Dat weet ik eigenlijk niet zo goed maar ik denk van wel. Dit staat op de site van de VK:quote:Op donderdag 13 november 2008 10:40 schreef owlet het volgende:
Wat leuk, Diaan! Is dat een soort "ouderwetse" kraamkliniek?
Ik heb begrepen dat deze kamers als slaap/huiskamers zijn ingericht en dat je ook cd's enz. mee mag nemen. Toen ik zwanger was van Twan was er een VK tekort en mocht je niet eens thuis bevallen, toen hadden de VK's in Enschede ook een kraamcentrum, genaamd Geboortehoes ondergebracht in een bejaardencentrum. Toen een rondleiding gehad en het zag er heel gemoedelijk uit. Ik neem aan dat het nu ook weer zo is.quote:Bevallen in het ziekenhuis vindt plaats op het geboortecentrum. Dit is een zelfstandige afdeling binnen het Medisch Spectrum Twente (lokatie Ariensplein), in de nabijheid van de verloskamers. Hier beval je dan onder onze leiding, samen met een kraamverzorgster. Indien alles voorspoedig verloopt betekent het dat je ca. 2 uur na de bevalling weer naar huis gaat.
Indien er tijdens de bevalling een medische indicatie ontstaat, word je overgebracht naar de nabijgelegen verloskamers van de gynaecologen.
oohhjaaa jij bent ook een tukkerquote:Op donderdag 13 november 2008 10:50 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat weet ik eigenlijk niet zo goed maar ik denk van wel. Dit staat op de site van de VK:
[..]
Ik heb begrepen dat deze kamers als slaap/huiskamers zijn ingericht en dat je ook cd's enz. mee mag nemen. Toen ik zwanger was van Twan was er een VK tekort en mocht je niet eens thuis bevallen, toen hadden de VK's in Enschede ook een kraamcentrum, genaamd Geboortehoes ondergebracht in een bejaardencentrum. Toen een rondleiding gehad en het zag er heel gemoedelijk uit. Ik neem aan dat het nu ook weer zo is.
Uiteraard!quote:Op donderdag 13 november 2008 11:05 schreef Floria het volgende:
RaissaSterkte!
Diaan, dat klinkt goed! Een mooie tussenweg! Zoiets zou ik nou ook wel willen, maar dat hebben we hier niet. Osn ziekenhuis is sowiezo wat ouderwets. Stel je zou moeten blijven slapen dan moet man gewoon naar huis! Maarrrrrr, die bevalling gaat natuurlijk zeer voorspoedig! Toch? toch? toch?
Niet dus, geen idee wie Dora is...quote:Op donderdag 13 november 2008 11:03 schreef Dakota het volgende:
[..]
oohhjaaa jij bent ook een tukker(jij ging toch eerst ook naar dora)?
Had vrij vlot een mail terug, we gaan wel met prednison starten. Werd begin van de middag gebeld door het AMC, daar moet ik morgen heen naar een andere internist. Ik weet nog niet precies hoe en waarom maar dat hoor ik morgen wel (geloof dat mijn eigen internist een dezer dagen wordt geopereerd)...quote:Op donderdag 13 november 2008 10:58 schreef Raissa het volgende:
Mailtje naar de internist gaat er zo uit.. Heb de hele nacht wakker gelegen van de pijn en heb nu nog steeds zoveel pijn.. Van het krom lopen verergeren mijn rugklachten en heb ik nu helemaal het idee dat ik geen kant op kan.. Heb vannacht toch maar 2 paracetamolletjes genomen om te kijken of het de pijn wat zou verminderen, heb geen verschil gemerkt helaas..
Als het goed is kan ik om 13 uur de internist ook nog even bellen.. Ben benieuwd wat ze dan van plan is, zit eigenlijk niet zo te wachten op weer een ziekenhuisovernachting...
zoals je kon zien bedoelde ik Fuente uut twentequote:Op donderdag 13 november 2008 13:20 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Niet dus, geen idee wie Dora is...![]()
Volgens mij mag bij een redelijk normale bevalling de man nooit blijven slapen en blijven alleen de moeder en de baby in het ziekenhuis. Maar het is inderdaad een mooie tussenweg
Hey! Dat klinkt wel heel erg Guus kom naar huusquote:Op donderdag 13 november 2008 15:40 schreef Dakota het volgende:
[..]
zoals je kon zien bedoelde ik Fuente uut twente
ja ik ooK!quote:Op donderdag 13 november 2008 16:11 schreef Jose81 het volgende:
Ben zo benieuwd hoe het is met Reinhilde....!!!!![]()
![]()
quote:Op donderdag 13 november 2008 15:38 schreef Raissa het volgende:
[..]
Had vrij vlot een mail terug, we gaan wel met prednison starten. Werd begin van de middag gebeld door het AMC, daar moet ik morgen heen naar een andere internist. Ik weet nog niet precies hoe en waarom maar dat hoor ik morgen wel (geloof dat mijn eigen internist een dezer dagen wordt geopereerd)...
Enige wat ik niet helemaal begrijp uit haar mailtje is de volgende zin: "Misschien de zwanger schap verder in het ziekenhuis uitdragen?". Ik mag toch bidden op mijn blote knietjes dat ze niet wil dat ik de komende 15 weken in het ziekenhuis ga doorbrengen?
quote:Op donderdag 13 november 2008 18:18 schreef Reinhilde het volgende:
Vanochtend, na een nacht met weinig slaap want wachtend op weeen, de VK gebeld om te vragen hoe laat ik over gedragen zou worden aan het ziekenhuis, ik had inmiddels al 31 uur gebroken vliezen.
De VK meldde, terwijl Nixxx en ik hyper in bed zaten, want, nu ging het toch echt niet lang meer duren voor we ons babietje in onze armen konden sluiten, dat ze nu dacht dat ze zich vergist had. Dat ze gisteravond al aan het twijfelen was, en ook de arts in het ziekenhuis al gesproken had over haar twijfel. (Maar niet mij bellen...).
Ik belde iets na zevenen en moest dus wachten tot zij mij weer zou bellen om 9 uur. Het was maar goed dat ik zat toen ik belde, want het nieuws dat mn vliezen dus misschien wel helemaal niet gebroken waren kwam erg hard aan. De afgelopen 2 weken heb ik me al voort moeten slepen, en dan gister die 'high' dat het nu echt ging gebeuren, en dan nu opeens weer twijfel. Ik kan niet beschrijven hoe dat voelt.
Uiteindelijk moesten we om 10:00 uur in het ziekenhuis zijn voor onderzoeken.
Goed nieuws: de baby doet het heel goed.
Slecht nieuws: mijn vliezen zijn dus NIET gebroken. Geestelijk ben ik echt keihard onderuit getrapt, van 'nog maar 1 dag!' naar 'nog 4 weken' is erg, erg, erg, moeilijk. Ik heb al zoveel gehuild vandaag, ik ben zo verdrietig en boos op de VK. Ze had het mij nooit mogen verzekeren dat de vliezen echt gebroken waren als ze twijfels had. En ze had dan op z'n minst gisteravond al moeten bellen ipv vanochtend pas.
Ik weet niet of ik nu nog wel met deze verloskundigenpraktijk verder wil, het vertrouwen is op dit moment weg. De VK van het ziekenhuis vond het erg moeilijk om me te laten gaan, zo verdrietig was ik. Ze heeft me ook op het hart gedrukt dat ik echt mag kiezen om overgedragen te worden aan het ziekenhuis. En dat ik echt contact moest opnemen als ik het geestelijk te zwaar kreeg.
Nu moet ik dus gaan beslissen of ik thuis met vk ga bevallen, of in het ziekenhuis zonder die vk.
Iig, Nixxx en ik proberen maar te denken aan het feit dat het niet betekend dat we nu helemaal geen baby krijgen, maar dat baby er echt nog is, maar dat we ons weer opnieuw moeten opladen.
Ow dat is wel prettigquote:Op donderdag 13 november 2008 17:00 schreef Jelief het volgende:
Diaan, bij mijn/ ons ziekenhuis mag de man(of iemand anders) de eerste nacht blijven slapen. Daar hebben ze een klein bankbedje voor. Mike is dus na Emma haar geboorte blijvneslapen. Ik moet zeggen dat ik dat heel prettig vond,ik denk dat ik mij heel erg alleen en verlaten zou voelen.
He wat grappig, dat hadden ze ook in mijn ziekenhuisquote:Op donderdag 13 november 2008 17:00 schreef Jelief het volgende:
Diaan, bij mijn/ ons ziekenhuis mag de man(of iemand anders) de eerste nacht blijven slapen. Daar hebben ze een klein bankbedje voor. Mike is dus na Emma haar geboorte blijvneslapen. Ik moet zeggen dat ik dat heel prettig vond,ik denk dat ik mij heel erg alleen en verlaten zou voelen.
Goed zo, zeker doen en niet twijfelen om aan de verloskundige te overhandigen. Het heeft mij bij de tweede bevalling zeker geholpen om dingen duidelijk te hebben en zelf ook duidelijk te zeggen voordat er echt al iets aan de hand wasquote:Ik kwam gister tot de ontdekking dat al het 'nare' van debevalling van Emma mij nog wel erg hoog zit. Eerdaags dus maar eens met Mike om de tafel om een geboorteplan te maken en dat ook bij de vlos bespreken.
Raissa, verdorie wat klote dat je zóveel pijn hebt!quote:Op donderdag 13 november 2008 10:58 schreef Raissa het volgende:
Mailtje naar de internist gaat er zo uit.. Heb de hele nacht wakker gelegen van de pijn en heb nu nog steeds zoveel pijn.. Van het krom lopen verergeren mijn rugklachten en heb ik nu helemaal het idee dat ik geen kant op kan.. Heb vannacht toch maar 2 paracetamolletjes genomen om te kijken of het de pijn wat zou verminderen, heb geen verschil gemerkt helaas..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |