Zouden de voetbalwedstrijden geen invloed hebben op de koers?quote:Topman Aegon verheugd na bezoek Ajax
zondag 16 november, door SV, Amsterdam, 20:41u, RTL
Aegon-bestuursvoorzitter Alexander Wynaendts bezocht zondagmiddag voor het eerst in zijn leven een wedstrijd van Ajax en concludeerde dat Aegon zeer blij is met haar nieuwe rol als hoofdsponsor van Ajax.
Wynaendts bekeek Ajax-PSV vanuit de Koninklijke Loge en was onder de indruk. 'Dit laten we nooit meer lopen, wij blijven hoofdsponsor van Ajax, we zijn hier heel blij mee', liet hij aan een RTL-verslaggever weten.
'Het is zo belangrijk in deze tijd van financiële spanningen te zorgen voor een vertrouwenwekkende naam en statuur, voor openheid, het is heel goed dat we hier zitten', sloot Wynaendts af.
Mis alleen deeltje 13quote:
Misschien.quote:
Inmiddels 45% winst op de Turbo Short op de AEX.quote:Op woensdag 12 november 2008 @ 14:27 schreef SjonLok het volgende:
Gisteren een turbo op de AEX gekocht:
AEX Index Turbo Short 270,00
Aankoopkoers: ¤1,84
Ik heb ook een turbo short op General Motors gekocht. Weet niet precies hoe dat ding werkt, want er wordt nu niet in gehandeld. Misschien dat ' ie 1 keer per dag wordt geupdate omdat het een Dow Jones fonds is.
quote:Op maandag 17 november 2008 17:34 schreef jpjedi het volgende:
Tering Aegon.![]()
Maar niet geheel onverwacht natuurlijk. Idioot aandeel bounced al weken alle kanten op.
Thnx, waar kan ik de turbo's vinden? In Binck kan ik ze nergens vinden.quote:Op maandag 17 november 2008 17:39 schreef SjonLok het volgende:
Ik heb "AEX Index Turbo Short 270,00"
Kan je geen buil aan vallen denk ik. Dit is de enige turbo short op de AEX die nu relevant is. De andere hebben allemaal een hogere stoploss.
Als het meezit, zit-ie volgende maand op de rozen.quote:Op maandag 17 november 2008 17:42 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Spekkoper 3,5 miljoen aandelen nabeurs.
Als Aegon die verloren 10% goedmaakt, hoeft ie 20 jaar niet meer te werkenquote:Op maandag 17 november 2008 17:44 schreef At-EZ het volgende:
[..]
Godsamme, die boft even. Als het meezit, zit-ie volgende maand op de rozen.
quote:Op maandag 17 november 2008 17:50 schreef At-EZ het volgende:
Waarom is het niet traceerbaar welke beleggers de aandelen kopen?
Het is telkens dezelfde olifant die in de laatste minuut miljoenen Aegon aandelen koopt en verkoopt..
Omdat je dan posities van pro's kan volgenquote:Op maandag 17 november 2008 17:50 schreef At-EZ het volgende:
Waarom is het niet traceerbaar welke beleggers de aandelen kopen?
Was ook een leuke OP geweest.quote:
Terwijl ze die 3 miljard eigenlijk niet eens nodig hebben.quote:Bos benadrukte opnieuw de gezondheid van Aegon. Negatieve ontwikkelingen op de beurs waren de belangrijkste aanleiding om vorige week euro 3 mrd steun te geven. Dit was aan de ruime kant, maar er was twijfel of euro 2 mrd voldoende was. Daarom kan Aegon euro 1 mrd versneld aflossen zodra de situatie dat toelaat.
Precies hetzelfde, alleen speculeer je "de andere kant op"quote:Op maandag 17 november 2008 18:02 schreef At-EZ het volgende:
Het uitleg over turbo longs is makkelijk te volgen. Ik snap echter weer niks van shorts.
Dat wel. Het is mij echter niet duidelijk waar dat winst vandaan komt.quote:Op maandag 17 november 2008 18:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
Precies hetzelfde, alleen speculeer je "de andere kant op".
Hier:quote:Op maandag 17 november 2008 17:44 schreef At-EZ het volgende:
Thnx, waar kan ik de turbo's vinden? In Binck kan ik ze nergens vinden..
Shemale queensquote:
Market order. Aandeel wordt direct verkocht/gekocht, ongeacht welke prijs je tegenover stelt.quote:Op maandag 17 november 2008 20:56 schreef M.Melandri het volgende:
Vanmiddag stond er ook een tijd MTK status bij het aandeel Aegon wat houd dat in?
MKT als in market, ze laten de markt bepalenquote:Op maandag 17 november 2008 20:56 schreef M.Melandri het volgende:
Vanmiddag stond er ook een tijd MTK status bij het aandeel Aegon wat houd dat in?
Ik zie ook heel vaak 99999,9999 staan bij aandelenquote:Op maandag 17 november 2008 21:16 schreef At-EZ het volgende:
[..]
Market order. Aandeel wordt direct verkocht/gekocht, ongeacht welke prijs je tegenover stelt.
Wat ik me weer afvraag: bij 100k aandelen worden er totaal door anderen 50k op bestens order gekocht voor 3 euro. Stel ik een limit order in, dat er pas bij 2 euro aandelen gekocht mogen worden. Krijg ik die andere 50k dan? Het zal wel niet...
Dat de handel stil ligt omdat de trend te snel wijzigtquote:Op maandag 17 november 2008 20:56 schreef M.Melandri het volgende:
Je dagwinst? w000000000tquote:
En aan de grafiek te zien, "slechts" 1 PPT ingreepquote:Op maandag 17 november 2008 22:24 schreef ItaloDancer het volgende:
Oh leuk slot weer op Wall Street.
Dat dus (duurt 2 minuten). Of omdat de markt nog niet open is of omdat de slotveiling bezig is of omdat de handel is stilgelegd (voor een langere periode).quote:Op maandag 17 november 2008 22:19 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dat de handel stil ligt omdat de trend te snel wijzigt
Het volume van Aegon op het laatstquote:
In de VS staan een paar grote autofabrikanten op omvallen. De voornaamste is General Motors, waar meer dan 100.000 mensen werken. Verder gaat de grootste bank van de VS (Citi) 50.000 banen kwijt proberen te raken.quote:Op maandag 17 november 2008 22:51 schreef M.Melandri het volgende:
BAM staat overigens ook wel aantrekkelijk laag, aangezien ze toch wel veel opdrachten hebben.
M'n Turbo day verknald.quote:Tussen 4:00 uur en 6:00 uur is de BinckBank site niet beschikbaar
Wegens werkzaamheden is de BinckBank website dagelijks niet bereikbaar tussen 04:00 uur en 06:00 uur 's ochtends.
Flikkers! Liegbeesten!quote:'Aegon vraagt overheid VS om kapitaalinjectie'
18-11-2008 9:07:03
(Dow Jones) - Aegon heeft de Amerikaanse overheid om een kapitaalinjectie gevraagd van meer dan 1 miljard dollar. Dat schrijft het Financiele Dagblad dinsdag op basis van uitspraken van een woordvoerder van de Nederlandse verzekeraar.
Aegon kreeg in Nederland kort geleden al 3 miljard euro kapitaalsteun.
Om aan de voorwaarden voor Amerikaanse steun te voldoen heeft Aegon de status van spaarbank aangevraagd. Daarvoor zal Aegon ook een kleine bank kopen, schrijft het FD.
Hoewel buitenlandse financiele instellingen in principe geen Amerikaanse steun krijgen, is het niet uitgesloten dat de aanvraag van Aegon wordt goedgekeurd. De Amerikaanse Financial Services Roundtable, een pressiegroep van banken en verzekeraars waarvan Aegon ook lid is, voert een lobby om de regeling ook voor Amerikaanse dochters van buitenlandse concerns op te stellen, aldus het FD.
Lijkt me niet, Bos geeft alleen kapitaalinjecties aan opzich gezonde bedrijven. Bedrijven die helemaal kut zijn, koopt hij gewoon op.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:44 schreef Lemans24 het volgende:
Aegon ook door de 3,30 heen. Onder de drie euro vind ik hem wel weer koopwaardig. Het zal toch geen Euroknaller worden a la Fortis?
Denk niet dat de PPT elke keer gaat ingrijpen. Op een gegeven moment kunnen de geldpersen het ook niet meer aan.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:01 schreef SeLang het volgende:
Vanavond kan het weer interessant worden, want de S&P500 is gisteren nog net boven het slot van 27 oktober gesloten (848.92, wat een >5 year low was op slotbasis). Gaat de S&P500 vandaag een nieuwe poging wagen, of komt het PPT () weer in actie?.
Vorige dat dat gebeurde kregen we een spectaculaire PPT actie (+10% ofzo vanaf de intraday bodem)
tvp
quote:Soros: slachting onder hedgefondsen op til
13-11-2008 | Gepubliceerd 18:58
13-11-2008 | Laatst bijgewerkt 19:02
Belegger en filantroop George Soros denkt dat speculatieve hedgefondsen hard geraakt worden door de kredietcrisis.
Service
Dat verklaarde Soros donderdag tijdens een hoorzitting van het Amerikaanse Congres, waarbij vijf bekende managers van zogenoemde hedgefondsen waren opgeroepen te getuigen.
"Een diepe recessie is onvermijdelijk en de mogelijkheid van een depressie kan niet worden uitgesloten", zei Soros, aldus diverse Amerikaanse media.
Volgens Soros zullen ook hedgefondsen, die met speculatieve beleggingsstrategieën de markt bespelen, overweldigd worden door de crisis. Hedgefondsen beleggen met veel geleend geld, en moeten door de kredietkrimp hun beleggingsportefeuilles met vijftig tot vijfenzeventig procent verkleinen, verwacht Soros.
Zelf werd Soros wereldberoemd, toen hij in 1992 op effectieve wijze speculeerde op een daling van het Britse pond met zijn Quantum Fund. Hij pleitte donderdag tegen excessieve regulering van hedgefondsen, omdat de sector naar zijn mening de komende maanden vanzelf wel instort.
Voorzitter Henry Waxman van het comité dat de hedgefondsmanagers had opgetrommeld, uitte scherpe kritiek. Hij pleitte voor extra belastingheffing op de superwinsten van hedgefondsmanagers.
Soros' collega financiers Philip Falcone en Henry Paulson pareerden de aanval van Waxman met de stelling dat hedgefondsmanagers zelf ook geld steken in hun fondsen, en daarmee dezelfde belangen hebben als hun cliënten. "Fondsmanagers worden niet beloond, als het bedrijf het slecht doet", betoogde Paulson.
Z24
De beurs blijft nog wel even dalen, dus ik denk dat je een behoorlijk grote kans op winst hebt als je turbo's short koopt.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:55 schreef Lemans24 het volgende:
BAM blijft ook maar dalen en die heb ik niet verkocht...
Eigenlijk MOET ik dat nu gewoon compenseren met turbo shorts, die zijn alleen wel duur geworden!
Ik heb ook maar gebruik gemaakt van die kleine opleving net. Ik ben klaar voor de daling naar 230quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:23 schreef SjonLok het volgende:
[..]
De beurs blijft nog wel even dalen, dus ik denk dat je een behoorlijk grote kans op winst hebt als je turbo's short koopt.
By far het meest verhandelde aandeel, nee.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:39 schreef Mendeljev het volgende:
Is Fortis onderhand niet meer midkapwaardig?
Me dunkt dat er genoeg mensen geroepen hebben dat het nog veel erger zou worden. Eigen risico natuurlijk. Ik blijf bij mijn stelling dat het me verstandig lijkt om tot de lente uit de handel te blijven, tenzij je het geld zou kunnen missen en daarom de risico's aandurft.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Hihaho, ik bevind me eens een 1.5 dag niet in dit topic en we besluiten maar weer eens om te dalen.
Net ff alles bijgelezen in deze topics, toch jammer dat er zo veel verlies wordt geleden op aandelen hier.
Ik zei vorige maand dat we in november door de 200 zouden zakken, dat wordt krap, maar wie weet.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:04 schreef Lemans24 het volgende:
Het absolute dieptepunt van het jaar was 231,50.
Ik zei zelf ook dat we de bodem nog niet gezien hadden en ben dus zelf al een poosje uit de aandelen. Al gaan de aandelen nu wel richting koopwaardig. De mensen die hier aandelen kopen kijken te veel naar per dag verschillen, of ze willen meeliften op kleine rallies van die aandelen, maar dan zou je eventueel ook turbo's kunnen gebruiken.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:23 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Me dunkt dat er genoeg mensen geroepen hebben dat het nog veel erger zou worden. Eigen risico natuurlijk. Ik blijf bij mijn stelling dat het me verstandig lijkt om tot de lente uit de handel te blijven, tenzij je het geld zou kunnen missen en daarom de risico's aandurft.
Gaat anders redelijk omhoog momenteel...quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:02 schreef At-EZ het volgende:
Hmmz, AEX wordt constant. Geen stijgingen of dalingen tot nu toe.
Dan zouden redelijk wat bedrijven moeten omvallen. Turbo's wordt je gewoon uitgestopt als de koers te ver daalt.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:40 schreef Lemans24 het volgende:
Veel aandelen zijn op dit moment natuurlijk net zo risky als turbo's op de indexen, valuta's en grondstoffen, gezien het feit dat je over het algemeen meer geld in aandelen steekt.
Overigens heb ik mijn paar lullige aandeeltjes alleen voor de lol. Echt investeren doe ik ook pas eind volgend jaar, mocht ik dan wat geld over hebben.
Auw...quote:
Fortis een rem? Die zooi is niks meer waard qua weging. Hooguit een paar tienden er af als Fortis omlaag of omhoog knalt.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:56 schreef Lemans24 het volgende:
We gaan toch niet net NU een rally krijgen? Alleen omdat de cijfers van HP meevallen...
Fortis is overigens wel een rem op de AEX. Als die handel weer vrij komt, veranderd de index meteen.
Heb je 'm al gelijk weer verkocht rond 13.00u? Je kan er lekker snel winst mee maken.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:01 schreef At-EZ het volgende:
SjonLok, je tip heeft goed uitgepakt. Thnx maat.
Niet iedere keer hoeft een rebound precies op een steun plaats te vinden natuurlijk. Als er een val tot 230 plaatsvind ga ik daar niet op gokken. Vorige rebound was ik te laat, ga het nu niet meer precies proberen te timen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 15:06 schreef Lemans24 het volgende:
Hm, Fortis weegt inderdaad niet zo zwaar meer mee![]()
En die rebound treedt nu op, volgens jou? Hij leek vandaag af te ketsen op 239, niet bepaald een steunniveau. Ik reken zelf nog op een val tot net onder de 230, gevolgd door de rebound.
De tering, wat een bedragquote:Op dinsdag 18 november 2008 15:48 schreef At-EZ het volgende:
Gauw 4000 TL230 op 2.50 euro bijgekocht. Dit wordt spannend.
Is maar een gok, ik hou alles in de gaten. Tot nu toe al 200 euro winst in luttele seconden.quote:
Auw.quote:AEX Index Turbo Short 270,00
16343347 18-11-2008 Effecten verkoop 5.000 Bestens Dag 18-11-2008 3,20 (16:14) 5000 à 3,20 Geheel ineens uitgevoerd
AEX Index Turbo Short 270,00
16342915 18-11-2008 Effecten koop 5.000 Bestens Dag 18-11-2008 3,20 (16:14) 5000 à 3,23 Geheel ineens uitgevoerd
Netjes!quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:02 schreef At-EZ het volgende:
110 euro winst na transactiekosten. Niet zo gek voor minder dan kwartier toekijken.
Thnx, ik zet slechts een deel van m'n vermogen in.quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:15 schreef SjonLok het volgende:
Netjes!
Overigens gaf SeLang laatst een tip over bankroll management:
Zorg dat je per investering slecht een klein deel van je totale beleggingsbedrag inzet. Stel je hebt ¤100.000,- beschikbaar, dan investeer je per keer maximaal ¤5000,-.
De gedachte hierachter is dat beleggen vaak goed gaat, totdat je eens een slechte dag hebt en alles kwijt bent.
Is een gedachte die bij poker al veel langer gebruikelijk is. Daar zit je met maximaal 5% van je bankroll aan de pokertafel. Omdat het voor een deel een kwestie van geluk en pech is, moet je proberen te vermijden dat je met 1 keer pech volledig out of business bent.
Ik hou me even afzijdig. Winst is te zwak, en tegen het eind gaan ze toch wel weer in verkoop.quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:20 schreef Ericr het volgende:
DOW doet een tweede poging om er een suckerrally uit te persen.
tip 1: niet bestens kopen of verkopenquote:
Dat hele gedoe met bied/laat volg ik niet, het is mij nog altijd niet duidelijk voor welke prijzen ze van de hand gedaan worden.quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:27 schreef SjonLok het volgende:
tip 1: niet bestens kopen of verkopen
tip 2: als de DJ flink omhoog gaat vanavond, dan zal de aex morgen ook wel omhoog gaan, en dan koop ik in de loop van morgenochtend of -middag turbo's short. Als de DJ omlaag gaat vanavond, dan verkoop ik alle turbo's short en neem ik mijn winst.
Lol, pessimistquote:Op dinsdag 18 november 2008 16:47 schreef Lemans24 het volgende:
Ik hoop dat dit een luchtbel is en iedereen gewoon weer gaat verkopen vanavond.
Is dat het enige waar je naar kijkt? Ik koop turbo's op de handel dag altijd bestens in maar verkoop ze uiteraard niet bestens. Als de DOW omhoog gaat, en enige belangrijke weerstand nadert of overheen gaat afhankelijk van het volume plus of de candlestick me goedgezind is koop ik long bij. Mocht er 1 van de mogelijkheden me niet zinnen, ga ik shorten.quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:27 schreef SjonLok het volgende:
[..]
tip 1: niet bestens kopen of verkopen
tip 2: als de DJ flink omhoog gaat vanavond, dan zal de aex morgen ook wel omhoog gaan, en dan koop ik in de loop van morgenochtend of -middag turbo's short. Als de DJ omlaag gaat vanavond, dan verkoop ik alle turbo's short en neem ik mijn winst.
Wat is je intentie met Aegon eigenlijk? .. hopen op een eindejaars rally? Statistisch gezien is er vaak zon rally geweest en gingen de beurzen vaak in de plus en dán verkopen? ..quote:
http://925.nl/archief/200(...)gon-om-bos-te-dissenquote:De snode plannen van Aegon om Bos te dissen
Aegon verzint er wel wat op
Aegon probeert met Amerikaans belastinggeld onder het juk van Wouter Bos uit te komen. Dat zit zo: de verzekeraar wil in de Verenigde Staten een graantje (ruim $1 miljard) meepikken uit het potje van Paulson door de status van spaarbank aan te vragen.
Click here to find out more!
Dat geld zal dan volgens analisten worden gebruikt om de lening van ¤3 miljard die Bos eind oktober aan Aegon verstrekte tegen een rente van 8,5 procent, versneld af te lossen.
Dat is voordelig want de Amerikaanse banken die tot nu toe een lening kregen uit het fonds van $700 miljard zijn het eerste jaar de helft goedkoper uit dan Aegon en ING in Nederland.
Bovendien stelt Amerika wat minder strenge aanvullende eisen, en Aegon is pottenkijkers Arthur Docters van Leeuwen en Karla Peijs natuurlijk liever kwijt dan rijk. Nog een voordeeltje: de Amerikanen hoeven niet af te zien van hun bonussen. Slim toch?
Lekker ondeugdelijk
Moet Aegon nog wel even spaarbank worden. Volgens persbureau Bloomberg aast Aegon op een aantal bankjes in Maryland en Indiana die bekend zouden staan om ‘onveilige en ondeugdelijke’ procedures.
Hoe ondeugdelijker hoe beter want met een paar slechte leningportefeuilles kan Aegon aanspraak doen op het zogeheten Troubled Asset Relief Program en een kapitaalinjectie lospeuteren. Aegon, die 75 procent van zijn brutowinst uit de Verenigde Staten haalt, gaat voor een injectie van 1 procent van zijn Amerikaanse activa van circa $125 miljard.
Lobby
Of de verzekeraar de injectie van ruim $1 miljard krijgt, is onzeker. Een groep levensverzekeraars waarbij Aegon zich heeft aangesloten is in Washington druk aan het lobbyen om middels de spaarbankconstructie aanspraak te maken op het fonds. Gelukkig heeft Aegon in het verleden wel wat gelobbyd. Hoewel, die schamele $276.000 die de verzekeraar volgens het FD aan kandidaten voor de presidents-en parlementsverkiezingen gaf, zullen waarschijnlijk niet doorslaggevend zijn.
Beleggers konden de constructie vandaag nog niet waarderen, ondanks de verschillende koop- en houdadviezen van analisten. Het aandeel noteerde rond het middaguur ruim 8 procent lager op ¤3,17.
Beide zou kunnen, maar ik hoop dat Aegon de 5 euro nog gaat aantikken dit jaar. Dan verkoop ik.quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat is je intentie met Aegon eigenlijk? .. hopen op een eindejaars rally? Statistisch gezien is er vaak zon rally geweest en gingen de beurzen vaak in de plus en dán verkopen? ..
of langer houden en hopelijk ooit weer eens 10 eu aanraken?
Welke turbo's zou je dan adviseren voor morgen?quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:36 schreef sitting_elfling het volgende:
EUR/USD Turbo Short 1,312 10%
Brent Crude Oil Future Turbo Short 91,95 25%
AEX Index Turbo Long 230,00 14%
Een rustig dagje zo wel te verstaan
[..]
Is dat het enige waar je naar kijkt? Ik koop turbo's op de handel dag altijd bestens in maar verkoop ze uiteraard niet bestens. Als de DOW omhoog gaat, en enige belangrijke weerstand nadert of overheen gaat afhankelijk van het volume plus of de candlestick me goedgezind is koop ik long bij. Mocht er 1 van de mogelijkheden me niet zinnen, ga ik shorten.
quote:Handel in Fortis Holding woensdag hervat
Brussel (tijd) - De handel in het aandeel Fortis zal woensdag om 9 uur worden hervat. Dat heeft de Belgische beurswaakhond, de CBFA, dinsdagavond meegedeeld in een persbericht.
In afwachting van de uitspraak van de Brusselse rechtbank van Koophandel over de verkoop van de Fortis-activa aan het Franse BNP Paribas werd de handel in de Fortis Holding op Euronext Brussel dinsdagmiddag opgeschort. Net voor de opschorting van de handel noteerde het aandeel 11,63 procent lager op 0,71 euro.
hadel in Fortis is vandaag stopgezet!quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:35 schreef ASSpirine het volgende:
Benieuwd wat Fortis gaat doen, had gisteren een order geplaatst 800 stuk voor ¤ 0,70. Sta momenteel nog gelijk. Het is de bedoeling even in en uit te gaan.
Ik had het nog gekocht voor de stopzettingquote:Op dinsdag 18 november 2008 17:51 schreef Dave7 het volgende:
[..]
hadel in Fortis is vandaag stopgezet!
Er is weer wat ruimte voor herstel omdat we niet door onze steun zijn heen gedendert bij de aex, dus ik blijf long zitten op de indexen en dus ook op de olie long. Eventueel proberen mee te liften met de turbo's op Apple en Nutreco.quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:48 schreef At-EZ het volgende:
[..]
Welke turbo's zou je dan adviseren voor morgen?
Koop toch geen Fortis. Het is een puur speculatief aandeel geworden zonder intrinsieke waarde. Dat hobbelt langzaam naar de 1 á 2 cent toe. Dat hebben we toch al met zoveel van dat soort aandelen gezien!quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:35 schreef ASSpirine het volgende:
Benieuwd wat Fortis gaat doen, had gisteren een order geplaatst 800 stuk voor ¤ 0,70. Sta momenteel nog gelijk. Het is de bedoeling even in en uit te gaan.
Dat vragen Pberends en ik telkens af. De olifant lijkt wel bijna elke dag tevoorschijn te komen, nét voordat de beurs sluitquote:Op dinsdag 18 november 2008 19:18 schreef LXIV het volgende:
Wie koopt er toch telkens al die aandelen AEGON op aan het einde van de dag? Die olifant moet diepe zakken hebben in deze tijd van krediettekorten!
Toch is dat in feite een verkoopsignaal! Pas dus op.quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:20 schreef At-EZ het volgende:
[..]
Dat vragen Pberends en ik telkens af. De olifant lijkt wel bijna elke dag tevoorschijn te komen, nét voordat de beurs sluit.
Mijn Aegon, wat doe jequote:Aegon: geen extra kernkapitaal nodig
18-11-2008 19:26:00
Van DOW JONES NIEUWSDIENST
AMSTERDAM (Dow Jones)--Aegon nv heeft geen extra kernkapitaal nodig en meldt dinsdag nabeurs in een persbericht dat de overeenkomst met de Nederlandse overheid voldoende is om een sterke kapitaalbuffer te behouden.
Wel schrijft de financiele dienstverlener en eigenaar van Transamericana, dat het op het moment bekijkt of het mogelijk is in de Verenigde Staten een zogenoemde 'thrift' (een spaarbank) te verwerven.
"Dit zou de onderneming in principe in staat stellen om deel te nemen aan het Amerikaanse Troubled Asset Relief Program (TARP)", aldus Aegon.
Aegon benadrukt dat het geen extra kernkapitaal nodig heeft bovenop de EUR3 miljard via de Nederlandse overheid. Wel is de verzekeraar van mening dat het verstandig is, "en wellicht gunstig", om te bekijken onder welke voorwaarden financiele steun in het kader van TARP mogelijk zou kunnen zijn.
"Op dit moment is er nog geen besluit genomen, noch over het verwerven van een thrift in de Verenigde Staten noch over een mogelijke deelname aan TARP", aldus Aegon.
Het is verder nu nog onduidelijk of Aegon als Nederlands verzekeringsbedrijf in aanmerking komt voor het programma. "Om deel te kunnen nemen, is het noodzakelijk eigenaar te zijn van een bank of een thrift".
Chief Financial Officer (CFO) Jos Streppel stelt dat, door de recente acties de kapitaalbuffer groot genoeg is. "De EUR3 miljard aan kernkapitaal via de Nederlandse overheid is, in combinatie met maatregelen die we zelf nemen, meer dan voldoende om er voor te zorgen dat we 2009 ingaan met een sterke kapitaalbuffer".
De CFO stelt verder dat Aegon "in de huidige marktomstandigheden" er zeker van wil zijn dat alle mogelijke financieringsopties worden bekeken. "En voor een onderneming die omvangrijke activiteiten heeft in de Verenigde Staten is het logisch dat het de voorwaarden bekijkt waaronder financiele steun in het kader van TARP mogelijk zou kunnen zijn."
*mompelt iets over mooi weer spelen...quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:32 schreef pberends het volgende:
[..]
Mijn Aegon, wat doe je.
Koopje van de week dit fonds.
836 alweerquote:Op dinsdag 18 november 2008 19:50 schreef SeLang het volgende:
S&P500 nu op 832.
Vorige keer greep rond dit niveau het PPT () in.
In ben benieuwd....
Ik blijf erbij dat we nog in een dalende trend zitten op lange termijn. Overigens zit ik op dit moment long maar dat is maar voor heel even, daar ben ik morgen/overmorgen denk ik al weer uit. Besides, ik heb een aantal koop orders voor aandelen klaar liggen maar dan moet de beurs nog een klein beetje dalen.quote:
829quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:50 schreef SeLang het volgende:
S&P500 nu op 832.
Vorige keer greep rond dit niveau het PPT () in.
In ben benieuwd....
Aex aandelen? haha, ben nieuwsgierig!quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat we nog in een dalende trend zitten op lange termijn. Overigens zit ik op dit moment long maar dat is maar voor heel even, daar ben ik morgen/overmorgen denk ik al weer uit. Besides, ik heb een aantal koop orders voor aandelen klaar liggen maar dan moet de beurs nog een klein beetje dalen.
Ik verwacht dat de DJ daarvoor nog zo'n 132 punten moet zakken & de PPT ff moet slapen. Onder de 8K schijnt desastreus te zijn, beweren "de analisten".quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:55 schreef SeLang het volgende:
Als we dit (of lager) handhaven dan verwacht je toch wel dat de luiken opengaan.
Alle "Bodem!" mensen moeten dan als een haas gaan verkopen
De DJ is veel minder belangrijk dan de S&P500.quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik verwacht dat de DJ daarvoor nog zo'n 132 punten moet zakken & de PPT ff moet slapen. Onder de 8K schijnt desastreus te zijn, beweren "de analisten".
Als ze enkel futs kopen wel.quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:00 schreef SeLang het volgende:
[..]
De DJ is veel minder belangrijk dan de S&P500.
Maar natuurlijk luistert het niet zo nauw kwa niveau.
Volumes zijn vooral belangrijk.
Sinds begin november zes keer maar liefst.quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:02 schreef LXIV het volgende:
Wat denk jij trouwens van die enorme omzet in AEGON voor sluiten markt, Selang? Is nu al de derde of vierde keer op rij. Grote omzet, flinke tik omhoog. Ik vind het niks.
Dat was behoorlijk groot. Het was m.i. ook de eerste serieuze herstelpoging sinds 10 oktober.quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:03 schreef RvLaak het volgende:
Over volume gesproken... Die PPT stijging van laatst, weet iemand over wat voor volumes we het dan hebben?
S&P500 zit meer volume (uiteraard) en is gewoon meer representatief.quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:04 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Als ze enkel futs kopen wel.
Dow is handiger voor de aandelen
Ik moest een traantje wegpinken!quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:55 schreef SeLang het volgende:
Alle "Bodem!" mensen
Mwah, 1.6M stukken (waarschijnlijk nog dubbeltelling ook) @3,53quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:02 schreef LXIV het volgende:
Wat denk jij trouwens van die enorme omzet in AEGON voor sluiten markt, Selang? Is nu al de derde of vierde keer op rij. Grote omzet, flinke tik omhoog. Ik vind het niks.
En het volume nu? Er is een behoorlijke opgang gaande. In een "paar minuten" 130 punten erbij.quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:08 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat was behoorlijk groot. Het was m.i. ook de eerste serieuze herstelpoging sinds 10 oktober.
Wat is daar dan het effect van?quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:16 schreef LXIV het volgende:
Of iemand bouwt een positie af, en "reset" de koers aan het einde van de dag om deze op peil te houden. Daar ben ik dus bang voor.
Dat moeten we achteraf zien.quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:15 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En het volume nu? Er is een behoorlijke opgang gaande. In een "paar minuten" 130 punten erbij.
Geen idee, maar het gaat om zo'n laag bedrag dat het nauwelijks interessant is.quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:16 schreef LXIV het volgende:
Maar wat is er dan aan de hand? Is het manipulatie of wil iemand een positie innemen? Dan horen we binnenkort daar van, als het goed is.
Of iemand bouwt een positie af, en "reset" de koers aan het einde van de dag om deze op peil te houden. Daar ben ik dus bang voor.
IDD< nu zelfs weer een plus...quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:18 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat moeten we achteraf zien.
Maar vooral de laatste 15-30 minuten zijn interessant.
Voorkomen dat de koers instort terwijl jij je positie afbouwt. Dus je verkoopt op een dag 15 miljoen aandelen. Nét voor sluitingstijd koop je er 1,5 miljoen terug. De markt krijgt hierdoor een piek omhoog, en AEGON eindigt die dag in de plus. Kun je de volgende dag vanaf dat punt weer verkopen.quote:
heet dat niet gewoon fraude?quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voorkomen dat de koers instort terwijl jij je positie afbouwt. Dus je verkoopt op een dag 15 miljoen aandelen. Nét voor sluitingstijd koop je er 1,5 miljoen terug. De markt krijgt hierdoor een piek omhoog, en AEGON eindigt die dag in de plus. Kun je de volgende dag vanaf dat punt weer verkopen.
en weer onderquote:
goed punt... Maar is markt manipulatie niet net zo strafbaar als handel met voorkennis?quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:24 schreef LXIV het volgende:
Nee, het is wel manipulatie maar wat fraudeer je dan?
Van 18 euro in 2003, naar 32 euro in 2007, nu nog maar 5 euro per aandeel.quote:VastNed O/I koopt maximaal 2 mln eigen aandelen in
18-11-2008 9:04:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--VastNed Offices/Industrial nv zal een deel van de ongebruikte kredietfaciliteiten gebruiken voor het inkopen van eigen aandelen. Dat heeft het vastgoedfonds dinsdag bekendgemaakt.
Het fonds stelt het besluit tot inkoop te hebben genomen gezien het verwachte gunstige rendement op aandelen VastNed Offices/Industrial bij het huidige koersniveau.
Onder het inkoopprogramma zullen maximaal 2.000.000 aandelen, circa 9,6% van het geplaatste aandelenkapitaal, worden ingekocht. De inkoop van eigen aandelen begint woensdag 19 november 2008 en eindigt op woensdag 31 december 2008, of eerder zodra 2.000.000 aandelen zijn ingekocht.
Per dag zullen in principe niet meer aandelen worden verworven dan 25% van het gemiddelde dagvolume van de aandelen VastNed Offices/Industrial die op NYSE Euronext Amsterdam worden verhandeld.
VastNed Offices/Industrial zal wekelijks een persbericht uitbrengen waarin de inkooptransacties openbaar worden gemaakt.
meteen orders plaatsen dusquote:Op dinsdag 18 november 2008 21:28 schreef pberends het volgende:
Ah, eindelijk een bedrijf dat het snapt:
[..]
Van 18 euro in 2003, naar 32 euro in 2007, nu nog maar 5 euro per aandeel.
