O, ik heb net vernomen dat dat nogal meeviel.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:16 schreef Lambiekje het volgende:
dat zijn juiste de geofferde van waar wij op af willen geven.
Hoe fout kan je denken?
Hierbij had je het wel kunnen laten.quote:
.quote:Columbus was echt niet de eerste op Amerikaans grondgebied
Je ziet het fout. Ik probeer de joden niet te kleineren? Kennelijk als je het wat bijsteld het aantal slachtoffers kwets je de nabestaanden door te stellen dat de Nazis minder erg waren en hun verdriet minder serieus neemt. Dat is ook een dubbele gedachten.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:24 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
O, ik dacht dat dat nogal meeviel.
maar wie is wijzer indiaan of spanjool?quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:25 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Hierbij had je het wel kunnen laten.
[..]
.
Nee, zo'n vermoeden heb ik ook.
''Wat bijstelt'', maar natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:31 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je ziet het fout. Ik probeer de joden niet te kleineren? Kennelijk als je het wat bijsteld het aantal slachtoffers kwets je de nabestaanden door te stellen dat de Nazis minder erg waren en hun verdriet minder serieus neemt. Dat is ook een dubbele gedachten.
Lees in godsnaam eens wat je zelf schrijft. Wat probeerden de Nazi's dan wel niet?quote:De geallieerden probeerden Hitler/nazis zwart te maken en te gelijk Joden kleineren. Bespottelijk is het.
Dat is een onzinnige vraag.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:32 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
maar wie is wijzer indiaan of spanjool?
precies dat dacht ik al.quote:
Ik snap niet waarom de nazi miljarden hebben uitgegeven aan deportatie en onderdak voor ettelijk maanden aan miljoenen (uitgaande van de geaccepteerde cijfers), toch de mensen van voedsel (oke niet best maar toch) en medicatie voor zien en dan als nog af te maken met dure gas. Het hele logistiek om uit alle uit hoeken van Europa Joden (overigens selectief bepaalde Joden - bekijk Ring of Power voor gedetailleerde uitleg) transporteren. Daar moeten duizenden bij betrokken zijn. zonder dat een geallieerde z'n trein bevrijd.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:33 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
''Wat bijstelt'', maar natuurlijk.
[..]
Lees in godsnaam eens wat je zelf schrijft. Wat probeerden de Nazi's dan wel niet?
Is dat wel zo?quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:53 schreef Lambiekje het volgende:
Maar in geen enkel hotel heeft een kamer 13 of een verdieping 13. Waarom is dat?
Het valt meer op als je het ter plekke doet.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:49 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom de nazi miljarden hebben uitgegeven aan deportatie en onderdak voor ettelijk maanden aan miljoenen (uitgaande van de geaccepteerde cijfers), toch de mensen van voedsel (oke niet best maar toch) en medicatie voor zien en dan als nog af te maken met dure gas. Het hele logistiek om uit alle uit hoeken van Europa Joden (overigens selectief bepaalde Joden - bekijk Ring of Power voor gedetailleerde uitleg) transporteren. Daar moeten duizenden bij betrokken zijn. zonder dat een geallieerde z'n trein bevrijd.
Waarom zulke moeite? Welke psychopaat gaat nu miljarden uitgeven om zijn vijand pas na ettelijke maanden te vermoorden. Het is leuk om sadistje te spelen maar daar ga je geen miljarden, kostbare tijd en mankracht aan besteden. Waarom niet gewoon ter plekke in Boudapest, Amsterdam of Hamburg met een simpele messteek als je die untermenschen zo haat.
Ik kan daar niet bij. Tenzij je de kampen niet als doodkampen ziet maar als werkkampen. Dan valt meteen alles op zijn plaats.
http://www.nationmaster.com/encyclopedia/Thirteenth-floorquote:Op dinsdag 30 december 2008 20:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is dat wel zo?
Ik ben vaak genoeg in hotels geweest en het is me nog nooit opgevallen dat kamer of verdieping 13 miste. Maar ik heb er ook niet specifiek op gelet. Moet ik eens doen.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
http://www.nationmaster.com/encyclopedia/Thirteenth-floor
Oftewel in the VS en Canada, niet in Europa. En er staat dan ook nog "sometimes" bij, oftewel: lang niet altijd.quote:However, in some countries, including the United States and Canada, buildings will sometimes purposely omit the thirteenth floor, because in these countries, 13 is considered an unlucky number.¨
quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:53 schreef Lambiekje het volgende:Maar in geen enkel hotel heeft een kamer 13 of een verdieping 13.
oke naar de eerste de beste tra in het bos.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het valt meer op als je het ter plekke doet.
waarom zouden er vragen zijn. de gewoon nietjoodse man verraade toch dat zijn buur(t)man onderduikers had. Dus joden op straak neerknallen werd door niemand raar gevonden. Dat joden slecht waren dat was wel duidelijk gemaakt.quote:Plus je kunt aan de mensen verkopen dat ze worden gedeporteerd en te werk gesteld. Daar krijg je minder vragen over dan wanneer je iedereen op straat in Amsterdam neerschiet.
ook ernstig als men zo dacht. Dan was het toch goedkoper geweest als het op ene weiland als nog doen.quote:Het verhaal dat de joden gedeporteerd werden naar werkkampen, werd bijvoorbeeld in Nederland voor zoete koek geslikt. Als ze ter plekke waren vermoord, dan had je waarschijnlijk wat meer verzet gekregen. Nu werd er vooral sympathiek meegewerkt.
dat betwijfel ik. spoorrails vernielen. Maar he wacht de handel van benzine (Shell) en andere goederen moesten gewoon doorgaan. Onderzeeer onderdelen. Noem maar op. Geld verdienen oorlog wat maakt het uit.quote:Treinen bevrijden door geallieerden in bezet gebied was niet zo makkelijk natuurlijk, dus die vlieger gaat niet op.
oh ik dacht dat het wel bekend was dat het om VS ging. NL heeft toch gewoon 13e verdiepingen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
[..]
Oftewel in the VS en Canada, niet in Europa. En er staat dan ook nog "sometimes" bij, oftewel: lang niet altijd.
Je eerdere stelling verdient dus enige bijstelling.
[..]
Waar baseer je het op dat joden op straat neerknallen gewoon werd gevonden? Misschien keek men daar in Duitsland niet zo erg van op, maar in de bezette gebieden was het wel wat anders.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:05 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
oke naar de eerste de beste tra in het bos.
[..]
waarom zouden er vragen zijn. de gewoon nietjoodse man verraade toch dat zijn buur(t)man onderduikers had. Dus joden op straak neerknallen werd door niemand raar gevonden. Dat joden slecht waren dat was wel duidelijk gemaakt.
Toch is het een feit dat men zo dacht. Zeker in de eerste oorlogsjaren was het in NL zoveel mogelijk business as usual.quote:ook ernstig als men zo denkt. Dan was het toch goedkoper geweest als het op ene weiland als nog doen.
waarom die idiote logistiek. Het verhaal van doodkampen is gewoon onhoudbaar in mijn ogen.Het had een heel ander doel dan dat wij geleerd hebben.
Er werden ook regelmatig spoorrails vernield. Maar die werden ook weer gerepareerd. Ondanks alle sabotages en inspanningen van de geallieerden om de productie in Duitsland terug te brengen, steeg die door de hele oorlog heen. Wat niet betekent dat het allemaal maar gewoon moest doorgaan, er werd wel degelijk stevig gebombardeerd. Het is echt niet zo dat de geallieerden bepaalde fabrieken maar ontzagen om de handel niet te dwarsbomen. Dat zou namelijk een beetje in strijd zijn met het doel om de oorlog te winnen. Wat ondanks wat jij gelooft wel degelijk het doel was.quote:dat betwijfel ik. spoorrails vernielen. Maar he wacht de handel van benzine (Shell) en andere goederen moesten gewoon doorgaan. Onderzeeer onderdelen. Noem maar op.
Maar zelfs in de VS is (volgens jouw bron) het niet voor alle hotels het geval.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
oh ik dacht dat het wel bekend was dat het om VS ging. NL heeft toch gewoon 13e verdiepingen.
Al weet ik wel dat sommige een kamer 13 mist.
waar ik toen eigenlijk op doelde de 1 dollar biljet zit vol met het getal 13. Iedereen heeft altijd en overal in grote hoeveelheden bij zich. Maar aan de andere kant een verdieping 13, oeoehh eng. Dat strookt niet ...
Daar uit concludeer ik dat de gewone man geen notie heeft dat alles in 13voud op het biljet staat
nee niet persee neerknallen. Meer dat joden slecht zijn. anders zijn en de rede waarom de duitsers hier rond banjeren. (gedachte oogpunt toen he)quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waar baseer je het op dat joden op straat neerknallen gewoon werd gevonden? Misschien keek men daar in Duitsland niet zo erg van op, maar in de bezette gebieden was het wel wat anders.
[..]
Er is wel degelijk strategisch gebombardeerd. De oorlog moest niet te snel afgelopen zijn ...daar hadden de bankiers/industrie net even te veel voor gespendeerd.quote:Toch is het een feit dat men zo dacht. Zeker in de eerste oorlogsjaren was het in NL zoveel mogelijk business as usual.
[..]
Er werden ook regelmatig spoorrails vernield. Maar die werden ook weer gerepareerd. Ondanks alle sabotages en inspanningen van de geallieerden om de productie in Duitsland terug te brengen, steeg die door de hele oorlog heen. Wat niet betekent dat het allemaal maar gewoon moest doorgaan, er werd wel degelijk stevig gebombardeerd. Het is echt niet zo dat de geallieerden bepaalde fabrieken maar ontzagen om de handel niet te dwarsbomen. Dat zou namelijk een beetje in strijd zijn met het doel om de oorlog te winnen. Wat ondanks wat jij gelooft wel degelijk het doel was.
En zo grootschalig was het verzet in de bezette gebieden nu over het algemeen ook weer niet. Da's allemaal erg geromantiseerd. De Duitsers hadden ook nogal de neiging om hard op te treden tegen saboteurs.
Nederlandse avonturiers die iets beginnen in het verre buitenlandquote:Op dinsdag 30 december 2008 21:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar zelfs in de VS is (volgens jouw bron) het niet voor alle hotels het geval.
Het waren ook gedeeltelijk werkkampen. Daar werd iedereen die in staat was te werken afgebeuld en uitgebuit. Je hebt altijd zo'n grote mond (''Lees dit ', ''kijk dit''), maar je weet nog niet de helft van wat ik op mijn twaalde al wist door goed op te letten op school en eens een boek te lezen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:49 schreef Lambiekje het volgende:
Tenzij je de kampen niet als doodkampen ziet maar als werkkampen. Dan valt meteen alles op zijn plaats.
Nee, dat klinkt inderdaad behoorlijk plausibel. Hygienisch, onopvallend..ongelooflijk dat de tirannen van de twintigste eeuw het telkens zo omslachtig gedaan hebben.quote:Waarom zulke moeite? Welke psychopaat gaat nu miljarden uitgeven om zijn vijand pas na ettelijke maanden te vermoorden. Het is leuk om sadistje te spelen maar daar ga je geen miljarden, kostbare tijd en mankracht aan besteden. Waarom niet gewoon ter plekke in Boedapest, Amsterdam of Hamburg met een simpele messteek als je die untermenschen zo haat.
Ik kan daar niet bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |