abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63321508
EUR/USD Turbo Short 1,312 10%
Brent Crude Oil Future Turbo Short 91,95 25%
AEX Index Turbo Long 230,00 14%

Een rustig dagje zo wel te verstaan
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:27 schreef SjonLok het volgende:

[..]

tip 1: niet bestens kopen of verkopen
tip 2: als de DJ flink omhoog gaat vanavond, dan zal de aex morgen ook wel omhoog gaan, en dan koop ik in de loop van morgenochtend of -middag turbo's short. Als de DJ omlaag gaat vanavond, dan verkoop ik alle turbo's short en neem ik mijn winst.
Is dat het enige waar je naar kijkt? Ik koop turbo's op de handel dag altijd bestens in maar verkoop ze uiteraard niet bestens. Als de DOW omhoog gaat, en enige belangrijke weerstand nadert of overheen gaat afhankelijk van het volume plus of de candlestick me goedgezind is koop ik long bij. Mocht er 1 van de mogelijkheden me niet zinnen, ga ik shorten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_63321661
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 17:38 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

De olifant is terug .
Wat is je intentie met Aegon eigenlijk? .. hopen op een eindejaars rally? Statistisch gezien is er vaak zon rally geweest en gingen de beurzen vaak in de plus en dán verkopen? ..

of langer houden en hopelijk ooit weer eens 10 eu aanraken?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_63321752
quote:
De snode plannen van Aegon om Bos te dissen

Aegon verzint er wel wat op

Aegon probeert met Amerikaans belastinggeld onder het juk van Wouter Bos uit te komen. Dat zit zo: de verzekeraar wil in de Verenigde Staten een graantje (ruim $1 miljard) meepikken uit het potje van Paulson door de status van spaarbank aan te vragen.
Click here to find out more!

Dat geld zal dan volgens analisten worden gebruikt om de lening van ¤3 miljard die Bos eind oktober aan Aegon verstrekte tegen een rente van 8,5 procent, versneld af te lossen.

Dat is voordelig want de Amerikaanse banken die tot nu toe een lening kregen uit het fonds van $700 miljard zijn het eerste jaar de helft goedkoper uit dan Aegon en ING in Nederland.

Bovendien stelt Amerika wat minder strenge aanvullende eisen, en Aegon is pottenkijkers Arthur Docters van Leeuwen en Karla Peijs natuurlijk liever kwijt dan rijk. Nog een voordeeltje: de Amerikanen hoeven niet af te zien van hun bonussen. Slim toch?

Lekker ondeugdelijk
Moet Aegon nog wel even spaarbank worden. Volgens persbureau Bloomberg aast Aegon op een aantal bankjes in Maryland en Indiana die bekend zouden staan om ‘onveilige en ondeugdelijke’ procedures.

Hoe ondeugdelijker hoe beter want met een paar slechte leningportefeuilles kan Aegon aanspraak doen op het zogeheten Troubled Asset Relief Program en een kapitaalinjectie lospeuteren. Aegon, die 75 procent van zijn brutowinst uit de Verenigde Staten haalt, gaat voor een injectie van 1 procent van zijn Amerikaanse activa van circa $125 miljard.

Lobby
Of de verzekeraar de injectie van ruim $1 miljard krijgt, is onzeker. Een groep levensverzekeraars waarbij Aegon zich heeft aangesloten is in Washington druk aan het lobbyen om middels de spaarbankconstructie aanspraak te maken op het fonds. Gelukkig heeft Aegon in het verleden wel wat gelobbyd. Hoewel, die schamele $276.000 die de verzekeraar volgens het FD aan kandidaten voor de presidents-en parlementsverkiezingen gaf, zullen waarschijnlijk niet doorslaggevend zijn.

Beleggers konden de constructie vandaag nog niet waarderen, ondanks de verschillende koop- en houdadviezen van analisten. Het aandeel noteerde rond het middaguur ruim 8 procent lager op ¤3,17.
http://925.nl/archief/200(...)gon-om-bos-te-dissen

Paniek om niets dus.
pi_63321791
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 17:41 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat is je intentie met Aegon eigenlijk? .. hopen op een eindejaars rally? Statistisch gezien is er vaak zon rally geweest en gingen de beurzen vaak in de plus en dán verkopen? ..

of langer houden en hopelijk ooit weer eens 10 eu aanraken?
Beide zou kunnen, maar ik hoop dat Aegon de 5 euro nog gaat aantikken dit jaar. Dan verkoop ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door pberends op 18-11-2008 18:21:28 ]
pi_63321823
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 17:36 schreef sitting_elfling het volgende:
EUR/USD Turbo Short 1,312 10%
Brent Crude Oil Future Turbo Short 91,95 25%
AEX Index Turbo Long 230,00 14%

Een rustig dagje zo wel te verstaan
[..]

Is dat het enige waar je naar kijkt? Ik koop turbo's op de handel dag altijd bestens in maar verkoop ze uiteraard niet bestens. Als de DOW omhoog gaat, en enige belangrijke weerstand nadert of overheen gaat afhankelijk van het volume plus of de candlestick me goedgezind is koop ik long bij. Mocht er 1 van de mogelijkheden me niet zinnen, ga ik shorten.
Welke turbo's zou je dan adviseren voor morgen?
pi_63321841
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 17:38 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

De olifant is terug .
Wheeeh! En hij blaast alles omhoog!
pi_63321888
quote:
Handel in Fortis Holding woensdag hervat

Brussel (tijd) - De handel in het aandeel Fortis zal woensdag om 9 uur worden hervat. Dat heeft de Belgische beurswaakhond, de CBFA, dinsdagavond meegedeeld in een persbericht.

In afwachting van de uitspraak van de Brusselse rechtbank van Koophandel over de verkoop van de Fortis-activa aan het Franse BNP Paribas werd de handel in de Fortis Holding op Euronext Brussel dinsdagmiddag opgeschort. Net voor de opschorting van de handel noteerde het aandeel 11,63 procent lager op 0,71 euro.
pi_63321902
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 17:35 schreef ASSpirine het volgende:
Benieuwd wat Fortis gaat doen, had gisteren een order geplaatst 800 stuk voor ¤ 0,70. Sta momenteel nog gelijk. Het is de bedoeling even in en uit te gaan.
hadel in Fortis is vandaag stopgezet!
pi_63322000
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 17:51 schreef Dave7 het volgende:

[..]

hadel in Fortis is vandaag stopgezet!
Ik had het nog gekocht voor de stopzetting
pi_63322084
Leuk gokje, dat Fortis. Zou me niet verbazen als ze morgen opeens 15% omhoog spuiten.
pi_63322176
ben ik te gretig als ik de limiet op 0,85 cent heb gezet?
Das toch > 20% stijging... Maar heb de order wel gezet tegen einde van de week. Fingers crossed zal ik maar zeggen
pi_63322421
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 17:48 schreef At-EZ het volgende:

[..]

Welke turbo's zou je dan adviseren voor morgen?
Er is weer wat ruimte voor herstel omdat we niet door onze steun zijn heen gedendert bij de aex, dus ik blijf long zitten op de indexen en dus ook op de olie long. Eventueel proberen mee te liften met de turbo's op Apple en Nutreco.

De enige manier waarop dat te verstoren is door slechte cijfers uit amerika, de werkloosheid/leading indicators/inflatie komen er immers aan. En ik zou het frappant vinden als daar goed op gereageerd zou worden, maar zoals gezegd er is weer wat ruimte om te stijgen dus die winst pak ik even mee.

En zoals zo mooi gezegd.
Zolang de markt niet voldoet aan de hier gestelde minimale eisen van een trendomkeer is de trend gewoon omlaag gericht en bestaat er geen reden om te kopen, behoudens hele korte ritten. En sinds we nog steeds in die negatieve trend zitten .. wacht ik met aandelen kopen. Het is alleen de aandelenlijstjes bij werken want ik ga spoedig wel weer aandelen kopen.
  dinsdag 18 november 2008 @ 18:32:05 #164
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_63322813
Wat een rare dag weer
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:03:50 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63323772
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 17:35 schreef ASSpirine het volgende:
Benieuwd wat Fortis gaat doen, had gisteren een order geplaatst 800 stuk voor ¤ 0,70. Sta momenteel nog gelijk. Het is de bedoeling even in en uit te gaan.
Koop toch geen Fortis. Het is een puur speculatief aandeel geworden zonder intrinsieke waarde. Dat hobbelt langzaam naar de 1 á 2 cent toe. Dat hebben we toch al met zoveel van dat soort aandelen gezien!
The End Times are wild
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:04:18 #166
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_63323794

Citigroup zakt vrolijk verder....
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:18:36 #167
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63324287
Wie koopt er toch telkens al die aandelen AEGON op aan het einde van de dag? Die olifant moet diepe zakken hebben in deze tijd van krediettekorten!
The End Times are wild
pi_63324383
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 19:18 schreef LXIV het volgende:
Wie koopt er toch telkens al die aandelen AEGON op aan het einde van de dag? Die olifant moet diepe zakken hebben in deze tijd van krediettekorten!
Dat vragen Pberends en ik telkens af. De olifant lijkt wel bijna elke dag tevoorschijn te komen, nét voordat de beurs sluit .
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:22:23 #169
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63324443
Wanneer Fortis van 70 cent naar 7 cent zakt is dat ook een verlies van 90% Net zo goed wanneer AHOLD van 8 euro naar 80 cent zakt.
Denk vooral niet dat Fortis niet veel meer kan zakken omdat het zo laag staat.

Ben nou eerlijk, wil jij écht een aandeel in die failliete boedel? Nee, dat wil je niet. Je hoopt op korte termijn het aan een grotere dwaas te kunnen verpatsen met een paar centen winst. Maar er komt een dag dat die dwaas niet meer te vinden is. Niemand wil Fortis in feite hebben. Blijf er vanaf, blijf er vanaf.

Verder heb ik maar over weinig aandelen een waarde-oordeel. AHOLD is niet veel gezakt, maar wel safe, bij de financials liggen de kansen maar ook de risico's, koers/winstverhoudingen van ICT-dienstverleners zijn zeer aanlokkelijk . Het is allemaal wat, en wat mij betreft redeljik in evenwicht. Maar Fortis moet je gewoon dumpen. Al krijg je er nog maar een paar duizend euro voor, over een paar maanden is het nog maar een paar honderd euro!
The End Times are wild
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:22:55 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63324455
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 19:20 schreef At-EZ het volgende:

[..]

Dat vragen Pberends en ik telkens af. De olifant lijkt wel bijna elke dag tevoorschijn te komen, nét voordat de beurs sluit .
Toch is dat in feite een verkoopsignaal! Pas dus op.
The End Times are wild
pi_63324500
DOW heeft alle winst weer ingeleverd. Laatste flirt met het groen nu of ze gaan straks weer een gekkenrally inzetten.
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:37:02 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63324912
Hoe ziet die deal met AEGON er eigenlijk uit? Zit daar ook een optie tot aandelenuitgifte in, net als bij ING? Anders kan ik me wel voorstellen wat er aan de hand is. Dan koopt AEGON namelijk zélf nu aandelen tegen laag tarief in, om ze straks bij terugbetalen van hun financiering aan te bieden. 0% verwatering en als tegen de juiste koers gekocht, ook nog puur winstgevend ook.

Als ik ING was, en nog wat cash had liggen, deed ik het in ieder geval wél zo. Want op ieder aandeel dat onder de tien euro gekocht wordt maak je gewoon winst, én je helpt je eigen beurskoers omhoog. Voor iedere euro die anders aan dividend zou worden uitgekeerd zou ik dus eigen aandelen inkopen! Daarom is ING onder de tien ook bijna per definitie een koopje! En als Bos dan weer van die aandelen af wil dan kan ING ze terugkopen voor die 10Mld tier-1 die ze dan misschien helemaal niet nodig hebben.

Maar goed, moet je wel geld voor hebben dus. Of je OG in een holding stoppen ofzo.
The End Times are wild
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:50:43 #173
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63325396
S&P500 nu op 832.
Vorige keer greep rond dit niveau het PPT ( ) in.
In ben benieuwd....
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_63326653
quote:
Aegon: geen extra kernkapitaal nodig

18-11-2008 19:26:00

Van DOW JONES NIEUWSDIENST

AMSTERDAM (Dow Jones)--Aegon nv heeft geen extra kernkapitaal nodig en meldt dinsdag nabeurs in een persbericht dat de overeenkomst met de Nederlandse overheid voldoende is om een sterke kapitaalbuffer te behouden.

Wel schrijft de financiele dienstverlener en eigenaar van Transamericana, dat het op het moment bekijkt of het mogelijk is in de Verenigde Staten een zogenoemde 'thrift' (een spaarbank) te verwerven.

"Dit zou de onderneming in principe in staat stellen om deel te nemen aan het Amerikaanse Troubled Asset Relief Program (TARP)", aldus Aegon.

Aegon benadrukt dat het geen extra kernkapitaal nodig heeft bovenop de EUR3 miljard via de Nederlandse overheid. Wel is de verzekeraar van mening dat het verstandig is, "en wellicht gunstig", om te bekijken onder welke voorwaarden financiele steun in het kader van TARP mogelijk zou kunnen zijn.

"Op dit moment is er nog geen besluit genomen, noch over het verwerven van een thrift in de Verenigde Staten noch over een mogelijke deelname aan TARP", aldus Aegon.

Het is verder nu nog onduidelijk of Aegon als Nederlands verzekeringsbedrijf in aanmerking komt voor het programma. "Om deel te kunnen nemen, is het noodzakelijk eigenaar te zijn van een bank of een thrift".

Chief Financial Officer (CFO) Jos Streppel stelt dat, door de recente acties de kapitaalbuffer groot genoeg is. "De EUR3 miljard aan kernkapitaal via de Nederlandse overheid is, in combinatie met maatregelen die we zelf nemen, meer dan voldoende om er voor te zorgen dat we 2009 ingaan met een sterke kapitaalbuffer".

De CFO stelt verder dat Aegon "in de huidige marktomstandigheden" er zeker van wil zijn dat alle mogelijke financieringsopties worden bekeken. "En voor een onderneming die omvangrijke activiteiten heeft in de Verenigde Staten is het logisch dat het de voorwaarden bekijkt waaronder financiele steun in het kader van TARP mogelijk zou kunnen zijn."
Mijn Aegon, wat doe je .

Koopje van de week dit fonds.
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:35:03 #175
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63326732
Tja, in zo'n persbericht laat Aegon zich van haar beste kant zien

Alhoewel het stom is om niet in de rij te gaan staan wanneer er geld onder marktwaarde wordt uitgedeeld. Dat zou ieder bedrijf doen, zelfs als het 100% solide is.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')