abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 november 2008 @ 13:24:41 #1
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63127584
deel 412

De aanstaande papa's en mama's :

21 november 2008: Owlet (meisje)
23 november 2008: Igraine (meisje)
24 november 2008: Marie79
26 november 2008: Reinhilde en Nixxx
01 december 2008: Fuente en Buuf_Rietman
15 december 2008: Vero-Mama (meisje)
22 december 2008: DJMO (jongen)
24 december 2008: Dakota (meisje)
26 december 2008: Jose81
29 december 2008: _Ingrid_ en Djeez (jongen)

2009
02 januari 2009: Floria
07 januari 2009: kaputwiehund (papa)
08 januari 2009: DolleMina
09 januari 2009: Bass-Miss
11 januari 2009: Diaan en Peaceman (jongen)
12 januari 2009: Estrys
13 januari 2009: Cattie
16 januari 2009: Juttertje (jongen)
21 januari 2009: admiraal_anaal (papa)
23 januari 2009: Logout (meisje)
23 januari 2009: Jelief (jongen)
26 januari 2009: Jore (jongen)
27 januari 2009: Shaienne
28 januari 2009: Fruppel (meisje)
05 februari 2009: Twarres (papa)
11 februari 2009: Tinuviel en iamredleader
12 februari 2009: h2h2
14 februari 2009: maffemuts
18 februari 2009: hassanjassan (papa)
20 februari 2009: Zweefvliegje (was: klonelin)
21 februari 2009: Koningin
24 februari 2009: Raissa en milanese (meisje)
25 februari 2009: ik80 (meisje)
03 maart 2009: Carmella
***19 maart 2009: texelonia en Micha ***
18 april 2009: S_oepstengel
20 april 2009: Iksje
27 april 2009: nummer_zoveel
04 mei 2009: Noli
20 mei 2009 Marlieske
22 mei 2009: Angel-Eyez
24 mei 2009: Memmel
25 mei 2009: jostib2nd (papa)
31 mei 2009: Vicky
05 juni 2009: Veraa
06 juni 2009: Mammamia
26 juni 2009: tessie
27 juni 2009: mikoxx
06 juli 2009: MeNicole

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 12-11-2008 09:16:56 ]
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 november 2008 @ 13:29:00 #2
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63127694
ik wilde dus zeggen:

jij mag tenminste om de twee weken komen fuente ik moet nog drie weken wachten, maar ik heb nu de ha gemaild om te vragen of zijn wil luisteren/voelen/kijken of alles goed is met junior.

mijn hoofd is net een zeef, ik had nog twee posts gezien waar ik op wilde reageren, met: fijn dat alles goed is, maar weet zo snel niet meer van wie die waren nou ja, iig fijn dus dat alles goed is met jullie
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_63127706
Tnx DJMO! Was ff in gevecht met Kim om vest aan te houden. Nu heeft ze trui aan.

fijn dat alles goed was Jelief!

Noli, je hebt grappige acties! Hoe is het met je?

Fuente ook fijn dat alles goed was!
pi_63128061
Poeh, alweer een nieuw topic.
Gaat rap hier.

Hier ga ik vanavond mijn babytje als eens laten kennis maken met de carnaval. Dan weet ie in ieder geval wat hem/haar te wachten staat!!
pi_63128310
ff snel een tvp-tje want de batterij van de flaptop is bijna leeg...
Mama van Isa en Ties
pi_63128356
tvp
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_63128567
o ja en ik las net over het verweken van de baarmoedermond door sex.
Dus vanaf 3 december kom ik hier niet meer posten
wanna rub mah puppeh?!
pi_63128894
waarom oh waarom toch een tvp? klik op index, dan OUD en zekerweten dat het lopende Z&G in de bovenste 20 topics staat. Ik snap ergeen snars van.

Ja Owlet het aftellen kan zo'n beetje beginnen.Vrijdag ben ik 30 weken Zelfs Mike krijgt een beetje last van nesteldrang.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_63129004
Hier nog steeds alles rustig. Wel de halve nacht wakker gelegen, buikpijn gehad e.d. maar niks wat lijkt op een naderende bevalling.

Mijn moeder is vanmorgen geweest, dus lekker rustig aan gedaan en gekletst. Dus we wachten maar weer af. Ik ga zo het vorige topic nog even doorlezen.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 11 november 2008 @ 14:35:50 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63129213
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 14:21 schreef Jelief het volgende:
waarom oh waarom toch een tvp? klik op index, dan OUD en zekerweten dat het lopende Z&G in de bovenste 20 topics staat. Ik snap ergeen snars van.
Dan staat 'ie in je AT, wel zo handig .
KuikenGuppy
pi_63129221
Afgelopen zondag was het consult bij de VK niet heel fijn verlopen, en daar heb ik vandaag wat over gezegd. Dat vind ik echt goed van mezelf , want anders blijf ik me ook maar rot voelen erover. Nu is de lucht geklaard!

