abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65778330
klopt, zie je dan toch niks meer van, morgen gaan we plinten halen, zaterdag er effe tegenaan klappen, bed en kast verhuizen en dan kunnen we er slapen...
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:10:49 #52
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_65908651
Foto's? Ben zo langzamerhand wel benieuwd naar het eindplaatje!
pi_66140124
eindplaatje? haha, klaar is het nog niet maar vandaag wel een hoop gedaan... zoals de kledingkast verhuist, tering wat heeft mijn vriendin veel zooi....

ik zal morgen foto.s maken van het resultaat tot nu toe... ik ben geheel niet ontevreden... heb alles tot nog toe nog zelf gedaan op het stucen na...

ben nu een beetje rond aan het kijken voor een bedrijf wat een vaste trap naar de zolder kan en gaat maken, dat wordt dan het volgende project... ik heb in ieder geval al enkele ideeen hoe we het gaan maken... in ieder geval gaat er ge-isoleerd worden want het is verrekkes kou op zolder....
pi_66211912
nieuwe foto's!!!

de kledingkamer incl zooi (allemaal van mijn vriendin... )

de kledingkamer vn de raamkant uit...

de slaapkamer zonder gordijnen en radiator... gordijnen zijn besteld en radiator wordt binnenkort geschilderd en hermonteerd...

de neukconsole van TheOneAndOnly...
  donderdag 19 februari 2009 @ 09:16:19 #55
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_66225741
error_404 gaat topic oook eens volgen, dit ziet er interessant uit
succes!
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  Moderator donderdag 19 februari 2009 @ 16:51:27 #56
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_66243225
Ziet er prima uit ! TheOneAndOnly
Wat moet er verder eigenlijk allemaal nog gebeuren ?
pi_66244407
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:51 schreef Vonkenboer het volgende:
Ziet er prima uit ! TheOneAndOnly
Wat moet er verder eigenlijk allemaal nog gebeuren ?
thx!

van de slaapkamers:

-radiatoren verven en monteren.
-gordijnen ophangen (als ze binnen zijn, zijn reeds besteld)
-kozijnen van slaapkamerdeuren verven.

verder in huis:

-gehele zolder aanpakken
-slaapkamer 3 opknappen
-badkamer groter maken
-tuin strippen en mooi maken
-tegen die tijd zien we wel weer verder... waarschijnlijk een aanbouw met daarin nieuwe keuken...

maar dan zijn we enkele jaren verder....
pi_66338771
check hier onze nieuwe lamp:

hadden er laatst al 1 gekocht maar die was niet goed vonden we. de middelste lamp hing te hoog en was niet te verstellen, volgens de winkel hoorde dat en waren alle lampen zo... terwijl ze op het plaatje wel allemaal de gelijke hoogte hadden...

bovenstaande is in hoogte vertelbaar en voorzien van touchdimmer....
pi_66340549
Mooie meubelen in je huiskamer zeg!
De lamp steekt lekker af
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_66343741
die kleine tafel gaat nog weg maar ik heb nu geen zin om hem uit lkaar te halen... ben lui vandaag...
pi_66776886
vandaag aan een nieuw project begonnen... de tuin...

had al eerder wat planten eruit gehaald en weg gegooid omdat ik niet zo een planten mens ben.. ...
heb ook de zwerfstenen wat bij elkaar gegooid en de stukken boom die her en der in de tuin lagen... de zwerfstenen zijn er nogal wat, sta er eigenlijk zelf van te kijken...

Iemand enig idee wat ik daar het beste mee kan doen? wil ze liever niet gebruiken in de nieuwe tuin omdat we alleen maar een terras bij willen en de rest van de tuin gras willen....
pi_66941520
en hier de foto's van hoe de tuin er op dit moment uitziet:

tering wat een rotzooi hadden die mensen overal tussen gelegd zeg... bah bah

boomstronken heb ik eigenhandig los gemaakt, dat doe ik dus NOOIT meer... alles met het handje, alleen bijl, zaag en een schop... oh ja, wel elektrisch gereedschap, een radio...

en al die zwerfkeien.... allemaal al 1 keer vast gehad en moet nog een keer.... iemand intresse in die stenen?

de rest mag dan ook meegenomen worden...
  woensdag 11 maart 2009 @ 17:28:12 #63
910 Barbie
Graduated Fool
pi_66941674
Oei, dat is nog wel wat werk, die tuin. Misschien kun je langs de rand een verhoogde border maken en daar de stenen in "verstoppen" ? En dan de rest gras.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_66942817
TS, waar staat je huisje? Mijn ouders zijn altijd op zoek naar keien voor hun rotstuin en vijver, dus misschien als het niet al te ver is?....
pi_66943225
heb net een mail gehad van iemand die ze allemaal wil hebben, moet ze alleen mee helpen opladen dan... nou ja, heb ze toch al een keer vast gehad dus een tweede keer kan ook wel...

idd Barbie, is nog wel wat werk, vijver nog dicht gooien, achter tegen de berging komt nog een terras, moet nog uitgegraven worden en er staat nog een muurtje dat eruit gesloopt moet worden incl fundering... gras er nog uitsteken, nog 1 wortel uitgraven, die rechts in de tuin staat, zit meer onder de grond als er boven... maar wil helemaal niks in de tuin hebben als alleen gras en straatwerk....
pi_67017347
morgen komen ze de keien halen... iemand zin om mee te sjouwen?

vandaag de vijver dicht gegooid met zand... als morgen de keien weg zijn dan komen er nieuwe foto's...

ga nu eerst effe de gordijnen halen, die zijn onderhand klaar...
pi_67043108
en effe weer een update...

nu met gordijnen... vanmorgen effe gehangen..

andere kant van de kamer...

bovenaanzicht van de tuin zoals hij er nu uitziet...

en eentje van onder de veranda...

We hebben trouwens een nestje in de tuin onder de veranda, heb het zelf nog niet gezien maar mijn vriendin kwam dat zojuist vertellen... het nestje zit in een rolgordijn onder de veranda en die blijven daardoor voorlopig dus nog zitten, wilde ze er eigenlijk af halen zodat ze volgende week mee naar de stort kunnen maar gooi ze dan naderhand wel weg...

Zoals je kunt zien zijn er al heel wat planten uit de tuin als je de foto van mijn eerste post ziet... toen het vandaag begon te regenen ben ik er maar weer mee gestopt....
pi_67390487
en effe snel een tussenstand..

zo ziet de tuin er op dit moment uit, wanneer er weer wat veranderd weet ik niet, zit namelijk thuis met rugklachten, al ga ik morgen wel weer beginnen met werken, beetje rustigaan weer aan de gang dus...

gras moet nog afgestoken worden, waar de speciekuip staat ligt nog een hoop siergrind tussen het zand maar ik heb geen zin om het allemaal nog uit te zeven, gaat dus linearecta de aanhanger op en weg naar de stort....

vorige week is de trappenboer geweest... die heeft een open trap voor naar de zolder ingemeten, prijs viel me best mee, moest wel zelf zorgen dat er een gat in het plafond zit dus daar ga ik binnenkort maar mee beginnen dan...

ik hou jullie daarvan op de hoogte uiteraard....
pi_67390572
mw. AnneX is helemaal blij met de gordijnen

Doe je er nog eentje met een gordijn dicht ? om het patroon en kleuren te bewonderen?

Van links naar rechts en van vloer tot plafond.
Dan wordt het ook af, toch ? !

Succes met de rug en de tuin !
pi_67390878

op verzoek met dichte gordijnen...

ja idd van links naar rechts en boven tot onder, vonden we beiden het mooist...

met rug gaat het op zich wel weer, alleen geen onverwachtse bewegingen maken enzo...
pi_67415572
Mooi geworden allemaal complimenten:) Maar die kaars die groene.......bij de gordijnen zou ik daar niet aansteken:).... Veel plezier in jullie mooie huis
Lead, Follow or get Out of my Way !!!
pi_67524949

[ Bericht 100% gewijzigd door wozvraag op 29-03-2009 18:55:57 ]
pi_67524999
??

[ Bericht 100% gewijzigd door wozvraag op 29-03-2009 18:56:37 ]
pi_67525168
quote:
Op zondag 29 maart 2009 18:54 schreef wozvraag het volgende:
??
wat?
pi_67525175
en weer effe een update...

het belangrijkste van de hele verbouwing enzo is ook klaar:

laat het goede weer maar komen!!!

en verder heb ik vandaag nog even leker getuinierd:

hier nog gras....

hier nog een beetje... effe armspieren trainen...

en hier: weg gras!!

binnenkort samen met mijn vader het gat naar de zolder maken voor de nieuwe zoldertrap!
pi_67525216
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 23:49 schreef AndreaW het volgende:
Mooi geworden allemaal complimenten:) Maar die kaars die groene.......bij de gordijnen zou ik daar niet aansteken:).... Veel plezier in jullie mooie huis
die kaarsendingen staan er alleen voor de sier... mijn vriendin doet de styling... ik doe het andere werk...
pi_68403684
en voor de geinteresseerden: ik heb 180a190 stoeptegels over...

30x30cm, kleur grijs, gratis af te halen... ideaal om een tijdelijk pad te leggen bij een nieuwbouwhuis....
pi_68606380
Vandaag straatwerk wezen kopen bij de keienlevenrancier, woensdag worden ze gebracht... ik zal morgen nieuwe foto's maken van de tuin zoals hij er nu bij ligt...

Begint nu eindelijk schot in te komen... eindelijk....
  zondag 10 mei 2009 @ 22:15:51 #79
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_68886851
effe weer een update met foto's!!

de hele tuin is leeg, gisteren zand afgevoerd en nieuw zand aangevoerd voor het terras... de stenen op de foto;s zijn de stenen die in het terras komen, morgen ga ik de chinese hardsteen bestellen die we gaan gebruiken voor het pad naar de berging toe... schoonpa gaat deze week naar de keienlegger bellen of hij volgende week tijd heeft en van de week neemt hij alvast een trilplaat mee...

we hadden gisteren een kiep-aanhanger geleend... dat werkt goed.... echt een aanrader.... totaal gisteren 6 kuub zand versjouwd gisteren met 3 man en 1 vrouw....

hier de pics:

hier nog met de stoeptegels erin...

en zo ligt het er nu dus bij....

eindelijk flink wat vooruitgang...

pa en schoonpa bedankt!!!!
pi_68894847
heb je ook al een idee hoe je da tuin gaat inrichten/ wordt het weer een strak weggetje naar achteren of laat je het speels lopen?
en heb je ene voorbeeld van de chineze tegels? ik ga mijn tuin volgend jaar heerinrichten ,vandaar mijn vraag
  maandag 11 mei 2009 @ 15:03:29 #81
910 Barbie
Graduated Fool
pi_68906051
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat, .
When I rush it hits me
pi_68914787
quote:
Op maandag 11 mei 2009 08:56 schreef Charisma het volgende:
heb je ook al een idee hoe je da tuin gaat inrichten/ wordt het weer een strak weggetje naar achteren of laat je het speels lopen?
en heb je ene voorbeeld van de chineze tegels? ik ga mijn tuin volgend jaar heerinrichten ,vandaar mijn vraag
de tegels die er komen zijn 60x60x3cm, deze komen 30cm van elkaar af te liggen en daar tussen komt dan gras, achter waar het terras bij komt gaan de tegels gewoon door zeg maar, 1 steen van het terras is 30cm breed dus als het goed is moet het mooi op elkaar aansluiten... ik heb wel een ontwerp maar niet digitaal....

morgen ga ik de tegels ophalen als het goed is, ze zijn gewoon op voorraad en de prijs valt ook nog zat mee vind ik....

er komen ook LEDlampen in de tegels, deze ga ik er nog in boren... niet in elke tegel anders komen dadelijk de F16's hier wat te laag over aangezien we dicht bij volkel wonen...
pi_68914807
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:03 schreef Barbie het volgende:
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat, .
ik ook...
pi_68968682
Gisteren voor 450 kilo aan hardstenen tegels gehaald, zijn er maar 15 maar wegen ca 30 kilo per stuk, heb ze voor een mooi prijsje meegekregen vind ik zelf, gisterenavond een boor besteld voor de gaten voor de lampjes te boren... hoop dat die snel binnen is, dan kan ik ze erin maken...

LED lampen waren deze week in de aanbieding dus ook meteen maar effe gehaald
pi_68995079
wat een kuttopic eigenlijk.... 5200 views en 83 oh wacht, 84 reacties nu...

en zit nog steeds op die kutboor te wachten....
pi_69027637
en dan hier weer een update in mijn welkijkenmaarnietreagerentopic...

vandaag is de boor binnen gekomen dus meteen effe aan de slag gegaan...

effe een snelle how-to... gaten boren in natuursteen....

men neme een accuschroefboormachine en een tegelboor van www.tegelboor.nl. overigens ook te koop bij de bouwmaat zag ik vandaag...

Men maken een mal met daarin de juiste diameter van de boor, de boor is namelijk niet voorzien van centreerboor en om krassen te voorkomen in je nieuwe tegels kan je dus beter maar effe een mal maken...

Alvorens je de mal vast gaat zetten eerst even het midden uitmeten op de tegels en een kruiske zetten... ik heb schilderstape gebruikt en een gewone pen, dit was afdoende...

Daarna de mal op de tegel gelegd en vast gezet met lijmklemmen, wel goed kijken waar het midden is uiteraard...

Daarna kan het boren beginnen... de boor moet wel gekoeld worden en het boorselzooitje moet afgevoerd worden dus effe met de tuinslang zorgen dat het water blijft stromen en dan komt alles goed... boormachine op langzaamste stand zetten en geen druk uitoefenen, de boor het werk laten doen...

in mijn geval heb ik van 2 kanten moeten boren omdat de tegel te dik was voor de boor, gewoon een kwestie van de tegel effe omdraaien en dan weer effe midden afmeten, mal erop zetten etc etc

en dan krijg je een ga als resultaat:

eerst geen gat...

toen zat er een lampje in....

en toen brande het lampje nog ook....

zaterdag doe ik de 7 overige tegels, begint zo te regenen hier denk ik.....
  donderdag 14 mei 2009 @ 19:58:36 #87
910 Barbie
Graduated Fool
pi_69027807
Hee, mooie coole tegels, TheOneAndOnly!
When I rush it hits me
pi_69028031
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 19:58 schreef Barbie het volgende:
Hee, mooie coole tegels, TheOneAndOnly!
thx... ze hebben er nog meer....
  donderdag 14 mei 2009 @ 20:06:19 #89
910 Barbie
Graduated Fool
pi_69028133
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 20:04 schreef TheOneAndOnly het volgende:

thx... ze hebben er nog meer....
450 kilo voor 15 stuks, ik kan er niet eens 1tje dragen, laat maar zitten, .
When I rush it hits me
pi_69089435
MIJN BOOR!!! WAT DOE JE!!!!

hij heeft gehapt in mijn tegel, gevolg: boor is niet meer rond....

heb er toch nog 3 tegels mee kunnen doen en heb ze er nu allemaal in zitten....

vandaag ook een elektrische heggeschaar gekocht en de heg effe flink uitgedunt, zaten ook een dooie stukken in.... ook maar gelijk er uit gehaald, nou maar hopen dat er nog iets gaat groeien.... :S

niet komende week maar de week erop komt de keienlegger.... daarna snel het gras erin en klaar...
pi_69095519

eigenlijk moet ik lachen want ik herken dat : xxx views en weinig reacties.
Tóch worden je klussen gevolgd en herkend: aanpakken en doorgaan.

Je bent/blijft goed bezig.
pi_69096051
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 20:26 schreef AnneX het volgende:

eigenlijk moet ik lachen want ik herken dat : xxx views en weinig reacties.
Tóch worden je klussen gevolgd en herkend: aanpakken en doorgaan.

Je bent/blijft goed bezig.
ja hoop alleen dat het resultaat ook is wat ik ervan verwacht.... blijft toch altijd de vraag als je zelf iets ontwerpt.... ik heb veel verstand van techniek.... maar ontwerpen.... :S

vandaag bij cranenbroek nog advies staan geven....
pi_69436094
ja ja, weer een update...

vanavond zijn de keienleggers aan de gang geweest, ik zelf dus ook, foto's volgen nog, het is nu te donker om foto's te maken, morgen alleen nog de hardstenen tegels leggen en dan is het straatwerk klaar, daarna alles uitruimen en de grond vlak maken, daarna kan het gras erin....

TS is blij!!!!! :D:D:D
  woensdag 27 mei 2009 @ 08:31:12 #94
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_69443893
cool man
om dan toch maar een reactie te geven
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  woensdag 27 mei 2009 @ 08:32:04 #95
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_69443900
ow mên, als ik dit zou zie ben ik echt aan het prutsen geweest met verbouwen
Ecosia
pi_69443941
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 08:32 schreef Jumparound het volgende:
ow mên, als ik dit zou zie ben ik echt aan het prutsen geweest met verbouwen
hoezo?
  woensdag 27 mei 2009 @ 08:40:45 #97
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_69444014
omdat overal waar ik kijk iedereen met vooropgezette plannen lijkt te werken, waar ik de hele boel maar ad hoc bij elkaar heb geprutst

Ik heb hier wat foto's van mijn verbouwing, shit moet ze echt gaan updaten nu)

http://www.sjoerdjump.nl/photoalbum/
Ecosia
pi_69457061
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 08:40 schreef Jumparound het volgende:
omdat overal waar ik kijk iedereen met vooropgezette plannen lijkt te werken, waar ik de hele boel maar ad hoc bij elkaar heb geprutst

Ik heb hier wat foto's van mijn verbouwing, shit moet ze echt gaan updaten nu)

http://www.sjoerdjump.nl/photoalbum/
ik heb ook niet echt opgezette plannen hoor, de tuin hebben we nu eigenlijk gedaan omdat ik begonnen was aan 2 boomstronken uitgraven, ben daarna maar meteen doorgegaan met alles eruit halen....

een maand geleden zouden ze een zoldertrap komen zetten, die zit er dus nog steeds niet in, wil nu eerst de tuin klaar hebben, daarna komt de trap pas....

maar gaat volgens die foto's toch wel aardig, die verbouwing?
pi_69457297
en hier dan de foto's van hoe het er nu bij ligt:

ik ben de dikzak met het witte shirt...

effe steentjes slijpen....

resultaat

nog meer

dicht bij

verder weg....

vanavond de grote tegels nog leggen en dan van de week mijn nieuwe tool uitproberen, een waterpas van uit te vlakken van 1,5m
  woensdag 27 mei 2009 @ 16:07:38 #100
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_69457777
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 15:48 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

ik heb ook niet echt opgezette plannen hoor, de tuin hebben we nu eigenlijk gedaan omdat ik begonnen was aan 2 boomstronken uitgraven, ben daarna maar meteen doorgegaan met alles eruit halen....

een maand geleden zouden ze een zoldertrap komen zetten, die zit er dus nog steeds niet in, wil nu eerst de tuin klaar hebben, daarna komt de trap pas....

maar gaat volgens die foto's toch wel aardig, die verbouwing?
haha, dat gebeurde mij op zolder...
Ach, dit kan wel 1 kamer worden, maar dan moet die kast eruit.
het plafond er dan ook maar uit
die muur eruit
de kasten in de andere kamer eruit
tussenmuur eruit
plafond in andere kamer eruit

tada, een lege ruimte

Het gaat idd wel, bijna klaar gelukkig

Maareh, mooi zo die tuin!
Ecosia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')