakt toen ik geparkeerd stond) en zoals de expert knijpt in de schatting van de schade... met als gevolg half werk bij de reparatie. Dat komt dan wel weer goed bij klachten (het is ook de schuld van de schadehersteller die de volgende keer niet meer in aanmerking komt), maar toch...quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:50 schreef Pandora73 het volgende:
Maar klanten zoals Athmozzz moeten ook betaald worden he...
quote:Mag ik me als man ook bij Onna-Onna verzekeren?
Ja, dat mag. We hebben de verzekering volledig afgestemd op de wensen van vrouwen. Echter, wanneer je je als man prettig voelt bij Onna-onna ben je ook van harte welkom.
Lijkt mij lastig, maar dat risico kun je wel lopen. Als er iets mis gaat kun je alsnog de ANWB bellen, die helpen je dan tegen betalen van een hoger tarief (en dan ben je een jaar dubbel verzekerd). Dat is vervelend, maar bij zo'n klein risico...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:26 schreef Karina het volgende:
Zou je voor die paar dagen dit nog bij kunnen verzekeren, want je zult altijd zien dat er dan iets gebeurt.
Mooi, dan ga ik hem ook afsluiten. Dank jequote:Op woensdag 14 juli 2010 23:10 schreef detulp050 het volgende:
We hebben 2x wat gehad (1x lakschade door onbekende, 1x ruitschade door inbraak), uitstekend geholpen
En hoe oud ben je als ik vragen mag? Ik probeer (20 jaar, 2 schadevrije jaren) een wat snellere auto te verzekeren, maar op vrijwel iedere verzekeringssite waar ik premie bereken krijg ik te zien dat de auto niet verzekerd kan worden. Behalve bij Centraal Beheer. Ik zat een beetje te klooien net, en als ik de site mag geloven, is het geen probleem om een E39 Bmw M5 te verzekeren (¤140/m, WA+) Bugatti Veyron kan ook nog, All-Risk voor 2414 euro per maandquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:36 schreef renedis het volgende:
[..]
centraal beheer doet nooit moeilijk. Niemand wou mij verzekeren met mijn rx-7, 280 pk @ 1250 KG en achterwielaandrijving, behalve centraal beheer.
Centraal beheer is ook altijd vriendelijk en ik heb bij hun nog nooit in de wacht gestaan met de telefoon.
Ik betaal misschien 10 euro in de maand meer maar dat heb ik er ruim schoots voor over.
bij dat Onna Onna kan ik overiegns ook all-risk verzekeren wat bij geen enkel andere maatschijppij mogelijk is met mijn auto gezien de leeftijd. Ik denk dat ik het maar eens afsluit en een schade-claim ga indienen.
Lakschade door een onbekende kun je verhalen via het waarborgfonds, kost je nooit je no-claim.quote:Op woensdag 14 juli 2010 23:20 schreef leolinedance het volgende:
Overigens, lakschade door onbekende heb ik nu ook. En een deukje door iemand die zijn deur tegen mijn deur aangegooid heeft.
Zak je dan niet ver terug op je no-claim ladder? En kan ik mijn ANWB lidmaatschap ook opzeggen omdat er standaard pechhulp bij zit?
quote:Ik heb overigens alleen SCM klasse 1 beveiliging op mijn auto, dat is normaalgesproken voldoende voor diefstalverzekering. Ik las iets over dat klasse 3 benodigd is? Dat is inbraakalarm met sirenes en hellingdetectie
Oke, ga ik ook waarborgfonds raadplegen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 07:15 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Lakschade door een onbekende kun je verhalen via het waarborgfonds, kost je nooit je no-claim.
En de ANWB vind ik toch wel erg prettig, andere soorten pechhulp is vaak alleen maar slepen. Geef mij maar de ANWB.
[..]
Niet dat ik weet
Dan ben je een van de weinigen. Waar zit je nu en wat voor auto heb je?quote:Op donderdag 15 juli 2010 10:52 schreef Xaverius1337 het volgende:
net ff gecheckt, als ik daar me bakkie laat verzekeren ben ik een keer zo duur uit per maandWaar berekenen ze dat op?
Aangifte gedaan, waarborgfonds gechecked, blijkt dat daar 250 euro eigen risico bij komt kijkenquote:Op donderdag 15 juli 2010 07:15 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Lakschade door een onbekende kun je verhalen via het waarborgfonds, kost je nooit je no-claim.
Jammer voor jou ja, loop je mooi geld misquote:Op vrijdag 16 juli 2010 00:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik blijf bij dit soort dingen altijd zo'n zeurend stemmetje "if it seems to good to be true...." stemmetje horen... Zo jammer...
quote:Op donderdag 15 juli 2010 10:24 schreef leolinedance het volgende: h
Kijk je polis dan maar eens na indien je ook diefstalverzekering hebt afgesloten. Bij een auto met alarmklasse < SCM 3 kun je het vergeten...
http://www.onna-onna.nl/w(...)-autoverzekering.pdfquote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:29 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Ik zie het niet in de voorwaarden staan
Seat Ibiza 1.4 uit 1997, ben 20 jaar oud en heb zelfs 3 schadevrijejaren (heb brommer gereden, schadevrijejaren telden mee)quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:49 schreef detulp050 het volgende:
Wat heb je voor auto dan en wat is je leeftijd? Ik heb voor All Risk namelijk een bedrag van 52 euro.
Ik denk namelijk dat ze bepaalde autotypes uitsluiten, sommige leeftijden absurd hoog prijzen etc.
Wat veel voor zo'n oude auto! Maar schadevrije jaren van het brommerrijden meenemen? Dat kon ik volgens mij helemaal niet...niet gedaan in ieder geval.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:41 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Seat Ibiza 1.4 uit 1997, ben 20 jaar oud en heb zelfs 3 schadevrijejaren (heb brommer gereden, schadevrijejaren telden mee)
Ben nu verzekerd via HEMA en daar kost me enkel WA per maand een euro of 40-45 (weet het zo even niet exact).
Als ik de premie bereken via Onna Onna komt het uit op (exact!) 80 euro per maand.
Ik heb mijn brommer verzekerd gehad via HEMA, vervolgens mijn Opel en nu mijn Seat.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat veel voor zo'n oude auto! Maar schadevrije jaren van het brommerrijden meenemen? Dat kon ik volgens mij helemaal niet...niet gedaan in ieder geval.
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
http://www.onna-onna.nl/w(...)-autoverzekering.pdf
Wij verlenen geen dekking voor schade door joyriding en diefstal:
Ontbreken anti-diefstalsysteem
8. als er sprake is van joyriding met of van diefstal van de gehele personenauto, die op het moment van de joyriding/diefstal niet was voorzien van:
een door ons verplicht gesteld SCM/TNO goedgekeurd anti-diefstalsysteem, klasse 3, 4 of 5, voorzien van een SCM-certificaat (zie artikel • ‘Verplichtingen voor diefstalpreventie’) of
een technisch gelijkwaardig af-fabriek anti-diefstalsysteem dat door ons is geaccepteerd. •
Het vereiste beveiligingssysteem staat in een clausule op het polisblad vermeld.
Ik heb een mail gestuurd naar Onna-Onna met deze vraagquote:Op zaterdag 17 juli 2010 09:14 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Op mijn polis staat hetzelfde verhaal, maar dan met klasse 1
misschien is dat later aangepast
Nee, het hangt af van welke auto je hebt welke alarmklasse ze verplicht stellen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 09:14 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Op mijn polis staat hetzelfde verhaal, maar dan met klasse 1
misschien is dat later aangepast
Ik wil echter wel graag vóór dat ik een verzekering afsluit weten welke voorwaarden er gesteld worden. Maar ik heb al een email gestuurd.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:16 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Nee, het hangt af van welke auto je hebt welke alarmklasse ze verplicht stellen.
En als ze je dus een klasse 3 (of 4 of 5) hebben verplicht, dan geven ze geen dekking als het er bij diefstal niet op blijkt te zitten.
Het is niet zo dat ze altijd klasse 3, 4 of 5 verplichten. Maar als ze het verplichten moet het er dus wel op zitten om geld te kunnen krijgen als hij gestolen is.
Zie ook de laatste zin van de quote van Leolinedance: welke klasse er verplicht wordt, staat op de polis.
Geen enkel probleem om je daar als man te verzekeren. Je moet alleen van roze houden (alles is nogal roze getint daar, kijk maar eens in de polisvoorwaarden, daar moet je een zonnebril bij opzetten). En je krijgt een gratis handtasdekking!quote:Op zondag 19 september 2010 20:42 schreef Dennis101 het volgende:
Even een kick, zijn er ondertussen nog wat mensen met ervaringen bij gekomen? En als man zijnde is het toch ook geen probleem om je daar te verzekeren? Ik zit er aan te denken om mijn auto daar te verzekeren namelijk.
Klopt, ik heb de voorwaarden al doorgelezen en dat roze maakt me geen reet uit, ze zijn ruimschoots de goedkoopste voor mijquote:Op zondag 19 september 2010 20:48 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Geen enkel probleem om je daar als man te verzekeren. Je moet alleen van roze houden (alles is nogal roze getint daar, kijk maar eens in de polisvoorwaarden, daar moet je een zonnebril bij opzetten). En je krijgt een gratis handtasdekking!
Dan doe je iets vast niet goed. Ik betaal 600,- per jaar all risk, en je weet wat voor 'n auto ik hebquote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:24 schreef 08gnoT. het volgende:
Bijna 2000 euro per jaar_! en da's dan zonder extra's. Da's gewoon 5 keer zoveel als wat ik nu betaal
Gewoon op kenteken + geboortedatum + schadevrije jaren.. kan weinig aan misgaan, lijkt mequote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:36 schreef Faxie het volgende:
[..]
Dan doe je iets vast niet goed. Ik betaal 600,- per jaar all risk, en je weet wat voor 'n auto ik heb
Jij bent dan ook vrouwquote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:54 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Gewoon op kenteken + geboortedatum + schadevrije jaren.. kan weinig aan misgaan, lijkt me![]()
[ afbeelding ]
Bij independer is de goedkoopste wa+ 38 euro per maand, met een paar procent korting per jaar.
Misschien woon ik gewoon in een dure gemeente
Gemeente maakt toch niets uit voor je verzekeringquote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:54 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Gewoon op kenteken + geboortedatum + schadevrije jaren.. kan weinig aan misgaan, lijkt me![]()
[ afbeelding ]
Bij independer is de goedkoopste wa+ 38 euro per maand, met een paar procent korting per jaar.
Misschien woon ik gewoon in een dure gemeente
Als ik voor de grap eens kijk wat ik zou betalen als ik in Friesland zou wonen ipv in de randstad, dan scheelt dat een 3e van wat ik nu betaal.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:10 schreef Faxie het volgende:
[..]
Gemeente maakt toch niets uit voor je verzekering
Ik weet niet waar de postcode anders voor dientquote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:10 schreef Faxie het volgende:
[..]
Dat weten vrouwen toch niet. Waar ze de KM stand af kunnen lezen dat is.quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:33 schreef detulp050 het volgende:
Wel heel erg goedkoop. Het scheelt hier ook zo'n 35 euro, maar gek genoeg vragen ze niet om aantal kilometers per jaarDat doen de andere verzekeraars wel namelijk
Gemeente op zich niet, maar woonplaats wel. Platteland (weinig verkeer, minder criminaliteit) heeft een lager risico en krijgt dus een lagere premie dan grote stad (veel en druk verkeer, meer criminaliteit). Vandaar dat ze je postcode willen weten.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:10 schreef Faxie het volgende:
[..]
Hm oke, maar dat kan toch nooit een verschil van 1400,- per jaar opleveren zeker? ...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:10 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Gemeente op zich niet, maar woonplaats wel. Platteland (weinig verkeer, minder criminaliteit) heeft een lager risico en krijgt dus een lagere premie dan grote stad (veel en druk verkeer, meer criminaliteit). Vandaar dat ze je postcode willen weten.
Dat zal dan ook vast een grapje geweest zijn...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:19 schreef Faxie het volgende:
[..]
Hm oke, maar dat kan toch nooit een verschil van 1400,- per jaar opleveren zeker? ...
Beetje vreemd....
Als alle verdere gegevens (merk/type auto, leeftijd bestuurder, aantal km's, schadevrije jaren enzovoorts) én de gekozen dekking allemaal hetzelfde zijn, kan ik me niet voorstellen dat een andere postcode een verschil van 1400 euro per jaar oplevert.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:19 schreef Faxie het volgende:
[..]
Hm oke, maar dat kan toch nooit een verschil van 1400,- per jaar opleveren zeker? ...
Beetje vreemd....
Per maand nog welquote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
GOEDKOOP????? TERING DUUR BEDOEL JE
[ afbeelding ]
DIT IS GEEN PS
Dan betaal je gewoon meer dan bij andere verzekeraars als je niet veel schadevrije jaren hebt.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:34 schreef 08gnoT. het volgende:
Als ik invul dat ik 6 jaar ouder ben en dito schadevrije jaren heb, is het rond de 200 euro per jaar. Dat scheelt echt enorm veel dus.
Onna-Onna vindt mij een stuk liever (ook geen Photoshop!)quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
GOEDKOOP????? TERING DUUR BEDOEL JE
[ afbeelding ]
DIT IS GEEN PS
de stad, LOL woon in een boeren gehucht, dat wel geteld 2 straten heeftquote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:52 schreef Pandora73 het volgende:
Een auto van 1993 nog all-risk verzekeren?
Overigens schiet 2 schadevrije jaren natuurlijk niet op. Waarschijnlijk ook nog leeftijd < 23 en grote stad?
Klopt die cataloguswaarde overigens wel? Bijna 28.000 euro? Duur bakkie dan...
Verzekeringen gaan niet op dagwaarde maar op oorspronkelijke cataloguswaarde.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:26 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
de stad, LOL woon in een boeren gehucht, dat wel geteld 2 straten heeft![]()
dag waarde van de auto = 12.000 euro (taxatie rapport ligt naast me)
@ Djeez, ik ben nu NIET een sjonnie
Daar kijk ik niet van op.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:49 schreef Maharbal het volgende:
Mensen vergeten ook wel dat een offerte niet gelijk staat aan daadwerkelijk verzekerd worden.
Toen ik met mijn 22 jaar en 0 schadevrije jaren (terwijl ik al bijna 4 jaar tienduizenden kilometers per jaar maakte voor een bedrijf....wilde geen enkele verzekeringsmaatschappij die jaren overnemen) een RWD auto met 170pk wilde verzekeren kreeg ik ook een hele lage offerte, meteen afgesloten dus. Een kleine week of 2 later kreeg ik de mededeling dat - gezien mijn risicoprofiel - ze me toch niet konden verzekeren.
Kon ik alsnog opzoek naar een andere verzekeraar.
Het is natuurlijk wel zo dat je met jouw leeftijd precies op een punt zit waar je van een duurdere klasse naar een iets minder dure klasse overgaat. Dat kan (een deel van) het verschil ook verklaren.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:11 schreef sylvesterrr het volgende:
Ha, een topic over Onna Onna!
Mijn auto (Audi A4 1.9TDI 2004) is sinds augustus ook (all-risk) verzekerd bij Onna Onna. Dit kost mij circa ¤ 100 per maand. Ik ben 24 jaar en heb pas 1 schadevrij jaar opgebouwd.
Het jaar ervoor was mijn auto verzekerd bij Centraal Beheer (Beter Bewust + collectiviteitskorting) voor ¤ 160 per maand.In juni 2010 moest ik een ruitschade claimen (flinke barst in de voorruit). Bij Centraal Beheer kost dit niet je noclaim, maar je bouwt dan gedurende een jaar ook niets op (ik zou dus "voor niets" 1 jaar schadevrij gaan rijden). Dat was het moment dat ik ging shoppen en kwam ik uit bij Onna Onna.
Een besparing van 12x60 = ¤ 720 op jaarbasis, zélf een schadebedrijf (of dealer) mogen uitzoeken en pechhulp (scheelt mij ook weer een kleine ¤ 80-100 op jaarbasis). Voor zo'n besparing vind ik het niet erg om roze brieven te ontvangen.
Oh ja, CB zou niets uitkeren bij diefstal kwam ik erachter toen ik de polisvoorwaarden aan het doorlezen was. CB eist minstens klasse 3 (incl. certificaat) terwijl ik dat niet heb. Onna Onna neemt al genoegen met klasse 1.
Gelukkig is er ook een vast nummer (+31-20-6515151), dit staat in de voorwaarden.quote:Pechhulp van Onna-Onna is betrouwbaar en snel. Plak de ruitsticker uit je welkomstpakket op je achteruit, zodat je altijd het noodnummer bij de hand hebt. Je kunt 24 uur per dag bellen met 0900-3335553 (lokaal tarief). Je krijgt direct iemand aan de lijn en we proberen zo snel mogelijk ter plaatse te zijn. Dus of je nu een ongeval hebt gehad of met pech langs de weg staat, dankzij de pechhulp van Onna-Onna kun je zo weer op pad.
Ik ben inmiddels gebeld en heb een excuus mail ontvangen, omdat ik een klacht had ingediend via de mail en de vrouw vond mij erg geïrriteerd overkomenquote:Op woensdag 9 februari 2011 15:31 schreef Marloes het volgende:
Voor de klantenservice is geen vast nummer
Ik bel nu met de klantenservice, op de webiste staat ''0 seconden wachttijd callcenter'', nou ik luister nu anders al een minuut naar een zeer irritant muziekje.
Bovendien betaal ik hier nu dus 50 cent p/m voor (mobiel), belachelijk!!
Mannen zijn anders ook welkom hoor.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:13 schreef T42 het volgende:
Verzekeraar mag niet letten op geslacht
en ze zijn niet goedkoop.. 20jarige auto kost hier 376 per kwartaal...
jah okeeyquote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:03 schreef Marloes het volgende:
[..]
Mannen zijn anders ook welkom hoor.
En ik heb gemerkt dat het bij het berekenen van de bedragen nogal eens niet klopt op de webiste
Dan doe je dat toch lekker. Blijkbaar willen ze bij Onna geen ouwe roestbakken verzekeren. Da's mooi, dat houdt de premie laag voor de restquote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:10 schreef T42 het volgende:
[..]
jah okeey
maar zelfde auto kan ik ook voor 175 euro PER JAAR verzekeren...
De premies zijn ook niet verschillend voor mannen of vrouwen. Dat mag al jaren niet meer bij schadeverzekeringen. Onna-Onna probeert wel zo veel mogelijk vrouwen binnen te krijgen en zo weinig mogelijk mannen, door de site roze te maken, een handtasjesdekking te bieden enzovoorts. Statistisch maken vrouwen minder schade dan mannen, daarom willen ze liever vrouwen hebben. Maar ze accepteren ook gewoon mannen, en tegen dezelfde premies.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:13 schreef T42 het volgende:
Verzekeraar mag niet letten op geslacht
en ze zijn niet goedkoop.. 20jarige auto kost hier 376 per kwartaal...
Bereken het zou ik zeggen, dat kunnen wij moeilijk voor je zeggen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:25 schreef Mercer het volgende:
Is onna onna, die naam...goedkoper/beter dan PolisDirect? Ik krijg namelijk a.s. weekend een andere auto die ik moet verzekeren. Ik heb 3 schadevrije jaren.
Prijs zegt natuurlijk niks over voorwaarden.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:26 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Bereken het zou ik zeggen, dat kunnen wij moeilijk voor je zeggen.
Hij vraagt toch mede of het goedkoper is? Daar reageer ik dus op.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:30 schreef Marloes het volgende:
[..]
Prijs zegt natuurlijk niks over voorwaarden.
Bij Onna Onna betaal ik ¤27,51 met schade inzittenden en rechtsbijstand.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:26 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Bereken het zou ik zeggen, dat kunnen wij moeilijk voor je zeggen.
Kijk eens bij PMA:quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:50 schreef Mercer het volgende:
[..]
Bij Onna Onna betaal ik ¤27,51 met schade inzittenden en rechtsbijstand.
Polisdirect is ¤33,16 met schade inzittenden en rechtsbijstand.
Beetje verschil ja, maar ik vind het sowieso allebei nog behoorlijk wat geld.
Vergeleken met het Oostblok rijden we hier ook nog niet zó beroerd.quote:Op donderdag 3 maart 2011 01:46 schreef Marloes het volgende:
Volgens mij zijn de prijzen omhoog gegaan van autoverzekeringen, laatst las ik dat ze een stuk duurder gaan worden dus misschien is dat nu doorgevoerd? Vergeleken met andere Europese landen betalen we gemiddeld niet zoveel
Heb 'm ook gehadquote:Op woensdag 9 maart 2011 10:54 schreef sylvesterrr het volgende:
http://www.onna-mail.nl/mailcamp/display.php?M=&C=S=24&L=13&N=11
De nieuwsbrief die ik vanochtend heb ontvangen.Duidelijk gericht aan vrouwen.
Het viel mij inderdaad ook al op, die site is nog vrouwelijker geworden. Persoonlijk vind ik het allemaal best, zolang ik maar weinig hoef te betalen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 02:15 schreef Marloes het volgende:
[..]
Heb 'm ook gehad
De layout van de website is ook helemaal veranderdRoze en hartjes!
Volgens mij proberen ze op deze manier meer mannen af te stoten, zodat de kosten lager blijven
inderdaadquote:Op donderdag 10 maart 2011 09:06 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het viel mij inderdaad ook al op, die site is nog vrouwelijker geworden. Persoonlijk vind ik het allemaal best, zolang ik maar weinig hoef te betalen.
Dus benzine/LPG geldt deze verhoging niet?quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:32 schreef baskabouter het volgende:
Vandaag weer een nieuwsbrief ontvangen. Gaat over Hello Kitty en Candy Pencil of zoiets.
Zelfs als ik vrouw was zou ik me nog niet serieus genomen voelen worden.![]()
De premie gaat in 2011 wel 20% omhoog. Reden: 'Ligt aan het verhoogd aantal gestolen dieselauto's'...![]()
Maar zelfs dan betaal ik nog minder voor m'n allrisk diesel dan bij andere maatschappijen. Aanrader dus.
Bij mijn weten niet... Ben benieuwd naar de reacties van deze groep.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dus benzine/LPG geldt deze verhoging niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |