abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62859805
Hey allen,

zoals beloofd in een kluskriebeltopic is hier mijn eigen klustopic...

Wie is TheOneAndOnly, nou hij dus:

30 september hebben mijn vriendin en ik de sleutel gekregen van het voor ons nieuwe huis:

achterkant

We wonen er al in dus het verbouwen zal vrij traag gebeuren, eerste wat we gaan doen is 2 slaapkamers opknappen, de grootste en de kleinste, alles ligt er al uit, nieuwe inbouwdozen voor elektra vandaag erin getjapt, komende week plafond opnieuw uitstroken, daarna voldouwen met glaswol en stucplaat er tegenaan schroeven, daarna mag een stucadoor zijn gang gaan...

wat is er al allemaal gebeurd:

-verstopping riolering opgelost, zat nog een ouderwets putje een eind in de grond, dit eruit geslagen en krimpmof op riolering gestookt, daarna alles er weer aangewerkt, met dank aan mijn vader.

- nieuw paneel in kunststof achterdeur gezet, hier zat een kattenluik in, moet zelf al helemaal niks hebben van katten...

- paar lampen opgehangen.

- douchestang opgehangen en douchegordijn opgehangen.

- nieuwe elektriek in berging gemaakt.

En wat gaat er nog gebeuren:

- Alle slaapkamers opknappen (gaat nu als eerste gebeuren)
- Tuin strippen en opknappen (Int voorjaar)
- Vaste trap naar zolder (waarschijnlijk komend jaar)
- Zolder isoleren en voorzien van dakraam of dakkapel, daarna afwerken (Nadat de vaste trap er in zit)
- Van washok een douche maken als de vaste trap naar de zolder er zit.
- Ben vast nog wel iets vergeten maar komt er nog wel bij dan komende tijd

Zie hier onder foto's:

stoffige zooi...

Badkamertje

Plafond grootste slaapkamer

Ik in actie

Vloer slaapkamer

De overloop

Berging

Nog eens berging

Teringzooi onder de veranda

krater onder de veranda

Keuken

Washok

Grote slaapkamer

Grote slaapkamert

Grote slaapkamert

Als er vorderingen zijn volgen er ook wel weer foto's

Uiteraard doen we zo veel mogelijk zelf....
  zaterdag 1 november 2008 @ 13:50:14 #2
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_62860274
tvp Dit topic heeft potentie om toekomstig langstlopend topic te worden.

Verder: succes met klussen, zeker nu de winter eraan komt.
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_62861124
Wat is de maat van de BH? :- ))
pi_62864005
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 14:34 schreef TheFrankey het volgende:
Wat is de maat van de BH? :- ))
80 C volgens mij
pi_62866213
good luck! leuk om je te kunnen volgen in je eigen topic
  zondag 2 november 2008 @ 00:47:24 #6
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_62874247
kan ik een keer een beschuitje komen eten?
Maar ik ben wel benieuwd naar de vorderingen!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_62946213
even een update, vandaag materiaal gehaald, glaswol (wat een rommel), ruw vuren van 22x50 om uit te strokn voor de stucplaten en schroeven om het op te hangen, vandaag gedaan:

buis aangewerkt op inbouwdozen, beetje aangesmeerd met knauf, glaswol al kokhalzend in het plafond geduwt... nou snap ik waarom je eigenlijk een mondkapje op moet

zie hier de pics:

sleuven en scheuren :S

nog wat sleuven met buis erin..

in the mix...

dicht getjapt..

blinkt nog mooi.... binnenkort zie je er niks meer van...

morgen te doen:

verwarmingsleiding boven plafond isoleren, laatste stukken glaswol er nog in doen, daarna alles uitstroken met 22x50mm....

dan van de week stucplaat halen en waarschijnlijk gaat er diezaterdag tegenaan...
pi_62947062
Het begin is er!

Maar wat een werk zeg! *zucht als ik eraan denk dat ik ook moet klussen binnenkort*

Suc6!!!
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
  dinsdag 4 november 2008 @ 21:37:10 #9
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_62947213
Och nee he Die 1e foto in je openingspost is wel zooooooooooo fout, je moet mensen niet afschrikken anders krijg je nooit lezers

Ziet er goed uit man... ben benieuwd naar het eind resultaat. Ga je het eerst helemaal af maken voor je er in gaat of net als ik de helft laten liggen en maar is zien waar het schip strand ( niet op antwoorden, eerst de openingspost goed lezen mutz Zie dat krijg je nou van die foto )

Groet'n uit Goor
  Moderator dinsdag 4 november 2008 @ 22:41:01 #10
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_62950193
Welke vestiging van HVL werk je?
pi_62970406
Eindhoven.... en jij?

Dordrecht? meer CV en klimaatvestigingen hebben ze niet bij HVL.... moehahahaha
pi_62973848
Leuk huis, gefeliciteerd! Vooral dat aparte washok lijkt me ideaal!
pi_62976672
quote:
Op woensdag 5 november 2008 14:56 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Eindhoven.... en jij?

Dordrecht? meer CV en klimaatvestigingen hebben ze niet bij HVL.... moehahahaha
Nee, ik werk niet bij HVL, Ik ken echter wel zeer veel mensen die er weggegaan zijn.
Wat dat betreft is het gewoon bijzonder dat de vestiging Dordrecht nog bestaat.
pi_62983397
quote:
Op woensdag 5 november 2008 18:15 schreef klipper het volgende:

[..]

Nee, ik werk niet bij HVL, Ik ken echter wel zeer veel mensen die er weggegaan zijn.
Wat dat betreft is het gewoon bijzonder dat de vestiging Dordrecht nog bestaat.
haha ja, moet weleens bijspringen bij die vestiging voor inbedrijfstellingen enzo, maar kan er op zich wel goed mee werken...

zie alhier weer even een update,

vandaag nog wat geisoleerd en de slaapkamer uitgestrookt, moet nog 1 strook en de kopse kanten dicht zetten, dan doe ik zaterdagmorgen, smiddags ga ik dan de stucplaten schroeven...

morgen draadloze klokthermostaat ophalen en "aansluiten" , deze gaat het worden:

en zehier het uitgestrookte plafond....

en het is aan de stucadoor om dat weer mooi te maken.... moehahaha

effe een overzichtje van wat de slaapkamer tot nu toe gekost heeft:

uitstrookhout: 40 euro
glaswol: 60 euro
schroeven: 3 euro
inbouwdozen: 9 euro
buis: 4 euro
gips: 7,5 euro
gipsplaatschroeven: 8 euro

komt nog wat draad, kabel en stucplaat bij.... al met al valt het prijstechnisch niet tegen vind ik...

heb wel een sleuvenfrees gekocht bij cranenbroek, toch wel makkelijk om er zelf 1 te hebben....

zaterdag of zondag weer update...

en we zitten toch te twijfelen of we er een compleet nieuwe badkamer in knallen en de indeling van de 1e verdieping omgooien, behalve de2 slaapkamers die we nu doen...
pi_63007571
vandaag is er een dakkapel boer geweest... iemand ervaring met dakkapellen?
  donderdag 6 november 2008 @ 23:27:53 #18
221210 bierzuipert
doe mij maar een cola
pi_63018009
quote:
Op donderdag 6 november 2008 18:49 schreef TheOneAndOnly het volgende:
vandaag is er een dakkapel boer geweest... iemand ervaring met dakkapellen?
Prijs ligt aan materiaalkeus, kunststof of hout, of volledig van hout of combinaties van beide.
Hout is goedkoper dan kunststof maar moet je wel elke 4 jaar opnieuw schilderen, en dus het dak op.
Wat ook meetelt in de prijs is uiteraard de grootte van de dakkapel.

succes met de werken
pi_63430634
ja hoor, daar istie weer eens...

effe een kleine update:

plafond grote slaapkamer dicht

dag dag inbouwkast...

van de week ga ik het dicht zetten met ytongblokken... als het goed is wordt de kant van de kast straks de nieuwe muur van de andere slaapkamer, obouwkasten enzo gaan er dus uit...

effe vloer opgevuld met zandcement, komt straks het ytongmuurtje op te staan...

inmiddels ook thermostaat aangesloten, werkt goed dat draadloos ding..
tuin inmiddels ook weer van verder gestript, wat hebben die mensen een zooi tussen de planten achter gelaten zeg....

en nu gaat ik in bad....
pi_63430721

zo moet het straks worden trouwens...
pi_63487227
vandaag ytongblokken gehaald van 40x60x7...

nog iemand tips voor het plaatsen van die dingen?
  maandag 24 november 2008 @ 21:20:14 #22
221210 bierzuipert
doe mij maar een cola
pi_63489875
De eerste laag waterpas zetten?

nee geen idee ik zeg maar wat
denk gewoon beginnen met plaatsen van de blokken met lijm en kruisverband metselen voor de stevigheid.

succes, leuk om te volgen dit
pi_63500678
quote:
Op maandag 24 november 2008 19:57 schreef TheOneAndOnly het volgende:
vandaag ytongblokken gehaald van 40x60x7...

nog iemand tips voor het plaatsen van die dingen?
kijk hier maar eens
pi_63618715
Zo, weer even een update, heb muurtje gemaakt, ben ook enigszins aan het stucen geweest maar daar heb ik geen foto;s van en die ga ik ook niet maken want ik ben er niet tevreden over, had niet het juiste gereedschap, kreeg gewoon een ingeving om het toch eens te proberen....

hier het muurtje ipv de inbouwkast:

ik ga nu een handdoekenrekje hangen, buitenlamp met losse bewegingsmelder en nog effe de slaapkamert opruimen en zuigen met mijn nieuwe nilfisk....
pi_63621513
Maar die ruimte erachter gaat dan via de achterkant weer open?
Of blijft dat dicht?
Zal wel ergens staan, geen zin om het te zoeken...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_63621600
die gaat over een tijd idd via de achter open... leidingwerk wat er doorheen loopt komt te vervallen want de ketel die er recht boven hangt wordt nog ooit verhangen als ik op zolder aan de gang ga...

bedoeling is eerst 2 kamers fatsoenlijk maken, dan de zolder helemaal opknappen, dan de muur eruit en grote kamer van maken en wat deuren verzetten ivm grotere badkamer....

maar dat duurt wel enkele jaren alles bij elkaar
pi_63622112
Is volgens mij ook beter er wat langer over te doen, zo kan je je huis aanvoelen.
Wat je wel en wat je niet praktisch of mooi vindt!
pi_63991307
zo zo, daar is die weer, vandaag naar de stort geweest, veul weg gegooid, thx schoonpa...

daarna buitenlamp gemaakt en sensor opgehangen, daarna riolering onder veranda dicht gemaakt en straatwerk dicht gemaakt... daarna was ik gaar toen ik binnen kwam, hele tijd koud, toen ineens lekker warm... geeeeuww
pi_63991329
oh ja en dinsdag komt de nieuwe eethoek, dressoir en boekenkast...
pi_64404503
maandag komt de stucadoor!!

dus afgelopen dagen nog effe gezorgd dat de andere kamer ook stuc-klaar is... happy kerst... lekker gewerkt dus....
pi_64469460
vandaag stucadoors geweest, is al een heel verschil, muren zijn mooi geel nu, plafond is klaar, zal vanavond wat foto's maken, morgen is alles klaar, ook dan weer foto's...
pi_64471986

* TheOneAndOnly is tevreden...
  maandag 29 december 2008 @ 18:27:05 #33
221210 bierzuipert
doe mij maar een cola
pi_64472270
netjes hoor!
pi_64472565
ja hoop dat de rest ook zo netjes wordt....

maar dat zie ik morgen wel...

kleur die we de muren gaan maken is ook al bekend, zo ook de laminaat, nou nog een keer gaan kopen.... haha
pi_64524375
en ja hoor, stucwerk is klaar...

bij de verwarmingleidingen is het niet echt superstrak maar deze zitten ook wel heeel kort op de muur dus daar kun je amper tussen en er komen toch gordijnen te hangen...

nu nog wachten tot het droog is...

* TheOneAndOnly haat wachten....

daarna schakelmateriaal erin zetten, muren schilderen, koof voor gordijnen maken, laminaat leggen, plinten monteren, architrave maken, schilderen en tegen die tijd is het wel weer kerst...
pi_64541575
wow.. het lijkt wel nieuwbouw nu isset eigenlijk ook.. Maar moooi!
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
pi_64547523
Knapt altijd op he, als de stucadoor geweest is. Alles is in ieder geval weer in dezelfde kleur...

Ik weet niet of beneden de plafonds er ook uitgaan, maar overweeg eens de leidingen voor de CV helemaal weg te werken in de plafonds. Met flexibele leidingen en een verdeler per verdieping is dit geen lastige klus.
pi_64551476
ik laat de leidingen gewoon zitten, komen toch gordijnen voor te hangen...
je ziet ze nu alleen omdat alles nu kaal is...

het droogt nu wel aardig moet ik zeggen, denk dat het vant weekend een eind droog is...
pi_64609120
oh nee!!!

stucwerk is al aan het scheuren, rondom het plafond zitten op diverse plaatsen scheurtjes... zal wel komen omdat gips anders werk dan stenen muren denk ik... volgens mij is er ook vrij weinig aan te doen...?
pi_64640749
Misschien een beetje domme vraag, maar waarom zijn die muren zo geel na het stucen?
  Moderator zondag 4 januari 2009 @ 12:28:50 #41
92034 crew  Vonkenboer
pi_64641415
Dat is nog de primer, die gebruikt word om het stucwerk goed te laten hechten op de muur.
De gele zijden die je ziet waren toen nog niet gestucadoord
pi_64643639
ahhh, thanx
pi_64740888
gisteren schakelmateriaal er voor een deel op gezet... data en cai-kabel moet nog getrokken worden, doe ik morgen avond, dan zit er alles op, dan ga ik volgende week donderdag de kamer schilderen en morgen de laminaat halen waarschijnlijk....
pi_64887833
vandaag laminaat besteld, deze gaat het worden:

in het echt is hij iets lichter....
  Moderator zondag 25 januari 2009 @ 22:10:46 #45
92034 crew  Vonkenboer
  zondag 25 januari 2009 @ 22:13:56 #46
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_65401146
ja, is het kersen of eiken?

(en vonkenboer, mijn hele MyAT staat vol met jouw naam nu...)
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_65424419
Het is kersenkleur...

dit is voorlopig het resultaat:

op foto 1 is de kleur het meest echt zeg maar, foto 2 is met nogal vals licht...

En vanavond heb ik geen tijd om de andere kamer te doen want:

TheOneAndOnly is weer oom geworden!!!!!! whooooooooooooooooooooooooooooooooooooootttt
  maandag 26 januari 2009 @ 17:00:14 #48
240982 Superrnova
nieuw nieuw nieuw
pi_65425236
Vind het stiekem toch wel jammer dat die leidingen zichbaar zijn ( ook al komen er gordijnen voor te hangen .. ) Maar ziet er verder netjes uit zeg!!
pi_65426403
thx, ik stoor me er niet aan, heb nog nooit in een huis gewerkt waar je bijna geen leidingen zag...
  Moderator dinsdag 27 januari 2009 @ 16:39:18 #50
92034 crew  Vonkenboer
pi_65778330
klopt, zie je dan toch niks meer van, morgen gaan we plinten halen, zaterdag er effe tegenaan klappen, bed en kast verhuizen en dan kunnen we er slapen...
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:10:49 #52
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_65908651
Foto's? Ben zo langzamerhand wel benieuwd naar het eindplaatje!
pi_66140124
eindplaatje? haha, klaar is het nog niet maar vandaag wel een hoop gedaan... zoals de kledingkast verhuist, tering wat heeft mijn vriendin veel zooi....

ik zal morgen foto.s maken van het resultaat tot nu toe... ik ben geheel niet ontevreden... heb alles tot nog toe nog zelf gedaan op het stucen na...

ben nu een beetje rond aan het kijken voor een bedrijf wat een vaste trap naar de zolder kan en gaat maken, dat wordt dan het volgende project... ik heb in ieder geval al enkele ideeen hoe we het gaan maken... in ieder geval gaat er ge-isoleerd worden want het is verrekkes kou op zolder....
pi_66211912
nieuwe foto's!!!

de kledingkamer incl zooi (allemaal van mijn vriendin... )

de kledingkamer vn de raamkant uit...

de slaapkamer zonder gordijnen en radiator... gordijnen zijn besteld en radiator wordt binnenkort geschilderd en hermonteerd...

de neukconsole van TheOneAndOnly...
  donderdag 19 februari 2009 @ 09:16:19 #55
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_66225741
error_404 gaat topic oook eens volgen, dit ziet er interessant uit
succes!
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  Moderator donderdag 19 februari 2009 @ 16:51:27 #56
92034 crew  Vonkenboer
pi_66243225
Ziet er prima uit ! TheOneAndOnly
Wat moet er verder eigenlijk allemaal nog gebeuren ?
pi_66244407
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:51 schreef Vonkenboer het volgende:
Ziet er prima uit ! TheOneAndOnly
Wat moet er verder eigenlijk allemaal nog gebeuren ?
thx!

van de slaapkamers:

-radiatoren verven en monteren.
-gordijnen ophangen (als ze binnen zijn, zijn reeds besteld)
-kozijnen van slaapkamerdeuren verven.

verder in huis:

-gehele zolder aanpakken
-slaapkamer 3 opknappen
-badkamer groter maken
-tuin strippen en mooi maken
-tegen die tijd zien we wel weer verder... waarschijnlijk een aanbouw met daarin nieuwe keuken...

maar dan zijn we enkele jaren verder....
pi_66338771
check hier onze nieuwe lamp:

hadden er laatst al 1 gekocht maar die was niet goed vonden we. de middelste lamp hing te hoog en was niet te verstellen, volgens de winkel hoorde dat en waren alle lampen zo... terwijl ze op het plaatje wel allemaal de gelijke hoogte hadden...

bovenstaande is in hoogte vertelbaar en voorzien van touchdimmer....
pi_66340549
Mooie meubelen in je huiskamer zeg!
De lamp steekt lekker af
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_66343741
die kleine tafel gaat nog weg maar ik heb nu geen zin om hem uit lkaar te halen... ben lui vandaag...
pi_66776886
vandaag aan een nieuw project begonnen... de tuin...

had al eerder wat planten eruit gehaald en weg gegooid omdat ik niet zo een planten mens ben.. ...
heb ook de zwerfstenen wat bij elkaar gegooid en de stukken boom die her en der in de tuin lagen... de zwerfstenen zijn er nogal wat, sta er eigenlijk zelf van te kijken...

Iemand enig idee wat ik daar het beste mee kan doen? wil ze liever niet gebruiken in de nieuwe tuin omdat we alleen maar een terras bij willen en de rest van de tuin gras willen....
pi_66941520
en hier de foto's van hoe de tuin er op dit moment uitziet:

tering wat een rotzooi hadden die mensen overal tussen gelegd zeg... bah bah

boomstronken heb ik eigenhandig los gemaakt, dat doe ik dus NOOIT meer... alles met het handje, alleen bijl, zaag en een schop... oh ja, wel elektrisch gereedschap, een radio...

en al die zwerfkeien.... allemaal al 1 keer vast gehad en moet nog een keer.... iemand intresse in die stenen?

de rest mag dan ook meegenomen worden...
  woensdag 11 maart 2009 @ 17:28:12 #63
910 Barbie
Graduated Fool
pi_66941674
Oei, dat is nog wel wat werk, die tuin. Misschien kun je langs de rand een verhoogde border maken en daar de stenen in "verstoppen" ? En dan de rest gras.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_66942817
TS, waar staat je huisje? Mijn ouders zijn altijd op zoek naar keien voor hun rotstuin en vijver, dus misschien als het niet al te ver is?....
pi_66943225
heb net een mail gehad van iemand die ze allemaal wil hebben, moet ze alleen mee helpen opladen dan... nou ja, heb ze toch al een keer vast gehad dus een tweede keer kan ook wel...

idd Barbie, is nog wel wat werk, vijver nog dicht gooien, achter tegen de berging komt nog een terras, moet nog uitgegraven worden en er staat nog een muurtje dat eruit gesloopt moet worden incl fundering... gras er nog uitsteken, nog 1 wortel uitgraven, die rechts in de tuin staat, zit meer onder de grond als er boven... maar wil helemaal niks in de tuin hebben als alleen gras en straatwerk....
pi_67017347
morgen komen ze de keien halen... iemand zin om mee te sjouwen?

vandaag de vijver dicht gegooid met zand... als morgen de keien weg zijn dan komen er nieuwe foto's...

ga nu eerst effe de gordijnen halen, die zijn onderhand klaar...
pi_67043108
en effe weer een update...

nu met gordijnen... vanmorgen effe gehangen..

andere kant van de kamer...

bovenaanzicht van de tuin zoals hij er nu uitziet...

en eentje van onder de veranda...

We hebben trouwens een nestje in de tuin onder de veranda, heb het zelf nog niet gezien maar mijn vriendin kwam dat zojuist vertellen... het nestje zit in een rolgordijn onder de veranda en die blijven daardoor voorlopig dus nog zitten, wilde ze er eigenlijk af halen zodat ze volgende week mee naar de stort kunnen maar gooi ze dan naderhand wel weg...

Zoals je kunt zien zijn er al heel wat planten uit de tuin als je de foto van mijn eerste post ziet... toen het vandaag begon te regenen ben ik er maar weer mee gestopt....
pi_67390487
en effe snel een tussenstand..

zo ziet de tuin er op dit moment uit, wanneer er weer wat veranderd weet ik niet, zit namelijk thuis met rugklachten, al ga ik morgen wel weer beginnen met werken, beetje rustigaan weer aan de gang dus...

gras moet nog afgestoken worden, waar de speciekuip staat ligt nog een hoop siergrind tussen het zand maar ik heb geen zin om het allemaal nog uit te zeven, gaat dus linearecta de aanhanger op en weg naar de stort....

vorige week is de trappenboer geweest... die heeft een open trap voor naar de zolder ingemeten, prijs viel me best mee, moest wel zelf zorgen dat er een gat in het plafond zit dus daar ga ik binnenkort maar mee beginnen dan...

ik hou jullie daarvan op de hoogte uiteraard....
pi_67390572
mw. AnneX is helemaal blij met de gordijnen

Doe je er nog eentje met een gordijn dicht ? om het patroon en kleuren te bewonderen?

Van links naar rechts en van vloer tot plafond.
Dan wordt het ook af, toch ? !

Succes met de rug en de tuin !
pi_67390878

op verzoek met dichte gordijnen...

ja idd van links naar rechts en boven tot onder, vonden we beiden het mooist...

met rug gaat het op zich wel weer, alleen geen onverwachtse bewegingen maken enzo...
pi_67415572
Mooi geworden allemaal complimenten:) Maar die kaars die groene.......bij de gordijnen zou ik daar niet aansteken:).... Veel plezier in jullie mooie huis
Lead, Follow or get Out of my Way !!!
pi_67524949

[ Bericht 100% gewijzigd door wozvraag op 29-03-2009 18:55:57 ]
pi_67524999
??

[ Bericht 100% gewijzigd door wozvraag op 29-03-2009 18:56:37 ]
pi_67525168
quote:
Op zondag 29 maart 2009 18:54 schreef wozvraag het volgende:
??
wat?
pi_67525175
en weer effe een update...

het belangrijkste van de hele verbouwing enzo is ook klaar:

laat het goede weer maar komen!!!

en verder heb ik vandaag nog even leker getuinierd:

hier nog gras....

hier nog een beetje... effe armspieren trainen...

en hier: weg gras!!

binnenkort samen met mijn vader het gat naar de zolder maken voor de nieuwe zoldertrap!
pi_67525216
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 23:49 schreef AndreaW het volgende:
Mooi geworden allemaal complimenten:) Maar die kaars die groene.......bij de gordijnen zou ik daar niet aansteken:).... Veel plezier in jullie mooie huis
die kaarsendingen staan er alleen voor de sier... mijn vriendin doet de styling... ik doe het andere werk...
pi_68403684
en voor de geinteresseerden: ik heb 180a190 stoeptegels over...

30x30cm, kleur grijs, gratis af te halen... ideaal om een tijdelijk pad te leggen bij een nieuwbouwhuis....
pi_68606380
Vandaag straatwerk wezen kopen bij de keienlevenrancier, woensdag worden ze gebracht... ik zal morgen nieuwe foto's maken van de tuin zoals hij er nu bij ligt...

Begint nu eindelijk schot in te komen... eindelijk....
  zondag 10 mei 2009 @ 22:15:51 #79
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_68886851
effe weer een update met foto's!!

de hele tuin is leeg, gisteren zand afgevoerd en nieuw zand aangevoerd voor het terras... de stenen op de foto;s zijn de stenen die in het terras komen, morgen ga ik de chinese hardsteen bestellen die we gaan gebruiken voor het pad naar de berging toe... schoonpa gaat deze week naar de keienlegger bellen of hij volgende week tijd heeft en van de week neemt hij alvast een trilplaat mee...

we hadden gisteren een kiep-aanhanger geleend... dat werkt goed.... echt een aanrader.... totaal gisteren 6 kuub zand versjouwd gisteren met 3 man en 1 vrouw....

hier de pics:

hier nog met de stoeptegels erin...

en zo ligt het er nu dus bij....

eindelijk flink wat vooruitgang...

pa en schoonpa bedankt!!!!
pi_68894847
heb je ook al een idee hoe je da tuin gaat inrichten/ wordt het weer een strak weggetje naar achteren of laat je het speels lopen?
en heb je ene voorbeeld van de chineze tegels? ik ga mijn tuin volgend jaar heerinrichten ,vandaar mijn vraag
  maandag 11 mei 2009 @ 15:03:29 #81
910 Barbie
Graduated Fool
pi_68906051
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat, .
When I rush it hits me
pi_68914787
quote:
Op maandag 11 mei 2009 08:56 schreef Charisma het volgende:
heb je ook al een idee hoe je da tuin gaat inrichten/ wordt het weer een strak weggetje naar achteren of laat je het speels lopen?
en heb je ene voorbeeld van de chineze tegels? ik ga mijn tuin volgend jaar heerinrichten ,vandaar mijn vraag
de tegels die er komen zijn 60x60x3cm, deze komen 30cm van elkaar af te liggen en daar tussen komt dan gras, achter waar het terras bij komt gaan de tegels gewoon door zeg maar, 1 steen van het terras is 30cm breed dus als het goed is moet het mooi op elkaar aansluiten... ik heb wel een ontwerp maar niet digitaal....

morgen ga ik de tegels ophalen als het goed is, ze zijn gewoon op voorraad en de prijs valt ook nog zat mee vind ik....

er komen ook LEDlampen in de tegels, deze ga ik er nog in boren... niet in elke tegel anders komen dadelijk de F16's hier wat te laag over aangezien we dicht bij volkel wonen...
pi_68914807
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:03 schreef Barbie het volgende:
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat, .
ik ook...
pi_68968682
Gisteren voor 450 kilo aan hardstenen tegels gehaald, zijn er maar 15 maar wegen ca 30 kilo per stuk, heb ze voor een mooi prijsje meegekregen vind ik zelf, gisterenavond een boor besteld voor de gaten voor de lampjes te boren... hoop dat die snel binnen is, dan kan ik ze erin maken...

LED lampen waren deze week in de aanbieding dus ook meteen maar effe gehaald
pi_68995079
wat een kuttopic eigenlijk.... 5200 views en 83 oh wacht, 84 reacties nu...

en zit nog steeds op die kutboor te wachten....
pi_69027637
en dan hier weer een update in mijn welkijkenmaarnietreagerentopic...

vandaag is de boor binnen gekomen dus meteen effe aan de slag gegaan...

effe een snelle how-to... gaten boren in natuursteen....

men neme een accuschroefboormachine en een tegelboor van www.tegelboor.nl. overigens ook te koop bij de bouwmaat zag ik vandaag...

Men maken een mal met daarin de juiste diameter van de boor, de boor is namelijk niet voorzien van centreerboor en om krassen te voorkomen in je nieuwe tegels kan je dus beter maar effe een mal maken...

Alvorens je de mal vast gaat zetten eerst even het midden uitmeten op de tegels en een kruiske zetten... ik heb schilderstape gebruikt en een gewone pen, dit was afdoende...

Daarna de mal op de tegel gelegd en vast gezet met lijmklemmen, wel goed kijken waar het midden is uiteraard...

Daarna kan het boren beginnen... de boor moet wel gekoeld worden en het boorselzooitje moet afgevoerd worden dus effe met de tuinslang zorgen dat het water blijft stromen en dan komt alles goed... boormachine op langzaamste stand zetten en geen druk uitoefenen, de boor het werk laten doen...

in mijn geval heb ik van 2 kanten moeten boren omdat de tegel te dik was voor de boor, gewoon een kwestie van de tegel effe omdraaien en dan weer effe midden afmeten, mal erop zetten etc etc

en dan krijg je een ga als resultaat:

eerst geen gat...

toen zat er een lampje in....

en toen brande het lampje nog ook....

zaterdag doe ik de 7 overige tegels, begint zo te regenen hier denk ik.....
  donderdag 14 mei 2009 @ 19:58:36 #87
910 Barbie
Graduated Fool
pi_69027807
Hee, mooie coole tegels, TheOneAndOnly!
When I rush it hits me
pi_69028031
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 19:58 schreef Barbie het volgende:
Hee, mooie coole tegels, TheOneAndOnly!
thx... ze hebben er nog meer....
  donderdag 14 mei 2009 @ 20:06:19 #89
910 Barbie
Graduated Fool
pi_69028133
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 20:04 schreef TheOneAndOnly het volgende:

thx... ze hebben er nog meer....
450 kilo voor 15 stuks, ik kan er niet eens 1tje dragen, laat maar zitten, .
When I rush it hits me
pi_69089435
MIJN BOOR!!! WAT DOE JE!!!!

hij heeft gehapt in mijn tegel, gevolg: boor is niet meer rond....

heb er toch nog 3 tegels mee kunnen doen en heb ze er nu allemaal in zitten....

vandaag ook een elektrische heggeschaar gekocht en de heg effe flink uitgedunt, zaten ook een dooie stukken in.... ook maar gelijk er uit gehaald, nou maar hopen dat er nog iets gaat groeien.... :S

niet komende week maar de week erop komt de keienlegger.... daarna snel het gras erin en klaar...
pi_69095519

eigenlijk moet ik lachen want ik herken dat : xxx views en weinig reacties.
Tóch worden je klussen gevolgd en herkend: aanpakken en doorgaan.

Je bent/blijft goed bezig.
pi_69096051
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 20:26 schreef AnneX het volgende:

eigenlijk moet ik lachen want ik herken dat : xxx views en weinig reacties.
Tóch worden je klussen gevolgd en herkend: aanpakken en doorgaan.

Je bent/blijft goed bezig.
ja hoop alleen dat het resultaat ook is wat ik ervan verwacht.... blijft toch altijd de vraag als je zelf iets ontwerpt.... ik heb veel verstand van techniek.... maar ontwerpen.... :S

vandaag bij cranenbroek nog advies staan geven....
pi_69436094
ja ja, weer een update...

vanavond zijn de keienleggers aan de gang geweest, ik zelf dus ook, foto's volgen nog, het is nu te donker om foto's te maken, morgen alleen nog de hardstenen tegels leggen en dan is het straatwerk klaar, daarna alles uitruimen en de grond vlak maken, daarna kan het gras erin....

TS is blij!!!!! :D:D:D
  woensdag 27 mei 2009 @ 08:31:12 #94
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_69443893
cool man
om dan toch maar een reactie te geven
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  woensdag 27 mei 2009 @ 08:32:04 #95
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_69443900
ow mên, als ik dit zou zie ben ik echt aan het prutsen geweest met verbouwen
Ecosia
pi_69443941
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 08:32 schreef Jumparound het volgende:
ow mên, als ik dit zou zie ben ik echt aan het prutsen geweest met verbouwen
hoezo?
  woensdag 27 mei 2009 @ 08:40:45 #97
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_69444014
omdat overal waar ik kijk iedereen met vooropgezette plannen lijkt te werken, waar ik de hele boel maar ad hoc bij elkaar heb geprutst

Ik heb hier wat foto's van mijn verbouwing, shit moet ze echt gaan updaten nu)

http://www.sjoerdjump.nl/photoalbum/
Ecosia
pi_69457061
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 08:40 schreef Jumparound het volgende:
omdat overal waar ik kijk iedereen met vooropgezette plannen lijkt te werken, waar ik de hele boel maar ad hoc bij elkaar heb geprutst

Ik heb hier wat foto's van mijn verbouwing, shit moet ze echt gaan updaten nu)

http://www.sjoerdjump.nl/photoalbum/
ik heb ook niet echt opgezette plannen hoor, de tuin hebben we nu eigenlijk gedaan omdat ik begonnen was aan 2 boomstronken uitgraven, ben daarna maar meteen doorgegaan met alles eruit halen....

een maand geleden zouden ze een zoldertrap komen zetten, die zit er dus nog steeds niet in, wil nu eerst de tuin klaar hebben, daarna komt de trap pas....

maar gaat volgens die foto's toch wel aardig, die verbouwing?
pi_69457297
en hier dan de foto's van hoe het er nu bij ligt:

ik ben de dikzak met het witte shirt...

effe steentjes slijpen....

resultaat

nog meer

dicht bij

verder weg....

vanavond de grote tegels nog leggen en dan van de week mijn nieuwe tool uitproberen, een waterpas van uit te vlakken van 1,5m
  woensdag 27 mei 2009 @ 16:07:38 #100
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_69457777
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 15:48 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

ik heb ook niet echt opgezette plannen hoor, de tuin hebben we nu eigenlijk gedaan omdat ik begonnen was aan 2 boomstronken uitgraven, ben daarna maar meteen doorgegaan met alles eruit halen....

een maand geleden zouden ze een zoldertrap komen zetten, die zit er dus nog steeds niet in, wil nu eerst de tuin klaar hebben, daarna komt de trap pas....

maar gaat volgens die foto's toch wel aardig, die verbouwing?
haha, dat gebeurde mij op zolder...
Ach, dit kan wel 1 kamer worden, maar dan moet die kast eruit.
het plafond er dan ook maar uit
die muur eruit
de kasten in de andere kamer eruit
tussenmuur eruit
plafond in andere kamer eruit

tada, een lege ruimte

Het gaat idd wel, bijna klaar gelukkig

Maareh, mooi zo die tuin!
Ecosia
pi_69458269
100!!!!!
  woensdag 27 mei 2009 @ 17:02:26 #102
910 Barbie
Graduated Fool
pi_69459828
Gaat mooi worden, .
When I rush it hits me
  woensdag 27 mei 2009 @ 17:47:45 #103
240982 Superrnova
nieuw nieuw nieuw
pi_69461314
sjieke bedoeling hoor met die grote tegels
pi_69472286
weer effe snel een update...

effe tegels erin tillen....

helaas is het al donker....

morgen nieuwe foto's.....
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:34:04 #105
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_69472322
geinig die spotjes welk merk is het?
Ecosia
pi_69472470
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:34 schreef Jumparound het volgende:
geinig die spotjes welk merk is het?
gamma
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:40:43 #107
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_69472691
ah, oke
dat spul wordt ook steeds beter
ik hoop echt dat ze niet over een jaar de grond uit roesten
Ecosia
pi_69474708
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:40 schreef Jumparound het volgende:
ah, oke
dat spul wordt ook steeds beter
ik hoop echt dat ze niet over een jaar de grond uit roesten
ik heb nog 3 reserve want 1 hebben we er al naar de klote geholpen...

en het lijkt in ieder geval op rvs dus hoop er maar het beste van....
pi_69498978
zoals beloofd nog een fotow:

zo ziet er de tuin nu uit... moet achter nog wel een beetje aanvegen zodat de naden mooi vol zitten....

WTF, check de sexy onderbroek van de buurvrouw.... (van 95)....
  vrijdag 29 mei 2009 @ 15:40:22 #110
910 Barbie
Graduated Fool
pi_69528249
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 18:17 schreef TheOneAndOnly het volgende:
. Gelukkig hangt het een beetje beschut, .
When I rush it hits me
  vrijdag 29 mei 2009 @ 16:30:12 #111
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_69529757
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 18:17 schreef TheOneAndOnly het volgende:
zoals beloofd nog een fotow:

[ afbeelding ]

zo ziet er de tuin nu uit... moet achter nog wel een beetje aanvegen zodat de naden mooi vol zitten....

Dat zijn idd flinke naden
Ecosia
pi_69672094
zand...... Zand............... ZAND................................... ZAAAAAAAAAAAAANNNDDDD, ik hAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATTTTTT ZAAAAAAAAAAAAAAANNNNDDDDD.......

Afgelopen weekend tuin beetje recht getrokken zodat deze ongeveer de goeie hoogte heeft voor het gras..... nou zit ik weer met veels te veel zand over natuurlijk.............

Dus zaterdag maar weer een dagje kruien..... aanhanger is al weer geregeld, wel weer een kiepaanhanger, dat werkt toch best goed, is wel wat duurder maar ja...

hier de pics:

check mijn sexy outfit.....

toen was 1 deel nagenoeg vlak....

en toen lag er dus weer veel te veel zand..... $%^%^$%%&%$%^#$%#$#%$*&)_ schijtzooi......
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:46:15 #113
910 Barbie
Graduated Fool
pi_69911851
Is je zand al weg? Of is het nu weer te weinig? .
When I rush it hits me
pi_69939714
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:46 schreef Barbie het volgende:
Is je zand al weg? Of is het nu weer te weinig? .
er zijn weer 3 volle aanhagners zand uit, heb net een tuinwals gehaald, ga ik dadelijk mee aan de slag, morgen heb ik een dag vrij, dag ga ik zorgen dat de grond vlak is en dan komen zaterdagmiddag de graszoden erin...

oh ja en we hebben ook compost door de grond gedaan...
pi_69975031
zo, vandaag alles vlak gemaakt, morgen komt het gras...

had een tuinwals gehuurd bij de karwei, kom ik thuis, zat mijn id kaart niet meer in mijn beurs... ik bellen, nee hebben ze niet, ik daarna erheen gereden
hebben ze degene die mij dat ding verhuurd had gebeld, nee had ze terug gegeven... gisteren voor sluitingstijd nog een keer gebeld, nee niet gevonden...
vanmorgen daarheen, nee hadden ze nog steeds niet, dus ik aangifte gedaan van vermissing bij de pliesie, daarna naar gemeentehuis, nieuwe aangevraagd, aangezien we binnenkort op vakantie gaan is dat wel nodig.

ga ik net die wals terug brengen eerste wat ik te horen kreeg: oh meneer, uw id kaart lag nog hier!!

dus ik over de zeik... mij beetje op extyra kosten jagen door te zeggen dat ze mijn id kaart niet hebben... bah bah... heb nu voor 20 euro aan cadeaubonnen gekregen...

oh ja, binnen 10 maanden moest mijn id kaart toch verlengd worden...
pi_69996715
en hier dan foto's met gras:

en klaar en sproeien...

* TheOneAndOnly blij is!!

eindelijk een nieuwe tuin en van het stof af..... komende weken effe goed sproeien...
pi_69997039
Nu nog twee van deze mini dingen,

eventueel uitgebreid met deze,

en je bent klaar voor het seizoen.
pi_69997157
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 11:46 schreef klipper het volgende:
Nu nog twee van deze mini dingen,
[ afbeelding ]

eventueel uitgebreid met deze,
[ afbeelding ]
en je bent klaar voor het seizoen.
ik hoorde dat de reservebank van ajax te koop is...

maar wie komt de strepen trekken dan?
  maandag 15 juni 2009 @ 08:09:01 #119
910 Barbie
Graduated Fool
pi_70015611
Jeej, gras!
Wat moet dat een lekker gevoel zijn, op je terras uit zitten kijken op je veldje, .
When I rush it hits me
pi_70581318
jeeeuj, gras vandaag weer eens gemaaid, wat een teringhitte, maar afgelopen week is het niet kapot gegaan onderdanks dat we een week op vakantie geweest zijn, vandaag ook maar even de droogmolen in de grond gehengst, kan daar de was voortaan drogen...
pi_71467522
en weer effe een update...

tijdje niks gedaan in huis maar nu aan het schuurtje begonnen!

reeds gedaan:

schuur leeg gemaakt.
vloer schoon gespoten met hogedrukspuit
nieuwe dorpel erin gemaakt

nog te doen:

vloer stofzuigen
vloer egaliseren
tegels leggen
misschien nog een systeemplafond erin maken
buitenlampen hangen en elektrische installatie verder afmaken in de schuur...
nieuwe schuurdeur erin hangen.

en nu de foto's :

zo was het eerst

effe ouwe dorpel eruit slopen

schoon gespoten met hogedruk

nieuwe dorpel erin gemetseld

oh wa mooi (toch mooier als je het zelf gedaan hebt he... )

pi_72669598
zo zo, tis een tijd geleden maar daar is hij dan weer....

van de week begonnen met het slopen van de overloop want als het goed is is over 2 weken de trap klaar... dan kunnen we eindelijk fatsoenlijk naar de zolder.... de vlizotrap ligt sinds een half uur in de tuin dus nu kunnen we niet meer naar de zolder...

foto's volgen morgen...
  zondag 13 september 2009 @ 01:04:53 #123
910 Barbie
Graduated Fool
pi_72689364
Ben je lekker de zomer doorgekomen in je kersverse tuin? Heb je ook al beplanting?
When I rush it hits me
pi_72691865
quote:
Op zondag 13 september 2009 01:04 schreef Barbie het volgende:
Ben je lekker de zomer doorgekomen in je kersverse tuin? Heb je ook al beplanting?
ja hoor, heb er alleen niet heel vaak gezeten... beplanting staat aan de zijkant, oh nee, dat is onkruid...

doe dit jaar niks meer aan de tuin, nu eerst even de zolder isoleren enzo zodat we niet volle bak hoeven te stoken....
pi_72702174

en daar dan de foto's.... morgen effe een balk halen en wat raveeldragers, daarna kan ik de elektra aanpassen, meteen aansluiting maken voor een rookmelder uiteraard, uitstroken en dan wachten op de trap... daarna eerst vlizo-gat en plafond van overloop dicht maken.

Dan gaat er het volgende gebeuren op zolder:

-Dak isoleren
-Dak afwerken met gipsplaten en deze dichtsmeren en daarna schilderen.
-Ketel verhangen en radiator plaatsen op zolder.
-Kijken bij mensen in de straat of het veel nut heeft om een dakkapel te plaatsen
-Dakkapel of dakramen plaatsen (als een dakkapel te duur is dan 2 dakramen zelf plaatsen)
-Onder gordingen aftimmeren en bergruimte maken, zo ook om de schoorsteen heen.
-Nieuwe elektra op de hele zolder incl data en CAI aansluitingen
-Wasmachine en droger aansluiting op zolder maken, incl dakdoorvoer.
-Deur plaatsen waar nu de doorloop zit.

Op de trap en ketel verhangen na wordt weer alles zelf gedaan....
pi_73048672
Zaterdag komt de trap!!

joehoe!!!!

daarna zal het allemaal wat harder gaan... dadelijk mijn vader effe bellen, hij gaat de ketel verhangen, uiteraard met hulp van TS zelf want de verwarmingsleidingen, gas- en waterleiding en riolering moeten aangepast worden... wil het qua waterleiding zo maken dat de oude leidingen niet meer in gebruik zijn, denk dat dat wel moet lukken met een beetje creativiteit...
pi_73121235
Zo zo, vandaag is de trap gezet, stelde weinig voor, trappenboer had alles goed voorbereid en alles paste meteen, kunnen nu fatsoenlijk naar de zolder, trap is zijn geld nu al waard geweest vind...

Komende week ga ik het gat van de vlizotrap dichtmaken en nieuwe elektra maken op de overloop, dan kan dat plafond alvast dicht, dat oogt al weer meteen anders dan...

Hier zijn de foto's zoals het er nu bij ligt:

pi_73121350
Feli met trap en bereikbare ruimte nu !

Even teruggescrold naar de 1e huisfoto op pag. 1: daar komt flink wat leefruimte bij.
Ga je ook nog een groter dakraam aanbrengen?
pi_73121499
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 11:45 schreef AnneX het volgende:
Feli met trap en bereikbare ruimte nu !

Even teruggescrold naar de 1e huisfoto op pag. 1: daar komt flink wat leefruimte bij.
Ga je ook nog een groter dakraam aanbrengen?
Thx...

Dat weten we nog niet, morgen gaan we kijken bij een dakkapellenboer, misschien wordt het dat wel en anders gaan we idd dakramen plaatsen, waar die ene nu zit komt dan een grotere van 78x98 van velux en op de voorzolder waar de trap zit komt dan een kleinere van 55x78. Daar komen ook de wasmachine en droger te staan...
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:29:49 #130
910 Barbie
Graduated Fool
pi_73123579
Keurige trap hoor, .
When I rush it hits me
pi_73340223
En dan weer een update...

vandaag in de ruimte waar de trap nu uitkomt de planken uitgesloopt en OSB platen neer gelegd want die oude zooi kraakte dat het hoeste, dus effe bij de bouwmaat spullen gehaald, allesdragers zijn niet echt bestand tegen 10 OSB platen kan ik je wel zeggen... :S

hier de pics:

heb de elektra op de overloop al enigszins aangepast, 2 centraaldozen geplaatst, kan er nu ook een rookmelder neer hangen dan...

van de week zolder leeg ruimen want disndag komt er een timmerman kijken voor de dakkapel...

en weet iemand waar ik fok zo raar in beeld heb?

zie het niet als de normale website maar veel on-overzichtelijker...
pi_73340833
mijn fok instellingen stond op baggermodus...
pi_73420868
[edit]

Spam verwijderd; als je wilt adverteren op fok! dan zijn daar hele andere mogelijkheden voor ..

[/edit]

[ Bericht 95% gewijzigd door Vonkenboer op 06-10-2009 16:54:18 ]
pi_73424764

Ga toch weg, Claudia, of koop advertentie ruimte hier op fok...
pi_73429879
heb ik iets gemist???
pi_73655238

zit in de ziektwet, slijmbeursontsteking of zoiets volgens de dokter... heb er pillen voor gekregen dus laalste dagen niet veel gedaan, mijn vader is wel langs geweest om te kijken wat er nodig is om de ketel te verhangen....

wilde komend weekend alvast wat doen aan het leidingwerk maar dat gaat er zo natuurlijk niet van komen....
pi_73660300
Hè jakkes....
Wel rust houden, voor je het weet kan je weken de ziekte wet in, zit je niet op te wachten denk ik...

Sterkte!
pi_73661228
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:57 schreef Oblivion het volgende:
Hè jakkes....
Wel rust houden, voor je het weet kan je weken de ziekte wet in, zit je niet op te wachten denk ik...

Sterkte!
thx, ga morgen denk ik de zolder een beetje opruimen als dat gaat... zoveel ligt er ook weer niet....
pi_73661424
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 21:21 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

thx, ga morgen denk ik de zolder een beetje opruimen als dat gaat... zoveel ligt er ook weer niet....
N-I-E-T doen, gewoon niet doen....
Geef het rust.
pi_73661513
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 21:25 schreef Oblivion het volgende:

[..]

N-I-E-T doen, gewoon niet doen....
Geef het rust.
ik en niks doen...

wilde voor de kerst klaar zijn.... zal wel kerst 2010 worden dan....
pi_73662464
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 21:28 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

ik en niks doen...

wilde voor de kerst klaar zijn.... zal wel kerst 2010 worden dan....
Je denkt dat het wel gaat en als je dan s avonds rustig gaat zitten heb je altijd teveel gedaan.
Huur een paar leuke films, lekker knabbeltjes erbij...
Kom je het weekend wel door.
Rondje bos...
Schetsen maken en lijsten maken van je plannen voor het huis.
Op een stoel gaan zitten en andere mensen het laten doen?
pi_73672076
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 21:51 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Je denkt dat het wel gaat en als je dan s avonds rustig gaat zitten heb je altijd teveel gedaan.
Huur een paar leuke films, lekker knabbeltjes erbij...

Kom je het weekend wel door.
Rondje bos...
Schetsen maken en lijsten maken van je plannen voor het huis.
Op een stoel gaan zitten en andere mensen het laten doen?
knabbels zijn slecht voor mij, was pas begonnen met sporten om mijn buik er enigszins af te krijgen...

bos is te ver weg...
fiets misschien wel naar de praxis, effe kijken wat ze daar allemaal hebben...

schetsen zitten al in mijn hoofd

er zijn hier geen andere mensen, alleen de buren maar daar zijn we niet bepaald goed mee bevriend... en dat zal ook nooit gebeuren...
  Moderator zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:23:49 #143
92034 crew  Vonkenboer
pi_73773170
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:36 schreef TheOneAndOnly het volgende:

zit in de ziektwet, slijmbeursontsteking of zoiets volgens de dokter... heb er pillen voor gekregen dus laalste dagen niet veel gedaan, mijn vader is wel langs geweest om te kijken wat er nodig is om de ketel te verhangen....

wilde komend weekend alvast wat doen aan het leidingwerk maar dat gaat er zo natuurlijk niet van komen....
Gefeliciteerd, mijn vader heeft dit op het moment ook ! Aan de ene arm is hij pas geopereerd en aan de andere kant heeft hij nu die ontsteking
pi_73773981
ik zit in één ruk je topic door te lezen, goed bezig man, respect!

ik overweeg zelf een huis te kopen, tis in goede staat, maar hopeloos verouderd. Beetje chickenshit of ik het zelf allemaal wel kan, maar ga het natuurlijk wel proberen. Ik blijf je volgen, misschien steek ik er nog iets van op

mag ik je trouwens vragen wat je voor die trap naar zolder hebt betaald? daar moeten wij ook mee aan de slag en ik heb geen flauw idee....
pi_73777817
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 11:11 schreef PatriotOnline het volgende:
ik zit in één ruk je topic door te lezen, goed bezig man, respect!

ik overweeg zelf een huis te kopen, tis in goede staat, maar hopeloos verouderd. Beetje chickenshit of ik het zelf allemaal wel kan, maar ga het natuurlijk wel proberen. Ik blijf je volgen, misschien steek ik er nog iets van op

mag ik je trouwens vragen wat je voor die trap naar zolder hebt betaald? daar moeten wij ook mee aan de slag en ik heb geen flauw idee....
Als je het niet probeert zul je het nooit weten en laten doen kan altijd nog na zelf een poging gedaan te hebben...

voor de trap hebben we 820 euro betaald incl plaatsen, voor het gat moesten we zelf zorgen dus heb zelf raveeldragers en een balk gehaald en deze erin getjopt, heb er wel een reciprozaag voor gehaald want dat werkt toch wel makkelijker....
pi_73777847
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 10:23 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, mijn vader heeft dit op het moment ook ! Aan de ene arm is hij pas geopereerd en aan de andere kant heeft hij nu die ontsteking

das minder ja... dan ben je helemaal uitgebonjourd....

met mij gaat het overigens al wel iets beter, zal wel door de pijnstillers komen...
pi_73781913
effe paar foto;s van de zolder zoals die er nu bij ligt/hangt/staat:

ketel hangt gelukkig niet in de weg...
pi_73782002
zou 5 cm glaswol genoeg zijn voor wat isolatie trouwens?
pi_73786499
Ik kan het dit dus echt niet lezen, met zoveel cijfertjes en abracadabra erin, maar hier moet het ergens staan:

http://huis-en-tuin.infon(...)e-lambda-waarde.html

pi_73789221
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 19:57 schreef Oblivion het volgende:
Ik kan het dit dus echt niet lezen, met zoveel cijfertjes en abracadabra erin, maar hier moet het ergens staan:

http://huis-en-tuin.infon(...)e-lambda-waarde.html

amai amai he... ik heb er een keer overheen gekeken maar hou het denk ik toch bij 5cm, ligt eraan wat de dakkapel kost, als die doorgaat hebben we toch al meer ruimte.... dus dan is 8 makkelijker te doen ivm verloren ruimte...
pi_73896053
vandaag weer wat gehobbiet, afvoer voor de zolder gemaakt, onder de ketel en waar de wasmachine moet komen... van de week wat gaten maken naar de benedenverdieping en dan alles verder door leggen naar waar het moet komen... als het goed is kan ik morgen bij mijn pa alupex pijp gaan halen, die ga ik gebruiken voor de verwarming....
pi_74158903
vandaag vol goede moed begonnen aan de waterleidingen, echter was mijn boor net te dun...

normaal zorg ik altijd goed voor mezelf qua gereedschap van de baas, nou moet ik wachten tot morgen om verder te gaan...

heb wel offertes gehad voor dakkapellen en waarschijnlijk wordt het dat, mits de gemeente niet te moeilijk doet ivm vergunning....
  woensdag 28 oktober 2009 @ 19:32:03 #153
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_74160595
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:47 schreef TheOneAndOnly het volgende:
vandaag vol goede moed begonnen aan de waterleidingen, echter was mijn boor net te dun...

normaal zorg ik altijd goed voor mezelf qua gereedschap van de baas, nou moet ik wachten tot morgen om verder te gaan...

heb wel offertes gehad voor dakkapellen en waarschijnlijk wordt het dat, mits de gemeente niet te moeilijk doet ivm vergunning....
Heerlijk die voelbare frustratie.

Succes morgen !
Big mouth strikes again
pi_74161595
ja idd, nou ben ik weer helemaal ge-demontiveerd.... daarom heb ik maar weer wat flessen bier gepakt, normaal doe ik dat na het klussen, nu kan ik de hele avond zuipen...
pi_74165563
Morgen weer een dag!
pi_74430765
hier weer een update, heb weinig meer gedaan ivm storingsdienst (meestal als ik wil beginnen gaat de telefoon, doe ik niks belt er niemand... iets van wet van murphy ofzo....

vandaag wel naar gemeentehuis geweest om te kijken of ik een bouwvergunning nodig heb voor een dakkapel, de nok van ons dak is namelijk niet zo hoog, 2,60 ofzo vanaf de vloer van de zolder, schijnbaar moet je 50cm uit de nok blijven dus ik heb wat tekeningen gemaakt en formulieren ingevuld en dan gaat er iemand beoordelen of ik een vergunning nodig heb ofzo... kost weer meer tijd...
pi_74697644
dakkapel gaat niet door.... moet een bouwvergunning aanvragen incl tekeningen etc dus dat kost weer extra pietermannen... dus ik zet er gewoon een paar dakramen in...

vandaag enkele buizen van de meterkast naar de zolder gelegd, zolder komt samen met de vandaag gehangen straalkachel in de badkamer op een eigen eindgroep te zitten in de meterkast, anders zit dadelijk de complete bovenverdieping op 1 groep...

in de kerstvakantie komt mijn vader de ketel verhangen.... dus heb ik nog mooi de tijd om alles voor te bereiden, stalen buis voor de CV leidingen leggen enzo.... waterleidingen en riolering zijn al bijna klaar....
pi_75313853
ja ja, eindelijk weer wat nieuws...

ben begonnen met het isoleren van het dak, wat een kudtwerk is dat... maar ja, zal toch moeten gebeuren, hier onder enkele foto's:

Zeg TS, waarom heb je stukken overgeslagen?

antwoord: op die plaatsen moeten nog 2 dakdoorvoeren en een dakraam komen, die maak ik er eerst in en dan maak ik pas alles dicht.

en die ketel gaat in de week na kerst verhangen worden naar waar ik nu aan het isoleren ben, daar is 1 van de dakdoorvoeren voor... de andere dakdoorvoer is voor de wasdroger die op zolder komt te staan...

en het dakraam is voor licht..
pi_75583802
afgelopen weekend de "grote" kamer voor een groot deel geisoleerd, morgen ga ik een dakraam inbouwen, ben benieuwd hoelang ik er over doe... een velux C02 van 55x78...
  zondag 13 december 2009 @ 18:40:45 #160
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_75585466
Oe, dat lijkt me een leuke klus, geeft veel voldoening als je klaar bent
Lekker licht dan ineens.
Succes morgen, hoop dat het weer mee zit!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_75585653
quote:
Op zondag 13 december 2009 18:40 schreef BBQ-kip het volgende:
Oe, dat lijkt me een leuke klus, geeft veel voldoening als je klaar bent
Lekker licht dan ineens.
Succes morgen, hoop dat het weer mee zit!
droog maar koud denk ik.... brrrrr

heb weleens eerder zo een raam ingebouwd echter was die groter, kon je makkelijker naar buiten, raam wat ik nu heb is maar 55x78cm... hoop dat mijn kop door dat gat past....
  zondag 13 december 2009 @ 18:53:07 #162
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_75585856
Oh, vandaar dat er een rijtje puntjes achter de afmetingen stonden
Wij willen dit voorjaar/zomer (of later als we het, zoals veel dingen, uitstellen ) een dakraam op zolder, waar de droger staat. Bovendien geeft echt echt een bak licht, terwijl we nu altijd een lamp aan moeten doen daar.
Zal voor je duimen dat je een lekker zonnetje hebt en dat je koppie erdoor past
En vanavond veel selderij eten, werkt vochtafdrijvend
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_75586121
geeft idd veel licht, ben ook benieuwd hoeveel licht er morgen binnen komt..,

in het vorige huis heb ik meteen een verduisteringsgordijn gekocht toen we klaar waren met het raam...

hoe groot willen jullie em?
  zondag 13 december 2009 @ 19:14:28 #164
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_75586550
Ik zat te denken aan ongeveer de grootte van die van jullie, maar misschien is één maatje groter dan toch handiger i.v.m. plaatsinggemak (grote hoofden hier )
Idee is dat hij de overloop op de zolder (met droger e.d.) verlicht en naar beneden toe het trapgat lekker lichter maakt.
Het is nu echt zo'n "dark lair" als je naar boven loopt. Er hangt nu een zielig klein peertje dus dat scheelt natuurlijk ook, maar het kan veel beter dan dat in ieder geval.
Ook is het wel fijn om daar een raam open te kunnen doen als de droger aan staat of in de zomer, kan aardig warm worden daar en dan is frisse lucht wel lekker.

Maar goed, vendaag eindelijk gordijnen in de woonkamer opgehangen, volgende week weer een stapje verder en de zolder als laatste hoor
pi_75586877
in de andere ruimte van de zolder komt ook een maatje groter, ik ga een dakdoorvoer door het dak maken voor de droger geen last meer van hitte en vochtigheid die je niet wil dan... misschien iets voor jullie?
  zondag 13 december 2009 @ 19:42:27 #166
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_75587532
Ik heb geen idee wat je bedoelt met een dakdoorvoer
Ik ben een vrouwtje he, ik ben wel handig, maar technisch inzicht heb ik dus niet
Materiaal noem ik ook altijd bijv. een schroef-trek-ding enzo
Ben meer van het kliederwerk, schilderen, gaten dichtsmeren, miepig prutswerk etc.
pi_75588583
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:42 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik heb geen idee wat je bedoelt met een dakdoorvoer
Ik ben een vrouwtje he, ik ben wel handig, maar technisch inzicht heb ik dus niet
Materiaal noem ik ook altijd bijv. een schroef-trek-ding enzo
Ben meer van het kliederwerk, schilderen, gaten dichtsmeren, miepig prutswerk etc.
Gat in dak waar de slang vd droger door kan,toch
  zondag 13 december 2009 @ 20:35:07 #168
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_75589886
Ow, nu ik plaatjes op google images (altijd handig!) zie, snap ik wat je bedoelt.
Vochtafvoer hebben we al opgelost door een slang richting afvoer te maken waardoor we geen condenswater meer uit die bak hoeven te halen.
Echter komt er nog wel warme lucht (muffig, van die stoomlucht) uit en vind ik het licht ook wel een belangrijk punt.
Een dakraam it will be
pi_75592366
quote:
Op zondag 13 december 2009 20:35 schreef BBQ-kip het volgende:
Ow, nu ik plaatjes op google images (altijd handig!) zie, snap ik wat je bedoelt.
Vochtafvoer hebben we al opgelost door een slang richting afvoer te maken waardoor we geen condenswater meer uit die bak hoeven te halen.
Echter komt er nog wel warme lucht (muffig, van die stoomlucht) uit en vind ik het licht ook wel een belangrijk punt.
Een dakraam it will be
voor 70 euro heb je een dakdoorvoer en nooit meer last van vocht/hitte....
  zondag 13 december 2009 @ 21:40:56 #170
248266 heartwork
pi_75593527
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:21 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

voor 70 euro heb je een dakdoorvoer en nooit meer last van vocht/hitte....
Is dat makkelijk te doen dan ? Zelf bedoel ik.
Ik weet niet, maar ik durf geen gat in mn (nu nog) waterdichte dak te maken terwijl ik toch echt zo'n doorvoer nodig heb (badkamerventilatie). Ik dacht er dus aan om deze klus maar uit te geven, maar misschien kan ik het dus toch zelf gaan doen (ben redelijk handig).

Sorry voor het kapen van je topic ts!
Big mouth strikes again
pi_75594255
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:40 schreef heartwork het volgende:

[..]

Is dat makkelijk te doen dan ? Zelf bedoel ik.
Ik weet niet, maar ik durf geen gat in mn (nu nog) waterdichte dak te maken terwijl ik toch echt zo'n doorvoer nodig heb (badkamerventilatie). Ik dacht er dus aan om deze klus maar uit te geven, maar misschien kan ik het dus toch zelf gaan doen (ben redelijk handig).

Sorry voor het kapen van je topic ts!
geeft niet...

volgens mij best zelf te doen, van ubbink heb je lood-doorvoeren, 1 pan eruit halen, gat zagen, loodpan erin, multivent van ubbink door het gat douwen, aan de binnenkant vast purren ofzo en afwerken aan de binnenkant....

http://www.installand.nl/(...)kdoorvoer-zonder-pan

die en dan de loodpan erbij.... past altijd volgens mij vader...

http://www.ventishop.nl/UbiflexHandleiding.pdf

[ Bericht 5% gewijzigd door TheOneAndOnly op 13-12-2009 22:01:17 ]
pi_75615456
Zo, dakraampje is geplaatst, vandaag mee zitten klooien, volgende raam vraag ik hulp bij want in je eentje is het best lastig om te doen.. elke dakpan moet je je kop weer uit het gat halen, verder ging het wel redelijk, beetje gemeten enzo.... had misschien wel sneller gekund maar ja.... zit er wel kaarsrecht in nou.... en er komt licht door...
  maandag 14 december 2009 @ 15:57:33 #173
248266 heartwork
pi_75615882
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:55 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

geeft niet...

volgens mij best zelf te doen, van ubbink heb je lood-doorvoeren, 1 pan eruit halen, gat zagen, loodpan erin, multivent van ubbink door het gat douwen, aan de binnenkant vast purren ofzo en afwerken aan de binnenkant....

http://www.installand.nl/(...)kdoorvoer-zonder-pan

die en dan de loodpan erbij.... past altijd volgens mij vader...

http://www.ventishop.nl/UbiflexHandleiding.pdf

Hmm, geen dakpannen voor mij. Heb een plat dak.
Ik ga er eens wat informatie over zoeken, Bedankt voor je links in ieder geval en fijn dat je raam erin zit zeg!
Big mouth strikes again
pi_75620021
zo, effe foto gemaakt zoals je hieronder ziet, ik ben er maar mee opgehouden voor vandaag, mijn vriendin heeft vrijdag trouwens effe met mijn auto een vrachtwagen aan de kant willen duwen... de vrachtwagen heeft gewonnen... ze had de vrachtwagen niet gezien... van de week maar effe naar hans anders denk ik....

maandag 14 december 2009 @ 19:38:13 #175
248266 heartwork
pi_75623855
Och, kleine schade. Bij 'vrachtwagen duwen' denk ik toch aan meer blik en lijfschade. Gelukkig dat je vriendin niets heeft (neem ik zo maar even aan ).

En ziet er goed uit zo!
Heb jij Velux genomen of wat anders? Ik moet ook een nieuw raam gaan plaatsen binnenkort, maar m'n vriend blijft een velux-fan. ook is al zo'n raam 100e duurder... (en daar koop ik dan weer liever een ventilatie shizzle van)
Big mouth strikes again
pi_75624247
vriendin heeft niks, alleen een kwade vriend gehad, ik altijd maar zuinig zijn op die auto en dan dit...

ja dit is een velux, bij de bouwmaat hebben ze tegenwoordig ook velux look-a-likes, zijn we wat goedkoper maar weet niet of dat wat is... ik ben ook wel een velux-fan wat dakramen betreft...

vraag me alleen af of ik een waterkerende manchet had moeten gebruiken....
  maandag 14 december 2009 @ 21:33:51 #177
248266 heartwork
pi_75629377
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:47 schreef TheOneAndOnly het volgende:
vriendin heeft niks, alleen een kwade vriend gehad, ik altijd maar zuinig zijn op die auto en dan dit...

ja dit is een velux, bij de bouwmaat hebben ze tegenwoordig ook velux look-a-likes, zijn we wat goedkoper maar weet niet of dat wat is... ik ben ook wel een velux-fan wat dakramen betreft...

vraag me alleen af of ik een waterkerende manchet had moeten gebruiken....
Haha en zo blijf je bezig he. Ach, het houdt je van de straat.
Misschien dat ik hem dan toch maar zijn zin geef. Velux it is.
Big mouth strikes again
pi_75666684
check mijn timmermans-skills:

en verder ook nog het onderste stukje geisoleerd... alleen in dat stukje zijn al 6 lengtes 22x50mm van 2,4 meter gegaan... gaat hard zo.... vandaag maar weer 4 pakken gehaald, zitten er in totaal al 7 in nu... hoop dat mijn dak het houd...
pi_75808377
vandaag weer wat geisoleerd... later keek ik eens op de slaapkamer die we eerder al opgeknapt hebben, daar zag ik dat de haarscheurtjes die er in zaten iets erger geworden zijn en dat er scheurtjes bij gekomen zijn....
pi_79212741
hallo mede-klussers...

ik ben weer begonnen na een pauze van 3 maanden...

vandaag het tweede dakraam erin gemaakt, morgen ga ik 2 dakdoorvoeren in het dak maken en de binnenkant van het dak zo ver mogelijk als kan isoleren, met hemelvaart wordt de ketel verhangen, zou eigenlijk in de kerstvakantie gebeuren maar omdat er sneeuw op het dak lag ging dat niet, voor de dakdoorvoer moet je toch echt het dak op... dat ga ik dus morgen doen...

wel weer mee licht binnen nu... als straks de binnenkant van het dak wit is wordt het hoop ik nog lichter....

oh ja effe een tip: een velux C02 in je uppie inbouwen gaat nog wel, maar een M04 is verstandig om met tweeen te doen, werkt toch makkelijker denk ik, ik heb het vandaag in mijn uppie gedaan maar soms toch staan klootviolen....
pi_79213822
Leuk! (Foto's? )
pi_79219414
die komen nog, vanavond eerst nog een en ander afwerken....
pi_79801152

het lichtplan is klaar!!!! !!!

vandaag wat bezig geweest, folie tegenaan gemaakt en daarna gipsplaten... tis maar goed dat ik dat niet de hele week hoef te doen als werk want dan was ik het zo zat...

op foto ook de nieuwe dakdoorvoer voor de ketel te zien...
pi_79824872
Heb in één ruk je hele topic gelezen/doorgespit! WAUW!
Tvp voor de strakke resultaten! (En tvp lijkt nodig na geschiedenis bekeken te hebben)
  zondag 4 april 2010 @ 12:00:45 #185
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_79928070
gisteren nog effe wat gipsplaten tegenaan geschroefd, wilde er nog een stuk of 10 bij gaan halen maar toen ging de bouwmaat dicht (stond er om 15.02), dus dinsdag maar effe halen en 's avonds er tegenaan schroeven...

heb trouwens ook de naden tussen vloer en muur effe dicht gepurt, had het nog over en zoals het spreekwoord zegt:

kekte er dur, gebruik dan pur...

zonder pur gi ut nie dur....

pur en kit, as ge ut nie meer wit....

Moderator zondag 4 april 2010 @ 13:46:55 #186
92034 crew  Vonkenboer
pi_79930898
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:00 schreef TheOneAndOnly het volgende:
gisteren nog effe wat gipsplaten tegenaan geschroefd, wilde er nog een stuk of 10 bij gaan halen maar toen ging de bouwmaat dicht (stond er om 15.02), dus dinsdag maar effe halen en 's avonds er tegenaan schroeven...

heb trouwens ook de naden tussen vloer en muur effe dicht gepurt, had het nog over en zoals het spreekwoord zegt:

kekte er dur, gebruik dan pur...

zonder pur gi ut nie dur....

pur en kit, as ge ut nie meer wit....

Waar de vakman faalt wordt de purspuit bij gehaald

Is het te ruim ? Dan gebruiken we schuim

[ Bericht 6% gewijzigd door Vonkenboer op 04-04-2010 13:53:36 ]
  maandag 5 april 2010 @ 14:19:35 #187
248266 heartwork
pi_79966711
Die trap ziet er strak uit hoor!
Leuke klus om dat te doen he. Welke hoek heb je? (de hoek van de trap dus)
Big mouth strikes again
pi_79976525
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:19 schreef heartwork het volgende:
Die trap ziet er strak uit hoor!
Leuke klus om dat te doen he. Welke hoek heb je? (de hoek van de trap dus)

weet ik niet, hij gaat omhoog in een ruimte van ca 1mx2m... e dan een halve draai, reken zelf maar uit...

trap hebben we niet zelf gemaakt maar zelf laten zetten...
pi_80056869

ketel bijgevuld.... komt vriendin net naar me toe, plafond en muur van onderliggende slaapkamer nat.... ^%$%^$%^&^%%*&^%%^$%$%&^%&^%&^ op de een of andere manier heeft er nog wat lopen lekken.... kudtzooi.....
  woensdag 7 april 2010 @ 20:39:35 #190
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_80058101
Ah fuck zeg, da's echt balen!
Is er zoveel naast gegaan qua water of is er ergens een lek?
pi_80059127
Ohneee!!! Vers gestuucte muur en plafond... Hoop dat de oorzaak snel te vinden en te verhelpen is!
pi_80063486
Nee, wat *&^*&*&^% zeg! En wat Leonietje zegt: hopelijk is het makkelijk te fixen!
pi_80071511
Ik had de ketel bijgevuld, de bijvulnippel zit bij het drukvat, daar laat ik de slang dan ook altijd aan hangen, als ik dan klaar ben draai ik beide kranen dicht, aan de kant van het drukvak druppelt de slang dan meestal nog effe, zo ook deze keer, dus daar een handdoek omheen gedraaid en verder niks meer aan de hand zou je denken....

Toen mijn vriendin naar me toe kwam ben ik meteen naar de zolder gegaan, vloer was nat uiteraard, meteen begonnen met afdrogen maar gezien de hoeveelheid water kon dit niet alleen uit de slang komen want die is maar ca 1 meter lang, dus zoveel water zit er niet in... Heb alles goed afgedroogd en geen lekkage kunnen zien... dus ik witnie waar het vandaan komt... :S

Vanochtend was de plek al wel aan het drogen maar je blijft het wel zien helaas, ach, over een tijd een keer schilderen en dan zie je het niet meer....

Maar baal er wel van....

Mijn plafond!!! wat doe je!!!!
pi_80071704
Jeetje klote man! Zo zonde
pi_80170831
plafond en muur zijn droog... je ziet het wel maar het stucwerk zit nog goed vast en niks gescheurd ofzo, godzijdank....

over een tijd een keer schilderen en dan zie je er niks meer van (hoop ik)
pi_80174445
Poeh, gelukkig...
pi_80422303
effe kleine update:

vandaag deel van de vloer vervangen, houten plankjes eraf, mooi stookhout van maken, ze kraken nu toch alleen maar, in de plaats daarvoor komt OSB plaat...

van de week ga ik weer verder, de OSB plaat was op... heb nog maar 7 plaatjes nodig...
  zaterdag 1 mei 2010 @ 12:32:21 #198
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_80898857
vloertje verder gelegd vorige week, zit er nu zover in dat het niet verder kan, ketel hangt nu nog in de weg...

deel bij de trap waar voorheen het plafond zat dicht gesmeerd met roodband, ben nu spullen aan het verzamelen (stucadoorsgereedschap) om zelf te gaan stucen, ik ga me er toch eens aan wagen, ik ga topstuc van rigips gebruiken, heb gezien dat het vrij eenvoudig zou zijn...

hoop dat het een beetje lukt....
pi_80899842
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 12:32 schreef TheOneAndOnly het volgende:
vloertje verder gelegd vorige week, zit er nu zover in dat het niet verder kan, ketel hangt nu nog in de weg...

deel bij de trap waar voorheen het plafond zat dicht gesmeerd met roodband, ben nu spullen aan het verzamelen (stucadoorsgereedschap) om zelf te gaan stucen, ik ga me er toch eens aan wagen, ik ga topstuc van rigips gebruiken, heb gezien dat het vrij eenvoudig zou zijn...

hoop dat het een beetje lukt....
Jaaa leuk! Gewoon doen! Zo heb ik gister twee kleine muurtjes met f & f gedaan samen met m'n vader. Was helemaal niet moeilijk en resultaat is echt prima (tot mooi)!
  zaterdag 1 mei 2010 @ 16:45:31 #200
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_80905122
vandaag ook effe een mixertje gekocht...

denk dat dat wat beter werkt dan mijn accumachine met zo een verfmenger...

fix en finish heb ik ook weleens mee gewerkt maar dan in de toilet, kleine stukjes muur, best lastig om te doen....
pi_80910918
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 16:45 schreef TheOneAndOnly het volgende:
vandaag ook effe een mixertje gekocht...

[ afbeelding ]

denk dat dat wat beter werkt dan mijn accumachine met zo een verfmenger...

fix en finish heb ik ook weleens mee gewerkt maar dan in de toilet, kleine stukjes muur, best lastig om te doen....
Mij viel het juist heel erg mee! Had gelezen dat het heel moeilijk was, dus misschien dat het daarom mee viel. Waren ook maar kleine stukjes. Maar duurde wel lang hoor...
Ben benieuwd hoe het bij jou wordt!
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:08:44 #202
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_80913113
Ben ook benieuwd of het mij lukt... dennis mulder van woon en klusmagazine (of hoe heette dat ook alweer) lukte het wel goed... en als hij het kan.....

ik heb vanavond beetje zitten klooien voor de benedenverdieping...

Zo is hij nu...

En zo moet hij misschien worden....

Mocht het zijn dat er tzt toch een aanbouw komt, dan wordt alles anders natuurlijk....
pi_80925801
Haha idd als die knakker het kan...!
Ziet er goed uit, die nieuwe opzet! Wel fijn als je niet door de woonkamer binnen hoeft te komen...
  maandag 3 mei 2010 @ 22:19:52 #204
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_80987439
vandaag van die profielen gesteld op de hoeken waar de doorgang is van kleine zolder naar grote zolder, man man wat een kromme schijtmuren zeg... mijn waterpas zegt dat het recht is maar ja.... (dan bedoel ik natuurlijk de profielen)

mijn hele scheldwoordenboek is voorbij gekomen....
pi_80988103
Haha... Hoekprofielen om te stucen bedoel je? Lekker zonder die profielen doen dan...
  maandag 3 mei 2010 @ 22:45:26 #206
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_80988795
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:31 schreef Beijtje het volgende:
Haha... Hoekprofielen om te stucen bedoel je? Lekker zonder die profielen doen dan...

ze zitten er tegen, kostte alleen wel wat moeite om ze recht te krijgen...hoop dat ze recht blijven zitten...
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:53:13 #207
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_81059113
net effe voorgelijmd, vandaag ook effe 4 zakken topstuc gehaald, denk dat dat wel genoeg is voor 2 muren, morgen avond ga ik met de eerste beginnen, dan vrijdagavond 2e muurtje, zaterdag de grote muur....

mijn vriendin vind die primer stinken... vond het eerlijk gezegd wel lekker ruiken...

muren zijn mooi groen nu....
pi_81059553
Spannend!!! Hou ons op de hoogte, ben erg benieuwd!
pi_81104155
&^%&%^*&^&^()(*_)(_)(_)_)(*&^^%#$%#$%#$%#$%

eerste muurtje voor een deel gedaan, had gips precies volgens het boekje aangemaakt maar volgende keer knikker ik er toch heul wat meer water bij... leek wel kauwgom....

edit:

no fucking way dat dat met de aangegeven hoeveelheid water is.... ik had exact 34 liter op 2 zakken maar die zag er dus echt niet zo uit....

ik had een halve muur gehad (circa 20-25 minuten) en ik kon al bijna niks meer met het gips in de kuip....

stelletje oplichters, nou kost het me een zak gips extra....

[ Bericht 63% gewijzigd door TheOneAndOnly op 06-05-2010 21:47:22 ]
pi_81119730
O wat shit zeg. Of toch overstappen naar f & f? Daar klopte het bij mij precies en was echt fijn te verwerken (ook echt heel lang)...
Fototje?
pi_81145164
Geen idee waar ik het moet vragen, dus dan maar hier: hoe kan ik in een spiegel een gat maken, zodat daar een stopcontact doorheen komt?

Iets specifieker:

Het gaat om de Godmorgon Ikea spiegelkast en een Berker 1930 stopcontactje...

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40147646

en

http://www.berker.com/nl/nederland/producten/designs/serie-1930/
  vrijdag 7 mei 2010 @ 20:51:18 #212
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_81151642
of een boor bestellen op http://www.tegelboor.nl/ , daar heb ik ook een boor vandaan om spotjes in chinees hardsteen te maken...

of naar een lokale glasboer gaan, wellicht dat die zoiets heeft... ook keukenboeren willen wel eens zo een boor hebben ivm glazen achterwanden...

effe een update over mijn eigen werk:

morgen ga ik ander gips halen.... zegt dat genoeg? ik bleef maar mixen en mixen en de brokken bleven er maar in zitten, kreeg ze met geen mogelijkheid weg....
pi_81153897
Jezus, wat shit zeg! Dat is altijd zo ^*&%&$ als je net lekker bezig bent en de tijd hebt, maar je spullen werken niet mee...
Ik kan dus f & f aanbevelen, werkte prima bij mij in elk geval. Zaten trouwens ook wat brokjes in, maar die smeerde je zo weg, eenmaal op de muur. (Neem trouwens aan dat je wel schone kuip, mixer, etc. hebt gebruikt? En het gips hebt laten "drinken" voordat je ging mixen? En op hoogste toerental gemixt hebt? )
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:33:55 #214
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_81154296
alles precies gedaan zoals dennis het op youtube verteld....

ik heb zelfs speciaal een grote mixer gekocht....

alles was goed schoon, zelfs nieuwe kuip gekocht, mixer nog extra schoon gemaakt van tevoren, water in de kuip gedaan, gips erbij, minuut of 5 laten drinken, daarna aan het mixen gegaan, moest wel water bijvullen anders werd het dus weer zo een kauwgom als gisteren.... maar de brokken gingen maar niet weg....:(

denk dat ik morgen een zak mp75 ga halen en die eens ga proberen...

sta wel te kloten onder het dak, kan geen fatsoenlijke halen maken met die rei...
pi_81154529
Vreemd ja... Ben benieuwd hoe het met die MP75 gaat, moet wel goed te doen zijn, heeft ook lange verwerkingstijd.
Is het een schuin dak? Wij hebben hier omdat het om kleine muurtjes en dun laagje ging, helemaal geen rei gebruikt, was gelukkig niet nodig.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:49:53 #216
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_81155348
het is de muur tussen de ene ruimte en de andere, maar het dak komt daar op uit... dus zit met die stukken tussen de balken enzo.... mijn vriendin vond het er wel goed uitzien....
pi_81155699
Zou overgaan op de f&f als dat nog kan, dat werkt prima voor de doe het zelver.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 22:19:40 #218
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_81157160
Ik heb de muren hier eerst met goudband gedaan (i.v.m. best grote laagdikte) en dat ging perfect, geen klontjes niks. Toen netjes glad gemaakt met een laagje Fix & Finish en dat bleef klonteren, 2 batches weg moeten gooien omdat ik door de klontjes steeds mijn strak gemaakte muurtje naar de t*****ing streek.
Uiteindelijk een kuipje aangemaakt met volgens de verpakking echt ruim teveel water en toen werkte het redelijk, maar het was toch wel teleurstellend vond ik.
Overigens allebei de soorten gips bij de Bouwmaat gehaald en erop gelet dat het "verse" verpakkingen waren in combi met schone kuip en materialen enzo.

Een klein stukje muur die uit gipsplaten bestond heb ik overigens met stucpasta van Knauf gedaan (dun laagje gefilmd) en dat is wel superspul, dat wordt er heel erg strak. wel een beetje duur voor een grote muur maar voor kleine stukjes en beginners is het prima.

Kun je trouwens niet beter een lekker spackmes gebruiken i.p.v. een rei op stukjes die schuin lopen of met balken, stopcontacten etc? Dat heb ik gedaan, vond ik veel fijner.
De kleine streepjes/randjes die je krijgt door het (alleen) gebruiken van een spackmes kun je later makkelijk wegschuren.

Nou ja, in ieder geval, succes verder!
  zaterdag 8 mei 2010 @ 13:46:20 #219
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_81175572
net weer effe een muur gedaan, ging wel redelijk nu, heb foto's gemaakt maar usb kabel ligt ergens anders...

heb echt lang staan mixen, zaten nog wel wat klontjes in maar was wel goed te doen, hij was nu nog dunner als gisteren, heb er wel wat langs gegooid wat van de spaan af viel, deed het nu ook anders, gewoon de kuip naast me, met troffel gips op spaan gedaan, zonder tussenkomst van raapbord, ging een stuk beter...

oefening baart kunst zullen we maar zeggen...
  zaterdag 8 mei 2010 @ 18:05:22 #220
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_81183765

dat bedoelde ik dus met kuthoekjes....

niet echt de makkelijkste muur om op te oefenen....
pi_81184626
Ziet er heel goed uit! Heb je een schuurmotiefje er in gemaakt of zie ik dat verkeerd? Ik werkte trouwens ook zonder raapbord. Heb je nou anders spul gebruikt of zelfde weer?
pi_81184963
Gaaf, ziet er n beetje uit als onze zolder! Wij zijn met bijna hetzelfde bezig, alleen hebben we het plafond verlaagd, zodat we niet lopen te stoken voor de nok:)

We kwamen er wel achter dat het dak dus niet recht is....
  zondag 9 mei 2010 @ 06:58:04 #223
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_81204045
@Beijtje: ja er zit een schuurmotiefje in maar is niet overal gelijk... wildverband dan he... Heb toch nog 1x hetzelfde gebruikt als de andere muur, ging nu wel een stuk beter, maar moest wel lang mixen, was wel een belasting voor mijn rug, ben langer als gemiddeld en daar wordt haast nooit rekening mee gehouden met lengtes van dingen, heb de hele tijd voorover moeten staan met die mixer in mijn handen, heb al niet zo een sterke rug... volgende keer zet ik iets onder die kuip denk ik...

@JohnB52: onze nok is maar 2,4m hoog dus om dat nog lager te maken zag ik niet zitten...
pi_81210653
Wie wil even helpen zoeken?

Ik zoek n ventilator voor in de badkamer en toilet, maar dan eentje die je op een 9V blokje aan kan sluiten, stroomdraden door het plafond trekken heb ik weinig zin in...

Of heeft iemand nog n andere suggestie?
pi_81231026
quote:
Op zondag 9 mei 2010 06:58 schreef TheOneAndOnly het volgende:
@Beijtje: ja er zit een schuurmotiefje in maar is niet overal gelijk... wildverband dan he... Heb toch nog 1x hetzelfde gebruikt als de andere muur, ging nu wel een stuk beter, maar moest wel lang mixen, was wel een belasting voor mijn rug, ben langer als gemiddeld en daar wordt haast nooit rekening mee gehouden met lengtes van dingen, heb de hele tijd voorover moeten staan met die mixer in mijn handen, heb al niet zo een sterke rug... volgende keer zet ik iets onder die kuip denk ik...

@JohnB52: onze nok is maar 2,4m hoog dus om dat nog lager te maken zag ik niet zitten...
O gelukkig ging het nu beter! Vervelend van het mixen, een sterkere mixer/boormachine gebruiken misschien?
pi_81231839
Heb je op de houdbaarheidsdatum gelet van je zakken gips? De bouwmarktzakken willen daar nog wel eens tegen aan zitten en dan heb je allerlei kwaaltjes zoals je hebt beschreven. Ik heb weleens 2 verschillende kleuren roodband gehad, grijs/witkleurig en leemkleurig.
  maandag 10 mei 2010 @ 07:10:38 #227
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_81241006
quote:
Op zondag 9 mei 2010 22:15 schreef Beijtje het volgende:

[..]

O gelukkig ging het nu beter! Vervelend van het mixen, een sterkere mixer/boormachine gebruiken misschien?
nog sterker? deze is al 1200 watt.... heb er een redelijk grote mixer opzitten van 120mm...bij de bouwmaat hebben ze nog maar 1 grotere... 140mm

[ Bericht 6% gewijzigd door TheOneAndOnly op 10-05-2010 07:16:30 ]
  maandag 10 mei 2010 @ 07:15:51 #228
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_81241025
quote:
Op zondag 9 mei 2010 22:31 schreef Marsepein het volgende:
Heb je op de houdbaarheidsdatum gelet van je zakken gips? De bouwmarktzakken willen daar nog wel eens tegen aan zitten en dan heb je allerlei kwaaltjes zoals je hebt beschreven. Ik heb weleens 2 verschillende kleuren roodband gehad, grijs/witkleurig en leemkleurig.

heb ik ook op gelet, mijn zakken waren houdbaar tot maart 2011, voorheen lagen er ook nog zakken die houdbaar waren tot oktober 2010, dus die zou ik zowiezo al niet gekocht hebben...

het begint nu pas echt goed te drogen, droogt wel spierwit op...

Heb de muur waar de ketel komt te hangen niet gestuct omdat ik bang was dat dat niet op tiojd droog zou zijn.
Omdat het klote is om te stucen als er verwarmingsleidingen over de muur lopen heb ik besloten om een MDF 18mm strook van 15a20cm breed horizontaal op de muur te zetten, daar kan ik dan van de week de leidingen tegenaan monteren en nog een goot erop zetten voor de elektra, schilder ik dan naderhand wel wit natuurlijk...

en kan er daarna mooi tegenaan stucen...
  vrijdag 14 mei 2010 @ 22:24:47 #229
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_81437658
ketel is verhangen, waterleidingen zijn vernieuwd...

wat een werk zeg, vele vele dank aan mijn vader, zonder hem was dit nooit gelukt!!!!

nou maar hopen dat alles lekkage vrij blijft....
pi_81440063
Goed zeg! Fototje?
pi_81457345

mijn eigen kunstwerk in keukenkastje...

Zo ziet het er nu uit in de wc beneden...

en zo ook, komt tzt een inbouwplee...

meterkast... lekt nu nog een beetje, dadelijk effe wat aan doen...

inbouwkast op de overloop gebruikt als technische schacht...

daar hing de ketel...

daar hangt ie nu....

radiator op zolder erbij gezet....

drukvat komt straks in de kast...

dat was het wel zo ongeveer...
pi_81463649
Toe maar, veel werk verzet!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:51:06 #233
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_81598611
Gisteren de wasmachine en wasdroger naar de zolder verhuist, dacht dat het hele huis wel zou gaan trillen als de wasmachine zou gaan centrifugeren, gelukkig was dat niet het geval... Ik had verhalen op internet gelezen en die waren niet mis... Huizen die zowat stonden te shaken....

Verder eigenlijk geen zak meer uitgevoerd....
pi_81948500
En, hoe is het hier inmiddels? Nog meer gestuct soms?
pi_81986431
Nope, niks meer gedaan, geen tijd meer gehad ivm weekendje weg, cursus, karweitjes voor andere mensen enzo....

komend weekend ook geen tijd ivm karweitje bij andere mensen en krijgen mensen op bezoek....

leuk, klussen in je eigen huis...
pi_81989214
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:45 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Nope, niks meer gedaan, geen tijd meer gehad ivm weekendje weg, cursus, karweitjes voor andere mensen enzo....

komend weekend ook geen tijd ivm karweitje bij andere mensen en krijgen mensen op bezoek....

leuk, klussen in je eigen huis...
Ik ken dat (al ligt het bij mij niet zozeer aan klussen bij anderen als wel aan andere sociale verplichtingen)... Eigenlijk zou je gewoon een week vrij moeten nemen ofzo, maarja das ook weer een beetje zonde van de vakantiedagen als je dat te vaak doet...
pi_86574722
heuy update!!!!!

na laatste post ben ik in de ziektewet gekomen met nek/rugklachten... nou gaat het wel weer...

Durfde niet eerder te beginnen op zolder vanwege rare houdingen enzo maar vandaag toch onderhand weer eens wat gedaan, heb 1 van de onderste kanten onder het dak geisoleerd, kunnen nu gipsplaten tegenaan, van de week eerst de andere kant nog gipsplaat-klaar maken zodat het niet meer waait op zolder... :')

oh ja, ook nog de manometer van de ketel vervangen, deze bleef nadat hij verhangen was op 0 staan, nu geeft hij wel weer de juiste waarde aan...
pi_86577372
Jeeej update! Wat vervelend van de nek- en rugklachten. Fijn dat je nu weer aan de slag kan!
pi_86578171
Kan nog niet volledig alles doen en niet teveel achter elkaar maar wel wat...

Dan is de zolder in ieder geval geisoleerd voor de winter... werkt wat fijner in de winter zonder dat het met -3 door zolder waait... :')

Vandaag beetje dicht gemaakt... mijn favo gereedschap ligt er nog... :P

Dakdoorvoer die er nog af moet...

Washoek

Vakwerk van een electricien... :')

[ Bericht 59% gewijzigd door TheOneAndOnly op 18-09-2010 19:28:17 ]
pi_86829454
vandaag nog wat geisoleerd en gipsplaten geschroefd... wat is dat een kloteplek zeg, het laagste stukje, zeker als je rugklachten hebt... als je die al niet had dan krijg je ze hier wel van....

dinsdag komt er iemand voor een energielabel, ben benieuwd wat het wordt....
pi_86833444
O, ik zie nu de foto's pas!
Als die van het energielabel komt, betekent dat dat je nu klaar met isoleren van zolder bent? :)
pi_86836972
nee is nog niet klaar, als ik morgen zin heb dan doe ik nog een stuk, moet ook nog een dakdoorvoer eraf halen en dak dicht maken, dan kan dat stuk pas geisoleerd worden...

energielabel is nu gratis, dan zijn we er als de kippen bij he.... :D
  Moderator zaterdag 25 september 2010 @ 19:19:08 #243
92034 crew  Vonkenboer
pi_86838360
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 19:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Dat stopcontact is ook echt weer een gevalletje :|W
dat is nog niet klaar... wordt de voeding van een deel van de zolder... maar ja, ben zelf electricien he, dus dat komt pas als laatste.... :')
pi_88336512
Zo... weer eens een updeet...

Oude dakdoorvoer is er uit, van binnen dat gedeelte geisoleerd en gipsplaten tegenaan gemaakt.

Vandaag onder het dakraam een bergkast gemaakt, nou zijn mijn knieen rot omdat ik de hele dag op mijn knieen moest zitten... :')

Morgen weer verder, nog 2 gipsplaatjes in de grote kamer en naden dicht smeren en alle randen rondom dicht maken dan kan ik daar ook een kast gaan maken..

Foto;s volgen nog... nu geen zin meer in...
pi_88403277
vandaag aan de andere kant nog een kast gemaakt:

radiator komt nog een radiarkastje omheen...

dakdoorvoer en 2 gaten in de schoorsteen dicht gemaakt... ik ga de schoorsteen betimmeren en dan met gipsplaten afwerken...

Het begint eindelijk iets te worden nu... Mijn week vakantie toch nog goed besteed... :')
pi_92689244
zo zo... dat is lang geleden...

vanwege:

-rugklachten
-storingsdiensten
-ontstoken pees in schouder
-wintersport

weinig kunnen doen...
nu laatste tijd toch wat vorderingen gemaakt, vandaag radiatorombouw gemaakt en aan de plinten begonnen... zal binnenkort wat foto's plaatsen...

:)
pi_92690737
Dat klinkt echt als enorm veel pech! Bah, hoop dat de wintersport leuk was en dat je er weer zin in hebt.
En dat wij foto's krijgen :P
  Moderator zondag 13 februari 2011 @ 11:05:23 #250
92034 crew  Vonkenboer
pi_92709468
Poeh, dat klinkt niet fijn ! Dat zijn nou niet bepaald dingen in het leven waarvan je nou geniet (behalve wintersport ;) !)

Lichamelijk dus al aardig weer wat opgeknapt ?
pi_93757856
En dan nu tijd voor wat fotootjes...

Ik heb rond de wasmachine en droger een en ander betimmert, dan zie je de ketel ook niet meer, voor de wasmachine en droger komt nog een gordijn zodat je die ook niet meer ziet als ze niet gebruikt worden...

pi_94326710
effe update,

laatste muurtje net gestuct, ben aan het wachten tot ik met het spackmes rond mag... nog 10 minuutjes volgens de gebruiksaanwijzing... hoop over een maand klaar te zijn met alles....
  zaterdag 19 maart 2011 @ 15:31:48 #253
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_94335053
Wat goed zeg! En wat werk je netjes!
Dat wordt hartstikke prachtig *O*
Heb je al een idee qua kleurstelling (<-- ja ik ben een vrouw he :P)
pi_94372852
thx, alleen het stucwerk had iets netter gemogen.... maar ja, ik ben geen stucadoor en ik kijk te nauw...

we weten al wat het wordt, alles jan de bouvier-wit... wellicht dat we daarna 1 muur een andere kleur geven... de tapijt-kleur weten we nog niet...
pi_100684533
Zo zo...

effe een updateje....

Helaas werkt mijn gezondheid niet echt mee, ik ben laatst bij de reumatoloog geweest en blijkbaar heb ik de ziekte van bechterew... had al wat jaren last van mijn rug, een jaar of 11 pas...
Denk dat het dat al die tijd geweest is, was nu wel te zien op rontgenfoto, helaas is het in nederland nogal moeilijk om doorgestuurd te worden naar een specialist, de huisarts stuurt je liever naar huis met een paar pillen en de woorden: het zal wel stress zijn...

Maar goed, effe over het werk nu...

Tussen de pijnen enzo door heb ik nog wel een en ander gedaan op zolder, vandaag gipsplaten getext, uiteraard moeten die 2x dus morgen nog een keertje... vandaag vloerbedekking uitgezocht, dat wordt een taupe-kleurig vloerbedekking met ondertapijt, dus lekker zacht aan de voetjes...

Ik zal van de week effe foto's maken hoe het er nu bij hangt/ligt/staat allemaal....
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:16:58 #256
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_100684823
Ah, da's geen mooie diagnose... hoop dat je een goeie fysio hebt/krijgt daar in de buurt.
Bechterew komt (gelukkig) niet al teveel voor, dus zoek wel een fysio die wat ervaring heeft.

Ben benieuwd hoe de vorderingen eruit zien, knap dat jullie toch steeds weer door gaan, ook ondanks tegenslagen.
pi_100980912
vrijdag komt de vloerbedekking dus vrijdagavond nieuwe foto's....

heb nu geen zin om foto's te maken van de bende boven... :P
pi_101047452
toch effe wat fotootjes gemaakt:

zoals jullie zien toch nog wel wat afwerkpuntjes... :P
pi_101390982
En nu met vloerbedekking:

Ze zouden eigenlijk afgelopen vrijdag komen maar ze belden 's morgens af... weg snipperdag...
Ik heb in mijn leven 2x tapijt laten leggen en 2x kost het me een snipperdag voor jan l*l... :')

Helaas is de naad tussen de gipsplaten toch ietsjes gaan scheuren, wel vreemd dat het vulmiddel er inmiddels een jaar tussen zit en het pas gaat scheuren als het gesaust is... als ik dat geweten had dan had ik er meteen glasvezelbehang tegenaan gedaan...
pi_101391024
wat een schijtkwaliteit foto's eigenlijk.... :')
pi_109737599
Zooooo, vandaag weer eens wat gedaan.... ben met de laatste slaapkamer bezig, kamer gestript en metal stud gezet laatste maanden...

Volgende is er in ieder geval gedaan:

en:

en:

de deur die dicht is die is eruit en het kozijn wat je ziet heb ik er inmiddels uit gesloopt en een nieuw kozijn erin gezet wat iets lager zit, voorheen zat er een dorpel onder van het oude washok en de draairichting is verandert...

Maar ben nu dus weer bezig met het opbouwen...
  zaterdag 31 maart 2012 @ 20:18:38 #262
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_109739465
Nice! Knap dat je nog zo enorm bezig bent! _O_
Ben benieuwd hoe mooi dit weer wordt :)
pi_109739705
Geweldig topic dit. Te herkenbaar allemaal.
pi_109823790
Vandaag begonnen met plfond uitstroken voor gipsplafond... mooi roterende laser van het werk meegenomen... allen jammer dat de balken zo krom zijn als een hoepel... morgen extra vulplaatjes halen... mooi recht plafond dan...
pi_109956093
Zo, het uitstrookwerk zit erin, oude stroken eruit, elektra vandaag int plafond gemaakt, zaterdag nog wat inbouwdozen erin butsen en een stukske sleuven frezen...

zal maar zorgen dat het ooit af komt anders staat die klusneger binnenkort op de stoep met help mijn man is klusser... :')
pi_109956955
Picturetime!!

Vloertje ligt er al efkes in maar ja...

Voorzetwandje, als de buurman staat te pissen hoef ik dat natuurlijk niet te horen...

Vandaag effe erin geflanst... :')

Nieuw kozijn en de deur die dicht gemaakt is...
pi_116114573
Effe een update na weet ik hoelang...

Gisteren heeft de stucadoor een en ander voorgelijmd, donderdag en vrijdag gaat er gestuct worden, daarna volgen er nieuwe foto's...
pi_116114598
Oh ja, de eerder genoemde buurman is inmiddels ook niet meer... :`)
pi_116123664
ja, dat krijg je met zo'n meerjarenplan :) Knap dat je toch doorzet, klasse.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:58:19 #270
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_116132390
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:59 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Oh ja, de eerder genoemde buurman is inmiddels ook niet meer... :`)
ik moest toch even lachen :@
Maar die heeft het loodje gelegd begrijp ik? Of issie verhuisd?

Ben benieuwd naar je update *O*
Fijn als er gestuct wordt, dat maakt het meteen zo "echt" en bijna af :Y
pi_116137405
Beide bbq-kip, eerst nog verhuist naar ziekenhuis, daar overleden, daarna weer verhuist...

Wat een rust nu bij de buren.... de weduwe is ook een stuk vrolijker, loopt nu te fluiten in de tuin, hadden we nog nooit gehoord... hihi.. en weer een parkeerplaats extra, alleen maar voordelen sinds zijn overlijden eigenlijk...

Idd als stucer geweest is begint het onderhand wat te lijken, daarna vloer erin, plinten en architraven, alles schilderen, nieuwe radiator, elektra afmonteren, zoldertrap schilderen gaat nog een heel werk worden...
pi_116138325
Ik heb even doorgelezen vanaf het begin maar respect dat je het kan. Ik ben zelf a technisch en zal het ook nooit kunnen :9 Maar ziet er goed uit, mag je trots op zijn!
pi_116138473
damn ,
dat jullie dat zo lang volhouden zeg ...
bijna gevalletje " help mijn man is klusser ? " :P
maar werk wat is gedaan ziet er wel goed uit .
pi_116142048
Thx...

John williams komt er hier niet in... zo erg is het hier ook niet... mijn vriendin heeft wel gezegd dat ze dit nooit meer wil... haha...
pi_116143393
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:40 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Thx...

John williams komt er hier niet in... zo erg is het hier ook niet... mijn vriendin heeft wel gezegd dat ze dit nooit meer wil... haha...
ik ben een jaar bezig en vind het al veel te lang duren :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_116145555
Ach, moet toch wat te doen hebben in de verloren uurtjes... :')

Kan nu niks meer doen want eerst moet de stukadoor aan de gang...

Ga nu bestelnummers opzoeken voor schakelmateriaal en een nieuwe radiator...
pi_116237436
Stucadoor is weer aan de gang! Woeiiiiiiiiiii!
pi_116820364
Stucwerk is droog, picturetime!!!

Meteen maar nieuwe radiator gehaald, van de week laminaat besteld, komt als het goed is komende week binnen dus met een beetje geluk kan ik die komend weekend gaan leggen...
pi_116991589
Jeeeuuhhh!!! Morgen komt de lminaat binnen!!
pi_116992661
Geen gebrek aan contactdozen!

Je kan niet alles hebben natuurlijk, maar waarom de leidingen niet in de muur verwerkt?
pi_116993768
Komt gordijn voor... en geen zin om te kloten met de leidingen die de muur inschieten voor de badkamer...

Op andere slaapkamer is het ook en zie je ze ook niet...En ik stoor me er niet aan...

En wandcontactdozen genoeg op deze kamer idd... :P

Heb trouwens ook nog nieuwe deuren gehaald van de week, ik ga een poging wagen om ze er zelf in te hangen, binnenkort effe een schaaf en frees lenen en als de laminaat en plinten er tegenaan zitten dan een poging wagen... bij 4 van de 5 kozijnen zaten al scharnieren dus daar zet ik wel nieuwe in op dezelfde plaats...
pi_117278244
Eindelijk laminaat binnen... zaterdag maar eens leggen dan..
pi_119062119
Vandaag weer een deur afgehangen en in oude deur die gehandhaaft blijft een nieuw slot in gezet en nieuwe klink enzo...

Viel niet mee om een rechte deur in een krom kozijn te krijgen...

Nou ben ik ook nog de scharnieren kwijt voor de laatste deur... van de week maar nieuwe halen dan... :')
pi_119064823
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2011 07:55 schreef TheOneAndOnly het volgende:
En dan nu tijd voor wat fotootjes...

Ik heb rond de wasmachine en droger een en ander betimmert, dan zie je de ketel ook niet meer, voor de wasmachine en droger komt nog een gordijn zodat je die ook niet meer ziet als ze niet gebruikt worden...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Waarom geen deurtje naar je ketel gemaakt in die wand? hoef je ook niet je wasmachine of droger weg te halen als je er bij moet.
pi_119077140
Omdat er een hekje voor staat? Droger weegt 15 kilo, die schuif je zo naar achter en dan heb je alle ruimte...

Ik hoef niet elke week bij mijn ketel te zijn...
pi_120351041
Vandaag weer wat geschuurd en geplamuurd, van de week laatste keer schuren, dan alle naden afkitten en in de grondverf zetten en aflakken, heb 3 weken vakantie nu dus moet toch te doen zijn...

Daarna maar eens een babykamer uit gaan zoeken aangezien men vriendin zwangert is...

:D

Jammer dat ze nu in het ziekenhuis ligt vanwege uitdrogingsverschijnselen...

:(
  zaterdag 15 december 2012 @ 21:09:08 #287
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_120351828
Gefeliciteerd met de zwangerschap *O*
(en beterschap voor je vriendin!)

Hou je ons weer op de hoogte van vorderingen (van de verbouwing :P) als je geverfd hebt? :)
pi_120352325

Laatste foto's zojuist gemaakt...
  zaterdag 15 december 2012 @ 22:29:14 #289
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_120355157
Dat gaat opschieten *O*
pi_120358254
Deuren zelf afgehangen uiteraard...
Gaf wel veel zooi... hihi
  zondag 16 december 2012 @ 00:44:25 #291
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_120360429
Dat lijkt me echt een takkenklus, vooral omdat je maar blijft bijstellen en passen en meten...
Fijn dat dat af is nu!
pi_120365370
Zeker... en al helemaal als de kozijnen krom zijn net als hier...
pi_120681067
Van de week naar verloskundige geweest... in het voorjaar mag ik verder schilderen... :')

Fijn, zo een bouwstop... :')
  Moderator zondag 23 december 2012 @ 19:33:19 #294
92034 crew  Vonkenboer
pi_120683002
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 18:52 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Van de week naar verloskundige geweest... in het voorjaar mag ik verder schilderen... :')

Fijn, zo een bouwstop... :')
Ach, je weet waar je het voor doet *)
pi_123827784
Ja ja, daar is die weer... een update... :')

Afgelopen week flink aan het schilderen geweest, helaas stonden de meubels van de babykamer in de weg dus dan duurt het wat langer en heb beetje moeten plannen met wat ik wanneer ging schilderen ivm de verflucht en zwangere vrouw in huis... :P

Verdieping is nu bijna klaar, van de week gordijnen uitzoeken voor de babykamer, nog wat plakplinten op de vloer leggen, radiator aansluiten, dinsdag over een week komt er iemand kijken om de trap van de begane grond naar 1e verdieping te bekleden met tapijt, als dat klaar is nog wat kleine plekjes op de muren bijwerken met muurverf en dan geloof ik het wel....

Tijd voor foto's:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')