Verder was alles goed, baby ligt erg diep met het hoofd, (wat ook goed te voelen is! )
Bloeddruk kruipt nu langzaam omhoog, 120/75 vandaag. Maar nog steeds ok.

Over het inwendig onderzoek, ik vroeg me het af, het is toch niet mijn favoriete bezigheid, dus ben er dan maar liever op voorbereid!
pi_63129675
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 14:35 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dan staat 'ie in je AT, wel zo handig .
Maar dan staat het hele topic vol met tvp's.
Das niet de bedoeling heb ik begrepen altijd.....maar goed, das oftopic
pi_63129764
goed dat je het hebt aangekaart Reinhilde!

Werken valt me erg tegen vandaag, zo moe en last van mn bekken volgens mij. Ben er vannacht ook wel erg vaak uit geweest om te plassen, was al 5 keer geweest en toen ik op de klok keek was het nog geen half drie. ik hoef alleen nog deze en volgende week maar het lijkt nog eeuwen. En voel me ook al een ongelooflijke zeikerd ook (letterlijk?!) zucht, ik zit mezelf gewoon erg in de weg nu.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_63129803
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 07:29 schreef Reinhilde het volgende:
Raissa en Carmella, ik heb zo veel bewondering voor jullie! Voor de eerste x zwanger zijn vind ik al eng, nieuw, etc, en hoe jullie je daar incl. erge pijnen en veel ziekenhuis doorheen slaan, wow. Ik word er elke keer stil van.

We zijn vanochtend bij de vk geweest om het "dossier" (welgeteld 1 a4-tje) op te halen. Ze vonden het jammer dat we weggaan maar begrijpen wel dat het beter is om ons te laten begeleiden door iemand die er meer verstand van heeft. Ze heeft nog wel een laatste controle gedaan, behoorlijk pijnlijk maar daar kan zij niets aan doen. Buik was goed gegroeid wat ik toch echt wonderbaarlijk vind aangezien ik nog steeds aan het afvallen ben. De beeb was erg beweeglijk en het hartje was prima weer. De nacontroles gaan ze wel voor ons verzorgen. Viel me reuze mee dat ze niet eens in discussie ging zoals haar collega de vorige keer. Erg fijn
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 13:29 schreef DJMO het volgende:
ik wilde dus zeggen:
mijn hoofd is net een zeef, ik had nog twee posts gezien waar ik op wilde reageren, met: fijn dat alles goed is, maar weet zo snel niet meer van wie die waren nou ja, iig fijn dus dat alles goed is met jullie
Zo herkenbaar
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 14:36 schreef Reinhilde het volgende:
Afgelopen zondag was het consult bij de VK niet heel fijn verlopen, en daar heb ik vandaag wat over gezegd. Dat vind ik echt goed van mezelf , want anders blijf ik me ook maar rot voelen erover. Nu is de lucht geklaard!
Heel goed! Zou vervelend zijn als er een gespannen sfeer blijft hangen doordat vorige consult.
pi_63129887
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 14:56 schreef Estrys het volgende:
Werken valt me erg tegen vandaag, zo moe en last van mn bekken volgens mij. Ben er vannacht ook wel erg vaak uit geweest om te plassen, was al 5 keer geweest en toen ik op de klok keek was het nog geen half drie. ik hoef alleen nog deze en volgende week maar het lijkt nog eeuwen. En voel me ook al een ongelooflijke zeikerd ook (letterlijk?!) zucht, ik zit mezelf gewoon erg in de weg nu.
Ik moet nog véél langer dan jij en ik ben er vannacht om het half uur uitgeweest omdat ik moest plassen.. Doodvermoeiend en absoluut een goede reden om over te "zeiken". Ik "zeik" dus graag even met je mee. , je bent geen zeikerd! (alleen letterlijk misschien dan )
pi_63129942
Wat goed, Reinhilde! En dapper, ik weet niet of ik het zou durven
pi_63130157
Ik vond het ook best spannend om het aan te kaarten, vooral ook omdat ik vandaag een andere VK had, en ik ook weer niet wilde 'klikken'. Maar als ik de VK van zondag krijg voor mn bevalling, tsja. Dan kan het maar beter van te voren gezegd zijn, denk ik!

Veelplassers, ik sluit me bij jullie aan.

Raissa, fijn dat de baby zo goed groeit!
pi_63130248
Reinhilde, goed dat je het gezegd hebt hoor! Je moet uiteindelijk toch het vertrouwen in je vk hebben, ook tijdens de bevalling enzo.
Fijn dat alles verder goed was!

Estrys, is helemaal niet gek hoor, jezelf in de weg zitten. En dat gezeik 's nachts is ook niet bevordelijk voor je humeur (i know, ik plas gemiddeld!! 6 keer op een nacht).

Raissa, fijn dat de kleine goed groeit! Vaak pakken ze wel wat ze nodig hebben, ook al val je af.

De secretaresse van de gyn belde me dus vanmiddag nog op. Ik moest toch komen bloedprikken. Sara heeft hand,- voet- en mondziekte en de microbioloog in het ziekenhuis geeft aan dat het voor zwangere vrouwen op het eind wel degelijk gevaarlijk kan zijn. Mocht ik nu namelijk stoffen ervan in m'n bloed hebben en nu of volgende week bevallen hebben we wel een probleem zeg maar.
Dus ik ben alweer richting ziekenhuis geweest voor een buisje bloed. Het zal allemaal wel loslopen, maar ik ga wel het kdv waarschuwen straks, de GGD had tegen hen gezegd dat het geen enkel kwaad kon.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 11 november 2008 @ 15:16:14 #19
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_63130314
Ik heb gister mijn termijnecho gehad.... Volgens deze echo ben ik 12 weken en 3 dagen zwanger en is mijn uitrekendatum dus nog steeds op mijn eigen verjaardag
En dus heb ik mijn lieve kleine wonder mogen aanschouwen, het lag heerlijk te slapen schijnbaar, want had totaal geen zin anders te liggen

Na veel pesten en hoesten ging er uiteindelijk een handje omhoog (staat op foto): mama ik ben er hoor, mag ik nu weer slapen?

Dus ik ben helemaal supertrots en blij en vrolijk en hyper, dat ik mijn kleine wonder heb gehoord en gezien deze keer

Zo dat kwam ik even melden
No more games, no more drama...
pi_63130434
Fuente wat naar! * Jelief gaat googlen op de gevolgen

AE ziet er uit alsof je je nu écht zwanger voelt.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_63130493
Fuente, wat rot van die hand,- voet- en mondziekte. Hoe heb je het bij Sara herkend? Ik kwam een paar dagen geleden op het KDV en toen was er net een moeder die vertelde dat het bij haar dochter (groepsgenootje van Ronja) wel heel erg op hand,- voet- en mondziekte leek
Stomtoevallig dat jij er nu over begint want het zit me toch niet lekker dat Ronja zo iets op kan pikken nét zo vlak voor de bevalling. Ze kan natuurlijk altijd wat oppikken maar nu zou het wel erg lullig zijn voor haar als ze in de kraamtijd niet thuis zou kunnen zijn o.i.d.
pi_63130509
heeft iedereen (die al ingedaalde en vastliggende ) baby's heeft zulke stekende pijnen daaronder?
wanna rub mah puppeh?!
pi_63130557
A-E, wat heerlijk!

Fuente, wat vervelend zeg . Zijn de risico's groot voor je baby?
pi_63130595
Dakota, niet constant. Gelukkig. Maar ik voel wel een constante druk.
pi_63130625
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:26 schreef Reinhilde het volgende:
Dakota, niet constant. Gelukkig. Maar ik voel wel een constante druk.
hmm misschien moet ik me even checken op een blaasontsteking want ik sla af en toe echt krom van de pijn als ze met haar hoofdje beweegt
wanna rub mah puppeh?!
  dinsdag 11 november 2008 @ 15:32:04 #26
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_63130764
Fuente, wat naar zeg, hopelijk heb jij al antistoffen in je bloed!

A-E wat klink je gelukkig! En bijzonder hoor, uitgerekend zijn op je eigen verjaardag...

O ja, hier was de bloeddruk vanmorgen 140/100 en ctg was ook weer goed, nog even gezegd van het bloedverlies, maar de verpleegkundige zei al dat het wel normaal was na inwendig onderzoek...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_63130992
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:22 schreef owlet het volgende:
Fuente, wat rot van die hand,- voet- en mondziekte. Hoe heb je het bij Sara herkend? Ik kwam een paar dagen geleden op het KDV en toen was er net een moeder die vertelde dat het bij haar dochter (groepsgenootje van Ronja) wel heel erg op hand,- voet- en mondziekte leek
Stomtoevallig dat jij er nu over begint want het zit me toch niet lekker dat Ronja zo iets op kan pikken nét zo vlak voor de bevalling. Ze kan natuurlijk altijd wat oppikken maar nu zou het wel erg lullig zijn voor haar als ze in de kraamtijd niet thuis zou kunnen zijn o.i.d.
Nou, Sara was dus ziek, die heb ik vorige week een keer beroerd van het kdv geplukt. Een paar dagen later was ze helemaal opgeknapt, maar had ze 3 of 4 vlekken in haar gezicht. Het leken wel muggebulten, dus ik heb haar gewoon naar het kdv gebracht. Eenmaal daar bleek dus dat er HVM heerste, de helft van de kindjes was er mee besmet. Via de GGD heeft het kdv dat uitgevogeld.
Omdat het op zich voor de kinderen geen kwaad kan, mochten de kindjes die niet meer ziek waren ook gewoon naar het kdv. Sara bleek het dus ook te hebben, ze heeft uiteindelijk zo;n 5 blaasjes op haar rechterwang gekregen (de vlekjes worden blaasjes), 2 op haar linkerhand en 1 op haar voetje. Het valt voor de kinderen echt mee, ze zijn er alleen vooraf ziek van. In haar mondje heeft ze er bijna geen last van gehad.
De GGD had gezegd dat het dus geen kwaad kon, ook niet voor zwangere vrouwen. Maar het kan dus wel kwaad voor pasgeboren baby;'s, die kunnen er echt behoorlijk ziek van worden.
Vandaar dat ik nu geprikt ben, om te kijken of ikzelf besmet ben (bij volwassenen is die kans geloof ik heel klein).
Mocht Ronja ziek worden, moet je het dus zeker even aankaarten bij de verlos/gyn! En inderdaad, de kraamtijd is dan een probleem. Als ik nu beval, kan Sara niet in de buurt zijn tot haar blaasjes helemaal wegzijn.

Marie, fijn dat alles weer goed was!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_63131149
Wat vervelend Fuente.. Hoelang houdt zo'n ziekte ongeveer aan? (of is het besmettelijk)
wanna rub mah puppeh?!
pi_63131338
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:45 schreef Dakota het volgende:
Wat vervelend Fuente.. Hoelang houdt zo'n ziekte ongeveer aan? (of is het besmettelijk)
Niet zo lang. Sara werd vorige week op dinsdag ziek, op donderdag knapte ze helemaal op, op vrijdag kreeg ze vlekjes, dat werden blaasjes en die trekken nu weer weg. Maar sommige kindjes zijn er ook langer ziek van geloof ik, op zich viel het me echt mee! Het is (zeker voor de blaasjes uitbreken) heel besmettelijk, via hoesten/ aanraken enz enz over te dragen.Wij waren anderhalve week terug op de koffie bij een kennis met een tweeling (die gaan niet naar het kdv ofzo) en zij hebben het nu ook, van Sara dus.
Sara
Merel
Ukje
pi_63131594
pff klote is dat.. en is het ook zo dat ze elkaar blijven besmetten?
wanna rub mah puppeh?!
pi_63131639
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:23 schreef Dakota het volgende:
heeft iedereen (die al ingedaalde en vastliggende ) baby's heeft zulke stekende pijnen daaronder?
Ja, ik had dat ook erg de laatste weken. Mensen dachten steeds dat het begonnen was als ze toevallig mijn gezicht zagen...
pi_63131707
Hee B-M Hoe lang moet jij nog?
pi_63131803
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:59 schreef Dakota het volgende:
pff klote is dat.. en is het ook zo dat ze elkaar blijven besmetten?
Volgens mij heb je na 1 keer antistoffen opgebouwd en krijg je het niet zo nog een keer.
Sara
Merel
Ukje
pi_63131942
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 16:00 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ja, ik had dat ook erg de laatste weken. Mensen dachten steeds dat het begonnen was als ze toevallig mijn gezicht zagen...
haha ja net bij de kassa

'o god je moet toch niet bevallen he'

mwoah, t is wel kut en ik ben normaal alles behalve kleinzerig (hele hoge pijngrens) dus dat wil wat zeggen over de pijn
wanna rub mah puppeh?!
pi_63132138
Ja, 't is echt een snijdende pijn die zo af en toe opkomt. Geen idee eigenlijk wat het was.
Ik moet nog 8 weken en drie dagen, Reinhilde.
pi_63132442
jeetje B-M, dat is ook al bijna!

het lijkt wel of 'iedereen' al bijna gaat bevallen! (Of lijkt dat zo omdat ik al zo lang in dit topic rondhang?)
pi_63132559
het lijkt idd zo

en b-M waarom sta je niet in de lijst?

die stekende pijnen verwijt ik toch echt aan r gekopstoot
wanna rub mah puppeh?!
pi_63132637
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 16:33 schreef Dakota het volgende:
het lijkt idd zo

en b-M waarom sta je niet in de lijst?

die stekende pijnen verwijt ik toch echt aan r gekopstoot
Weet niet, nooit gevraagd denk ik.
't Is voor 9 januari.

En ik hoop voor jou dat je dan ook niet zo een gevoelige baarmoedermond hebt tijdens de bevalling.
Manman, dat vond ik het ergste, die pijn als ze ff gingen voelen...
pi_63132774
Shhht
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 november 2008 @ 16:43:16 #40
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63132820
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 16:36 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

't Is voor 9 januari.

En ik hoop voor jou dat je dan ook niet zo een gevoelige baarmoedermond hebt tijdens de bevalling.
Manman, dat vond ik het ergste, die pijn als ze ff gingen voelen...
gevoelige baarmoedermond.. een maand of 2, 3 geleden is er bij mij een uitstrijkje gemaakt omdat ik bloedverlies had gehad, die gyn zei dat het geen pijn zou doen.. ik heb weet niet hoe vaak au gezegd dat deed al pijn .. wil niet weten hoe dat straks gaat .. hoe dat bij mijn eerste ging weet ik niet meer .. te lang geleden denk ik

pi_63132949
Bij mij deed het geen pijn tijdens de zwangerschap, hooguit wat gevoelig.
Maar tijdens de bevalling schreeuwde ik het uit.
  dinsdag 11 november 2008 @ 16:50:36 #42
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_63133026
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 09:49 schreef Estrys het volgende:
Zo dames, het weekend zit er weer op, nog twee weekjes werken en dan zwaai ik af hier. Gelukkig.
Vrijdag dat gesprek over ouderschapsverlof gehad, zoals ik al had gedacht kreeg ik een weerwoord hierover want ik heb al eerder een gesprek gehad over na het verlof en toen heb ik aangegeven 24 uur te willen gaan werken. Nu zegt mijn baas dat ik daar nu op terugkom want toen zou ik hebben gezegd dat ik een contract van 24 uur wilde. Maar ik kom nergens op terug want ik heb nooit aangegeven HOE ik aan die 24 uur wilde komen. Dus ga ik gewoon netjes drie maanden vooraf ouderschapsverlof aanvragen en kan ie het mooi uitzoeken.
Dus het is in principe gunstiger om een meerurencontract te houden, en dan minder te gaan werken via ouderschapsverlof? Ben het allemaal een beetje aan het uitzoeken, vandaar.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_63133086
*hoofd in zand steekt* Ik moet nog wat moed verzamelen voor de bevalling hoor ik wel.
nou EINDELIJK zit mn werkdag er op, at last
pi_63133143
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 16:50 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Dus het is in principe gunstiger om een meerurencontract te houden, en dan minder te gaan werken via ouderschapsverlof? Ben het allemaal een beetje aan het uitzoeken, vandaar.
Dat hangt volgens mij van je CAO af of je over die uren ouderschapsverlof geld krijgt of niet. Dat is niet altijd zo.
pi_63133493
Angel Eyez, wat fijn!!!

Voor de rest lees ik wel veel verhalen van mensen bij wie het allemaal wat minder mee zit of die pijn hebben: sterkte allemaal!

Hier is het ook niet helemaal super, sinds een week nu aan de insuline voor de zwangerschapsdiabetes. Ze begeleiden me wel goed in het ziekenhuis, maar het is wel vervelend. Grote kans dat de baby eerder komt, en misschien moeten ze me wel inleiden. En dat dieet en 8x per dag spuiten en prikken is natuurlijk ook niet ideaal. en uiteraard maak ik me ook zorgen of alles wel goed is met de kleine.. Morgen voor het eerst naar de gyn in het ziekenhuis, hopelijk kan die me wat geruststellen en ook informeren over wat me te wachten staat.
pi_63133737
Juttertje, dat klinkt absoluut niet fijn! En ook aan de insuline, jeetje. Hopelijk kan de gyn je geruststellen

Nou mijn gyn belde net ook nog weer op. Ze heeft contact gehad met het academisch ziekenhuis. Het zit nu zo: als ik geen antistoffen tegen het virus heb, is de kans groot dat ik besmet wordt, en de baby is dan niet beschermd. Als ik wel antistoffen heb is de baby t/m de bevalling beschermt.
Sara is nu niet meer 'open' besmettelijk, maar wel via urine/poep/vocht. Dus, ik mag tot nadere orders geen luiers meer verschonen. Mocht het zo zijn dat het toch moet, moet ik erna m'n handen ontsmetten. Na de bevalling bekijkt de kinderarts hoe of wat verder (ligt ook aan mijn antistoffen), maar zoals het er nu uitziet mag Sara de baby dan alleen aanraken na het ontsmetten van d'r handen enz. En moeten we elk contact met luiers van Sara vermijden. Het is vooral een kwestie van veel hygiene. Het blijft namelijk nog een aantal weken overdraagbaar via haar luiers enzo.
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 november 2008 @ 17:19:09 #47
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63133776
ik blijf wassen, soppen, opruimen, vegen, afnemen, dweilen, dingen anders neerzetten. t meest verlang ik nu naar lucht en slaap .. iets wat ik al twee dagen nauwelijks krijg. ik heb de HA nog niet gesproken, die bel ik morgen nog wel een keertje.. vanavond broodje kroket, vriendlief moet trainen dus ik heb het rijk alleen met de tv (en dat betekent géén gtst )

raissa, hoe gaat het nu met je?? en waar is carmella???

pi_63133847
Wat een gedoe, Fuente. Dus eigenlijk dan hopen dat de bevalling nog even op zich laat wachten? en dat je de anti-stoffen hebt...

Jij ook:
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 november 2008 @ 17:22:24 #49
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63133858
vervelend maar ook vooral lastig fuente ... juttertje sterkte morgen bij de gyn
en ik vergat A-E helemaal, fijn dat alles goed was

dinsdag 11 november 2008 @ 17:23:15 #50
108648 cattie
lieve moeder
pi_63133885
Juttertje, wat rot!

Fuente, hopelijk valt het allemaal mee. Als de baby nu nog netjes 3 weken blijft zitten, is er dan niets aan de hand?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 november 2008 @ 17:25:38 #51
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63133933
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 16:36 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

't Is voor 9 januari.
ik kan nog editten .. zal ik je erbij zetten???

pi_63134003
juttertje, dat klinkt erg vervelend, 8x spuiten. Kan me voorstellen dat je je ook zorgen maakt om je kleintje. Hoop dat alles goed blijkt te zijn!

Zo hee Fuente, da's nog best wel heftig alles bij elkaar! Sterkte ermee!

Ik heb ook weer een aanval van nesteldrang; ben als een idioot aan het wassen/schoonmaken/stofzuigen.
rare hormonen..
pi_63134224
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 17:25 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik kan nog editten .. zal ik je erbij zetten???
Dat mag.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 november 2008 @ 17:49:49 #54
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63134525
*zucht* toen was BE me voor met een tekst over de tellertjes in het topic te zetten, die er al vijf topics niet instond waardoor ik niet meer kan editten

BE!!! mag bass-miss er dan ook bij ???

pi_63134563
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 17:19 schreef DJMO het volgende:
raissa, hoe gaat het nu met je??
Ben net wakker Vanochtend is een vriendin geweest die de hele huiskamer en keuken heeft gesopt en schoongemaakt, erg fijn en lief. We zijn inmiddels op zoek naar een werkster maar dat wil nog niet echt lukken

Voor de rest gaat het wel aardig, heb wel buikpijn maar die is 'te doen'.

Eet smakelijk! (heb ook zin in een broodje kroket )
pi_63134706
Cattie, dat ligt eraan of ik het zelf opgelopen heb inmiddels, en of ik wel of geen antistoffen heb. Van Sara uit kan de baby dan alleen nog via luiers worden besmet, dus met goede hygiene gebeurt er dan weinig.
Sara
Merel
Ukje
pi_63135466
Jeetje wat een gedoe Fuente... Ik had daar nog nooit van gehoord zelfs...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 11 november 2008 @ 19:08:36 #58
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_63136666
Juttertje wat klote zeg, en méén wat moet je vaak spuiten!
Heel veel succes ermee meisie

Fuente wat een gedoe ook bij jou zeg!
pi_63138348
Fuente, wat een gedoe joh!
pi_63138868
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 17:08 schreef juttertje het volgende:
Angel Eyez, wat fijn!!!

Voor de rest lees ik wel veel verhalen van mensen bij wie het allemaal wat minder mee zit of die pijn hebben: sterkte allemaal!

Hier is het ook niet helemaal super, sinds een week nu aan de insuline voor de zwangerschapsdiabetes. Ze begeleiden me wel goed in het ziekenhuis, maar het is wel vervelend. Grote kans dat de baby eerder komt, en misschien moeten ze me wel inleiden. En dat dieet en 8x per dag spuiten en prikken is natuurlijk ook niet ideaal. en uiteraard maak ik me ook zorgen of alles wel goed is met de kleine.. Morgen voor het eerst naar de gyn in het ziekenhuis, hopelijk kan die me wat geruststellen en ook informeren over wat me te wachten staat.
8x per dag? Jeutje, das wel veel zeg! Sterkte!
pi_63139079
Juttertje sterkte!

Fuente wat een gedoe zeg! Ik had er ook nog nooit van gehoord.
  dinsdag 11 november 2008 @ 20:35:52 #62
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63139661
Vandaag voor een eerste controle bij de vk geweest. Bloeddruk was helemaal ok. Gewicht.... maar goed, sinds het laatste moment dat ik me in aug had gewogen bleek ik wel 8 kilo te zijn afgevallen. Dat zal de verbouwstress wel geweest zijn
Toen ging ze naar het hartje luisteren. Ze gaf al aan dat het niet hoefde te lukken, omdat 'er veel moeder tussen de doptone en de baby zat' . Ze dacht wel wat te horen, maar inmiddels had Anna het zo gehad dat ze een keel opzette die in Tokio nog te horen was. Nu mag ik 5 december terugkomen speciaal voor het hartje, zodat ik ook kan horen dat alles ok is. Aardig toch?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 11 november 2008 @ 20:36:50 #63
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_63139693
Jeetje wat hebben jullie allemaal al veel gepost Ben vandaag en gisteren erg druk geweest op het werk, ik moet 2 nieuwe medewerkers inwerken en 's avonds vind ik het heerlijk om te luieren.

Ik wil Juttertje succes wensen en wat een gedoe Fuente... hopelijk krijgen jullie snel uitsluitsel!!

Verder voor iedereen een dikke knuffel.

Vanavond ben ik gebeld door kraamzorg, ze komen 27 november a.s. voor intake, dus dat is ook geregeld!

Verder zit ik me te frustreren over het KDV, dat is in principe geregeld, maar ik wil toch graag andere dagen opvang ivm werk. Ik gemaild (bijna 4 weken geleden!!), geen reactie, 30 oktober gebeld: ze zat niet op haar eigen werkplek en zou me zsm terugbellen: niet dus. Heb afgelopen woensdag weer een mailtje gestuurd of ze contact met me willen opnemen, want als het niet kan, moet ik evt. gaan uitkijken naar een ander KDV, maar nog steeds geen reactie. Vrijdag is wel door ons per post een nieuw contract (met oude dagen) met nieuwe bedragen ontvangen!! Werd ik een beetje boos om. Ga het ook niet tekenen en terugsturen, misschien nemen ze dan wel contact met me op. Vind het ook een beetje lastig nu, het is een heel leuk KDV en ik heb ook vertrouwen in de medewerksters die daar werken, maar het kantoorgebeuren is toch wat minder goed.

En ik heb totaal geen last van nesteldrang, het gaat niet verder dan dat ik wat meer en sneller opruim.

Ook heb ik de acupuncturiste gemaild met wat vragen... als de baby vrijdag nog in een stuit ligt, heb ik volgende week een afspraak en gaat zij mij behandelen met moxa, ik krijg dan instructies mee naar huis die Peaceman dan bij mij moet uitvoeren verder. Ik ben dus erg benieuwd vrijdag!
Make love, not war ☮
pi_63140231
Jeetje fuente, wat een gedoe! Hoop dat Saartje er vanaf is voor de bevalling!
AE, Fijn dat je je kleintje gezien hebt!!
Jeetje Juttertje.. 8x!! Wat veel!

Hier eigenlij kniets te melden. Met vlagen nog steeds misselijk, doodmoe en weer heel erg last van mijn darmen... maar als ik weer even naar het hartje luister gaat het weer goed
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_63141823
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 17:19 schreef DJMO het volgende:
....vriendlief moet trainen dus ik heb het rijk alleen met de tv (en dat betekent géén gtst )
hier stond 'ie weer trouw aan om 20.00 uur...

Fuente, wat een gedoe, zeg!! Wanneer krijg je de uitslag?
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_63142757
Thanks voor de steun, meiden

Ik hoef trouwens niet 8x per dag insuline te spuiten hoor, dat is 4 x per dag. De andere 4x is prikken om het bloedsuiker te bepalen. Ben dus wel 8x per dag met naalden in de weer, vandaar de verwarring.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 november 2008 @ 23:15:12 #67
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63145121
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:41 schreef Jose81 het volgende:

[..]

hier stond 'ie weer trouw aan om 20.00 uur...

Fuente, wat een gedoe, zeg!! Wanneer krijg je de uitslag?
de tv stond gewoontegetrouw wel op rtl4 .. ik was bijna te laat om hem op veronica te zetten

pi_63146302
Fuente, tjee wat een gedoe ik hoop echt dat jij het niet hebt en dat goede hygiene het enige nadeel is strakjes

Juttertje tjee wat een geprik allemaal ik hoop wel dat je suiker zo goed blijft insuline kan namelijk niet veel kwaad maar die suikerspiegel pieken en dalen weer wel, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt hoor...

DJMO als ik iedere avond is ff bij je binnenval... jij eet alles wat ik me nu ontzeg omdat ik anders na 9 maanden enorme spijt krijg!!! En tja ik ben te lui om erg actief te gaan sporten
Ben nu na ongeveer 13 weken nog maar 1 kilo aangekomen, bij Isa was dat echt veul meeeeeer :`(

Memmel hier niet "veel mama" hoor maar met 12 weken konden ze bij mij ook het hartje niet vinden met de doptone, lag meer aan de stand van de baarmoeder denk ik... dus zo "veel mama" ben je vast niet

Vandaag gesprekje met (een andere) vk, even laten weten dat ik alle info al had ik al een afspraak had en ik het telefoongesprek vorige week niet zo fraai vond omdat ik de stagiaire niet verwacht had aan de telefoon te krijgen. Kon ze inkomen en zou ze doorgeven aan de collega, stagiaire zat er overigens gewoon bij.
Wil de 26ste aan de gyn vragen of ik alleen de controles bij hem kan laten lopen want word gek van mijn agenda die uitpuilt van de afspraken, en juist nu helpt het mij om er niet elke dag actief mee bezig te zijn .
Beetje struisvogel politiek maar het werkt wel, want ik heb de laatste nachten weer redelijk geslapen zonder nare dromen.

Raissa doe rustig aan hé!
Mama van Isa en Ties
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 12 november 2008 @ 08:15:55 #69
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63149818
Marlieske, fijn dat je iig wel een beetje kunt slapen weer nu en over iedere avond bij mij binnenvallen: je komt maar meis, je bent welkom maar ik denk ook dat het de reden is waarom ik van de eerste zo'n 20 kilo totaal aankwam en nu ook al weer zo'n 14 kilo zwaarder ben dan normaal

wel goed van je dat je die vk even op zijn/haar punten wijst, ik weet niet of ik dat zou kunnen hoor

over zwangerschapsdementie gesproken: kunnen mannen daar ook last van hebben?? lief was net onderweg naar een afspraak maar kwam in paniek terug: ik ben mijn papieren kwijt!! ik doodkalm: in je binnenzak misschien?? hij kijkt/voelt en bingo mannen..

woensdag 12 november 2008 @ 09:16:11 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63150560
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 17:49 schreef DJMO het volgende:
*zucht* toen was BE me voor met een tekst over de tellertjes in het topic te zetten, die er al vijf topics niet instond waardoor ik niet meer kan editten
Waarom moet dat er nou weer bij? Het viel me gisteren op dat het er niet meer in stond en je kan er donder op zeggen dat er iemand een keer gaat vragen hoe het zit, dus het leek me handig om het erbij te zetten.
Pffff, alles moet hier ook altijd veelvuldig uitgelegd en uitgepluist worden. Zal ik je de volgende keer om toestemming vragen?
quote:
BE!!! mag bass-miss er dan ook bij ???
Nee, natuurlijk niet, want ik heb de OP al zo vaak aangepast!!!!

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 12-11-2008 09:55:39 (Excuses, chagrijnig!) ]
  woensdag 12 november 2008 @ 09:17:43 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63150585
Je staat erbij hoor Bass-Miss!

AE, wat fijn dat alles goed was met je kindje. Wat klink je heerlijk gelukkig!

Fuente, wat een gedoe joh! Niet onoverkomelijk, maar wel heel bewerkelijk, die strenge hygiene.
pi_63150675
Maar Fuente, kunnen ze er met het bloedprikken wel achterkomen of je de anti-stoffen hebt?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 12 november 2008 @ 09:33:15 #73
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_63150849
Juttertje, pfoeh voor jou ook even een Insuline en bloedsuiker prikken, blch...

Fuente, wanneer krijg je dan de uitslag van die anti-stoffen? (ik neem aan dat dat wel urgent is)
In ieder geval veel sterkte
pi_63150914
Goed. Op het KDV hing vanmorgen een briefje dat er hand-, mond- en voetziekte heerst
Ronja maar weer meegenomen, verder is er niet zo veel te doen aangezien ze gelukkig zelf niet ziek is op dit moment.
Maar als ze het is is het wel een rotgedoe zeg, Fuente ik hoop dat je baby nog lekker een paar weken blijft zitten. Stel dat jij ook besmet bent, valt moedermelk dan ook onder vochtcontact?
  woensdag 12 november 2008 @ 09:38:35 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63150970
Shit...
Da's balen Owlet... Mss dat je voor je eigen gemoedsrust alvast je bloed kan laten onderzoeken op anti-stoffen?

Hmmm, dan zal het bij ons op het KDV ook wel snel langskomen. Dat zal via zwembaden etc. best rap een stad doorgaan denk ik.
  woensdag 12 november 2008 @ 09:42:11 #76
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_63151061
Jee Owlet
Ik zou als ik jou was dan ook maar even contact opnemen met je huisarts...
pi_63151303
vraagje: Ik heb al een paar weken last van mijn duim, nou ja de aanhechting van de duim zeg maar, zou dat verband houden met de zwangerschap? het voelt een beetje alsof ik er heel lang op heb gelegen en mn duim dubbel heeft gezeten. Heel vervelend bij het oppakken van dingen (een pak melk bijvoorbeeld) .
  woensdag 12 november 2008 @ 09:57:19 #78
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63151374
Estrys, hoe zou dat verband kunnen houden met je zwangerschap?
KuikenGuppy
pi_63151409
De huisarts denk dat het niet zo veel zin heeft om nu al op antistoffen te laten controleren. De incubatietijd is 3-5 dagen, dus die wacht ik sowieso even af. Ondertussen gaan we maar wel even dat hele hygiënegedoe invoeren, voor de zekerheid.
Ronja lijkt nergens last van te hebben en toevallig is ze de afgelopen keer met een flinke verkoudheid thuis gebleven. Ze is afgelopen vrijdag voor het laatst geweest dus ik ga er een beetje van uit dat als er binnen nu en een paar dagen geen ziekteverschijnselen komen ze ook niet besmet zal zijn.
Haar afweersysteem werkte gelukkig op volle toeren door die verkoudheid, een geluk bij een ongeluk

Maar vervelend is het wel

Ja BE, ga maar aftellen
pi_63151432
Ik heb eigenlijk geen flauw idee wanneer die uitslag komt Dat ben ik dus vergeten te vragen. De gyn heeft wel aangegeven dat ze me informeren (de secretaresse belt me hierover op), maar wanneer? Geen idee.

Marlieske, goed dat je het hebt aangegeven hoor!

Owlet, balen joh! Hopen dat Ronja niet ziek wordt, dan zt je volgens mij goed! Maar ik zou het zeker even aangeven bij je verlos/gyn.
Ja van dat moedermelk heb ik ook nog helemaal niet aan gedacht eigenlijk! Als ik antistoffen heb zal het geen probleem zijn denk ik, want dan bescherm ik de baby ook. En zo niet, zal het wel een kwestie weer zijn van hygiene, want als ik geen antistoffen heb, moet ik gewoon niet 'besmet' raken, dan gebeurt er ook niets.
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')