Als je 15 miljoen verkoopt en je koopt daarvan maar 10% terug komt Aegon nooit boven het slotstand uit hoor, ook al zijn er koopjesjagersquote:Op dinsdag 18 november 2008 21:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voorkomen dat de koers instort terwijl jij je positie afbouwt. Dus je verkoopt op een dag 15 miljoen aandelen. Nét voor sluitingstijd koop je er 1,5 miljoen terug. De markt krijgt hierdoor een piek omhoog, en AEGON eindigt die dag in de plus. Kun je de volgende dag vanaf dat punt weer verkopen.
quote:
Vandaag steeg het aandeel al 10% dus het lijkt me al in de koers verwerkt zittenquote:Onder het inkoopprogramma zullen maximaal 2.000.000 aandelen, circa 9,6% van het geplaatste aandelenkapitaal,
Yep, maar als je dus aandelen wilt opkopen kun je dat beter op de Dow Jones doen, 5 zwaarwegende aandelen en je bent klaarquote:Op dinsdag 18 november 2008 21:11 schreef SeLang het volgende:
[..]
S&P500 zit meer volume (uiteraard) en is gewoon meer representatief.
Overigens zijn de futures meestal leidend.
Als de futures markt stilvalt dan valt de aandelenmarkt ook stil, is al eens gebleken.
Wel als je dat één minuut voor sluiting doet. Dan "verras" je de markt en blaas je het hele orderboek verkopen gewoon weg met je orders! En voordat men in de gaten heeft wat er aan de hand is en nieuwe orders heeft ingelegd, sluit de beurs.quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:31 schreef pberends het volgende:
[..]
Als je 15 miljoen verkoopt en je koopt daarvan maar 10% terug komt Aegon nooit boven het slotstand uit hoor, ook al zijn er koopjesjagers.
Op BNR zeiden ze dat de DJ is gebaseerd op de optelsom van de bedrijven die er op staan. Maw: 1 aandeel van elk bedrijf in de DJ kost je in totaal $ 8224,04 atmquote:Op dinsdag 18 november 2008 21:34 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Yep, maar als je dus aandelen wilt opkopen kun je dat beter op de Dow Jones doen, 5 zwaarwegende aandelen en je bent klaar
De Dow is gewoon een marketingtruck.quote:De S&P 500 (kortweg "de S&P") is de beursindex van de Verenigde Staten die het betrouwbaarste beeld geeft van de ontwikkelingen op de aandelenmarkt. De 500 grootste Amerikaanse bedrijven gemeten naar hun marktkapitalisatie zijn opgenomen in deze index, die samengesteld wordt door de kredietbeoordelaar Standard & Poor's. Beleggers en handelaren over de hele wereld houden de S&P 500 scherp in de gaten, meer nog dan de Dow Jones Industrial Average index die bij het brede publiek bekender is.
Nee de koersen worden opgeteld. Procter & Gamble (63 $) weegt dus 8x zo zwaar als Citi (8 $). Maar dan moet je nog vermenigvuldigen met een magisch getal want er gaan natuurlijk wel eens fondsen in en uit de Dow (weliswaar niet zo vaak).quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:35 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Op BNR zeiden ze dat de DJ is gebaseerd op de optelsom van de bedrijven die er op staan. Maw: 1 aandeel van elk bedrijf in de DJ kost je in totaal $ 8224,04 atm
Hey! Nie fokke met de dow! Stukje geschiedenis! Volgens mij is de Dow de oudste bestaande aandelen index? Of is dat die van londen?quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:35 schreef pberends het volgende:
Die Dow Jones slaat ook nergens op.
http://nl.wikipedia.org/wiki/S%26P_500
[..]
De Dow is gewoon een marketingtruck.
Nope, DJ.quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hey! Nie fokke met de dow! Stukje geschiedenis! Volgens mij is de Dow de oudste bestaande aandelen index? Of is dat die van londen?
Ziet er naar uit dat dit weer gaat kloppen... Dat mensen dit nog accepteren...quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:12 schreef Lassekjus het volgende:
Het is weer 21.00 geweest. Ik ga voortaan long vanaf 21.00 op de DJ. Ongelooflijk maar waar.
Yep, Dow (Industrial) is de oudste, samen met de Dow Jones Transportquote:Op dinsdag 18 november 2008 21:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hey! Nie fokke met de dow! Stukje geschiedenis! Volgens mij is de Dow de oudste bestaande aandelen index? Of is dat die van londen?
Hmmz, kopen of niet? Heb dat fonds niet in de gaten gehouden.quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:32 schreef pberends het volgende:
Vandaag steeg het aandeel al 10% dus het lijkt me al in de koers verwerkt zitten.
Tja het gaat nergens over, maar daarvoor heb je de S&P. Al geeft de Dow meestal wel gewoon hetzelfde beeld, ondanks die 'gekke' weging. Is een stukje historie dat ze niet weg willen doenquote:Op dinsdag 18 november 2008 21:40 schreef LXIV het volgende:
Belachelijk eigenlijk dat het niet naar marktkapitalisatie of omzet gaat!
volgens mij, semi-real time... paar seconden vertraging.quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:49 schreef pberends het volgende:
Zijn die stats op Google Finance wel realtime? Of ook 15 min vertraging?
Vandaag viel het toch wel mee met het slechte nieuws?quote:
Zie de stijging in het laatste half uur. Ik geloof nooit dat dat een natuurlijke marktbeweging is.quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:55 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Vandaag viel het toch wel mee met het slechte nieuws?![]()
Al ben ik het met je eens dat er bij de Dow nog wel een paar duizend af kan. Maar niet nu per se.
Real time.quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:57 schreef LXIV het volgende:
Wat is de DOW RT dan nu?
Het is gewoon een volatiele markt. Dus zowel naar beneden als naar boven... niet alleen naar beneden want als dat helder was dan stond ie niet op 8000 meer.quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:56 schreef RvLaak het volgende:
Is er iemand die de DJ nog serieus kan nemen, met een koersverloop als deze?
Koersverloop over de hele dag was geleidelijk naar beneden. Laatste half uur 2 % erbij. Dat lijkt me niet normaal.quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:58 schreef LXIV het volgende:
Als ik de grafiek (met een kleine vertraging) bekijk, dan zie ik niks abnormaals hoor! In ieder geval niet op het koersverloop van de hele dag.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:58 schreef LXIV het volgende:
Als ik de grafiek (met een kleine vertraging) bekijk, dan zie ik niks abnormaals hoor! In ieder geval niet op het koersverloop van de hele dag.
Als jij 2 uur lang "het grootste deel van de dag" noemt, klopt het ja. Zie deze grafiekquote:Op dinsdag 18 november 2008 22:01 schreef LXIV het volgende:
Het valt allemaal nog wel mee, vind ik. Het grootste deel van de dag heeft hij boven de slotkoers gestaan. Een dipje en weer omhoog.
Het is allemaal wat volatieler, ja. Dat was toch al bekend.
Ik ook. DJ heeft slechts 2 uur (ongeveer) boven de slotstand gestaan. De rest van de dag eronder.quote:Op dinsdag 18 november 2008 22:04 schreef LXIV het volgende:
Ik heb het over de DOW, he! Die stond minstens de helft van de dag in de plus, voordat hij de min in ging.
Eerder 3,5 uurquote:Op dinsdag 18 november 2008 22:05 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik ook. DJ heeft slechts 2 uur (ongeveer) boven de slotstand gestaan. De rest van de dag eronder.
Een team die van FED een geschat bedrag van 2000 miljard dollar toegekend heeft gekregen. Wanneer indexen als de DJ onder 8.000 dreigt te komen, grijpt PPT in en stijgen de indexen spectulair.quote:Op dinsdag 18 november 2008 22:23 schreef MouseOver het volgende:
Wat is de ppt die ik steeds zie langskomen?
Die is er alleen op vrijdag hoor.quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:53 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Kan niet wachten tot Willempie morgen weer spreekt![]()
Dankquote:Op dinsdag 18 november 2008 22:26 schreef At-EZ het volgende:
[..]
Een team die van FED een geschat bedrag van 2000 miljard dollar toegekend heeft gekregen. Wanneer indexen als de DJ onder 8.000 dreigt te komen, grijpt PPT in en stijgen de indexen spectulair.
In het verleden is het bestaan van deze team meerdere malen aangetoond, maar op zulke momenten blijft het gissen of het de PPT weer bezig was. FED wilt dit bevestigen noch ontkennen, en de DJ vertoonde steeds een spectulaire stijging vlak boven de 8000 grens.
[ afbeelding ]
Dat nieuws is niet van belang. AEX eindigt in de min. In de laatste minuut blaast onze olifant AEGON weer spectulair omhoog.quote:Op dinsdag 18 november 2008 22:30 schreef ferdilopje het volgende:
Wat denken jullie voor de AEX voor morgen? En wat zal ING gaan doen? Is dat nu goed nieuws of slecht nieuws voor de koers van ING dat ze willen stoppen met aandelen in het buitenland?
Je hebt overdrijven en over drijven .. dit is toch echt een gevalletje van de 1e ..quote:Op dinsdag 18 november 2008 22:33 schreef At-EZ het volgende:
[..]
Dat nieuws is niet van belang. AEX eindigt in de min. In de laatste minuut blaast onze olifant AEGON weer spectulair omhoog.
http://www.z24.nl/analyse(...)__doodse_stilte.htmlquote:Olieprijs naar 30 dollar: doodse stilte
Nu hoor je niemand over de kwaadaardige invloed van speculatie
17-11-2008 | Gepubliceerd 12:21
18-11-2008 | Laatst bijgewerkt 13:28
Nu handelaren gokken dat de olieprijs terugzakt tot 30 dollar per vat, en benzineprijzen dalen, hoor je niemand over de kwaadaardige invloed van speculatie.
Let op, niet te hard roepen: benzine wordt goedkoper en fors ook.
Afgelopen vrijdag was het optiecontract waarbij het lucratief is om olie in februari 2009 tegen 30 dollar per vat te verkopen, het meest verhandeld op de termijnmarkt van New York.
Met deze zogenoemde putoptie gokken beleggers erop dat ruwe olie over drie maanden lager dan 30 dollar noteert, dan wel dat de prijs lager is dan de huidige 51 dollar, zodat het optiecontract meer waard wordt.
Ofwel: legio speculanten gokken op een implosie van de olieprijs. De politieke reactie? Doodse stilte.
Toen de olieprijs drie maanden geleden een historisch record van 147 dollar per vat bereikte, en benzineprijzen in Nederland tot boven de 1,55 euro voor een liter ongelood stegen, was dat wel anders.
Wereldwijd laaide de discussie op over de verderfelijke invloed van grondstofspeculanten en oliemaatschappijen die woekerwinsten maakten.
Nu de olieprijs binnen drie maanden met bijna tweederde gezakt is, hoor je drie dingen niet.
1) Het Amerikaanse Congres stelt geen onderzoek in naar de verderfelijke invloed van speculanten die de olieprijs omlaag drijven, en daarmee de benodigde investeringen in duurzame energie in gevaar brengen.
2) In Nederland is geen politicus opgestaan die nu een verhoging van de accijns op benzine en diesel bepleit, omdat burgers wel heel veel profiteren van lagere brandstofprijzen en we zo verslaafd blijven aan olie.
3) Niemand roept op tot fiscale steunmaatregelen voor oliemaatschappijen, omdat het wegsmelten van woekerwinsten bij olieconcerns kan leiden tot te weinig investeringen in toekomstige olie- en gaswinning.
Deze politieke hypocrisie is volstrekt begrijpelijk. Koopkrachtsteun voor burgers als energie duur wordt en het afromen van woekerwinsten van energieconcerns, verkopen politiek nu eenmaal beter dan het omgekeerde beleid - al valt Nederland in deze al jaren op door de relatief hoge heffing op benzineverbruik, die twee derde van de verkoopprijs uitmaakt.
De dollemansrit die de olieprijs dit jaar doormaakt, laat echter goed zien hoe onzinnig het is om fiscaal beleid uit te stippelen op basis van dagprijzen op de oliemarkt. De olieprijs is inderdaad deels onderworpen aan speculatie. Maar dat geldt zowel voor stijgingen als dalingen.
Want stel: de olieprijs zakt binnen enkele maanden inderdaad terug tot 30 dollar per vat, pakweg het niveau van 2006. Zie de grafiek: Olieprijs in achtbaan. Ongetwijfeld zullen er analisten zijn die dat rationaliseren, met een verwijzing naar de wereldrecessie en de afnemende brandstofvraag in de Verenigde Staten en Europa.
Maar even zo goed kun je volhouden, dat de olieprijs van 30 dollar belachelijk is. China en India groeien wellicht tijdelijk iets minder hard. Maar de structurele vraag naar energie bij deze opkomende economieën verdwijnt niet met de kredietcrisis.
Ook de krapte in het fysieke aanbod van olie en gas is nog altijd aanwezig. Het vermogen Saoedi-Arabië, 's werelds belangrijkste olieland, om op afroep de kraan wat verder open of dicht te draaien is nog altijd beperkt.
Een grondige studie naar bestaande olievelden van het westerse energiebureau IEA, toonde afgelopen week aan dat de huidige olievelden sneller dan verwacht uitgeput raken. Als er in 2009 en 2010 niet fors wordt geïnvesteerd in het klaarmaken van nieuwe olievelden, zitten we tegen 2015 met een olietekort van zeven miljoen vaten per dag.
Op dagbasis valt er altijd wel wat aan te merken op de olieprijs. Dat is niet erg, zolang structurele maatregelen van overheden, zoals steun voor de ontwikkeling van alternatieve energietechnologie, niet al te veel afhangen van de grillen van de oliespeculant.
Jeroen de Boer
http://www.blikopdebeurs.com/weblog1/pivot/entry.php?id=166quote:'Kredietkraan bouwsector dicht'
17 11 08 - 21:18 Voor bedrijven in de bouw- en vastgoedsector wordt het steeds lastiger om krediet te krijgen. Dat zeggen bronnen uit de branche tegenover deze site. Vooral grootbanken zijn de laatste tijd zeer terughoudend om nieuwe leningen te verstrekken.
Zowel Rabobank als ING hebben naar verluidt beleid ingezet zo weinig mogelijk nieuwe kredieten aan bouw- en vastgoedbedrijven te verstrekken. Het zou hierbij gaan om zowel kleine als hele grote ondernemingen. Als aanleiding wordt genoemd de crisis op financiële markten, maar ook de snel verslechterende vooruitzichten binnen de Nederlandse bouwsector.
Nieuwbouw
Het Economisch Instituut voor de Bouwnijverheid (EIB) publiceerde vorige week een tussentijdse raming. Naar verwachting zal de bouw van nieuwbouwwoningen de komende twee jaar met bijna 20 procent afnemen. “Er zijn 14.000 bedrijven actief in de bouw waarvan veel MKB. Het zou daar kunnen leiden tot faillissementen en verlies van werkgelegenheid”, aldus het EIB.
En TomTom zou flink gaan stijgen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 23:34 schreef pberends het volgende:
http://www.blikopdebeurs.com/weblog1/pivot/entry.php?id=166
[..]
BAM naar de 2 á 3 euro in 2009. Mark my motherfucking words.
En veel werkloze Polenquote:Op dinsdag 18 november 2008 23:34 schreef pberends het volgende:
[..]
BAM naar de 2 á 3 euro in 2009. Mark my motherfucking words.
Daar gaat je TL.quote:Op woensdag 19 november 2008 03:34 schreef sitting_elfling het volgende:
We staan weer rood in azie!
Hoeveel aandelen shemale queens heb je ?quote:
Waarom voorbeurs, de onzekerheid is enorm?quote:Op woensdag 19 november 2008 04:03 schreef At-EZ het volgende:
Voor het openen van beurs koop ik alvast 5000 TS230 bij. Dat wordt nog leuk.
quote:Het nieuwsaanbod is veeleer schaars vanmorgen. Het belangrijkste macrocijfer waarnaar wordt uitgekeken is de Amerikaanse inflatie (14.30 uur). Economen verwachten een forse daling op maandbasis door lagere brandstofkosten en een koopjesgolf in de kleinhandel. Als gevolg van de zware recessie dreigt het deflatiespook te verschijnen.
Hoeveel zou de olieprijs eigenlijk meewegen in het inflatiecijfer? Want als het zwaar meeweegt, dan kan het cijfer zomaar uitwijzen dat er deflatie is geweest, terwijl dat hoogstwaarschijnlijk alleen voor olie geldt.quote:Op woensdag 19 november 2008 09:50 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het nieuwsaanbod is veeleer schaars vanmorgen. Het belangrijkste macrocijfer waarnaar wordt uitgekeken is de Amerikaanse inflatie (14.30 uur). Economen verwachten een forse daling op maandbasis door lagere brandstofkosten en een koopjesgolf in de kleinhandel. Als gevolg van de zware recessie dreigt het deflatiespook te verschijnen.
Tsja, de andere kant op geldt ook natuurlijk. Als er inflatie is door de olieprijs mag de rente niet verlaagd wordenquote:Op woensdag 19 november 2008 10:08 schreef SjonLok het volgende:
Hoeveel zou de olieprijs eigenlijk meewegen in het inflatiecijfer? Want als het zwaar meeweegt, dan kan het cijfer zomaar uitwijzen dat er deflatie is geweest, terwijl dat hoogstwaarschijnlijk alleen voor olie geldt.
Met een beetje pech wordt dat weer paniek om niks.
daarom worden er altijd twee cijfers gepubliceerd, één met voedsel en energie en één zonder (core)quote:Op woensdag 19 november 2008 10:08 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Hoeveel zou de olieprijs eigenlijk meewegen in het inflatiecijfer? Want als het zwaar meeweegt, dan kan het cijfer zomaar uitwijzen dat er deflatie is geweest, terwijl dat hoogstwaarschijnlijk alleen voor olie geldt.
Met een beetje pech wordt dat weer paniek om niks.
ach je moet wat winst inleveren .. maar ze raken direct mijn stoploss en heb ze van de handquote:Op woensdag 19 november 2008 04:03 schreef At-EZ het volgende:
[..]
Daar gaat je TL.
Voor het openen van beurs koop ik alvast 5000 TS230 bij. Dat wordt nog leuk.
237? 240? 231? Wat noem jij een bodemquote:
We moeten eerst door de 238 heen, en als we dat kunnen volhouden tot de sluiting en dan kunnen door denderen naar de 231 gaat het hardquote:Op woensdag 19 november 2008 10:25 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
237? 240? 231? Wat noem jij een bodem.
Ik wacht daar nog even mee, we zitten te dicht bij een bodem, gewoon een koop order zetten voor de TS en hopen dat we knetterhard door de bodem heen zakken en dan worden ook al mn aandelen orders gepaktquote:Op woensdag 19 november 2008 10:45 schreef At-EZ het volgende:
Heb gauw TS230 bijgekocht. Als AEX niet gauw op 1,50% verlies eindigt, ben ik veel geld kwijt.
hij bedoelt uiteraard de TS 270, ach.. short .. long, whats in a name eh?quote:
Uhh .. dat deed hij toch ook? Binnen een dag traden is lastiger dan 'per' dag traden.quote:Op woensdag 19 november 2008 11:29 schreef At-EZ het volgende:
1000 euro verloren. Had erop gerekend dat AEX licht zou stijgen.
Idd, dan is de richting lastiger te bepalen. Naja, heb me verslapen, en wil m'n winst proberen te pakken.quote:Op woensdag 19 november 2008 11:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Uhh .. dat deed hij toch ook? Binnen een dag traden is lastiger dan 'per' dag traden.
Ik heb er net 200 verkocht op 3,14...quote:Op woensdag 19 november 2008 11:43 schreef At-EZ het volgende:
[..]
Idd, dan is de richting lastiger te bepalen. Naja, heb me verslapen, en wil m'n winst proberen te pakken.
5000 TS270 op 3,14 gekocht, op 3,19 moeten ze eruit.
En mensen zeiden dat ik risicoloos was en maar wat aanprutste. Binnen zulke korte momenten traden met turbo's lijkt me relatief onverstandig, mits je echt goed kunt aantonen een soort van eigen model te hebben om koersen binnen bepaalde uren kunnen verklaren. Dat lukt mij alleen maar als er dusdanig belangrijk nieuws aankomt .. voor de rest vind ik het écht puur gokken. Ik zou direct het raam uitspringen als ik 1000 eu binnen een aantal uur zou verliezen. Maar dat is dus ook nog niet voorgekomen afgelopen 3 jaar.quote:Op woensdag 19 november 2008 11:43 schreef At-EZ het volgende:
[..]
Idd, dan is de richting lastiger te bepalen. Naja, heb me verslapen, en wil m'n winst proberen te pakken.
5000 TS270 op 3,14 gekocht, op 3,19 moeten ze eruit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |