Dan staat 'ie in je AT, wel zo handigquote:Op dinsdag 11 november 2008 14:21 schreef Jelief het volgende:
waarom oh waarom toch een tvp? klik op index, dan OUD en zekerweten dat het lopende Z&G in de bovenste 20 topics staat. Ik snap ergeen snars van.
Maar dan staat het hele topic vol met tvp's.quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:35 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dan staat 'ie in je AT, wel zo handig.
quote:Op dinsdag 11 november 2008 07:29 schreef Reinhilde het volgende:
Raissa en Carmella, ik heb zo veel bewondering voor jullie! Voor de eerste x zwanger zijn vind ik al eng, nieuw, etc, en hoe jullie je daar incl. erge pijnen en veel ziekenhuis doorheen slaan, wow. Ik word er elke keer stil van.![]()
Zo herkenbaarquote:Op dinsdag 11 november 2008 13:29 schreef DJMO het volgende:
ik wilde dus zeggen:
mijn hoofd is net een zeef, ik had nog twee posts gezien waar ik op wilde reageren, met: fijn dat alles goed is, maar weet zo snel niet meer van wie die warennou ja, iig fijn dus dat alles goed is met jullie
Heel goed! Zou vervelend zijn als er een gespannen sfeer blijft hangen doordat vorige consult.quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:36 schreef Reinhilde het volgende:
Afgelopen zondag was het consult bij de VK niet heel fijn verlopen, en daar heb ik vandaag wat over gezegd. Dat vind ik echt goed van mezelf, want anders blijf ik me ook maar rot voelen erover. Nu is de lucht geklaard!
![]()
Ik moet nog véél langer dan jij en ik ben er vannacht om het half uur uitgeweest omdat ik moest plassen.. Doodvermoeiend en absoluut een goede reden om over te "zeiken". Ik "zeik" dus graag even met je mee.quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:56 schreef Estrys het volgende:
Werken valt me erg tegen vandaag, zo moe en last van mn bekken volgens mij. Ben er vannacht ook wel erg vaak uit geweest om te plassen, was al 5 keer geweest en toen ik op de klok keek was het nog geen half drie. ik hoef alleen nog deze en volgende week maar het lijkt nog eeuwen. En voel me ook al een ongelooflijke zeikerd ook (letterlijk?!) zucht, ik zit mezelf gewoon erg in de weg nu.
hmm misschien moet ik me even checken op een blaasontsteking want ik sla af en toe echt krom van de pijn als ze met haar hoofdje beweegtquote:Op dinsdag 11 november 2008 15:26 schreef Reinhilde het volgende:
Dakota, niet constant. Gelukkig. Maar ik voel wel een constante druk.
Nou, Sara was dus ziek, die heb ik vorige week een keer beroerd van het kdv geplukt. Een paar dagen later was ze helemaal opgeknapt, maar had ze 3 of 4 vlekken in haar gezicht. Het leken wel muggebulten, dus ik heb haar gewoon naar het kdv gebracht. Eenmaal daar bleek dus dat er HVM heerste, de helft van de kindjes was er mee besmet. Via de GGD heeft het kdv dat uitgevogeld.quote:Op dinsdag 11 november 2008 15:22 schreef owlet het volgende:
Fuente, wat rot van die hand,- voet- en mondziekte. Hoe heb je het bij Sara herkend? Ik kwam een paar dagen geleden op het KDV en toen was er net een moeder die vertelde dat het bij haar dochter (groepsgenootje van Ronja) wel heel erg op hand,- voet- en mondziekte leek![]()
Stomtoevallig dat jij er nu over begint want het zit me toch niet lekker dat Ronja zo iets op kan pikken nét zo vlak voor de bevalling. Ze kan natuurlijk altijd wat oppikken maar nu zou het wel erg lullig zijn voor haar als ze in de kraamtijd niet thuis zou kunnen zijn o.i.d.
Niet zo lang. Sara werd vorige week op dinsdag ziek, op donderdag knapte ze helemaal op, op vrijdag kreeg ze vlekjes, dat werden blaasjes en die trekken nu weer weg. Maar sommige kindjes zijn er ook langer ziek van geloof ik, op zich viel het me echt mee! Het is (zeker voor de blaasjes uitbreken) heel besmettelijk, via hoesten/ aanraken enz enz over te dragen.Wij waren anderhalve week terug op de koffie bij een kennis met een tweeling (die gaan niet naar het kdv ofzo) en zij hebben het nu ook, van Sara dus.quote:Op dinsdag 11 november 2008 15:45 schreef Dakota het volgende:
Wat vervelend Fuente.. Hoelang houdt zo'n ziekte ongeveer aan? (of is het besmettelijk)
Ja, ik had dat ook erg de laatste weken. Mensen dachten steeds dat het begonnen was als ze toevallig mijn gezicht zagen...quote:Op dinsdag 11 november 2008 15:23 schreef Dakota het volgende:
heeft iedereen (die al ingedaalde en vastliggende ) baby's heeft zulke stekende pijnen daaronder?
Volgens mij heb je na 1 keer antistoffen opgebouwd en krijg je het niet zo nog een keer.quote:Op dinsdag 11 november 2008 15:59 schreef Dakota het volgende:
pff klote is dat.. en is het ook zo dat ze elkaar blijven besmetten?
haha ja net bij de kassaquote:Op dinsdag 11 november 2008 16:00 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ja, ik had dat ook erg de laatste weken. Mensen dachten steeds dat het begonnen was als ze toevallig mijn gezicht zagen...
Weet niet, nooit gevraagd denk ik.quote:Op dinsdag 11 november 2008 16:33 schreef Dakota het volgende:
het lijkt idd zo
en b-M waarom sta je niet in de lijst?
die stekende pijnen verwijt ik toch echt aan r gekopstoot
gevoelige baarmoedermond.. een maand of 2, 3 geleden is er bij mij een uitstrijkje gemaakt omdat ik bloedverlies had gehad, die gyn zei dat het geen pijn zou doen.. ik heb weet niet hoe vaak au gezegdquote:Op dinsdag 11 november 2008 16:36 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Weet niet, nooit gevraagd denk ik.
't Is voor 9 januari.
En ik hoop voor jou dat je dan ook niet zo een gevoelige baarmoedermond hebt tijdens de bevalling.
Manman, dat vond ik het ergste, die pijn als ze ff gingen voelen...
Dus het is in principe gunstiger om een meerurencontract te houden, en dan minder te gaan werken via ouderschapsverlof? Ben het allemaal een beetje aan het uitzoeken, vandaar.quote:Op dinsdag 11 november 2008 09:49 schreef Estrys het volgende:
Zo dames, het weekend zit er weer op, nog twee weekjes werken en dan zwaai ik af hier. Gelukkig.
Vrijdag dat gesprek over ouderschapsverlof gehad, zoals ik al had gedacht kreeg ik een weerwoord hierover want ik heb al eerder een gesprek gehad over na het verlof en toen heb ik aangegeven 24 uur te willen gaan werken. Nu zegt mijn baas dat ik daar nu op terugkom want toen zou ik hebben gezegd dat ik een contract van 24 uur wilde. Maar ik kom nergens op terug want ik heb nooit aangegeven HOE ik aan die 24 uur wilde komen. Dus ga ik gewoon netjes drie maanden vooraf ouderschapsverlof aanvragen en kan ie het mooi uitzoeken.
Dat hangt volgens mij van je CAO af of je over die uren ouderschapsverlof geld krijgt of niet. Dat is niet altijd zo.quote:Op dinsdag 11 november 2008 16:50 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dus het is in principe gunstiger om een meerurencontract te houden, en dan minder te gaan werken via ouderschapsverlof? Ben het allemaal een beetje aan het uitzoeken, vandaar.
ik kan nog editten .. zal ik je erbij zetten???quote:Op dinsdag 11 november 2008 16:36 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Weet niet, nooit gevraagd denk ik.
't Is voor 9 januari.
Dat mag.quote:Op dinsdag 11 november 2008 17:25 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik kan nog editten .. zal ik je erbij zetten???
Ben net wakkerquote:
8x per dag?quote:Op dinsdag 11 november 2008 17:08 schreef juttertje het volgende:
Angel Eyez, wat fijn!!!![]()
![]()
Voor de rest lees ik wel veel verhalen van mensen bij wie het allemaal wat minder mee zit of die pijn hebben: sterkte allemaal!![]()
Hier is het ook niet helemaal super, sinds een week nu aan de insuline voor de zwangerschapsdiabetes. Ze begeleiden me wel goed in het ziekenhuis, maar het is wel vervelend. Grote kans dat de baby eerder komt, en misschien moeten ze me wel inleiden. En dat dieet en 8x per dag spuiten en prikken is natuurlijk ook niet ideaal. en uiteraard maak ik me ook zorgen of alles wel goed is met de kleine.. Morgen voor het eerst naar de gyn in het ziekenhuis, hopelijk kan die me wat geruststellen en ook informeren over wat me te wachten staat.
quote:Op dinsdag 11 november 2008 17:19 schreef DJMO het volgende:
....vriendlief moet trainen dus ik heb het rijk alleen met de tv(en dat betekent géén gtst
)
de tv stond gewoontegetrouw wel op rtl4 .. ik was bijna te laat om hem op veronica te zettenquote:Op dinsdag 11 november 2008 21:41 schreef Jose81 het volgende:
[..]
hier stond 'ie weer trouw aan om 20.00 uur...
![]()
Fuente, wat een gedoe, zeg!! Wanneer krijg je de uitslag?
Waarom moet dat er nou weer bij? Het viel me gisteren op dat het er niet meer in stond en je kan er donder op zeggen dat er iemand een keer gaat vragen hoe het zit, dus het leek me handig om het erbij te zetten.quote:Op dinsdag 11 november 2008 17:49 schreef DJMO het volgende:
*zucht* toen was BE me voor met een tekst over de tellertjes in het topic te zetten, die er al vijf topics niet instond waardoor ik niet meer kan editten![]()
Nee, natuurlijk niet, want ik heb de OP al zo vaak aangepast!!!!quote:BE!!! mag bass-miss er dan ook bij ???
Is het nodig dan?quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:35 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dan staat 'ie in je AT, wel zo handig.
daar zijn we zwanger voorquote:Op woensdag 12 november 2008 10:12 schreef Svyatagor het volgende:
Zwangere vrouwen die klagen dat hun vriend GTST wil kijken: het moet toch niet gekker worden.
Haha, je moet je alvast inlezen hequote:Op woensdag 12 november 2008 10:05 schreef Brighteyes het volgende:
Is het nodig dan?
Als ik het goed heb zat je een tijdje terug ook in het rammeltopic toch? Heb je iets te vertellen?
aaaaaaaah wat leukquote:Op woensdag 12 november 2008 10:57 schreef Reinhilde het volgende:
De verloskundige is net weg... mijn vliezen zijn gebroken!
Ik heb alleen nog geen weeen. Dus afwachten nu!
* Reinhilde heel spannend vindt
Whoehaaa wat spannend!!!!!!!!quote:Op woensdag 12 november 2008 10:57 schreef Reinhilde het volgende:
De verloskundige is net weg... mijn vliezen zijn gebroken!
Ik heb alleen nog geen weeen. Dus afwachten nu!
* Reinhilde heel spannend vindt
Ik kan ze niet vergrotenquote:Op woensdag 12 november 2008 10:31 schreef Angel-Eyez het volgende:
Omdat ik zo trots en blij ben, wil ik toch even spammen...![]()
Naar mama zwaaiend:
[ link | afbeelding ]
En hier nog eentje:
[ link | afbeelding ]
Verder hoop ik dat ik vanavond even goed bij kan lezen hier, ik las vluchtig dat de meesten zich niet zo geweldig voelen. Dikkevoor diegenen.
was inderdaad niet goed gegaan bij tweede foto, maar nu wel als het goed is![]()
quote:Op woensdag 12 november 2008 13:56 schreef Reinhilde het volgende:
WAAAAAAAAAAAAAA! we krijgen echt echt echt een babietje!![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb even gekeken voor januari 2009, maar dan is er gewoon volle maan op mijn uitgerekende dagquote:Op woensdag 12 november 2008 14:46 schreef maffemuts het volgende:
http://kalender-365.de/maan-kalender.php
K ga er telkens meer in geloven
Reinhilde zet m op! en daarna lekker genieten
*Maffemuts vanmiddag en vanavond nog een aantal x F5 doet*
Ik ook, bleek dat we al met al wel een uur zijn weggeweest met de optocht.quote:Op woensdag 12 november 2008 12:49 schreef Jelief het volgende:
ff klagen: Ik heb gisteren met Emma Sint Maarten gelopen. Het was maar één straat maar ik moet het vandaag wel bezuren. -Au!-
Tex, volgens mij is dat bandenpijn en dat komt door de groeiende baarmoeder. Bij mij begon het ook halverwege de zwangerschap, dus zo om en nabij de 20 weken.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:55 schreef texelonia het volgende:
Ik heb trouwens een nog lang geen ingedaalde baby, maar wel dezelfde pijnlijke steken die jullie bescheijven. Al zijn het misschien andere steken die hetzelfde lijken ofzow. Iemand een idee wat dat kan zijn? 'Gewoon' een teken dat ik te druk ben ofzow?
Hm maar is dat ook normaal als je pas 22 weken zwanger bent? Zei ze niet wat het was?quote:Op woensdag 12 november 2008 15:40 schreef Dakota het volgende:
Ik heb net de vk gesproken:
'hoi, is het normaal dat ik af en toe dubbelklap van de pijn?
'voelt het als messteken in je vagina?'
'ja'
'oooooh ja hoor dat is heel normaal'
':') gelukkig'
indalingsween en kopstootjesquote:Op woensdag 12 november 2008 15:52 schreef texelonia het volgende:
[..]
Hm maar is dat ook normaal als je pas 22 weken zwanger bent? Zei ze niet wat het was?
Dat wat ik dacht dat bandenpijn was voelt héél anders, en ook op andere plek
Ik krijg ze ook na inspanningquote:Op woensdag 12 november 2008 16:39 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wie weet of het normaal is dat je erg pijnlijke steken in je liezen en vagina krijgt met fietsen en lange stukken lopen?
huppelen!quote:Op woensdag 12 november 2008 16:55 schreef Reinhilde het volgende:
Wat leuk en lief dat jullie allemaal zo meeleven!![]()
Nog geen weeen hier, helaas. Nixxx is nu thuis, we gaan zo even naar de appie, ik had bedacht dat wat beweging de boel misschien wel in gang zet, maar wilde niet alleen de straat op...
Oh, mij viel het ook net op dat het volle maan is! Kan geen toeval zijn!
Tis vooral tijdens het fietsen. Erg lastig vind ik.quote:Op woensdag 12 november 2008 16:57 schreef Diaan73 het volgende:
Ingrid, die steken in de liezen heb ik, maar bijna alleen 's morgens. Stekende pijn is het, erg vervelend. Maar als ik van de fiets af ben, gaat het over en heb ik er bijna geen last meer van. Ik ga vrijdag even aan de VK vragen wat het is...
Ik heb daar ook last van bij inspanning, volgens de vk zijn het "groeipijnen" van de baarmoeder en een teken dat je rustiger aan moet doen.quote:Op woensdag 12 november 2008 16:39 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wie weet of het normaal is dat je erg pijnlijke steken in je liezen en vagina krijgt met fietsen en lange stukken lopen?
Gefeliciteerd en welkom!quote:Op woensdag 12 november 2008 15:10 schreef -J-D- het volgende:
[ afbeelding ]Vandaag gemaakt, en het nieuws verspreid
Ik heb vandaag een rotdag.. Voel me een bejaarde en zit continu waarom, waarom, waarom.. Niet goed natuurlijk.. Maar zal morgen wel weer over zijn, hoop ik.quote:Op woensdag 12 november 2008 16:48 schreef Carmella het volgende:
Raissa; hoe gaat het met je?Heb je nog veel pijn?
quote:Op woensdag 12 november 2008 18:19 schreef Dakota het volgende:
wie is er trouwens van plan om thuis te bevallen?
Nou, owlet ik heb vandaag precies hetzelfde gehad.quote:Op woensdag 12 november 2008 17:11 schreef owlet het volgende:
Pfff... een routinebezoekje aan de verloskundige liep uit op een volledige toer langs CTG, echo, assistent en uiteindelijk gyn. De verloskundige vond dat ik toch wat veel harde buiken had en dat de baby weinig bewoog en daarnaast was mijn bloeddruk wat verhoogd.
Ctg en echo waren uiteindelijk goed. Rustige baby en weinig vruchtwater maar nog wel aan de goede kant van rustig en weinig.
Bloeddruk was weer hoger dan bij de vlos (150/95) maar omdat mijn bloeddruk altijd wat aan de hoge kant is en de stap dus niet zo enorm groot is (en het niet zo gek is dat je bloeddruk stijgt als je plotseling van dokter naar dokter gestuurd wordt en niemand nou écht tevreden is over de gemeten resultaten) hoeft er verder niets aan te gebeuren behalve laagdrempelig bellen bij de minste klachten.
Het was me het dagje wel, ik ga maar eens een flink potje huilen en daarna vroeg onder de wol![]()
Reinhilde, zet hem op!
Ik denk dat ze een babietje krijgenquote:Op woensdag 12 november 2008 18:29 schreef Macka66 het volgende:
En Reinhilde en Nixxx krijgen een jongetje, denk ik.
Rustiger, dat kan niet hoor. Dan moet ik 24 uur per dag slapen.quote:Op woensdag 12 november 2008 17:38 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ik heb daar ook last van bij inspanning, volgens de vk zijn het "groeipijnen" van de baarmoeder en een teken dat je rustiger aan moet doen.
Zou je denken?quote:Op woensdag 12 november 2008 20:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik denk dat ze een babietje krijgen.
ik snap je wel hoor ingrid.. ik heb het nu met lief .. die snapt niet dat ik hem geen tongzoen kan geven omdat ik dan langzaam stik.. :"dan haal je toch adem door je neus, net als ik??" hij snapt geloof ik niet helemaal dat ik een flinke neusverkoudheid/griep te pakken heb, waardoor juist dat niet gaatquote:Op woensdag 12 november 2008 22:39 schreef _Ingrid_ het volgende:
Reinhilde
Nog even klagen hoor. Waarom snappen mensen niet dat het niet leuk is te horen dat je geen reden hebt om moe te zijn? Ik snap het ook niet, maar ben het toch echt en ga nu dan ook slapen, ookal heb ik vanmorgen uit kunnen slapen tot maar liefst 10.00! (niet aan 1 stuk, wel met plaspauzes uiteraard)
Cursus was vandaag met een bevallingsfilm die weinig aan de fantasie overlaat. Één van de partners trok ook een beetje wit weg, erg begrijpelijk, ik vond het nou ook weer niet nodig dat er moest worden ingezoomd op een extreem behaarde doos met een stukje kind eruitquote:Op woensdag 12 november 2008 19:09 schreef Fuente het volgende:
RaissaHopelijk kun je wel genieten van je laatste zwangerschapsgym!
Ik beval in het ziekenhuis, is in deze situatie ook wel het fijnste idee denk ik.quote:Op woensdag 12 november 2008 18:19 schreef Dakota het volgende:
sorry maar ..quote:Op woensdag 12 november 2008 23:07 schreef Raissa het volgende:
[..]
Cursus was vandaag met een bevallingsfilm die weinig aan de fantasie overlaat. Één van de partners trok ook een beetje wit weg, erg begrijpelijk, ik vond het nou ook weer niet nodig dat er moest worden ingezoomd op een extreem behaarde doos met een stukje kind eruitTuurlijk, heel realistisch allemaal maar my god, komt dat allemaal ooit nog goed daar beneden?
![]()
![]()
je mist er niets aanquote:Op donderdag 13 november 2008 07:35 schreef tessie het volgende:
tex kan je dan niet beter ff bellen met de verloskundige om het te laten checken?
Hier gaat het goed, ben vandaag 8 weken. En super moe, ik mis tegenwoordig elke dag het laatste gedeelte van GTST omdat ik dan gewoon al in slaap gevallen ben![]()
ikquote:Op woensdag 12 november 2008 18:19 schreef Dakota het volgende:
Dat weet ik eigenlijk niet zo goed maar ik denk van wel. Dit staat op de site van de VK:quote:Op donderdag 13 november 2008 10:40 schreef owlet het volgende:
Wat leuk, Diaan! Is dat een soort "ouderwetse" kraamkliniek?
Ik heb begrepen dat deze kamers als slaap/huiskamers zijn ingericht en dat je ook cd's enz. mee mag nemen. Toen ik zwanger was van Twan was er een VK tekort en mocht je niet eens thuis bevallen, toen hadden de VK's in Enschede ook een kraamcentrum, genaamd Geboortehoes ondergebracht in een bejaardencentrum. Toen een rondleiding gehad en het zag er heel gemoedelijk uit. Ik neem aan dat het nu ook weer zo is.quote:Bevallen in het ziekenhuis vindt plaats op het geboortecentrum. Dit is een zelfstandige afdeling binnen het Medisch Spectrum Twente (lokatie Ariensplein), in de nabijheid van de verloskamers. Hier beval je dan onder onze leiding, samen met een kraamverzorgster. Indien alles voorspoedig verloopt betekent het dat je ca. 2 uur na de bevalling weer naar huis gaat.
Indien er tijdens de bevalling een medische indicatie ontstaat, word je overgebracht naar de nabijgelegen verloskamers van de gynaecologen.
oohhjaaa jij bent ook een tukkerquote:Op donderdag 13 november 2008 10:50 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat weet ik eigenlijk niet zo goed maar ik denk van wel. Dit staat op de site van de VK:
[..]
Ik heb begrepen dat deze kamers als slaap/huiskamers zijn ingericht en dat je ook cd's enz. mee mag nemen. Toen ik zwanger was van Twan was er een VK tekort en mocht je niet eens thuis bevallen, toen hadden de VK's in Enschede ook een kraamcentrum, genaamd Geboortehoes ondergebracht in een bejaardencentrum. Toen een rondleiding gehad en het zag er heel gemoedelijk uit. Ik neem aan dat het nu ook weer zo is.
Uiteraard!quote:Op donderdag 13 november 2008 11:05 schreef Floria het volgende:
RaissaSterkte!
Diaan, dat klinkt goed! Een mooie tussenweg! Zoiets zou ik nou ook wel willen, maar dat hebben we hier niet. Osn ziekenhuis is sowiezo wat ouderwets. Stel je zou moeten blijven slapen dan moet man gewoon naar huis! Maarrrrrr, die bevalling gaat natuurlijk zeer voorspoedig! Toch? toch? toch?
Niet dus, geen idee wie Dora is...quote:Op donderdag 13 november 2008 11:03 schreef Dakota het volgende:
[..]
oohhjaaa jij bent ook een tukker(jij ging toch eerst ook naar dora)?
Had vrij vlot een mail terug, we gaan wel met prednison starten. Werd begin van de middag gebeld door het AMC, daar moet ik morgen heen naar een andere internist. Ik weet nog niet precies hoe en waarom maar dat hoor ik morgen wel (geloof dat mijn eigen internist een dezer dagen wordt geopereerd)...quote:Op donderdag 13 november 2008 10:58 schreef Raissa het volgende:
Mailtje naar de internist gaat er zo uit.. Heb de hele nacht wakker gelegen van de pijn en heb nu nog steeds zoveel pijn.. Van het krom lopen verergeren mijn rugklachten en heb ik nu helemaal het idee dat ik geen kant op kan.. Heb vannacht toch maar 2 paracetamolletjes genomen om te kijken of het de pijn wat zou verminderen, heb geen verschil gemerkt helaas..
Als het goed is kan ik om 13 uur de internist ook nog even bellen.. Ben benieuwd wat ze dan van plan is, zit eigenlijk niet zo te wachten op weer een ziekenhuisovernachting...
zoals je kon zien bedoelde ik Fuente uut twentequote:Op donderdag 13 november 2008 13:20 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Niet dus, geen idee wie Dora is...![]()
Volgens mij mag bij een redelijk normale bevalling de man nooit blijven slapen en blijven alleen de moeder en de baby in het ziekenhuis. Maar het is inderdaad een mooie tussenweg
Hey! Dat klinkt wel heel erg Guus kom naar huusquote:Op donderdag 13 november 2008 15:40 schreef Dakota het volgende:
[..]
zoals je kon zien bedoelde ik Fuente uut twente
ja ik ooK!quote:Op donderdag 13 november 2008 16:11 schreef Jose81 het volgende:
Ben zo benieuwd hoe het is met Reinhilde....!!!!![]()
![]()
quote:Op donderdag 13 november 2008 15:38 schreef Raissa het volgende:
[..]
Had vrij vlot een mail terug, we gaan wel met prednison starten. Werd begin van de middag gebeld door het AMC, daar moet ik morgen heen naar een andere internist. Ik weet nog niet precies hoe en waarom maar dat hoor ik morgen wel (geloof dat mijn eigen internist een dezer dagen wordt geopereerd)...
Enige wat ik niet helemaal begrijp uit haar mailtje is de volgende zin: "Misschien de zwanger schap verder in het ziekenhuis uitdragen?". Ik mag toch bidden op mijn blote knietjes dat ze niet wil dat ik de komende 15 weken in het ziekenhuis ga doorbrengen?
quote:Op donderdag 13 november 2008 18:18 schreef Reinhilde het volgende:
Vanochtend, na een nacht met weinig slaap want wachtend op weeen, de VK gebeld om te vragen hoe laat ik over gedragen zou worden aan het ziekenhuis, ik had inmiddels al 31 uur gebroken vliezen.
De VK meldde, terwijl Nixxx en ik hyper in bed zaten, want, nu ging het toch echt niet lang meer duren voor we ons babietje in onze armen konden sluiten, dat ze nu dacht dat ze zich vergist had. Dat ze gisteravond al aan het twijfelen was, en ook de arts in het ziekenhuis al gesproken had over haar twijfel. (Maar niet mij bellen...).
Ik belde iets na zevenen en moest dus wachten tot zij mij weer zou bellen om 9 uur. Het was maar goed dat ik zat toen ik belde, want het nieuws dat mn vliezen dus misschien wel helemaal niet gebroken waren kwam erg hard aan. De afgelopen 2 weken heb ik me al voort moeten slepen, en dan gister die 'high' dat het nu echt ging gebeuren, en dan nu opeens weer twijfel. Ik kan niet beschrijven hoe dat voelt.
Uiteindelijk moesten we om 10:00 uur in het ziekenhuis zijn voor onderzoeken.
Goed nieuws: de baby doet het heel goed.
Slecht nieuws: mijn vliezen zijn dus NIET gebroken. Geestelijk ben ik echt keihard onderuit getrapt, van 'nog maar 1 dag!' naar 'nog 4 weken' is erg, erg, erg, moeilijk. Ik heb al zoveel gehuild vandaag, ik ben zo verdrietig en boos op de VK. Ze had het mij nooit mogen verzekeren dat de vliezen echt gebroken waren als ze twijfels had. En ze had dan op z'n minst gisteravond al moeten bellen ipv vanochtend pas.
Ik weet niet of ik nu nog wel met deze verloskundigenpraktijk verder wil, het vertrouwen is op dit moment weg. De VK van het ziekenhuis vond het erg moeilijk om me te laten gaan, zo verdrietig was ik. Ze heeft me ook op het hart gedrukt dat ik echt mag kiezen om overgedragen te worden aan het ziekenhuis. En dat ik echt contact moest opnemen als ik het geestelijk te zwaar kreeg.
Nu moet ik dus gaan beslissen of ik thuis met vk ga bevallen, of in het ziekenhuis zonder die vk.
Iig, Nixxx en ik proberen maar te denken aan het feit dat het niet betekend dat we nu helemaal geen baby krijgen, maar dat baby er echt nog is, maar dat we ons weer opnieuw moeten opladen.
Ow dat is wel prettigquote:Op donderdag 13 november 2008 17:00 schreef Jelief het volgende:
Diaan, bij mijn/ ons ziekenhuis mag de man(of iemand anders) de eerste nacht blijven slapen. Daar hebben ze een klein bankbedje voor. Mike is dus na Emma haar geboorte blijvneslapen. Ik moet zeggen dat ik dat heel prettig vond,ik denk dat ik mij heel erg alleen en verlaten zou voelen.
He wat grappig, dat hadden ze ook in mijn ziekenhuisquote:Op donderdag 13 november 2008 17:00 schreef Jelief het volgende:
Diaan, bij mijn/ ons ziekenhuis mag de man(of iemand anders) de eerste nacht blijven slapen. Daar hebben ze een klein bankbedje voor. Mike is dus na Emma haar geboorte blijvneslapen. Ik moet zeggen dat ik dat heel prettig vond,ik denk dat ik mij heel erg alleen en verlaten zou voelen.
Goed zo, zeker doen en niet twijfelen om aan de verloskundige te overhandigen. Het heeft mij bij de tweede bevalling zeker geholpen om dingen duidelijk te hebben en zelf ook duidelijk te zeggen voordat er echt al iets aan de hand wasquote:Ik kwam gister tot de ontdekking dat al het 'nare' van debevalling van Emma mij nog wel erg hoog zit. Eerdaags dus maar eens met Mike om de tafel om een geboorteplan te maken en dat ook bij de vlos bespreken.
Raissa, verdorie wat klote dat je zóveel pijn hebt!quote:Op donderdag 13 november 2008 10:58 schreef Raissa het volgende:
Mailtje naar de internist gaat er zo uit.. Heb de hele nacht wakker gelegen van de pijn en heb nu nog steeds zoveel pijn.. Van het krom lopen verergeren mijn rugklachten en heb ik nu helemaal het idee dat ik geen kant op kan.. Heb vannacht toch maar 2 paracetamolletjes genomen om te kijken of het de pijn wat zou verminderen, heb geen verschil gemerkt helaas..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |