abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63292511

Welkom op De Beursvloer! Dit is het [AEX]-topic waarin je live met mede-FOK!kers alle wereldwijde beurzen kunt volgen en over de laatste economische nieuwtjes kunt discussiëren. Op De Beursvloer is een beetje slowchat best toegestaan. Heb je trouwens een link die kan worden toegevoegd aan de OP? Super! Post 'm alsjeblieft in het Feedback-topic van AEX of stuur 'm naar italodancer -at- fok.nl. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg alsjeblieft helemaal onderaan in de Wiki het zojuist gesloten topic toe, sla de pagina op en copy-paste het dan naar je nieuwe topic op FOK!
Veel plezier op De Beursvloer

AEX-fondsen
Beurs.nl - Delayed
De Financiële Telegraaf - Delayed

Intraday AEX-index

Europese Indices

Amerikaanse Indices
Yahoo! Dow Jones Indices - Streaming
Yahoo! S&P Indices - Streaming
Yahoo! Nasdaq Indices - Streaming
Google Finance - Real-time
MarketWatch - Real-time
IG-Index - Dow Jones-index (fair value) streaming (spread betting)

Amerikaanse Futures
ProFinance - Streaming S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
CNN Money - Delayed S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
US Markets - S&P- en Nasdaq-futures Semi-real-time

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Amerikaanse fondsen
Google Finance - Streaming
Google Finance (belangrijkste bankaandelen) - Streaming / Real-time
MarketWatch - Delayed

Intraday Dow Jones-index

Intraday S&P 500-index

Intraday Nasdaq Composite

Intraday Dow, S&P, Nasdaq (dagverschil in percentage)

Wereldwijde Indices
Yahoo! Azië - Streaming / Delayed
Yahoo! Brazilië, Mexico, Argentinië - Streaming / Delayed
AME Info (Midden-Oosten) - Delayed

Intraday Nikkei (Japan)

Intraday Hang Seng (Hong Kong, China)

Intraday SSE Composite (Shanghai, China)

Intraday Bovespa (Brazilië)

Koersen
FXStreet - Streaming valuta
ProFinance - Streaming valuta en commodities
ProFinance - Streaming grafieken valuta, commodities, indices
Rohstoff Tool - Streaming commodities
US Markets - Semi-real-time goud, zilver en olie

Intraday Euro-Dollar

Intraday Olieprijs

Intraday Goud en Zilver

Ask - Vraagprijs of laatprijs. De prijs die door de ‘markt’ wordt gevraagd -‘gelaten’- voor de verkoop van een bepaald effect.

Bestens order - Een order om effecten te kopen of te verkopen zonder limiet, dus zonder maximumprijs voor een kooporder of zonder minimumprijs voor een verkooporder. Een bestens order wordt ook wel marktorder genoemd. Een bestens order kan altijd worden uitgevoerd.

Bid - Biedprijs. De prijs die door de ‘markt’ wordt geboden voor de aankoop van een bepaald effect.

Calloptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te kopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Commodities - Engelse term voor (bulk)goederen. Termijncontracten en opties op commodities worden onder andere verhandeld op de optiebeurs van Euronext.

Dagorder - Een gelimiteerde order die uitsluitend gedurende de dag van opgave kan worden uitgehandeld. Niet uitgevoerde orders vervallen automatisch bij het sluiten van de handel.

Delayed - Koersen worden vertraagd doorgegeven. Meestal is de vertraging 15 of 20 minuten.

Dividend - Een winstuitkering in de vorm van geld (cashdividend) of aandelen (stockdividend) aan de houder van een aandeel. De hoogte van de dividenduitkering is doorgaans gerelateerd aan de hoogte van de behaalde winst.

Expiratie - Het ophouden te bestaan,‘expireren’, van een optie of een future. Een optie heeft altijd een beperkte looptijd, na het bereiken van de einddatum (expiratiedatum) bestaat de optie niet meer.

FTI - De future op de AEX-index.

Future - Termijncontract. Er zijn futures op o.a. indices, aandelen, valuta en commodities. Anders dan bij opties hebben bij futures zowel de koper als de verkoper een verplichting en er is geen premiebetaling.

Hedgen - Engelse term voor afdekken. Hedging is het afdekken van risico’s door het aangaan van een andere positie. Een belegger die callopties schrijft, kan deze shortpositie afdekken door het kopen van de onderliggende waarde.

In-the-money optie - Een optie is in-the-money als deze intrinsieke waarde heeft. Callopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. Putopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde.

Koers - De waarde van een effect op een bepaald moment. Koersen van effecten zijn variabel.

Koers-winstverhouding - Een cijfer waarmee de verhouding tussen de koers van een aandeel en de nettowinst per aandeel wordt uitgedrukt. Als de koers van een aandeel ¤ 100 bedraagt en de winst per aandeel bedraagt ¤ 5, dan is de koers-winstverhouding 20.

Limit order - Het bij een beursorder opgeven tegen welke maximale koers men wenst te kopen of tegen welke minimale koers men wenst te verkopen.

Liquideren - Het (gedwongen) afbouwen van een effectenpositie. Dit kan door een clearingorganisatie, bank of commissionair worden afgedwongen als een belegger bijvoorbeeld niet aan zijn margin-verplichtingen kan voldoen.

Longpositie - Een ander woord voor een kooppositie. Men krijgt een longpositie door het kopen van een effect.

Looptijd - Opties en futures hebben een beperkte levensduur, de zogeheten looptijd. De meeste optieklassen hebben een maximale looptijd van negen maanden, een aantal maximaal vijf jaar. Futures hebben een maximale looptijd van twaalf maanden.

Mandje - Pakket van verschillende aandelen die gezamenlijk worden verhandeld. Een mandje kan bijvoorbeeld het pakket aandelen zijn waaruit een index is samengesteld.

Margin - De margin is een vereist geldbedrag dat als onderpand fungeert voor eventuele verliezen op de termijn- en optiemarkten.

Onderliggende waarde - Een product waarop een optie of een future wordt verhandeld, bijvoorbeeld aandelen, een index, valuta, (edel)metaal of een bulkgoed (commodity) zoals aardappelen, graan of goud.

Openingsveiling - Alle orders die 's morgens voor de opening zijn binnengekomen worden verzameld in het orderboek. Bij de opening is dus een verhoudingsgewijs grote liquiditeit voorhanden. Direct bij de opening vindt een veiling plaats waarbij orders daar waar mogelijk worden gekoppeld aan de in het orderboek aanwezige tegenorders en zo mogelijk uitgevoerd. Dit gebeurt in het NSC-systeem, het verloopt volgens vaste regels en is volledig geautomatiseerd.

Optiepremie - De prijs van een optie. De optiepremie bestaat uit de intrinsieke waarde plus de tijd- en verwachtingswaarde. De optiepremie is uiteraard variabel.

Out-of-the-money optie - Een optie zonder intrinsieke waarde wordt out-of-the-money genoemd. Een calloptie is out-of-the-money wanneer de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde. Een putoptie is out-of-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. De premie van een out-of-the-money optie bestaat alleen uit tijd- en verwachtingswaarde. Door een sterke koersbeweging kan een out-of-the-money optie intrinsieke waarde ontwikkelen en dus at-the-money of zelfs in-the-money worden.

Putoptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te verkopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Real-time - Koersen zijn (zo goed als) actueel. Je zult alleen moeten F5-en voor een nieuwe stand.

Scheefzitten - Een belegger zit ‘scheef’ als zijn effectenpositie op (een nog ongerealiseerd) verlies staat.

Schrijven - Het verkrijgen van een shortpositie in een optie door een openingsverkoop.

Shortpositie - Effectenbeurs: indien een belegger effecten heeft verkocht die hij op dat moment niet in bezit heeft. Optiebeurs: een positie aangegaan door een openingsverkoop waarbij schrijver de verplichting neemt de onderliggende waarde te leveren of af te nemen.

Slotveiling - Om de slotkoersen niet af te laten hangen van orders die toevallig de laatste zijn is er voor het slot een korte handelsonderbreking van 5 minuten. Gedurende deze tijd worden de orders verzameld waarna er een slotveiling plaats vindt die een breed gedragen slotkoers oplevert.

Spread - Het verschil tussen de bied- en laatprijs. Als de markt ¤ 22,50 biedt en ¤ 23 laat, dan is de spread dus ¤ 0,50.

Streaming - Koersen zijn actueel. Ze worden live op je scherm geüpdate.

Technische analyse - Een methode waarbij met behulp van koersgrafieken en rekenmodellen wordt getracht een trend op de beurs te voorspellen. Er wordt vooral gekeken naar de verhouding tussen kopers en verkopers. In feiten tracht men met technische analyse het (massa)gedrag van de beleggers te doorgronden om daaruit de mogelijke richting van de markt te voorspellen.

Tracker - Een tracker is feitelijk een aandeel op een index. Een tracker volgt nauwkeurig de koersontwikkeling van de index, inclusief de dividenduitkering.

Turbo - Een turbo (ook bekend als speeder) is een beleggingsproduct dat beleggers de mogelijkheid geeft met een hefboom te beleggen in verschillende onderliggende waarden zoals aandelen, beursindices of valuta.

Volatility - Engels voor beweeglijkheid of volatiliteit. Met het begrip volatility wordt de beweeglijkheid van de koers van een effect aangeduid. Een hoge volatility betekent dat de koers van een fonds sterk stijgt en daalt binnen een relatief korte periode. Volatility is mede een indicator voor het risico dat een belegger loopt met een bepaald fonds. Volatility is een belangrijke factor bij de waardebepaling van een optie.

De Beursvloer #1: Beurzen duiken weer in het rood
De Beursvloer #2: Wall Street weer in achtbaan
De Beursvloer #3: Beurzen kelderen tot 10%
De Beursvloer #4: Could've been worse
De Beursvloer #5: Bloedbad Azië; trekt Europa mee
De Beursvloer #6: Wall Street maakt duikvlucht in laatste kwartier
De Beursvloer #7: Wall Street sluit 11% hoger
De Beursvloer #8: 5e grootste dagwinst ooit voor AEX
De Beursvloer #9: Waar de AEX weer omhoog gaat
De Beursvloer #10: Wall Street onderuit op recessienieuws
De Beursvloer #12: Stemming slaat om
De Beursvloer #14: Wall Street levert deel winst weer in
pi_63292553
Ah, Aegon lijkt enigsinds gekalmeerd, van -14 naar -12,7%.
pi_63292579
* Naar beneden stampt *

Mijn Aegon, wat doe je!

Ik heb hem toch verkocht? Whehe.
pi_63292663
Effe serieus, dat moeten ze in de loop van de week goed weten maken. Anders doe ik m'n 1000 aandelen Aegon de deur uit.
pi_63292678
quote:
Topman Aegon verheugd na bezoek Ajax

zondag 16 november, door SV, Amsterdam, 20:41u, RTL
Aegon-bestuursvoorzitter Alexander Wynaendts bezocht zondagmiddag voor het eerst in zijn leven een wedstrijd van Ajax en concludeerde dat Aegon zeer blij is met haar nieuwe rol als hoofdsponsor van Ajax.

Wynaendts bekeek Ajax-PSV vanuit de Koninklijke Loge en was onder de indruk. 'Dit laten we nooit meer lopen, wij blijven hoofdsponsor van Ajax, we zijn hier heel blij mee', liet hij aan een RTL-verslaggever weten.

'Het is zo belangrijk in deze tijd van financiële spanningen te zorgen voor een vertrouwenwekkende naam en statuur, voor openheid, het is heel goed dat we hier zitten', sloot Wynaendts af.
Zouden de voetbalwedstrijden geen invloed hebben op de koers?
pi_63292726
GM 3.38 +0.37 (12.29%)

pi_63292728
dexia -17,05%, dus niet alleen aegon waarschijnlijk
pi_63292766
Voorkennis?
pi_63292770
quote:
Op maandag 17 november 2008 16:50 schreef rvlaak_werk het volgende:
GM 3.38 +0.37 (12.29%)

Opel, opel. En verkoop van Suzuki is afgerond.
pi_63292792
Tja, waar blijft het nieuws over Aegon. Of is dit puur sentiment?
pi_63292849
voor de OP
Geef mij maar Amsterdam
pi_63292909
quote:
Op maandag 17 november 2008 16:56 schreef Bullebak het volgende:
voor de OP
Mis alleen deeltje 13

Over Aegon is geen specifiek nieuws denk ik. Anders was dat wel op RTLZ gekomen...
  maandag 17 november 2008 @ 16:59:34 #14
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63292946
quote:
Op maandag 17 november 2008 16:51 schreef At-EZ het volgende:
Voorkennis?
Misschien.

Maar het zat er toch gewoon aan te komen. Gezien de sterke schommelingen en de anti-cyclische bewegingen vorige week, kon je wachten op een flinke daling.
Zelfs nu kopen lijkt me niet zo zeker, misschien gaan we morgen ook nog terug naar 2,91 (maar 9% lager dan nu!).
  maandag 17 november 2008 @ 17:25:47 #16
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_63293617
quote:
Op woensdag 12 november 2008 @ 14:27 schreef SjonLok het volgende:
Gisteren een turbo op de AEX gekocht:

AEX Index Turbo Short 270,00
Aankoopkoers: ¤1,84

Ik heb ook een turbo short op General Motors gekocht. Weet niet precies hoe dat ding werkt, want er wordt nu niet in gehandeld. Misschien dat ' ie 1 keer per dag wordt geupdate omdat het een Dow Jones fonds is.
Inmiddels 45% winst op de Turbo Short op de AEX.
De TS op General Motors heb ik verkocht. Was geen actie, dus daar heb ik 2% verlies ofzo.
pi_63293817
Tering Aegon.

Maar niet geheel onverwacht natuurlijk. Idioot aandeel bounced al weken alle kanten op.
pi_63293836
SjonLok en Elf,

Welke turbo's gaan jullie voor morgen nemen? Ik ga in mee, want jullie doen het niet slecht zo.
pi_63293902
quote:
Op maandag 17 november 2008 17:34 schreef jpjedi het volgende:
Tering Aegon.

Maar niet geheel onverwacht natuurlijk. Idioot aandeel bounced al weken alle kanten op.

Verlies toch nog een beetje weten te beperken.

Denk dat het deze week nog wel wat aantrekt.
  maandag 17 november 2008 @ 17:39:04 #20
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_63293917
Ik heb "AEX Index Turbo Short 270,00"

Kan je geen buil aan vallen denk ik. Dit is de enige turbo short op de AEX die nu relevant is. De andere hebben allemaal een hogere stoploss.
pi_63294037
quote:
Op maandag 17 november 2008 17:39 schreef SjonLok het volgende:
Ik heb "AEX Index Turbo Short 270,00"

Kan je geen buil aan vallen denk ik. Dit is de enige turbo short op de AEX die nu relevant is. De andere hebben allemaal een hogere stoploss.
Thnx, waar kan ik de turbo's vinden? In Binck kan ik ze nergens vinden. .
pi_63294051
quote:
Op maandag 17 november 2008 17:42 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

Spekkoper 3,5 miljoen aandelen nabeurs.
Als het meezit, zit-ie volgende maand op de rozen.
pi_63294080
Pberends, het was die olifant weer!
pi_63294091
quote:
Op maandag 17 november 2008 17:44 schreef At-EZ het volgende:

[..]

Godsamme, die boft even. Als het meezit, zit-ie volgende maand op de rozen.
Als Aegon die verloren 10% goedmaakt, hoeft ie 20 jaar niet meer te werken .
pi_63294110
Fortis trouwens op laagste stand ooit met 77 eurocent.
pi_63294185
Waarom is het niet traceerbaar welke beleggers de aandelen kopen?

Het is telkens dezelfde olifant die in de laatste minuut miljoenen Aegon aandelen koopt en verkoopt. .
pi_63294236
quote:
Op maandag 17 november 2008 17:50 schreef At-EZ het volgende:

Het is telkens dezelfde olifant die in de laatste minuut miljoenen Aegon aandelen koopt en verkoopt. .
.

Ik snap het ook niet.
pi_63294317
quote:
Op maandag 17 november 2008 17:50 schreef At-EZ het volgende:
Omdat je dan posities van pro's kan volgen .

Goeie TT !
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  maandag 17 november 2008 @ 18:01:29 #31
174150 slap
slappy happer
pi_63294443
quote:
Op maandag 17 november 2008 17:34 schreef jpjedi het volgende:
Tering Aegon.
Was ook een leuke OP geweest.
Ik weiger simpelweg m'n verlies te nemen. Nogmaals: dood of gladiooltjes.
pi_63294470
Morgen wordt een TL249 geïntroduceerd, hoe werkt dat precies ? Als de AEX hoger opent gaat ie in werking en anders wordt ie meteen van de markt gehaald ?

Waarom gaan jullie allemaal short? We staan bijna op year low (237). Alle hoop op een eindejaarsrally vervlogen, ik heb weinig spannend nieuws voorbij zien komen? Dat we in een recessie zitten weten we nu wel .
pi_63294475
Het uitleg over turbo longs is makkelijk te volgen. Ik snap echter weer niks van shorts.

[ Bericht 26% gewijzigd door At-EZ op 17-11-2008 18:18:45 ]
  maandag 17 november 2008 @ 18:23:08 #34
174150 slap
slappy happer
pi_63294943
ma 17 nov 2008, 18:02 Bankstatus Aegon doet markt rillen

AMSTERDAM - Het zware koersverlies van Aegon (-10,6%) van vandaag wordt volgens analisten vooral veroorzaakt door de aanvraag vrijdag in de VS van een thrift, de status van een spaarbank. De Haagse verzekeraar kan daarmee, mits de status wordt goedgekeurd, in potentie gebruik het Amerikaanse fonds van $700 miljard om financiële instellingen in de VS te redden.

De markt denkt dat reeds aangevraagde steun van ¤3 miljard bij de Nederlandse staat nu onvoldoende is. Aegon zou ook overzees uit het Amerikaanse fonds geld willen aantrekken, zo vrezen beleggers.

Aegon ontkent steun te willen aanvragen. „We zijn niet eens zeker dat we die status willen gebruiken. Maar vrijdag liep de deadline voor het aanvragen van de status af. Als we ooit voor een bijdrage uit het fonds in aanmerking willen komen, dan was dit de mogelijkheid”, reageert woordvoerder Greg Tucker van Aegon Group.

De verzekeraar kreeg vorige week ¤3 miljard steun in de vorm van uitgifte van aandelen door Aegon, op te kopen door de Nederlandse staat. Met de spaarbankstatus, bekend van de savings and loan-banken in de VS, zou Aegon nu ook overzee geld willen injecteren, vermoedt de markt. „Maar een nieuwe injectie lijkt uitgesloten”, aldus een analist die Aegon volgt.

„We onderzoeken gewoon elke mogelijkheid die er is”, duidt de Aegon-zegsman.

Hoewel het Amerikaanse steunfonds aanvankelijk uitsluitend werd gebruikt voor banken, heeft inmiddels ook de verzekeraar AIG steun ontvangen.

bron

jeeeeeeeeeeezus zeg, dacht dat er openheid was geweest!? Heb nu erg het vermoeden dat er stiekeme spelletjes worden gespeeld. Euhm..Aegon: beleggen is niet alleen voor het rendement, maar omdat de belegger gelooft in je bedrijf!
pff, moest ff
pi_63295097
Ah, opzich hebben ze dus een goede zet gedaan. Voor het geval dat toch de status aangevraagd ivm de deadline.

Oud bericht:

http://www.fd.nl/artikel/(...)erstel-positie-markt
quote:
Bos benadrukte opnieuw de gezondheid van Aegon. Negatieve ontwikkelingen op de beurs waren de belangrijkste aanleiding om vorige week euro 3 mrd steun te geven. Dit was aan de ruime kant, maar er was twijfel of euro 2 mrd voldoende was. Daarom kan Aegon euro 1 mrd versneld aflossen zodra de situatie dat toelaat.
Terwijl ze die 3 miljard eigenlijk niet eens nodig hebben.

Ik vermoed toch dat de koers weer flink omhoog gaat van de week.
pi_63295119
quote:
Op maandag 17 november 2008 18:02 schreef At-EZ het volgende:
Het uitleg over turbo longs is makkelijk te volgen. Ik snap echter weer niks van shorts.
Precies hetzelfde, alleen speculeer je "de andere kant op" .
pi_63295185
quote:
Op maandag 17 november 2008 18:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
Precies hetzelfde, alleen speculeer je "de andere kant op" .
Dat wel. Het is mij echter niet duidelijk waar dat winst vandaan komt.
pi_63295627

Deze is ook niet te geloven hoor, daalde in 1 week 42%. Nu op 4,65 .
  maandag 17 november 2008 @ 19:00:56 #40
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_63295965
quote:
Op maandag 17 november 2008 17:44 schreef At-EZ het volgende:

Thnx, waar kan ik de turbo's vinden? In Binck kan ik ze nergens vinden. .
Hier:

pi_63296132
quote:
Op maandag 17 november 2008 18:49 schreef pberends het volgende:
Down Jones op +1% .
dat was maar van korte duur
namaste
pi_63296172
quote:
Op maandag 17 november 2008 19:00 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Hier:

[ afbeelding ]
leuke site die shemales?
namaste
pi_63296278
quote:
Hier:

[ afbeelding ]
Thnx, ik hou het maar even bij 1 hobby van je in turbo's. .
  maandag 17 november 2008 @ 19:11:36 #44
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_63296291
quote:

[..]

Hier:

[ afbeelding ]
Shemale queens
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 17 november 2008 @ 19:12:44 #45
77130 star_gazer
pi_63296319
Pirates take 'super tanker' towards Somalia

Weten we ook gelijk waarom de olieprijs onverwacht steeg vandaag
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_63298460

3.5 mln... 3.5 mln... 3.5 mln.Zelfs de hedgefunds van daarnet met half miljoen aandelen werden volledig weggeblazen. Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat er voorkennis in spel is.

[ Bericht 12% gewijzigd door At-EZ op 17-11-2008 20:31:10 ]
pi_63298818
Idd belachelijk wat er met dat aandeel allemaal gebeurt.
pi_63299370
Gewoon onzekerheid, binnenkort misschien meer duidelijkheid en crashed ie weer omhoog.
pi_63299420
Vanmiddag stond er ook een tijd MTK status bij het aandeel Aegon wat houd dat in?
pi_63299780
quote:
Op maandag 17 november 2008 17:51 schreef pberends het volgende:
Down Jones nog maar -1%, komop PPT!
De PPT belegt met u mee...
pi_63300015
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:56 schreef M.Melandri het volgende:
Vanmiddag stond er ook een tijd MTK status bij het aandeel Aegon wat houd dat in?
Market order. Aandeel wordt direct verkocht/gekocht, ongeacht welke prijs je tegenover stelt.

Wat ik me weer afvraag: bij 100k aandelen worden er totaal door anderen 50k op bestens order gekocht voor 3 euro. Stel ik een limit order in, dat er pas bij 2 euro aandelen gekocht mogen worden. Krijg ik die andere 50k dan? Het zal wel niet...
pi_63300050
quote:
MKT als in market, ze laten de markt bepalen .
pi_63300257
Ok bedankt
  maandag 17 november 2008 @ 21:30:07 #55
174150 slap
slappy happer
pi_63300398
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:55 schreef pberends het volgende:
crashed ie weer omhoog.

MKT, ik begin te denken dat dat een 'slecht' ding is als aandeelhouder.
(nee toch..?)
  maandag 17 november 2008 @ 21:36:58 #56
174150 slap
slappy happer
pi_63300657
Go Capital is geklapt. Een van de grootste in NL. Die hebben w.s. ook wel wat fondsen ingeruild voor cash?
Is dat een logische verklaring van sommige onlogische koersdalingen?
pi_63300990
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:16 schreef At-EZ het volgende:

[..]

Market order. Aandeel wordt direct verkocht/gekocht, ongeacht welke prijs je tegenover stelt.

Wat ik me weer afvraag: bij 100k aandelen worden er totaal door anderen 50k op bestens order gekocht voor 3 euro. Stel ik een limit order in, dat er pas bij 2 euro aandelen gekocht mogen worden. Krijg ik die andere 50k dan? Het zal wel niet...
Ik zie ook heel vaak 99999,9999 staan bij aandelen .
pi_63301674
en dat was weer haaks naar beneden
namaste
  maandag 17 november 2008 @ 22:19:42 #60
77130 star_gazer
pi_63302275
quote:
Dat de handel stil ligt omdat de trend te snel wijzigt
-
  maandag 17 november 2008 @ 22:20:44 #61
77130 star_gazer
pi_63302313
WTF 3,5 miljoen
-
pi_63302389
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:20 schreef star_gazer het volgende:
WTF 3,5 miljoen
3.5miljoen wat?
pi_63302428
quote:
WTF 3,5 miljoen
Je dagwinst? w000000000t
pi_63302429
Oh leuk slot weer op Wall Street.
pi_63302500
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:24 schreef ItaloDancer het volgende:
Oh leuk slot weer op Wall Street.
En aan de grafiek te zien, "slechts" 1 PPT ingreep
pi_63302632
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:19 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Dat de handel stil ligt omdat de trend te snel wijzigt
Dat dus (duurt 2 minuten). Of omdat de markt nog niet open is of omdat de slotveiling bezig is of omdat de handel is stilgelegd (voor een langere periode).
pi_63303016
Is er trouwens een verklaring voor de plotselinge val van de DJ?
pi_63303309
BAM staat overigens ook wel aantrekkelijk laag, aangezien ze toch wel veel opdrachten hebben.
  maandag 17 november 2008 @ 23:19:03 #69
174150 slap
slappy happer
pi_63304205
Nog steeds niet onder de 5,60

// edit
de DJ is idd een leuke duik, we gaan er morgen vol in- no way back
  maandag 17 november 2008 @ 23:20:15 #70
77130 star_gazer
pi_63304247
quote:
WTF 3,5 miljoen
Het volume van Aegon op het laatst
-
  dinsdag 18 november 2008 @ 00:16:58 #71
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_63305787
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:51 schreef M.Melandri het volgende:
BAM staat overigens ook wel aantrekkelijk laag, aangezien ze toch wel veel opdrachten hebben.
In de VS staan een paar grote autofabrikanten op omvallen. De voornaamste is General Motors, waar meer dan 100.000 mensen werken. Verder gaat de grootste bank van de VS (Citi) 50.000 banen kwijt proberen te raken.
En dan hebben we het nog niet eens over wat er allemaal in Europa staat te gebeuren in 2009.

Het lijkt me niet echt een goed moment om nu aandelen te kopen waarbij je speculeert op een stijging. Ik denk dat de AEX nog wel onder de 200 gaat komen binnen niet al te lange termijn, dus wees voorzichtig met waarin je investeert, en hoeveel.
pi_63306374
  dinsdag 18 november 2008 @ 01:26:09 #73
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63306662
Als het PPT het opgeeft gaan we nog deze week door de 8000 heen. Laat maar komen. En de grote 3 mogen wat mij betreft ook om.

Tijd voor een nieuw begin.
pi_63306738
tvp
jezus wat gaan die topics hard..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_63307091

Nikkei gaat hard. Dat voorspelt niks goeds voor m'n TL.
pi_63307138
quote:
Tussen 4:00 uur en 6:00 uur is de BinckBank site niet beschikbaar

Wegens werkzaamheden is de BinckBank website dagelijks niet bereikbaar tussen 04:00 uur en 06:00 uur 's ochtends.
M'n Turbo day verknald. .
pi_63307162
Tvp
pi_63307314
Azië is ook rood, over de hele linie... Wat doen de AEX futures?
pi_63307365
Ben benieuwd hoe het vandaag wordt. Er staat weinig op de agend, enkel:

MACRO-ECONOMISCH NIEUWS
- VS, producentenprijzen, oktober, 14.30 uur

Kunnen we iig zien of er in- of deflatie aan het optreden is momenteel.
  dinsdag 18 november 2008 @ 09:06:04 #80
200082 verified  poffu
Secret Story Guido
pi_63308409
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 04:05 schreef At-EZ het volgende:

[..]

M'n Turbo day verknald. .
aanklagen!
Lalalalala
  dinsdag 18 november 2008 @ 09:08:01 #81
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63308430
Aegon heeft de Amerikaanse overheid om een kapitaalinjectie gevraagd van meer dan $1 miljard. Dit schrijft het Financiele Dablad dinsdag op basis van uitspraken van een woordvoerder van de Nederlandse verzekeraar.

Aegon kreeg in Nederland kort geleden al EUR3 miljard kapitaalsteun.

Om aan de voorwaarden voor Amerikaanse steun te voldoen heeft Aegon de status van spaarbank aangevraagd. Daarvoor zal Aegon ook een kleine bank kopen, schrijft het FD.

Hoewel buitenlandse financiele instellingen in principe geen Amerikaanse steun krijgen, is het niet uitgesloten dat de aanvraag van Aegon wordt gehonoreerd. De Amerikaanse Financial Services Roundtable, een pressiegroep van banken en verzekeraars waarvan Aegon ook lid is, voert een lobby om de regeling ook voor Amerikaanse dochters van buitenlandse concerns op te stellen, aldus het FD.
  dinsdag 18 november 2008 @ 09:16:40 #82
174150 slap
slappy happer
pi_63308565
Zie stukkie hierboven. Lijkt erop dat Aegon een slimme zet doet, als ze 't geld niet echt nodig hebben, natuurlijk.
Amerikaans geld kost ze de helft van de NL injectie, dus goedkoop aflossen. We'll see.
  dinsdag 18 november 2008 @ 09:18:03 #83
174150 slap
slappy happer
pi_63308586
Vanmorgen een fijne Fortis handelochtend, zal wel alle kanten opgaan; wordt vanmiddag stilgelegd. Aandeel plust bij opening direct. Stuiterbal nr zoveel, denk ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door slap op 18-11-2008 09:23:50 ]
pi_63308815
Wat een begin van de dag .Stijle lijnen in 2 punten marge . De TL230 heeft inmiddels al een hefboom van >10 .
pi_63308909
En de TL240 kan er wel eens aangaan binnenkort
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_63309008
Tering, AMG -9% nu al.

Gelukkig ik heb ik het nog niet gekocht .
  dinsdag 18 november 2008 @ 09:40:33 #87
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63309026
Ik waag me nu vooral niet aan een TL230...
Binnenkort zullen de TS260 en 250 wel weer opduiken.
pi_63309058
quote:
'Aegon vraagt overheid VS om kapitaalinjectie'
18-11-2008 9:07:03

(Dow Jones) - Aegon heeft de Amerikaanse overheid om een kapitaalinjectie gevraagd van meer dan 1 miljard dollar. Dat schrijft het Financiele Dagblad dinsdag op basis van uitspraken van een woordvoerder van de Nederlandse verzekeraar.

Aegon kreeg in Nederland kort geleden al 3 miljard euro kapitaalsteun.

Om aan de voorwaarden voor Amerikaanse steun te voldoen heeft Aegon de status van spaarbank aangevraagd. Daarvoor zal Aegon ook een kleine bank kopen, schrijft het FD.

Hoewel buitenlandse financiele instellingen in principe geen Amerikaanse steun krijgen, is het niet uitgesloten dat de aanvraag van Aegon wordt goedgekeurd. De Amerikaanse Financial Services Roundtable, een pressiegroep van banken en verzekeraars waarvan Aegon ook lid is, voert een lobby om de regeling ook voor Amerikaanse dochters van buitenlandse concerns op te stellen, aldus het FD.
Flikkers! Liegbeesten!
  dinsdag 18 november 2008 @ 09:44:31 #90
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63309109
Aegon ook door de 3,30 heen. Onder de drie euro vind ik hem wel weer koopwaardig. Het zal toch geen Euroknaller worden a la Fortis?
pi_63309163
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 09:44 schreef Lemans24 het volgende:
Aegon ook door de 3,30 heen. Onder de drie euro vind ik hem wel weer koopwaardig. Het zal toch geen Euroknaller worden a la Fortis?
Lijkt me niet, Bos geeft alleen kapitaalinjecties aan opzich gezonde bedrijven. Bedrijven die helemaal kut zijn, koopt hij gewoon op.
pi_63309293
Dit gaat best hard .
  dinsdag 18 november 2008 @ 09:55:43 #94
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63309366
BAM blijft ook maar dalen en die heb ik niet verkocht...
Eigenlijk MOET ik dat nu gewoon compenseren met turbo shorts, die zijn alleen wel duur geworden!

[ Bericht 6% gewijzigd door Lemans24 op 18-11-2008 10:03:03 ]
pi_63309427
Wat is de nieuwe bodem eigenlijk? Weer 240, of denken jullie dat we de 218 gaan testen?
pi_63309448
237 is 't dieptepunt van dit jaar, die moet dus eerst doorbroken worden, daarna 218
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:01:38 #97
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63309502
Vanavond kan het weer interessant worden, want de S&P500 is gisteren nog net boven het slot van 27 oktober gesloten (848.92, wat een >5 year low was op slotbasis). Gaat de S&P500 vandaag een nieuwe poging wagen, of komt het PPT ( ) weer in actie?.

Vorige dat dat gebeurde kregen we een spectaculaire PPT actie (+10% ofzo vanaf de intraday bodem )

tvp
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:04:50 #98
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63309572
Het absolute dieptepunt van het jaar was 231,50.
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:09:47 #99
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63309685
Krak
pi_63309779
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 10:01 schreef SeLang het volgende:
Vanavond kan het weer interessant worden, want de S&P500 is gisteren nog net boven het slot van 27 oktober gesloten (848.92, wat een >5 year low was op slotbasis). Gaat de S&P500 vandaag een nieuwe poging wagen, of komt het PPT ( ) weer in actie?.

Vorige dat dat gebeurde kregen we een spectaculaire PPT actie (+10% ofzo vanaf de intraday bodem )

tvp
Denk niet dat de PPT elke keer gaat ingrijpen. Op een gegeven moment kunnen de geldpersen het ook niet meer aan.
quote:
Soros: slachting onder hedgefondsen op til

13-11-2008 | Gepubliceerd 18:58
13-11-2008 | Laatst bijgewerkt 19:02

Belegger en filantroop George Soros denkt dat speculatieve hedgefondsen hard geraakt worden door de kredietcrisis.
Service

Dat verklaarde Soros donderdag tijdens een hoorzitting van het Amerikaanse Congres, waarbij vijf bekende managers van zogenoemde hedgefondsen waren opgeroepen te getuigen.

"Een diepe recessie is onvermijdelijk en de mogelijkheid van een depressie kan niet worden uitgesloten", zei Soros, aldus diverse Amerikaanse media.

Volgens Soros zullen ook hedgefondsen, die met speculatieve beleggingsstrategieën de markt bespelen, overweldigd worden door de crisis. Hedgefondsen beleggen met veel geleend geld, en moeten door de kredietkrimp hun beleggingsportefeuilles met vijftig tot vijfenzeventig procent verkleinen, verwacht Soros.

Zelf werd Soros wereldberoemd, toen hij in 1992 op effectieve wijze speculeerde op een daling van het Britse pond met zijn Quantum Fund. Hij pleitte donderdag tegen excessieve regulering van hedgefondsen, omdat de sector naar zijn mening de komende maanden vanzelf wel instort.

Voorzitter Henry Waxman van het comité dat de hedgefondsmanagers had opgetrommeld, uitte scherpe kritiek. Hij pleitte voor extra belastingheffing op de superwinsten van hedgefondsmanagers.

Soros' collega financiers Philip Falcone en Henry Paulson pareerden de aanval van Waxman met de stelling dat hedgefondsmanagers zelf ook geld steken in hun fondsen, en daarmee dezelfde belangen hebben als hun cliënten. "Fondsmanagers worden niet beloond, als het bedrijf het slecht doet", betoogde Paulson.

Z24
pi_63309849
Fortis 69 eurocent... .

Begint meer een guldenknaller te worden.
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:23:56 #102
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_63310002
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 09:55 schreef Lemans24 het volgende:
BAM blijft ook maar dalen en die heb ik niet verkocht...
Eigenlijk MOET ik dat nu gewoon compenseren met turbo shorts, die zijn alleen wel duur geworden!
De beurs blijft nog wel even dalen, dus ik denk dat je een behoorlijk grote kans op winst hebt als je turbo's short koopt.
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:28:07 #103
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63310117
AMSTERDAM (Dow Jones)--Analist Maarten Altena van SNS Securities acht het niet heel waarschijnlijk dat Aegon kans maakt op de beoogde kapitaalinjectie ter waarde van $1 miljard van de Amerikaanse overheid. Aegon heeft niet de benodigde status als bank en bovendien is het een buitenlandse speler. SNS handhaaft op het advies hold en het koersdoel van EUR8,40. Omstreeks 10.10 uur noteert het aandeel 7,3% lager op EUR3,21, terwijl de AEX met 2,6% daalt. (YVV)
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:41:03 #104
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63310418
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 10:23 schreef SjonLok het volgende:

[..]

De beurs blijft nog wel even dalen, dus ik denk dat je een behoorlijk grote kans op winst hebt als je turbo's short koopt.
Ik heb ook maar gebruik gemaakt van die kleine opleving net. Ik ben klaar voor de daling naar 230
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:47:05 #105
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_63310563
succes ermee!
  dinsdag 18 november 2008 @ 11:11:50 #106
61781 michello22
je leeft maar 1 keer
pi_63311217
fortis 66ct
pi_63312033
Is Fortis onderhand niet meer midkapwaardig?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_63312075
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 11:39 schreef Mendeljev het volgende:
Is Fortis onderhand niet meer midkapwaardig?
By far het meest verhandelde aandeel, nee.
pi_63313114
Hihaho, ik bevind me eens een 1.5 dag niet in dit topic en we besluiten maar weer eens om te dalen.
Net ff alles bijgelezen in deze topics, toch jammer dat er zo veel verlies wordt geleden op aandelen hier.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 18 november 2008 @ 12:19:41 #110
77130 star_gazer
pi_63313259
aegon
-
  dinsdag 18 november 2008 @ 12:23:08 #111
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63313370
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Hihaho, ik bevind me eens een 1.5 dag niet in dit topic en we besluiten maar weer eens om te dalen.
Net ff alles bijgelezen in deze topics, toch jammer dat er zo veel verlies wordt geleden op aandelen hier.
Me dunkt dat er genoeg mensen geroepen hebben dat het nog veel erger zou worden. Eigen risico natuurlijk. Ik blijf bij mijn stelling dat het me verstandig lijkt om tot de lente uit de handel te blijven, tenzij je het geld zou kunnen missen en daarom de risico's aandurft.
  dinsdag 18 november 2008 @ 12:30:18 #112
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63313601
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 10:04 schreef Lemans24 het volgende:
Het absolute dieptepunt van het jaar was 231,50.
Ik zei vorige maand dat we in november door de 200 zouden zakken, dat wordt krap, maar wie weet.
pi_63313694
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:23 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Me dunkt dat er genoeg mensen geroepen hebben dat het nog veel erger zou worden. Eigen risico natuurlijk. Ik blijf bij mijn stelling dat het me verstandig lijkt om tot de lente uit de handel te blijven, tenzij je het geld zou kunnen missen en daarom de risico's aandurft.
Ik zei zelf ook dat we de bodem nog niet gezien hadden en ben dus zelf al een poosje uit de aandelen. Al gaan de aandelen nu wel richting koopwaardig. De mensen die hier aandelen kopen kijken te veel naar per dag verschillen, of ze willen meeliften op kleine rallies van die aandelen, maar dan zou je eventueel ook turbo's kunnen gebruiken.

Overigens blijf ik uit financiele aandelen, vergelijk ING / AEGON / FORTIS eens met hoe de aex als index zich heeft gedragen afgelopen weken/maanden. Juist, een stuk slechter, dat is overigens ook net zo heel gek. Een bedrijf kan wel goed in elkaar zitten maar als mensen nul vertrouwen hebben, moet je er knetterhard van afblijven. En dat is precies wat er al een poosje gaande is, nul vertrouwen.

Overigens blijf ik gewoon bij m'n turbo's olie / goud. De turbo op de eur/usd, en de turbo's Nikkei/AEX/Nasdaq. Maar het heeft verder weinig zin om daar op in te gaan, de meeste hier schrijven turbo's af als slechte derivaten die veel te risky zijn en waar je van af moet blijven.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  dinsdag 18 november 2008 @ 12:40:13 #114
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63313909
Veel aandelen zijn op dit moment natuurlijk net zo risky als turbo's op de indexen, valuta's en grondstoffen, gezien het feit dat je over het algemeen meer geld in aandelen steekt.

Overigens heb ik mijn paar lullige aandeeltjes alleen voor de lol. Echt investeren doe ik ook pas eind volgend jaar, mocht ik dan wat geld over hebben.
pi_63314467
SjonLok, je tip heeft goed uitgepakt. Thnx maat .
pi_63315937
Hmmz, AEX wordt constant. Geen stijgingen of dalingen tot nu toe.
pi_63316140
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:02 schreef At-EZ het volgende:
Hmmz, AEX wordt constant. Geen stijgingen of dalingen tot nu toe.
Gaat anders redelijk omhoog momenteel...
  dinsdag 18 november 2008 @ 14:12:20 #118
174150 slap
slappy happer
pi_63316193
Wachten is nu op opening VS, zeker. Zucht
Aegon: Pre-Market: 3.99 -0.81 (-16.88%) - Nov 18, 6:25AM EST
ING: After Hours: 9.00 -0.17 (-1.85%) - Nov 17, 4:59PM EST
(google finance)

ING: $ 9,17 ¤ 7,249 ¤ 6,83 0,42 6,15%
AEGON: $ 4,3 ¤ 3,399 ¤ 3,26 0,14 4,29%
(wallstreetweb)
pi_63316218
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:40 schreef Lemans24 het volgende:
Veel aandelen zijn op dit moment natuurlijk net zo risky als turbo's op de indexen, valuta's en grondstoffen, gezien het feit dat je over het algemeen meer geld in aandelen steekt.

Overigens heb ik mijn paar lullige aandeeltjes alleen voor de lol. Echt investeren doe ik ook pas eind volgend jaar, mocht ik dan wat geld over hebben.
Dan zouden redelijk wat bedrijven moeten omvallen. Turbo's wordt je gewoon uitgestopt als de koers te ver daalt.

Veel aandelen zijn voor bodemprijzen in te slaan, ook al kan het natuurlijk nog een stuk lager. Maar als je een midden of lange termijn visie hebt kan je beter nu instappen dan pakweg een jaar geleden. AEX 200 zie ik nog wel op de borden verschijnen, alleen zie ik ook nog wel een paar suckerrallies waar je op kan traden. Voor lange termijn beleggers is dat misschien minder interessant, nu instappen zal op een termijn van 5 jaar of meer best lonend zijn. Of we moeten 1929 opnieuw gaan beleven.
pi_63316770
Valt me nu pas op dat het gedaan is met ad-free Google Finance .
  dinsdag 18 november 2008 @ 14:47:48 #121
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_63317128
quote:
Op maandag 17 november 2008 19:08 schreef Dulk het volgende:

[..]

leuke site die shemales?
Auw...
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  dinsdag 18 november 2008 @ 14:48:35 #122
77130 star_gazer
pi_63317148
Wow, gaan we nog de plus in vandaag
-
  dinsdag 18 november 2008 @ 14:56:48 #123
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63317382
We gaan toch niet net NU een rally krijgen? Alleen omdat de cijfers van HP meevallen...
Fortis is overigens wel een rem op de AEX. Als die handel weer vrij komt, veranderd de index meteen.
pi_63317558
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:56 schreef Lemans24 het volgende:
We gaan toch niet net NU een rally krijgen? Alleen omdat de cijfers van HP meevallen...
Fortis is overigens wel een rem op de AEX. Als die handel weer vrij komt, veranderd de index meteen.
Fortis een rem? Die zooi is niks meer waard qua weging. Hooguit een paar tienden er af als Fortis omlaag of omhoog knalt.

Zal heus wel een suckerrally aankomen, heb er zelf in ieder geval op ingezet. Zolang de steunen houden is er een goede kans op een sterke rebound om daarna weer een keiharde terugval te zien.
  dinsdag 18 november 2008 @ 15:06:47 #125
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63317646
Hm, Fortis weegt inderdaad niet zo zwaar meer mee

En die rebound treedt nu op, volgens jou? Hij leek vandaag af te ketsen op 239, niet bepaald een steunniveau. Ik reken zelf nog op een val tot net onder de 230, gevolgd door de rebound.
  dinsdag 18 november 2008 @ 15:08:11 #126
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_63317683
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:01 schreef At-EZ het volgende:
SjonLok, je tip heeft goed uitgepakt. Thnx maat .
Heb je 'm al gelijk weer verkocht rond 13.00u? Je kan er lekker snel winst mee maken.
Als je 'm de turbo's nog hebt dan zullen we ondertussen wel wat minder waard zijn geworden, want de AEX is flink omhoog geschoten ondertussen. Even een korte rally, en dan morgen weer verder omlaag. De stoploss ligt op 270, dus die wordt nog lang niet geraakt.
pi_63317807
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:06 schreef Lemans24 het volgende:
Hm, Fortis weegt inderdaad niet zo zwaar meer mee

En die rebound treedt nu op, volgens jou? Hij leek vandaag af te ketsen op 239, niet bepaald een steunniveau. Ik reken zelf nog op een val tot net onder de 230, gevolgd door de rebound.
Niet iedere keer hoeft een rebound precies op een steun plaats te vinden natuurlijk. Als er een val tot 230 plaatsvind ga ik daar niet op gokken. Vorige rebound was ik te laat, ga het nu niet meer precies proberen te timen.
  dinsdag 18 november 2008 @ 15:16:50 #128
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63317908
Bij de vorige rebound belegde ik alleen nog in een schaduwportefeuille en had er een lading TL230 ingedaan op een stand van 232... Die waren dus vrij vlot 250% gestegen! Zoiets is helaas nog niet gelukt met echt geld
pi_63318153
AEX lichtgroen.
  dinsdag 18 november 2008 @ 15:29:12 #130
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63318250
Nog twee minuten en we dalen weer...
Winstpakkers op HP en Yahoo, verder algeheel pessimisme.

[ Bericht 25% gewijzigd door Lemans24 op 18-11-2008 15:39:39 ]
  dinsdag 18 november 2008 @ 15:40:58 #131
77130 star_gazer
pi_63318482
We gaan toch wel hard omhoog
-
pi_63318501
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:40 schreef star_gazer het volgende:
We gaan toch wel hard omhoog
Dow maakt al een knikje omlaag nu.
pi_63318659
Gauw 4000 TL230 op 2.50 euro bijgekocht. Dit wordt spannend.
pi_63318705
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:48 schreef At-EZ het volgende:
Gauw 4000 TL230 op 2.50 euro bijgekocht. Dit wordt spannend.
De tering, wat een bedrag .
pi_63318872
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:49 schreef PietjePuk007 het volgende:
De tering, wat een bedrag .
Is maar een gok, ik hou alles in de gaten. Tot nu toe al 200 euro winst in luttele seconden. .
  dinsdag 18 november 2008 @ 15:58:35 #136
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63318974
Verkoop dan maar snel, de dow jones gaat hard omlaag en de AEX volgt altijd als een mak lammetje...
pi_63319085
Is zonet gedaan, dit moet niet te lang duren. 110 euro winst na transactiekosten. Niet zo gek voor minder dan kwartier toekijken.

Nu overweeg ik TS270 erbij te kopen en verkoop tegen 17:00, 5000.
  dinsdag 18 november 2008 @ 16:06:31 #138
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63319188
Met Aegon had je trouwens 10% winst kunnen halen vandaag... Hoezo speculatief aandeel?
pi_63319421
quote:

16343347 18-11-2008 Effecten verkoop 5.000 Bestens Dag 18-11-2008 3,20 (16:14) 5000 à 3,20 Geheel ineens uitgevoerd

16342915 18-11-2008 Effecten koop 5.000 Bestens Dag 18-11-2008 3,20 (16:14) 5000 à 3,23 Geheel ineens uitgevoerd
Auw. .
  dinsdag 18 november 2008 @ 16:15:45 #140
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_63319440
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:02 schreef At-EZ het volgende:
110 euro winst na transactiekosten. Niet zo gek voor minder dan kwartier toekijken.
Netjes!

Overigens gaf SeLang laatst een tip over bankroll management:

Zorg dat je per investering slecht een klein deel van je totale beleggingsbedrag inzet. Stel je hebt ¤100.000,- beschikbaar, dan investeer je per keer maximaal ¤5000,-.
De gedachte hierachter is dat beleggen vaak goed gaat, totdat je eens een slechte dag hebt en alles kwijt bent.

Is een gedachte die bij poker al veel langer gebruikelijk is. Daar zit je met maximaal 5% van je bankroll aan de pokertafel. Omdat het voor een deel een kwestie van geluk en pech is, moet je proberen te vermijden dat je met 1 keer pech volledig out of business bent.
pi_63319502
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:15 schreef SjonLok het volgende:
Netjes!

Overigens gaf SeLang laatst een tip over bankroll management:

Zorg dat je per investering slecht een klein deel van je totale beleggingsbedrag inzet. Stel je hebt ¤100.000,- beschikbaar, dan investeer je per keer maximaal ¤5000,-.
De gedachte hierachter is dat beleggen vaak goed gaat, totdat je eens een slechte dag hebt en alles kwijt bent.

Is een gedachte die bij poker al veel langer gebruikelijk is. Daar zit je met maximaal 5% van je bankroll aan de pokertafel. Omdat het voor een deel een kwestie van geluk en pech is, moet je proberen te vermijden dat je met 1 keer pech volledig out of business bent.
Thnx, ik zet slechts een deel van m'n vermogen in.

Hoe lang ben je al bezig op de aandelenmarkten? En nog tips voor morgen? .
pi_63319549
DOW doet een tweede poging om er een suckerrally uit te persen.
pi_63319673
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:20 schreef Ericr het volgende:
DOW doet een tweede poging om er een suckerrally uit te persen.
Ik hou me even afzijdig. Winst is te zwak, en tegen het eind gaan ze toch wel weer in verkoop.
  dinsdag 18 november 2008 @ 16:27:54 #144
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_63319750
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:18 schreef At-EZ het volgende:

En nog tips voor morgen? .
tip 1: niet bestens kopen of verkopen
tip 2: als de DJ flink omhoog gaat vanavond, dan zal de aex morgen ook wel omhoog gaan, en dan koop ik in de loop van morgenochtend of -middag turbo's short. Als de DJ omlaag gaat vanavond, dan verkoop ik alle turbo's short en neem ik mijn winst.
pi_63319905
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:27 schreef SjonLok het volgende:
tip 2: als de DJ flink omhoog gaat vanavond, dan zal de aex morgen ook wel omhoog gaan, en dan koop ik in de loop van morgenochtend of -middag turbo's short. Als de DJ omlaag gaat vanavond, dan verkoop ik alle turbo's short en neem ik mijn winst.
Dat hele gedoe met bied/laat volg ik niet, het is mij nog altijd niet duidelijk voor welke prijzen ze van de hand gedaan worden.

En tip 2 zal ik morgen eens toepassen als alles goed is, ik hou je op de hoogte. .
pi_63320135
iemand enig idee waarom de DJ zo hard aan het stijgen is? Of zijn dit enkel koopjes jagers?
  dinsdag 18 november 2008 @ 16:47:38 #147
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63320237
Ik hoop dat dit een luchtbel is en iedereen gewoon weer gaat verkopen vanavond.
pi_63320278
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:47 schreef Lemans24 het volgende:
Ik hoop dat dit een luchtbel is en iedereen gewoon weer gaat verkopen vanavond.
Lol, pessimist Maar ik hoop met je mee
  dinsdag 18 november 2008 @ 16:51:22 #149
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63320345
Met shorts moet je wel de pessimist uithangen he
pi_63321480
Benieuwd wat Fortis gaat doen, had gisteren een order geplaatst 800 stuk voor ¤ 0,70. Sta momenteel nog gelijk. Het is de bedoeling even in en uit te gaan.
pi_63321508
EUR/USD Turbo Short 1,312 10%
Brent Crude Oil Future Turbo Short 91,95 25%
AEX Index Turbo Long 230,00 14%

Een rustig dagje zo wel te verstaan
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:27 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Is dat het enige waar je naar kijkt? Ik koop turbo's op de handel dag altijd bestens in maar verkoop ze uiteraard niet bestens. Als de DOW omhoog gaat, en enige belangrijke weerstand nadert of overheen gaat afhankelijk van het volume plus of de candlestick me goedgezind is koop ik long bij. Mocht er 1 van de mogelijkheden me niet zinnen, ga ik shorten.
pi_63321661
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 17:38 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

De olifant is terug .
Wat is je intentie met Aegon eigenlijk? .. hopen op een eindejaars rally? Statistisch gezien is er vaak zon rally geweest en gingen de beurzen vaak in de plus en dán verkopen? ..

of langer houden en hopelijk ooit weer eens 10 eu aanraken?
pi_63321752
quote:
De snode plannen van Aegon om Bos te dissen

Aegon verzint er wel wat op

Aegon probeert met Amerikaans belastinggeld onder het juk van Wouter Bos uit te komen. Dat zit zo: de verzekeraar wil in de Verenigde Staten een graantje (ruim $1 miljard) meepikken uit het potje van Paulson door de status van spaarbank aan te vragen.
Click here to find out more!

Dat geld zal dan volgens analisten worden gebruikt om de lening van ¤3 miljard die Bos eind oktober aan Aegon verstrekte tegen een rente van 8,5 procent, versneld af te lossen.

Dat is voordelig want de Amerikaanse banken die tot nu toe een lening kregen uit het fonds van $700 miljard zijn het eerste jaar de helft goedkoper uit dan Aegon en ING in Nederland.

Bovendien stelt Amerika wat minder strenge aanvullende eisen, en Aegon is pottenkijkers Arthur Docters van Leeuwen en Karla Peijs natuurlijk liever kwijt dan rijk. Nog een voordeeltje: de Amerikanen hoeven niet af te zien van hun bonussen. Slim toch?

Lekker ondeugdelijk
Moet Aegon nog wel even spaarbank worden. Volgens persbureau Bloomberg aast Aegon op een aantal bankjes in Maryland en Indiana die bekend zouden staan om ‘onveilige en ondeugdelijke’ procedures.

Hoe ondeugdelijker hoe beter want met een paar slechte leningportefeuilles kan Aegon aanspraak doen op het zogeheten Troubled Asset Relief Program en een kapitaalinjectie lospeuteren. Aegon, die 75 procent van zijn brutowinst uit de Verenigde Staten haalt, gaat voor een injectie van 1 procent van zijn Amerikaanse activa van circa $125 miljard.

Lobby
Of de verzekeraar de injectie van ruim $1 miljard krijgt, is onzeker. Een groep levensverzekeraars waarbij Aegon zich heeft aangesloten is in Washington druk aan het lobbyen om middels de spaarbankconstructie aanspraak te maken op het fonds. Gelukkig heeft Aegon in het verleden wel wat gelobbyd. Hoewel, die schamele $276.000 die de verzekeraar volgens het FD aan kandidaten voor de presidents-en parlementsverkiezingen gaf, zullen waarschijnlijk niet doorslaggevend zijn.

Beleggers konden de constructie vandaag nog niet waarderen, ondanks de verschillende koop- en houdadviezen van analisten. Het aandeel noteerde rond het middaguur ruim 8 procent lager op ¤3,17.
http://925.nl/archief/200(...)gon-om-bos-te-dissen

Paniek om niets dus.
pi_63321791
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 17:41 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat is je intentie met Aegon eigenlijk? .. hopen op een eindejaars rally? Statistisch gezien is er vaak zon rally geweest en gingen de beurzen vaak in de plus en dán verkopen? ..

of langer houden en hopelijk ooit weer eens 10 eu aanraken?
Beide zou kunnen, maar ik hoop dat Aegon de 5 euro nog gaat aantikken dit jaar. Dan verkoop ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door pberends op 18-11-2008 18:21:28 ]
pi_63321823
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 17:36 schreef sitting_elfling het volgende:
EUR/USD Turbo Short 1,312 10%
Brent Crude Oil Future Turbo Short 91,95 25%
AEX Index Turbo Long 230,00 14%

Een rustig dagje zo wel te verstaan
[..]

Is dat het enige waar je naar kijkt? Ik koop turbo's op de handel dag altijd bestens in maar verkoop ze uiteraard niet bestens. Als de DOW omhoog gaat, en enige belangrijke weerstand nadert of overheen gaat afhankelijk van het volume plus of de candlestick me goedgezind is koop ik long bij. Mocht er 1 van de mogelijkheden me niet zinnen, ga ik shorten.
Welke turbo's zou je dan adviseren voor morgen?
pi_63321841
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 17:38 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

De olifant is terug .
Wheeeh! En hij blaast alles omhoog!
pi_63321888
quote:
Handel in Fortis Holding woensdag hervat

Brussel (tijd) - De handel in het aandeel Fortis zal woensdag om 9 uur worden hervat. Dat heeft de Belgische beurswaakhond, de CBFA, dinsdagavond meegedeeld in een persbericht.

In afwachting van de uitspraak van de Brusselse rechtbank van Koophandel over de verkoop van de Fortis-activa aan het Franse BNP Paribas werd de handel in de Fortis Holding op Euronext Brussel dinsdagmiddag opgeschort. Net voor de opschorting van de handel noteerde het aandeel 11,63 procent lager op 0,71 euro.
pi_63321902
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 17:35 schreef ASSpirine het volgende:
Benieuwd wat Fortis gaat doen, had gisteren een order geplaatst 800 stuk voor ¤ 0,70. Sta momenteel nog gelijk. Het is de bedoeling even in en uit te gaan.
hadel in Fortis is vandaag stopgezet!
pi_63322000
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 17:51 schreef Dave7 het volgende:

[..]

hadel in Fortis is vandaag stopgezet!
Ik had het nog gekocht voor de stopzetting
pi_63322084
Leuk gokje, dat Fortis. Zou me niet verbazen als ze morgen opeens 15% omhoog spuiten.
pi_63322176
ben ik te gretig als ik de limiet op 0,85 cent heb gezet?
Das toch > 20% stijging... Maar heb de order wel gezet tegen einde van de week. Fingers crossed zal ik maar zeggen
pi_63322421
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 17:48 schreef At-EZ het volgende:

[..]

Welke turbo's zou je dan adviseren voor morgen?
Er is weer wat ruimte voor herstel omdat we niet door onze steun zijn heen gedendert bij de aex, dus ik blijf long zitten op de indexen en dus ook op de olie long. Eventueel proberen mee te liften met de turbo's op Apple en Nutreco.

De enige manier waarop dat te verstoren is door slechte cijfers uit amerika, de werkloosheid/leading indicators/inflatie komen er immers aan. En ik zou het frappant vinden als daar goed op gereageerd zou worden, maar zoals gezegd er is weer wat ruimte om te stijgen dus die winst pak ik even mee.

En zoals zo mooi gezegd.
Zolang de markt niet voldoet aan de hier gestelde minimale eisen van een trendomkeer is de trend gewoon omlaag gericht en bestaat er geen reden om te kopen, behoudens hele korte ritten. En sinds we nog steeds in die negatieve trend zitten .. wacht ik met aandelen kopen. Het is alleen de aandelenlijstjes bij werken want ik ga spoedig wel weer aandelen kopen.
  dinsdag 18 november 2008 @ 18:32:05 #164
77130 star_gazer
pi_63322813
Wat een rare dag weer
-
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:03:50 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63323772
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 17:35 schreef ASSpirine het volgende:
Koop toch geen Fortis. Het is een puur speculatief aandeel geworden zonder intrinsieke waarde. Dat hobbelt langzaam naar de 1 á 2 cent toe. Dat hebben we toch al met zoveel van dat soort aandelen gezien!
The End Times are wild
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:04:18 #166
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_63323794

Citigroup zakt vrolijk verder....
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:18:36 #167
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63324287
Wie koopt er toch telkens al die aandelen AEGON op aan het einde van de dag? Die olifant moet diepe zakken hebben in deze tijd van krediettekorten!
The End Times are wild
pi_63324383
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 19:18 schreef LXIV het volgende:
Wie koopt er toch telkens al die aandelen AEGON op aan het einde van de dag? Die olifant moet diepe zakken hebben in deze tijd van krediettekorten!
Dat vragen Pberends en ik telkens af. De olifant lijkt wel bijna elke dag tevoorschijn te komen, nét voordat de beurs sluit .
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:22:23 #169
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63324443
Wanneer Fortis van 70 cent naar 7 cent zakt is dat ook een verlies van 90% Net zo goed wanneer AHOLD van 8 euro naar 80 cent zakt.
Denk vooral niet dat Fortis niet veel meer kan zakken omdat het zo laag staat.

Ben nou eerlijk, wil jij écht een aandeel in die failliete boedel? Nee, dat wil je niet. Je hoopt op korte termijn het aan een grotere dwaas te kunnen verpatsen met een paar centen winst. Maar er komt een dag dat die dwaas niet meer te vinden is. Niemand wil Fortis in feite hebben. Blijf er vanaf, blijf er vanaf.

Verder heb ik maar over weinig aandelen een waarde-oordeel. AHOLD is niet veel gezakt, maar wel safe, bij de financials liggen de kansen maar ook de risico's, koers/winstverhoudingen van ICT-dienstverleners zijn zeer aanlokkelijk . Het is allemaal wat, en wat mij betreft redeljik in evenwicht. Maar Fortis moet je gewoon dumpen. Al krijg je er nog maar een paar duizend euro voor, over een paar maanden is het nog maar een paar honderd euro!
The End Times are wild
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:22:55 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63324455
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 19:20 schreef At-EZ het volgende:

[..]

Dat vragen Pberends en ik telkens af. De olifant lijkt wel bijna elke dag tevoorschijn te komen, nét voordat de beurs sluit .
Toch is dat in feite een verkoopsignaal! Pas dus op.
The End Times are wild
pi_63324500
DOW heeft alle winst weer ingeleverd. Laatste flirt met het groen nu of ze gaan straks weer een gekkenrally inzetten.
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:37:02 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63324912
Hoe ziet die deal met AEGON er eigenlijk uit? Zit daar ook een optie tot aandelenuitgifte in, net als bij ING? Anders kan ik me wel voorstellen wat er aan de hand is. Dan koopt AEGON namelijk zélf nu aandelen tegen laag tarief in, om ze straks bij terugbetalen van hun financiering aan te bieden. 0% verwatering en als tegen de juiste koers gekocht, ook nog puur winstgevend ook.

Als ik ING was, en nog wat cash had liggen, deed ik het in ieder geval wél zo. Want op ieder aandeel dat onder de tien euro gekocht wordt maak je gewoon winst, én je helpt je eigen beurskoers omhoog. Voor iedere euro die anders aan dividend zou worden uitgekeerd zou ik dus eigen aandelen inkopen! Daarom is ING onder de tien ook bijna per definitie een koopje! En als Bos dan weer van die aandelen af wil dan kan ING ze terugkopen voor die 10Mld tier-1 die ze dan misschien helemaal niet nodig hebben.

Maar goed, moet je wel geld voor hebben dus. Of je OG in een holding stoppen ofzo.
The End Times are wild
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:50:43 #173
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63325396
S&P500 nu op 832.
Vorige keer greep rond dit niveau het PPT ( ) in.
In ben benieuwd....
Mijn reisverslagen
pi_63326653
quote:
Aegon: geen extra kernkapitaal nodig

18-11-2008 19:26:00

Van DOW JONES NIEUWSDIENST

AMSTERDAM (Dow Jones)--Aegon nv heeft geen extra kernkapitaal nodig en meldt dinsdag nabeurs in een persbericht dat de overeenkomst met de Nederlandse overheid voldoende is om een sterke kapitaalbuffer te behouden.

Wel schrijft de financiele dienstverlener en eigenaar van Transamericana, dat het op het moment bekijkt of het mogelijk is in de Verenigde Staten een zogenoemde 'thrift' (een spaarbank) te verwerven.

"Dit zou de onderneming in principe in staat stellen om deel te nemen aan het Amerikaanse Troubled Asset Relief Program (TARP)", aldus Aegon.

Aegon benadrukt dat het geen extra kernkapitaal nodig heeft bovenop de EUR3 miljard via de Nederlandse overheid. Wel is de verzekeraar van mening dat het verstandig is, "en wellicht gunstig", om te bekijken onder welke voorwaarden financiele steun in het kader van TARP mogelijk zou kunnen zijn.

"Op dit moment is er nog geen besluit genomen, noch over het verwerven van een thrift in de Verenigde Staten noch over een mogelijke deelname aan TARP", aldus Aegon.

Het is verder nu nog onduidelijk of Aegon als Nederlands verzekeringsbedrijf in aanmerking komt voor het programma. "Om deel te kunnen nemen, is het noodzakelijk eigenaar te zijn van een bank of een thrift".

Chief Financial Officer (CFO) Jos Streppel stelt dat, door de recente acties de kapitaalbuffer groot genoeg is. "De EUR3 miljard aan kernkapitaal via de Nederlandse overheid is, in combinatie met maatregelen die we zelf nemen, meer dan voldoende om er voor te zorgen dat we 2009 ingaan met een sterke kapitaalbuffer".

De CFO stelt verder dat Aegon "in de huidige marktomstandigheden" er zeker van wil zijn dat alle mogelijke financieringsopties worden bekeken. "En voor een onderneming die omvangrijke activiteiten heeft in de Verenigde Staten is het logisch dat het de voorwaarden bekijkt waaronder financiele steun in het kader van TARP mogelijk zou kunnen zijn."
Mijn Aegon, wat doe je .

Koopje van de week dit fonds.
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:35:03 #175
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63326732
Tja, in zo'n persbericht laat Aegon zich van haar beste kant zien

Alhoewel het stom is om niet in de rij te gaan staan wanneer er geld onder marktwaarde wordt uitgedeeld. Dat zou ieder bedrijf doen, zelfs als het 100% solide is.
The End Times are wild
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:37:46 #176
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63326840
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:32 schreef pberends het volgende:

[..]

Mijn Aegon, wat doe je .

Koopje van de week dit fonds.
*mompelt iets over mooi weer spelen...
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:39:19 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63326900
Ja, inderdaad.

Anderzijds móet zo'n bedrijf wel mooi weer spelen. Of het regent of dat de zon schijnt. Wat verwacht je er anders van?
The End Times are wild
pi_63326954
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 19:50 schreef SeLang het volgende:
S&P500 nu op 832.
In ben benieuwd....
836 alweer
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:40:47 #179
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63326972
Zit je weer short?
The End Times are wild
pi_63327201
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:40 schreef LXIV het volgende:
Zit je weer short?
Ik blijf erbij dat we nog in een dalende trend zitten op lange termijn. Overigens zit ik op dit moment long maar dat is maar voor heel even, daar ben ik morgen/overmorgen denk ik al weer uit. Besides, ik heb een aantal koop orders voor aandelen klaar liggen maar dan moet de beurs nog een klein beetje dalen.
pi_63327242
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 19:50 schreef SeLang het volgende:
S&P500 nu op 832.
In ben benieuwd....
829
pi_63327336
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik blijf erbij dat we nog in een dalende trend zitten op lange termijn. Overigens zit ik op dit moment long maar dat is maar voor heel even, daar ben ik morgen/overmorgen denk ik al weer uit. Besides, ik heb een aantal koop orders voor aandelen klaar liggen maar dan moet de beurs nog een klein beetje dalen.
Aex aandelen? haha, ben nieuwsgierig!
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:52:27 #183
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63327363
827 en nog geen PPT in zicht
Mijn reisverslagen
pi_63327405
827 nu
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:55:13 #185
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63327469
Als we dit (of lager) handhaven dan verwacht je toch wel dat de luiken opengaan.
Alle "Bodem!" mensen moeten dan als een haas gaan verkopen.
Kan nog een spannend laatste uurtje worden.
Mijn reisverslagen
pi_63327519
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:55 schreef SeLang het volgende:
Als we dit (of lager) handhaven dan verwacht je toch wel dat de luiken opengaan.
Alle "Bodem!" mensen moeten dan als een haas gaan verkopen
Ik verwacht dat de DJ daarvoor nog zo'n 132 punten moet zakken & de PPT ff moet slapen. Onder de 8K schijnt desastreus te zijn, beweren "de analisten".
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:59:16 #187
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63327609
Anaalisten, Schanaalisten.
The End Times are wild
pi_63327621
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:59 schreef LXIV het volgende:
Anaalisten, Schanaalisten.
Vandaar de quotes
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:00:02 #189
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63327636
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:56 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ik verwacht dat de DJ daarvoor nog zo'n 132 punten moet zakken & de PPT ff moet slapen. Onder de 8K schijnt desastreus te zijn, beweren "de analisten".
De DJ is veel minder belangrijk dan de S&P500.
Maar natuurlijk luistert het niet zo nauw kwa niveau.
Volumes zijn vooral belangrijk.
Mijn reisverslagen
pi_63327684
damn, net in 20 40 seconden 20 40 punten erbij... Hoezo volatiel.....

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2008 21:02:35 ]
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:02:02 #191
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63327697
Het gaat allemaal om volume. Iedere idioot kan wel een aandeeltje sluiten beurs nog verkopen voor de hleft (als de rest even niet oplet)
The End Times are wild
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:02:51 #192
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63327717
Wat denk jij trouwens van die enorme omzet in AEGON voor sluiten markt, Selang? Is nu al de derde of vierde keer op rij. Grote omzet, flinke tik omhoog. Ik vind het niks.
The End Times are wild
pi_63327750
Over volume gesproken... Die PPT stijging van laatst, weet iemand over wat voor volumes we het dan hebben?
pi_63327796
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

De DJ is veel minder belangrijk dan de S&P500.
Maar natuurlijk luistert het niet zo nauw kwa niveau.
Volumes zijn vooral belangrijk.
Als ze enkel futs kopen wel.
Dow is handiger voor de aandelen
pi_63327822
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:02 schreef LXIV het volgende:
Wat denk jij trouwens van die enorme omzet in AEGON voor sluiten markt, Selang? Is nu al de derde of vierde keer op rij. Grote omzet, flinke tik omhoog. Ik vind het niks.
Sinds begin november zes keer maar liefst.
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:08:02 #196
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63327927
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:03 schreef RvLaak het volgende:
Over volume gesproken... Die PPT stijging van laatst, weet iemand over wat voor volumes we het dan hebben?
Dat was behoorlijk groot. Het was m.i. ook de eerste serieuze herstelpoging sinds 10 oktober.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:11:41 #197
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63328051
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:04 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Als ze enkel futs kopen wel.
Dow is handiger voor de aandelen
S&P500 zit meer volume (uiteraard) en is gewoon meer representatief.
Overigens zijn de futures meestal leidend.
Als de futures markt stilvalt dan valt de aandelenmarkt ook stil, is al eens gebleken.
Mijn reisverslagen
pi_63328081
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:55 schreef SeLang het volgende:
Alle "Bodem!" mensen
Ik moest een traantje wegpinken!
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:14:53 #199
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63328180
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:02 schreef LXIV het volgende:
Mwah, 1.6M stukken (waarschijnlijk nog dubbeltelling ook) @3,53
Dat is dus nog geen ¤ 3 miljoen.
Kleingeld.
Mijn reisverslagen
pi_63328222
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat was behoorlijk groot. Het was m.i. ook de eerste serieuze herstelpoging sinds 10 oktober.
En het volume nu? Er is een behoorlijke opgang gaande. In een "paar minuten" 130 punten erbij.
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:16:30 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63328246
Maar wat is er dan aan de hand? Is het manipulatie of wil iemand een positie innemen? Dan horen we binnenkort daar van, als het goed is.

Of iemand bouwt een positie af, en "reset" de koers aan het einde van de dag om deze op peil te houden. Daar ben ik dus bang voor.
The End Times are wild
pi_63328289
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:16 schreef LXIV het volgende:
Of iemand bouwt een positie af, en "reset" de koers aan het einde van de dag om deze op peil te houden. Daar ben ik dus bang voor.
Wat is daar dan het effect van?
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:18:17 #203
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63328308
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:15 schreef RvLaak het volgende:

[..]

En het volume nu? Er is een behoorlijke opgang gaande. In een "paar minuten" 130 punten erbij.
Dat moeten we achteraf zien.
Maar vooral de laatste 15-30 minuten zijn interessant.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:20:15 #204
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63328373
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:16 schreef LXIV het volgende:
Maar wat is er dan aan de hand? Is het manipulatie of wil iemand een positie innemen? Dan horen we binnenkort daar van, als het goed is.

Geen idee, maar het gaat om zo'n laag bedrag dat het nauwelijks interessant is.
Mijn reisverslagen
pi_63328436
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:18 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat moeten we achteraf zien.
Maar vooral de laatste 15-30 minuten zijn interessant.
IDD< nu zelfs weer een plus...
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:22:37 #206
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63328475
Het ziet er sterk naar uit dat ze het weer gaan flikken
Mijn reisverslagen
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:22:55 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63328487
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:17 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Wat is daar dan het effect van?
Voorkomen dat de koers instort terwijl jij je positie afbouwt. Dus je verkoopt op een dag 15 miljoen aandelen. Nét voor sluitingstijd koop je er 1,5 miljoen terug. De markt krijgt hierdoor een piek omhoog, en AEGON eindigt die dag in de plus. Kun je de volgende dag vanaf dat punt weer verkopen.
The End Times are wild
pi_63328514
en weer boven water
namaste
pi_63328529
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Voorkomen dat de koers instort terwijl jij je positie afbouwt. Dus je verkoopt op een dag 15 miljoen aandelen. Nét voor sluitingstijd koop je er 1,5 miljoen terug. De markt krijgt hierdoor een piek omhoog, en AEGON eindigt die dag in de plus. Kun je de volgende dag vanaf dat punt weer verkopen.
heet dat niet gewoon fraude?
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:24:33 #210
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63328542
Nee, het is wel manipulatie maar wat fraudeer je dan?
The End Times are wild
pi_63328594
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:23 schreef Dulk het volgende:
en weer boven water
en weer onder

Zou erg grappig zijn als er een paar reuzen besluiten dat ze de acties van de PPT niet meer trekken en al hun shit 2 minuten voor sluitingstijd dumpen...

Morgen lezen we dan over brokers die van gebouwen afspringen
pi_63328630
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:24 schreef LXIV het volgende:
Nee, het is wel manipulatie maar wat fraudeer je dan?
goed punt... Maar is markt manipulatie niet net zo strafbaar als handel met voorkennis?
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:28:16 #213
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63328702
Nee. In feite manipuleer je de markt altijd, zelfs bij de kleinste aankoop!
The End Times are wild
pi_63328712
Ah, eindelijk een bedrijf dat het snapt:
quote:
VastNed O/I koopt maximaal 2 mln eigen aandelen in

18-11-2008 9:04:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--VastNed Offices/Industrial nv zal een deel van de ongebruikte kredietfaciliteiten gebruiken voor het inkopen van eigen aandelen. Dat heeft het vastgoedfonds dinsdag bekendgemaakt.

Het fonds stelt het besluit tot inkoop te hebben genomen gezien het verwachte gunstige rendement op aandelen VastNed Offices/Industrial bij het huidige koersniveau.

Onder het inkoopprogramma zullen maximaal 2.000.000 aandelen, circa 9,6% van het geplaatste aandelenkapitaal, worden ingekocht. De inkoop van eigen aandelen begint woensdag 19 november 2008 en eindigt op woensdag 31 december 2008, of eerder zodra 2.000.000 aandelen zijn ingekocht.

Per dag zullen in principe niet meer aandelen worden verworven dan 25% van het gemiddelde dagvolume van de aandelen VastNed Offices/Industrial die op NYSE Euronext Amsterdam worden verhandeld.

VastNed Offices/Industrial zal wekelijks een persbericht uitbrengen waarin de inkooptransacties openbaar worden gemaakt.
Van 18 euro in 2003, naar 32 euro in 2007, nu nog maar 5 euro per aandeel.
pi_63328765
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:28 schreef pberends het volgende:
Ah, eindelijk een bedrijf dat het snapt:
[..]

Van 18 euro in 2003, naar 32 euro in 2007, nu nog maar 5 euro per aandeel.
meteen orders plaatsen dus
pi_63328825
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je 15 miljoen verkoopt en je koopt daarvan maar 10% terug komt Aegon nooit boven het slotstand uit hoor, ook al zijn er koopjesjagers .
pi_63328864
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:30 schreef RvLaak het volgende:

[..]

meteen orders plaatsen dus
quote:
Onder het inkoopprogramma zullen maximaal 2.000.000 aandelen, circa 9,6% van het geplaatste aandelenkapitaal,
Vandaag steeg het aandeel al 10% dus het lijkt me al in de koers verwerkt zitten .
pi_63328924
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:11 schreef SeLang het volgende:

[..]

S&P500 zit meer volume (uiteraard) en is gewoon meer representatief.
Overigens zijn de futures meestal leidend.
Als de futures markt stilvalt dan valt de aandelenmarkt ook stil, is al eens gebleken.
Yep, maar als je dus aandelen wilt opkopen kun je dat beter op de Dow Jones doen, 5 zwaarwegende aandelen en je bent klaar
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:35:32 #219
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63328968
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:31 schreef pberends het volgende:

[..]

Als je 15 miljoen verkoopt en je koopt daarvan maar 10% terug komt Aegon nooit boven het slotstand uit hoor, ook al zijn er koopjesjagers .
Wel als je dat één minuut voor sluiting doet. Dan "verras" je de markt en blaas je het hele orderboek verkopen gewoon weg met je orders! En voordat men in de gaten heeft wat er aan de hand is en nieuwe orders heeft ingelegd, sluit de beurs.

Daarom zie je iedere keer die scherpe piek net voor sluitingstijd.
The End Times are wild
pi_63328974
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:34 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Yep, maar als je dus aandelen wilt opkopen kun je dat beter op de Dow Jones doen, 5 zwaarwegende aandelen en je bent klaar
Op BNR zeiden ze dat de DJ is gebaseerd op de optelsom van de bedrijven die er op staan. Maw: 1 aandeel van elk bedrijf in de DJ kost je in totaal $ 8224,04 atm
pi_63328976
Die Dow Jones slaat ook nergens op.

http://nl.wikipedia.org/wiki/S%26P_500
quote:
De S&P 500 (kortweg "de S&P") is de beursindex van de Verenigde Staten die het betrouwbaarste beeld geeft van de ontwikkelingen op de aandelenmarkt. De 500 grootste Amerikaanse bedrijven gemeten naar hun marktkapitalisatie zijn opgenomen in deze index, die samengesteld wordt door de kredietbeoordelaar Standard & Poor's. Beleggers en handelaren over de hele wereld houden de S&P 500 scherp in de gaten, meer nog dan de Dow Jones Industrial Average index die bij het brede publiek bekender is.
De Dow is gewoon een marketingtruck.
pi_63329081
Ziet er trouwens naar uit dat iemand heel veel moeite doet om de DJ positief te laten sluiten.
pi_63329114
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:35 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Op BNR zeiden ze dat de DJ is gebaseerd op de optelsom van de bedrijven die er op staan. Maw: 1 aandeel van elk bedrijf in de DJ kost je in totaal $ 8224,04 atm
Nee de koersen worden opgeteld. Procter & Gamble (63 $) weegt dus 8x zo zwaar als Citi (8 $). Maar dan moet je nog vermenigvuldigen met een magisch getal want er gaan natuurlijk wel eens fondsen in en uit de Dow (weliswaar niet zo vaak).
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:40:16 #224
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63329140
Belachelijk eigenlijk dat het niet naar marktkapitalisatie of omzet gaat!
The End Times are wild
pi_63329171
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:35 schreef pberends het volgende:
Die Dow Jones slaat ook nergens op.

http://nl.wikipedia.org/wiki/S%26P_500
[..]

De Dow is gewoon een marketingtruck.
Hey! Nie fokke met de dow! Stukje geschiedenis! Volgens mij is de Dow de oudste bestaande aandelen index? Of is dat die van londen?
pi_63329199
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:41 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hey! Nie fokke met de dow! Stukje geschiedenis! Volgens mij is de Dow de oudste bestaande aandelen index? Of is dat die van londen?
Nope, DJ.
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:12 schreef Lassekjus het volgende:
Het is weer 21.00 geweest. Ik ga voortaan long vanaf 21.00 op de DJ. Ongelooflijk maar waar.
Ziet er naar uit dat dit weer gaat kloppen... Dat mensen dit nog accepteren...
pi_63329229
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:41 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Yep, Dow (Industrial) is de oudste, samen met de Dow Jones Transport
pi_63329327
Ligt het aan mij, of lijkt het erop dat er 2 partijen flink bezig zijn. 1 koopt, ander verkoopt...

Kan iemand de volumes zien?
pi_63329331
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:32 schreef pberends het volgende:
Vandaag steeg het aandeel al 10% dus het lijkt me al in de koers verwerkt zitten .
Hmmz, kopen of niet? Heb dat fonds niet in de gaten gehouden.

Check die spectulaire stijging vlak boven 8.000 grens. PPT ingestapt?
pi_63329412
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:40 schreef LXIV het volgende:
Belachelijk eigenlijk dat het niet naar marktkapitalisatie of omzet gaat!
Tja het gaat nergens over, maar daarvoor heb je de S&P. Al geeft de Dow meestal wel gewoon hetzelfde beeld, ondanks die 'gekke' weging. Is een stukje historie dat ze niet weg willen doen
pi_63329460
Zijn die stats op Google Finance wel realtime? Of ook 15 min vertraging?
pi_63329485
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:49 schreef pberends het volgende:
Zijn die stats op Google Finance wel realtime? Of ook 15 min vertraging?
volgens mij, semi-real time... paar seconden vertraging.

Dikke procent in t groen Hoeveel kost dit geintje degene die zo driftig aan het kopen is?

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2008 21:50:54 ]
pi_63329607
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:51 schreef pberends het volgende:
Hahah, persen persen Dow!
Kan niet wachten tot Willempie morgen weer spreekt
pi_63329609
Het is definitief. PPT bestaat.
pi_63329664
11% dan maar??

Hmmm jammer dat het al 5 voor 10 is.
pi_63329716
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:53 schreef At-EZ het volgende:
Het is definitief. PPT bestaat.
Vandaag viel het toch wel mee met het slechte nieuws?
Al ben ik het met je eens dat er bij de Dow nog wel een paar duizend af kan. Maar niet nu per se.
pi_63329735
Is er iemand die de DJ nog serieus kan nemen, met een koersverloop als deze?
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:57:16 #240
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63329774
Wat is de DOW RT dan nu?
The End Times are wild
pi_63329786
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:55 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Vandaag viel het toch wel mee met het slechte nieuws?
Al ben ik het met je eens dat er bij de Dow nog wel een paar duizend af kan. Maar niet nu per se.
Zie de stijging in het laatste half uur. Ik geloof nooit dat dat een natuurlijke marktbeweging is.
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:58:07 #242
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63329803
Als ik de grafiek (met een kleine vertraging) bekijk, dan zie ik niks abnormaals hoor! In ieder geval niet op het koersverloop van de hele dag.
The End Times are wild
pi_63329816
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:57 schreef LXIV het volgende:
Wat is de DOW RT dan nu?
+1,5%
pi_63329817
DJ +1.53%
S&P +0.63
NASD -0.48
pi_63329841
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:57 schreef LXIV het volgende:
Wat is de DOW RT dan nu?
Real time.
pi_63329861
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:56 schreef RvLaak het volgende:
Is er iemand die de DJ nog serieus kan nemen, met een koersverloop als deze?
Het is gewoon een volatiele markt. Dus zowel naar beneden als naar boven... niet alleen naar beneden want als dat helder was dan stond ie niet op 8000 meer.
pi_63329885
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:58 schreef LXIV het volgende:
Als ik de grafiek (met een kleine vertraging) bekijk, dan zie ik niks abnormaals hoor! In ieder geval niet op het koersverloop van de hele dag.
Koersverloop over de hele dag was geleidelijk naar beneden. Laatste half uur 2 % erbij. Dat lijkt me niet normaal.
pi_63329903
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:58 schreef LXIV het volgende:

Is zo'n plotselinge stijging te verklaren? Het herhaalt zich telkens vlak voor de 8.000 punten grens.
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:01:13 #249
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63329940
Het valt allemaal nog wel mee, vind ik. Het grootste deel van de dag heeft hij boven de slotkoers gestaan. Een dipje en weer omhoog.

Het is allemaal wat volatieler, ja. Dat was toch al bekend.
The End Times are wild
pi_63329955
Eindstanden (momenteel... Tikt nog ff na):
Dow 8,419.33 +145.75 (1.76%)
S&P 500 858.82 +8.07 (0.95%)
Nasdaq 1,483.27 +1.22 (0.08%)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2008 22:02:33 ]
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:02:45 #251
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63330004
Hij eindigt niet eens op zijn all-day high!
The End Times are wild
pi_63330040
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:01 schreef LXIV het volgende:
Het valt allemaal nog wel mee, vind ik. Het grootste deel van de dag heeft hij boven de slotkoers gestaan. Een dipje en weer omhoog.

Het is allemaal wat volatieler, ja. Dat was toch al bekend.
Als jij 2 uur lang "het grootste deel van de dag" noemt, klopt het ja. Zie deze grafiek
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:04:57 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63330080
Ik heb het over de DOW, he! Die stond minstens de helft van de dag in de plus, voordat hij de min in ging.
The End Times are wild
pi_63330109
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:04 schreef LXIV het volgende:
Ik heb het over de DOW, he! Die stond minstens de helft van de dag in de plus, voordat hij de min in ging.
Ik ook. DJ heeft slechts 2 uur (ongeveer) boven de slotstand gestaan. De rest van de dag eronder.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2008 22:06:12 ]
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:23:33 #256
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_63330741
Wat is de ppt die ik steeds zie langskomen?
Vampire Romance O+
pi_63330828
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:23 schreef MouseOver het volgende:
Wat is de ppt die ik steeds zie langskomen?
Een team die van FED een geschat bedrag van 2000 miljard dollar toegekend heeft gekregen. Wanneer indexen als de DJ onder 8.000 dreigt te komen, grijpt PPT in en stijgen de indexen spectulair.

In het verleden is het bestaan van dit team meerdere malen aangetoond. Op zulke momenten blijft het gissen of het de PPT weer bezig was. FED wilt dit bevestigen noch ontkennen, en de DJ vertoonde steeds een spectulaire stijging vlak boven de 8000 grens.

[ Bericht 6% gewijzigd door At-EZ op 18-11-2008 22:31:54 ]
pi_63330843
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:53 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Kan niet wachten tot Willempie morgen weer spreekt
Die is er alleen op vrijdag hoor.
pi_63330958
Wat denken jullie voor de AEX voor morgen? En wat zal ING gaan doen? Is dat nu goed nieuws of slecht nieuws voor de koers van ING dat ze willen stoppen met aandelen in het buitenland?
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:31:08 #260
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_63330994
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:26 schreef At-EZ het volgende:

[..]

Een team die van FED een geschat bedrag van 2000 miljard dollar toegekend heeft gekregen. Wanneer indexen als de DJ onder 8.000 dreigt te komen, grijpt PPT in en stijgen de indexen spectulair.

In het verleden is het bestaan van deze team meerdere malen aangetoond, maar op zulke momenten blijft het gissen of het de PPT weer bezig was. FED wilt dit bevestigen noch ontkennen, en de DJ vertoonde steeds een spectulaire stijging vlak boven de 8000 grens.

[ afbeelding ]
Dank
Vampire Romance O+
pi_63331082
iig een positieve opening, de rest hangt af van wat er in Amerika later op die dag gebeurd.

Morgen iig: Bureau of Labor Statistics, US Department of Labor - Basis consumenten prijsindex - 14:30

als de inflatie meevalt kan dat weer ruimte bieden voor een renteverlaging .
pi_63331084
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:30 schreef ferdilopje het volgende:
Wat denken jullie voor de AEX voor morgen? En wat zal ING gaan doen? Is dat nu goed nieuws of slecht nieuws voor de koers van ING dat ze willen stoppen met aandelen in het buitenland?
Dat nieuws is niet van belang. AEX eindigt in de min. In de laatste minuut blaast onze olifant AEGON weer spectulair omhoog.
pi_63331633
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:33 schreef At-EZ het volgende:

[..]

Dat nieuws is niet van belang. AEX eindigt in de min. In de laatste minuut blaast onze olifant AEGON weer spectulair omhoog.
Je hebt overdrijven en over drijven .. dit is toch echt een gevalletje van de 1e ..
pi_63332900
quote:
Olieprijs naar 30 dollar: doodse stilte

Nu hoor je niemand over de kwaadaardige invloed van speculatie

17-11-2008 | Gepubliceerd 12:21
18-11-2008 | Laatst bijgewerkt 13:28

Nu handelaren gokken dat de olieprijs terugzakt tot 30 dollar per vat, en benzineprijzen dalen, hoor je niemand over de kwaadaardige invloed van speculatie.

Let op, niet te hard roepen: benzine wordt goedkoper en fors ook.

Afgelopen vrijdag was het optiecontract waarbij het lucratief is om olie in februari 2009 tegen 30 dollar per vat te verkopen, het meest verhandeld op de termijnmarkt van New York.

Met deze zogenoemde putoptie gokken beleggers erop dat ruwe olie over drie maanden lager dan 30 dollar noteert, dan wel dat de prijs lager is dan de huidige 51 dollar, zodat het optiecontract meer waard wordt.

Ofwel: legio speculanten gokken op een implosie van de olieprijs. De politieke reactie? Doodse stilte.

Toen de olieprijs drie maanden geleden een historisch record van 147 dollar per vat bereikte, en benzineprijzen in Nederland tot boven de 1,55 euro voor een liter ongelood stegen, was dat wel anders.

Wereldwijd laaide de discussie op over de verderfelijke invloed van grondstofspeculanten en oliemaatschappijen die woekerwinsten maakten.

Nu de olieprijs binnen drie maanden met bijna tweederde gezakt is, hoor je drie dingen niet.

1) Het Amerikaanse Congres stelt geen onderzoek in naar de verderfelijke invloed van speculanten die de olieprijs omlaag drijven, en daarmee de benodigde investeringen in duurzame energie in gevaar brengen.

2) In Nederland is geen politicus opgestaan die nu een verhoging van de accijns op benzine en diesel bepleit, omdat burgers wel heel veel profiteren van lagere brandstofprijzen en we zo verslaafd blijven aan olie.

3) Niemand roept op tot fiscale steunmaatregelen voor oliemaatschappijen, omdat het wegsmelten van woekerwinsten bij olieconcerns kan leiden tot te weinig investeringen in toekomstige olie- en gaswinning.

Deze politieke hypocrisie is volstrekt begrijpelijk. Koopkrachtsteun voor burgers als energie duur wordt en het afromen van woekerwinsten van energieconcerns, verkopen politiek nu eenmaal beter dan het omgekeerde beleid - al valt Nederland in deze al jaren op door de relatief hoge heffing op benzineverbruik, die twee derde van de verkoopprijs uitmaakt.

De dollemansrit die de olieprijs dit jaar doormaakt, laat echter goed zien hoe onzinnig het is om fiscaal beleid uit te stippelen op basis van dagprijzen op de oliemarkt. De olieprijs is inderdaad deels onderworpen aan speculatie. Maar dat geldt zowel voor stijgingen als dalingen.

Want stel: de olieprijs zakt binnen enkele maanden inderdaad terug tot 30 dollar per vat, pakweg het niveau van 2006. Zie de grafiek: Olieprijs in achtbaan. Ongetwijfeld zullen er analisten zijn die dat rationaliseren, met een verwijzing naar de wereldrecessie en de afnemende brandstofvraag in de Verenigde Staten en Europa.

Maar even zo goed kun je volhouden, dat de olieprijs van 30 dollar belachelijk is. China en India groeien wellicht tijdelijk iets minder hard. Maar de structurele vraag naar energie bij deze opkomende economieën verdwijnt niet met de kredietcrisis.

Ook de krapte in het fysieke aanbod van olie en gas is nog altijd aanwezig. Het vermogen Saoedi-Arabië, 's werelds belangrijkste olieland, om op afroep de kraan wat verder open of dicht te draaien is nog altijd beperkt.

Een grondige studie naar bestaande olievelden van het westerse energiebureau IEA, toonde afgelopen week aan dat de huidige olievelden sneller dan verwacht uitgeput raken. Als er in 2009 en 2010 niet fors wordt geïnvesteerd in het klaarmaken van nieuwe olievelden, zitten we tegen 2015 met een olietekort van zeven miljoen vaten per dag.

Op dagbasis valt er altijd wel wat aan te merken op de olieprijs. Dat is niet erg, zolang structurele maatregelen van overheden, zoals steun voor de ontwikkeling van alternatieve energietechnologie, niet al te veel afhangen van de grillen van de oliespeculant.

Jeroen de Boer
http://www.z24.nl/analyse(...)__doodse_stilte.html

AMG naar de 7 euro, Mittal naar de 11 euro, Fugro naar de 15 euro.
pi_63332962
http://www.blikopdebeurs.com/weblog1/pivot/entry.php?id=166
quote:
'Kredietkraan bouwsector dicht'

17 11 08 - 21:18 Voor bedrijven in de bouw- en vastgoedsector wordt het steeds lastiger om krediet te krijgen. Dat zeggen bronnen uit de branche tegenover deze site. Vooral grootbanken zijn de laatste tijd zeer terughoudend om nieuwe leningen te verstrekken.

Zowel Rabobank als ING hebben naar verluidt beleid ingezet zo weinig mogelijk nieuwe kredieten aan bouw- en vastgoedbedrijven te verstrekken. Het zou hierbij gaan om zowel kleine als hele grote ondernemingen. Als aanleiding wordt genoemd de crisis op financiële markten, maar ook de snel verslechterende vooruitzichten binnen de Nederlandse bouwsector.

Nieuwbouw
Het Economisch Instituut voor de Bouwnijverheid (EIB) publiceerde vorige week een tussentijdse raming. Naar verwachting zal de bouw van nieuwbouwwoningen de komende twee jaar met bijna 20 procent afnemen. “Er zijn 14.000 bedrijven actief in de bouw waarvan veel MKB. Het zou daar kunnen leiden tot faillissementen en verlies van werkgelegenheid”, aldus het EIB.

BAM naar de 2 á 3 euro in 2009. Mark my motherfucking words.
pi_63333503
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 23:34 schreef pberends het volgende:
[..]

En TomTom zou flink gaan stijgen. .
pi_63333675
Volgens de futures opent AEX op 247.

*turbo's in stelling plaatst*
  woensdag 19 november 2008 @ 00:47:37 #268
77130 star_gazer
pi_63334599
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 23:34 schreef pberends het volgende:
[..]

En veel werkloze Polen
-
pi_63335930
We staan weer rood in azie!
pi_63335985
quote:
Op woensdag 19 november 2008 03:34 schreef sitting_elfling het volgende:
We staan weer rood in azie!
Daar gaat je TL.

Voor het openen van beurs koop ik alvast 5000 TS230 bij. Dat wordt nog leuk.
pi_63336027
quote:

[..]

Hier:

[ afbeelding ]
Hoeveel aandelen shemale queens heb je ?
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_63336043
Nah zit toch ook met BAM in mijn maag, Die grote bouw projecten gaan er als eerste aan natuurlijk.
  woensdag 19 november 2008 @ 08:04:58 #273
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63336606
Als ik nu nog BAM zou hebben dan liet ik het gewoon in de portefeuille. Het slechte nieuws is wel zo'n beetje verwerkt, hoop ik.

En kijk, zo'n PPT. Als het bestaat en als het iedere keer dat de dow dreigt onder de 8000 te zakken ingrijpt, dan is dat toch een gratis put? Dan koop je toch lekker op die 8000. Er kan je niks gebeuren. Boeien waarom de bodem daar ligt!
The End Times are wild
pi_63337383
quote:
Op woensdag 19 november 2008 04:03 schreef At-EZ het volgende:
Waarom voorbeurs, de onzekerheid is enorm?
  woensdag 19 november 2008 @ 09:14:49 #275
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63337442
TS230 ? Bedoel je niet TL230?
pi_63337534
Denk dat hij een TS270 bedoelde
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_63338133
quote:
Het nieuwsaanbod is veeleer schaars vanmorgen. Het belangrijkste macrocijfer waarnaar wordt uitgekeken is de Amerikaanse inflatie (14.30 uur). Economen verwachten een forse daling op maandbasis door lagere brandstofkosten en een koopjesgolf in de kleinhandel. Als gevolg van de zware recessie dreigt het deflatiespook te verschijnen.
pi_63338275
gaan we nog omhoog vandaag denken jullie?

ik ben redelijk clueless momenteel :/
  woensdag 19 november 2008 @ 10:08:02 #279
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_63338524
quote:
Op woensdag 19 november 2008 09:50 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het nieuwsaanbod is veeleer schaars vanmorgen. Het belangrijkste macrocijfer waarnaar wordt uitgekeken is de Amerikaanse inflatie (14.30 uur). Economen verwachten een forse daling op maandbasis door lagere brandstofkosten en een koopjesgolf in de kleinhandel. Als gevolg van de zware recessie dreigt het deflatiespook te verschijnen.
Hoeveel zou de olieprijs eigenlijk meewegen in het inflatiecijfer? Want als het zwaar meeweegt, dan kan het cijfer zomaar uitwijzen dat er deflatie is geweest, terwijl dat hoogstwaarschijnlijk alleen voor olie geldt.
Met een beetje pech wordt dat weer paniek om niks.
pi_63338588
quote:
Op woensdag 19 november 2008 10:08 schreef SjonLok het volgende:
Hoeveel zou de olieprijs eigenlijk meewegen in het inflatiecijfer? Want als het zwaar meeweegt, dan kan het cijfer zomaar uitwijzen dat er deflatie is geweest, terwijl dat hoogstwaarschijnlijk alleen voor olie geldt.
Tsja, de andere kant op geldt ook natuurlijk. Als er inflatie is door de olieprijs mag de rente niet verlaagd worden .
  woensdag 19 november 2008 @ 10:13:20 #281
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63338645
Een zeer teleurstellend cijfer heeft steeds hetzelfde resultaat voor de Dow Jones::
Een daling naar -2 of zelfs -4%, gevolgd door een scherpe stijging naar + 4% of hoger.
pi_63338670
quote:
Op woensdag 19 november 2008 10:08 schreef SjonLok het volgende:

[..]

daarom worden er altijd twee cijfers gepubliceerd, één met voedsel en energie en één zonder (core)
pi_63338721
ING -8,5%, begint best aantrekkelijk te worden. Nog 80 cent eraf en ze staan op een all time low.
pi_63338764
quote:
Op woensdag 19 november 2008 04:03 schreef At-EZ het volgende:

[..]

Daar gaat je TL.

ach je moet wat winst inleveren .. maar ze raken direct mijn stoploss en heb ze van de hand
pi_63338916
ach en olie en eur/usd staat 'toch' weer in de winst. En als we vandaag wéér niet door de bodem heen gaan koop ik massaal TL's bij.
pi_63338941
quote:
Op woensdag 19 november 2008 10:24 schreef sitting_elfling het volgende:
de bodem
237? 240? 231? Wat noem jij een bodem .
pi_63339113
quote:
Op woensdag 19 november 2008 10:25 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

237? 240? 231? Wat noem jij een bodem .
We moeten eerst door de 238 heen, en als we dat kunnen volhouden tot de sluiting en dan kunnen door denderen naar de 231 gaat het hard
pi_63339416
Heb gauw TS230 bijgekocht. Als AEX niet gauw op 1,50% verlies eindigt, ben ik veel geld kwijt.
pi_63339477
quote:
Op woensdag 19 november 2008 10:45 schreef At-EZ het volgende:
Heb gauw TS230 bijgekocht. Als AEX niet gauw op 1,50% verlies eindigt, ben ik veel geld kwijt.
Ik wacht daar nog even mee, we zitten te dicht bij een bodem, gewoon een koop order zetten voor de TS en hopen dat we knetterhard door de bodem heen zakken en dan worden ook al mn aandelen orders gepakt en dan bezit ik sinds lange tijd weer aandelen
pi_63339536
TS 230? lijkt me sterk
pi_63339693
quote:
Op woensdag 19 november 2008 10:50 schreef ItaloDancer het volgende:
TS 230? lijkt me sterk
hij bedoelt uiteraard de TS 270, ach.. short .. long, whats in a name eh?
pi_63339838
Ja... eh.. ik had me verslapen en heb de grote daling gemist. .

Om nog winst te maken, heb ik TL270 bij verlies van 1,78% van AEX gekocht. Klein verliesje nu. .
pi_63340637
1000 euro verloren. Had erop gerekend dat AEX licht zou stijgen .
pi_63340815
Olieprijs naar de 30 dollar? maar nu hoor je niemand meer over peak oil

Als de 30 dollar wordt bereikt ga ik even flink investeren.. maar toch geeft het je een naar gevoel. 100 dollar verschil met een half jaar geleden. Genaaid?
pi_63340849
quote:
Op woensdag 19 november 2008 11:29 schreef At-EZ het volgende:
1000 euro verloren. Had erop gerekend dat AEX licht zou stijgen .
Uhh .. dat deed hij toch ook? Binnen een dag traden is lastiger dan 'per' dag traden.
pi_63340955
quote:
Op woensdag 19 november 2008 11:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Uhh .. dat deed hij toch ook? Binnen een dag traden is lastiger dan 'per' dag traden.
Idd, dan is de richting lastiger te bepalen. Naja, heb me verslapen, en wil m'n winst proberen te pakken.

5000 TS270 op 3,14 gekocht, op 3,19 moeten ze eruit.
  woensdag 19 november 2008 @ 11:50:27 #297
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63341127
quote:
Op woensdag 19 november 2008 11:43 schreef At-EZ het volgende:

[..]

Idd, dan is de richting lastiger te bepalen. Naja, heb me verslapen, en wil m'n winst proberen te pakken.

Ik heb er net 200 verkocht op 3,14...
Ik koop ze pas weer als we wat hoger staan!
pi_63341170
quote:
Op woensdag 19 november 2008 11:43 schreef At-EZ het volgende:

[..]

En mensen zeiden dat ik risicoloos was en maar wat aanprutste. Binnen zulke korte momenten traden met turbo's lijkt me relatief onverstandig, mits je echt goed kunt aantonen een soort van eigen model te hebben om koersen binnen bepaalde uren kunnen verklaren. Dat lukt mij alleen maar als er dusdanig belangrijk nieuws aankomt .. voor de rest vind ik het écht puur gokken. Ik zou direct het raam uitspringen als ik 1000 eu binnen een aantal uur zou verliezen. Maar dat is dus ook nog niet voorgekomen afgelopen 3 jaar.
  woensdag 19 november 2008 @ 12:26:00 #299
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63342132
Van Binck:

19-11-2008 06:59:00 HERH: Aegon: geen extra kernkapitaal nodig
18-11-2008 21:04:55 Aegon: 'Geen extra kernkapitaal nodig'
18-11-2008 19:26:00 Aegon: geen extra kernkapitaal nodig

Dus jullie hebben ECHT geen geld nodig?
  woensdag 19 november 2008 @ 12:39:39 #300
77130 star_gazer
pi_63342512
Dus geen handje op bij de VS? Vanwaar dan die spaarbank-status?
-
  woensdag 19 november 2008 @ 12:58:12 #301
174150 slap
slappy happer
pi_63342957
Omdat ze dan voordeliger geld kunnen lenen, en zo ook de NL staatssteun versneld kunnen aflossen.
(die commissarissen zijn ook lastig eh)
Moreel verwerpelijk, maar een slimme zakelijke zet.
Ze pretenderen genoeg kapitaal te hebben, en dus nix nodig te hebben.
Mocht het ECHT nodig zijn, dan is er behoorlijk wat shit aan de knikker. Ik las ergens (?) wat over mogelijke toekomstige miljardenafschrijvingen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')