Heerlijk die voelbare frustratie.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:47 schreef TheOneAndOnly het volgende:
vandaag vol goede moed begonnen aan de waterleidingen, echter was mijn boor net te dun...
normaal zorg ik altijd goed voor mezelf qua gereedschap van de baas, nou moet ik wachten tot morgen om verder te gaan...
heb wel offertes gehad voor dakkapellen en waarschijnlijk wordt het dat, mits de gemeente niet te moeilijk doet ivm vergunning....
droog maar koud denk ik.... brrrrrquote:Op zondag 13 december 2009 18:40 schreef BBQ-kip het volgende:
Oe, dat lijkt me een leuke klus, geeft veel voldoening als je klaar bent
Lekker licht dan ineens.
Succes morgen, hoop dat het weer mee zit!
Gat in dak waar de slang vd droger door kan,tochquote:Op zondag 13 december 2009 19:42 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik heb geen idee wat je bedoelt met een dakdoorvoer
Ik ben een vrouwtje he, ik ben wel handig, maar technisch inzicht heb ik dus niet
Materiaal noem ik ook altijd bijv. een schroef-trek-ding enzo![]()
Ben meer van het kliederwerk, schilderen, gaten dichtsmeren, miepig prutswerk etc.
voor 70 euro heb je een dakdoorvoer en nooit meer last van vocht/hitte....quote:Op zondag 13 december 2009 20:35 schreef BBQ-kip het volgende:
Ow, nu ik plaatjes op google images (altijd handig!) zie, snap ik wat je bedoelt.
Vochtafvoer hebben we al opgelost door een slang richting afvoer te maken waardoor we geen condenswater meer uit die bak hoeven te halen.
Echter komt er nog wel warme lucht (muffig, van die stoomlucht) uit en vind ik het licht ook wel een belangrijk punt.
Een dakraam it will be
Is dat makkelijk te doen dan ? Zelf bedoel ik.quote:Op zondag 13 december 2009 21:21 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
voor 70 euro heb je een dakdoorvoer en nooit meer last van vocht/hitte....
geeft niet...quote:Op zondag 13 december 2009 21:40 schreef heartwork het volgende:
[..]
Is dat makkelijk te doen dan ? Zelf bedoel ik.
Ik weet niet, maar ik durf geen gat in mn (nu nog) waterdichte dak te maken terwijl ik toch echt zo'n doorvoer nodig heb (badkamerventilatie). Ik dacht er dus aan om deze klus maar uit te geven, maar misschien kan ik het dus toch zelf gaan doen (ben redelijk handig).
Sorry voor het kapen van je topic ts!
Hmm, geen dakpannen voor mij. Heb een plat dak.quote:Op zondag 13 december 2009 21:55 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
geeft niet...
volgens mij best zelf te doen, van ubbink heb je lood-doorvoeren, 1 pan eruit halen, gat zagen, loodpan erin, multivent van ubbink door het gat douwen, aan de binnenkant vast purren ofzo en afwerken aan de binnenkant....
http://www.installand.nl/(...)kdoorvoer-zonder-pan
die en dan de loodpan erbij.... past altijd volgens mij vader...
http://www.ventishop.nl/UbiflexHandleiding.pdf
Haha en zo blijf je bezig he. Ach, het houdt je van de straat.quote:Op maandag 14 december 2009 19:47 schreef TheOneAndOnly het volgende:
vriendin heeft niks, alleen een kwade vriend gehad, ik altijd maar zuinig zijn op die auto en dan dit...
ja dit is een velux, bij de bouwmaat hebben ze tegenwoordig ook velux look-a-likes, zijn we wat goedkoper maar weet niet of dat wat is... ik ben ook wel een velux-fan wat dakramen betreft...
vraag me alleen af of ik een waterkerende manchet had moeten gebruiken....
Waar de vakman faalt wordt de purspuit bij gehaaldquote:Op zondag 4 april 2010 12:00 schreef TheOneAndOnly het volgende:
gisteren nog effe wat gipsplaten tegenaan geschroefd, wilde er nog een stuk of 10 bij gaan halen maar toen ging de bouwmaat dicht (stond er om 15.02), dus dinsdag maar effe halen en 's avonds er tegenaan schroeven...
heb trouwens ook de naden tussen vloer en muur effe dicht gepurt, had het nog over en zoals het spreekwoord zegt:
kekte er dur, gebruik dan pur...
zonder pur gi ut nie dur....
pur en kit, as ge ut nie meer wit....
quote:Op maandag 5 april 2010 14:19 schreef heartwork het volgende:
Die trap ziet er strak uit hoor!
Leuke klus om dat te doen he. Welke hoek heb je? (de hoek van de trap dus)
Jaaa leuk! Gewoon doen! Zo heb ik gister twee kleine muurtjes met f & f gedaan samen met m'n vader. Was helemaal niet moeilijk en resultaat is echt prima (tot mooi)!quote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:32 schreef TheOneAndOnly het volgende:
vloertje verder gelegd vorige week, zit er nu zover in dat het niet verder kan, ketel hangt nu nog in de weg...
deel bij de trap waar voorheen het plafond zat dicht gesmeerd met roodband, ben nu spullen aan het verzamelen (stucadoorsgereedschap) om zelf te gaan stucen, ik ga me er toch eens aan wagen, ik ga topstuc van rigips gebruiken, heb gezien dat het vrij eenvoudig zou zijn...
hoop dat het een beetje lukt....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |