abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 december 2008 @ 03:02:12 #151
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_64392942
quote:
Op donderdag 25 december 2008 18:58 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Adelaar, ''masonieke term'', bol (symbool voor de aarde).
En de adelaar was voor de 'masons' geen symbool ?
En de bol ook niet ?

Elk bedrijf met een adelaar of bol heeft 'mason'-achtergronden ?
Of gebruiken 'normale' mensen die symbolen ook - enkel omdat ze van oudsher een bepaald idee geven ?
zzz
  zaterdag 27 december 2008 @ 10:32:58 #152
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_64395050
Weet men eigenlijk wel van de idiote tulpenhandel in de 17e eeuw
quote:
In 1623 kostte één enkele tulpenbol van een populaire soort 1000 gulden, terwijl het gemiddelde jaarinkomen op 150 gulden lag. Rond 1635 liep de begeerte zo hoog op dat sommige mensen bereid waren evenveel te betalen voor een zak tulpenbollen als voor een rijtje Amsterdamse grachtenpanden. Een goede handelaar kon 6000 gulden per maand verdienen.

n 1635 werd een koop geregistreerd van veertig tulpenbollen tegen een prijs van 100.000 gulden. Op dat moment kostte een ton boter rond de 100 gulden en acht vette varkens waren 240 gulden waard. Een record was de verkoop van de beroemdste tulpenbol, de Semper Augustus: deze werd in Haarlem voor 6000 gulden, de prijs van een grachtenhuis, verkocht. Voor een bol van de paars-witte papagaaitulp Viceroi, die half zoveel waard was als de Semper Augustus, werd de volgende prijs overeengekomen: 2 karrenvrachten tarwe, 4 karrenvrachten rogge, 4 vette ossen, 8 vette varkens, 12 vette schapen, 2 vaten wijn, 4 vaten bier, 1000 pond kaas, een bed, een zilveren kelk en kleding.
bron
100.000 gulden in 1635 voor 40 tulpen bollen. Wat zou het huidige equivalent zijn een miljard?
Hoe dom ben je om zo idioot veel geld te geven voor zo iets. Het is toch tegen elke proporties.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 27 december 2008 @ 10:36:11 #153
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64395075
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 10:32 schreef Lambiekje het volgende:
Weet men eigenlijk wel van de idiote tulpenhandel in de 17e eeuw
Nee, natuurlijk niet, Lambiekje. Alleen jij weet daarvan. En je hebt zo te zien je best gedaan, alle standpunten weer te geven.

http://www.ft.com/cms/s/0(...).html?nclick_check=1
Tell the folks back home, this is the promised land calling
And the poor boy is on the line
pi_64400674
Geen nuchtere morele shit de pyramide met dat oog. Waar discussieren we nog over?
Men.. Je ziet toch dat het geen zuivere soep is als je dta symbool ziet? Pyramide > hierarchie > alziend oog aan de top. is niets meer dan machtszieke shit.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  zaterdag 27 december 2008 @ 16:58:38 #155
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_64403776
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 15:04 schreef Man-E-Faces het volgende:
Geen nuchtere morele shit de pyramide met dat oog. Waar discussieren we nog over?
Men.. Je ziet toch dat het geen zuivere soep is als je dta symbool ziet? Pyramide > hierarchie > alziend oog aan de top. is niets meer dan machtszieke shit.
Dat is volgens mij ook de enige bewuste redenatie die je kan doen met dit symbool.

De diepere achterliggende reden zal voor de rest grotendeels gissen zijn.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_64434810
Deze mensen willen zo graag dat er "meer" is, heb wel met ze te doen enerzijds....

Misschien zijn mensen zo "blij" dat ze een verband hebben kunnen leggen tussen bepaalde gegevens of ze zijn wellicht zo verbaasd dat ze er automatisch in geloven met als achterliggende gedachte van ( DAT KAN TOCH NIETTTT????? )

Tegenwoordig kan je niet eens een circel in je logo plaatsen of een freak begint al te gillen van OMGGGGGG DAAR ZIT MEER ACHTERRRR
kusje
  maandag 29 december 2008 @ 11:39:21 #157
31101 _Led_
pi_64459396
"Oliebollen zijn rond, tadaaa, de bolvorm, dus oliebolverkopers zijn vrijmetselaars !"
zzz
pi_64497414
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:10 schreef Hakkyy het volgende:
Deze mensen willen zo graag dat er "meer" is, heb wel met ze te doen enerzijds....

Misschien zijn mensen zo "blij" dat ze een verband hebben kunnen leggen tussen bepaalde gegevens of ze zijn wellicht zo verbaasd dat ze er automatisch in geloven met als achterliggende gedachte van ( DAT KAN TOCH NIETTTT????? )

Tegenwoordig kan je niet eens een circel in je logo plaatsen of een freak begint al te gillen van OMGGGGGG DAAR ZIT MEER ACHTERRRR
En weer andere mensen denken te simpel.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  dinsdag 30 december 2008 @ 20:16:40 #159
52357 Lambiekje
pi_64506721
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 12:21 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Dat zonder meer.
[..]

Ik ben nu eenmaal geen politicus.
dat moet je het laatste zijn om het te doorgronden.
quote:
[..]

Als ik die wel zag, zou ik ongetwijfeld afgeven op Joden en negers, zoals jij.
dat zijn juiste de geofferde van waar wij (Man-E-Faces, ik) op af willen geven.
Hoe fout kan je denken?

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 30-12-2008 20:24:01 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 30 december 2008 @ 20:19:17 #160
52357 Lambiekje
pi_64506802
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 12:12 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Je hebt wel eens van Columbus gehoord, neem ik aan.
Wat bedoel je daarmee?

Columbus was echt niet de eerste op Amerikaans grondgebied. Een tocht van 60 dagen heeft daarvoor nog nooit iemand (Europa) gemaakt, kom nou gauw.

En daarnaast wie is er nu een wijzer volk de de indianen/inca's of de spanjaarden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 30-12-2008 20:24:27 ]
  dinsdag 30 december 2008 @ 20:24:25 #161
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64507012
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 20:16 schreef Lambiekje het volgende:
dat zijn juiste de geofferde van waar wij op af willen geven.
Hoe fout kan je denken?
O, ik heb net vernomen dat dat nogal meeviel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sam_Spade op 30-12-2008 20:29:37 ]
  dinsdag 30 december 2008 @ 20:25:24 #162
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64507053
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 20:19 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee?
Hierbij had je het wel kunnen laten.
quote:
Columbus was echt niet de eerste op Amerikaans grondgebied
.

Nee, zo'n vermoeden heb ik ook.
  dinsdag 30 december 2008 @ 20:31:26 #163
52357 Lambiekje
pi_64507316
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 20:24 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

O, ik dacht dat dat nogal meeviel.
Je ziet het fout. Ik probeer de joden niet te kleineren? Kennelijk als je het wat bijsteld het aantal slachtoffers kwets je de nabestaanden door te stellen dat de Nazis minder erg waren en hun verdriet minder serieus neemt. Dat is ook een dubbele gedachten.

De geallieerden probeerden Hitler/nazis zwart te maken en te gelijk Joden kleineren. Bespottelijk is het.
En vervolgens mag je er niet eens aan tornen ondanks dat er tientallen bewijzen dat het op bedrog berust.
  dinsdag 30 december 2008 @ 20:32:20 #164
52357 Lambiekje
pi_64507360
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 20:25 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Hierbij had je het wel kunnen laten.
[..]

.

Nee, zo'n vermoeden heb ik ook.
maar wie is wijzer indiaan of spanjool?
  dinsdag 30 december 2008 @ 20:33:57 #165
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64507426
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 20:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je ziet het fout. Ik probeer de joden niet te kleineren? Kennelijk als je het wat bijsteld het aantal slachtoffers kwets je de nabestaanden door te stellen dat de Nazis minder erg waren en hun verdriet minder serieus neemt. Dat is ook een dubbele gedachten.
''Wat bijstelt'', maar natuurlijk.
quote:
De geallieerden probeerden Hitler/nazis zwart te maken en te gelijk Joden kleineren. Bespottelijk is het.
Lees in godsnaam eens wat je zelf schrijft. Wat probeerden de Nazi's dan wel niet?
  dinsdag 30 december 2008 @ 20:34:33 #166
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64507450
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 20:32 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

maar wie is wijzer indiaan of spanjool?
Dat is een onzinnige vraag.
  dinsdag 30 december 2008 @ 20:35:53 #167
52357 Lambiekje
pi_64507504
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 20:34 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Dat is een onzinnige vraag.
precies dat dacht ik al.
  dinsdag 30 december 2008 @ 20:49:26 #168
52357 Lambiekje
pi_64508055
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 20:33 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

''Wat bijstelt'', maar natuurlijk.
[..]

Lees in godsnaam eens wat je zelf schrijft. Wat probeerden de Nazi's dan wel niet?
Ik snap niet waarom de nazi miljarden hebben uitgegeven aan deportatie en onderdak voor ettelijk maanden aan miljoenen (uitgaande van de geaccepteerde cijfers), toch de mensen van voedsel (oke niet best maar toch) en medicatie voor zien en dan als nog af te maken met dure gas. Het hele logistiek om uit alle uit hoeken van Europa Joden (overigens selectief bepaalde Joden - bekijk Ring of Power voor gedetailleerde uitleg) transporteren. Daar moeten duizenden bij betrokken zijn. zonder dat een geallieerde z'n trein bevrijd.
Waarom zulke moeite? Welke psychopaat gaat nu miljarden uitgeven om zijn vijand pas na ettelijke maanden te vermoorden. Het is leuk om sadistje te spelen maar daar ga je geen miljarden, kostbare tijd en mankracht aan besteden. Waarom niet gewoon ter plekke in Boedapest, Amsterdam of Hamburg met een simpele messteek als je die untermenschen zo haat.

Ik kan daar niet bij. Tenzij je de kampen niet als doodkampen ziet maar als werkkampen. Dan valt meteen alles op zijn plaats.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 30-12-2008 20:57:24 ]
pi_64508097
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:53 schreef Lambiekje het volgende:

Maar in geen enkel hotel heeft een kamer 13 of een verdieping 13. Waarom is dat?

Is dat wel zo?
Ik ben vaak genoeg in hotels geweest en het is me nog nooit opgevallen dat kamer of verdieping 13 miste. Maar ik heb er ook niet specifiek op gelet. Moet ik eens doen.
pi_64508258
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 20:49 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom de nazi miljarden hebben uitgegeven aan deportatie en onderdak voor ettelijk maanden aan miljoenen (uitgaande van de geaccepteerde cijfers), toch de mensen van voedsel (oke niet best maar toch) en medicatie voor zien en dan als nog af te maken met dure gas. Het hele logistiek om uit alle uit hoeken van Europa Joden (overigens selectief bepaalde Joden - bekijk Ring of Power voor gedetailleerde uitleg) transporteren. Daar moeten duizenden bij betrokken zijn. zonder dat een geallieerde z'n trein bevrijd.
Waarom zulke moeite? Welke psychopaat gaat nu miljarden uitgeven om zijn vijand pas na ettelijke maanden te vermoorden. Het is leuk om sadistje te spelen maar daar ga je geen miljarden, kostbare tijd en mankracht aan besteden. Waarom niet gewoon ter plekke in Boudapest, Amsterdam of Hamburg met een simpele messteek als je die untermenschen zo haat.

Ik kan daar niet bij. Tenzij je de kampen niet als doodkampen ziet maar als werkkampen. Dan valt meteen alles op zijn plaats.
Het valt meer op als je het ter plekke doet.
Plus je kunt aan de mensen verkopen dat ze worden gedeporteerd en te werk gesteld. Daar krijg je minder vragen over dan wanneer je iedereen op straat in Amsterdam neerschiet.
Het verhaal dat de joden gedeporteerd werden naar werkkampen, werd bijvoorbeeld in Nederland voor zoete koek geslikt. Als ze ter plekke waren vermoord, dan had je waarschijnlijk wat meer verzet gekregen. Nu werd er vooral sympathiek meegewerkt.

Treinen bevrijden door geallieerden in bezet gebied was niet zo makkelijk natuurlijk, dus die vlieger gaat niet op.
  dinsdag 30 december 2008 @ 20:54:34 #171
52357 Lambiekje
pi_64508277
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 20:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Is dat wel zo?
Ik ben vaak genoeg in hotels geweest en het is me nog nooit opgevallen dat kamer of verdieping 13 miste. Maar ik heb er ook niet specifiek op gelet. Moet ik eens doen.
http://www.nationmaster.com/encyclopedia/Thirteenth-floor
pi_64508424
quote:
quote:
However, in some countries, including the United States and Canada, buildings will sometimes purposely omit the thirteenth floor, because in these countries, 13 is considered an unlucky number.¨
Oftewel in the VS en Canada, niet in Europa. En er staat dan ook nog "sometimes" bij, oftewel: lang niet altijd.
Je eerdere stelling verdient dus enige bijstelling.
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:53 schreef Lambiekje het volgende:Maar in geen enkel hotel heeft een kamer 13 of een verdieping 13.
  dinsdag 30 december 2008 @ 21:05:35 #173
52357 Lambiekje
pi_64508745
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 20:54 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het valt meer op als je het ter plekke doet.
oke naar de eerste de beste tra in het bos.
quote:
Plus je kunt aan de mensen verkopen dat ze worden gedeporteerd en te werk gesteld. Daar krijg je minder vragen over dan wanneer je iedereen op straat in Amsterdam neerschiet.
waarom zouden er vragen zijn. de gewoon nietjoodse man verraade toch dat zijn buur(t)man onderduikers had. Dus joden op straak neerknallen werd door niemand raar gevonden. Dat joden slecht waren dat was wel duidelijk gemaakt.
quote:
Het verhaal dat de joden gedeporteerd werden naar werkkampen, werd bijvoorbeeld in Nederland voor zoete koek geslikt. Als ze ter plekke waren vermoord, dan had je waarschijnlijk wat meer verzet gekregen. Nu werd er vooral sympathiek meegewerkt.
ook ernstig als men zo dacht. Dan was het toch goedkoper geweest als het op ene weiland als nog doen.
waarom die idiote logistiek. Het verhaal van doodkampen is gewoon onhoudbaar in mijn ogen.Het had een heel ander doel dan dat wij geleerd hebben.
quote:
Treinen bevrijden door geallieerden in bezet gebied was niet zo makkelijk natuurlijk, dus die vlieger gaat niet op.
dat betwijfel ik. spoorrails vernielen. Maar he wacht de handel van benzine (Shell) en andere goederen moesten gewoon doorgaan. Onderzeeer onderdelen. Noem maar op. Geld verdienen oorlog wat maakt het uit.
  dinsdag 30 december 2008 @ 21:07:14 #174
52357 Lambiekje
pi_64508828
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 20:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

[..]

Oftewel in the VS en Canada, niet in Europa. En er staat dan ook nog "sometimes" bij, oftewel: lang niet altijd.
Je eerdere stelling verdient dus enige bijstelling.
[..]

oh ik dacht dat het wel bekend was dat het om VS ging. NL heeft toch gewoon 13e verdiepingen.
Al weet ik wel dat sommige een kamer 13 mist.

waar ik toen eigenlijk op doelde de 1 dollar biljet zit vol met het getal 13. Iedereen heeft altijd en overal in grote hoeveelheden bij zich. Maar aan de andere kant een verdieping 13, oeoehh eng. Dat strookt niet ...
Daar uit concludeer ik dat de gewone man geen notie heeft dat alles in 13voud op het biljet staat
pi_64509049
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:05 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

oke naar de eerste de beste tra in het bos.
[..]

waarom zouden er vragen zijn. de gewoon nietjoodse man verraade toch dat zijn buur(t)man onderduikers had. Dus joden op straak neerknallen werd door niemand raar gevonden. Dat joden slecht waren dat was wel duidelijk gemaakt.
Waar baseer je het op dat joden op straat neerknallen gewoon werd gevonden? Misschien keek men daar in Duitsland niet zo erg van op, maar in de bezette gebieden was het wel wat anders.
quote:
ook ernstig als men zo denkt. Dan was het toch goedkoper geweest als het op ene weiland als nog doen.
waarom die idiote logistiek. Het verhaal van doodkampen is gewoon onhoudbaar in mijn ogen.Het had een heel ander doel dan dat wij geleerd hebben.
Toch is het een feit dat men zo dacht. Zeker in de eerste oorlogsjaren was het in NL zoveel mogelijk business as usual.
quote:
dat betwijfel ik. spoorrails vernielen. Maar he wacht de handel van benzine (Shell) en andere goederen moesten gewoon doorgaan. Onderzeeer onderdelen. Noem maar op.
Er werden ook regelmatig spoorrails vernield. Maar die werden ook weer gerepareerd. Ondanks alle sabotages en inspanningen van de geallieerden om de productie in Duitsland terug te brengen, steeg die door de hele oorlog heen. Wat niet betekent dat het allemaal maar gewoon moest doorgaan, er werd wel degelijk stevig gebombardeerd. Het is echt niet zo dat de geallieerden bepaalde fabrieken maar ontzagen om de handel niet te dwarsbomen. Dat zou namelijk een beetje in strijd zijn met het doel om de oorlog te winnen. Wat ondanks wat jij gelooft wel degelijk het doel was.

En zo grootschalig was het verzet in de bezette gebieden nu over het algemeen ook weer niet. Da's allemaal erg geromantiseerd. De Duitsers hadden ook nogal de neiging om hard op te treden tegen saboteurs.
pi_64509092
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:07 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

oh ik dacht dat het wel bekend was dat het om VS ging. NL heeft toch gewoon 13e verdiepingen.
Al weet ik wel dat sommige een kamer 13 mist.

waar ik toen eigenlijk op doelde de 1 dollar biljet zit vol met het getal 13. Iedereen heeft altijd en overal in grote hoeveelheden bij zich. Maar aan de andere kant een verdieping 13, oeoehh eng. Dat strookt niet ...
Daar uit concludeer ik dat de gewone man geen notie heeft dat alles in 13voud op het biljet staat

Maar zelfs in de VS is (volgens jouw bron) het niet voor alle hotels het geval.
pi_64509137
En het uitmoorden van joden ging pas in volle gang toen duidelijk werd dat Duitsland de oorlog toch wel zou verliezen. Daarvoor wilden ze ze inderdaad nog wel gebruiken als werkkrachten.
  dinsdag 30 december 2008 @ 21:17:00 #178
52357 Lambiekje
pi_64509250
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:12 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Waar baseer je het op dat joden op straat neerknallen gewoon werd gevonden? Misschien keek men daar in Duitsland niet zo erg van op, maar in de bezette gebieden was het wel wat anders.
[..]
nee niet persee neerknallen. Meer dat joden slecht zijn. anders zijn en de rede waarom de duitsers hier rond banjeren. (gedachte oogpunt toen he)
quote:
Toch is het een feit dat men zo dacht. Zeker in de eerste oorlogsjaren was het in NL zoveel mogelijk business as usual.
[..]

Er werden ook regelmatig spoorrails vernield. Maar die werden ook weer gerepareerd. Ondanks alle sabotages en inspanningen van de geallieerden om de productie in Duitsland terug te brengen, steeg die door de hele oorlog heen. Wat niet betekent dat het allemaal maar gewoon moest doorgaan, er werd wel degelijk stevig gebombardeerd. Het is echt niet zo dat de geallieerden bepaalde fabrieken maar ontzagen om de handel niet te dwarsbomen. Dat zou namelijk een beetje in strijd zijn met het doel om de oorlog te winnen. Wat ondanks wat jij gelooft wel degelijk het doel was.

En zo grootschalig was het verzet in de bezette gebieden nu over het algemeen ook weer niet. Da's allemaal erg geromantiseerd. De Duitsers hadden ook nogal de neiging om hard op te treden tegen saboteurs.
Er is wel degelijk strategisch gebombardeerd. De oorlog moest niet te snel afgelopen zijn ...daar hadden de bankiers/industrie net even te veel voor gespendeerd.
  dinsdag 30 december 2008 @ 21:17:34 #179
52357 Lambiekje
pi_64509274
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:13 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Maar zelfs in de VS is (volgens jouw bron) het niet voor alle hotels het geval.
Nederlandse avonturiers die iets beginnen in het verre buitenland
  dinsdag 30 december 2008 @ 21:25:38 #180
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64509664
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 20:49 schreef Lambiekje het volgende:
Tenzij je de kampen niet als doodkampen ziet maar als werkkampen. Dan valt meteen alles op zijn plaats.
Het waren ook gedeeltelijk werkkampen. Daar werd iedereen die in staat was te werken afgebeuld en uitgebuit. Je hebt altijd zo'n grote mond (''Lees dit ', ''kijk dit''), maar je weet nog niet de helft van wat ik op mijn twaalde al wist door goed op te letten op school en eens een boek te lezen.
quote:
Waarom zulke moeite? Welke psychopaat gaat nu miljarden uitgeven om zijn vijand pas na ettelijke maanden te vermoorden. Het is leuk om sadistje te spelen maar daar ga je geen miljarden, kostbare tijd en mankracht aan besteden. Waarom niet gewoon ter plekke in Boedapest, Amsterdam of Hamburg met een simpele messteek als je die untermenschen zo haat.

Ik kan daar niet bij.
Nee, dat klinkt inderdaad behoorlijk plausibel. Hygienisch, onopvallend..ongelooflijk dat de tirannen van de twintigste eeuw het telkens zo omslachtig gedaan hebben.
De Holocaust is nota bene met dergelijke methoden begonnen:

,

maar dat was niet efficient en bleek bovendien een geestelijke belasting voor veel van de deelnemers.
  dinsdag 30 december 2008 @ 21:27:22 #181
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64509758
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:05 schreef Lambiekje het volgende:
Wat is dit voor hopeloos impressionistisch geouwehoer?
pi_64509786
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:17 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nee niet persee neerknallen. Meer dat joden slecht zijn. anders zijn en de rede waarom de duitsers hier rond banjeren. (gedachte oogpunt toen he)
[..]

Er is wel degelijk strategisch gebombardeerd. De oorlog moest niet te snel afgelopen zijn ...daar hadden de bankiers/industrie net even te veel voor gespendeerd.
Ik weet ook wel dat er strategisch gebombardeerd werd. Maar was niet omdat de oorlog langer moest duren.
In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, was de luchtcampagne boven Duitsland wel degelijk van wezenlijk belang voor de geallieerde oorlogsinspanning. Niet zozeer vanwege de schade aan de industrie die werd toegebracht, maar omdat de Luftwaffe daar verslagen (uitgeput) werd. Mede daardoor konden de geallieerde het complete luchtoverwicht bereiken, wat ook nodig was voor de landing in Normandië.
Een amphibische landing is ook niet iets wat je zomaar effe uitvoert. De Canadezen hadden het in 1942 al in Dieppe geprobeerd. Dat was mislukt, en men was tot de conclusie gekomen dat voor een succesvolle landing zee- en luchtsuprematie noodzakelijk waren. En je moet natuurlijk flink wat manschappen en materieel verzamelen.

In tegestelling tot wat algemeen gedacht wordt, was het overigens niet zozeer de VS en de Britten die Duitsland versloegen, maar de Sovjet-Unie. Daar vond driekwart van het vechten plaats, en werd de Wehrmacht in mootjes gehakt. Tegen dat D-Day werd uitgevoerd, was Duitsland eigenlijk al verslagen, maar was het alleen nog een kwestie van tijd totdat de Russen in Berlijn stond.
Voor ons was D-Day overigens wel erg belangrijk, want zonder dat hadden we russisch gesproken.
Als de angelsaksische wereld achter de NWO zit, hadden ze dus beter wat meer vaart kunnen maken met D-Day, want dan hadden ze wat meer van Europa kunnen bevrijden en alvast onder hen gehad kunnen hebben. Of zaten de sovjets ook in het complot?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2008 21:31:03 ]
  dinsdag 30 december 2008 @ 21:31:55 #183
52357 Lambiekje
pi_64509995
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik weet ook wel dat er strategisch gebombardeerd werd. Maar was niet omdat de oorlog langer moest duren.
In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, was de luchtcampagne boven Duitsland wel degelijk van wezenlijk belang voor de geallieerde oorlogsinspanning. Niet zozeer vanwege de schade aan de industrie die werd toegebracht, maar omdat de Luftwaffe daar verslagen (uitgeput) werd. Mede daardoor konden de geallieerde het complete luchtoverwicht bereiken, wat ook nodig was voor de landing in Normandië.
Een amphibische landing is ook niet iets wat je zomaar effe uitvoert. De Canadezen hadden het in 1942 al in Dieppe geprobeerd. Dat was mislukt, en men was tot de conclusie gekomen dat voor een succesvolle landing zee- en luchtsuprematie noodzakelijk waren. En je moet natuurlijk flink wat manschappen en materieel verzamelen.

In tegestelling tot wat algemeen gedacht wordt, was het overigens niet zozeer de VS en de Britten die Duitsland versloegen, maar de Sovjet-Unie. Daar vond driekwart van het vechten plaats, en werd de Wehrmacht in mootjes gehakt. Tegen dat D-Day werd uitgevoerd, was Duitsland eigenlijk al verslagen, maar was het alleen nog een kwestie van tijd totdat de Russen in Berlijn stond.
Voor ons was D-Day overigens wel erg belangrijk, want zonder dat hadden we russisch gesproken.
Het gehele petrochemische industrie is compleet buiten schot gebleven afgezien van een ambstkantoortje.
Sabotage bij de Nazi is dus niet echt sprake als men echt de oorlog wil stoppen...
  dinsdag 30 december 2008 @ 21:32:01 #184
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64510003
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:28 schreef Wombcat het volgende:
Kort na ''D-Day'' voerden de Russen nog een offensief uit waarbij de resterende Duitse legergroep van enig belang werd vernietigd:

http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Bagration

(Huiveringwekkende foto van Duitse krijgsgevangenen.)
pi_64510112
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:32 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Kort na ''D-Day'' voerden de Russen nog een offensief uit waarbij de resterende Duitse legergroep van enig belang werd vernietigd:

Idd. Een offensief dat in West-Europa vrijwel onbekend was, maar waarbij meer troepen waren betrokken dan D-Day en er veel meer terreinwinst werd geboekt.
  dinsdag 30 december 2008 @ 21:35:25 #186
52357 Lambiekje
pi_64510166
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:32 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Later nog eens 10 miljoen een veelvoud wat de Nazis hebben gedaan.

Wie er nu fouter was in de oorlog. De cijfers zeggen de geallieerden. En dat staaft met oorlogen in Afganistan, Irak, Vietnam en noem maar op.
  dinsdag 30 december 2008 @ 21:36:24 #187
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64510206
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het gehele petrochemische industrie is compleet buiten schot gebleven afgezien van een ambstkantoortje.
Nee. Sterker nog, een olieraffinaderij in de buurt van Birkenau is gebombardeerd.
  dinsdag 30 december 2008 @ 21:37:44 #188
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64510282
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:35 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Later nog eens 10 miljoen een veelvoud wat de Nazis hebben gedaan.
Wat?
quote:
Wie er nu fouter was in de oorlog. De cijfers zeggen de geallieerden.
Over welke cijfers heb jij het? De Duitsers en Japanners hebben stuk voor stuk veel meer gemoord dan de Westelijke Geallieerden.
  dinsdag 30 december 2008 @ 21:39:23 #189
52357 Lambiekje
pi_64510362
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:36 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Nee. Sterker nog, een olieraffinaderij in de buurt van Birkenau is gebombardeerd.
dat is polen, dat is niet het petrochemische IG Farben of BASF e.d.
Deze olieraffinaderij is pas ingenomen na land overname. dat is toch iets anders.
pi_64510484
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:36 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

En Ploiesti in Roemenië.
pi_64510539
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Deze olieraffinaderij is pas ingenomen na land overname. dat is toch iets anders.
Volgens mij hebben de geallieerden zo'n beetje alle industriële centra in Duitsland gebombardeerd, maar ik kan zo snel effe geen lijstje vinden.
  dinsdag 30 december 2008 @ 21:43:14 #192
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64510581
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Maar waarom zouden die vernietigingskampen nu verzonnen zijn?
  zondag 4 januari 2009 @ 09:32:53 #193
52357 Lambiekje
pi_64638865
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:43 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Maar waarom zouden die vernietigingskampen nu verzonnen zijn?
Duitsers en Joden in een kwaad daglicht stellen. Het is zo overdrijven dat de overgebleven Joden denken van hier moeten we weg. We gaan ook naar het beloofde land. Precies als er bedacht is in ~1880.
De volgende stap was ook al beschreven en dat is dat Israel opgestokt moet worden tegen de moslims. Waarbij EU mee getrokken mag worden.

Het is kwalijk dat er geen echt eerlijke documentie is die stelt hoe het echt ging. Welke joden er werden gedeporteerd. Sommige joden werden dat namelijk niet. (moet nog even Ring of Power bekeken hoe en wat). Waarom de cijfers van de Holocaust zo flucteren. Wat de ideeen en plannen van BigPharma waren. Waarom veel ovens en gaskamers nooit gebruikt zijn? Waarom Auschwitz onrealistisch nagebouwd is?
Het is te gemakkelijk Hilter en de Nazis waren fout.
BigPharma wilde een human guiney pig centrum
pi_64639418
quote:
Op zondag 4 januari 2009 09:32 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Duitsers en Joden in een kwaad daglicht stellen. Het is zo overdrijven dat de overgebleven Joden denken van hier moeten we weg. We gaan ook naar het beloofde land. Precies als er bedacht is in ~1880.
De volgende stap was ook al beschreven en dat is dat Israel opgestokt moet worden tegen de moslims. Waarbij EU mee getrokken mag worden.

Het is kwalijk dat er geen echt eerlijke documentie is die stelt hoe het echt ging. Welke joden er werden gedeporteerd. Sommige joden werden dat namelijk niet. (moet nog even Ring of Power bekeken hoe en wat). Waarom de cijfers van de Holocaust zo flucteren. Wat de ideeen en plannen van BigPharma waren. Waarom veel ovens en gaskamers nooit gebruikt zijn? Waarom Auschwitz onrealistisch nagebouwd is?
Oh men jij bent echt ver heen...
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  zondag 4 januari 2009 @ 15:41:01 #195
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_64648120
Wat heeft dit alles eigenlijk met de symboliek op de dollar te maken?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 5 januari 2009 @ 15:05:22 #196
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64687206
quote:

[..]

Duitsers en Joden in een kwaad daglicht stellen.
Aha, ook de Joden.
quote:
Het is zo overdrijven dat de overgebleven Joden denken van hier moeten we weg. We gaan ook naar het beloofde land. Precies als er bedacht is in ~1880.
Zeg, oetlul, die ''overgebleven Joden'' waren voor een deel zelf Holocaustoverlenden. Die werden op een dag door Mengele van hun familieleden gescheiden, en zij hebben hun familieleden nooit meer teruggezien.

Perhaps the prophecy of our doom and death was wrong after all? The smoke, with the odor of burning flesh, that we suddenly smelled we passed off as the friction of the train's wheels on the rails. As the locomotive crept forward, we saw strangers on a ridge dressed in striped clothes with matching berets, walking like zombies and staring at our train as though they had been expecting us. We yelled, asking them to tell us where we were. But no words came back, just a sign from one of them: he slid his hand across his throat in a cutting gesture. The others that looked at our caravan twirled their fingers at the sky. We stared, frightened, in disbelief. We knew that it meant crematories.

http://www.nizkor.org/features/dentist/chapter-12.html

Het overdrijven begon kennelijk al bij aankomst in Auschwitz, zodat de gedeporteerden na de oorlog de wijk zouden nemen naar Palestina. Ja, waarachtig, dat is de meest plausibele verklaring. En ik maar m'n MAVOboekje napraten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kurt_Gerstein
quote:
Het is kwalijk dat er geen echt eerlijke documentie is die stelt hoe het echt ging.
Hoe weet jij dan hoe het echt ging?
quote:
Welke joden er werden gedeporteerd. Sommige joden werden dat namelijk niet.
Maar veel ook wel:

I overheard one man telling of an episode he had witnessed at the railroad station. He was from Vienna, and he said he saw a man about forty-five years old tell an SS officer that he had been arrested by mistake. "I fought in the First World War for Austria and lost both my legs. I am exempt from any deportation," the man had argued. He showed the officer his Iron Cross and his documents. The SS man, however, ripped them out of his hand and shredded them. Then he pushed the crippled man in front of an oncoming train. Another witness corroborated this story. "We all gasped," the storyteller continued, "as the train crushed him."
quote:
(moet nog even Ring of Power bekeken hoe en wat).
Ja, bekeek jij Ring of Power nog even. En lees daarna Borowski en Levi.
quote:
Guinea pig. Een guinea pig is een proefkonijn. De vergassingen hadden na een tijdje hun nut wel aangetoond, hoor.
  maandag 5 januari 2009 @ 15:08:37 #197
31101 _Led_
pi_64687340
quote:

[..]

Tegen zo veel stupiditeit kan ik maar 1 ding inbrengen :
zzz
pi_64697084
Even 1 ding, want de rest van de post waar je op reageert is me persoonlijk te extreem. Ik zoek liever de nuance.
quote:
Op maandag 5 januari 2009 15:05 schreef Sam_Spade het volgende:
Guinea pig. Een guinea pig is een proefkonijn. De vergassingen hadden na een tijdje hun nut wel aangetoond, hoor.
Er is natuurlijk wel heel veel onderzoek uitgevoerd op bv tweelingen en gehandicapten naar ik meen. In dit geval was er dus wel degelijk sprake van (beperkte groepen) proefkonijnen.
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  maandag 5 januari 2009 @ 21:45:26 #199
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64706539
quote:
Op maandag 5 januari 2009 18:43 schreef Boswachtertje het volgende:
Er is natuurlijk wel heel veel onderzoek uitgevoerd op bv tweelingen en gehandicapten naar ik meen. In dit geval was er dus wel degelijk sprake van (beperkte groepen) proefkonijnen.
Dat klopt, maar de oorzaak daarvan was voornamelijk rassenwaanzin. Die proefnemingen kwamen in ieder geval Big Pharma niet ten goede, wel de strijdkrachten (onder welke omstandigheden kan een piloot nog bestaan?).
  maandag 5 januari 2009 @ 21:51:46 #200
52357 Lambiekje
pi_64706923
Holocaust / Gaskamers?!. I don't think so. Had het altijd al een omslachtig en dure idioterie gevonden. Kan toch veel makkelijker allemaal waarom de moeite. Het verhaal klopt gewoon niet zoals het ons is verteld.
  maandag 5 januari 2009 @ 21:56:09 #201
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64707176
Het VHO is een neo-nazistische organisatie. Maar ik stel voor dat je Fok! van je gejengel verlost door met Verbeke mee te doen:

De Vlaamse negationist Siegfried Verbeke (63) wil in het concentratiekamp van Auschwitz vergast worden met Zyklon B, het gas dat de nazi’s gebruikten om de joden uit te roeien. Met die stunt wil Verbeke bewijzen dat de nazi-gaskamers een grote leugen zijn én hoopt hij een fortuin op te strijken van de Amerikaanse ex-goochelaar James Randi.

De excentrieke Randi loofde onlangs in een gesprek met het weekblad P Magazine een miljoen dollar uit voor wie erin slaagt het bewijs te leveren van paranormale krachten. Verbeke wil met zijn vrijwillige vergassing niet zozeer het bestaan van paranormale fenomenen bewijzen als wel aantonen dat de holocaust een fabel is. De negationist is ervan overtuigd dat Zyklon B niet dodelijk is. De stichting van James Randi reageerde voorlopig niet op het voorstel.

Verbeke zit momenteel in Ieper in de cel. Het Duitse gerecht vraagt zijn uitlevering. De Duitsers willen hem aan de tand voelen over het verspreiden van holocaust ontkennende literatuur via het internet. Hij riskeert er vijf jaar cel.

bron: Het Nieuwsblad

http://pretfles.skynetblo(...)wil-vergast-worden--
  maandag 5 januari 2009 @ 21:59:54 #202
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64707401
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:51 schreef Lambiekje het volgende:
. Het verhaal klopt gewoon niet zoals het ons is verteld.
En al die mensen die het zelf gezien hebben, dan? Lijden die aan wanen?
  maandag 5 januari 2009 @ 22:10:33 #203
52357 Lambiekje
pi_64707985
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:59 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

En al die mensen die het zelf gezien hebben, dan? Lijden die aan wanen?
Lees nu eerst maar eens. Wat ik al eerder heb gezegd. Auschwitz is TOTAAL vals nagebouwd.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 04:04:20 #204
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_64717109
quote:
Holocaust / Gaskamers?!. I don't think so. Had het altijd al een omslachtig en dure idioterie gevonden. Kan toch veel makkelijker allemaal waarom de moeite. Het verhaal klopt gewoon niet zoals het ons is verteld.
Heerlijk, die Lambiekje-logica.

'Ik begrijp het niet, dus het is niet zo'
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:42:49 #205
31101 _Led_
pi_64719222
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:10 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Lees nu eerst maar eens. Wat ik al eerder heb gezegd. Auschwitz is TOTAAL vals nagebouwd.
zzz
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:07:53 #206
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64732693
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:10 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Als je het al eerder gezegd hebt, zal ik het al wel gelezen hebben. Lijden die mensen nu aan wanen of niet?
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:13:53 #207
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64732948
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 04:04 schreef Rasing het volgende:

[..]

Heerlijk, die Lambiekje-logica.

'Ik begrijp het niet, dus het is niet zo'
''Als ze gewoon ten overstaan van het hele volk die moorden hadden gepleegd, was het veel eenvoudiger geweest''.
pi_64733433
quote:
Eeuh, waar zijn die 6 miljoen Europese joden dan gebleven in die tijdspanne van ~5 jaar? En de eigenaar van die site is ene Santomauro Michael, die naam komt op veel dubieuze websites van holocaust ontkenners voor.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_64733980
Ik heb dit topic tot mijn schaamte een beetje uit het oog verloren, maar:
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:41 schreef ATuin-hek het volgende:
Wat heeft dit alles eigenlijk met de symboliek op de dollar te maken?
Dat dus!

Back on topic please!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 19:36:38 #210
52357 Lambiekje
pi_64741254
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:24 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Eeuh, waar zijn die 6 miljoen Europese joden dan gebleven in die tijdspanne van ~5 jaar? En de eigenaar van die site is ene Santomauro Michael, die naam komt op veel dubieuze websites van holocaust ontkenners voor.

One Third of The Holocaust

9 uur materiaal waarom holocaust een hoax is.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 19:37:01 #211
52357 Lambiekje
pi_64741270
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:36 schreef ToT het volgende:
Ik heb dit topic tot mijn schaamte een beetje uit het oog verloren, maar:
[..]

Dat dus!

Back on topic please!
okidoki
pi_64757409
quote:
Op donderdag 25 december 2008 18:58 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Adelaar, ''masonieke term'', bol (symbool voor de aarde).
Ja, dus... Het barst van de occulte symboliek in de sportwereld, industrie, politiek, media, entertainment, enz. Dat maakt ze niet minder significant, maar geeft eerder een indicatie over hoeveel macht bepaalde groepen werkelijk hebben. Brood & spelen.
pi_64757417
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 12:12 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Je hebt wel eens van Columbus gehoord, neem ik aan.
Ja. Maar wat heeft het een met het ander te maken?
  woensdag 7 januari 2009 @ 17:45:49 #214
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64778596
quote:
Mag deze Nazipropaganda dan ook weg?
  woensdag 7 januari 2009 @ 17:47:20 #215
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64778650
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 04:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja. Maar wat heeft het een met het ander te maken?
Waarom zou men zich baseren op een religieus systeem dat overduidelijk kwetsbaar is (de bouw van de Toren werd al eens door God verstoord) en dat bovendien gebaseerd is op een zeer beperkt wereldbeeld?
pi_64781008
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:47 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Waarom zou men zich baseren op een religieus systeem dat overduidelijk kwetsbaar is (de bouw van de Toren werd al eens door God verstoord)
Als je zoals Lucifer, welke het spirituele hoofd is van de hele beweging, als God op aarde wil heersen, zul je die gehele wereld op de een of andere manier onder 1 gezag moeten brengen, in dit geval hemzelf dus, eventueel via een mens die hem representeert. Een gesplinterde wereld van verschillende regeringen, religies etc. zal nooit volledig buigen voor 1 centrale autoriteit of autoritair figuur. Er is dus maar 1 optie. Lucifer gelooft zelf werkelijk dat hij kan slagen in deze rebellie net zoals de personen die nu de hele NWO bouwen geloven dat zij zullen slagen en succesvol zijn. De waarheid is niet in hen dus in al hun overtuiging bouwen ze verder aan een inderdaal al bewezen falend idee. Vechten tegen God is zinloos.

[/quote]
en dat bovendien gebaseerd is op een zeer beperkt wereldbeeld?
[/quote]

Ik denk dat je eigen wereldbeeld in deze ook beperkt is. Ik ga nu even heel ver en dit is niet echt relevant voor de verdere discussie, maar om even een alternatief scenario te schetsen dan wat we op school hebben geleerd als absoluut waar (en waar naar mijn mening net zo veel bewijs voor is): als je uitgaat van het bijbelse verhaal was er een wereldwijde vloed dmv water onder de aarde en regen. Na herstructurering dmv aardverschuivingen, opwelling van bergen enz. ontstond er een nieuw landschap en onderscheid tussen land en zee. Hierna landde Noach met de ark en zijn nakomelingen bouwden babylon op.

Wetenschappers stellen dat na de zondvloed een ijstijd plaats heeft gevonden. Door gigantisch heet water van onder de aardkorst was het zeewater stukken warmer dan nu waardoor er meer verdampling plaatsvond. Tegelijkertijd werd zonlicht tegengehouden door vulkanische activiteit (as in atmosfeer etc) waardoor de atmosfeer koeler was. Dit is de enige manier waarop je een ijstijd krijgt, er is meer verdamping maar het is tegelijkertijd kouder dan normaal waardoor ijs vormt. Tegelijkertijd zijn kusten nog leefbaar door de warmere zee.

Als de wereldgeschiedenis zich niet over miljoenen jaren heeft uitgestrekt maar slecht enkele duizenden, is het aannemelijk dat er nog flinke bruggen tussen de continenten waren vlak na de vloed als gevolg van de ijstijd. Als de enige mensen ergens in het midden oosten leefden en zich daar verenigden in 1 stad met 1 taal, waarna God verschillende talen creeerde waardoor mensen niet meer konden communiceren, is het aannemelijk dat deze mensen zich verspreidden en hun eigen vestingen op bouwden. Hun religie; welke samen te vatten valt in vruchtbaarheidscultus/zonaanbidding, zullen ze in dat geval mee hebben genomen, zo ook naar Amerika via een noordelijke brug, eventueel zelfs met schepen aangezien onze voorouders van een paar duizend jaar geleden even intelligent of zelfs intelligenter waren als gevolg van minder genetisch verval en dus ook op technisch gebied vanalles presteerden.

Een aantal duizend jaar later komt vervolgens Columbus (ik vermoed zelf dat de vikingen al veel eerder waren aangezien die groenland al bezetten, dus waarom zouden ze niet verder zijn gekomen) aan in midden amerika en treft daar heidense stammen aan. Hun religie is zonne/vruchtbaarheidsreligie met onder andere pyramide achtige structuren, mensenoffers, zonnegoden als quetzalcoatl de gevederde slang (satan deed zich voor als een slang), etc. Daarnaast zijn er verhalen over een wereldwijde vloed en slechts enkele overlevenden in een indianenkano.

Als je hier serieus over wil discussieren zul je alles wat je denkt te weten in twijfel moeten trekken en alles onderzoeken.
pi_64781370
Het symbool van het oog in de driehoek is een veelgebruikt symbool door Christenen en andere monotheïsten.
Oorspronkelijk was het een Egyptisch symbool (Oog van Horus) en het vroege Boeddhisme gebruikte het oog ook.
Later is het veel gebruikt door de vrijmetselarij en verwante broederschappen en organisaties (ook de Illuminati, al bestaan die al 200 jaar niet meer). Tijdens de Franse Revolutie is het symbool ook gebruikt, door de revolutionairen.

De founding fathers van de VS wisten dat de Amerikaanse dollar belangrijk ging worden in de wereldhandel, en daarom hebben ze er voor de gein "Novus Ordo Seclorum" ofwel New World Order onder gezet.
Verder moet je er niets achter zoeken, of je moet al een conspiracy fan zijn.
pi_64781643
pi_64781689
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:01 schreef Bier.en.schieten het volgende:
Het symbool van het oog in de driehoek is een veelgebruikt symbool door Christenen en andere monotheïsten.
Oorspronkelijk was het een Egyptisch symbool (Oog van Horus) en het vroege Boeddhisme gebruikte het oog ook.
Later is het veel gebruikt door de vrijmetselarij en verwante broederschappen en organisaties (ook de Illuminati, al bestaan die al 200 jaar niet meer). Tijdens de Franse Revolutie is het symbool ook gebruikt, door de revolutionairen.

De founding fathers van de VS wisten dat de Amerikaanse dollar belangrijk ging worden in de wereldhandel, en daarom hebben ze er voor de gein "Novus Ordo Seclorum" ofwel New World Order onder gezet.
Verder moet je er niets achter zoeken, of je moet al een conspiracy fan zijn.
Ten tijde van de founding fathers was er nog geen dollar met dat teken.
pi_64781798
Klopt, correctie: Het ging om het ontwerp van de Great Seal of the United States. Daar hebben ze die tekst onder het oog/pyramide gezet. Pas sinds 1935 staat de voor- en achterkant van de seal op de dollar.

Zie hier:

http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Seal_of_the_United_States
http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_one-dollar_bill

donderdag 8 januari 2009 @ 14:05:20 #221
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64809561
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Als je hier serieus over wil discussieren zul je alles wat je denkt te weten in twijfel moeten trekken en alles onderzoeken.
Als je hier serieus over wilt discussieren, zul je moeten afzien van dooddoeners als ''wat we op school geleerd hebben'' en leugens als ''wetenschappers stellen dat na de zondvloed een ijstijd heeft plaatsgevonden.'' En het kan ook geen kwaad de herkomst van het zondvloedverhaal na te gaan.
pi_64811508
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:05 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Als je hier serieus over wilt discussieren, zul je moeten afzien van dooddoeners als ''wat we op school geleerd hebben'' en leugens als ''wetenschappers stellen dat na de zondvloed een ijstijd heeft plaatsgevonden.'' En het kan ook geen kwaad de herkomst van het zondvloedverhaal na te gaan.
Dat is nou precies waarom niemand samenzweringstheoriën serieus neemt.
Ze hanteren een eigen versie van de geschiedenis...
pi_64815355
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:50 schreef Bier.en.schieten het volgende:

[..]

Dat is nou precies waarom niemand samenzweringstheoriën serieus neemt.
Ze hanteren een eigen versie van de geschiedenis...
De geschiedenisboeken neem je wel serieus ?

http://www.telegraaf.nl/b(...)Fortuyn_dood___.html

http://www.uvm.edu/~jloewen/liesmyteachertoldme.php

http://www.nais-scouting.be/indiannewsdet.php?nn=27

http://www.cracked.com/ar(...)n-history-class.html
quote:
Geschiedenis is niet wat er gebeurd is, geschiedenis is wat de mensen zich herinneren ~ Jan Blokker

[ Bericht 18% gewijzigd door Resonancer op 08-01-2009 16:33:10 ]
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_64822362
Ik beweer toch niet dat Jan Blokker ongelijk heeft.
Maar als je beweert dat 9/11 en het hele verhaal daar omheen een leugen is, en de moord op Pim, en wat al niet meer is, moet je het bewijzen ook.

En het antwoord is ja. Alleen beseffen historici maar al te goed dat ze subjectief onderzoek doen naar iets wat gebeurd is. Ze benaderen dus de werkelijkheid alleen maar (Jan Blokker is zelf een historicus).
pi_64822749
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:30 schreef Bier.en.schieten het volgende:
Maar als je beweert dat 9/11 en het hele verhaal daar omheen een leugen is, en de moord op Pim, en wat al niet meer is, moet je het bewijzen ook.

En het antwoord is ja. Alleen beseffen historici maar al te goed dat ze subjectief onderzoek doen naar iets wat gebeurd is. Ze benaderen dus de werkelijkheid alleen maar (Jan Blokker is zelf een historicus).
Wat in je geschiedenis boeken is net zo subjectief! Die eeuwige discussie over feiten is echt zinloos, iets wat in je schoolboeken staat ga je toch ook niet natrekken dat neem je gewoon aan, netzozeer dat wanneer jij een artikel leest wat voor jou geloofwaardig overkomt dan neem je dat ook serieus. Ook lopen er hier op dit forum vast mensen rond die zelf iets onderzoeken.Daarnaast moet je in een zaak als 9/11 geen hoop houden dat daar ooit iets bewezen in zal worden. Hoewel het voor veel al duidelijk schijnt te zijn denk ik nou niet dat de overheid daar ooit zal toegeven dat het een inside job was. Als eenzame burger kun je het echt niet opnemen tegen de mensen met macht, geld en power.
Je haat niemand zolang je hem nog geringschat, maar pas als je hem gelijk of hoger schat
pi_64823202
Tsja als je niet kunt lezen is alles subjectief.
pi_64823501
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:52 schreef Bier.en.schieten het volgende:
Tsja als je niet kunt lezen is alles subjectief.
Het is geen aanval op je maar omdat jij het onderwerp weer naar voren haalde over of iets subjectief of objectief is moest mij dit van het hart! tenzij je je aangesproken voelt hoef je er verder niks mee te doen hoor
Je haat niemand zolang je hem nog geringschat, maar pas als je hem gelijk of hoger schat
pi_64824467
"Alleen beseffen historici maar al te goed dat ze subjectief onderzoek doen naar iets wat gebeurd is."

Wat ik bedoel is dat ik het op dat punt met je eens ben. En daarmee zijn geschiedenisboeken dus subjectief omdat de historici die ze maken hun informatie verkrijgen van al dan niet betrouwbare bronnen die stuk voor stuk moeten worden gewogen en gerangschikt naar belangrijkheid. En dat doet iedere auteur op een andere manier. Zucht.
pi_64826068
quote:

En ik beweer niet dat Jan Blokker gelijk heeft.

Je zal 'n historicus zijn die complotten bestudeerd, in welk hokje gaat die ?

Vallen de leugens over: CIA kampen in Europa, WMD's, EPA's leugens over de luchtkwaliteit na 9-11 , e.d. ook onder "wat al niet meer " ?

M.b.t 9-11 zijn er voldoende leugens verteld. Eén van de hoofdleugens van het 9-11 rapport: 9-11 was 'n suprise attack. . Hilarisch.
We hadden nooit verwacht dat datgene waar wij voor en tijdens 9-11 mensen op trainden ook echt zou gebeuren.

Genoeg off topic.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_64829341
De enige "hoofdleugen" is dat complottheorieën waar zijn. Hilarisch.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 08:44:18 #231
52357 Lambiekje
pi_64839786
quote:
uhhh er is meer bewijs dat het gestaged en georganiseerd dan amerika zelf. Er is GEEN enkel bewijs dat het OBL is geweest. Daar valt geen bewijs voor te vinden. Alles spreekt het tegen. Het is duidelijk dat je de feiten niet kent.
pi_64840717
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 08:44 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

uhhh er is meer bewijs dat het gestaged en georganiseerd dan amerika zelf. Er is GEEN enkel bewijs dat het OBL is geweest. Daar valt geen bewijs voor te vinden. Alles spreekt het tegen. Het is duidelijk dat je de feiten niet kent.
Feit 1: Die torens zijn ingestort
Feit 2: Simpele natuurkunde leert ons dat daar een flinke kracht voor nodig is, in de orde van zeg flinke verkeersvliegtuigen... wat overigens door duizenden live is gezien.

En tenzij we het over parallelle universums ed gaan hebben is er maar 1 waarheid, en volgens mij en zo ongeveer 99% van de aardbewoners is dat dus dat er een stel gekaapte vliegtuigen in gejakkerd zijn.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:34:23 #233
52357 Lambiekje
pi_64840796
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:30 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Feit 1: Die torens zijn ingestort
Feit 2: Simpele natuurkunde leert ons dat daar een flinke kracht voor nodig is, in de orde van zeg flinke verkeersvliegtuigen... wat overigens door duizenden live is gezien.

En tenzij we het over parallelle universums ed gaan hebben is er maar 1 waarheid, en volgens mij en zo ongeveer 99% van de aardbewoners is dat dus dat er een stel gekaapte vliegtuigen in gejakkerd zijn.
1. juist
2. onjuist torens konden minsten 2 tegelijk opvangen. Een windkracht 8 gaf al meer krachten op de torens.
live op is fake. een slechte layer met plakrandjes. Hoe zeker weetje wat je ziet op het journaal?
pi_64840847
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:34 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

1. juist
2. onjuist torens konden minsten 2 tegelijk opvangen. Een windkracht 8 gaf al meer krachten op de torens.
live op is fake. een slechte layer met plakrandjes. Hoe zeker weetje wat je ziet op het journaal?
Ga je nu weer met je holo-projectie theorie op de proppen komen, dezelfde theorie die al zo vaak ontkracht is?
pi_64840876
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 08:44 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Hij vraagt aan jou het te bewijzen, maar jij kan geen bewijs leveren. Je claimt alleen bewijs dat het NIET zo is gegaan als de officiele lezing te hebben, maar ook die bewijslast is discutabel te noemen.
pi_64841064
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:34 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

1. juist
En daar ga je mis, zoals ik je al eerder heb verteld waren die torens gebouwd middels een toentertijd nieuw bouwproces, en zijn ze niet ingestort door de netto kracht van de inslag, maar door het broos worden van de stalen pilaren van de dragende constructie door de hitte. Zoals bekend veranderen de eigenschappen van staal bij grote temperatuursverschillen, is elementaire natuurkunde.. Er is nog geen vergelijkingsmateriaal om de instorting ed mee te vergelijken, dus ook geen basis om bijvoorbeeld iets te kunnen zeggen over of de manier van instorten (recht naar beneden), en of dit wel of niet "normaal" is. En ik vertrouw internationale nieuwsmedia over het algemeen meer/beter dan wat mensen zelf op zolder fabriceren en vervolgens op youtube zetten...
pi_64841174
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:40 schreef 49euro het volgende:

[..]

Wat in je geschiedenis boeken is net zo subjectief! Die eeuwige discussie over feiten is echt zinloos, iets wat in je schoolboeken staat ga je toch ook niet natrekken dat neem je gewoon aan, netzozeer dat wanneer jij een artikel leest wat voor jou geloofwaardig overkomt dan neem je dat ook serieus. Ook lopen er hier op dit forum vast mensen rond die zelf iets onderzoeken.Daarnaast moet je in een zaak als 9/11 geen hoop houden dat daar ooit iets bewezen in zal worden. Hoewel het voor veel al duidelijk schijnt te zijn denk ik nou niet dat de overheid daar ooit zal toegeven dat het een inside job was. Als eenzame burger kun je het echt niet opnemen tegen de mensen met macht, geld en power.
Dus de genocide op Joden is subjectief te noemen?

vrijdag 9 januari 2009 @ 10:02:16 #238
52357 Lambiekje
pi_64841554
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ga je nu weer met je holo-projectie theorie op de proppen komen, dezelfde theorie die al zo vaak ontkracht is?
er is geheel geen holo nodig. Al die miljarden die het op tv hebben gezien, dat zielige plakplaatje overruled wat de handjevol op straat hebben gezien. En het was me en beroerd slecht graphics plaatje.

Alle het nieuws wat we op het journaal of in de krant als beeldmateriaal zien is gestaged. Niets is waar. Alles is zo verdraaid dat we in de foute dogmas blijven geloven.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 10:03:28 #239
31101 _Led_
pi_64841583
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:02 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

er is geheel geen holo nodig. Al die miljarden die het op tv hebben gezien, dat zielige plakplaatje overruled wat de handjevol op straat hebben gezien. En het was me en beroerd slecht graphics plaatje.

Alle het nieuws wat we op het journaal of in de krant als beeldmateriaal zien is gestaged. Niets is waar. Alles is zo verdraaid dat we in de foute dogmas blijven geloven.
Nietes !
zzz
  vrijdag 9 januari 2009 @ 10:04:48 #240
52357 Lambiekje
pi_64841628
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Er is geen genocide gepleegd op Joden.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 10:13:23 #241
31101 _Led_
pi_64841913
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:04 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee, dat waren allemaal etalagepoppen in die massagraven !
zzz
  vrijdag 9 januari 2009 @ 10:43:45 #242
52357 Lambiekje
pi_64842953
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:13 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Nee, dat waren allemaal etalagepoppen in die massagraven !
Logistiek is het een volkomen onmogelijkheid. Het is gebasseerd op leugens. Nuremberg Trial is vals.
Er is GEEN enkel onderzoek naar gedaan. Wij westerlingen hebben maar aangenomen wat de Russen ons verteld hebben. Wetenschappers die aangetoond hebben dat het een farce is zijn kort na publicatie vermoord.
Maar als je echt oprecht geinteressserd bent. In de Brave New Hyperlinks staat een knappe docu waarom het verhaal van massagraven niet KAN kloppen.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 10:53:12 #243
31101 _Led_
pi_64843359
begin 1940 waren er 80000 joden in amsterdam, in 1945 waren er nog 15000 over.
De rest is naar de Efteling gegaan ofzo ?
zzz
pi_64843438
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:43 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Logistiek is het een volkomen onmogelijkheid. Het is gebasseerd op leugens. Nuremberg Trial is vals.
Er is GEEN enkel onderzoek naar gedaan. Wij westerlingen hebben maar aangenomen wat de Russen ons verteld hebben. Wetenschappers die aangetoond hebben dat het een farce is zijn kort na publicatie vermoord.
Maar als je echt oprecht geinteressserd bent. In de Brave New Hyperlinks staat een knappe docu waarom het verhaal van massagraven niet KAN kloppen.
En dat komt uiteraard allemaal door de illuminati, alleen daar schijnen er in de loop van de laatste 500 jaar een aantal verschillende groepen van te zijn geweest, dus misschien kan je even vertellen wie het op dit moment precies zijn? De restanten van de Tempeliers misschien, of toch het Spaanse Alumbrados gezelschap, maar heel misschien ook wel de Beierse vrijmetselaars en jezuïeten?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:14:09 #245
52357 Lambiekje
pi_64844123
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:55 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En dat komt uiteraard allemaal door de illuminati, alleen daar schijnen er in de loop van de laatste 500 jaar een aantal verschillende groepen van te zijn geweest, dus misschien kan je even vertellen wie het op dit moment precies zijn? De restanten van de Tempeliers misschien, of toch het Spaanse Alumbrados gezelschap, maar heel misschien ook wel de Beierse vrijmetselaars en jezuïeten?
nee amerikaans militairisme.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:17:24 #246
31101 _Led_
pi_64844272
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:14 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat is wat ze willen dat je gelooft, onbegrijpelijk dat je daar in trapt
zzz
pi_64844664
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:14 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

De Amerikanen hebben 6 miljoen joden laten verdwijnen op een ander continent, wat onder volledige controle van de nazi's was?
pi_64844788
quote:

[..]

Je zit wel op het randje Lambiekje. Holocaust ontkenning is nog steeds strafbaar in Nederland.
pi_64844950
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je zit wel op het randje Lambiekje. Holocaust ontkenning is nog steeds strafbaar in Nederland.
Komt mooi uit, ze hebben nog een 4e napoleon nodig bij het bridgen in huize vrederust....
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:02:38 #250
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_64846072
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:34 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Komt mooi uit, ze hebben nog een 4e napoleon nodig bij het bridgen in huize vrederust....
Klaverjassen! En elke keer de twee tegenspelers beschuldigen van onderdeel van een complot zijn als ze seinen/samenwerken/troeven hebben etc.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_64846171
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:02 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Klaverjassen! En elke keer de twee tegenspelers beschuldigen van onderdeel van een complot zijn als ze seinen/samenwerken/troeven hebben etc.
Kom je even de koffie van mijn beeldscherm poetsen?????
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:28:59 #252
52357 Lambiekje
pi_64849091
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En dat is dus volslagen belachelijk als de feiten bekend zijn. Alleen al dat feit maakt dat de leiders iets onder het kleed proberen te verstoppen.

Het feit dat er niet over gediscussierd kan worden is ook kwalijk.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:30:24 #253
31101 _Led_
pi_64849145
Zeg Lambiekje, heb jij eigenlijk een baan of ben je 'professioneel' paranoide ?
zzz
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:31:12 #254
31101 _Led_
pi_64849176
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En dat is dus volslagen belachelijk als de feiten bekend zijn. Alleen al dat feit maakt dat de leiders iets onder het kleed proberen te verstoppen.
Nee, juist dat mensen als jij de holocaust niet 'onder het kleed proberen te verstoppen'
zzz
pi_64849192
Lambiekje, het is een compliment dat je zegt dat ik de feiten niet ken.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:49:44 #256
52357 Lambiekje
pi_64849875
quote:
1- De Eichmann-memoires geven uitgebreid de contacten van de nazi's met de zionisten aan over handelsbetrekkingen en samenwerking op het gebied van emigratie van joden.

2- Hoewel Eichmann openhartig verslag doet van wreedheden in Rusland waarvan hijzelf getuige was, spreekt hij bij zijn verslagen van bezoeken aan Auschwitz met geen woord over "gaskamers".

3- 1. Het woord "Endlösung" betekende volgens Eichmann slechts één ding: Evacuatie naar Madagaskar.

4- Zowel het aantal van 2,5 miljoen vernietigde joden in Auschwitz, als een totaal van 6 miljoen voor Europa verwijst Eichmann naar het rijk der fabelen.

5- Eichmann rekent als deskundige verantwoordelijk voor vrijwel alle jodentransporten in Europa haarfijn voor hoe volstrekt onzinnig deze miljoenenaantallen alleen al uit logistiek oogpunt zijn.

6-Met de getuigenis van de belangrijkste holocaust-getuigen Auschwitz-commandant Höss en Gerstein veegt Eichmann overtuigend de vloer aan.

Deze feiten zijn ervoor verantwoordelijk zijn dat de originele Eichmann-memoires door geen enkele mainstream-uitgeverij zijn gepubliceerd en ze feitelijk worden doodgezwegen.

Het Dagboek van Eichmann is al sinds meer dan 40 jaar in het bezit van de Israëlische overheid, die deze niet openbaar wil maken (waarom niet?) en daaruit alleen selectieve citaten levert. Het wordt niet vrijgegeven; een verzoek van een van de zonen van Eichmann werd enkele jaren geleden nog afgewezen.
bron
quote:
Death toll
Argument: The figure of six million Jewish deaths is an irresponsible exaggeration, and many Jews who actually emigrated to Russia, Britain, Israel and the United States are included in the number.
bron
Forty-Six Important Unanswered Questions Regarding the Nazi Gas Chambers

[ Bericht 2% gewijzigd door Lambiekje op 09-01-2009 13:59:40 ]
pi_64849950
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

geen idee, was jij erbij dan? We weten geen van alle wat er echt gebeurd is en zullen het waarschijnlijk ook niet komen te weten. We spreken over vermoedens aangezien geen van beiden controleerbaar zijn. Maar ik kan me herineren dat twee pagina's geleden er hier gevraagd werd om niet telkens af te dwalen op andere onderwerpen dus laten we weer ontopic gaan!
pi_64849962
Bron: forums.marokko.nl !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WHAHAHA

Edit:
Karl Adolf Eichmann (March 19, 1906–May 31, 1962), sometimes referred to as "the architect of the Holocaust", was a Nazi and SS-Obersturmbannführer (equivalent to Lieutenant Colonel). Due to his organizational talents and ideological reliability, he was charged by Obergruppenführer Reinhard Heydrich with the task of facilitating and managing the logistics of mass deportation of Jews to ghettos and extermination camps in Nazi-occupied Eastern Europe. After the war, he travelled to Argentina using a fraudulently obtained laissez-passer issued by the International Red Cross[1][2] and lived there under a false identity working for Mercedes-Benz until 1960. He was captured by Israeli Mossad agents in Argentina and tried in Israeli court on fifteen criminal charges, including crimes against humanity and war crimes. He was convicted and hanged in 1962. [Wiki]

Waarom zou uitgerekend hij praten over het aantal doden? Denk je niet dat hij die getallen verborgen zou willen houden?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:06:22 #259
52357 Lambiekje
pi_64850510
quote:
The Nuremberg Trials and the Holocaust
Do the 'war crimes' trials prove extermination?
pi_64851073
Ja want de lijsten van gedeporteerde mensen die nooit meer zijn teruggekomen wel.
En de massagraven ook. En de getuigenissen van de S.S.-ers en Nazi's die in de kampen "werkten".
Die dingen hebben allemaal als bewijsstukken gediend tijdens de zittingen.

Je wilt toch niet beweren dat de Joden die hun familie zijn kwijtgeraakt, onze bevrijders, de Nazi's én andere getuigen allemaal in het complot zitten?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:25:24 #261
31101 _Led_
pi_64851183
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:30 schreef _Led_ het volgende:
Zeg Lambiekje, heb jij eigenlijk een baan of ben je 'professioneel' paranoide ?
zzz
pi_64851604
maak dan als je hierover door wilt gaan een nieuw topic aan over de holocaust!
pi_64852091
Als Lambiekje dat doet gaat FOK! de politie bellen.
pi_64852266
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:22 schreef Bier.en.schieten het volgende:
Ja want de lijsten van gedeporteerde mensen die nooit meer zijn teruggekomen wel.
En de massagraven ook. En de getuigenissen van de S.S.-ers en Nazi's die in de kampen "werkten".
Die dingen hebben allemaal als bewijsstukken gediend tijdens de zittingen.

Je wilt toch niet beweren dat de Joden die hun familie zijn kwijtgeraakt, onze bevrijders, de Nazi's én andere getuigen allemaal in het complot zitten?
Welkom in de wondere logische wereld van Lambiekje.. Als er ergens 1 kleine discrepantie in zit, en als je goed zoekt is dat eigenlijk altijd wel het geval, is meteen alles er om heen ook nietwaar/niet gebeurd, en uiteraard onderdeel van het grote complot.. Maar welke illuminati groep dat complot dan precies aan het smeden is kan hij uiteraard niet zeggen, maar vaak genoemd door hem zijn de kamermeisjes van bilderberg hotels oid...

Gezond wantrouwen naar de overheid en zéker grote bedrijven is belangrijk, in zoverre heeft hij wel gelijk, maar hij slaat altijd zo door, vaak op basis van zeer dubieuze bronnen..
  vrijdag 9 januari 2009 @ 17:41:03 #265
52357 Lambiekje
pi_64859177
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:51 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Welkom in de wondere logische wereld van Lambiekje.. Als er ergens 1 kleine discrepantie in zit, en als je goed zoekt is dat eigenlijk altijd wel het geval, is meteen alles er om heen ook nietwaar/niet gebeurd, en uiteraard onderdeel van het grote complot.. Maar welke illuminati groep dat complot dan precies aan het smeden is kan hij uiteraard niet zeggen, maar vaak genoemd door hem zijn de kamermeisjes van bilderberg hotels oid...

Gezond wantrouwen naar de overheid en zéker grote bedrijven is belangrijk, in zoverre heeft hij wel gelijk, maar hij slaat altijd zo door, vaak op basis van zeer dubieuze bronnen..
Wat is dubieus. Ik vind overheid sites dubieus.

Ik sla niet door. In werkelijkheid is het nog veel erger, zo GODSGRUWELIJK erger. Wat ik aantip is alleen nog maar de topjes van de ijsbergen.

Als er ergens een taboo op heerst, geen open discussie en erg spasptisch op gereageerd wordt, is er is iets gigantisch mis. Zie aids, holocaust, codex e.d.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 17:52:26 #266
52357 Lambiekje
pi_64859560
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:35 schreef 49euro het volgende:
maak dan als je hierover door wilt gaan een nieuw topic aan over de holocaust!
Ik wil er heel graag over doorgaan maar hier heerst echt een misselijkmakend sfeer om heen.

Ik zou zeggen kijk naar de docu One Third of the Holocaust en die docu van David Cole. Als je dat bekekken hebt, dan snap je precies wat ik bedoel. Het verhaal dat we denken te weten is echt serieus kwalijk. En ik ben er nu van overtuigd dat Hitler het tegenovergestelde (wel wat gecharcheerd) was dan dat we hem van hebben beschuldigd. Zo kwalijk is het allemaal.

Eventueel kunnen we pm'en?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 18:07:59 #267
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64860045
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:52 schreef Lambiekje het volgende:
...
Is je kat dood?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 18:11:52 #268
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64860185
quote:

[..]

Ik ben benieuwd wat Orwell en Resonancer hiervan vinden.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 18:19:55 #269
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64860470
quote:
En in het Wikipediartikel leest men dat zulke beweringen volstrekt onzinnig zijn.
pi_64860535
Mja 49euro heeft wel gelijk: we gaan nu wel HEEL erg offtopic!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 18:23:21 #271
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64860573
Je mag best al mijn berichten verwijderen die niets met het onderwerp te maken hebben, als Lambiekje's Nazipropaganda ook verdwijnt.
pi_64860733
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 18:11 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat Orwell en Resonancer hiervan vinden.
Ik vind het off topic, maaruh ben dit boek aan het lezen:

Dat de genocide niet heeft plaatsgevonden lijkt me zeer, zeer, zeer, onwaarschijnlijk.
Dat de architecten ervan "de Nazi's " waren waren durf ik echter niet met zekerheid te zeggen.
Overigens toont het "holocaust -complot "al aan dat grootschalige complotten prima 'n tijdje (tijdens de uitvoering) geheim kunnen blijven.
Eisenhower1961.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 19:11:54 #273
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64862201
Lambiekje, geef hier eens antwoord op. Bruine lafbek.
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:53 schreef _Led_ het volgende:
begin 1940 waren er 80000 joden in amsterdam, in 1945 waren er nog 15000 over.
De rest is naar de Efteling gegaan ofzo ?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 19:58:24 #274
52357 Lambiekje
pi_64863958
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 19:11 schreef Sam_Spade het volgende:
Lambiekje, geef hier eens antwoord op. Bruine lafbek.
[..]
Waarom nu weer bruin?
Wat moet ik hier op antwoorden dan. Had in eerst instantie niet geantwoord omdat het te offtopic ging.

Een deel is gestorven door tyfus. Een deel is naar Israel gegaan. Een deel zal zelfmoord gepleegd hebben omdat ze denken dat de Duitsers iets zouden doen. Daarnaast zal wel een aanzienlijk groep gesneuveld zijn omdat ze zich misdroegen en niet wilde werken. En een groep zou zich niet meer durven vertonen na bevrijding voor de familie (ook al is het niet jouw schuld). En dan de gestelde zinloze slachtpartij (wat ik dus betwijfel of het wel zo gebeurd is).

Ik zeg overigens dat het geheel niet dat er geen vergassing heeft plaats gevonden. Ik stel alleen dat de cijfers ernstig over de top zijn gesteld naderhand. Waarbij nu langzamerhand zaken worden rechtgezet zoals bij Auschwitz. De vraag is waarom?

Overigens wanneer is iets genocide? Begrijp me niet verkeerd het is heel erg wat er gebeurd is in WO2. Maar waarom moet dat met een duizendvoud tigvoud (80-voud volgens de verschillende officiele rapporten en documentatie) overdreven worden? Wat ik eerder zei dat er geen genocide was, wilde ik eigenlijk zeggen dat het heel heel wat minder is geweest dan gesteld is volgens de orthodoxie.

Naderhand is er ook genocide gepleegd door onze westerse leiders met de Duitse krijgsgevangenen. Wat is erger? Ik bedoel waren al die nazis fout? waar ligt grens van verantwoordelijkheid? Is het dan terecht om ze dan maar om te leggen. Nu leggen we toch ook niemand om die de grootst mogelijke misdaden begaat. Na 4 keer toe met weekend verlof de mist in te gaan? Waarom kan dat nu niet en toen wel met duizenden te gelijk? Terwijl niet eens vast of er wel in die omvang misdaden begaan zijn door de Duitsers.
Want er is totaal geen eigen onderzoeken gedaan. Alles berust op de bevindingen van de Russen. Terwijl vrij wel direct nadat de oorlog over was, dat de Russen een groot gevaar zijn. Hoezo? Waar komt dat vandaan. Waarom geloven we alles op hun woord maar vervolgens wordt er wel een Gladio opgericht om dat de Russen zo gevaarlijk zijn.

Ik mis de logica waarom alles zo is als gesteld wordt door de orthodoxie? Waarom is Israel serieus betrokken bij 911, WO2 en nu met dreigend oorlog? Waarom waren de Joden in eerste plaats nu z'n gevaar? Waarom moesten ze weg? Waarom werden ze vermoord als gesteld door orthodoxie en niet naar Madagaskar als Hitler wilde? Waarom haten we hen zo (of tenminste opgelegde haat) ? Ik heb daar nooit een goed en begrijpend antwoord op gehad. Wat hebben de Joden gedaan dat deze conflict ontstond?
Waarom is Israel het beloofde land tussen de Palestijnen en de Arabieren? Dat is vragen om moeilijkheden.
Dan is ook nog de vraag, waarom steunt Amerika Israel zo gruwelijk?

Waarom is er nu een hetze dat we de moslims moeten haten, want daar komt het wel op neer?

Ik denk dat door WO2/holocaust te doorgronden waarom er nu zo escalerend conflict is in het midden-oosten. ?

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 09-01-2009 20:26:03 ]
  vrijdag 9 januari 2009 @ 20:02:08 #275
52357 Lambiekje
pi_64864122
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 18:28 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ik vind het off topic, maaruh ben dit boek aan het lezen:
[ afbeelding ]

Dat de genocide niet heeft plaatsgevonden lijkt me zeer, zeer, zeer, onwaarschijnlijk.
Dat de architecten ervan "de Nazi's " waren waren durf ik echter niet met zekerheid te zeggen.
Overigens toont het "holocaust -complot "al aan dat grootschalige complotten prima 'n tijdje (tijdens de uitvoering) geheim kunnen blijven.
niet heeft plaats gevonden is eigenlijk wel een te boute uitspraak van mij. Meer in de zin de schaal waarop gewoonweg niet waar is.
pi_64864349
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 19:58 schreef Lambiekje het volgende:

[..]Begrijp me niet verkeerd het is heel erg wat er gebeurd is in WO2. Maar waarom moet dat met een duizendvoud overdreven worden? ?
Een duizendvoud? Dus volgens jou zijn er maar 6000 joden door de nazi's omgebracht?
Of is dit weer een van je overdrijvingen?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 20:11:24 #277
52357 Lambiekje
pi_64864468
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:08 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Een duizendvoud? Dus volgens jou zijn er maar 6000 joden door de nazi's omgebracht?
Of is dit weer een van je overdrijvingen?
duizendvoud moet je niet te letterlijk nemen. Het ligt ergens tussen de 10voud en 100voud.
Tenminste de cijfers flucteren tussen 75.000 en 6 miljoen. De vraag is waarom is er z'n groot verschil in de officiele rapporten en documentatie.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 20:20:39 #278
52357 Lambiekje
pi_64864783
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 18:21 schreef ToT het volgende:
Mja 49euro heeft wel gelijk: we gaan nu wel HEEL erg offtopic!
Is het dan mogelijk om een aparte topic ervan te maken. Want eigenlijk is het nu een discussie wat niet open kan blijven liggen zonder dat ik mij zelf kan verantwoorden waarom ik zaken vind, zoals de terugkerende vraag van Sam_Spade. Zoals mijn antwoord op zijn vraag, ligt het best breed en is het dus niet grof weg maar om het te bespotten. Ik vraag me serieus af waarom was dat conflict er en waarom escaleert dat nu weer?
En ik denk dat het best een faire vraagstelling is. Ik ben me terdege van bewust dat een openlijke titel met holocaust er in niet geaccepteerd wordt. De vraag is dan wat zou een dekkende titel zijn. Want als ik zo begrijp is men wel bereid tot enig discussie. Suggestie?
pi_64864837
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:11 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

duizendvoud moet je niet te letterlijk nemen. Het ligt ergens tussen de 10voud en 100voud.
Tenminste de cijfers flucteren tussen 75.000 en 6 miljoen. De vraag is waarom is er z'n groot verschil in de officiele rapporten en documentatie.
Als ik je een tip mag geven, voorkom zulke overdrijvingen, want daardoor word je minder serieus genomen.

Sam_Spade gaf aan dat als er voor de oorlog 80.000 joden Amsterdam zaten, en erna nog maar 15.000 (en ik neem eigenlijk aan dat hij daarmee ook bedoelde dat er nog maar 15.000 traceerbaar waren, want er zullen weinig direct vanuit de concentratiekampen naar Israël zijn gegaan, dat in 1945 nog niet bestond), dat er wel 65.000 vermist zijn. Die moeten verklaard worden. In je vorige post verklaar je dat onvoldoende. Je geeft namelijk alleen maar aan wat de mogelijkheden zijn, zonder verder te onderbouwen welke getallen daarbij horen.

Die cijfers van 75.000 (totaal aantal doden) waar komen die vandaan? Want zelfs het bijgestelde dodenaantal van Auschwitz is al 1,5 miljoen en gaat daar ver bovenuit.
pi_64864860
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:20 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Is het dan mogelijk om een aparte topic ervan te maken. Want eigenlijk is het nu een discussie wat niet open kan blijven liggen zonder dat ik mij zelf kan verantwoorden waarom ik zaken vind, zoals de terugkerende vraag van Sam_Spade. Zoals mijn antwoord op zijn vraag, ligt het best breed en is het dus niet grof weg maar om het te bespotten. Ik vraag me serieus af waarom was dat conflict er en waarom escaleert dat nu weer?
En ik denk dat het best een faire vraagstelling is. Ik ben me terdege van bewust dat een openlijke titel met holocaust er in niet geaccepteerd wordt. De vraag is dan wat zou een dekkende titel zijn. Want als ik zo begrijp is men wel bereid tot enig discussie. Suggestie?
Lijkt me een goed plan.
pi_64865062
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:20 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wat valt er te discussiëren als jij dingen als "Daarnaast zal wel een aanzienlijk groep gesneuveld zijn omdat ze zich misdroegen en niet wilde werken" over de joden ten tijde van de 2e wereld oorlog zegt?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 20:34:18 #282
52357 Lambiekje
pi_64865248
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Als ik je een tip mag geven, voorkom zulke overdrijvingen, want daardoor word je minder serieus genomen.

Sam_Spade gaf aan dat als er voor de oorlog 80.000 joden Amsterdam zaten, en erna nog maar 15.000 (en ik neem eigenlijk aan dat hij daarmee ook bedoelde dat er nog maar 15.000 traceerbaar waren, want er zullen weinig direct vanuit de concentratiekampen naar Israël zijn gegaan, dat in 1945 nog niet bestond), dat er wel 65.000 vermist zijn. Die moeten verklaard worden. In je vorige post verklaar je dat onvoldoende. Je geeft namelijk alleen maar aan wat de mogelijkheden zijn, zonder verder te onderbouwen welke getallen daarbij horen.

Die cijfers van 75.000 (totaal aantal doden) waar komen die vandaan? Want zelfs het bijgestelde dodenaantal van Auschwitz is al 1,5 miljoen en gaat daar ver bovenuit.
quote:
Nehmen wir einmal an, ein HOLOCAUST-GUTMENSCH liest in der Zeitung die Mitteilung des polnischen Großrabbiners Joskowicz, daß in Auschwitz 6 Millionen(9) Juden umgebracht worden seien, wobei er vorher von Ex-Judenführer †Galinski erfuhr, daß es 4 Millionen (10) waren, um wiederum zwei Jahre später von demselben Galinski zu vernehmen, daß die "richtige" Zahl 1,5 Millionen (11) lauten müsse. Außerdem las unser braver Holocaust-Bundesbürger nach beim Gutachter der jüdischen Beate Klarsfeld Stiftung, J. C. Pressac, der ihm versicherte, in Auschwitz seien etwa 470 tausend (12) Juden vergast worden. Der Internationale Suchdienst des Roten Kreuzes (Abteilung Konzentrationslager) hingegen ermittelte für Auschwitz 66.206 (13) Todesfälle (alle Nationalitäten zusammen genommen). Trotzdem darf unser Holocaust-Gutmensch öffentlich nicht die Frage aufwerfen, welche Zahl denn richtig sei und warum, weil er sonst bis zu fünf Jahren hinter Gittern verschwinden würde.
bron
Rode kruis is niet zo maar een bron. Waarom stellen ze dat. Het getal voor joden zal dus nog veel lager liggen. Hoe kan het zo gigantisch verschillen. Mij is vertelt dat er 6 miljoen gedood zijn tijdens de oorlog, maar nu zie ik hier dat er zelfs alleen al voor Auschwitz dat gesteld wordt.

Als het zo duidelijk is dat er iets gebeurd is waarom liggen de getallen dan niet in redelijke marge bij elkaar. Iets zegt me dat er zaken niet kloppen aan holocaust-verhaal, toch? Waarom de opzichtige leugens/overdrijvingen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Lambiekje op 09-01-2009 20:57:49 ]
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:13:12 #283
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64866619
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:34 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

[..]

Rode kruis is niet zo maar een bron.
Je gebruikte nota bene eerder een Wikipedia-artikel waarin die bewering over het Rode Kruis naar het rijk der fabelen verwezen werd.

http://en.wikipedia.org/w(...)tee_of_the_Red_Cross
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:31:44 #284
52357 Lambiekje
pi_64867264
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:13 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Je gebruikte nota bene eerder een Wikipedia-artikel waarin die bewering over het Rode Kruis naar het rijk der fabelen verwezen werd.

http://en.wikipedia.org/w(...)tee_of_the_Red_Cross
dat verklaart nog steeds niet waarom de waardes zo drastisch verschillen van elkaar.
Frans instituut voor oorlogsmisdaden stelt het zelfs op 8 miljoen voor de gehele oorlog. Weer een ander bron stelt dat er alleen al in Auschwitz 9 miljoen zijn (Nuit et Bouillard docu). Waarom wordt er zo met miljoenen gesjoemeld.

Maar ik moet toegeven, je hebt wel degelijk naar de sites gesurfd wat ik aandroeg.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lambiekje op 09-01-2009 21:37:27 ]
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:37:51 #285
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64867495
Vind je 1.1 miljoen acceptabel? Dat wordt wel zo ongeveer algemeen aanvaard.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:55:08 #286
52357 Lambiekje
pi_64868243
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:37 schreef Sam_Spade het volgende:
Vind je 1.1 miljoen acceptabel? Dat wordt wel zo ongeveer algemeen aanvaard.
wat is acceptabel. Ik kan niet begrijpen waarom 3 miljoen zomaar in het niets kan. Zonder dat de andere kampen er meer bij krijgen. Hoe kan nu de helft van gehele oorlog zo maar in het niets geplaatst worden. En dat het ook algemeen geaccepteerd wordt. Het is nogal wat.
pi_64868352
Omdat het niet zo makkelijk is om te bepalen hoeveel doden er zijn gevallen. Het is allemaal niet zo goed bijgehouden.
Zelfs over bijvoorbeeld de aantallen vliegtuigen die door piloten zijn neergeschoten worden discussies gehouden.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:57:39 #288
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64868358
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:55 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

wat is acceptabel.
Bekijk die gegevens eens.
quote:
Ik kan niet begrijpen waarom 3 miljoen zomaar in het niets kan. Zonder dat de andere kampen er meer bij krijgen. Hoe kan nu de helft van gehele oorlog zo maar in het niets geplaatst worden. En dat het ook algemeen geaccepteerd wordt. Het is nog al wat.
Heb je enig bewijs dat het eerste getal algemeen plausibel werd geacht?

Jij schrijft: "Daarnaast zal wel een aanzienlijk groep gesneuveld zijn omdat ze zich misdroegen en niet wilde werken". Heb je enige reden om aan te nemen dat zij zich misdroegen en ''niet wilden werken''? Waarom zouden ze moeten werken? En hoe kun je sneuvelen als je je misdraagt? Bedoel je dat ze zijn doodgeschoten?

Waren dit mensen die zich hadden misdragen?

Zijn dit werkschuwen?

[ Bericht 32% gewijzigd door Sam_Spade op 09-01-2009 22:04:33 ]
  zaterdag 10 januari 2009 @ 08:54:08 #289
52357 Lambiekje
pi_64878600
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:57 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Bekijk die gegevens eens.
[..]

Heb je enig bewijs dat het eerste getal algemeen plausibel werd geacht?

Jij schrijft: "Daarnaast zal wel een aanzienlijk groep gesneuveld zijn omdat ze zich misdroegen en niet wilde werken". Heb je enige reden om aan te nemen dat zij zich misdroegen en ''niet wilden werken''? Waarom zouden ze moeten werken? En hoe kun je sneuvelen als je je misdraagt? Bedoel je dat ze zijn doodgeschoten?

Waren dit mensen die zich hadden misdragen?

[ afbeelding ]

Zijn dit werkschuwen?

[ afbeelding ]
hoho ik heb nooit gezegd dat de Duitster niet fout waren. Ik stel alleen het in drastisch mindere mate.
De vraag is waarom is het allemaal zo overdreven, naderhand?

quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:57 schreef Wombcat het volgende:
Omdat het niet zo makkelijk is om te bepalen hoeveel doden er zijn gevallen. Het is allemaal niet zo goed bijgehouden.
Zelfs over bijvoorbeeld de aantallen vliegtuigen die door piloten zijn neergeschoten worden discussies gehouden.
Kijk dat snap ik ook best dat het lastig is te bepalen. Maar het kan toch niet zo zijn dat je je in 75% vergist. Daar zit een doelbewustheid achter. Er is daarmee een onjuist denkbeeld gekweekt over de Nazis en Duitsland. Waarom moeten we een vertekend beeld hebben van de oorlog? Zodat we een Koude Oorlog accepteren?

@Tot
Ohh en voor de aparte topic. Is "Het Madagaskar Plan" wat?

[ Bericht 13% gewijzigd door Lambiekje op 10-01-2009 09:12:26 ]
pi_64878693
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 08:54 schreef Lambiekje het volgende:

Kijk dat snap ik ook best dat het lastig is te bepalen. Maar het kan toch niet zo zijn dat je je in 75% vergist. Daar zit een doelbewustheid achter. Er is daarmee een onjuist denkbeeld gekweekt over de Nazis en Duitsland. Waarom moet we een vertekend beeld hebben van de oorlog? Zodat we een Koude Oorlog accepteren?

De meest realistische schattingen zitten tussen de 4 en 6 miljoen tegenwoordig, dan is de foutmarge al een suk kleiner. De rest is voor zover ik weet uitermate speculatief. Je moet er ook rekening mee houden dat mensen agenda's hebben. Juist degenen die met al die lage getallen komen, zijn in het algemeen anti-joods en vaak zelfs nazistisch. Die hebben er dus alle belang bij om de getallen lager uit te laten komen. Houd daar ook rekening mee. En je zult wel reageren dat de joden er ook belang bij hebben, maar dat belang is van een andere orde imo.
Anyway: als je wilt beweren dat het lager is als die 4 miljoen, dan zul je met een uitermate goede onderbouwing moeten komen waarom het niet klopt. Oftewel: getalsmatig aangeven waar al die joden gebleven zijn.

En verder ben ik van mening dat het uiteindelijk geen flikker uitmaakt of het nu (pak 'm beet) 2 of 6 miljoen joden waren die als gevolg van de nazi's zijn gestorven, en hoe ze gestorven zijn maakt ook weinig uit. Als het bewust is geweest d.m.v. gaskamers (o.i.d.) dan is het uitermate verwerpelijk. Maar als het komt doordat in overvolle kampen onder slechte omstandigheden tyfusepidemieën uitbreken, is het net zo verwerpelijk. Want de nazi's stopten ze in die kampen omdat ze eigenlijk van de mensen af wilden, en dat dan deden door ze flink uit te buiten.
Ook als Hitler er niet specifiek opdracht voor gegeven, is hij hiervoor trouwens verantwoordelijk. Hij was namelijk der Führer, en had uitdrukkelijk uitgesproken de alleenheerser over Duitsland te zijn. En is daarmee automatisch eindverantwoordelijke voor wat er gebeurde.
Buiten het x aantal joden die onder het nazi-bewind zijn omgekomen, heeft Hitler ook nog een vergelijkbaar aantal aan andere bevolkingsgroepen/minderheden in kampen gestopt die in grote getale zijn omgekomen. Daarnaast heeft hij een aantal veroveringsoorlogen gestart, culminerend in het conflict tussen Rusland en Duitsland in WO2. Wat nog altijd het grootste conflict ooit is geweest (tussen twee verwerpelijke regimes) met het grootste aantal slachtoffers. Dus ja: Hitler is wel degelijk een evil mastermind van de grootste soort.

Maar eigenlijk zouden we de discussie toch voortzetten in een ander topic? En het lijkt me dat jij de persoon bent om een topic te openen hierover, want hij hebt namelijk de afwijkende stelling en bent dus het meest aangewezen om de OP te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2009 09:10:30 ]
pi_64878757
1 vraag Lambiekje, durf je wat je hierboven zei (over dat joden gewoon werkschuwen waren etc.) ook recht in het gezicht van een jood te zeggen die zelf de oorlog heeft overleeft, dat het allemaal gewoon wat is overdreven?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  zaterdag 10 januari 2009 @ 09:24:46 #292
52357 Lambiekje
pi_64878789
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 09:09 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De meest realistische schattingen zitten tussen de 4 en 6 miljoen tegenwoordig, dan is de foutmarge al een suk kleiner. De rest is voor zover ik weet uitermate speculatief. Je moet er ook rekening mee houden dat mensen agenda's hebben. Juist degenen die met al die lage getallen komen, zijn in het algemeen anti-joods en vaak zelfs nazistisch. Die hebben er dus alle belang bij om de getallen lager uit te laten komen. Houd daar ook rekening mee. En je zult wel reageren dat de joden er ook belang bij hebben, maar dat belang is van een andere orde imo.
Anyway: als je wilt beweren dat het lager is als die 4 miljoen, dan zul je met een uitermate goede onderbouwing moeten komen waarom het niet klopt. Oftewel: getalsmatig aangeven waar al die joden gebleven zijn.
Het officiele plakaat in Auschwitz stelt nu dat er anderhalf miljoen zijn. Terwijl dat voor 1995 altijd 4 miljoen waren. Hoe kan het dat het officieel geaccepteerd wordt. Ik neem aan de er binnen de EU over vergaderd is. Ik vind het eigenlijk schokkender dat het niet breed uit gemeten is in het journaal. Waarom zou Polen dat doen ?
quote:
En verder ben ik van mening dat het uiteindelijk geen flikker uitmaakt of het nu (pak 'm beet) 2 of 6 miljoen joden waren die als gevolg van de nazi's zijn gestorven, en hoe ze gestorven zijn maakt ook weinig uit. Als het bewust is geweest d.m.v. gaskamers (o.i.d.) dan is het uitermate verwerpelijk. Maar als het komt doordat in overvolle kampen onder slechte omstandigheden tyfusepidemieën uitbreken, is het net zo verwerpelijk. Want de nazi's stopten ze in die kampen omdat ze eigenlijk van de mensen af wilden, en dat dan deden door ze flink uit te buiten.
UIt verscheidene documentatie blijkt dat Zyklon B was gebruikt om te ontluizen en de tyfus uit te bannen.
Tevens waren de Duitser zo het voedsel aan het distributeren dat de kampen evenveel kregen als de normale burgers per hoofd. Het ging pas mis toen de geallieerden de railsen kapot maakten.

Ook zijn groots aantal sterfgevallen nà de bevrijding van de kampen. De geallieerden gaf men lekker veel te eten en dat is nu net iets wat je lichaam niet accepteerd na uithongering. Duizenden hebben zich dood gegeten door het rijke proteïne voedsel. Deze gestorvenen zijn geëtaleerd als zijnde Nazi slachtoffers.
Kijk dat iemand zich dood eet kan je niemand kwalijk nemen al zouden de Amerikanen wel beter moeten weten. Wat wel kwalijk is is dat ze vervolgens wel als Nazi-slachtoffers gekwalificeerd zijn.
Eisenhouwer heeft op deze manier een zeer foute kijk op de zaak gegeven. Het is gewoon niet fair.
quote:
Ook als Hitler er niet specifiek opdracht voor gegeven, is hij hiervoor trouwens verantwoordelijk. Hij was namelijk der Führer, en had uitdrukkelijk uitgesproken de alleenheerser over Duitsland te zijn. En is daarmee automatisch eindverantwoordelijke voor wat er gebeurde.
Buiten het x aantal joden die onder het nazi-bewind zijn omgekomen, heeft Hitler ook nog een vergelijkbaar aantal aan andere bevolkingsgroepen/minderheden in kampen gestopt die in grote getale zijn omgekomen. Daarnaast heeft hij een aantal veroveringsoorlogen gestart, culminerend in het conflict tussen Rusland en Duitsland in WO2. Wat nog altijd het grootste conflict ooit is geweest (tussen twee verwerpelijke regimes) met het grootste aantal slachtoffers. Dus ja: Hitler is wel degelijk een evil mastermind van de grootste soort.
Ik twijfel eigenlijk wie het verwerpelijkst is. Als je kijkt naar Vietnam en Iraq. Dan ben ik geneigd te zeggen de Amerikanen. Net als Saddam was Hitler geinstalleerd door de Amerikanen. Er wordt dus naar mijn idee op een zeer smerig niveau Risk gespeeld.
quote:
Maar eigenlijk zouden we de discussie toch voortzetten in een ander topic? En het lijkt me dat jij de persoon bent om een topic te openen hierover, want hij hebt namelijk de afwijkende stelling en bent dus het meest aangewezen om de OP te maken.

klopt ... eens met de naamgeving wat ik hierboven aangeef?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 10-01-2009 09:35:04 ]
  zaterdag 10 januari 2009 @ 09:28:00 #293
52357 Lambiekje
pi_64878818
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 09:19 schreef DutchErrorist het volgende:
1 vraag Lambiekje, durf je wat je hierboven zei (over dat joden gewoon werkschuwen waren etc.) ook recht in het gezicht van een jood te zeggen die zelf de oorlog heeft overleeft, dat het allemaal gewoon wat is overdreven?
Waarom zou ik dat doen. Ik heb niet over één individu. Ik gaf alleen maar aan dat er ook andere doodsoorzaken van mensen zouden kunnen zijn. In rare omstandigheden doen mensen vreemde dingen.
pi_64878842
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 09:24 schreef Lambiekje het volgende:
Net als Saddam was Hitler geinstalleerd door de Amerikanen.
Nee. Wel had het duitse industrieel belangen om Hitler op die plek te krijgen, maar dat is niet hetzelfde als de amerikanen. En er waren nog meer partijen die dachten Hitler te gebruiken voor hun doelen.
quote:
klopt ... eens met de naamgeving wat ik hierboven aangeef?
Ik vind het best. Alleen heb je wel kans met die naamgeving dat je het meer over het Madagascarplan gaat hebben dan de holocaust.
pi_64879316
Of de getallen van holocaust kloppen laat ik in het midden daarin heb ik me niet verdiept maar ik zag hierboven dat er foto's werden aangehaald. Veel foto's van de stapels doden en massagraven zijn nep. Dat is geen mening dat is een feit!

Wat je ziet zijn dezelfde mensen in dezelfde houding, we kunnen aannemen dat het om dezelfde foto gaat alleen zijn er bij twee "lijken" bij geplaatst, op een ander forum hoorde ik dat ze poppen ervoor gebruikte of dit waar is weet ik niet maar het is wel erg verdacht.

Met deze foto werd in mijn geschiedenisboek verteld dat de rook uit de verbrandingskamers kwam, onlangs kwam ik in een discussie de andere foto tegen waar geen rook is. toevallig?
Nogmaals ik ontken niets, ik sterk niets af, ik zeg alleen dat er wel dingen niet kloppen rond de holocaust.
pi_64879482
Ik ga achter de schermen ff in overleg; Holocaustontkenning is strafbaar, maar je praat er zelf over en niet de beheerders van Fok. Daarbij IS dit BNW waarin samenzweringstheorieën besproken worden.
Je hoort nog van me. Tot die tijd heb ik graag dat we weer over Illuminatietekens op dollars gaan praten en dat mensen elkaar niet meer voor bruine lafbek of zo uitschelden omdat ze naar mijn verzoek hierover luisteren!
pi_64881128
We hebben overlegd, en we willen hier gewoon geen zaken die bij de wet verboden zijn.
Holocaustontkenning is verboden, ergo willen we deze discussie hier niet hebben.

Dit onderwerp is niet het eerste onderwerp dat tegen de schenen van de gevestigde orde schopt en die volgens velen de grens van goede smaak ver overschrijdt, maar het verschil tussen dit onderwerp en alle andere is dat er gewoon een wet is die wat Lambiekje doet, gewoon keihard strafbaar stelt, en daar zijn we hier op Fok gewoon geen platform voor.

Lambiekje, ondanks dat ik op zich wel interesse heb in wat je hierover te zeggen hebt, deel ik je bij deze officieel mede dat je dit onderwerp helaas elders zult moeten bespreken.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 12:46:47 #298
52357 Lambiekje
pi_64882068
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:10 schreef ToT het volgende:
We hebben overlegd, en we willen hier gewoon geen zaken die bij de wet verboden zijn.
Holocaustontkenning is verboden, ergo willen we deze discussie hier niet hebben.

Dit onderwerp is niet het eerste onderwerp dat tegen de schenen van de gevestigde orde schopt en die volgens velen de grens van goede smaak ver overschrijdt, maar het verschil tussen dit onderwerp en alle andere is dat er gewoon een wet is die wat Lambiekje doet, gewoon keihard strafbaar stelt, en daar zijn we hier op Fok gewoon geen platform voor.

Lambiekje, ondanks dat ik op zich wel interesse heb in wat je hierover te zeggen hebt, deel ik je bij deze officieel mede dat je dit onderwerp helaas elders zult moeten bespreken.
Punt 1 het is geen ontkenning/negationisme , het is meer revisionisme wat ik wil.

Jammer want dat maakt het dus wel mogelijk dat het fascistische militarisme kan blijven bestaan. Door deze dogma in stand te houden is het mogelijk dat we massaal in Vietnam, Irak en dergelijke storten en zal er nooit vrede komen.

Zo dat wilde ik nog zeggen en nu is het afgesloten en klaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 10-01-2009 13:32:50 ]
pi_64890455

Ik zie een driehoek! De Palestijnen zijn Illuminati's!

En de anti-semitische theoriën van meneer Lambiekje moeten ook als dogmatisch worden bestempeld.
Hier is de bron van alle kwaad: http://nl.wikipedia.org/wiki/Protocollen_van_de_wijzen_van_Sion

Er is nog hoop voor je.
pi_64890644
Heeft volgens mij weinig te maken met Illuminati-symbolen op dollars.
Daar gaat het onderwerp hier over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')