abonnement Unibet Coolblue
pi_63042263

Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl menin een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

De Volgende Fok!ers roeien!:

- Aegir - Groningen:
Pluizel

- Asopos de Vliet - Leiden:
nanana
pikhoofd

- DDS - Delft:
seekfaM

- De Laak - Den Haak:
nogeenmaarten

- Euros - Enschede
ocf81
cryforhelp
immortalsean
Thrawn

- Gyas - Groningen:
Apoc2003
ArendBarend
Boomrups


- Nereus - Amsterdam
Schotse_Hooglander
Slachtkalf

- Njord - Leiden:
WanEnOonlie

- Okeanos - Amsterdam:
Dark_Angelus

- Orca - Utrecht:
Bellah
Keroppi
oddman

- Phocas - Nijmegen
De_Brok
Delnooz
Dodona
Sjobber

- Proteus-Eretes - Delft:
-Banaan-

- Skøll - Amsterdam:
De_Ananas
Kutcompo
Pullup
theSummoner

- Triton - Utrecht:
KluupKluup
tritonpim

- Vidar - Tilburg:
Chielus

- Willem III - Amsterdam:
duncannn
horney_dorney
jw3

Onbekend:
E-Jay
Riemenfeut

Eerdere topics:
Roeien en Ergometeren Deel XII
Roeien en Ergometeren Deel XI - Selectie Tijd!
Roeien en ergometeren deel IX - Licht vs zwaar ready..fight!
Roeien en Ergometeren - Deel VIII - Roadtrip to Linz anyone?
Roeien en Ergometeren - Deel VII - Waar 2k maar 5:59 duurt
Roeien en Ergometeren - Deel VI - Zachtjes tikt de regen...
Roeien en Ergometeren - Deel V - Als (de) Hel bevriest...
Roeien en ergometeren - deel IV
Roeien en ergometeren - deel III
Roeien en ergometeren - deel 2
Roeien en ergometeren


Belangrijke sites:
Foto's
www.nlroei.nl - Voor al uw foto's, de laatste weetjes en nog veel meer. Zo kan je er je eigen trainingslog op aanmaken zodat je kan bijhouden hoeveel kilometers je vaart.
www.roeifotograaf.nl - Jorrit Salverda was vroeger huisfotograaf van Gyas, maar heeft tegenwoordig zijn aandachtsveld verbreed door ook andere verenigingen te fotograferen. Met succes! Prima kwaliteit!
www.jan-edwin.nl - Niet altijd aanwezig op wedstrijden (eigenlijk alleen op langebaan), maar de foto's zijn net als op NLroei en bij Jorrit prima te doen! Voor al uw Winterwedstrijden / H4K / Head nostalgie.
www.roeien.net - Iets amateuristischer, maar desalniettemin de moeite waard. Meestal alleen nieuws, soms ook wat fotomateriaal.
www.roeifotos.nl - Relatief nieuw, dus nog weinig archiefmateriaal. Een race met blik als gevolg kan nooit genoeg gefotografeerd zijn, dus kijk ook hier even doorheen!
www.roeifoto.eu - Vrij Aegir-gekleurd roeifotoboek, maar Lies en Gabe trachten ook de rest van roeiend Nederland (bij vlagen) te vereeuwigen op de digitale camera. Het zoeken waard!

Algemeen
www.knrb.nl - De site van de Koninklijke Nederlandse Roeibond. Start je een wedstrijd? Controleer hier wie je tegenstand is via inschrijvingen.knrb.nl
www.knsrb.nl - Overkoepelende orgaan voor de studentenroeiverenigingen. Organiseert ook de mooiste wedstrijd van het jaar (de Varsity). Ook bereikbaar via www.varsity.nl
www.worldrowing.com - Site van FISA (Internationale Roeibond), met allerhande informatie. Zo kan je in de gaten houden wat er nou precies gebeurt op de Australische Nationale Kampioenschappen, en wat Olaf Tufte nou weer aan het uitspoken is op zijn boerderij in Noorwegen. Ook filmpjes van eerdere WK's te zien via Media!
www.rowingone.com - Benieuwd naar het (roei)verleden van die ene toproeier? Hoop je te achterhalen hoe oud Eeke Thomée is? Of wil je gewoon je ego strelen door jezelf te vinden in de database van de internationale roeiwereld? http://80.83.47.230/n_bio_rower.fwx?no_id=24982

Filmpjes

www.youtube.com - De bekende filmpjessite heeft ook genoeg roeibeelden! Van Olympische finales tot amateuristische trainingen. Allemaal het kijken (of het uitlachen) waard.

http://video.google.com - Minder hoogstaand dan youtube (want geen échte roeiwedstrijden), maar het zoeken altijd waard.

http://www.coupdepelle.com/rubriques/medias/ - Weliswaar in het Frans, maar genoeg leuke filmpjes te zien! Skiffbehendigheid met Fabrice Moreau (LM1x FR - zie ook onder), de Olympische voorbereiding van Sebastien Vieilledent & Adrien Hardy (winnaars goud M2x Athene 2004 - my personal favorite) en een race tussen GB, DE, en FR voor het paleis van Versailles.

Natuurlijk zijn er ook de afzonderlijke sites van verenigingen: van de Maas tot Skoll, van Boreas tot de Dordtsche. Allen zijn vertegenwoordigd op het web en van de Nederlandse roeiverenigingen zijn de sites sowieso op NLroei te vinden.
pi_63042278
Kut, ik wilde een andere TT
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 7 november 2008 @ 22:24:22 #3
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63042528
Tuurlijk weet ik wel dat ik 2x zolang bezig ben als een sjaars. Maar goed ik vind het enorm prettig dat ik gewoon lekker uitgebreid heb kunnen trainen, tijden van wedstrijdroeiers trap en dat ik wel gewoon ONERV 1ste jaars ben. Dus veel mogelijkheden om ingeselecteerd te worden
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63042590
6.30.2 op het klokje gezet dus
Nu de rest van de EJZ selectie uitzitten en dan het echte werk laten beginnen!


Owja - Ananas kan je bij mij even mijn vereninging kijken
Ik moet van DDS naar PE
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 7 november 2008 @ 22:44:14 #5
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63043073
Nou dat zijn er al twee voor EJZ '09

Wie loopt er nog meer selectie?

EJZ '09
- Dark_Angelus
- SeekfaM
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63043536
Nieuw topic en dus tvp

Ik denk dat Skoll het ook goed gaan doen op de NKIR, de selectie is net begonnen en bestaat uit echte eerste jaars. Voorspellingen over een NKIR eindtijd volgen wel als ik er wat meer zicht op heb gekregen
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_63043633
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 23:05 schreef pullup het volgende:
Nieuw topic en dus tvp

Ik denk dat Skoll het ook goed gaan doen op de NKIR, de selectie is net begonnen en bestaat uit echte eerste jaars. Voorspellingen over een NKIR eindtijd volgen wel als ik er wat meer zicht op heb gekregen
Is het een beetje goede lichting?
pi_63044081
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 23:10 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Is het een beetje goede lichting?
Zwaar lijkt me in ieder geval ok
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_63045742
Ik heb echt geen idee wat ik op de 2k doe op de ergo..
Vorig jaar 1k testje gedaan en toen had ik 3:10.0
Maar toen had ik ook echt 20 minuten nodig om bij te komen, zelfs liggen deed me pijn
Ik ben van plan om de eerste tien halen op de 2k test flink te trappen, dan terug te zakken naar 1:38 met maximale uitloop naar 1:40 om zodoende onder de 6:40 te blijven.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_63045854
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 22:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nou dat zijn er al twee voor EJZ '09

Wie loopt er nog meer selectie?

EJZ '09
- Dark_Angelus
- SeekfaM
- immortalsean

pi_63045969
EJZ '09
- Dark_Angelus
- SeekfaM
- immortalsean
- kluupkluup

Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_63046150
Zijn jullie trouwens echt aan het trainen voor de NKIR of horen de 2k testjes bij de selectie?
Ik hoorde dat Orca bijvoorbeeld de NKIR best serieus neemt, terwijl wij alleen nog maar ED trainingen op de ergo gehad hebben. We zijn uberhaupt pas deze week begonnen.

Nog even terugkomend op dat er 'slechts' 14/15 man in onze zware selectie zitten...
We hebben bij Triton een afroeiperiode waarin je de keuze maakt tussen 'fuifroeien' en 'raceroeien'. Als je indruk maakt tijdens het raceroeien wordt je gevraagd je te selecteren. Ook zitten jeugdroeiers (dit jaar 3) direct bij de selectie. En dan zijn er nog oudere jaars die willen selecteren (zoals ikzelf). Verder hebben we een lichte selectie van 16 man (wordt een sterke boot dit jaar) en zijn er 20 dames die willen selecteren.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_63046196
tvp
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 8 november 2008 @ 06:25:58 #14
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63047960
2K testjes horen gewoon bij de selectieperiode, zijn een aantal factoren waaraan je moet voldoen en je moet dus aardig kunnen ergometeren om er überhaupt in te kunnen. Daarnaast spelen, motivate, coachbaarheid, kracht & techniek een grote rol. Dus mensen die nu boven de 7 trappen maar wel een goede techniek hebben komen natuurlijk ook in aanmerking.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:35:31 #15
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_63050206
ook weer eens een postje van mij. weet nog niet wat ik dit jaar op roeigebied ga doen
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:25:03 #16
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_63051064
Wordt een laf roeijaar voor mij, ga er namelijk een half jaartje tussen uit vanaf februari. Ik ga nog wel proberen om even contact te leggen met die argentijnen die het einde van afgelopen jaar bij ons roeiden (en de NSRF wonnen), om even een stukje te palen in en ander werelddeel
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  zaterdag 8 november 2008 @ 13:19:25 #17
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_63051964
he, ananas, moest je nou het oude topic verpesten met die laatste post?
oh en je had de OP even moeten bijwerken, want er zijn wat nieuwe roeiers bijgekomen.

verder: tvp, want ik heb de laatste paar weken niet geroeid of gecoacht.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_63054767
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 01:11 schreef Kluupkluup het volgende:
Zijn jullie trouwens echt aan het trainen voor de NKIR of horen de 2k testjes bij de selectie?
bij ons is dit jaar de NKIR onderdeel van het Selectie-weekend, zaterdag doodgaan in amsterdam, en zondag nog een paar trainingen op 't twentse water. waarna de coaches de moeilijke (of makkelijke) keuzes moeten maken, wie EJZ'09 zal zijn.

dus het neemt op zich wel een belangrijke plaats in de selectie in ... komende week doen we de eerste 2k-test.
pi_63054965
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:19 schreef Pluizel het volgende:
he, ananas, moest je nou het oude topic verpesten met die laatste post?
oh en je had de OP even moeten bijwerken, want er zijn wat nieuwe roeiers bijgekomen.

verder: tvp, want ik heb de laatste paar weken niet geroeid of gecoacht.
Ik kon geen bestandje vinden waar de OP instaat dus hij is nogal kut ja

Excuses, de TT is ook niet wat ik hoopte.
  zaterdag 8 november 2008 @ 16:55:12 #20
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_63055919
d'r is geen bestandje, je moet gewoon de tekst zelf wijzigen
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_63057910
De NKIR is gewoon handig omdat het een van de weinige momenten voor het echte werk is waar je kan zien hoe mensen met wedstrijdspanning omgaan. Verder neem ik het niet zo heel serieus eigenlijk.

tevens TVP
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 10 november 2008 @ 19:55:28 #22
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63110644
En we ergometeren rustig door
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63139038
Even een tvp, interessant topic. Eerstejaars Triton
Stoer en ruig maar net geen tuig
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 12 november 2008 @ 22:33:29 #24
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63175062
Heb ik weer, al één maat afgevallen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63177583
quote:
Op woensdag 12 november 2008 22:33 schreef Dark_Angelus het volgende:
Heb ik weer, al één maat afgevallen
Moet je allemaal nieuwe broeken kopen.
pi_63177613
Ik word assistent-coach van de Club 8

Ik weet er nog niet veel vanaf dus draai gewoon mee en ga kijken, dan leer ik het vanzelf wel. We hebben zoveel mensen die Club 8 willen dat we een selectie gaan houden
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 13 november 2008 @ 00:32:34 #27
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63179185
quote:
Op woensdag 12 november 2008 23:27 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Moet je allemaal nieuwe broeken kopen.
Ja, en ik heb verdorie al mijn nieuwe boekel broeken net in de kast liggen

Hehe, maar goed hier ook een club 8 selectie volgens mij. Er is al een aardige schifting gemaakt in de selectie trouwens. Tijden gaan lekker, morgen potje hardlopen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63179274
Misschien een enorme n00b vraag
Ik doe wel eens aan ergometeren in de fitnesszaal, en ik vroeg me af wat nu een beetje redelijke tijden zijn voor de 1k? Zelf doe ik er ongeveer 4:10 over, met een waarschijnlijk belabberde techniek
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_63179955
Dat is betrachtelijk slecht ja, met een 2:05 gemiddelde.
Ik heb van de week wat eerstejaars comporoeiers een 1k laten doen, de snelste daarvan deed 1:42 gemiddeld en de langzaamste 1:52.
Overigens is een 1k een redelijk ongebruikelijke afstand in het roeien, probeer ook eens een 2k

Mijn huisgenoot (zware man) doet zijn duurtrainingen altijd rond de 1:50-1:55, een hoop meer ervaren en sterke roeiers kunnen dat, het is dus ook een vaste grap om soms in het sportcentrum naast iemand te gaan zitten en hem op snelheid te matchen zonder er moe van te worden.

Maar, opbouwend: lees en bekijk eens de instructie op concept2.nl en zorg dat je lang halen maakt in - wat voelt als - laag tempo. Alleen in de start kom je boven de tempo 40 uit en daarna is boven de 36 zitten erg onwaarschijnlijk.
Succes, en vraag anders eens een roeier of hij je ter plekke wat tips kan geven, meestal zijn we erg behulpzaam.
  donderdag 13 november 2008 @ 17:13:19 #30
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_63195618
EJZ '09
- Dark_Angelus
- SeekfaM
- immortalsean
- kluupkluup
- Dodona
Reach for what you wanna do - 2Pac
  donderdag 13 november 2008 @ 17:14:39 #31
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_63195650
@ cryforhelp: vanaf hoeveel minuten wordt het een duurtraining

Dat sportschool grapje is altijd leuk ja...genoeg kerel die op tempo 42 nog rond de 2:30 trappen
Reach for what you wanna do - 2Pac
  donderdag 13 november 2008 @ 19:03:02 #32
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_63198097
een duurtraining is niet echt een duurtraining omdat ie lang duurt (al zijn ze gemiddeld wel een uur - anderhalf uur). gewoon lang op hetzelfde tempo en met dezelfde snelheid roeien (dus geen tussensprintjes, opzetjes, piramide dingen oid)

mijn roeien staat momenteel nogal stil. rugblessure werkt er nou ook niet bepaald aan mee, dus het is nog even afwachten.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_63210159
Inderdaad gewoon op een consequente hartslag en tempo ergometeren.
Eigenlijk moet ik het ED (extensieve duur) training noemen, en er zijn meer benamingen voor. Extensief doe je op een hartslag die je lang vol kan houden zonder er kapot aan te gaan, duur is dan alles van meer dan 40 minuten (?).

Er wordt ook wel gezegd dat je nog net een gesprek kan voeren op dat tempo, als een losse beschrijving van extensief. Natuurlijk doe je ED-en niet boven de tempo 20, of misschien tempo 22 als je natuurlijke aanleg hebt om een tempo-crosser te zijn.
pi_63225574
moeilijke definitie dan voor ED. even pimpen met mijn pr voor 1 uur namelijk 1:47.9, maar dat kon ik daarna echt niet nog een uur volhouden! een gesprekje en rustig door de neus ademen was er de laatste ca. 10 min ook niet meer bij. dan toch geen ED?
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 14 november 2008 @ 17:41:08 #35
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63225847
Ach duur is natuurlijk verschillend, we doen 3x30min als duur maar ook 3x15min. Dus net wat de insteek is van de training waar ga je op letten en waar hou je je tijden op. Ga je juist op techniek en gecorrigeerd worden of juist lekker door rammen totdat je van dat ding afvalt.

We kunnen wel een FOK! gelegenheids zware acht gaan maken
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63238683
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:41 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ach duur is natuurlijk verschillend, we doen 3x30min als duur maar ook 3x15min. Dus net wat de insteek is van de training waar ga je op letten en waar hou je je tijden op. Ga je juist op techniek en gecorrigeerd worden of juist lekker door rammen totdat je van dat ding afvalt.

We kunnen wel een FOK! gelegenheids zware acht gaan maken
Lijkt mij een koningen projectje voor de NSRF
Als jullie nou allemaal even blikken voor die tijd, dan stuur ik die gelegenheids acht wel
pi_63245028
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:41 schreef Dark_Angelus het volgende:

We kunnen wel een FOK! gelegenheids zware acht gaan maken
Wordt een leuke SA8+ dan met al die topfitte coaches erin
  zaterdag 15 november 2008 @ 16:09:56 #38
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_63245511
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 04:16 schreef cryforhelp het volgende:

[..]

Lijkt mij een koningen projectje voor de NSRF
Als jullie nou allemaal even blikken voor die tijd, dan stuur ik die gelegenheids acht wel
tenzij ik tegen die tijd lichter ben dan jij , dan wordt het een vrouw aan het roer!
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_63247973
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 16:09 schreef Pluizel het volgende:

[..]

tenzij ik tegen die tijd lichter ben dan jij , dan wordt het een vrouw aan het roer!
Het lijkt me sterk dat je dat nu al niet bent
pi_63277547
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 18:12 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Het lijkt me sterk dat je dat nu al niet bent
Ik heb ook nooit gezegd dat ik licht ben
Ik ben gewoon GOED
pi_63289269
Haha, ik wil wel op boeg meefluimen in een SA8+!
pi_63291684
Voor die gelegenheid wil ik ook wel weer in training gaan
pi_63293655
Dan zal ik er ook van de partij zijn
B'vo Slag
  maandag 17 november 2008 @ 18:33:13 #44
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_63295202
Dat wordt seatraces...of gaan we voor blikmos
Reach for what you wanna do - 2Pac
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 17 november 2008 @ 18:37:29 #45
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63295307
Dan ga ik lekker in het powerhouse

Maar goed, vandaag voor het eerst een rot dag gehad en ook qua training zette zich dat voort. 3x15 ging minder lekker dan normaal
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63295863
Boeg.. present!
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 17 november 2008 @ 19:00:06 #47
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63295937
Ergens lijkt het me wel fantastisch als we het voor elkaar krijgen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63303602
Ik moedig wel aan dan! Allez Fok-8+!!! . Misschien dat Pikhoofd namens Asopos plaats kan nemen in deze boot....

Verder: ben erachter gekomen dat het OOCUZ-toernooi weer is uitgebreid. Ditmaal met de EDR. Lijkt me wel grappig, moet alleen gaan kijken welke weekenden ik roostervrij ga vragen van werk!
pi_63305585
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:00 schreef nanana het volgende:
Ik moedig wel aan dan! Allez Fok-8+!!! . Misschien dat Pikhoofd namens Asopos plaats kan nemen in deze boot....

Verder: ben erachter gekomen dat het OOCUZ-toernooi weer is uitgebreid. Ditmaal met de EDR. Lijkt me wel grappig, moet alleen gaan kijken welke weekenden ik roostervrij ga vragen van werk!
EDR 'VO!
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:22:10 #50
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_63309959
doe mij maar een plekje in het powerhouse
pi_63311274
quote:
Op maandag 17 november 2008 18:57 schreef Kluupkluup het volgende:
Boeg.. present!
Hoho, lekker in het powerhouse rammen. Boegfluimen is een specialiteit!
pi_63333728
Oeioeioei, vandaag helemaal gesloopt op de ergometer; submaxen met 6x 500 metertjes. Snap verder niet hóe ik het heb gedaan, maar het gemiddelde was zo ongeveer 1:37 en daarna helemaal de weg kwijt.
En dan te bedenken dat het seizoen (als lichte pik) nog moet beginnen...
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
pi_63335549
Ik wil ook roeien
Elke dag pokke laat uit de uni, en we mogen hier niet in het donker aan de gang gaan. Baal als een stekker want als ik dat water zo nu en dan zie, dan loopt de kwijl langs me mond.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 19 november 2008 @ 06:31:04 #54
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63336128
Ik zit maximaal één keer per week op het water. Ach je moet maar zo denken dat je vanaf Januari weer veel het water op gaat
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 21 november 2008 @ 16:04:27 #55
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_63407589
zondag de hel van het noorden, wie komen er allemaal sneeuwroeien? (het heeft hier vandaag al een uur gesneeuwd, en dit weekend wordt het ook nog eens koud)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 21 november 2008 @ 16:05:38 #56
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63407622
Succes,
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63408193
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 16:04 schreef Pluizel het volgende:
zondag de hel van het noorden, wie komen er allemaal sneeuwroeien? (het heeft hier vandaag al een uur gesneeuwd, en dit weekend wordt het ook nog eens koud)
't hoge noorden hé, hier is het alleen fris en waait het hard.
pi_63408631
pff, we moesten van de coaches rondmaken en aanleggen, toen de eerste sneeuwvlokjes naar beneden kwamen vanochtend ... stelletje watjes.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 21 november 2008 @ 16:41:57 #59
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63408670
Roeien wat is dat?

Ik doe tegenwoordig aan Ergometeren.

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63409129
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 16:41 schreef Dark_Angelus het volgende:
Roeien wat is dat?

Ik doe tegenwoordig aan Ergometeren.

Gelukkig is dit ook het Ergometertopic

Trouwens wat gaat het tegenwoordig snel dit topic
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 21 november 2008 @ 17:02:52 #61
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63409241
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 16:59 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Gelukkig is dit ook het Ergometertopic

Trouwens wat gaat het tegenwoordig snel dit topic
Hehe, selectie hè. En wij zijn gewoon enorm actief hier.

Ja iedereen zijn logboek posten, tijden willen we zien
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63413719
Gaat in ieder geval gezellig worden daar in het noorden, begreep dat zelfs pulp erheen gaat
pi_63414632
Ik mag niet meedoen aan De Hel van het bestuur. Omdat deze wedstrijd bij Phocas hoog in het vaandel staat en het alleen voor wedstrijdroeiers is... beetje erg schraal.
Hier heeft het vandaag gehagelt. Was dus ook gehele dag een vaarverbod. Alleen wel lauw dat bepaalde wedstros daar niet naar luisteren; arrogante lui soms. Kan daar zo niet tegen.
Hopelijk dit weekend een beetje lekker weer, maar vrees van niet
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_63414797
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:45 schreef Sjobber het volgende:
...
Hier heeft het vandaag gehagelt. Was dus ook gehele dag een vaarverbod. Alleen wel lauw dat bepaalde wedstros daar niet naar luisteren; arrogante lui soms. Kan daar zo niet tegen.
...
wat is dat nou weer voor compo-mentaliteit ... trainen boven boetes!
pi_63416272
Vaarverboden zijn meestal ook onzin. Merendeel van de ervaren roeiers weet zelf goed uit te maken of het zin heeft het water op te gaan. Zeker deze periode van het jaar als het begint met waaien is iedereen er bang voor, zodra het gewend is mag er onder dezelfde omstandigheden ineens wel weer gevaren worden. En ik verwacht dat het ook een lekker windje gaat zijn in Groningen.
pi_63416655
Ja, maar vorst is een ander verhaal. Dat komt gewoon niet ten goede van de levensduur van een boot.

En als die dozen het water op mogen, zou het voor mij helemaal geen probleem moeten zijn. Maar kennelijk hebben ze gewoon geen respect voor de regels én het materiaal.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_63417105
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 21:49 schreef Sjobber het volgende:
Ja, maar vorst is een ander verhaal. Dat komt gewoon niet ten goede van de levensduur van een boot.

En als die dozen het water op mogen, zou het voor mij helemaal geen probleem moeten zijn. Maar kennelijk hebben ze gewoon geen respect voor de regels én het materiaal.
joh, de minimum temperatuur zit nog niet eens onder de nul vandaag. en als 'ie d'r onder schiet is het niet alsof d'r opeens ijsschotsen in het kanaal ronddrijven.

't gaat er vooral om dat het in de middag niet vriest, want als water dat over de boot heen is gekomen tijdens een baantje in het hout ervan trekt, en daarna bevriest, gaat het houtwerk kapot. dus als het 's ochtends nog net vriest kan je gewoon het kanaal op, want 's middags zal het dan tot boven vriespunt opgewarmd zijn.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 21 november 2008 @ 22:07:48 #68
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63417272
Ach we zien het wel op de wedstrijdrekening hoeveel boetes dat gaan worden
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63418593
ben d'r niet bij. (heb er ook weinig te zoeken)
pi_63422727
Heb ooit een overnaadse boot met vorstschade gezien nadat ik hem een hele winter buiten had laten liggen, verder niet. Dus al die vorst verhalen is gewoon onzin uit de oude doos. Dus sjobber laat je niet zo af troeven door mensen die zich bestuur noemen oid. Gewoon lekker de discussie aangaan.
pi_63424876
Dat is wel een beetje waardeloos heej. Zeker gezien je hier nog een houten boot beschrijft.
Bij vorst krimpt het hout, als het weer warm wordt zet het uit. Hierdoor komen er scheuren in de lak. Met andere woorden, als je nu weer gaat roeien wordt het hout vochtig en gaat het rotten.
Bij vorstschade is het dan ook noodzakelijk om de boot opnieuw te polijsten en te lakken. En dat is niet iets dat het bestuur oppert, maar dat is gewoon iets dat mij al een aantal keer onder de ogen is gekomen.
En vorstschade moet je leren herkennen door kritisch naar de boot te kijken. Anders valt het je ook niet zo op.
Tupperware boten kunnen poreus worden door vorst, maar tegenwoordig komt dat bijna niet meer voor door het gebruik van andere/nieuwere bouwmaterialen.

Maar daarnaast is het ook gewoon dom om tijdens een vaarverbod het water op te gaan met dit weer. Sla je om, raak je onderkoelt en het schip is ook nog eens beschadigd. Kan je alles uit eigen zak gaan betalen omdat je niet meer verzekerd bent.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_63425699
het was weer heerlijk op het water vanochtend

alleen een glad vlot is dan weer minder.
  zaterdag 22 november 2008 @ 12:34:21 #73
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_63426360
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 11:11 schreef Sjobber het volgende:
Dat is wel een beetje waardeloos heej. Zeker gezien je hier nog een houten boot beschrijft.
Bij vorst krimpt het hout, als het weer warm wordt zet het uit. Hierdoor komen er scheuren in de lak. Met andere woorden, als je nu weer gaat roeien wordt het hout vochtig en gaat het rotten.
Bij vorstschade is het dan ook noodzakelijk om de boot opnieuw te polijsten en te lakken. En dat is niet iets dat het bestuur oppert, maar dat is gewoon iets dat mij al een aantal keer onder de ogen is gekomen.
En vorstschade moet je leren herkennen door kritisch naar de boot te kijken. Anders valt het je ook niet zo op.
Tupperware boten kunnen poreus worden door vorst, maar tegenwoordig komt dat bijna niet meer voor door het gebruik van andere/nieuwere bouwmaterialen.

Maar daarnaast is het ook gewoon dom om tijdens een vaarverbod het water op te gaan met dit weer. Sla je om, raak je onderkoelt en het schip is ook nog eens beschadigd. Kan je alles uit eigen zak gaan betalen omdat je niet meer verzekerd bent.
tupperware boten
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 november 2008 @ 13:22:56 #74
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63427329
OEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEH

dinsdag tussentijdse selectie.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63427695
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 13:22 schreef Dark_Angelus het volgende:
OEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEH

dinsdag tussentijdse selectie.
En jij maakt je zorgen dat je uitgeselecteerd word?
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 november 2008 @ 16:08:05 #76
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63430483
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 13:41 schreef seekfaM het volgende:

[..]

En jij maakt je zorgen dat je uitgeselecteerd word?
nou stel je voor hè. Wat moet ik dan met al mijn tijd doen?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63435451
Even over dat vaarverbod van vrijdag. Dat heeft deze jongeman opgehangen omdat er dikke schuimkoppen op de golven stonden. Het was dan ook geen twijfel of er vaarverbod was. De temperatuur had hier dan ook niets mee te maken. Dat andere ploegen zich daar niet aan houden zal me een zorg zijn, maar ik wil mijn materiaal aan het eind van het jaar zo veel mogelijk weer heel inleveren...
pi_63436282
Er was duidelijk geen twijfel bij jou of je kon varen, oftewel precies mijn argument. Echter ik dacht dat er soms ook wedstrijden worden gevaren met veel wind, dan is het best prettig daar ook goede ervaring mee te hebben. Ik heb me daarom af en toe als coach ook maar niks van vaarverboden aangetrokken, en niet een keer het idee gehad dat het gevaarlijk was. Wat betreft de kou, jij hebt er ongetwijfeld veel meer ervaring mee, maar ik heb alleen schade gezien door ijsschotsen. Af en toe een keer een houten boot lakken is trouwens zeker goed, hij krijgt namelijk veel meer te verduren door alle keren normaal gebruik dan die ene keer met kou. Maar ja een bootje lakken zal toch ook weer niet zoveel werk zijn.
pi_63440977
Reken er 2 weken voor uit. Eerst hele boto aftuigen; slidings, taft luchtgaten.
Dan de boel polijsten (schuren) zodat de oude lak eraf gaat en de boel weer glad is. Dan eventueel nat maken, en goed drogen.
Dan nog 3 lagen lakken, waarbij je elke keer moet wachten tot het droog is. Dan weer alles erop zetten.
Uurtje lakken, maar wel 2 dagen laten drogen. Dus in principe duurt het wel even.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_63503105
En hoe ging de Hel?
pi_63514947
Goed. Qua commentaren dan. :-)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 25 november 2008 @ 20:57:53 #82
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63518752
Noh, ik ben niet uitgeselecteerd. Mooi.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63519391
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 20:57 schreef Dark_Angelus het volgende:
Noh, ik ben niet uitgeselecteerd. Mooi.
He jammer
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 25 november 2008 @ 21:44:26 #84
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63520356
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 21:18 schreef seekfaM het volgende:

[..]

He jammer
Dan had ik bij jullie selectie kunnen komen lopen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63526354
In drienerlo had je een hoop meer kans
  donderdag 27 november 2008 @ 03:42:30 #86
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_63555589
Selectie bekend

Zwaar 2009 represent
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_63558003
nou, inmiddels is hier weer iemand uitgevallen hoorde ik tijdens de training gister, we zijn nog maar met 5 man over...

als ik het zo bekijk wordt het nog krap aan tussen mij en één van die anderen, (tenzij de blessure van weer een andere aanhoud, maar dan zou het een laffe selectie worden, dus laten we daar niet op hopen). ik heb wel een voordeel op techniek, maar ik moet echt nog wel wat verbeteren in kracht en gewicht.

nog 2 en een halve week (weekend van de NKIR horen we het), en dan wordt m'n kop kaal geschoren, óf dan ben ik weer comporoeier.
pi_63565549
Nou gefeliciteerd Dodona! Is het een 8 geworden? Veel succes in ieder geval dit jaar.
pi_63567138
Bij de heren is het een zware 4+ en een 1x geworden.
Bij de dames een heuse 12++!!!! YEAH
pi_63570753
Persoonlijk vind ik dat er bij Phocas dit jaar een mooie wedstro groep is ontstaan!
Alleen zonde van de heeren. Want met een profcoach dit jaar, is een viertje + skiff wel magertjes.
En dat terwijl er wel 15 man voor de club8+ selectie lopen (dacht ik? )
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  donderdag 27 november 2008 @ 17:50:55 #91
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_63570902
Zeker waar; dus ik neem aan dat je volgend jaar (eindelijk) gaat wedstrijdroeien?
Reach for what you wanna do - 2Pac
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 27 november 2008 @ 20:16:30 #92
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63574852
Pff 18 december pas. Duurt verdomme nog lang
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63582737
quote:
Op donderdag 27 november 2008 17:42 schreef Sjobber het volgende:
Persoonlijk vind ik dat er bij Phocas dit jaar een mooie wedstro groep is ontstaan!
Alleen zonde van de heeren. Want met een profcoach dit jaar, is een viertje + skiff wel magertjes.
En dat terwijl er wel 15 man voor de club8+ selectie lopen (dacht ik? )
Danku

de club8 heeft momenteel 10 jongetjes, die allemaal doormogen. Er komt een roulatiesysteem in en er zijn 2 wedstrijdcoaches die lang niet altijd kunnen.
  vrijdag 28 november 2008 @ 17:15:17 #94
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_63599341
Hey,

Ik zit er ook aan te denken om het roeien op te pakken, dit omdat ik graag een vervanging voor de sportschool zoek, of in iedergeval een afwisseling.

Ik ben echter "al" 21 jaar oud, is het voor mij nog mogelijk om hier een beetje in te komen, of ben ik al te oud? Het lijkt me erg leuk om ook aan wedstrijden mee te doen, dit natuurlijk niet op topniveau, maar gewoon als amateur.

(feelsgoodman is een amsterdammer)
pi_63600201
Zeker niet te oud. Ben je student of al burger?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  vrijdag 28 november 2008 @ 17:59:19 #96
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_63600239
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 17:57 schreef WanEnOonlie het volgende:
Zeker niet te oud. Ben je student of al burger?
Om het HBO/Uni debat te vermijden zal ik maar scholier antwoorden.

[ Bericht 1% gewijzigd door feelsgoodman op 28-11-2008 18:05:20 ]
  vrijdag 28 november 2008 @ 18:08:00 #97
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_63600427
21 kan makkelijk
genoeg lui van die leeftijd rondlopen die beginnen
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_63613830
Nou, als scholier heb je de keuze uit skoll, okeanos (VU, maar wel open) of nereus (corporaal).

Misschien kan iemand van de amsterdammers vertellen wanneer er weer introductieperiodes zijn?
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 29 november 2008 @ 06:47:57 #99
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63614631
Ja hoor kan ik, begin april staat mij bij. Volgens mij de week na de varsity, mocht ik de daadwerkelijke datum hebben hoor je het wel! Nog 2 weekjes tot de nkir! Dus van de week nog een 2k testje
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zaterdag 29 november 2008 @ 12:44:05 #100
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_63617350
Alright, dat duurt helaas nog wel even.

Zijn de introperiodes in het algemeen het zelfde (zelfde maand?), of zit er variatie in?
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 29 november 2008 @ 13:21:37 #101
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63617956
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 12:44 schreef feelsgoodman het volgende:
Alright, dat duurt helaas nog wel even.

Zijn de introperiodes in het algemeen het zelfde (zelfde maand?), of zit er variatie in?
Zowel Skoll, Nereus als Okeanos hebben indezelfde periode hun introperiode van de Lente '09. De ene net een weekje eerder de ander een weekje later maar goed vrijwel gelijk
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zaterdag 29 november 2008 @ 14:02:03 #102
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_63618562
Okay, dan zal ik helaas moeten wachten, balen zeg. Alvast maar mijn conditie opbouwen op de roeitrainer.

Trouwens nog tips voor verenigingen, D_A? Het zijn toch niet allemaal van die elitaire clubjes met omhooggevallen WO studenten die de normale mens als arbeider aanspreken?
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 29 november 2008 @ 15:38:21 #103
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63620310
Als iemand vraagt wat nou het verschil is doe ik dat eigenlijk als volgt, nereus is voor de corporalen, okeanos is een beetje mix van beide en skoll is voor boeren
helemaal niet verkeerd om op de ergometer even wat conditie te gaan bouwen. Lekker 3x10min mee beginnen en dat langzaam gaan bouwen richting de 15min en 20min. Gemiddelde tijden geven we wel aan op het moment dat je op zo'n ding hebt gezeten
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63620623
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 14:02 schreef feelsgoodman het volgende:
... Alvast maar mijn conditie opbouwen op de roeitrainer.
...
je moet alleen wel oppassen dat je jezelf niet een verkeerde techniek gaat aanleren op de ergometer (vertrouw ook instructeurs op de sportschool niet), want anders moet dat er weer helemaal uitgehaald worden als je straks echt gaat roeien ...

ik zou sowieso niet al te veel ergometeren, want dat kan je misschien ook saai gaan vinden, als dat alles is wat je dan aan het doen bent, doe gewoon een combinatie van sporten (of fittnesstoestellen) die jij leuk vind, en een beetje afwisselend is.

en bij roeien gaat het vooral om de beenspieren, zorg dat die flink krachtig worden (lang leve squats), en alle overige spieren moeten vooral sterk genoeg zijn om blessures tegen te gaan en ervoor te zorgen dat je beenspieren alle ruimte krijgen om hun kracht optimaal op het water over te brengen.
  zaterdag 29 november 2008 @ 16:15:00 #105
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_63620835
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 16:01 schreef immortalsean het volgende:

[..]

je moet alleen wel oppassen dat je jezelf niet een verkeerde techniek gaat aanleren op de ergometer (vertrouw ook instructeurs op de sportschool niet), want anders moet dat er weer helemaal uitgehaald worden als je straks echt gaat roeien ...

ik zou sowieso niet al te veel ergometeren, want dat kan je misschien ook saai gaan vinden, als dat alles is wat je dan aan het doen bent, doe gewoon een combinatie van sporten (of fittnesstoestellen) die jij leuk vind, en een beetje afwisselend is.

en bij roeien gaat het vooral om de beenspieren, zorg dat die flink krachtig worden (lang leve squats), en alle overige spieren moeten vooral sterk genoeg zijn om blessures tegen te gaan en ervoor te zorgen dat je beenspieren alle ruimte krijgen om hun kracht optimaal op het water over te brengen.
Thanks voor de tips! Ik ren nu al dagelijks, en squatten was ik wel mee bezig maar ook steeds minder. (sportschool, saai.) Dus mijn beenspieren train ik wel, wel wat meer op uithoudings vermogen gerelateerd dan op pure kracht.

En techniek-wise zal ik mezelf eerst wel even inlezen, want de instructeurs bij mij op de sportschool zeggen inderdaad allemaal wat anders.
pi_63626109
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 15:38 schreef Dark_Angelus het volgende:
Als iemand vraagt wat nou het verschil is doe ik dat eigenlijk als volgt, nereus is voor de corporalen, okeanos is een beetje mix van beide en skoll is voor boeren
Het enige wat ik grappig aan Okeanos vind, is dat je ze bij een constitutie kan naaien door ze een boot aan te bieden door deze gewoon de soos in te lopen.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_63626600
Okkienokkie. Nee dank je wel. Ga dan bij Skoll Na een observatie van ruim 2 jaar kan ik nog altijd weinig reden vinden om bij Okkienokkie lid te worden.
pi_63626868
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 16:15 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

Thanks voor de tips! Ik ren nu al dagelijks, en squatten was ik wel mee bezig maar ook steeds minder. (sportschool, saai.) Dus mijn beenspieren train ik wel, wel wat meer op uithoudings vermogen gerelateerd dan op pure kracht.

En techniek-wise zal ik mezelf eerst wel even inlezen, want de instructeurs bij mij op de sportschool zeggen inderdaad allemaal wat anders.
of stap eens een roeivereniging binnen (of mail ze) en vraag of je misschien eens een ergometer lesje mag krijgen, zodat je niet een verkeerde techniek gaat aanleren in de tijd tot de lente-introductie. d'r is vast wel iemand die toch tijd teveel heeft, of dat je een keertje naast een ander ploegje mag zitten.
pi_63629786
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:11 schreef De_Brok het volgende:
Okkienokkie. Nee dank je wel. Ga dan bij Skoll Na een observatie van ruim 2 jaar kan ik nog altijd weinig reden vinden om bij Okkienokkie lid te worden.
Ik zou het ook niet weten, vooral gezien de ligging van beiden lijkt dat me ook nog wel een beetje een factor, maar okinoki moet je vooral liggen qua mensen denk ik.
Dan is het wel een wat kleinere, gezelligere vereniging, die de laatste tijd nog presteert ook.
pi_63639699
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 23:10 schreef cryforhelp het volgende:

[..]

Ik zou het ook niet weten, vooral gezien de ligging van beiden lijkt dat me ook nog wel een beetje een factor, maar okinoki moet je vooral liggen qua mensen denk ik.
Dan is het wel een wat kleinere, gezelligere vereniging, die de laatste tijd nog presteert ook.
Ik denk dat zowel okkie, skoll en nereus je moet liggen wat de mensen betreft
pi_63681759
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 16:15 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

Thanks voor de tips! Ik ren nu al dagelijks, en squatten was ik wel mee bezig maar ook steeds minder. (sportschool, saai.) Dus mijn beenspieren train ik wel, wel wat meer op uithoudings vermogen gerelateerd dan op pure kracht.

En techniek-wise zal ik mezelf eerst wel even inlezen, want de instructeurs bij mij op de sportschool zeggen inderdaad allemaal wat anders.
Als jouw sportschool een wat nieuwer model ergmoeter (Concept2 model D of E) heeft kan je in het computertje een soort oefenprogramma vinden voor basisuitleg. Als je dat goed volgt ben je al een heel eind verder dan de gemiddelde sportschoolroeier.
pi_63685394
Of gewoon een keer langs gaan bij het zeer gerespecteerde forum lid Pulp, die dacht ik zelfs erelid is bij Skoll, maar daarnaast ook een van de beste coaches van Nederland.
pi_63687693
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 00:18 schreef jw3 het volgende:
Of gewoon een keer langs gaan bij het zeer gerespecteerde forum lid Pulp, die dacht ik zelfs erelid is bij Skoll, maar daarnaast ook een van de beste coaches van Nederland.
Dat helpt altijd natuurlijk Jammer dat ik mijn bootje heb verkocht anders had ik hem er wel even ingezet.

Saaie periode is dit als iedereen op die apparaten zit.
Het eerste jaarsveld op de Nkir gaat wel weer grappig worden om te zien en dan zijn we daar ook weer vanaf voorlopig.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_63700728
quote:
Op maandag 17 november 2008 18:57 schreef Kluupkluup het volgende:
Boeg.. present!
!

Mmh, club8 selectie hier. Laffe tijden vergeleken met de rest, of gewoon uberhaupt, maar we zien 't wel.. Triton Dames 09 bekend (waarin twee ex Orca-meiden) en Licht (waarin vriendje ).. Orca laat maar op zich wachten. Schijnt dat de damesselectie inmiddels teruggedrongen is naar 8, maar zijn er nog niet over uit of dat ook de definitieve 8 wordt (ja... waar ze dan nieuwe meisjes vandaan moeten halen vraag ik me ook af)

Ik kom jullie allemaal aanschouwen op de NKIR! En plaatsvervangend zenuwachtig worden
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 2 december 2008 @ 18:45:57 #115
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63702866
Morgen 2K test. Woehoe.

Doel gaat worden 1.37 x 4

6.28 dus.

Morgen meer.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 3 december 2008 @ 20:06:29 #116
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63734362
6.32.0

Verdorie
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63734776
Ach, ik vind het aardig netjes. Mijn PR staat op 7:01.
Maar zolang die dingen nog zinken boeit het me ook geen drol.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_63736050
3x 37 en dan boven de 41 of zag je de bui voor 1k al hangen? Awel, voor degenen die gaan veel succes met de laatste voorbereidingen voor de nkir.

Is het overigens normaal dat een 2e hands concept 2 van meer dan 5 jaar oud nog 700 euro moet opbrengen? Is er na de nkir een 'nieuw' exemplaar te scoren met een redelijke korting?
pi_63740093
Ik ga op de NKIR denk ik voor 6:35..
Afgelopen maandag 3x 7 minuten (5 minuten rust) test gedaan. Had ik gemiddeld 1:45, was 'wel aardig'..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_63742943
Nieuwe exemplaren zijn wel te scoren na de NKIR ja, de korting is niet overweldigend, die haalt de 10% niet.

Reden is ook dat die dingen redelijk onverwoestbaar zijn, een lading c's is 8 jaar meegegaan op onze vereniging, en met wat minor onderhoud zijn ze nog prima verkocht, en een deel is als reserve gehouden.
pi_63743163
Whehe, NKIR stress Je bent gewoon sowieso held als je 'm al start, dus niet zeuren.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 4 december 2008 @ 08:24:02 #122
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63746801
quote:
Op woensdag 3 december 2008 20:57 schreef nogeenmaarten het volgende:
3x 37 en dan boven de 41 of zag je de bui voor 1k al hangen? Awel, voor degenen die gaan veel succes met de laatste voorbereidingen voor de nkir.

Is het overigens normaal dat een 2e hands concept 2 van meer dan 5 jaar oud nog 700 euro moet opbrengen? Is er na de nkir een 'nieuw' exemplaar te scoren met een redelijke korting?
Bui kwam pas na de 1500, ging iets te hard van start ipv een 1.37, 1.35. Tsja en dan kom je jezelf een keertje tegen. Weer van geleerd en op de NKIR kunnen we vast weer een stukje harder daardoor.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 4 december 2008 @ 09:49:09 #123
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_63747989
"Iets" te hard, zegtie... 8 seconden onder je richtijd vertrekken vind ik nogal wat, wat zeiden je coaches wel niet?

PS Mijn PR staat nog steeds op 6.34,1 (als lichte). Eens kijken wie er onder gaat volgend weekend
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 4 december 2008 @ 10:39:13 #124
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63749176
Coaches waren opzich te spreken over de tijd maar opbouw was dus niet helemaal juist. Maar goed, ik kreeg mijn tijd gewoon niet naar beneden. Op de NKIR even beter op letten. Start ej8 veld, maar dat was wel duidelijk volgens mij.. Daarom ook het testje van gisteren om even te kijken waar je staat en waar je je aan moet gaan houden volgend weekend.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63768220
Pas idd op, want als je de 13de daar in de zaal zit, met toeschouwers enzo, dan lijk je in eerste instantie vleugels te hebbn en daar kan je later op kapot gaan.
Omdat ik ouder en wijzer was ben ik destijds slechts een seconde onder mijn richttijd weggegaan. Dit voelde de eerste 500 m als heel makkelijk en ik heb bewust iets ingehouden (vooral op aanraden van oud wedstrijdroeier). Volgens mij heb ik toen gewonnen (clubveld ...) omdat ik gewoon mijn race beter indeelde. De splits tonen dit ook aan.
Overigens zou ik nooit adviseren om boven PR weg te gaan, want de wedstrijd en de nieuwe machines geven gewoon iets extra's en het is zonde om achteraf te moeten constateren dat je hier geen gebruik van hebt gemaakt.
pi_63772972
Weet iemand nog een goede 2e hands 90 kg skiff inclusief riemen, riggers en voetenbord (en evt. schoenen)
Richtprijs is 2,5 à 3k.
Of weet iemand misschien anders een site of bedrijf waar zoiets te vinden is? (google wasn't my friend in this case)
Ik heb geen zin om in het superheavy clubmateriaal te starten, dus ik ben op zoek naar een eigen bootje,

Het maakt me niet zo veel uit als het ding 15 jaar oud is, maar het moet gewoon geen 20+ kilo wegen zoals die loodzware hassle skiffs.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2008 01:48:30 ]
pi_63774691
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 01:27 schreef ocf81 het volgende:
Weet iemand nog een goede 2e hands 90 kg skiff inclusief riemen, riggers en voetenbord (en evt. schoenen)
Richtprijs is 2,5 à 3k.
Of weet iemand misschien anders een site of bedrijf waar zoiets te vinden is? (google wasn't my friend in this case)
Ik heb geen zin om in het superheavy clubmateriaal te starten, dus ik ben op zoek naar een eigen bootje,

Het maakt me niet zo veel uit als het ding 15 jaar oud is, maar het moet gewoon geen 20+ kilo wegen zoals die loodzware hassle skiffs.
Voor Nederland
1. Post eens een advertentie op het forum van nlroei. het is er niet druk maaar vorig jaar heb ik mijn skiff verkocht door op een wanted ad te reageren dus er is hoop.

Voor Engeland.
http://www.rowingservice.com/new.html

Voor Duitsland
http://www.rudern.de/Marktplatz.798.0.html
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_63776023
Laatst was er ook een roeivereniging die wilde ruilen. Misschien kunnen ze ook wel akkoord gaan met een huursom? Stond op NLroei
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 5 december 2008 @ 20:15:26 #129
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63791249
Jeuh officieel in de Ej8 op de NKIR.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63793169
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 20:15 schreef Dark_Angelus het volgende:
Jeuh officieel in de Ej8 op de NKIR.
ik doe mee in het nieuwelingen veld.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 5 december 2008 @ 21:42:10 #131
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63793277
Heren Eerstejaars Acht (Ej8)
Okeanos

Okeanos
8 Holzmann, Folkert
7 Noortwijk, Jeffrey van
6 Stein, Jorrit
5 Heemskerk, Bart
4 Kroes, Bart
3 Leerink, Gert-Jan
2 Ruifrok, Mark
1 Strampel, Ger

En de officiële inschrijving, ik heb d'r zin in
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zaterdag 6 december 2008 @ 16:12:12 #132
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_63806143
@ Dark_Angelus: betekent dat ook dat je bent ingeselecteerd...of is dat nog even afwachten

ook hier het nieuwelingenveld
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_63807075
Met 6:32 moet hij wel slecht roeien wil D_A niet ingeselecteerd worden...
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 6 december 2008 @ 18:25:15 #134
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63808349
Ik ben nog niet officieel ingeselecteerd dat gaan ze de 18e bekend maken dus na de NKIR. Maar goed als ik gewoon mijn ding doe dan maak ik me weinig zorgen

Daarnaast vandaag lekker minuutjes lopen knallen en even een 2K gemiddelde gehoord. Ook nog een Omega Wave test gehad, enorm functionele dag gehad

Nu lekker uitrusten met een filmpje d'r bij!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63816780
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 18:25 schreef Dark_Angelus het volgende:
IOok nog een Omega Wave test gehad,
Een wat?
pi_63819659
Vast zo'n test van die Derksen
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 7 december 2008 @ 10:25:20 #137
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63819689
Omega-Wave

Waarschijnlijk de meest onbekende test van de OmegaWave. Omega-hersengolven, ook wel infra-slow cortical potential genoemd, is een fenomeen dat onze Westerse wetenschappers hebben laten liggen, maar verder ontwikkeld is door neurowetenschappers uit de voormalige Sovjet-Unie. Er is dus bijzonder veel fundamenteel en klinisch onderzoek gedaan naar deze vorm van hersenactiviteit. (13)

De Omega-hersengolf test meet :

1. de toestand van ons centrale zenuwstelsel in rust, maar ook na een lichte inspanning zoals het
maken van twee sit-ups of twee kniebuigingen, dus de reactie van prestatieondersteunende
systemen, zoals
2. het hart-long-systeem,
3. het ontgiftings-systeem, (lever en nieren) en
4. de hypothalamus-hypofyse-bijnier-as die verantwoordelijk is voor de productie van stress-
hormonen.

De test voor het centrale zenuwstelsel duurt ongeveer 7 minuten waarbij de sporter 7 minuten kan rustig moet blijven liggen. Op commando voert hij of zij twee sit-ups uit en gaat daarna weer 7 minuten rustig liggen, waarna de reactie van de vier verschillende systemen aangegeven wordt. (14)

Hiermee kan worden bekeken in hoeverre de sporter in topvorm is. Deze test wordt niet dagelijks maar hooguit wekelijks of twee-/drie-wekelijks uitgevoerd.

Google
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63824890
Karig. Gewoon roeien met die handel, geen gezeik verder.

Al ben je in top-vorm. Als je een minuut voor de wedstrijd nog shoarma gaat proppen zal je alsnog ondermaats presteren.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 7 december 2008 @ 15:38:58 #139
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63825084
Goh _
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63826375
Ik behaal altijd prima resultaten met de BioStabil 2000
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_63830619
Ingeselecteerd voor Licht '08 van Aegir
Had het vorig jaar nooit gedacht, welke gek gaat er nou wedstrijdroeien...
Maar ik weet dat het prima gaat bevallen, geen alcohol meer en op tijd naar bed, genoeg energie en natuurlijk een afgetraind lichaam..

We gaan niet naar de ONEK, want ik en nog een ander persoon moeten nog wat kilo's afvallen, dus tot op de winterwedstrijden
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 7 december 2008 @ 19:43:09 #142
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63830995
Gefeliciteerd!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63840185
He Pulp, mag je het geheim van de dames acht wel prijsgeven? NKR gefeliciteerd met je selectie, en wees blij dat je niet naar de ONEK hoeft, lijkt me echt niet leuk.
pi_63843177
Feli Nappe...
Vorig jaar had Aegir een leuke lichte acht, met dezelfde coaches moet het wellicht weer lukken.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_63850269
quote:
Op zondag 7 december 2008 19:26 schreef Nappeklapperapper het volgende:
We gaan niet naar de ONEK, want ik en nog een ander persoon moeten nog wat kilo's afvallen, dus tot op de winterwedstrijden
Heb jij ff mazzel

gefeliciteerd met je selectie!
  maandag 8 december 2008 @ 14:10:56 #146
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_63850442
congrats
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_63865112
Thomas! Ging niet goed vanavond?... Je zag er boos uit man.

Ik moest 1k trappen. Ging echt supergoed en constant, totdat ik het ineens kwijt was- m'n ritme, m'n tempo en dus ook mijn tijd... Kreeg 'm ook niet meer omlaag, en ik wilde het ik wilde het maar het lukte niet. Argh! Voelde me erna alsof ik enorm teveel gezopen had.. Heb gelukkig wel laten zien dat ik flink door kan zetten en ging er ook wel echt overheen maar stortte in. Streef niet gehaald..

Laatste week van de (club)selectie, dikke grr.
pi_63895488
Hulde aan het Ingeselecteerd zijn
in EJZ
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 10 december 2008 @ 07:27:42 #149
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63896666
Gefeli dude! Nu ik nog
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63950217
Zaterdag ONEK
pi_63950660
Zaterdag aanmoedigen bij ONEK
pi_63950808
quote:
Op maandag 8 december 2008 23:17 schreef Bellah het volgende:
Ik moest 1k trappen. Ging echt supergoed en constant, totdat ik het ineens kwijt was- m'n ritme, m'n tempo en dus ook mijn tijd... Kreeg 'm ook niet meer omlaag, en ik wilde het ik wilde het maar het lukte niet. Argh! Voelde me erna alsof ik enorm teveel gezopen had.. Heb gelukkig wel laten zien dat ik flink door kan zetten en ging er ook wel echt overheen maar stortte in. Streef niet gehaald..
Laatste week van de (club)selectie, dikke grr.
Wanneer raakte je het dan kwijt? 1000m is toch vooral doorzetten lijkt me :p als er nog maar 400m te gaan is, kan je dat toch wel mentaal volbrengen toch? Maar altijd blijven trainen he
quote:
Op maandag 8 december 2008 08:22 schreef pullup het volgende:
Feli Nappe...
Vorig jaar had Aegir een leuke lichte acht, met dezelfde coaches moet het wellicht weer lukken.
Was het maar zo'n feest.. Maar dat jaar is het ook niet verschrikkelijk, hoofdcoach is dus van licht van vorig jaar (licht '07) en de bij-coach is een 4e jaars wedstrijdroeier die bij laga zat, nu in groningen dus.

Maar nu slapen! Morgen doen wij dus de 2k, ivm het niet starten van de ONEK, streeftijd van 1,42.3 (leuke tijd ), maar dat moet op zich wel te halen zijn. Alleen ben ik wel altijd heel zenuwachtig de dag(en) van te voren omdat maxen altijd kut is Dus op naar de 6,49.2
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 12 december 2008 @ 08:26:01 #153
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63952787
Loting online voor zaterdag! 1715 start van mijn heat
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63954691
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 08:26 schreef Dark_Angelus het volgende:
Loting online voor zaterdag! 1715 start van mijn heat
Jullie staan niet bij de snelste ploegen. Dat had ik wel verwacht aan de hand van de scores die je eerder hier hebt neergezet eigenlijk. Waar hebben jullie op ingeschreven ?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 12 december 2008 @ 11:52:46 #155
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63957122
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 10:16 schreef pullup het volgende:

[..]

Jullie staan niet bij de snelste ploegen. Dat had ik wel verwacht aan de hand van de scores die je eerder hier hebt neergezet eigenlijk. Waar hebben jullie op ingeschreven ?
6.40 volgens mij, althans dat is wat de coaches ons meldden. Dat kan altijd nog veranderd zijn en ons een lagere inschrijftijd hebben meegegeven.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63958812
Ik ga bij LSB t/m SA kijken. LSB start mn ploeg, zeer benieuwd naar prestaties in LSA en SA.
pi_63959025
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:15 schreef Nappeklapperapper het volgende:
Wanneer raakte je het dan kwijt? 1000m is toch vooral doorzetten lijkt me :p als er nog maar 400m te gaan is, kan je dat toch wel mentaal volbrengen toch? Maar altijd blijven trainen he
1.42 jeah. Niet zenuwachtig zijn en gewoon doen Kon het idd mentaal wel, maar denk dat er fysiek nog wel wat ontbreekt... Komt nog wel, tenminste, als ze me willen hebben. Maandag bekendmaking selectie
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 08:26 schreef Dark_Angelus het volgende:
Loting online voor zaterdag! 1715 start van mijn heat
Dan pas! Ik ben er vanaf 1130 of zo Blijf ieg tot de dames geweest zijn, en tot ik geen zin meer heb.. Maar misschien zie ik je nog.
pi_63960573
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 11:52 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

6.40 volgens mij, althans dat is wat de coaches ons meldden. Dat kan altijd nog veranderd zijn en ons een lagere inschrijftijd hebben meegegeven.
Wij starten om 17.30 Met als tijd (gemiddelde eindtijd) 6.37

[ Bericht 1% gewijzigd door seekfaM op 12-12-2008 14:31:39 ]
pi_63961024
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 11:52 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

6.40 volgens mij, althans dat is wat de coaches ons meldden. Dat kan altijd nog veranderd zijn en ons een lagere inschrijftijd hebben meegegeven.
Ok Waarschijnlijk had ik jouw eigen progressie teveel naar de ploeg als geheel doorgetrokken.
6.40 is ook nog een respectabele tijd.Ik denk dat Skoll er iets onder heeft ingeschreven maar weet nu niet precies hun tijd omdat de sterkste helaas niet mee kan doen.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_63965686
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:20 schreef pullup het volgende:

[..]
omdat de sterkste helaas niet mee kan doen.
Same here. Echt zonde, maar alsnog wel een leuke acht. Tot morgen allen!
pi_63967539
Ik ben er ook rond de SA blokken, toch wel benieuwd wat de top 5 daar gaat worden.
pi_63968105
Elsje Pelgrim zal hopelijk de top5 van de DSA wel bestieren. Daar ben ik ook wel benieuwd naar Claudia Belderbos, die vorig jaar al 7:00 trapte...
pi_63974967
quote:
Op maandag 8 december 2008 23:17 schreef Bellah het volgende:
Thomas! Ging niet goed vanavond?... Je zag er boos uit man.

Ik moest 1k trappen. Ging echt supergoed en constant, totdat ik het ineens kwijt was- m'n ritme, m'n tempo en dus ook mijn tijd... Kreeg 'm ook niet meer omlaag, en ik wilde het ik wilde het maar het lukte niet. Argh! Voelde me erna alsof ik enorm teveel gezopen had.. Heb gelukkig wel laten zien dat ik flink door kan zetten en ging er ook wel echt overheen maar stortte in. Streef niet gehaald..

Laatste week van de (club)selectie, dikke grr.
Ik was boos op m'n coaches
Omdat ik een streeftijd van 6:44 (1.41) heb meegekregen en ik mezelf op 6:36 (1:39) zet

Onze lichte acht gaat overigens het record van Skoll uit 1999 verbreken. Zitten een aantal (stuk of 5) bij die onder of rond de 6:40 trappen.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_63976838
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:03 schreef De_Brok het volgende:
Elsje Pelgrim zal hopelijk de top5 van de DSA wel bestieren. Daar ben ik ook wel benieuwd naar Claudia Belderbos, die vorig jaar al 7:00 trapte...
uiteraard gaat chantal het dsa veld domineren. die trapt sowieso onder de 6:45. geen hurnet dekkers, maar toch.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 13 december 2008 @ 10:05:55 #165
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63981219
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:20 schreef pullup het volgende:

[..]

Ok Waarschijnlijk had ik jouw eigen progressie teveel naar de ploeg als geheel doorgetrokken.
6.40 is ook nog een respectabele tijd.Ik denk dat Skoll er iets onder heeft ingeschreven maar weet nu niet precies hun tijd omdat de sterkste helaas niet mee kan doen.
Er zit nog een groot verschil in de ploeg met ergo tijden, ze verschillen van 6.27 tot 6.53. Dus vandaar dat de inschrijftijd niet hoger is dan verwacht

Maar we gaan er gewoon voor vandaag, succes iedereen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63981273
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 00:07 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

uiteraard gaat chantal het dsa veld domineren. die trapt sowieso onder de 6:45. geen hurnet dekkers, maar toch.
Dat zal dan spannend worden tussen haar en Jenny schat ik zo in.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_63981285
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 10:05 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Er zit nog een groot verschil in de ploeg met ergo tijden, ze verschillen van 6.27 tot 6.53. Dus vandaar dat de inschrijftijd niet hoger is dan verwacht

Maar we gaan er gewoon voor vandaag, succes iedereen
Succes D_A Ik ga zo langzamerhand ook maar eens richting sporthallen zuid.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 13 december 2008 @ 10:20:20 #168
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63981352
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 10:13 schreef pullup het volgende:

[..]

Succes D_A Ik ga zo langzamerhand ook maar eens richting sporthallen zuid.
Wie weet spot ik je vanmiddag nog wel even!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63984496
Ik ga zo ook maar eens richting A'dam

Ik zit trouwens in de zelfde heat als D_A.. Ben benieuwd..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 13 december 2008 @ 13:55:05 #170
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63984527
En we hebben er weer een SA & SB kampioen bij. Roel Braas & Rianne Schoo.

Okeanos
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 13 december 2008 @ 14:35:06 #171
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63985219
En heren nieuwelingen veld ook
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63990238
Licht 2de, Dames 1e, Zwaar 3de.

Er is vermogen aanwezig
pi_63993770
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 18:51 schreef Koert het volgende:
Licht 2de, Dames 1e, Zwaar 3de.

Er is vermogen aanwezig
Dat dus...

Wij zijn 3e geworden met een tijd van 6:38.8.. Ik denk dat ik zelf 6:40 getrapt heb.

Okeanos schijnt ook in onze heat gestart te zijn, maar daar hoor ik D_A dan weer niet over
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_63994195
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 23:05 schreef Kluupkluup het volgende:
Onze lichte acht gaat overigens het record van Skoll uit 1999 verbreken. Zitten een aantal (stuk of 5) bij die onder of rond de 6:40 trappen.
Dikke "pijnlijk" daar.. Heb echt met open mond staan kijken

En meneer Braas is eng.
pi_63994368
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 21:49 schreef Bellah het volgende:

[..]

Dikke "pijnlijk" daar.. Heb echt met open mond staan kijken

En meneer Braas is eng.
Zohee, die hebben zich opgeblazen
Was echt treurig.. Tot 300 meter voor 't einde zaten ze nog op 1:42/1:43.. En ineens gingen ze naar 1:47.. Zonde..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_63994600
Ja... Boos/verdrietig ende bitterheid alom. Zelfs al mijn Orcanen gingen meekijken en aanmoedigen omdat vriendje erin zit

Fokking zonde.
pi_63994946
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 22:06 schreef Bellah het volgende:
Ja... Boos/verdrietig ende bitterheid alom. Zelfs al mijn Orcanen gingen meekijken en aanmoedigen omdat vriendje erin zit

Fokking zonde.
achja.. Pim (streeftijd 1:38 als lichte pik) was ziek, maar startte toch. Zat uiteindelijk 8 seconden onder zijn beoogde tijd. Dat heeft ze genekt..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_63995060
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 22:19 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

achja.. Pim (streeftijd 1:38 als lichte pik) was ziek, maar startte toch. Zat uiteindelijk 8 seconden onder zijn beoogde tijd. Dat heeft ze genekt..
Ik denk niet dat het door 1 persoon komt, je start tenslotte met z'n achten. Geloof dat er 3 of 4 net iets te vroeg instorten, 1e km ietsje te hard. Instorten doe je maar als je klaar bent.
pi_63995128
Hij was niet de enige die (ver) boven z'n streef zat, maargoed. Toch zijn ze sterk, gaan we sowieso meer van horen hoop ik.

Oja en slides zijn tof.
pi_64001339
verdomme m'n streeftijd niet gehaald, ik zou 1:45 moeten trappen, maar heb uiteindelijk 1:49.nogiets getrapt, en ben net laatste geworden in het nieuwelingen veld.

na 1000 meter zag ik opeens tijden van 1:59 op m'n schermpje verschijnen, en ik kreeg 'm niet meer onder de 1:50 daarna ... totdat ik de laatste 100 meter inzette op 1:39-1:40 ... als ik dat nou eens op 200 of 400 meter eerder had kunnen inzetten...

was een kutdag in ieder geval ... maar was wel mooi zo'n wedstrijd.
  zondag 14 december 2008 @ 09:09:18 #181
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_64001509
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 21:31 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Dat dus...

Wij zijn 3e geworden met een tijd van 6:38.8.. Ik denk dat ik zelf 6:40 getrapt heb.

Okeanos schijnt ook in onze heat gestart te zijn, maar daar hoor ik D_A dan weer niet over
Ik zat ook in die heat. Als het goed is hebben jullie je best gedaan om ons in te halen...
Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 14 december 2008 @ 09:34:26 #182
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64001661
Zo, na een nachtje keihard feesten met Skoll, Okeanos en wat PE & Laga meuk knettergaar trainen zo. Komt helemaal goed

En tsja, 6.42 is niet heel erg goed, niet heel erg slecht. Zat er gelukkig zelf behoorlijk onder maar ook voor mij was het niet mijn sterkste 2K ooit. Ach de verschillen zijn klein en het is een goed sterk veld dit jaar. Ik heb er zin in, nu de selectie nog even bekend maken bij ons..
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_64002515
quote:
Op zondag 14 december 2008 09:34 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zo, na een nachtje keihard feesten met Skoll, Okeanos en wat PE & Laga meuk knettergaar trainen zo.
Liever niet op zondag, liever niet op zondag..
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 14 december 2008 @ 11:26:53 #184
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64002560
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:23 schreef Bellah het volgende:

[..]

Liever niet op zondag, liever niet op zondag..
Pas op, straks stuur ik Roel op je af
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_64002609
Waaargh... *verstopt*
o.d.z. "Wie niet sterk is..."

pi_64007239
Bellah, die club4 van Orca die meedeed, ken jij die? Die waren namelijk ABOMINABEL slecht... (maar wonnen toch)
pi_64010384
Ja, die ken ik wel. Ging iets fout met een schoen van een meisje ofzo waardoor ze t af moest maken met d'r armen Ik snapte 't niet, die andere drie meiden gingen wel lekker. Ik vond haar eerlijk gezegd ook niet lekker technisch roeien, oprijden voor dr armen weg waren enzo... (is dacht ik ook dit jaar pas begonnen, vrijwillig gekapt met selectie Dames '09, blijkbaar kan ze wel hard?)
pi_64010999
Ik zie nu op dat excelletje dat op de NKIR-site staat dat ik precies 1:40.0 getrapt heb
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_64011932
nou, helaas niet ingeselecteerd.
pi_64013408
Ah verrot.. Dat was voor de Ej4 van Euros? Want jullie konden toch geen acht bij elkaar krijgen?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_64013814
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:20 schreef Kluupkluup het volgende:
Ah verrot.. Dat was voor de Ej4 van Euros? Want jullie konden toch geen acht bij elkaar krijgen?
klopt.

zo maar even omkleden, en de wedstrijdroeiers en roeisters voor komend jaar feliciteren in de kroeg.
pi_64013948
nah, komt gewoon doordat die selectie-periode te kort was voor mij om genoeg vooruitgang te boeken die nodig is voor wedstrijdroeien ... en ik was te lui om in de zomervakantie al te beginnen met trainen, dus heb het volledig aan mezelf te danken, plus het feit dat de andere vier ook gewoon erg sterk zijn.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 14 december 2008 @ 21:15:20 #193
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64014997
Balen immo!

Maar goed, ik zie dat ik 1.39 gedaan heb. Ja meer kan ik d'r niet over kwijt. Puinhoop was het dus.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_64015581
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:26 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik zie nu op dat excelletje dat op de NKIR-site staat dat ik precies 1:40.0 getrapt heb
Hehe onder je streef!
pi_64017652
Wat ligt er bij Euros dit jaar op het water? Vooral dames ben ik benieuwd naar
pi_64018997
Lekker bezig geweest allemaal daarzo!

Wij gingen vrijdag op de vereniging maxen, had een richttijd van 1:42,3, heb toen gemiddeld 1:41,5 getrapt, dus 6:46,0... Hadden graag meegedaan aan de ONEK, maar helaas zijn we nog niet op gewicht
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
pi_64021780
quote:
Op zondag 14 december 2008 22:35 schreef De_Brok het volgende:
Wat ligt er bij Euros dit jaar op het water? Vooral dames ben ik benieuwd naar
Lichte sjaarsacht
Dames tweedejaars b4+
Dames b4+ met 1 tweedejaars, een oud comporoeier, jeugdroeister en 1 echte sjaars.
EJZ 4+

De dames gaan overigens de langebaan nog wel in de acht starten en ze denken dat ze de varsity ook nog in de b8+ starten.
Maar sowieso geen eerstejaarsklassement dus.
pi_64033176
quote:
Op maandag 15 december 2008 01:44 schreef cryforhelp het volgende:

[..]

Lichte sjaarsacht
Dames tweedejaars b4+
Dames b4+ met 1 tweedejaars, een oud comporoeier, jeugdroeister en 1 echte sjaars.
EJZ 4+

De dames gaan overigens de langebaan nog wel in de acht starten en ze denken dat ze de varsity ook nog in de b8+ starten.
Maar sowieso geen eerstejaarsklassement dus.
Waarom B4 en geen glad?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  maandag 15 december 2008 @ 16:09:03 #199
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_64033369
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:00 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Waarom B4 en geen glad?
Ik denk dat hij beginnelingen vier met bedoeld

Boomrups gefeliciteerd, ik ben niet meer zo vaak aanwezig, dus dan maar even via deze onpersoonlijke manier!
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_64034380
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:09 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij beginnelingen vier met bedoeld
Inderdaad. Er is nu in feite een 1e en een 2ejaars 4+ die alle 8 nog beginneling zijn.

Het boottype B4 wordt bij euros gezein als een bestuursfuifboot. Die dan wel weer regelmatig gewonnen wordt.
pi_64035330
Achso

Er is nog wel een B4-bokaal voor comporoeiers, maar volgens mij stopt de NOOC daar ook mee na dit seizoen wegens te weinig inschrijvingen..

maargoed, waarom de keuze voor twee 4'tjes en daarmee geen E&Y-klassement?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 15 december 2008 @ 17:32:54 #202
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64035426
Nou, laat de straftrainingen zo maar beginnen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_64035586
Wij hadden gisteren een 'relax'-training.. Namelijk zwemmen.. Maar 't zwembad was dicht
Zometeen een ED-training op de ergo.. Deze week sowieso een relaxte week wat trainingen betreft.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_64035757
Oei, de zweep erover!

De dames van Euros kunnen geen EYK meer starten met die acht omdat er maar maximaal 3 ervaren roeiers (beginneling) in een acht mogen zitten. Alle andere roeiers (minmaal 5 dus) mogen niet eerder een wedstrijd-wedstrijd hebben gestart.
pi_64036036
D_A, selectie al bekendgemaakt zonder te worden gevierendeeld?

Binnen nu en 2 uur is het voor mij in/uit de clubacht... Ze gaan bellen, vreselijke soort van eindexamenuitslagsituatie (galgje anyone?) En daarna ga ik wél zwemmen, omdat het zwembad wel open is vandaag
pi_64041986
jenny wint toch van chantal die geen 6:45 trapt. je hebt er kijk op pullup.

weet iemand of een PM2 die de storing E 007 geeft nog is te redden? volgens concept 2 is het een fatal error en moet ik een nieuwe.

en is er een markt van 2de hands PM2's voor het geval hij niet meer is te redden?
pi_64042986
quote:
Op maandag 15 december 2008 17:29 schreef Kluupkluup het volgende:
Achso

Er is nog wel een B4-bokaal voor comporoeiers, maar volgens mij stopt de NOOC daar ook mee na dit seizoen wegens te weinig inschrijvingen..

maargoed, waarom de keuze voor twee 4'tjes en daarmee geen E&Y-klassement?
Ik weet het niet hoor, maar ikzelf ben voorstander van de B4-bokaal. Vorig jaar een ploegje gecoached die in het 1ste jaar nauwelijks geroeit had. Die kan je gewoon nog niet mee laten doen in het gladde vieren veld. Gezien ze dan ook volstrekt kansloos zouden zijn geweest en de lol er van het roeien al snel af zou zijn.
Nu deden ze gewoon leuk mee met de B4-bokaal en hebben ze eigenlijk een super leuk seizoen gehad. Het veld was wel redelijk groot overigens, minstens gelijkwaardig aan het gladde vieren veld.

Enige leuke wedstrijden in de gladde vier zouden dan achtervolgings wedstrijden worden. Op de bosbaan, als je na 200m al op 4 bootlengten bent gezet, is er dan geen zak aan natuurlijk.

Maar er zijn ook wel genoeg cons te verzinnen, zoals idd de weinige inschrijvingen.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_64044810
Weinig inschrijvingen maakt natuurlijk geen zak uit, de kosten van zo'n bokaal zijn letterlijk 0,0 en de moeite om het te organiseren is ook minimaal. En wat moeten die verenigingen dan met die b4-en? Heeft iedereen net een vloot opgebouwd voor niks.

Ik wil eigenlijk de bron van dit gerucht wel weten, het lijkt mij eigenlijk erg onwaarschijnlijk...
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 15 december 2008 @ 23:09:36 #209
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64045003
Ik heb ook vernomen dat de B4+ bokaal er helemaal uitgaat en dat vervangen gaat worden voor een gladde 4+. Maar goed, verder ook niet meer in verdiept ofzo. Laatste seizoen iig voor de B4'en volgens mij.

Verder is 3x20 gewoon knetterssaai
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_64045973
quote:
Op maandag 15 december 2008 23:03 schreef cryforhelp het volgende:
Weinig inschrijvingen maakt natuurlijk geen zak uit, de kosten van zo'n bokaal zijn letterlijk 0,0 en de moeite om het te organiseren is ook minimaal. En wat moeten die verenigingen dan met die b4-en? Heeft iedereen net een vloot opgebouwd voor niks.

Ik wil eigenlijk de bron van dit gerucht wel weten, het lijkt mij eigenlijk erg onwaarschijnlijk...
Uit de notulen van de NOOC-vergadering van 5 juli:
NOOC over B4-bokaal: "Er was veel uitval. Van de heren zijn 2 ploegen van de 10 overgebleven. Bij de dames waren dat er 6 van de 16."

Uit de notulen van 10 oktober:
"Tot slot is de Commissaris Wedstrijden aan het woord. Hij vertelt dat het NOOC
bestuur dit jaar het plan had de B4+ bokaal over te dragen aan verenigingen. Er
is echter te weinig tijd voor een goede overdracht. Daarom organiseert het NOOC
bestuur voor het laatst dit jaar de B4+ bokaal."

De NOOC wil verder met een 'Ervaren C4+ bokaal' gezien het aantal aanvragen tot dispensatie in het onervaren C4+-veld vorig jaar. '

Er is uitgekomen dat er dit jaar een proef komt met een 'Ervaren C4+ bokaal'. Bij te weinig inschrijvingen worden deze overgeschreven naar B4. Maar 't is wel duidelijk dat 't NOOC van de B4 af wil.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_64046106
En nu ga ik weer even aan de studie
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_64047673
DCl8+ '09


Yesssss.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 16 december 2008 @ 06:26:38 #213
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64048865
Congrats Bellah!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_64054966
Wat zijn dat voor een compo-tijden om te posten
Half 7 's ochtends..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_64055637
Feli Bellah

En dank voor de informatie Kluup, ben ik ook weer bij.
  dinsdag 16 december 2008 @ 14:21:25 #216
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_64057046
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:09 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]


Boomrups gefeliciteerd, ik ben niet meer zo vaak aanwezig, dus dan maar even via deze onpersoonlijke manier!
Dankje! Er is ook nog een piepklein filmpje online gekomen
Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
pi_64060264
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:01 schreef Kluupkluup het volgende:
Wat zijn dat voor een compo-tijden om te posten
Dan dit: dinsdag 16 december 2008 @ 01:17

Oh oeps
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 16 december 2008 @ 16:34:14 #218
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64061132
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:01 schreef Kluupkluup het volgende:
Wat zijn dat voor een compo-tijden om te posten
Half 7 's ochtends..
nog 2 dagen kutcompo zijn
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_64063089
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 01:17 schreef Bellah het volgende:
DCl8+ '09


Yesssss.
Gefeliciteerd. Je mag een jaartje rondpeddelen met een vriendin van me die ook is geselecteerd.

Onze zware mannen kunnen vanaf gisteren weer eten kopen, voorlopig geen uitgaven meer voor haarverzorging
pi_64072163
Heet ze Emma?

Overigens even roeitechnisch: ergometeren op hartslag... Hoe hoog mag ie dan maximaal bij jullie zijn? Vanavond voor het eerst gedaan, vond het fijner dan je almaar te concentreren op die stomme tijd.. Kon nu tenminste gewoon een beetje focusen op het gevoel en blijven duwen, maar zat wel constant +10 boven m'n maximum en kreeg t ook moeilijk omlaag. Belachelijk hoge hartslag eigenlijk. Ben wel benieuwd wat voor jullie max is tijdens ED..
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 16 december 2008 @ 22:22:03 #221
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64072190
60?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 16 december 2008 @ 22:26:29 #222
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_64072361
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 22:21 schreef Bellah het volgende:
Heet ze Emma?

Overigens even roeitechnisch: ergometeren op hartslag... Hoe hoog mag ie dan maximaal bij jullie zijn? Vanavond voor het eerst gedaan, vond het fijner dan je almaar te concentreren op die stomme tijd.. Kon nu tenminste gewoon een beetje focusen op het gevoel en blijven duwen, maar zat wel constant +10 boven m'n maximum en kreeg t ook moeilijk omlaag. Belachelijk hoge hartslag eigenlijk. Ben wel benieuwd wat voor jullie max is tijdens ED..
ik heb ook een hele tijd met hartslagmeter getraind toen ik als jeugdroeier nog aardig wat wedstrijden roeide, en ik kan me herinneren dat ik altijd tussen de 160-165 zat met medium haal. Op de ergometer hetzelfde verhaal, en met dingen met echt hard roeien liep dat dan langzaam op naar 190. Officieel aan de hoge kant, maar naar mate mijn conditie beter werd ging die hartfrequentie wel wat naar beneden.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_64072520
Bij een ED training mogen wij niet boven de 160 zitten..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_64073035
Right... Ik zat dus 190 en en dat mocht maximaal 180 zijn (2x20 minuten), mocht m'n gemiddelde tijd niet weten (ik ben iemand die daar enorm gefrustreerd om kan worden als ik m'n streef niet haal) en ik vermoed dat ik 2.25 ofzo deed maar kan daar ook helemaal naast zitten, als ik dan maar probeerde terug te komen naar 180 kreeg ik het gevoel alsof ik naar 2.30 of nog langzamer ging.

Ik vind 't maar wennen.

(denk dat als we 160 moesten dat ik dan echt geen flikker uitvoerde...)
pi_64073191
Joehoe komende 4 dagen alleen maar roeien in de boot!
Zaterdag 'kersttest'. Test moment op proteus waar de wedstro's zich moeten bewijzen of ze dit seizoen in training genomen gaat worden.

Vannacht / Vanochtend stuurtje gevraagd, dus dat was zijn avondje wel!

Owja, B'vo Stuurboord Slagzitten
pi_64073567
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 22:30 schreef Kluupkluup het volgende:
Bij een ED training mogen wij niet boven de 160 zitten..
Die standaard hebben wij hier ook lang aangehouden, maar daar zijn we sinds een jaar of 2 vanaf gestapt. Trainen op hartsalg is namelijk zinloos als je je eigen maximale hartslag niet weet, en de meeste mensen weten dat niet. Pas als je die hebt kan je op 70% van je max gaan ED'en.

Tegenwoordig ED'en wij 18s boven onze 2Kmax 500m-splittijd (iets wat mensen op dit forum waarschijnlijk bekend in de oren zal klinken)
pi_64073666
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 22:58 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Die standaard hebben wij hier ook lang aangehouden, maar daar zijn we sinds een jaar of 2 vanaf gestapt. Trainen op hartsalg is namelijk zinloos als je je eigen maximale hartslag niet weet, en de meeste mensen weten dat niet. Pas als je die hebt kan je op 70% van je max gaan ED'en.

Tegenwoordig ED'en wij 18s boven onze 2Kmax 500m-splittijd (iets wat mensen op dit forum waarschijnlijk bekend in de oren zal klinken)
Wij zullen dit jaar medisch begeleid worden door het UMC. Volgens mij wordt tijdens ons eerste onderzoek (begin januari) onze max. hartslag gemeten.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_64073732
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 22:58 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Die standaard hebben wij hier ook lang aangehouden, maar daar zijn we sinds een jaar of 2 vanaf gestapt. Trainen op hartsalg is namelijk zinloos als je je eigen maximale hartslag niet weet, en de meeste mensen weten dat niet. Pas als je die hebt kan je op 70% van je max gaan ED'en.

Tegenwoordig ED'en wij 18s boven onze 2Kmax 500m-splittijd (iets wat mensen op dit forum waarschijnlijk bekend in de oren zal klinken)
Ik ben nog redelijk nieuw in 't wereldje, maar toevallig heb ik gisteren een ED-training gehad en heb 1:57/1:58 aangehouden, precies 18 seconden boven mijn 1:40 van de NKIR
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_64074236
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 23:00 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Wij zullen dit jaar medisch begeleid worden door het UMC. Volgens mij wordt tijdens ons eerste onderzoek (begin januari) onze max. hartslag gemeten.
Oe dat is wel echt heel erg een luxe. Daarmee bedoel ik dan, dat er zo precies gekeken kan worden hoeveel ieder kan hebben. En daar kan je dan een trainingsschema of afstemmen. Die luxe hebben wij hier in Delft niet

Trouwens, hebben hier mensen nog meer (goede) ervaringen met Speed en Stroke Coaches
Zelf ben ik van plan of zo'n apparaat aan te kopen. Ook omdat ik nu opslag zit in de 8+ en vrijwel zeker weet dat ik de komende jaren door ga met roeien. Zelf als Junior had ik er altijd eentje in bruikleen en echt heel fijn zo'n apparaat. Dus het is soort twijfel tussen alleen Tempo meten of ook de rest er bij, dus snelheid, split tijden en de rest. Ook zijn die apparaten vrij prijzig. En heeft iemand idee hoe je die dingen ook wat goedkoper zou kunnen krijgen. Dus via speciale winkel? via Proteus kijken? of tweedehands.
pi_64074481
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 22:58 schreef Thrawn het volgende:
Tegenwoordig ED'en wij 18s boven onze 2Kmax 500m-splittijd (iets wat mensen op dit forum waarschijnlijk bekend in de oren zal klinken)
Haha! Dat doe ik nu ook, maar dan onbewust.. Grappig.

Moest dat ding meenemen en zit nu rond de 65, maar ik hoef maar op te staan en een rondje te lopen en hij gaat naar 100. Hm. Best interessant.

En relaxed, die UMC begeleiding! Wow.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 16 december 2008 @ 23:23:05 #231
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64074538
Hmm, 18sec boven bij mijn 2K tijd. Dan zou ik op mijn 2K 1.32 moeten doen. Toch misschien maar wat meer gaan ED'en
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_64075037
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 23:23 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hmm, 18sec boven bij mijn 2K tijd. Dan zou ik op mijn 2K 1.32 moeten doen. Toch misschien maar wat meer gaan ED'en
Jaaaaa! Doen!
pi_64075200
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 23:21 schreef Bellah het volgende:

[..]

Haha! Dat doe ik nu ook, maar dan onbewust.. Grappig.

Moest dat ding meenemen en zit nu rond de 65, maar ik hoef maar op te staan en een rondje te lopen en hij gaat naar 100. Hm. Best interessant.

En relaxed, die UMC begeleiding! Wow.
Als het goed is moet je vriendje nu ook al dagelijks bijhouden hoeveel hij weegt, hoe hij hersteld na inspanning, hoe hij heeft geslapen, hoelang zijn reistijd die dag was, hoeveel tijd hij die dag aan sociale contacten besteed heeft en hoe hij zich over een week gevoeld heeft..

Bij die 'week-gevoelens' moet je overigens bij een stuk of 40 'gemoedstoestanden' met een cijfer tussen 0 en 5 aangeven hoezeer die gemoedstoestand bij jou hoorden die week. Naast boos, verdrietig en dat soort dingen staat er ook 'knorrig', waarbij iedereen uiteraard standaard '0' invult.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_64075313
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 23:41 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Als het goed is moet je vriendje nu ook al dagelijks bijhouden hoeveel hij weegt, hoe hij hersteld na inspanning, hoe hij heeft geslapen, hoelang zijn reistijd die dag was, hoeveel tijd hij die dag aan sociale contacten besteed heeft en hoe hij zich over een week gevoeld heeft..

Bij die 'week-gevoelens' moet je overigens bij een stuk of 40 'gemoedstoestanden' met een cijfer tussen 0 en 5 aangeven hoezeer die gemoedstoestand bij jou hoorden die week. Naast boos, verdrietig en dat soort dingen staat er ook 'knorrig', waarbij iedereen uiteraard standaard '0' invult.
Dat voelen is voor lichte pikken. Huuuhuuhuuu Zwaar
pi_64075420
zo opeens zeeën van tijd nu ik niet meer elke dag hoef te trainen.

gister even uitgebrakt na feestje van zondag en de hele dag niets gedaan, en vandaag toch maar even een stukje gaan joggen. gewoon 7km op een heel rustig tempo, want heb al een tijdje een beetje last van schenen en enkels bij joggen en rennen. gewoon lekker de hartslagmeter tussen 150-160 houden.

binnenkort maar eens af en toe bij het krachthonk naar binnen, vond dat gewichtheffen tijdens de conditietrainingen toch wel het leukste onderdeel ervan.
pi_64075470
Hoe hij heeft geslapen... Zal ik dat ding eens voor hem invullen?

/edit, over slapen gesproken, ik ga crashen! !
pi_64077069
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 23:41 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Als het goed is moet je vriendje nu ook al dagelijks bijhouden hoeveel hij weegt, hoe hij hersteld na inspanning, hoe hij heeft geslapen, hoelang zijn reistijd die dag was, hoeveel tijd hij die dag aan sociale contacten besteed heeft en hoe hij zich over een week gevoeld heeft..

Bij die 'week-gevoelens' moet je overigens bij een stuk of 40 'gemoedstoestanden' met een cijfer tussen 0 en 5 aangeven hoezeer die gemoedstoestand bij jou hoorden die week. Naast boos, verdrietig en dat soort dingen staat er ook 'knorrig', waarbij iedereen uiteraard standaard '0' invult.
Nou ja, ook als corporale pik heb je wel eens van die weken dat je door omstandigheden je wat knorrig gedraagt

Maar ED-en, is als ik het me goed herinner (waarschijnlijk niet): Maxhartslag-rusthartslag * 70%+rusthartslag=ED-hartslag.
Voor mij is dat inderdaad 160, alhoewel ik niet zo'n betrouwbare max meting heb gedaan. Voor veel andere mensen ligt dat wat hoger, en heel soms zelfs lager.
Overigens zat ik dik 20 seconden boven mijn 2k tijd te ED-en en dan alsnog flink doodgaan. Niet dat mijn 2k zo hard was trouwens.
pi_64077660
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 23:15 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Trouwens, hebben hier mensen nog meer (goede) ervaringen met Speed en Stroke Coaches
Zelf ben ik van plan of zo'n apparaat aan te kopen. Ook omdat ik nu opslag zit in de 8+ en vrijwel zeker weet dat ik de komende jaren door ga met roeien. Zelf als Junior had ik er altijd eentje in bruikleen en echt heel fijn zo'n apparaat. Dus het is soort twijfel tussen alleen Tempo meten of ook de rest er bij, dus snelheid, split tijden en de rest. Ook zijn die apparaten vrij prijzig. En heeft iemand idee hoe je die dingen ook wat goedkoper zou kunnen krijgen. Dus via speciale winkel? via Proteus kijken? of tweedehands.
Grote voordeel van speedcoach achtige apparaten is dat je vooral snelheidsverschillen kunt zien. Oftewel een extra feedback voor als je war veranderd, maar ook of de snelheid zit waar jij enigzins zou willen zitten. Verreweg de goedkoopste manier is iemand te vinden die naar de VS gaat en die het voor je mee laten nemen. Ik heb nog geen ervaring opgedaan met de nieuwste versies, met zender. Hou trouwens rekening als je die uit de VS laat komen zenden ze op een ander kanaal dan de Europese versie.
pi_64079561
Inlijsten:
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_64079867
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 23:41 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Als het goed is moet je vriendje nu ook al dagelijks bijhouden hoeveel hij weegt, hoe hij hersteld na inspanning, hoe hij heeft geslapen, hoelang zijn reistijd die dag was, hoeveel tijd hij die dag aan sociale contacten besteed heeft en hoe hij zich over een week gevoeld heeft..

Bij die 'week-gevoelens' moet je overigens bij een stuk of 40 'gemoedstoestanden' met een cijfer tussen 0 en 5 aangeven hoezeer die gemoedstoestand bij jou hoorden die week. Naast boos, verdrietig en dat soort dingen staat er ook 'knorrig', waarbij iedereen uiteraard standaard '0' invult.
Vooral op overbelasting gericht, als je totale aantal boven een bepaald gemiddelde komt heb je meer kans om overbelast te raken of ben je het al aan het worden. Overbelasting komt vaak door stress enzo, ipv de daadwerkelijke training zelf.

Over het hartslag verhaal, die van 18s boven je 2k tijd kende ik niet, maar hij klopt wel aardig bij mij Ondanks dat ben ik een groot aanhanger van Karvonen, die neemt je rustpols mee in de berekening.
pi_64086042
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:20 schreef Kluupkluup het volgende:
Inlijsten:
[ afbeelding ]
Mooie dingen. Komt ie uit de volkskrant? van welke dag?
  woensdag 17 december 2008 @ 16:35:18 #242
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_64092442
Ik ben vanmiddag gevraagd voor de DCl4x! Dus ik ga komend seizoen iig de heineken en de head starten!
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_64113271
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 23:15 schreef seekfaM het volgende:

[..]
Trouwens, hebben hier mensen nog meer (goede) ervaringen met Speed en Stroke Coaches
Zelf ben ik van plan of zo'n apparaat aan te kopen. Ook omdat ik nu opslag zit in de 8+ en vrijwel zeker weet dat ik de komende jaren door ga met roeien. Zelf als Junior had ik er altijd eentje in bruikleen en echt heel fijn zo'n apparaat. Dus het is soort twijfel tussen alleen Tempo meten of ook de rest er bij, dus snelheid, split tijden en de rest. Ook zijn die apparaten vrij prijzig. En heeft iemand idee hoe je die dingen ook wat goedkoper zou kunnen krijgen. Dus via speciale winkel? via Proteus kijken? of tweedehands.
Zo'n apparaat heet een stuurtje. Zijn wat duurder in onderhoud maar geven veel feedback en zijn goedkoop in de aanschaf
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 18 december 2008 @ 11:38:09 #244
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64113984
Vanaaaaavond is het zover
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_64116395
quote:
Op donderdag 18 december 2008 11:13 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Zo'n apparaat heet een stuurtje. Zijn wat duurder in onderhoud maar geven veel feedback en zijn goedkoop in de aanschaf
Mateloos onbetrouwbaar trouwens, hoe vaak ze wel niet verkeerde of helemaal geen uitlezing geven is echt belachelijk. Op een gegeven moment heb ik ze maar de boot uitgegooid en ben het zelf gaan doen.


pi_64122165
Mosterd na de maaltijd:

iedereen die is ingeselecteerd: Gefeliciflapstaart!
ImmortalSean: Jammer voor je.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 18 december 2008 @ 21:52:08 #247
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64132247
Zwaar '09 present! Yeah!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_64136531
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:52 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zwaar '09 present! Yeah!
Nu nog superhard drinken op de intraining

We hadden dinsdag de intraining, boot in de haard, beetje knokken en vooral heel veel drinken en 's ochtend om half 11 in bed én in het bezit van een wedstrijddas Zijn overdag langs triton (traditie dat als er een aegirploeg komt dat je in het water daar moet springen ) en neureus en haarlem geweest om enkele opdrachten te doen met de ploeg, dat was echt leuk

Nu is het echt begonnen, ga maar eens naar bed want morgenvroeg is het weer trainen!
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
pi_64137979


[ Bericht 100% gewijzigd door jw3 op 19-12-2008 01:20:01 ]
pi_64137985
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 01:19 schreef jw3 het volgende:
Alle ingeselecteerden veel plezier, maak er een fantastisch jaar van!! Dat een van jullie de Head mag winnen!!
pi_64145236
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:52 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zwaar '09 present! Yeah!
YEAH!

Vakantie! Doortrainen! Whehe.
pi_64209852
Jaa.. Ik zit erbij!

Triton Zwaar '09!!
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_64214583
Wie zijn er nu allemaal ingeselecteerd voor het
EJ klassement?

Zwaar:
SeekfaM
Kluupkluup
Dark_Angelus

Licht:
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 21 december 2008 @ 17:55:20 #254
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64214785
Waarvoor hulde.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_64223513
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:31 schreef Kluupkluup het volgende:
Jaa.. Ik zit erbij!

Triton Zwaar '09!!


JAAAAA!!! Lekker! Met Gabriel haha. En jullie stuurtje is het zusje van mijn ex-ploeggenootje (om even een ingewikkelde constructie te bedenken).

Gefeliciteerd
pi_64227944
Ik ook

EJL

Wat ik merk is dat het zo kut is dat m'n broeken allemaal af gaan zakken!! Zo kut! En ik kom van de 81, ben nu 76 en nu nog naar de 72
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
pi_64238227
Hele nieuwe garderobe aanschaffen
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 22 december 2008 @ 11:06:41 #258
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64238473
Ja ik mag verdomme ook weer een nieuw pakje gaan halen, gare bond test roeiers die pakjes meenemen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_64247187
pakjes moet je verdienen..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_64247621
quote:
Op maandag 22 december 2008 11:06 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ja ik mag verdomme ook weer een nieuw pakje gaan halen, gare bond test roeiers die pakjes meenemen
Les 1: nooit spullen van je vereniging (pakjes, shirts, etc) in de kleedkamer laten liggen...
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 22 december 2008 @ 17:46:07 #261
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64251232
quote:
Op maandag 22 december 2008 15:54 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Les 1: nooit spullen van je vereniging (pakjes, shirts, etc) in de kleedkamer laten liggen...
Goh, zover was ik ook al. Maar goed zoveel rommel mee voor twee boottrainingen dat ik het glad vergeten was en eigen schuld dus
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 23 december 2008 @ 15:34:06 #262
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_64286538
quote:
Op zondag 21 december 2008 17:48 schreef seekfaM het volgende:
Wie zijn er nu allemaal ingeselecteerd voor het
EJ klassement?

Zwaar:
SeekfaM
Kluupkluup
Dark_Angelus

Licht:
Nopez, geen van beide, gewoon lekker in een viertje
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_64306230
Ook met een viertje kun je een EYKblikje tikken
pi_64393258
Zo met kerst langs de Amstel fietsen naar Nes, kijkend naar een nieuwelingen roeier die best goed vaart is toch echt wel een heel goede manier om te genieten van een tweede kerstdag. Welliswaar geen spelen komend jaar, maar trainen met kerst geeft toch wel weer een goed gevoel.
pi_64400939
Zo ontzettend grappig, eventjes mee naar de sportschool, hoe al die idioten zo'n ergometer mishandelen

Echt bizar hoe ze doen wat ze doen, daar werd ik een beetje verdrietig van

En ik natuurlijk vrolijk 3x 20 minuten op 2:00
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
pi_64401080
Ik gisteren ook 3x 20minuten, laatste 10min opeens dikke steek in mijn rechterknie en nu zit ik met vocht in m'n knie Maandagochtend meteen fysio bellen.
pi_64404208
3x20 op 2:00 Ik droom nog even verder!

Gisteren buikgriep. Auw
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 27 december 2008 @ 17:35:53 #268
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64404780
1.50 uiteraard.

Vandaag 1x60min. Ook enorm interessant.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_64416193
Ben weer terug na anderhalve maand gedwongen vakantie

Zal vanavond of morgen een update geven van mijn roeileven

-Edit-

Ben coach van onze Heren Club Acht, naja coach is een groot woord . We hadden voor het eerst sinds jaaaaaaren (of ooit) een selectie . De mensen zeggen dat ze niet mee kunnen doen is echter wel kut .

We hebben veel potentie denk ik, aantal ervaren mensen en een redelijk zware boot. Vergeleken met vorig jaar moet het toch echt vele malen harder kunnen, met deze ploeg zouden we denk ik veel hebben gewonnen vorig jaar . Andere verenigingen zullen ook wel sterker zijn geworden aangezien iedereen veel leden heeft gekregen

Ik ben zelf ook weer begonnen met trainen na een maand of 8 bij de fysio rondgelopen te hebben. Korte ergometersessies van 2x15 minuten ofzo. Krijg steeds minder last van m'n benen maar wel van m'n rug, komt denk ik door mijn stoel die niet zo goed is . Hopen dat ik het hele jaar blessurevrij kan ergoën .

[ Bericht 71% gewijzigd door De_Ananas op 28-12-2008 00:31:58 ]
pi_64425054
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 23:45 schreef De_Ananas het volgende:
We hebben veel potentie denk ik, aantal ervaren mensen en een redelijk zware boot.
Het bootgemiddelde van onze (dames) clubacht is ontegenzeggelijk licht.. Is dat nou goed of slecht


En.. Naast een goede stoel kopen

Krachttraining verlicht rugpijn het best
Uitgegeven: 15 december 2008 19:32
Laatst gewijzigd: 15 december 2008 19:32

EDMONTON - Mensen die sporten om hun lage rugpijn te verlichten, kunnen het beste aan de gewichten gaan hangen. Tot die conclusie komen onderzoekers van de Canadese Universiteit van Alberta.
Mensen met chronische rugpijn die met gewichten trainen, hebben na 16 weken 60 procent minder last van hun pijn. De rug van de groep die begon met joggen en het lopen op een loopband verbeterde in dezelfde periode met slechts 12 procent.

Volgens de onderzoekers heeft dit ermee te maken dat krachttraining helpt om beter met pijn om te gaan. Bovendien wordt je hele lichaam gesterkt, waardoor je de hele dag door minder moe bent. Conditietraining zoals hardlopen heeft voornamelijk effect op je onderlichaam
pi_64534125






pi_64534415
Kon die nerd met zijn vrachtschip niet gewoon optyfen Zo duurt het nog langer voor we gewoon naar Ouderkerk kunnen schaatsen.

Mooie fotos overigens Ik heb je net gemist blijkbaar
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_64534447
quote:
Op woensdag 31 december 2008 15:18 schreef pullup het volgende:
Kon die nerd met zijn vrachtschip niet gewoon optyfen Zo duurt het nog langer voor we gewoon naar Ouderkerk kunnen schaatsen.

Mooie fotos overigens Ik heb je net gemist blijkbaar
Ging net ergometeren, voor het eerst 2x 20 en het ging wel redelijk

Ik ben vanavond ook nog op Skoll
pi_64534641
quote:
Op woensdag 31 december 2008 15:19 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ging net ergometeren, voor het eerst 2x 20 en het ging wel redelijk

Ik ben vanavond ook nog op Skoll
Arme Gerritsen Veel plezier in ieder geval
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_64567138
Kunnen we ook al schaatsen op de bosbaan?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_64570951
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 22:20 schreef Kluupkluup het volgende:
Kunnen we ook al schaatsen op de bosbaan?
Hoorde van mijn oud-ploeggenoot die nu bij okinoki roeit dat er al wel geschaatst wordt ja.

Bij ons is de zeilvereniging zo vriendelijk geweest hun modderschuit door het kanaal heen te varen, dus schaatsen zit er voorlopig niet in.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 15:46:37 #277
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_64580847
Ik dacht dat Euros altijd ijsvrij water had?
Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
pi_64581459
oki = okeanos = bosbaan
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_64583669
Bij Phocas is het altijd ijsvrij! Maar helaas onder 0 niet rudern... Hopelijk morgenmiddag weer als het 1 graad is.
pi_64584168
achter de sluis is het altijd warm water, maar helaas gaan we doorgaans maar tot de sluis, en dat stuk is nogal bevroren. (vandaag niet gezien overigens)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2009 17:17:56 ]
pi_64584481
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 15:46 schreef Boomrups het volgende:
Ik dacht dat Euros altijd ijsvrij water had?
Neehoor, we hebben (bijna) golf- en scheepvaartvrij water, ijsvrijheid wordt bij lange na niet gegarandeerd
Tubantia in Hengelo heeft wel ijsvrij water, omdat de Akzo daar koelwater in het Twentekanaal loost.
pi_64586977
Zover ik weet zijn redelijk ijsvrij dus:

Tubantia
Phocas (Mag je niet varen door regeltjes.....)
Saurus
Stern (echter door de scheepvaart bijna onmogelijk om goed te trainen)

Wat is eigenlijk het dichtsbijzijnde ijsvrije water in de buurt van Amsterdam of Delft waar ijsvrij nog te varen is?
pi_64594046
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 18:37 schreef jw3 het volgende:
Phocas (Mag je niet varen door regeltjes.....)
Niet zo zuur...
Het is ook voor je roeiers niet goed om met deze temperaturen te roeien. Kans op blessures is aanzienlijk groter.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 2 januari 2009 @ 21:31:51 #284
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64594421
Vandaag voor het eerst even op de BB gestaan. Met nog een paar dagen vorst zullen we wel wat alternatieve trainingen gaan doen op het ijs.

Eerst morgen maar eens de bak in.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_64603677
Waar bakken jullie eigenlijk, omdat er op de bosbaan geen mogelijkheid voor is?

Ik neem trouwens aan dat als Phocas ijsvrij is, dat Argo dat ook is ( )
En dat kanaal waar Saurus op roeit, is dat wel ijsvrij? De maas kun je sowieso nauwelijks op roeien, en zou ik zeker niet in de vrieskou gaan doen.
pi_64604002
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 01:29 schreef cryforhelp het volgende:
Waar bakken jullie eigenlijk, omdat er op de bosbaan geen mogelijkheid voor is?

Ik neem trouwens aan dat als Phocas ijsvrij is, dat Argo dat ook is ( )
En dat kanaal waar Saurus op roeit, is dat wel ijsvrij? De maas kun je sowieso nauwelijks op roeien, en zou ik zeker niet in de vrieskou gaan doen.
Wij bakken mooi binnen



Onderwerp is 'Dubbel Utrecht', dus Westbroek gaat een beetje flauw door met die term, maar je kan mooi de binnenbak zien in dit filmpje..

Er zit ook een motortje in voor de stroming.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_64604187
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 01:29 schreef cryforhelp het volgende:

Ik neem trouwens aan dat als Phocas ijsvrij is, dat Argo dat ook is ( )
De Rijn is voorlopig nog niet dicht gevroren nee

Maar bij Argo voor zal het wel dicht zijn.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_64605942
Arg, het weersvooruitzicht van de komende week voorspelt veel binnentrainingen
pi_64607238
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 18:37 schreef jw3 het volgende:
Zover ik weet zijn redelijk ijsvrij dus:

Tubantia
Phocas (Mag je niet varen door regeltjes.....)
Saurus
Stern (echter door de scheepvaart bijna onmogelijk om goed te trainen)

Wat is eigenlijk het dichtsbijzijnde ijsvrije water in de buurt van Amsterdam of Delft waar ijsvrij nog te varen is?
Betreft Delft, is het hier dicht gevroren (de vliet/schie) alleen zijn het allemaal schotsen omdat er af en toe een binnenvaarder denkt wel door het ijs heen te kunnen.
De eerste ijsvrije plek zou waarschijnlijk ergens in rotterdam worden? of leiden?
  zaterdag 3 januari 2009 @ 11:10:59 #290
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_64608203
bij njord lag het met oudjaar nog wel aardig open ja
pi_64609872
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 11:10 schreef Pikhoofd het volgende:
bij njord lag het met oudjaar nog wel aardig open ja
Wat wil je met die klotsbak
pi_64629290
Ik heb vandaag voor 't eerst in m'n leven 3x20 gedaan en ik leef nog
pi_64634671
Wij gaan morgen als training schaatsen op 't Merwedekanaal
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_64636484
quote:
Op zondag 4 januari 2009 01:20 schreef Kluupkluup het volgende:
Wij gaan morgen als training schaatsen op 't Merwedekanaal
Mijn mannetjes mogen morgen als training de kroeg opruimen van de intraining van vandaag. Het was weer een mooie avond, en 16 wedstrijdbiezen uitgereikt. eentje moet helaas nog ingehaald worden omdat hij het podium niet gehaald heeft ivm een ongelukje
pi_64637411
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 22:44 schreef Bellah het volgende:
Ik heb vandaag voor 't eerst in m'n leven 3x20 gedaan en ik leef nog
Het ligt er een beetje aan hoe snel dat is uitgevoerd, maar 60 min is niet echt heel bijzonder IMHO, dat heb ik mijn coachkiddo's ook wel eens laten doen op regelmatige basis.

Natuurlijk is het voor de eerste keer wel een hele opgave, maar eigenlijk is het een standaardtraining wat mij betreft. Het went ook best wel snel om een heel uur in een keer te doen, moet binnen een maand of twee wel op te bouwen zijn voor ongetrainde mensen
pi_64639762
Schaatsen op t kanaal... Veel plezier!

@ ocf, het wordt ook onze standaardtraining, maar ik ben met kerst zo ziek geweest dat ik twee dagen niks binnen kon houden vorige week 3x15 lukte toen nog niet. Dus vond ik het wel vermeldenswaardig!
pi_64642193
Vandaag "gewoon" kunnen roeien in Nijmegen! Was nog een hele klus om het vlot ijsvrij te krijgen, maar het kanaal was prachtig!
pi_64644300
Bij Njord was gisteren alles volledig dichtgevroren. De eerste training na het reces was dus weer blaren kweken als een idioot op de ergo.

Niet dat ik iets tegen binnen trainen heb, buiten is het zo koud

Die vorst kan me niet snel genoeg voorbij zijn, ik wil weer echte halen maken.
pi_64648450
Merwedekanaal was alweer voor 95% ijsvrij

Dus vonden we het een goed idee om onze bladen wit te verven (kan je ze beter zien in 't donker tijdens de avondtrainingen).. Alleen hadden we dit met Latex gedaan Één veeg met een natte handdoek en alle verf was er weer vanaf.. Morgen de herkansing, maar dan met jachtbotenlak
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 4 januari 2009 @ 16:43:26 #300
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64650996
2 uur spinnen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_64652374
Slotje.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')