En de adelaar was voor de 'masons' geen symbool ?quote:Op donderdag 25 december 2008 18:58 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Adelaar, ''masonieke term'', bol (symbool voor de aarde).
100.000 gulden in 1635 voor 40 tulpen bollen. Wat zou het huidige equivalent zijn een miljard?quote:In 1623 kostte één enkele tulpenbol van een populaire soort 1000 gulden, terwijl het gemiddelde jaarinkomen op 150 gulden lag. Rond 1635 liep de begeerte zo hoog op dat sommige mensen bereid waren evenveel te betalen voor een zak tulpenbollen als voor een rijtje Amsterdamse grachtenpanden. Een goede handelaar kon 6000 gulden per maand verdienen.
n 1635 werd een koop geregistreerd van veertig tulpenbollen tegen een prijs van 100.000 gulden. Op dat moment kostte een ton boter rond de 100 gulden en acht vette varkens waren 240 gulden waard. Een record was de verkoop van de beroemdste tulpenbol, de Semper Augustus: deze werd in Haarlem voor 6000 gulden, de prijs van een grachtenhuis, verkocht. Voor een bol van de paars-witte papagaaitulp Viceroi, die half zoveel waard was als de Semper Augustus, werd de volgende prijs overeengekomen: 2 karrenvrachten tarwe, 4 karrenvrachten rogge, 4 vette ossen, 8 vette varkens, 12 vette schapen, 2 vaten wijn, 4 vaten bier, 1000 pond kaas, een bed, een zilveren kelk en kleding.
bron
Nee, natuurlijk niet, Lambiekje. Alleen jij weet daarvan. En je hebt zo te zien je best gedaan, alle standpunten weer te geven.quote:Op zaterdag 27 december 2008 10:32 schreef Lambiekje het volgende:
Weet men eigenlijk wel van de idiote tulpenhandel in de 17e eeuw
Dat is volgens mij ook de enige bewuste redenatie die je kan doen met dit symbool.quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:04 schreef Man-E-Faces het volgende:
Geen nuchtere morele shit de pyramide met dat oog. Waar discussieren we nog over?
Men.. Je ziet toch dat het geen zuivere soep is als je dta symbool ziet? Pyramide > hierarchie > alziend oog aan de top. is niets meer dan machtszieke shit.
En weer andere mensen denken te simpel.quote:Op zondag 28 december 2008 17:10 schreef Hakkyy het volgende:
Deze mensen willen zo graag dat er "meer" is, heb wel met ze te doen enerzijds....
Misschien zijn mensen zo "blij" dat ze een verband hebben kunnen leggen tussen bepaalde gegevens of ze zijn wellicht zo verbaasd dat ze er automatisch in geloven met als achterliggende gedachte van ( DAT KAN TOCH NIETTTT????? )
Tegenwoordig kan je niet eens een circel in je logo plaatsen of een freak begint al te gillen van OMGGGGGG DAAR ZIT MEER ACHTERRRR
dat moet je het laatste zijn om het te doorgronden.quote:Op vrijdag 26 december 2008 12:21 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Dat zonder meer.
[..]
Ik ben nu eenmaal geen politicus.
dat zijn juiste de geofferde van waar wij (Man-E-Faces, ik) op af willen geven.quote:[..]
Als ik die wel zag, zou ik ongetwijfeld afgeven op Joden en negers, zoals jij.
Wat bedoel je daarmee?quote:Op vrijdag 26 december 2008 12:12 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Je hebt wel eens van Columbus gehoord, neem ik aan.
O, ik heb net vernomen dat dat nogal meeviel.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:16 schreef Lambiekje het volgende:
dat zijn juiste de geofferde van waar wij op af willen geven.
Hoe fout kan je denken?
Hierbij had je het wel kunnen laten.quote:
.quote:Columbus was echt niet de eerste op Amerikaans grondgebied
Je ziet het fout. Ik probeer de joden niet te kleineren? Kennelijk als je het wat bijsteld het aantal slachtoffers kwets je de nabestaanden door te stellen dat de Nazis minder erg waren en hun verdriet minder serieus neemt. Dat is ook een dubbele gedachten.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:24 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
O, ik dacht dat dat nogal meeviel.
maar wie is wijzer indiaan of spanjool?quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:25 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Hierbij had je het wel kunnen laten.
[..]
.
Nee, zo'n vermoeden heb ik ook.
''Wat bijstelt'', maar natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:31 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je ziet het fout. Ik probeer de joden niet te kleineren? Kennelijk als je het wat bijsteld het aantal slachtoffers kwets je de nabestaanden door te stellen dat de Nazis minder erg waren en hun verdriet minder serieus neemt. Dat is ook een dubbele gedachten.
Lees in godsnaam eens wat je zelf schrijft. Wat probeerden de Nazi's dan wel niet?quote:De geallieerden probeerden Hitler/nazis zwart te maken en te gelijk Joden kleineren. Bespottelijk is het.
Dat is een onzinnige vraag.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:32 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
maar wie is wijzer indiaan of spanjool?
precies dat dacht ik al.quote:
Ik snap niet waarom de nazi miljarden hebben uitgegeven aan deportatie en onderdak voor ettelijk maanden aan miljoenen (uitgaande van de geaccepteerde cijfers), toch de mensen van voedsel (oke niet best maar toch) en medicatie voor zien en dan als nog af te maken met dure gas. Het hele logistiek om uit alle uit hoeken van Europa Joden (overigens selectief bepaalde Joden - bekijk Ring of Power voor gedetailleerde uitleg) transporteren. Daar moeten duizenden bij betrokken zijn. zonder dat een geallieerde z'n trein bevrijd.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:33 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
''Wat bijstelt'', maar natuurlijk.
[..]
Lees in godsnaam eens wat je zelf schrijft. Wat probeerden de Nazi's dan wel niet?
Is dat wel zo?quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:53 schreef Lambiekje het volgende:
Maar in geen enkel hotel heeft een kamer 13 of een verdieping 13. Waarom is dat?
Het valt meer op als je het ter plekke doet.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:49 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom de nazi miljarden hebben uitgegeven aan deportatie en onderdak voor ettelijk maanden aan miljoenen (uitgaande van de geaccepteerde cijfers), toch de mensen van voedsel (oke niet best maar toch) en medicatie voor zien en dan als nog af te maken met dure gas. Het hele logistiek om uit alle uit hoeken van Europa Joden (overigens selectief bepaalde Joden - bekijk Ring of Power voor gedetailleerde uitleg) transporteren. Daar moeten duizenden bij betrokken zijn. zonder dat een geallieerde z'n trein bevrijd.
Waarom zulke moeite? Welke psychopaat gaat nu miljarden uitgeven om zijn vijand pas na ettelijke maanden te vermoorden. Het is leuk om sadistje te spelen maar daar ga je geen miljarden, kostbare tijd en mankracht aan besteden. Waarom niet gewoon ter plekke in Boudapest, Amsterdam of Hamburg met een simpele messteek als je die untermenschen zo haat.
Ik kan daar niet bij. Tenzij je de kampen niet als doodkampen ziet maar als werkkampen. Dan valt meteen alles op zijn plaats.
http://www.nationmaster.com/encyclopedia/Thirteenth-floorquote:Op dinsdag 30 december 2008 20:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is dat wel zo?
