Je hebt helemaal gelijk.quote:Op donderdag 20 november 2008 13:12 schreef detulp050 het volgende:
Je kunt wel de WA-prijzen gaan opzoeken, maar dat is alleen de aansprakelijkheidsverzekering. Daarin zit dus geen schade voor je eigen auto in meeverzekerd. Je moet wel op Casco zoeken om een goed beeld icm de waarde van de auto te krijgen
Bron: AM, vakblad voor de assurantiebranchequote:Onna-onna, het op vrouwen gerichte verzekeringsbedrijf dat zich donderdag presenteerde op het circuit van Zandvoort, werkt samen met drie risicodragers: Fortis, Zevenwouden en Nationale-Nederlanden.
De polissen van Onna-onna, wiens vergunningaanvraag nog in behandeling is bij de AFM, lopen in poolverband bij genoemde drie verzekeraars via het volmachtbedrijf Melching Assuradeuren uit Drachten, dat ook de administratie verzorgt. Onna-onna begint met een autoverzekering. De online tussenpersoon zet zich af tegen traditionele verzekeraars, die onvoldoende zouden redeneren vanuit de behoefte van de (vrouwelijke) klant. Desondanks zijn mannen welkom bij Onna-onna, dat binnenkort onder meer ook een zorgpolis van Agis gaat bieden. Het bedrijf, wil later gaan uitbreiden in Spanje en Duitsland.
In de ogen van een verzekeraar is degene die het minste schade rijdt de betere rijder.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:38 schreef resque het volgende:
haha, wat een onzin zeg, ik zou 18 euro betalen per maand...flikker toch op!
en vrouwen rijden zeker niet beter... ze rijden meestal voorzichtiger, niet beter...
en dat terwijl er steeds meer vrouwen in het bedrijfsleven komen, dus meer autorijdersquote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:39 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
In de ogen van een verzekeraar is degene die het minste rijdt de betere rijder.
Lees m'n edit even, was een (toch wel belangrijk) woordje vergeten.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:41 schreef resque het volgende:
[..]
en dat terwijl er steeds meer vrouwen in het bedrijfsleven komen, dus meer autorijders
ik vind het iig een hoax!
discriminatie!quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:44 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Lees m'n edit even, was een (toch wel belangrijk) woordje vergeten.
Euh, ik werk in de schadeverzekeringen, en kan je melden dat het echt geen hoax is. Helaas. (Want het kost ons klanten, die overstappen naar Onna-Onna)quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:41 schreef resque het volgende:
[..]
en dat terwijl er steeds meer vrouwen in het bedrijfsleven komen, dus meer autorijders
ik vind het iig een hoax!
hmm, waar zit dat addertje dan? Hoe kunnen ze anders 2x zo goedkoop zijn??quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:08 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Euh, ik werk in de schadeverzekeringen, en kan je melden dat het echt geen hoax is. Helaas. (Want het kost ons klanten, die overstappen naar Onna-Onna)
Maar als klant gesproken: je moet het zelf weten of je het wilt geloven of niet... Maar ik denk er zelf ook over om naar hun te gaan als mijn verzekering verloopt.
Waarschijnlijk ga je dat pas merken als je daadwerkelijk beroep op de verzekering moet doen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:11 schreef resque het volgende:
[..]
hmm, waar zit dat addertje dan? Hoe kunnen ze anders 2x zo goedkoop zijn??
Volgens mij valt dat wel mee hoor, gezien bijvoorbeeld de gratis pechhulp.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ga je dat pas merken als je daadwerkelijk beroep op de verzekering moet doen.
Denk hierbij aan sleep kosten etc die je zelf moet betalen.
Je mag zelfs een garage uitkiezen waar je auto heen moet.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ga je dat pas merken als je daadwerkelijk beroep op de verzekering moet doen.
[b]Denk hierbij aan sleep kosten etc die je zelf moet betalen.[/]
quote:Ze kunnen je wél weigeren op basis van acceptatiebeleid, dus bijvoorbeeld bepaalde merken auto's in combinatie met bepaalde bestuurdersleeftijd en laag aantal schadevrije jaren. Alleen niet op grond van geslacht. Er is geen acceptatieplicht, alleen een discriminatie-op-grond-van-geslacht-verbod.
Je auto moet dus een gekeurd alarm hebben, anders krijg je niets bij diefstalquote:8. als er sprake is van joyriding met of van diefstal van de gehele personenauto, die op het moment van de joyriding/diefstal niet was voorzien van:
een door ons verplicht gesteld SCM/TNO goedgekeurd anti-diefstalsysteem, klasse 3, 4 of 5, voorzien van een SCM-certificaat (zie artikel • ‘Verplichtingen voor diefstalpreventie’) of
een technisch gelijkwaardig af-fabriek anti-diefstalsysteem dat door ons is geaccepteerd. •
Het vereiste beveiligingssysteem staat in een clausule op het polisblad vermeld.
Juist, dat staat in de voorwaarden, en bij diefstal lees je die ook door om dat te (kunnen) weten, je belt je verzekeraar en (denkt) klaar te zijn.quote:Daarom moet u direct na de constatering van de gebeurtenis de gegevens van de personenauto melden bij de helpdesk van de Stichting VerzekeringsBureau Voertuigcriminaliteit (VbV), telefoon (071) 364 17 77 (7 x 24 uur bereikbaar).
Kortom: als je ook maar iets gedaan hebt word t al snel geweigerd.quote:2.
is een verzekering als deze of een andere verzekering niet door de verzekeraar opgezegd;•
is een verzekering als deze, een andere verzekering of een wijziging van een verzekering niet geweigerd;•
zijn bij een verzekering als deze of een andere verzekering geen beperkende of verzwarende bepalingen dan wel een hogere premie, • toegepast of voorgesteld;
bent u of is een andere verzekerde niet als verdachte of ter uitvoering van een opgelegde (straf)maatregel, in aanraking geweest met politie • of justitie in verband met:
wederrechtelijke verkregen of te verkrijgen voordeel, zoals diefstal, verduistering, bedrog, oplichting, valsheid in geschrifte of poging(en) oodaartoe;
wederrechtelijke benadeling van anderen, zoals vernieling of beschadiging, mishandeling, afpersing en afdreiging of enig misdrijf gericht ootegen de persoonlijke vrijheid of tegen het leven of poging(en) daartoe;
overtreding van de vuurwapenwet, de opiumwet of de wet economische delicten.oo
geen sprake is geweest van een veroordeling in verband met een verkeersdelict dan wel bij vonnis de rijbevoegdheid is ontzegd (al dan niet • voorwaardelijk);
Lading is bij mijn verzekering wel meeverzekerd.quote:Ook verlenen wij geen dekking voor de aansprakelijkheid voor:
schade die is toegebracht aan zaken die met de personenauto worden vervoerd. Wel bieden wij dekking voor de schade aan de handbagage 8. van de passagiers en aan de kleding die zij dragen in de tijd dat zij zich in de personenauto bevinden;
schade die is ontstaan tijdens het laden of lossen van de personenauto;
Terwijl 'voordeel A':quote:Aanvullende uitsluitingen
Geen uitkering of hulp wordt verleend in geval van uitvallen van de personenauto of de aanhanger:
door een defect dat op een eenvoudige wijze is te verhelpen of te voorkomen (zoals een lekke band, een lege brandstoftank e.d.);
En als je verder doorleest zullen er vast wel meerdere punten zijn. Uiteindelijk moet het toch ergens vandaan komen. En ja, ik geloof best dat ze goedkoper kunnen zijn, door alleen al de 18-jarige sjonnies met dikke BMWs niet te hebben (of minimaal)quote:Onder pech wordt ook verstaan ‘selfinflicted incidents’. Dit zijn de pechgevallen die worden veroorzaakt door de verzekerde zelf. Hieronder vallen de volgende zaken: lekke band, verloren sleutels, lege accu en verkeerde of geen brandstof.
Dat is bij Allsecur. Het zal wel verschillen per bestuurder en per auto, maar dan nog is het niet iets spectaculairs. Gewoon de premie dus bij Onna berekenen en dan bij Independer of een andere vergelijker dat nogmaals doen. En de site van Allsecur is meer blauw, past beter bij jou mijquote:
En dan te bedenken dat ik er aan meehelp om te spammen terwijl ik bij de concurrent werk...quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:26 schreef Technoviking het volgende:
Dit topic is in ieder geval een knap staaltje spam!
Meer een "Zij Rijdt Momenteel Even Helemaal Niet Meer Want Haar Auto Moet Naar De Garage Maar Ze Heeft Nog Niet Genoeg Gespaard" type om eerlijk te zijn.quote:
WA-premie wordt in beginsel berekend op gewicht.quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:01 schreef Marco001 het volgende:
Edit.. een 944 Turbo verzekeren is voor mij maar 6 euro duurder per maand als een 206 1.4 uit 2006! (WA, 40k km))
En dat terwijl het rijden in een auto met meer als 200 pk op de achterwielen mij veel gevaarlijker lijkt als 1 met 70 pk ofzo op de voorwielen..
Ik heb een auto van 1680 kilogram en 216 PK aangemeld, met 2 schadevrije jaren, op 23 jarige leeftijd. Na 6 dagen kreeg ik mededeling dat de verzekering was stopgezet, omdat ze het vermogen te groot vonden voor mijn profiel.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:47 schreef CHiNo4ReaL het volgende:
Hmm mss dat ik dan ook wel wil overstappen van Centraal beheer naar Onna-Onna
Centraal beheer WA+ incl inzittenden, diefstal, rechtsbijstand storm betaal ik nu 153 euro per maand
Onna Onna zou WA+ incl inzittenden, rechtsbijstand, bonusbeschermer slechts 72,22 euro per maand worden!
Zijn er al mensen met een snelle auto icm. weinig schade vrije jaren die zich daar aangemeld hebben?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |