abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 29 november 2008 @ 13:21:37 #101
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63617956
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 12:44 schreef feelsgoodman het volgende:
Alright, dat duurt helaas nog wel even.

Zijn de introperiodes in het algemeen het zelfde (zelfde maand?), of zit er variatie in?
Zowel Skoll, Nereus als Okeanos hebben indezelfde periode hun introperiode van de Lente '09. De ene net een weekje eerder de ander een weekje later maar goed vrijwel gelijk
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zaterdag 29 november 2008 @ 14:02:03 #102
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_63618562
Okay, dan zal ik helaas moeten wachten, balen zeg. Alvast maar mijn conditie opbouwen op de roeitrainer.

Trouwens nog tips voor verenigingen, D_A? Het zijn toch niet allemaal van die elitaire clubjes met omhooggevallen WO studenten die de normale mens als arbeider aanspreken?
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 29 november 2008 @ 15:38:21 #103
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63620310
Als iemand vraagt wat nou het verschil is doe ik dat eigenlijk als volgt, nereus is voor de corporalen, okeanos is een beetje mix van beide en skoll is voor boeren
helemaal niet verkeerd om op de ergometer even wat conditie te gaan bouwen. Lekker 3x10min mee beginnen en dat langzaam gaan bouwen richting de 15min en 20min. Gemiddelde tijden geven we wel aan op het moment dat je op zo'n ding hebt gezeten
pi_63620623
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 14:02 schreef feelsgoodman het volgende:
... Alvast maar mijn conditie opbouwen op de roeitrainer.
...
je moet alleen wel oppassen dat je jezelf niet een verkeerde techniek gaat aanleren op de ergometer (vertrouw ook instructeurs op de sportschool niet), want anders moet dat er weer helemaal uitgehaald worden als je straks echt gaat roeien ...

ik zou sowieso niet al te veel ergometeren, want dat kan je misschien ook saai gaan vinden, als dat alles is wat je dan aan het doen bent, doe gewoon een combinatie van sporten (of fittnesstoestellen) die jij leuk vind, en een beetje afwisselend is.

en bij roeien gaat het vooral om de beenspieren, zorg dat die flink krachtig worden (lang leve squats), en alle overige spieren moeten vooral sterk genoeg zijn om blessures tegen te gaan en ervoor te zorgen dat je beenspieren alle ruimte krijgen om hun kracht optimaal op het water over te brengen.
  zaterdag 29 november 2008 @ 16:15:00 #105
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_63620835
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 16:01 schreef immortalsean het volgende:

[..]

je moet alleen wel oppassen dat je jezelf niet een verkeerde techniek gaat aanleren op de ergometer (vertrouw ook instructeurs op de sportschool niet), want anders moet dat er weer helemaal uitgehaald worden als je straks echt gaat roeien ...

ik zou sowieso niet al te veel ergometeren, want dat kan je misschien ook saai gaan vinden, als dat alles is wat je dan aan het doen bent, doe gewoon een combinatie van sporten (of fittnesstoestellen) die jij leuk vind, en een beetje afwisselend is.

en bij roeien gaat het vooral om de beenspieren, zorg dat die flink krachtig worden (lang leve squats), en alle overige spieren moeten vooral sterk genoeg zijn om blessures tegen te gaan en ervoor te zorgen dat je beenspieren alle ruimte krijgen om hun kracht optimaal op het water over te brengen.
Thanks voor de tips! Ik ren nu al dagelijks, en squatten was ik wel mee bezig maar ook steeds minder. (sportschool, saai.) Dus mijn beenspieren train ik wel, wel wat meer op uithoudings vermogen gerelateerd dan op pure kracht.

En techniek-wise zal ik mezelf eerst wel even inlezen, want de instructeurs bij mij op de sportschool zeggen inderdaad allemaal wat anders.
pi_63626109
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 15:38 schreef Dark_Angelus het volgende:
Als iemand vraagt wat nou het verschil is doe ik dat eigenlijk als volgt, nereus is voor de corporalen, okeanos is een beetje mix van beide en skoll is voor boeren
Het enige wat ik grappig aan Okeanos vind, is dat je ze bij een constitutie kan naaien door ze een boot aan te bieden door deze gewoon de soos in te lopen.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_63626600
Okkienokkie. Nee dank je wel. Ga dan bij Skoll Na een observatie van ruim 2 jaar kan ik nog altijd weinig reden vinden om bij Okkienokkie lid te worden.
pi_63626868
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 16:15 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

Thanks voor de tips! Ik ren nu al dagelijks, en squatten was ik wel mee bezig maar ook steeds minder. (sportschool, saai.) Dus mijn beenspieren train ik wel, wel wat meer op uithoudings vermogen gerelateerd dan op pure kracht.

En techniek-wise zal ik mezelf eerst wel even inlezen, want de instructeurs bij mij op de sportschool zeggen inderdaad allemaal wat anders.
of stap eens een roeivereniging binnen (of mail ze) en vraag of je misschien eens een ergometer lesje mag krijgen, zodat je niet een verkeerde techniek gaat aanleren in de tijd tot de lente-introductie. d'r is vast wel iemand die toch tijd teveel heeft, of dat je een keertje naast een ander ploegje mag zitten.
pi_63629786
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:11 schreef De_Brok het volgende:
Okkienokkie. Nee dank je wel. Ga dan bij Skoll Na een observatie van ruim 2 jaar kan ik nog altijd weinig reden vinden om bij Okkienokkie lid te worden.
Ik zou het ook niet weten, vooral gezien de ligging van beiden lijkt dat me ook nog wel een beetje een factor, maar okinoki moet je vooral liggen qua mensen denk ik.
Dan is het wel een wat kleinere, gezelligere vereniging, die de laatste tijd nog presteert ook.
pi_63639699
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 23:10 schreef cryforhelp het volgende:

[..]

Ik zou het ook niet weten, vooral gezien de ligging van beiden lijkt dat me ook nog wel een beetje een factor, maar okinoki moet je vooral liggen qua mensen denk ik.
Dan is het wel een wat kleinere, gezelligere vereniging, die de laatste tijd nog presteert ook.
Ik denk dat zowel okkie, skoll en nereus je moet liggen wat de mensen betreft
pi_63681759
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 16:15 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

Als jouw sportschool een wat nieuwer model ergmoeter (Concept2 model D of E) heeft kan je in het computertje een soort oefenprogramma vinden voor basisuitleg. Als je dat goed volgt ben je al een heel eind verder dan de gemiddelde sportschoolroeier.
pi_63685394
Of gewoon een keer langs gaan bij het zeer gerespecteerde forum lid Pulp, die dacht ik zelfs erelid is bij Skoll, maar daarnaast ook een van de beste coaches van Nederland.
pi_63687693
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 00:18 schreef jw3 het volgende:
Of gewoon een keer langs gaan bij het zeer gerespecteerde forum lid Pulp, die dacht ik zelfs erelid is bij Skoll, maar daarnaast ook een van de beste coaches van Nederland.
Dat helpt altijd natuurlijk Jammer dat ik mijn bootje heb verkocht anders had ik hem er wel even ingezet.

Saaie periode is dit als iedereen op die apparaten zit.
Het eerste jaarsveld op de Nkir gaat wel weer grappig worden om te zien en dan zijn we daar ook weer vanaf voorlopig.
The rain of your insults does not reach the umbrella of my indifference
pi_63700728
quote:
Op maandag 17 november 2008 18:57 schreef Kluupkluup het volgende:
Boeg.. present!
!

Mmh, club8 selectie hier. Laffe tijden vergeleken met de rest, of gewoon uberhaupt, maar we zien 't wel.. Triton Dames 09 bekend (waarin twee ex Orca-meiden) en Licht (waarin vriendje ).. Orca laat maar op zich wachten. Schijnt dat de damesselectie inmiddels teruggedrongen is naar 8, maar zijn er nog niet over uit of dat ook de definitieve 8 wordt (ja... waar ze dan nieuwe meisjes vandaan moeten halen vraag ik me ook af)

Ik kom jullie allemaal aanschouwen op de NKIR! En plaatsvervangend zenuwachtig worden
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 2 december 2008 @ 18:45:57 #115
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63702866
Morgen 2K test. Woehoe.

Doel gaat worden 1.37 x 4

6.28 dus.

Morgen meer.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 3 december 2008 @ 20:06:29 #116
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63734362
6.32.0

Verdorie
pi_63734776
Ach, ik vind het aardig netjes. Mijn PR staat op 7:01.
Maar zolang die dingen nog zinken boeit het me ook geen drol.
pi_63736050
3x 37 en dan boven de 41 of zag je de bui voor 1k al hangen? Awel, voor degenen die gaan veel succes met de laatste voorbereidingen voor de nkir.

Is het overigens normaal dat een 2e hands concept 2 van meer dan 5 jaar oud nog 700 euro moet opbrengen? Is er na de nkir een 'nieuw' exemplaar te scoren met een redelijke korting?
pi_63740093
Ik ga op de NKIR denk ik voor 6:35..
Afgelopen maandag 3x 7 minuten (5 minuten rust) test gedaan. Had ik gemiddeld 1:45, was 'wel aardig'..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_63742943
Nieuwe exemplaren zijn wel te scoren na de NKIR ja, de korting is niet overweldigend, die haalt de 10% niet.

Reden is ook dat die dingen redelijk onverwoestbaar zijn, een lading c's is 8 jaar meegegaan op onze vereniging, en met wat minor onderhoud zijn ze nog prima verkocht, en een deel is als reserve gehouden.
pi_63743163
Whehe, NKIR stress Je bent gewoon sowieso held als je 'm al start, dus niet zeuren.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 4 december 2008 @ 08:24:02 #122
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63746801
quote:
Op woensdag 3 december 2008 20:57 schreef nogeenmaarten het volgende:
3x 37 en dan boven de 41 of zag je de bui voor 1k al hangen? Awel, voor degenen die gaan veel succes met de laatste voorbereidingen voor de nkir.

Is het overigens normaal dat een 2e hands concept 2 van meer dan 5 jaar oud nog 700 euro moet opbrengen? Is er na de nkir een 'nieuw' exemplaar te scoren met een redelijke korting?
Bui kwam pas na de 1500, ging iets te hard van start ipv een 1.37, 1.35. Tsja en dan kom je jezelf een keertje tegen. Weer van geleerd en op de NKIR kunnen we vast weer een stukje harder daardoor.
  donderdag 4 december 2008 @ 09:49:09 #123
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_63747989
"Iets" te hard, zegtie... 8 seconden onder je richtijd vertrekken vind ik nogal wat, wat zeiden je coaches wel niet?

PS Mijn PR staat nog steeds op 6.34,1 (als lichte). Eens kijken wie er onder gaat volgend weekend
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 4 december 2008 @ 10:39:13 #124
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63749176
Coaches waren opzich te spreken over de tijd maar opbouw was dus niet helemaal juist. Maar goed, ik kreeg mijn tijd gewoon niet naar beneden. Op de NKIR even beter op letten. Start ej8 veld, maar dat was wel duidelijk volgens mij.. Daarom ook het testje van gisteren om even te kijken waar je staat en waar je je aan moet gaan houden volgend weekend.
pi_63768220
Pas idd op, want als je de 13de daar in de zaal zit, met toeschouwers enzo, dan lijk je in eerste instantie vleugels te hebbn en daar kan je later op kapot gaan.
Omdat ik ouder en wijzer was ben ik destijds slechts een seconde onder mijn richttijd weggegaan. Dit voelde de eerste 500 m als heel makkelijk en ik heb bewust iets ingehouden (vooral op aanraden van oud wedstrijdroeier). Volgens mij heb ik toen gewonnen (clubveld ...) omdat ik gewoon mijn race beter indeelde. De splits tonen dit ook aan.
Overigens zou ik nooit adviseren om boven PR weg te gaan, want de wedstrijd en de nieuwe machines geven gewoon iets extra's en het is zonde om achteraf te moeten constateren dat je hier geen gebruik van hebt gemaakt.
pi_63772972
Weet iemand nog een goede 2e hands 90 kg skiff inclusief riemen, riggers en voetenbord (en evt. schoenen)
Richtprijs is 2,5 à 3k.
Of weet iemand misschien anders een site of bedrijf waar zoiets te vinden is? (google wasn't my friend in this case)
Ik heb geen zin om in het superheavy clubmateriaal te starten, dus ik ben op zoek naar een eigen bootje,

Het maakt me niet zo veel uit als het ding 15 jaar oud is, maar het moet gewoon geen 20+ kilo wegen zoals die loodzware hassle skiffs.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2008 01:48:30 ]
pi_63774691
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 01:27 schreef ocf81 het volgende:
Weet iemand nog een goede 2e hands 90 kg skiff inclusief riemen, riggers en voetenbord (en evt. schoenen)
Richtprijs is 2,5 à 3k.
Of weet iemand misschien anders een site of bedrijf waar zoiets te vinden is? (google wasn't my friend in this case)
Ik heb geen zin om in het superheavy clubmateriaal te starten, dus ik ben op zoek naar een eigen bootje,

Het maakt me niet zo veel uit als het ding 15 jaar oud is, maar het moet gewoon geen 20+ kilo wegen zoals die loodzware hassle skiffs.
Voor Nederland
1. Post eens een advertentie op het forum van nlroei. het is er niet druk maaar vorig jaar heb ik mijn skiff verkocht door op een wanted ad te reageren dus er is hoop.

Voor Engeland.
http://www.rowingservice.com/new.html

Voor Duitsland
http://www.rudern.de/Marktplatz.798.0.html
pi_63776023
Laatst was er ook een roeivereniging die wilde ruilen. Misschien kunnen ze ook wel akkoord gaan met een huursom? Stond op NLroei
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 5 december 2008 @ 20:15:26 #129
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63791249
Jeuh officieel in de Ej8 op de NKIR.
pi_63793169
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 20:15 schreef Dark_Angelus het volgende:
Jeuh officieel in de Ej8 op de NKIR.
ik doe mee in het nieuwelingen veld.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 5 december 2008 @ 21:42:10 #131
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63793277
Heren Eerstejaars Acht (Ej8)
Okeanos

Okeanos
8 Holzmann, Folkert
7 Noortwijk, Jeffrey van
6 Stein, Jorrit
5 Heemskerk, Bart
4 Kroes, Bart
3 Leerink, Gert-Jan
2 Ruifrok, Mark
1 Strampel, Ger

En de officiële inschrijving, ik heb d'r zin in
  zaterdag 6 december 2008 @ 16:12:12 #132
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_63806143
@ Dark_Angelus: betekent dat ook dat je bent ingeselecteerd...of is dat nog even afwachten

ook hier het nieuwelingenveld
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_63807075
Met 6:32 moet hij wel slecht roeien wil D_A niet ingeselecteerd worden...
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 6 december 2008 @ 18:25:15 #134
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63808349
Ik ben nog niet officieel ingeselecteerd dat gaan ze de 18e bekend maken dus na de NKIR. Maar goed als ik gewoon mijn ding doe dan maak ik me weinig zorgen

Daarnaast vandaag lekker minuutjes lopen knallen en even een 2K gemiddelde gehoord. Ook nog een Omega Wave test gehad, enorm functionele dag gehad

Nu lekker uitrusten met een filmpje d'r bij!
pi_63816780
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 18:25 schreef Dark_Angelus het volgende:
IOok nog een Omega Wave test gehad,
Een wat?
pi_63819659
Vast zo'n test van die Derksen
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 7 december 2008 @ 10:25:20 #137
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63819689
Omega-Wave

Waarschijnlijk de meest onbekende test van de OmegaWave. Omega-hersengolven, ook wel infra-slow cortical potential genoemd, is een fenomeen dat onze Westerse wetenschappers hebben laten liggen, maar verder ontwikkeld is door neurowetenschappers uit de voormalige Sovjet-Unie. Er is dus bijzonder veel fundamenteel en klinisch onderzoek gedaan naar deze vorm van hersenactiviteit. (13)

De Omega-hersengolf test meet :

1. de toestand van ons centrale zenuwstelsel in rust, maar ook na een lichte inspanning zoals het
maken van twee sit-ups of twee kniebuigingen, dus de reactie van prestatieondersteunende
systemen, zoals
2. het hart-long-systeem,
3. het ontgiftings-systeem, (lever en nieren) en
4. de hypothalamus-hypofyse-bijnier-as die verantwoordelijk is voor de productie van stress-
hormonen.

De test voor het centrale zenuwstelsel duurt ongeveer 7 minuten waarbij de sporter 7 minuten kan rustig moet blijven liggen. Op commando voert hij of zij twee sit-ups uit en gaat daarna weer 7 minuten rustig liggen, waarna de reactie van de vier verschillende systemen aangegeven wordt. (14)

Hiermee kan worden bekeken in hoeverre de sporter in topvorm is. Deze test wordt niet dagelijks maar hooguit wekelijks of twee-/drie-wekelijks uitgevoerd.

Google
pi_63824890
Karig. Gewoon roeien met die handel, geen gezeik verder.

Al ben je in top-vorm. Als je een minuut voor de wedstrijd nog shoarma gaat proppen zal je alsnog ondermaats presteren.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 7 december 2008 @ 15:38:58 #139
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63825084
Goh _
pi_63826375
Ik behaal altijd prima resultaten met de BioStabil 2000
pi_63830619
Ingeselecteerd voor Licht '08 van Aegir
Had het vorig jaar nooit gedacht, welke gek gaat er nou wedstrijdroeien...
Maar ik weet dat het prima gaat bevallen, geen alcohol meer en op tijd naar bed, genoeg energie en natuurlijk een afgetraind lichaam..

We gaan niet naar de ONEK, want ik en nog een ander persoon moeten nog wat kilo's afvallen, dus tot op de winterwedstrijden
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 7 december 2008 @ 19:43:09 #142
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63830995
Gefeliciteerd!
pi_63840185
He Pulp, mag je het geheim van de dames acht wel prijsgeven? NKR gefeliciteerd met je selectie, en wees blij dat je niet naar de ONEK hoeft, lijkt me echt niet leuk.
pi_63843177
Feli Nappe...
Vorig jaar had Aegir een leuke lichte acht, met dezelfde coaches moet het wellicht weer lukken.
pi_63850269
quote:
Op zondag 7 december 2008 19:26 schreef Nappeklapperapper het volgende:
We gaan niet naar de ONEK, want ik en nog een ander persoon moeten nog wat kilo's afvallen, dus tot op de winterwedstrijden
Heb jij ff mazzel

gefeliciteerd met je selectie!
  maandag 8 december 2008 @ 14:10:56 #146
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_63850442
congrats
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_63865112
Thomas! Ging niet goed vanavond?... Je zag er boos uit man.

Ik moest 1k trappen. Ging echt supergoed en constant, totdat ik het ineens kwijt was- m'n ritme, m'n tempo en dus ook mijn tijd... Kreeg 'm ook niet meer omlaag, en ik wilde het ik wilde het maar het lukte niet. Argh! Voelde me erna alsof ik enorm teveel gezopen had.. Heb gelukkig wel laten zien dat ik flink door kan zetten en ging er ook wel echt overheen maar stortte in. Streef niet gehaald..

Laatste week van de (club)selectie, dikke grr.
pi_63895488
Hulde aan het Ingeselecteerd zijn
in EJZ
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 10 december 2008 @ 07:27:42 #149
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63896666
Gefeli dude! Nu ik nog
pi_63950217
Zaterdag ONEK
pi_63950660
Zaterdag aanmoedigen bij ONEK
pi_63950808
quote:
Op maandag 8 december 2008 23:17 schreef Bellah het volgende:
Ik moest 1k trappen. Ging echt supergoed en constant, totdat ik het ineens kwijt was- m'n ritme, m'n tempo en dus ook mijn tijd... Kreeg 'm ook niet meer omlaag, en ik wilde het ik wilde het maar het lukte niet. Argh! Voelde me erna alsof ik enorm teveel gezopen had.. Heb gelukkig wel laten zien dat ik flink door kan zetten en ging er ook wel echt overheen maar stortte in. Streef niet gehaald..
Wanneer raakte je het dan kwijt? 1000m is toch vooral doorzetten lijkt me :p als er nog maar 400m te gaan is, kan je dat toch wel mentaal volbrengen toch? Maar altijd blijven trainen he
quote:
Op maandag 8 december 2008 08:22 schreef pullup het volgende:
Feli Nappe...
Vorig jaar had Aegir een leuke lichte acht, met dezelfde coaches moet het wellicht weer lukken.
Was het maar zo'n feest.. Maar dat jaar is het ook niet verschrikkelijk, hoofdcoach is dus van licht van vorig jaar (licht '07) en de bij-coach is een 4e jaars wedstrijdroeier die bij laga zat, nu in groningen dus.

Maar nu slapen! Morgen doen wij dus de 2k, ivm het niet starten van de ONEK, streeftijd van 1,42.3 (leuke tijd ), maar dat moet op zich wel te halen zijn. Alleen ben ik wel altijd heel zenuwachtig de dag(en) van te voren omdat maxen altijd kut is Dus op naar de 6,49.2
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 12 december 2008 @ 08:26:01 #153
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63952787
Loting online voor zaterdag! 1715 start van mijn heat
pi_63954691
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 08:26 schreef Dark_Angelus het volgende:
Jullie staan niet bij de snelste ploegen. Dat had ik wel verwacht aan de hand van de scores die je eerder hier hebt neergezet eigenlijk. Waar hebben jullie op ingeschreven ?
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 12 december 2008 @ 11:52:46 #155
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63957122
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 10:16 schreef pullup het volgende:

[..]

Jullie staan niet bij de snelste ploegen. Dat had ik wel verwacht aan de hand van de scores die je eerder hier hebt neergezet eigenlijk. Waar hebben jullie op ingeschreven ?
6.40 volgens mij, althans dat is wat de coaches ons meldden. Dat kan altijd nog veranderd zijn en ons een lagere inschrijftijd hebben meegegeven.
pi_63958812
Ik ga bij LSB t/m SA kijken. LSB start mn ploeg, zeer benieuwd naar prestaties in LSA en SA.
pi_63959025
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:15 schreef Nappeklapperapper het volgende:
Wanneer raakte je het dan kwijt? 1000m is toch vooral doorzetten lijkt me :p als er nog maar 400m te gaan is, kan je dat toch wel mentaal volbrengen toch? Maar altijd blijven trainen he
1.42 jeah. Niet zenuwachtig zijn en gewoon doen Kon het idd mentaal wel, maar denk dat er fysiek nog wel wat ontbreekt... Komt nog wel, tenminste, als ze me willen hebben. Maandag bekendmaking selectie
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 08:26 schreef Dark_Angelus het volgende:
Dan pas! Ik ben er vanaf 1130 of zo Blijf ieg tot de dames geweest zijn, en tot ik geen zin meer heb.. Maar misschien zie ik je nog.
pi_63960573
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 11:52 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

6.40 volgens mij, althans dat is wat de coaches ons meldden. Dat kan altijd nog veranderd zijn en ons een lagere inschrijftijd hebben meegegeven.
Wij starten om 17.30 Met als tijd (gemiddelde eindtijd) 6.37

[ Bericht 1% gewijzigd door seekfaM op 12-12-2008 14:31:39 ]
pi_63961024
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 11:52 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ok Waarschijnlijk had ik jouw eigen progressie teveel naar de ploeg als geheel doorgetrokken.
6.40 is ook nog een respectabele tijd.Ik denk dat Skoll er iets onder heeft ingeschreven maar weet nu niet precies hun tijd omdat de sterkste helaas niet mee kan doen.
pi_63965686
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:20 schreef pullup het volgende:

[..]
omdat de sterkste helaas niet mee kan doen.
Same here. Echt zonde, maar alsnog wel een leuke acht. Tot morgen allen!
pi_63967539
Ik ben er ook rond de SA blokken, toch wel benieuwd wat de top 5 daar gaat worden.
pi_63968105
Elsje Pelgrim zal hopelijk de top5 van de DSA wel bestieren. Daar ben ik ook wel benieuwd naar Claudia Belderbos, die vorig jaar al 7:00 trapte...
pi_63974967
quote:
Op maandag 8 december 2008 23:17 schreef Bellah het volgende:
Thomas! Ging niet goed vanavond?... Je zag er boos uit man.

Ik was boos op m'n coaches
Omdat ik een streeftijd van 6:44 (1.41) heb meegekregen en ik mezelf op 6:36 (1:39) zet

Onze lichte acht gaat overigens het record van Skoll uit 1999 verbreken. Zitten een aantal (stuk of 5) bij die onder of rond de 6:40 trappen.
pi_63976838
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:03 schreef De_Brok het volgende:
Elsje Pelgrim zal hopelijk de top5 van de DSA wel bestieren. Daar ben ik ook wel benieuwd naar Claudia Belderbos, die vorig jaar al 7:00 trapte...
uiteraard gaat chantal het dsa veld domineren. die trapt sowieso onder de 6:45. geen hurnet dekkers, maar toch.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 13 december 2008 @ 10:05:55 #165
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63981219
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:20 schreef pullup het volgende:

[..]

Ok Waarschijnlijk had ik jouw eigen progressie teveel naar de ploeg als geheel doorgetrokken.
6.40 is ook nog een respectabele tijd.Ik denk dat Skoll er iets onder heeft ingeschreven maar weet nu niet precies hun tijd omdat de sterkste helaas niet mee kan doen.
Er zit nog een groot verschil in de ploeg met ergo tijden, ze verschillen van 6.27 tot 6.53. Dus vandaar dat de inschrijftijd niet hoger is dan verwacht

Maar we gaan er gewoon voor vandaag, succes iedereen
pi_63981273
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 00:07 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

uiteraard gaat chantal het dsa veld domineren. die trapt sowieso onder de 6:45. geen hurnet dekkers, maar toch.
Dat zal dan spannend worden tussen haar en Jenny schat ik zo in.
pi_63981285
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 10:05 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Er zit nog een groot verschil in de ploeg met ergo tijden, ze verschillen van 6.27 tot 6.53. Dus vandaar dat de inschrijftijd niet hoger is dan verwacht

Maar we gaan er gewoon voor vandaag, succes iedereen
Succes D_A Ik ga zo langzamerhand ook maar eens richting sporthallen zuid.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 13 december 2008 @ 10:20:20 #168
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63981352
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 10:13 schreef pullup het volgende:

[..]

Succes D_A Ik ga zo langzamerhand ook maar eens richting sporthallen zuid.
Wie weet spot ik je vanmiddag nog wel even!
pi_63984496
Ik ga zo ook maar eens richting A'dam

Ik zit trouwens in de zelfde heat als D_A.. Ben benieuwd..
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 13 december 2008 @ 13:55:05 #170
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63984527
En we hebben er weer een SA & SB kampioen bij. Roel Braas & Rianne Schoo.

Okeanos
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 13 december 2008 @ 14:35:06 #171
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63985219
En heren nieuwelingen veld ook
pi_63990238
Licht 2de, Dames 1e, Zwaar 3de.

Er is vermogen aanwezig
pi_63993770
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 18:51 schreef Koert het volgende:
Licht 2de, Dames 1e, Zwaar 3de.

Er is vermogen aanwezig
Dat dus...

Wij zijn 3e geworden met een tijd van 6:38.8.. Ik denk dat ik zelf 6:40 getrapt heb.

Okeanos schijnt ook in onze heat gestart te zijn, maar daar hoor ik D_A dan weer niet over
pi_63994195
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 23:05 schreef Kluupkluup het volgende:
Onze lichte acht gaat overigens het record van Skoll uit 1999 verbreken. Zitten een aantal (stuk of 5) bij die onder of rond de 6:40 trappen.
Dikke "pijnlijk" daar.. Heb echt met open mond staan kijken

En meneer Braas is eng.
pi_63994368
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 21:49 schreef Bellah het volgende:

[..]

Dikke "pijnlijk" daar.. Heb echt met open mond staan kijken

En meneer Braas is eng.
Zohee, die hebben zich opgeblazen
Was echt treurig.. Tot 300 meter voor 't einde zaten ze nog op 1:42/1:43.. En ineens gingen ze naar 1:47.. Zonde..
pi_63994600
Ja... Boos/verdrietig ende bitterheid alom. Zelfs al mijn Orcanen gingen meekijken en aanmoedigen omdat vriendje erin zit

Fokking zonde.
pi_63994946
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 22:06 schreef Bellah het volgende:
Ja... Boos/verdrietig ende bitterheid alom. Zelfs al mijn Orcanen gingen meekijken en aanmoedigen omdat vriendje erin zit

Fokking zonde.
achja.. Pim (streeftijd 1:38 als lichte pik) was ziek, maar startte toch. Zat uiteindelijk 8 seconden onder zijn beoogde tijd. Dat heeft ze genekt..
pi_63995060
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 22:19 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

achja.. Pim (streeftijd 1:38 als lichte pik) was ziek, maar startte toch. Zat uiteindelijk 8 seconden onder zijn beoogde tijd. Dat heeft ze genekt..
Ik denk niet dat het door 1 persoon komt, je start tenslotte met z'n achten. Geloof dat er 3 of 4 net iets te vroeg instorten, 1e km ietsje te hard. Instorten doe je maar als je klaar bent.
pi_63995128
Hij was niet de enige die (ver) boven z'n streef zat, maargoed. Toch zijn ze sterk, gaan we sowieso meer van horen hoop ik.

Oja en slides zijn tof.
pi_64001339
verdomme m'n streeftijd niet gehaald, ik zou 1:45 moeten trappen, maar heb uiteindelijk 1:49.nogiets getrapt, en ben net laatste geworden in het nieuwelingen veld.

na 1000 meter zag ik opeens tijden van 1:59 op m'n schermpje verschijnen, en ik kreeg 'm niet meer onder de 1:50 daarna ... totdat ik de laatste 100 meter inzette op 1:39-1:40 ... als ik dat nou eens op 200 of 400 meter eerder had kunnen inzetten...

was een kutdag in ieder geval ... maar was wel mooi zo'n wedstrijd.
  zondag 14 december 2008 @ 09:09:18 #181
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_64001509
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 21:31 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Dat dus...

Wij zijn 3e geworden met een tijd van 6:38.8.. Ik denk dat ik zelf 6:40 getrapt heb.

Okeanos schijnt ook in onze heat gestart te zijn, maar daar hoor ik D_A dan weer niet over
Ik zat ook in die heat. Als het goed is hebben jullie je best gedaan om ons in te halen...
Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 14 december 2008 @ 09:34:26 #182
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64001661
Zo, na een nachtje keihard feesten met Skoll, Okeanos en wat PE & Laga meuk knettergaar trainen zo. Komt helemaal goed

En tsja, 6.42 is niet heel erg goed, niet heel erg slecht. Zat er gelukkig zelf behoorlijk onder maar ook voor mij was het niet mijn sterkste 2K ooit. Ach de verschillen zijn klein en het is een goed sterk veld dit jaar. Ik heb er zin in, nu de selectie nog even bekend maken bij ons..
pi_64002515
quote:
Op zondag 14 december 2008 09:34 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zo, na een nachtje keihard feesten met Skoll, Okeanos en wat PE & Laga meuk knettergaar trainen zo.
Liever niet op zondag, liever niet op zondag..
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 14 december 2008 @ 11:26:53 #184
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64002560
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:23 schreef Bellah het volgende:

[..]

Liever niet op zondag, liever niet op zondag..
Pas op, straks stuur ik Roel op je af
pi_64002609
Waaargh... *verstopt*
o.d.z. "Wie niet sterk is..."

pi_64007239
Bellah, die club4 van Orca die meedeed, ken jij die? Die waren namelijk ABOMINABEL slecht... (maar wonnen toch)
pi_64010384
Ja, die ken ik wel. Ging iets fout met een schoen van een meisje ofzo waardoor ze t af moest maken met d'r armen Ik snapte 't niet, die andere drie meiden gingen wel lekker. Ik vond haar eerlijk gezegd ook niet lekker technisch roeien, oprijden voor dr armen weg waren enzo... (is dacht ik ook dit jaar pas begonnen, vrijwillig gekapt met selectie Dames '09, blijkbaar kan ze wel hard?)
pi_64010999
Ik zie nu op dat excelletje dat op de NKIR-site staat dat ik precies 1:40.0 getrapt heb
pi_64011932
nou, helaas niet ingeselecteerd.
pi_64013408
Ah verrot.. Dat was voor de Ej4 van Euros? Want jullie konden toch geen acht bij elkaar krijgen?
pi_64013814
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:20 schreef Kluupkluup het volgende:
Ah verrot.. Dat was voor de Ej4 van Euros? Want jullie konden toch geen acht bij elkaar krijgen?
klopt.

zo maar even omkleden, en de wedstrijdroeiers en roeisters voor komend jaar feliciteren in de kroeg.
pi_64013948
nah, komt gewoon doordat die selectie-periode te kort was voor mij om genoeg vooruitgang te boeken die nodig is voor wedstrijdroeien ... en ik was te lui om in de zomervakantie al te beginnen met trainen, dus heb het volledig aan mezelf te danken, plus het feit dat de andere vier ook gewoon erg sterk zijn.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 14 december 2008 @ 21:15:20 #193
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64014997
Balen immo!

Maar goed, ik zie dat ik 1.39 gedaan heb. Ja meer kan ik d'r niet over kwijt. Puinhoop was het dus.
pi_64015581
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:26 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik zie nu op dat excelletje dat op de NKIR-site staat dat ik precies 1:40.0 getrapt heb
Hehe onder je streef!
pi_64017652
Wat ligt er bij Euros dit jaar op het water? Vooral dames ben ik benieuwd naar
pi_64018997
Lekker bezig geweest allemaal daarzo!

Wij gingen vrijdag op de vereniging maxen, had een richttijd van 1:42,3, heb toen gemiddeld 1:41,5 getrapt, dus 6:46,0... Hadden graag meegedaan aan de ONEK, maar helaas zijn we nog niet op gewicht
pi_64021780
quote:
Op zondag 14 december 2008 22:35 schreef De_Brok het volgende:
Wat ligt er bij Euros dit jaar op het water? Vooral dames ben ik benieuwd naar
Lichte sjaarsacht
Dames tweedejaars b4+
Dames b4+ met 1 tweedejaars, een oud comporoeier, jeugdroeister en 1 echte sjaars.
EJZ 4+

De dames gaan overigens de langebaan nog wel in de acht starten en ze denken dat ze de varsity ook nog in de b8+ starten.
Maar sowieso geen eerstejaarsklassement dus.
pi_64033176
quote:
Op maandag 15 december 2008 01:44 schreef cryforhelp het volgende:

[..]

Lichte sjaarsacht
Dames tweedejaars b4+
Dames b4+ met 1 tweedejaars, een oud comporoeier, jeugdroeister en 1 echte sjaars.
EJZ 4+

De dames gaan overigens de langebaan nog wel in de acht starten en ze denken dat ze de varsity ook nog in de b8+ starten.
Maar sowieso geen eerstejaarsklassement dus.
Waarom B4 en geen glad?
  maandag 15 december 2008 @ 16:09:03 #199
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_64033369
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:00 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Waarom B4 en geen glad?
Ik denk dat hij beginnelingen vier met bedoeld

Boomrups gefeliciteerd, ik ben niet meer zo vaak aanwezig, dus dan maar even via deze onpersoonlijke manier!
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_64034380
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:09 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij beginnelingen vier met bedoeld
Inderdaad. Er is nu in feite een 1e en een 2ejaars 4+ die alle 8 nog beginneling zijn.

Het boottype B4 wordt bij euros gezein als een bestuursfuifboot. Die dan wel weer regelmatig gewonnen wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')