Ik ben vaak genoeg in hotels geweest en het is me nog nooit opgevallen dat kamer of verdieping 13 miste. Maar ik heb er ook niet specifiek op gelet. Moet ik eens doen.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
http://www.nationmaster.com/encyclopedia/Thirteenth-floor
Oftewel in the VS en Canada, niet in Europa. En er staat dan ook nog "sometimes" bij, oftewel: lang niet altijd.quote:However, in some countries, including the United States and Canada, buildings will sometimes purposely omit the thirteenth floor, because in these countries, 13 is considered an unlucky number.¨
quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:53 schreef Lambiekje het volgende:Maar in geen enkel hotel heeft een kamer 13 of een verdieping 13.
oke naar de eerste de beste tra in het bos.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het valt meer op als je het ter plekke doet.
waarom zouden er vragen zijn. de gewoon nietjoodse man verraade toch dat zijn buur(t)man onderduikers had. Dus joden op straak neerknallen werd door niemand raar gevonden. Dat joden slecht waren dat was wel duidelijk gemaakt.quote:Plus je kunt aan de mensen verkopen dat ze worden gedeporteerd en te werk gesteld. Daar krijg je minder vragen over dan wanneer je iedereen op straat in Amsterdam neerschiet.
ook ernstig als men zo dacht. Dan was het toch goedkoper geweest als het op ene weiland als nog doen.quote:Het verhaal dat de joden gedeporteerd werden naar werkkampen, werd bijvoorbeeld in Nederland voor zoete koek geslikt. Als ze ter plekke waren vermoord, dan had je waarschijnlijk wat meer verzet gekregen. Nu werd er vooral sympathiek meegewerkt.
dat betwijfel ik. spoorrails vernielen. Maar he wacht de handel van benzine (Shell) en andere goederen moesten gewoon doorgaan. Onderzeeer onderdelen. Noem maar op. Geld verdienen oorlog wat maakt het uit.quote:Treinen bevrijden door geallieerden in bezet gebied was niet zo makkelijk natuurlijk, dus die vlieger gaat niet op.
oh ik dacht dat het wel bekend was dat het om VS ging. NL heeft toch gewoon 13e verdiepingen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
[..]
Oftewel in the VS en Canada, niet in Europa. En er staat dan ook nog "sometimes" bij, oftewel: lang niet altijd.
Je eerdere stelling verdient dus enige bijstelling.
[..]
Waar baseer je het op dat joden op straat neerknallen gewoon werd gevonden? Misschien keek men daar in Duitsland niet zo erg van op, maar in de bezette gebieden was het wel wat anders.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:05 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
oke naar de eerste de beste tra in het bos.
[..]
waarom zouden er vragen zijn. de gewoon nietjoodse man verraade toch dat zijn buur(t)man onderduikers had. Dus joden op straak neerknallen werd door niemand raar gevonden. Dat joden slecht waren dat was wel duidelijk gemaakt.
Toch is het een feit dat men zo dacht. Zeker in de eerste oorlogsjaren was het in NL zoveel mogelijk business as usual.quote:ook ernstig als men zo denkt. Dan was het toch goedkoper geweest als het op ene weiland als nog doen.
waarom die idiote logistiek. Het verhaal van doodkampen is gewoon onhoudbaar in mijn ogen.Het had een heel ander doel dan dat wij geleerd hebben.
Er werden ook regelmatig spoorrails vernield. Maar die werden ook weer gerepareerd. Ondanks alle sabotages en inspanningen van de geallieerden om de productie in Duitsland terug te brengen, steeg die door de hele oorlog heen. Wat niet betekent dat het allemaal maar gewoon moest doorgaan, er werd wel degelijk stevig gebombardeerd. Het is echt niet zo dat de geallieerden bepaalde fabrieken maar ontzagen om de handel niet te dwarsbomen. Dat zou namelijk een beetje in strijd zijn met het doel om de oorlog te winnen. Wat ondanks wat jij gelooft wel degelijk het doel was.quote:dat betwijfel ik. spoorrails vernielen. Maar he wacht de handel van benzine (Shell) en andere goederen moesten gewoon doorgaan. Onderzeeer onderdelen. Noem maar op.
Maar zelfs in de VS is (volgens jouw bron) het niet voor alle hotels het geval.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
oh ik dacht dat het wel bekend was dat het om VS ging. NL heeft toch gewoon 13e verdiepingen.
Al weet ik wel dat sommige een kamer 13 mist.
waar ik toen eigenlijk op doelde de 1 dollar biljet zit vol met het getal 13. Iedereen heeft altijd en overal in grote hoeveelheden bij zich. Maar aan de andere kant een verdieping 13, oeoehh eng. Dat strookt niet ...
Daar uit concludeer ik dat de gewone man geen notie heeft dat alles in 13voud op het biljet staat
nee niet persee neerknallen. Meer dat joden slecht zijn. anders zijn en de rede waarom de duitsers hier rond banjeren. (gedachte oogpunt toen he)quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waar baseer je het op dat joden op straat neerknallen gewoon werd gevonden? Misschien keek men daar in Duitsland niet zo erg van op, maar in de bezette gebieden was het wel wat anders.
[..]
Er is wel degelijk strategisch gebombardeerd. De oorlog moest niet te snel afgelopen zijn ...daar hadden de bankiers/industrie net even te veel voor gespendeerd.quote:Toch is het een feit dat men zo dacht. Zeker in de eerste oorlogsjaren was het in NL zoveel mogelijk business as usual.
[..]
Er werden ook regelmatig spoorrails vernield. Maar die werden ook weer gerepareerd. Ondanks alle sabotages en inspanningen van de geallieerden om de productie in Duitsland terug te brengen, steeg die door de hele oorlog heen. Wat niet betekent dat het allemaal maar gewoon moest doorgaan, er werd wel degelijk stevig gebombardeerd. Het is echt niet zo dat de geallieerden bepaalde fabrieken maar ontzagen om de handel niet te dwarsbomen. Dat zou namelijk een beetje in strijd zijn met het doel om de oorlog te winnen. Wat ondanks wat jij gelooft wel degelijk het doel was.
En zo grootschalig was het verzet in de bezette gebieden nu over het algemeen ook weer niet. Da's allemaal erg geromantiseerd. De Duitsers hadden ook nogal de neiging om hard op te treden tegen saboteurs.
Nederlandse avonturiers die iets beginnen in het verre buitenlandquote:Op dinsdag 30 december 2008 21:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar zelfs in de VS is (volgens jouw bron) het niet voor alle hotels het geval.
Het waren ook gedeeltelijk werkkampen. Daar werd iedereen die in staat was te werken afgebeuld en uitgebuit. Je hebt altijd zo'n grote mond (''Lees dit ', ''kijk dit''), maar je weet nog niet de helft van wat ik op mijn twaalde al wist door goed op te letten op school en eens een boek te lezen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:49 schreef Lambiekje het volgende:
Tenzij je de kampen niet als doodkampen ziet maar als werkkampen. Dan valt meteen alles op zijn plaats.
Nee, dat klinkt inderdaad behoorlijk plausibel. Hygienisch, onopvallend..ongelooflijk dat de tirannen van de twintigste eeuw het telkens zo omslachtig gedaan hebben.quote:Waarom zulke moeite? Welke psychopaat gaat nu miljarden uitgeven om zijn vijand pas na ettelijke maanden te vermoorden. Het is leuk om sadistje te spelen maar daar ga je geen miljarden, kostbare tijd en mankracht aan besteden. Waarom niet gewoon ter plekke in Boedapest, Amsterdam of Hamburg met een simpele messteek als je die untermenschen zo haat.
Ik kan daar niet bij.
Wat is dit voor hopeloos impressionistisch geouwehoer?quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:05 schreef Lambiekje het volgende:
waarom zouden er vragen zijn. de gewoon nietjoodse man verraade toch dat zijn buur(t)man onderduikers had. Dus joden op straak neerknallen werd door niemand raar gevonden. Dat joden slecht waren dat was wel duidelijk gemaakt.
Ik weet ook wel dat er strategisch gebombardeerd werd. Maar was niet omdat de oorlog langer moest duren.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:17 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
nee niet persee neerknallen. Meer dat joden slecht zijn. anders zijn en de rede waarom de duitsers hier rond banjeren. (gedachte oogpunt toen he)
[..]
Er is wel degelijk strategisch gebombardeerd. De oorlog moest niet te snel afgelopen zijn ...daar hadden de bankiers/industrie net even te veel voor gespendeerd.
Het gehele petrochemische industrie is compleet buiten schot gebleven afgezien van een ambstkantoortje.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik weet ook wel dat er strategisch gebombardeerd werd. Maar was niet omdat de oorlog langer moest duren.
In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, was de luchtcampagne boven Duitsland wel degelijk van wezenlijk belang voor de geallieerde oorlogsinspanning. Niet zozeer vanwege de schade aan de industrie die werd toegebracht, maar omdat de Luftwaffe daar verslagen (uitgeput) werd. Mede daardoor konden de geallieerde het complete luchtoverwicht bereiken, wat ook nodig was voor de landing in Normandië.
Een amphibische landing is ook niet iets wat je zomaar effe uitvoert. De Canadezen hadden het in 1942 al in Dieppe geprobeerd. Dat was mislukt, en men was tot de conclusie gekomen dat voor een succesvolle landing zee- en luchtsuprematie noodzakelijk waren. En je moet natuurlijk flink wat manschappen en materieel verzamelen.
In tegestelling tot wat algemeen gedacht wordt, was het overigens niet zozeer de VS en de Britten die Duitsland versloegen, maar de Sovjet-Unie. Daar vond driekwart van het vechten plaats, en werd de Wehrmacht in mootjes gehakt. Tegen dat D-Day werd uitgevoerd, was Duitsland eigenlijk al verslagen, maar was het alleen nog een kwestie van tijd totdat de Russen in Berlijn stond.
Voor ons was D-Day overigens wel erg belangrijk, want zonder dat hadden we russisch gesproken.
Kort na ''D-Day'' voerden de Russen nog een offensief uit waarbij de resterende Duitse legergroep van enig belang werd vernietigd:quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:28 schreef Wombcat het volgende:
In tegestelling tot wat algemeen gedacht wordt, was het overigens niet zozeer de VS en de Britten die Duitsland versloegen, maar de Sovjet-Unie. Daar vond driekwart van het vechten plaats, en werd de Wehrmacht in mootjes gehakt. Tegen dat D-Day werd uitgevoerd, was Duitsland eigenlijk al verslagen, maar was het alleen nog een kwestie van tijd totdat de Russen in Berlijn stond.
Idd. Een offensief dat in West-Europa vrijwel onbekend was, maar waarbij meer troepen waren betrokken dan D-Day en er veel meer terreinwinst werd geboekt.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:32 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Kort na ''D-Day'' voerden de Russen nog een offensief uit waarbij de resterende Duitse legergroep van enig belang werd vernietigd:
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Bagration
(Huiveringwekkende foto van Duitse krijgsgevangenen.)
Later nog eens 10 miljoen een veelvoud wat de Nazis hebben gedaan.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:32 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Kort na ''D-Day'' voerden de Russen nog een offensief uit waarbij de resterende Duitse legergroep van enig belang werd vernietigd:
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Bagration
(Huiveringwekkende foto van Duitse krijgsgevangenen.)
Nee. Sterker nog, een olieraffinaderij in de buurt van Birkenau is gebombardeerd.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:31 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het gehele petrochemische industrie is compleet buiten schot gebleven afgezien van een ambstkantoortje.
Wat?quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:35 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Later nog eens 10 miljoen een veelvoud wat de Nazis hebben gedaan.
Over welke cijfers heb jij het? De Duitsers en Japanners hebben stuk voor stuk veel meer gemoord dan de Westelijke Geallieerden.quote:Wie er nu fouter was in de oorlog. De cijfers zeggen de geallieerden.
dat is polen, dat is niet het petrochemische IG Farben of BASF e.d.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:36 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Nee. Sterker nog, een olieraffinaderij in de buurt van Birkenau is gebombardeerd.
En Ploiesti in Roemenië.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:36 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Nee. Sterker nog, een olieraffinaderij in de buurt van Birkenau is gebombardeerd.
Volgens mij hebben de geallieerden zo'n beetje alle industriële centra in Duitsland gebombardeerd, maar ik kan zo snel effe geen lijstje vinden.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat is polen, dat is niet het petrochemische IG Farben of BASF e.d.
Deze olieraffinaderij is pas ingenomen na land overname. dat is toch iets anders.
Maar waarom zouden die vernietigingskampen nu verzonnen zijn?quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat is polen, dat is niet het petrochemische IG Farben of BASF e.d.
Deze olieraffinaderij is pas ingenomen na land overname. dat is toch iets anders.
Duitsers en Joden in een kwaad daglicht stellen. Het is zo overdrijven dat de overgebleven Joden denken van hier moeten we weg. We gaan ook naar het beloofde land. Precies als er bedacht is in ~1880.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:43 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Maar waarom zouden die vernietigingskampen nu verzonnen zijn?
Oh men jij bent echt ver heen...quote:Op zondag 4 januari 2009 09:32 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Duitsers en Joden in een kwaad daglicht stellen. Het is zo overdrijven dat de overgebleven Joden denken van hier moeten we weg. We gaan ook naar het beloofde land. Precies als er bedacht is in ~1880.
De volgende stap was ook al beschreven en dat is dat Israel opgestokt moet worden tegen de moslims. Waarbij EU mee getrokken mag worden.
Het is kwalijk dat er geen echt eerlijke documentie is die stelt hoe het echt ging. Welke joden er werden gedeporteerd. Sommige joden werden dat namelijk niet. (moet nog even Ring of Power bekeken hoe en wat). Waarom de cijfers van de Holocaust zo flucteren. Wat de ideeen en plannen van BigPharma waren. Waarom veel ovens en gaskamers nooit gebruikt zijn? Waarom Auschwitz onrealistisch nagebouwd is?
Het is te gemakkelijk Hilter en de Nazis waren fout.
BigPharma wilde een human guiney pig centrum
Aha, ook de Joden.quote:Op zondag 4 januari 2009 09:32 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Duitsers en Joden in een kwaad daglicht stellen.
Zeg, oetlul, die ''overgebleven Joden'' waren voor een deel zelf Holocaustoverlenden. Die werden op een dag door Mengele van hun familieleden gescheiden, en zij hebben hun familieleden nooit meer teruggezien.quote:Het is zo overdrijven dat de overgebleven Joden denken van hier moeten we weg. We gaan ook naar het beloofde land. Precies als er bedacht is in ~1880.
De volgende stap was ook al beschreven en dat is dat Israel opgestokt moet worden tegen de moslims. Waarbij EU mee getrokken mag worden.
Hoe weet jij dan hoe het echt ging?quote:Het is kwalijk dat er geen echt eerlijke documentie is die stelt hoe het echt ging.
Maar veel ook wel:quote:Welke joden er werden gedeporteerd. Sommige joden werden dat namelijk niet.
Ja, bekeek jij Ring of Power nog even. En lees daarna Borowski en Levi.quote:(moet nog even Ring of Power bekeken hoe en wat).
Guinea pig. Een guinea pig is een proefkonijn. De vergassingen hadden na een tijdje hun nut wel aangetoond, hoor.quote:BigPharma wilde een human guiney pig centrum
Tegen zo veel stupiditeit kan ik maar 1 ding inbrengen :quote:Op zondag 4 januari 2009 09:32 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Duitsers en Joden in een kwaad daglicht stellen. Het is zo overdrijven dat de overgebleven Joden denken van hier moeten we weg. We gaan ook naar het beloofde land. Precies als er bedacht is in ~1880.
Het is kwalijk dat er geen echt eerlijke documentie is die stelt hoe het echt ging. Welke joden er werden gedeporteerd. Sommige joden werden dat namelijk niet. (moet nog even Ring of Power bekeken hoe en wat). Waarom de cijfers van de Holocaust zo flucteren. Wat de ideeen en plannen van BigPharma waren. Waarom veel ovens en gaskamers nooit gebruikt zijn? Waarom Auschwitz onrealistisch nagebouwd is?
Het is te gemakkelijk Hilter en de Nazis waren fout.
BigPharma wilde een human guiney pig centrum
Er is natuurlijk wel heel veel onderzoek uitgevoerd op bv tweelingen en gehandicapten naar ik meen. In dit geval was er dus wel degelijk sprake van (beperkte groepen) proefkonijnen.quote:Op maandag 5 januari 2009 15:05 schreef Sam_Spade het volgende:
Guinea pig. Een guinea pig is een proefkonijn. De vergassingen hadden na een tijdje hun nut wel aangetoond, hoor.
Dat klopt, maar de oorzaak daarvan was voornamelijk rassenwaanzin. Die proefnemingen kwamen in ieder geval Big Pharma niet ten goede, wel de strijdkrachten (onder welke omstandigheden kan een piloot nog bestaan?).quote:Op maandag 5 januari 2009 18:43 schreef Boswachtertje het volgende:
Er is natuurlijk wel heel veel onderzoek uitgevoerd op bv tweelingen en gehandicapten naar ik meen. In dit geval was er dus wel degelijk sprake van (beperkte groepen) proefkonijnen.
En al die mensen die het zelf gezien hebben, dan? Lijden die aan wanen?quote:Op maandag 5 januari 2009 21:51 schreef Lambiekje het volgende:
. Het verhaal klopt gewoon niet zoals het ons is verteld.
Lees nu eerst maar eens. Wat ik al eerder heb gezegd. Auschwitz is TOTAAL vals nagebouwd.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:59 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
En al die mensen die het zelf gezien hebben, dan? Lijden die aan wanen?
Heerlijk, die Lambiekje-logica.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:51 schreef Lambiekje het volgende:
Holocaust / Gaskamers?!. I don't think so. Had het altijd al een omslachtig en dure idioterie gevonden. Kan toch veel makkelijker allemaal waarom de moeite. Het verhaal klopt gewoon niet zoals het ons is verteld.
quote:Op maandag 5 januari 2009 22:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Lees nu eerst maar eens. Wat ik al eerder heb gezegd. Auschwitz is TOTAAL vals nagebouwd.
Als je het al eerder gezegd hebt, zal ik het al wel gelezen hebben. Lijden die mensen nu aan wanen of niet?quote:Op maandag 5 januari 2009 22:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Lees nu eerst maar eens. Wat ik al eerder heb gezegd. Auschwitz is TOTAAL vals nagebouwd.
''Als ze gewoon ten overstaan van het hele volk die moorden hadden gepleegd, was het veel eenvoudiger geweest''.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 04:04 schreef Rasing het volgende:
[..]
Heerlijk, die Lambiekje-logica.
'Ik begrijp het niet, dus het is niet zo'
Eeuh, waar zijn die 6 miljoen Europese joden dan gebleven in die tijdspanne van ~5 jaar? En de eigenaar van die site is ene Santomauro Michael, die naam komt op veel dubieuze websites van holocaust ontkenners voor.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:51 schreef Lambiekje het volgende:
Holocaust / Gaskamers?!. I don't think so. Had het altijd al een omslachtig en dure idioterie gevonden. Kan toch veel makkelijker allemaal waarom de moeite. Het verhaal klopt gewoon niet zoals het ons is verteld.
quote:Op zondag 4 januari 2009 15:41 schreef ATuin-hek het volgende:
Wat heeft dit alles eigenlijk met de symboliek op de dollar te maken?
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:24 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Eeuh, waar zijn die 6 miljoen Europese joden dan gebleven in die tijdspanne van ~5 jaar? En de eigenaar van die site is ene Santomauro Michael, die naam komt op veel dubieuze websites van holocaust ontkenners voor.
okidokiquote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:36 schreef ToT het volgende:
Ik heb dit topic tot mijn schaamte een beetje uit het oog verloren, maar:
[..]
Dat dus!
Back on topic please!
Ja, dus... Het barst van de occulte symboliek in de sportwereld, industrie, politiek, media, entertainment, enz. Dat maakt ze niet minder significant, maar geeft eerder een indicatie over hoeveel macht bepaalde groepen werkelijk hebben. Brood & spelen.quote:Op donderdag 25 december 2008 18:58 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Adelaar, ''masonieke term'', bol (symbool voor de aarde).
Ja. Maar wat heeft het een met het ander te maken?quote:Op vrijdag 26 december 2008 12:12 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Je hebt wel eens van Columbus gehoord, neem ik aan.
Mag deze Nazipropaganda dan ook weg?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
One Third of The Holocaust
9 uur materiaal waarom holocaust een hoax is.
Waarom zou men zich baseren op een religieus systeem dat overduidelijk kwetsbaar is (de bouw van de Toren werd al eens door God verstoord) en dat bovendien gebaseerd is op een zeer beperkt wereldbeeld?quote:Op woensdag 7 januari 2009 04:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja. Maar wat heeft het een met het ander te maken?
Als je zoals Lucifer, welke het spirituele hoofd is van de hele beweging, als God op aarde wil heersen, zul je die gehele wereld op de een of andere manier onder 1 gezag moeten brengen, in dit geval hemzelf dus, eventueel via een mens die hem representeert. Een gesplinterde wereld van verschillende regeringen, religies etc. zal nooit volledig buigen voor 1 centrale autoriteit of autoritair figuur. Er is dus maar 1 optie. Lucifer gelooft zelf werkelijk dat hij kan slagen in deze rebellie net zoals de personen die nu de hele NWO bouwen geloven dat zij zullen slagen en succesvol zijn. De waarheid is niet in hen dus in al hun overtuiging bouwen ze verder aan een inderdaal al bewezen falend idee. Vechten tegen God is zinloos.quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:47 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Waarom zou men zich baseren op een religieus systeem dat overduidelijk kwetsbaar is (de bouw van de Toren werd al eens door God verstoord)
Ten tijde van de founding fathers was er nog geen dollar met dat teken.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:01 schreef Bier.en.schieten het volgende:
Het symbool van het oog in de driehoek is een veelgebruikt symbool door Christenen en andere monotheïsten.
Oorspronkelijk was het een Egyptisch symbool (Oog van Horus) en het vroege Boeddhisme gebruikte het oog ook.
Later is het veel gebruikt door de vrijmetselarij en verwante broederschappen en organisaties (ook de Illuminati, al bestaan die al 200 jaar niet meer). Tijdens de Franse Revolutie is het symbool ook gebruikt, door de revolutionairen.
De founding fathers van de VS wisten dat de Amerikaanse dollar belangrijk ging worden in de wereldhandel, en daarom hebben ze er voor de gein "Novus Ordo Seclorum" ofwel New World Order onder gezet.
Verder moet je er niets achter zoeken, of je moet al een conspiracy fan zijn.
Als je hier serieus over wilt discussieren, zul je moeten afzien van dooddoeners als ''wat we op school geleerd hebben'' en leugens als ''wetenschappers stellen dat na de zondvloed een ijstijd heeft plaatsgevonden.'' En het kan ook geen kwaad de herkomst van het zondvloedverhaal na te gaan.quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als je hier serieus over wil discussieren zul je alles wat je denkt te weten in twijfel moeten trekken en alles onderzoeken.
Dat is nou precies waarom niemand samenzweringstheoriën serieus neemt.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:05 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Als je hier serieus over wilt discussieren, zul je moeten afzien van dooddoeners als ''wat we op school geleerd hebben'' en leugens als ''wetenschappers stellen dat na de zondvloed een ijstijd heeft plaatsgevonden.'' En het kan ook geen kwaad de herkomst van het zondvloedverhaal na te gaan.
De geschiedenisboeken neem je wel serieus ?quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:50 schreef Bier.en.schieten het volgende:
[..]
Dat is nou precies waarom niemand samenzweringstheoriën serieus neemt.
Ze hanteren een eigen versie van de geschiedenis...
quote:Geschiedenis is niet wat er gebeurd is, geschiedenis is wat de mensen zich herinneren ~ Jan Blokker
Wat in je geschiedenis boeken is net zo subjectief! Die eeuwige discussie over feiten is echt zinloos, iets wat in je schoolboeken staat ga je toch ook niet natrekken dat neem je gewoon aan, netzozeer dat wanneer jij een artikel leest wat voor jou geloofwaardig overkomt dan neem je dat ook serieus. Ook lopen er hier op dit forum vast mensen rond die zelf iets onderzoeken.Daarnaast moet je in een zaak als 9/11 geen hoop houden dat daar ooit iets bewezen in zal worden. Hoewel het voor veel al duidelijk schijnt te zijn denk ik nou niet dat de overheid daar ooit zal toegeven dat het een inside job was. Als eenzame burger kun je het echt niet opnemen tegen de mensen met macht, geld en power.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:30 schreef Bier.en.schieten het volgende:
Ik beweer toch niet dat Jan Blokker ongelijk heeft.![]()
Maar als je beweert dat 9/11 en het hele verhaal daar omheen een leugen is, en de moord op Pim, en wat al niet meer is, moet je het bewijzen ook.
En het antwoord is ja. Alleen beseffen historici maar al te goed dat ze subjectief onderzoek doen naar iets wat gebeurd is. Ze benaderen dus de werkelijkheid alleen maar (Jan Blokker is zelf een historicus).
Het is geen aanval op je maar omdat jij het onderwerp weer naar voren haalde over of iets subjectief of objectief is moest mij dit van het hart! tenzij je je aangesproken voelt hoef je er verder niks mee te doen hoorquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:52 schreef Bier.en.schieten het volgende:
Tsja als je niet kunt lezen is alles subjectief.
En ik beweer niet dat Jan Blokker gelijk heeft.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:30 schreef Bier.en.schieten het volgende:
Maar als je beweert dat 9/11 en het hele verhaal daar omheen een leugen is, en de moord op Pim, en wat al niet meer is, moet je het bewijzen ook.
En het antwoord is ja. Alleen beseffen historici maar al te goed dat ze subjectief onderzoek doen naar iets wat gebeurd is. Ze benaderen dus de werkelijkheid alleen maar (Jan Blokker is zelf een historicus).
uhhh er is meer bewijs dat het gestaged en georganiseerd dan amerika zelf. Er is GEEN enkel bewijs dat het OBL is geweest. Daar valt geen bewijs voor te vinden. Alles spreekt het tegen. Het is duidelijk dat je de feiten niet kent.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:30 schreef Bier.en.schieten het volgende:
Feit 1: Die torens zijn ingestortquote:Op vrijdag 9 januari 2009 08:44 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
uhhh er is meer bewijs dat het gestaged en georganiseerd dan amerika zelf. Er is GEEN enkel bewijs dat het OBL is geweest. Daar valt geen bewijs voor te vinden. Alles spreekt het tegen. Het is duidelijk dat je de feiten niet kent.
1. juistquote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:30 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Feit 1: Die torens zijn ingestort
Feit 2: Simpele natuurkunde leert ons dat daar een flinke kracht voor nodig is, in de orde van zeg flinke verkeersvliegtuigen... wat overigens door duizenden live is gezien.
En tenzij we het over parallelle universums ed gaan hebben is er maar 1 waarheid, en volgens mij en zo ongeveer 99% van de aardbewoners is dat dus dat er een stel gekaapte vliegtuigen in gejakkerd zijn.
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:34 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
1. juist
2. onjuist torens konden minsten 2 tegelijk opvangen. Een windkracht 8 gaf al meer krachten op de torens.
live op is fake. een slechte layer met plakrandjes. Hoe zeker weetje wat je ziet op het journaal?
Hij vraagt aan jou het te bewijzen, maar jij kan geen bewijs leveren. Je claimt alleen bewijs dat het NIET zo is gegaan als de officiele lezing te hebben, maar ook die bewijslast is discutabel te noemen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 08:44 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
uhhh er is meer bewijs dat het gestaged en georganiseerd dan amerika zelf. Er is GEEN enkel bewijs dat het OBL is geweest. Daar valt geen bewijs voor te vinden. Alles spreekt het tegen. Het is duidelijk dat je de feiten niet kent.
En daar ga je mis, zoals ik je al eerder heb verteld waren die torens gebouwd middels een toentertijd nieuw bouwproces, en zijn ze niet ingestort door de netto kracht van de inslag, maar door het broos worden van de stalen pilaren van de dragende constructie door de hitte. Zoals bekend veranderen de eigenschappen van staal bij grote temperatuursverschillen, is elementaire natuurkunde.. Er is nog geen vergelijkingsmateriaal om de instorting ed mee te vergelijken, dus ook geen basis om bijvoorbeeld iets te kunnen zeggen over of de manier van instorten (recht naar beneden), en of dit wel of niet "normaal" is. En ik vertrouw internationale nieuwsmedia over het algemeen meer/beter dan wat mensen zelf op zolder fabriceren en vervolgens op youtube zetten...quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:34 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
1. juist
2. onjuist torens konden minsten 2 tegelijk opvangen. Een windkracht 8 gaf al meer krachten op de torens.
live op is fake. een slechte layer met plakrandjes. Hoe zeker weetje wat je ziet op het journaal?
Dus de genocide op Joden is subjectief te noemen?quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:40 schreef 49euro het volgende:
[..]
Wat in je geschiedenis boeken is net zo subjectief! Die eeuwige discussie over feiten is echt zinloos, iets wat in je schoolboeken staat ga je toch ook niet natrekken dat neem je gewoon aan, netzozeer dat wanneer jij een artikel leest wat voor jou geloofwaardig overkomt dan neem je dat ook serieus. Ook lopen er hier op dit forum vast mensen rond die zelf iets onderzoeken.Daarnaast moet je in een zaak als 9/11 geen hoop houden dat daar ooit iets bewezen in zal worden. Hoewel het voor veel al duidelijk schijnt te zijn denk ik nou niet dat de overheid daar ooit zal toegeven dat het een inside job was. Als eenzame burger kun je het echt niet opnemen tegen de mensen met macht, geld en power.
er is geheel geen holo nodig. Al die miljarden die het op tv hebben gezien, dat zielige plakplaatje overruled wat de handjevol op straat hebben gezien. En het was me en beroerd slecht graphics plaatje.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]Ga je nu weer met je holo-projectie theorie op de proppen komen, dezelfde theorie die al zo vaak ontkracht is?
Nietes !quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:02 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
er is geheel geen holo nodig. Al die miljarden die het op tv hebben gezien, dat zielige plakplaatje overruled wat de handjevol op straat hebben gezien. En het was me en beroerd slecht graphics plaatje.
Alle het nieuws wat we op het journaal of in de krant als beeldmateriaal zien is gestaged. Niets is waar. Alles is zo verdraaid dat we in de foute dogmas blijven geloven.
Er is geen genocide gepleegd op Joden.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus de genocide op Joden is subjectief te noemen?
Nee, dat waren allemaal etalagepoppen in die massagraven !quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:04 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Er is geen genocide gepleegd op Joden.
Logistiek is het een volkomen onmogelijkheid. Het is gebasseerd op leugens. Nuremberg Trial is vals.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:13 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee, dat waren allemaal etalagepoppen in die massagraven !
En dat komt uiteraard allemaal door de illuminati, alleen daar schijnen er in de loop van de laatste 500 jaar een aantal verschillende groepen van te zijn geweest, dus misschien kan je even vertellen wie het op dit moment precies zijn? De restanten van de Tempeliers misschien, of toch het Spaanse Alumbrados gezelschap, maar heel misschien ook wel de Beierse vrijmetselaars en jezuïeten?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:43 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Logistiek is het een volkomen onmogelijkheid. Het is gebasseerd op leugens. Nuremberg Trial is vals.
Er is GEEN enkel onderzoek naar gedaan. Wij westerlingen hebben maar aangenomen wat de Russen ons verteld hebben. Wetenschappers die aangetoond hebben dat het een farce is zijn kort na publicatie vermoord.
Maar als je echt oprecht geinteressserd bent. In de Brave New Hyperlinks staat een knappe docu waarom het verhaal van massagraven niet KAN kloppen.
nee amerikaans militairisme.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:55 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En dat komt uiteraard allemaal door de illuminati, alleen daar schijnen er in de loop van de laatste 500 jaar een aantal verschillende groepen van te zijn geweest, dus misschien kan je even vertellen wie het op dit moment precies zijn? De restanten van de Tempeliers misschien, of toch het Spaanse Alumbrados gezelschap, maar heel misschien ook wel de Beierse vrijmetselaars en jezuïeten?
De Amerikanen hebben 6 miljoen joden laten verdwijnen op een ander continent, wat onder volledige controle van de nazi's was?quote:
Je zit wel op het randje Lambiekje. Holocaust ontkenning is nog steeds strafbaar in Nederland.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:04 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Komt mooi uit, ze hebben nog een 4e napoleon nodig bij het bridgen in huize vrederust....quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je zit wel op het randje Lambiekje. Holocaust ontkenning is nog steeds strafbaar in Nederland.
Klaverjassen! En elke keer de twee tegenspelers beschuldigen van onderdeel van een complot zijn als ze seinen/samenwerken/troeven hebben etc.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:34 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Komt mooi uit, ze hebben nog een 4e napoleon nodig bij het bridgen in huize vrederust....
Kom je even de koffie van mijn beeldscherm poetsen?????quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:02 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Klaverjassen! En elke keer de twee tegenspelers beschuldigen van onderdeel van een complot zijn als ze seinen/samenwerken/troeven hebben etc.
En dat is dus volslagen belachelijk als de feiten bekend zijn. Alleen al dat feit maakt dat de leiders iets onder het kleed proberen te verstoppen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je zit wel op het randje Lambiekje. Holocaust ontkenning is nog steeds strafbaar in Nederland.
Nee, juist dat mensen als jij de holocaust niet 'onder het kleed proberen te verstoppen'quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En dat is dus volslagen belachelijk als de feiten bekend zijn. Alleen al dat feit maakt dat de leiders iets onder het kleed proberen te verstoppen.
quote:1- De Eichmann-memoires geven uitgebreid de contacten van de nazi's met de zionisten aan over handelsbetrekkingen en samenwerking op het gebied van emigratie van joden.
2- Hoewel Eichmann openhartig verslag doet van wreedheden in Rusland waarvan hijzelf getuige was, spreekt hij bij zijn verslagen van bezoeken aan Auschwitz met geen woord over "gaskamers".
3- 1. Het woord "Endlösung" betekende volgens Eichmann slechts één ding: Evacuatie naar Madagaskar.
4- Zowel het aantal van 2,5 miljoen vernietigde joden in Auschwitz, als een totaal van 6 miljoen voor Europa verwijst Eichmann naar het rijk der fabelen.
5- Eichmann rekent als deskundige verantwoordelijk voor vrijwel alle jodentransporten in Europa haarfijn voor hoe volstrekt onzinnig deze miljoenenaantallen alleen al uit logistiek oogpunt zijn.
6-Met de getuigenis van de belangrijkste holocaust-getuigen Auschwitz-commandant Höss en Gerstein veegt Eichmann overtuigend de vloer aan.
Deze feiten zijn ervoor verantwoordelijk zijn dat de originele Eichmann-memoires door geen enkele mainstream-uitgeverij zijn gepubliceerd en ze feitelijk worden doodgezwegen.
Het Dagboek van Eichmann is al sinds meer dan 40 jaar in het bezit van de Israëlische overheid, die deze niet openbaar wil maken (waarom niet?) en daaruit alleen selectieve citaten levert. Het wordt niet vrijgegeven; een verzoek van een van de zonen van Eichmann werd enkele jaren geleden nog afgewezen.
bron
Forty-Six Important Unanswered Questions Regarding the Nazi Gas Chambersquote:Death toll
Argument: The figure of six million Jewish deaths is an irresponsible exaggeration, and many Jews who actually emigrated to Russia, Britain, Israel and the United States are included in the number.
bron
geen idee, was jij erbij dan? We weten geen van alle wat er echt gebeurd is en zullen het waarschijnlijk ook niet komen te weten.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus de genocide op Joden is subjectief te noemen?
quote:The Nuremberg Trials and the Holocaust
Do the 'war crimes' trials prove extermination?
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:30 schreef _Led_ het volgende:
Zeg Lambiekje, heb jij eigenlijk een baan of ben je 'professioneel' paranoide ?
Welkom in de wondere logische wereld van Lambiekje.. Als er ergens 1 kleine discrepantie in zit, en als je goed zoekt is dat eigenlijk altijd wel het geval, is meteen alles er om heen ook nietwaar/niet gebeurd, en uiteraard onderdeel van het grote complot.. Maar welke illuminati groep dat complot dan precies aan het smeden is kan hij uiteraard niet zeggen, maar vaak genoemd door hem zijn de kamermeisjes van bilderberg hotels oid...quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:22 schreef Bier.en.schieten het volgende:
Ja want de lijsten van gedeporteerde mensen die nooit meer zijn teruggekomen wel.
En de massagraven ook. En de getuigenissen van de S.S.-ers en Nazi's die in de kampen "werkten".
Die dingen hebben allemaal als bewijsstukken gediend tijdens de zittingen.
Je wilt toch niet beweren dat de Joden die hun familie zijn kwijtgeraakt, onze bevrijders, de Nazi's én andere getuigen allemaal in het complot zitten?
Wat is dubieus. Ik vind overheid sites dubieus.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:51 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Welkom in de wondere logische wereld van Lambiekje.. Als er ergens 1 kleine discrepantie in zit, en als je goed zoekt is dat eigenlijk altijd wel het geval, is meteen alles er om heen ook nietwaar/niet gebeurd, en uiteraard onderdeel van het grote complot.. Maar welke illuminati groep dat complot dan precies aan het smeden is kan hij uiteraard niet zeggen, maar vaak genoemd door hem zijn de kamermeisjes van bilderberg hotels oid...![]()
Gezond wantrouwen naar de overheid en zéker grote bedrijven is belangrijk, in zoverre heeft hij wel gelijk, maar hij slaat altijd zo door, vaak op basis van zeer dubieuze bronnen..
Ik wil er heel graag over doorgaan maar hier heerst echt een misselijkmakend sfeer om heen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:35 schreef 49euro het volgende:
maak dan als je hierover door wilt gaan een nieuw topic aan over de holocaust!
Is je kat dood?quote:
Ik ben benieuwd wat Orwell en Resonancer hiervan vinden.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:04 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En in het Wikipediartikel leest men dat zulke beweringen volstrekt onzinnig zijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:49 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
[..]
Forty-Six Important Unanswered Questions Regarding the Nazi Gas Chambers
Ik vind het off topic, maaruh ben dit boek aan het lezen:quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:11 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat Orwell en Resonancer hiervan vinden.
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:53 schreef _Led_ het volgende:
begin 1940 waren er 80000 joden in amsterdam, in 1945 waren er nog 15000 over.
De rest is naar de Efteling gegaan ofzo ?
Waarom nu weer bruin?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:11 schreef Sam_Spade het volgende:
Lambiekje, geef hier eens antwoord op. Bruine lafbek.
[..]
niet heeft plaats gevonden is eigenlijk wel een te boute uitspraak van mij. Meer in de zin de schaal waarop gewoonweg niet waar is.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:28 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik vind het off topic, maaruh ben dit boek aan het lezen:
[ afbeelding ]
Dat de genocide niet heeft plaatsgevonden lijkt me zeer, zeer, zeer, onwaarschijnlijk.
Dat de architecten ervan "de Nazi's " waren waren durf ik echter niet met zekerheid te zeggen.
Overigens toont het "holocaust -complot "al aan dat grootschalige complotten prima 'n tijdje (tijdens de uitvoering) geheim kunnen blijven.
Een duizendvoud? Dus volgens jou zijn er maar 6000 joden door de nazi's omgebracht?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:58 schreef Lambiekje het volgende:
[..]Begrijp me niet verkeerd het is heel erg wat er gebeurd is in WO2. Maar waarom moet dat met een duizendvoud overdreven worden? ?
duizendvoud moet je niet te letterlijk nemen. Het ligt ergens tussen de 10voud en 100voud.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een duizendvoud? Dus volgens jou zijn er maar 6000 joden door de nazi's omgebracht?
Of is dit weer een van je overdrijvingen?
Is het dan mogelijk om een aparte topic ervan te maken. Want eigenlijk is het nu een discussie wat niet open kan blijven liggen zonder dat ik mij zelf kan verantwoorden waarom ik zaken vind, zoals de terugkerende vraag van Sam_Spade. Zoals mijn antwoord op zijn vraag, ligt het best breed en is het dus niet grof weg maar om het te bespotten. Ik vraag me serieus af waarom was dat conflict er en waarom escaleert dat nu weer?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:21 schreef ToT het volgende:
Mja 49euro heeft wel gelijk: we gaan nu wel HEEL erg offtopic!
Als ik je een tip mag geven, voorkom zulke overdrijvingen, want daardoor word je minder serieus genomen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:11 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
duizendvoud moet je niet te letterlijk nemen. Het ligt ergens tussen de 10voud en 100voud.
Tenminste de cijfers flucteren tussen 75.000 en 6 miljoen. De vraag is waarom is er z'n groot verschil in de officiele rapporten en documentatie.
Lijkt me een goed plan.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:20 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Is het dan mogelijk om een aparte topic ervan te maken. Want eigenlijk is het nu een discussie wat niet open kan blijven liggen zonder dat ik mij zelf kan verantwoorden waarom ik zaken vind, zoals de terugkerende vraag van Sam_Spade. Zoals mijn antwoord op zijn vraag, ligt het best breed en is het dus niet grof weg maar om het te bespotten. Ik vraag me serieus af waarom was dat conflict er en waarom escaleert dat nu weer?
En ik denk dat het best een faire vraagstelling is. Ik ben me terdege van bewust dat een openlijke titel met holocaust er in niet geaccepteerd wordt. De vraag is dan wat zou een dekkende titel zijn. Want als ik zo begrijp is men wel bereid tot enig discussie. Suggestie?
Wat valt er te discussiëren als jij dingen als "Daarnaast zal wel een aanzienlijk groep gesneuveld zijn omdat ze zich misdroegen en niet wilde werken" over de joden ten tijde van de 2e wereld oorlog zegt?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:20 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Is het dan mogelijk om een aparte topic ervan te maken. Want eigenlijk is het nu een discussie wat niet open kan blijven liggen zonder dat ik mij zelf kan verantwoorden waarom ik zaken vind, zoals de terugkerende vraag van Sam_Spade. Zoals mijn antwoord op zijn vraag, ligt het best breed en is het dus niet grof weg maar om het te bespotten. Ik vraag me serieus af waarom was dat conflict er en waarom escaleert dat nu weer?
En ik denk dat het best een faire vraagstelling is. Ik ben me terdege van bewust dat een openlijke titel met holocaust er in niet geaccepteerd wordt. De vraag is dan wat zou een dekkende titel zijn. Want als ik zo begrijp is men wel bereid tot enig discussie. Suggestie?
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als ik je een tip mag geven, voorkom zulke overdrijvingen, want daardoor word je minder serieus genomen.
Sam_Spade gaf aan dat als er voor de oorlog 80.000 joden Amsterdam zaten, en erna nog maar 15.000 (en ik neem eigenlijk aan dat hij daarmee ook bedoelde dat er nog maar 15.000 traceerbaar waren, want er zullen weinig direct vanuit de concentratiekampen naar Israël zijn gegaan, dat in 1945 nog niet bestond), dat er wel 65.000 vermist zijn. Die moeten verklaard worden. In je vorige post verklaar je dat onvoldoende. Je geeft namelijk alleen maar aan wat de mogelijkheden zijn, zonder verder te onderbouwen welke getallen daarbij horen.
Die cijfers van 75.000 (totaal aantal doden) waar komen die vandaan? Want zelfs het bijgestelde dodenaantal van Auschwitz is al 1,5 miljoen en gaat daar ver bovenuit.
Rode kruis is niet zo maar een bron. Waarom stellen ze dat. Het getal voor joden zal dus nog veel lager liggen. Hoe kan het zo gigantisch verschillen. Mij is vertelt dat er 6 miljoen gedood zijn tijdens de oorlog, maar nu zie ik hier dat er zelfs alleen al voor Auschwitz dat gesteld wordt.quote:Nehmen wir einmal an, ein HOLOCAUST-GUTMENSCH liest in der Zeitung die Mitteilung des polnischen Großrabbiners Joskowicz, daß in Auschwitz 6 Millionen(9) Juden umgebracht worden seien, wobei er vorher von Ex-Judenführer †Galinski erfuhr, daß es 4 Millionen (10) waren, um wiederum zwei Jahre später von demselben Galinski zu vernehmen, daß die "richtige" Zahl 1,5 Millionen (11) lauten müsse. Außerdem las unser braver Holocaust-Bundesbürger nach beim Gutachter der jüdischen Beate Klarsfeld Stiftung, J. C. Pressac, der ihm versicherte, in Auschwitz seien etwa 470 tausend (12) Juden vergast worden. Der Internationale Suchdienst des Roten Kreuzes (Abteilung Konzentrationslager) hingegen ermittelte für Auschwitz 66.206 (13) Todesfälle (alle Nationalitäten zusammen genommen). Trotzdem darf unser Holocaust-Gutmensch öffentlich nicht die Frage aufwerfen, welche Zahl denn richtig sei und warum, weil er sonst bis zu fünf Jahren hinter Gittern verschwinden würde.
bron
Je gebruikte nota bene eerder een Wikipedia-artikel waarin die bewering over het Rode Kruis naar het rijk der fabelen verwezen werd.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:34 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
[..]
Rode kruis is niet zo maar een bron.
dat verklaart nog steeds niet waarom de waardes zo drastisch verschillen van elkaar.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:13 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Je gebruikte nota bene eerder een Wikipedia-artikel waarin die bewering over het Rode Kruis naar het rijk der fabelen verwezen werd.
http://en.wikipedia.org/w(...)tee_of_the_Red_Cross
wat is acceptabel. Ik kan niet begrijpen waarom 3 miljoen zomaar in het niets kan. Zonder dat de andere kampen er meer bij krijgen. Hoe kan nu de helft van gehele oorlog zo maar in het niets geplaatst worden. En dat het ook algemeen geaccepteerd wordt. Het is nogal wat.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:37 schreef Sam_Spade het volgende:
Vind je 1.1 miljoen acceptabel? Dat wordt wel zo ongeveer algemeen aanvaard.
Bekijk die gegevens eens.quote:
Heb je enig bewijs dat het eerste getal algemeen plausibel werd geacht?quote:Ik kan niet begrijpen waarom 3 miljoen zomaar in het niets kan. Zonder dat de andere kampen er meer bij krijgen. Hoe kan nu de helft van gehele oorlog zo maar in het niets geplaatst worden. En dat het ook algemeen geaccepteerd wordt. Het is nog al wat.
hoho ik heb nooit gezegd dat de Duitster niet fout waren. Ik stel alleen het in drastisch mindere mate.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:57 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Bekijk die gegevens eens.
[..]
Heb je enig bewijs dat het eerste getal algemeen plausibel werd geacht?
Jij schrijft: "Daarnaast zal wel een aanzienlijk groep gesneuveld zijn omdat ze zich misdroegen en niet wilde werken". Heb je enige reden om aan te nemen dat zij zich misdroegen en ''niet wilden werken''? Waarom zouden ze moeten werken? En hoe kun je sneuvelen als je je misdraagt? Bedoel je dat ze zijn doodgeschoten?
Waren dit mensen die zich hadden misdragen?
[ afbeelding ]
Zijn dit werkschuwen?
[ afbeelding ]
Kijk dat snap ik ook best dat het lastig is te bepalen. Maar het kan toch niet zo zijn dat je je in 75% vergist. Daar zit een doelbewustheid achter. Er is daarmee een onjuist denkbeeld gekweekt over de Nazis en Duitsland. Waarom moeten we een vertekend beeld hebben van de oorlog? Zodat we een Koude Oorlog accepteren?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:57 schreef Wombcat het volgende:
Omdat het niet zo makkelijk is om te bepalen hoeveel doden er zijn gevallen. Het is allemaal niet zo goed bijgehouden.
Zelfs over bijvoorbeeld de aantallen vliegtuigen die door piloten zijn neergeschoten worden discussies gehouden.
De meest realistische schattingen zitten tussen de 4 en 6 miljoen tegenwoordig, dan is de foutmarge al een suk kleiner. De rest is voor zover ik weet uitermate speculatief. Je moet er ook rekening mee houden dat mensen agenda's hebben. Juist degenen die met al die lage getallen komen, zijn in het algemeen anti-joods en vaak zelfs nazistisch. Die hebben er dus alle belang bij om de getallen lager uit te laten komen. Houd daar ook rekening mee. En je zult wel reageren dat de joden er ook belang bij hebben, maar dat belang is van een andere orde imo.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 08:54 schreef Lambiekje het volgende:
Kijk dat snap ik ook best dat het lastig is te bepalen. Maar het kan toch niet zo zijn dat je je in 75% vergist. Daar zit een doelbewustheid achter. Er is daarmee een onjuist denkbeeld gekweekt over de Nazis en Duitsland. Waarom moet we een vertekend beeld hebben van de oorlog? Zodat we een Koude Oorlog accepteren?
Het officiele plakaat in Auschwitz stelt nu dat er anderhalf miljoen zijn. Terwijl dat voor 1995 altijd 4 miljoen waren. Hoe kan het dat het officieel geaccepteerd wordt. Ik neem aan de er binnen de EU over vergaderd is. Ik vind het eigenlijk schokkender dat het niet breed uit gemeten is in het journaal. Waarom zou Polen dat doen ?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 09:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De meest realistische schattingen zitten tussen de 4 en 6 miljoen tegenwoordig, dan is de foutmarge al een suk kleiner. De rest is voor zover ik weet uitermate speculatief. Je moet er ook rekening mee houden dat mensen agenda's hebben. Juist degenen die met al die lage getallen komen, zijn in het algemeen anti-joods en vaak zelfs nazistisch. Die hebben er dus alle belang bij om de getallen lager uit te laten komen. Houd daar ook rekening mee. En je zult wel reageren dat de joden er ook belang bij hebben, maar dat belang is van een andere orde imo.
Anyway: als je wilt beweren dat het lager is als die 4 miljoen, dan zul je met een uitermate goede onderbouwing moeten komen waarom het niet klopt. Oftewel: getalsmatig aangeven waar al die joden gebleven zijn.
UIt verscheidene documentatie blijkt dat Zyklon B was gebruikt om te ontluizen en de tyfus uit te bannen.quote:En verder ben ik van mening dat het uiteindelijk geen flikker uitmaakt of het nu (pak 'm beet) 2 of 6 miljoen joden waren die als gevolg van de nazi's zijn gestorven, en hoe ze gestorven zijn maakt ook weinig uit. Als het bewust is geweest d.m.v. gaskamers (o.i.d.) dan is het uitermate verwerpelijk. Maar als het komt doordat in overvolle kampen onder slechte omstandigheden tyfusepidemieën uitbreken, is het net zo verwerpelijk. Want de nazi's stopten ze in die kampen omdat ze eigenlijk van de mensen af wilden, en dat dan deden door ze flink uit te buiten.
Ik twijfel eigenlijk wie het verwerpelijkst is. Als je kijkt naar Vietnam en Iraq. Dan ben ik geneigd te zeggen de Amerikanen. Net als Saddam was Hitler geinstalleerd door de Amerikanen. Er wordt dus naar mijn idee op een zeer smerig niveau Risk gespeeld.quote:Ook als Hitler er niet specifiek opdracht voor gegeven, is hij hiervoor trouwens verantwoordelijk. Hij was namelijk der Führer, en had uitdrukkelijk uitgesproken de alleenheerser over Duitsland te zijn. En is daarmee automatisch eindverantwoordelijke voor wat er gebeurde.
Buiten het x aantal joden die onder het nazi-bewind zijn omgekomen, heeft Hitler ook nog een vergelijkbaar aantal aan andere bevolkingsgroepen/minderheden in kampen gestopt die in grote getale zijn omgekomen. Daarnaast heeft hij een aantal veroveringsoorlogen gestart, culminerend in het conflict tussen Rusland en Duitsland in WO2. Wat nog altijd het grootste conflict ooit is geweest (tussen twee verwerpelijke regimes) met het grootste aantal slachtoffers. Dus ja: Hitler is wel degelijk een evil mastermind van de grootste soort.
quote:Maar eigenlijk zouden we de discussie toch voortzetten in een ander topic? En het lijkt me dat jij de persoon bent om een topic te openen hierover, want hij hebt namelijk de afwijkende stelling en bent dus het meest aangewezen om de OP te maken.
Waarom zou ik dat doen. Ik heb niet over één individu. Ik gaf alleen maar aan dat er ook andere doodsoorzaken van mensen zouden kunnen zijn. In rare omstandigheden doen mensen vreemde dingen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 09:19 schreef DutchErrorist het volgende:
1 vraag Lambiekje, durf je wat je hierboven zei (over dat joden gewoon werkschuwen waren etc.) ook recht in het gezicht van een jood te zeggen die zelf de oorlog heeft overleeft, dat het allemaal gewoon wat is overdreven?
Nee. Wel had het duitse industrieel belangen om Hitler op die plek te krijgen, maar dat is niet hetzelfde als de amerikanen. En er waren nog meer partijen die dachten Hitler te gebruiken voor hun doelen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 09:24 schreef Lambiekje het volgende:
Net als Saddam was Hitler geinstalleerd door de Amerikanen.
Ik vind het best. Alleen heb je wel kans met die naamgeving dat je het meer over het Madagascarplan gaat hebben dan de holocaust.quote:klopt ... eens met de naamgeving wat ik hierboven aangeef?
Punt 1 het is geen ontkenning/negationisme , het is meer revisionisme wat ik wil.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:10 schreef ToT het volgende:
We hebben overlegd, en we willen hier gewoon geen zaken die bij de wet verboden zijn.
Holocaustontkenning is verboden, ergo willen we deze discussie hier niet hebben.
Dit onderwerp is niet het eerste onderwerp dat tegen de schenen van de gevestigde orde schopt en die volgens velen de grens van goede smaak ver overschrijdt, maar het verschil tussen dit onderwerp en alle andere is dat er gewoon een wet is die wat Lambiekje doet, gewoon keihard strafbaar stelt, en daar zijn we hier op Fok gewoon geen platform voor.
Lambiekje, ondanks dat ik op zich wel interesse heb in wat je hierover te zeggen hebt, deel ik je bij deze officieel mede dat je dit onderwerp helaas elders zult moeten bespreken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |