abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73896053
vandaag weer wat gehobbiet, afvoer voor de zolder gemaakt, onder de ketel en waar de wasmachine moet komen... van de week wat gaten maken naar de benedenverdieping en dan alles verder door leggen naar waar het moet komen... als het goed is kan ik morgen bij mijn pa alupex pijp gaan halen, die ga ik gebruiken voor de verwarming....
pi_74158903
vandaag vol goede moed begonnen aan de waterleidingen, echter was mijn boor net te dun...

normaal zorg ik altijd goed voor mezelf qua gereedschap van de baas, nou moet ik wachten tot morgen om verder te gaan...

heb wel offertes gehad voor dakkapellen en waarschijnlijk wordt het dat, mits de gemeente niet te moeilijk doet ivm vergunning....
  woensdag 28 oktober 2009 @ 19:32:03 #153
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_74160595
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:47 schreef TheOneAndOnly het volgende:
vandaag vol goede moed begonnen aan de waterleidingen, echter was mijn boor net te dun...

normaal zorg ik altijd goed voor mezelf qua gereedschap van de baas, nou moet ik wachten tot morgen om verder te gaan...

heb wel offertes gehad voor dakkapellen en waarschijnlijk wordt het dat, mits de gemeente niet te moeilijk doet ivm vergunning....
Heerlijk die voelbare frustratie.

Succes morgen !
Big mouth strikes again
pi_74161595
ja idd, nou ben ik weer helemaal ge-demontiveerd.... daarom heb ik maar weer wat flessen bier gepakt, normaal doe ik dat na het klussen, nu kan ik de hele avond zuipen...
pi_74165563
Morgen weer een dag!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_74430765
hier weer een update, heb weinig meer gedaan ivm storingsdienst (meestal als ik wil beginnen gaat de telefoon, doe ik niks belt er niemand... iets van wet van murphy ofzo....

vandaag wel naar gemeentehuis geweest om te kijken of ik een bouwvergunning nodig heb voor een dakkapel, de nok van ons dak is namelijk niet zo hoog, 2,60 ofzo vanaf de vloer van de zolder, schijnbaar moet je 50cm uit de nok blijven dus ik heb wat tekeningen gemaakt en formulieren ingevuld en dan gaat er iemand beoordelen of ik een vergunning nodig heb ofzo... kost weer meer tijd...
pi_74697644
dakkapel gaat niet door.... moet een bouwvergunning aanvragen incl tekeningen etc dus dat kost weer extra pietermannen... dus ik zet er gewoon een paar dakramen in...

vandaag enkele buizen van de meterkast naar de zolder gelegd, zolder komt samen met de vandaag gehangen straalkachel in de badkamer op een eigen eindgroep te zitten in de meterkast, anders zit dadelijk de complete bovenverdieping op 1 groep...

in de kerstvakantie komt mijn vader de ketel verhangen.... dus heb ik nog mooi de tijd om alles voor te bereiden, stalen buis voor de CV leidingen leggen enzo.... waterleidingen en riolering zijn al bijna klaar....
pi_75313853
ja ja, eindelijk weer wat nieuws...

ben begonnen met het isoleren van het dak, wat een kudtwerk is dat... maar ja, zal toch moeten gebeuren, hier onder enkele foto's:

Zeg TS, waarom heb je stukken overgeslagen?

antwoord: op die plaatsen moeten nog 2 dakdoorvoeren en een dakraam komen, die maak ik er eerst in en dan maak ik pas alles dicht.

en die ketel gaat in de week na kerst verhangen worden naar waar ik nu aan het isoleren ben, daar is 1 van de dakdoorvoeren voor... de andere dakdoorvoer is voor de wasdroger die op zolder komt te staan...

en het dakraam is voor licht..
pi_75583802
afgelopen weekend de "grote" kamer voor een groot deel geisoleerd, morgen ga ik een dakraam inbouwen, ben benieuwd hoelang ik er over doe... een velux C02 van 55x78...
  zondag 13 december 2009 @ 18:40:45 #160
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_75585466
Oe, dat lijkt me een leuke klus, geeft veel voldoening als je klaar bent
Lekker licht dan ineens.
Succes morgen, hoop dat het weer mee zit!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_75585653
quote:
Op zondag 13 december 2009 18:40 schreef BBQ-kip het volgende:
Oe, dat lijkt me een leuke klus, geeft veel voldoening als je klaar bent
Lekker licht dan ineens.
Succes morgen, hoop dat het weer mee zit!
droog maar koud denk ik.... brrrrr

heb weleens eerder zo een raam ingebouwd echter was die groter, kon je makkelijker naar buiten, raam wat ik nu heb is maar 55x78cm... hoop dat mijn kop door dat gat past....
  zondag 13 december 2009 @ 18:53:07 #162
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_75585856
Oh, vandaar dat er een rijtje puntjes achter de afmetingen stonden
Wij willen dit voorjaar/zomer (of later als we het, zoals veel dingen, uitstellen ) een dakraam op zolder, waar de droger staat. Bovendien geeft echt echt een bak licht, terwijl we nu altijd een lamp aan moeten doen daar.
Zal voor je duimen dat je een lekker zonnetje hebt en dat je koppie erdoor past
En vanavond veel selderij eten, werkt vochtafdrijvend
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_75586121
geeft idd veel licht, ben ook benieuwd hoeveel licht er morgen binnen komt..,

in het vorige huis heb ik meteen een verduisteringsgordijn gekocht toen we klaar waren met het raam...

hoe groot willen jullie em?
  zondag 13 december 2009 @ 19:14:28 #164
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_75586550
Ik zat te denken aan ongeveer de grootte van die van jullie, maar misschien is één maatje groter dan toch handiger i.v.m. plaatsinggemak (grote hoofden hier )
Idee is dat hij de overloop op de zolder (met droger e.d.) verlicht en naar beneden toe het trapgat lekker lichter maakt.
Het is nu echt zo'n "dark lair" als je naar boven loopt. Er hangt nu een zielig klein peertje dus dat scheelt natuurlijk ook, maar het kan veel beter dan dat in ieder geval.
Ook is het wel fijn om daar een raam open te kunnen doen als de droger aan staat of in de zomer, kan aardig warm worden daar en dan is frisse lucht wel lekker.

Maar goed, vendaag eindelijk gordijnen in de woonkamer opgehangen, volgende week weer een stapje verder en de zolder als laatste hoor
pi_75586877
in de andere ruimte van de zolder komt ook een maatje groter, ik ga een dakdoorvoer door het dak maken voor de droger geen last meer van hitte en vochtigheid die je niet wil dan... misschien iets voor jullie?
  zondag 13 december 2009 @ 19:42:27 #166
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_75587532
Ik heb geen idee wat je bedoelt met een dakdoorvoer
Ik ben een vrouwtje he, ik ben wel handig, maar technisch inzicht heb ik dus niet
Materiaal noem ik ook altijd bijv. een schroef-trek-ding enzo
Ben meer van het kliederwerk, schilderen, gaten dichtsmeren, miepig prutswerk etc.
pi_75588583
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:42 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik heb geen idee wat je bedoelt met een dakdoorvoer
Ik ben een vrouwtje he, ik ben wel handig, maar technisch inzicht heb ik dus niet
Materiaal noem ik ook altijd bijv. een schroef-trek-ding enzo
Ben meer van het kliederwerk, schilderen, gaten dichtsmeren, miepig prutswerk etc.
Gat in dak waar de slang vd droger door kan,toch
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 13 december 2009 @ 20:35:07 #168
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_75589886
Ow, nu ik plaatjes op google images (altijd handig!) zie, snap ik wat je bedoelt.
Vochtafvoer hebben we al opgelost door een slang richting afvoer te maken waardoor we geen condenswater meer uit die bak hoeven te halen.
Echter komt er nog wel warme lucht (muffig, van die stoomlucht) uit en vind ik het licht ook wel een belangrijk punt.
Een dakraam it will be
pi_75592366
quote:
Op zondag 13 december 2009 20:35 schreef BBQ-kip het volgende:
Ow, nu ik plaatjes op google images (altijd handig!) zie, snap ik wat je bedoelt.
Vochtafvoer hebben we al opgelost door een slang richting afvoer te maken waardoor we geen condenswater meer uit die bak hoeven te halen.
Echter komt er nog wel warme lucht (muffig, van die stoomlucht) uit en vind ik het licht ook wel een belangrijk punt.
Een dakraam it will be
voor 70 euro heb je een dakdoorvoer en nooit meer last van vocht/hitte....
  zondag 13 december 2009 @ 21:40:56 #170
248266 heartwork
pi_75593527
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:21 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

voor 70 euro heb je een dakdoorvoer en nooit meer last van vocht/hitte....
Is dat makkelijk te doen dan ? Zelf bedoel ik.
Ik weet niet, maar ik durf geen gat in mn (nu nog) waterdichte dak te maken terwijl ik toch echt zo'n doorvoer nodig heb (badkamerventilatie). Ik dacht er dus aan om deze klus maar uit te geven, maar misschien kan ik het dus toch zelf gaan doen (ben redelijk handig).

Sorry voor het kapen van je topic ts!
Big mouth strikes again
pi_75594255
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:40 schreef heartwork het volgende:

[..]

Is dat makkelijk te doen dan ? Zelf bedoel ik.
Ik weet niet, maar ik durf geen gat in mn (nu nog) waterdichte dak te maken terwijl ik toch echt zo'n doorvoer nodig heb (badkamerventilatie). Ik dacht er dus aan om deze klus maar uit te geven, maar misschien kan ik het dus toch zelf gaan doen (ben redelijk handig).

Sorry voor het kapen van je topic ts!
geeft niet...

volgens mij best zelf te doen, van ubbink heb je lood-doorvoeren, 1 pan eruit halen, gat zagen, loodpan erin, multivent van ubbink door het gat douwen, aan de binnenkant vast purren ofzo en afwerken aan de binnenkant....

http://www.installand.nl/(...)kdoorvoer-zonder-pan

die en dan de loodpan erbij.... past altijd volgens mij vader...

http://www.ventishop.nl/UbiflexHandleiding.pdf

[ Bericht 5% gewijzigd door TheOneAndOnly op 13-12-2009 22:01:17 ]
pi_75615456
Zo, dakraampje is geplaatst, vandaag mee zitten klooien, volgende raam vraag ik hulp bij want in je eentje is het best lastig om te doen.. elke dakpan moet je je kop weer uit het gat halen, verder ging het wel redelijk, beetje gemeten enzo.... had misschien wel sneller gekund maar ja.... zit er wel kaarsrecht in nou.... en er komt licht door...
  maandag 14 december 2009 @ 15:57:33 #173
248266 heartwork
pi_75615882
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:55 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

geeft niet...

volgens mij best zelf te doen, van ubbink heb je lood-doorvoeren, 1 pan eruit halen, gat zagen, loodpan erin, multivent van ubbink door het gat douwen, aan de binnenkant vast purren ofzo en afwerken aan de binnenkant....

http://www.installand.nl/(...)kdoorvoer-zonder-pan

die en dan de loodpan erbij.... past altijd volgens mij vader...

http://www.ventishop.nl/UbiflexHandleiding.pdf

Hmm, geen dakpannen voor mij. Heb een plat dak.
Ik ga er eens wat informatie over zoeken, Bedankt voor je links in ieder geval en fijn dat je raam erin zit zeg!
Big mouth strikes again
pi_75620021
zo, effe foto gemaakt zoals je hieronder ziet, ik ben er maar mee opgehouden voor vandaag, mijn vriendin heeft vrijdag trouwens effe met mijn auto een vrachtwagen aan de kant willen duwen... de vrachtwagen heeft gewonnen... ze had de vrachtwagen niet gezien... van de week maar effe naar hans anders denk ik....

maandag 14 december 2009 @ 19:38:13 #175
248266 heartwork
pi_75623855
Och, kleine schade. Bij 'vrachtwagen duwen' denk ik toch aan meer blik en lijfschade. Gelukkig dat je vriendin niets heeft (neem ik zo maar even aan ).

En ziet er goed uit zo!
Heb jij Velux genomen of wat anders? Ik moet ook een nieuw raam gaan plaatsen binnenkort, maar m'n vriend blijft een velux-fan. ook is al zo'n raam 100e duurder... (en daar koop ik dan weer liever een ventilatie shizzle van)
Big mouth strikes again
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')