Onna-Onna vindt mij een stuk liever (ook geen Photoshop!)quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
GOEDKOOP????? TERING DUUR BEDOEL JE
[ afbeelding ]
DIT IS GEEN PS
de stad, LOL woon in een boeren gehucht, dat wel geteld 2 straten heeftquote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:52 schreef Pandora73 het volgende:
Een auto van 1993 nog all-risk verzekeren?
Overigens schiet 2 schadevrije jaren natuurlijk niet op. Waarschijnlijk ook nog leeftijd < 23 en grote stad?
Klopt die cataloguswaarde overigens wel? Bijna 28.000 euro? Duur bakkie dan...
Verzekeringen gaan niet op dagwaarde maar op oorspronkelijke cataloguswaarde.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:26 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
de stad, LOL woon in een boeren gehucht, dat wel geteld 2 straten heeft![]()
dag waarde van de auto = 12.000 euro (taxatie rapport ligt naast me)
@ Djeez, ik ben nu NIET een sjonnie
Daar kijk ik niet van op.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:49 schreef Maharbal het volgende:
Mensen vergeten ook wel dat een offerte niet gelijk staat aan daadwerkelijk verzekerd worden.
Toen ik met mijn 22 jaar en 0 schadevrije jaren (terwijl ik al bijna 4 jaar tienduizenden kilometers per jaar maakte voor een bedrijf....wilde geen enkele verzekeringsmaatschappij die jaren overnemen) een RWD auto met 170pk wilde verzekeren kreeg ik ook een hele lage offerte, meteen afgesloten dus. Een kleine week of 2 later kreeg ik de mededeling dat - gezien mijn risicoprofiel - ze me toch niet konden verzekeren.
Kon ik alsnog opzoek naar een andere verzekeraar.
Het is natuurlijk wel zo dat je met jouw leeftijd precies op een punt zit waar je van een duurdere klasse naar een iets minder dure klasse overgaat. Dat kan (een deel van) het verschil ook verklaren.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:11 schreef sylvesterrr het volgende:
Ha, een topic over Onna Onna!
Mijn auto (Audi A4 1.9TDI 2004) is sinds augustus ook (all-risk) verzekerd bij Onna Onna. Dit kost mij circa ¤ 100 per maand. Ik ben 24 jaar en heb pas 1 schadevrij jaar opgebouwd.
Het jaar ervoor was mijn auto verzekerd bij Centraal Beheer (Beter Bewust + collectiviteitskorting) voor ¤ 160 per maand.In juni 2010 moest ik een ruitschade claimen (flinke barst in de voorruit). Bij Centraal Beheer kost dit niet je noclaim, maar je bouwt dan gedurende een jaar ook niets op (ik zou dus "voor niets" 1 jaar schadevrij gaan rijden). Dat was het moment dat ik ging shoppen en kwam ik uit bij Onna Onna.
Een besparing van 12x60 = ¤ 720 op jaarbasis, zélf een schadebedrijf (of dealer) mogen uitzoeken en pechhulp (scheelt mij ook weer een kleine ¤ 80-100 op jaarbasis). Voor zo'n besparing vind ik het niet erg om roze brieven te ontvangen.
Oh ja, CB zou niets uitkeren bij diefstal kwam ik erachter toen ik de polisvoorwaarden aan het doorlezen was. CB eist minstens klasse 3 (incl. certificaat) terwijl ik dat niet heb. Onna Onna neemt al genoegen met klasse 1.
Gelukkig is er ook een vast nummer (+31-20-6515151), dit staat in de voorwaarden.quote:Pechhulp van Onna-Onna is betrouwbaar en snel. Plak de ruitsticker uit je welkomstpakket op je achteruit, zodat je altijd het noodnummer bij de hand hebt. Je kunt 24 uur per dag bellen met 0900-3335553 (lokaal tarief). Je krijgt direct iemand aan de lijn en we proberen zo snel mogelijk ter plaatse te zijn. Dus of je nu een ongeval hebt gehad of met pech langs de weg staat, dankzij de pechhulp van Onna-Onna kun je zo weer op pad.
Ik ben inmiddels gebeld en heb een excuus mail ontvangen, omdat ik een klacht had ingediend via de mail en de vrouw vond mij erg geïrriteerd overkomenquote:Op woensdag 9 februari 2011 15:31 schreef Marloes het volgende:
Voor de klantenservice is geen vast nummer
Ik bel nu met de klantenservice, op de webiste staat ''0 seconden wachttijd callcenter'', nou ik luister nu anders al een minuut naar een zeer irritant muziekje.
Bovendien betaal ik hier nu dus 50 cent p/m voor (mobiel), belachelijk!!
Mannen zijn anders ook welkom hoor.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:13 schreef T42 het volgende:
Verzekeraar mag niet letten op geslacht
en ze zijn niet goedkoop.. 20jarige auto kost hier 376 per kwartaal...
jah okeeyquote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:03 schreef Marloes het volgende:
[..]
Mannen zijn anders ook welkom hoor.
En ik heb gemerkt dat het bij het berekenen van de bedragen nogal eens niet klopt op de webiste
Dan doe je dat toch lekker. Blijkbaar willen ze bij Onna geen ouwe roestbakken verzekeren. Da's mooi, dat houdt de premie laag voor de restquote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:10 schreef T42 het volgende:
[..]
jah okeey
maar zelfde auto kan ik ook voor 175 euro PER JAAR verzekeren...
De premies zijn ook niet verschillend voor mannen of vrouwen. Dat mag al jaren niet meer bij schadeverzekeringen. Onna-Onna probeert wel zo veel mogelijk vrouwen binnen te krijgen en zo weinig mogelijk mannen, door de site roze te maken, een handtasjesdekking te bieden enzovoorts. Statistisch maken vrouwen minder schade dan mannen, daarom willen ze liever vrouwen hebben. Maar ze accepteren ook gewoon mannen, en tegen dezelfde premies.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:13 schreef T42 het volgende:
Verzekeraar mag niet letten op geslacht
en ze zijn niet goedkoop.. 20jarige auto kost hier 376 per kwartaal...
Bereken het zou ik zeggen, dat kunnen wij moeilijk voor je zeggen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:25 schreef Mercer het volgende:
Is onna onna, die naam...goedkoper/beter dan PolisDirect? Ik krijg namelijk a.s. weekend een andere auto die ik moet verzekeren. Ik heb 3 schadevrije jaren.
Prijs zegt natuurlijk niks over voorwaarden.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:26 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Bereken het zou ik zeggen, dat kunnen wij moeilijk voor je zeggen.
Hij vraagt toch mede of het goedkoper is? Daar reageer ik dus op.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:30 schreef Marloes het volgende:
[..]
Prijs zegt natuurlijk niks over voorwaarden.
Bij Onna Onna betaal ik ¤27,51 met schade inzittenden en rechtsbijstand.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:26 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Bereken het zou ik zeggen, dat kunnen wij moeilijk voor je zeggen.
Kijk eens bij PMA:quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:50 schreef Mercer het volgende:
[..]
Bij Onna Onna betaal ik ¤27,51 met schade inzittenden en rechtsbijstand.
Polisdirect is ¤33,16 met schade inzittenden en rechtsbijstand.
Beetje verschil ja, maar ik vind het sowieso allebei nog behoorlijk wat geld.
Vergeleken met het Oostblok rijden we hier ook nog niet zó beroerd.quote:Op donderdag 3 maart 2011 01:46 schreef Marloes het volgende:
Volgens mij zijn de prijzen omhoog gegaan van autoverzekeringen, laatst las ik dat ze een stuk duurder gaan worden dus misschien is dat nu doorgevoerd? Vergeleken met andere Europese landen betalen we gemiddeld niet zoveel
Heb 'm ook gehadquote:Op woensdag 9 maart 2011 10:54 schreef sylvesterrr het volgende:
http://www.onna-mail.nl/mailcamp/display.php?M=&C=S=24&L=13&N=11
De nieuwsbrief die ik vanochtend heb ontvangen.Duidelijk gericht aan vrouwen.
Het viel mij inderdaad ook al op, die site is nog vrouwelijker geworden. Persoonlijk vind ik het allemaal best, zolang ik maar weinig hoef te betalen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 02:15 schreef Marloes het volgende:
[..]
Heb 'm ook gehad
De layout van de website is ook helemaal veranderdRoze en hartjes!
Volgens mij proberen ze op deze manier meer mannen af te stoten, zodat de kosten lager blijven
inderdaadquote:Op donderdag 10 maart 2011 09:06 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het viel mij inderdaad ook al op, die site is nog vrouwelijker geworden. Persoonlijk vind ik het allemaal best, zolang ik maar weinig hoef te betalen.
Dus benzine/LPG geldt deze verhoging niet?quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:32 schreef baskabouter het volgende:
Vandaag weer een nieuwsbrief ontvangen. Gaat over Hello Kitty en Candy Pencil of zoiets.
Zelfs als ik vrouw was zou ik me nog niet serieus genomen voelen worden.![]()
De premie gaat in 2011 wel 20% omhoog. Reden: 'Ligt aan het verhoogd aantal gestolen dieselauto's'...![]()
Maar zelfs dan betaal ik nog minder voor m'n allrisk diesel dan bij andere maatschappijen. Aanrader dus.
Bij mijn weten niet... Ben benieuwd naar de reacties van deze groep.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dus benzine/LPG geldt deze verhoging niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |