abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75624247
vriendin heeft niks, alleen een kwade vriend gehad, ik altijd maar zuinig zijn op die auto en dan dit...

ja dit is een velux, bij de bouwmaat hebben ze tegenwoordig ook velux look-a-likes, zijn we wat goedkoper maar weet niet of dat wat is... ik ben ook wel een velux-fan wat dakramen betreft...

vraag me alleen af of ik een waterkerende manchet had moeten gebruiken....
  maandag 14 december 2009 @ 21:33:51 #177
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_75629377
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:47 schreef TheOneAndOnly het volgende:
vriendin heeft niks, alleen een kwade vriend gehad, ik altijd maar zuinig zijn op die auto en dan dit...

ja dit is een velux, bij de bouwmaat hebben ze tegenwoordig ook velux look-a-likes, zijn we wat goedkoper maar weet niet of dat wat is... ik ben ook wel een velux-fan wat dakramen betreft...

vraag me alleen af of ik een waterkerende manchet had moeten gebruiken....
Haha en zo blijf je bezig he. Ach, het houdt je van de straat.
Misschien dat ik hem dan toch maar zijn zin geef. Velux it is.
Big mouth strikes again
pi_75666684
check mijn timmermans-skills:

en verder ook nog het onderste stukje geisoleerd... alleen in dat stukje zijn al 6 lengtes 22x50mm van 2,4 meter gegaan... gaat hard zo.... vandaag maar weer 4 pakken gehaald, zitten er in totaal al 7 in nu... hoop dat mijn dak het houd...
pi_75808377
vandaag weer wat geisoleerd... later keek ik eens op de slaapkamer die we eerder al opgeknapt hebben, daar zag ik dat de haarscheurtjes die er in zaten iets erger geworden zijn en dat er scheurtjes bij gekomen zijn....
pi_79212741
hallo mede-klussers...

ik ben weer begonnen na een pauze van 3 maanden...

vandaag het tweede dakraam erin gemaakt, morgen ga ik 2 dakdoorvoeren in het dak maken en de binnenkant van het dak zo ver mogelijk als kan isoleren, met hemelvaart wordt de ketel verhangen, zou eigenlijk in de kerstvakantie gebeuren maar omdat er sneeuw op het dak lag ging dat niet, voor de dakdoorvoer moet je toch echt het dak op... dat ga ik dus morgen doen...

wel weer mee licht binnen nu... als straks de binnenkant van het dak wit is wordt het hoop ik nog lichter....

oh ja effe een tip: een velux C02 in je uppie inbouwen gaat nog wel, maar een M04 is verstandig om met tweeen te doen, werkt toch makkelijker denk ik, ik heb het vandaag in mijn uppie gedaan maar soms toch staan klootviolen....
pi_79213822
Leuk! (Foto's? )
pi_79219414
die komen nog, vanavond eerst nog een en ander afwerken....
pi_79801152

het lichtplan is klaar!!!! !!!

vandaag wat bezig geweest, folie tegenaan gemaakt en daarna gipsplaten... tis maar goed dat ik dat niet de hele week hoef te doen als werk want dan was ik het zo zat...

op foto ook de nieuwe dakdoorvoer voor de ketel te zien...
pi_79824872
Heb in één ruk je hele topic gelezen/doorgespit! WAUW!
Tvp voor de strakke resultaten! (En tvp lijkt nodig na geschiedenis bekeken te hebben)
  zondag 4 april 2010 @ 12:00:45 #185
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_79928070
gisteren nog effe wat gipsplaten tegenaan geschroefd, wilde er nog een stuk of 10 bij gaan halen maar toen ging de bouwmaat dicht (stond er om 15.02), dus dinsdag maar effe halen en 's avonds er tegenaan schroeven...

heb trouwens ook de naden tussen vloer en muur effe dicht gepurt, had het nog over en zoals het spreekwoord zegt:

kekte er dur, gebruik dan pur...

zonder pur gi ut nie dur....

pur en kit, as ge ut nie meer wit....

Moderator zondag 4 april 2010 @ 13:46:55 #186
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_79930898
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:00 schreef TheOneAndOnly het volgende:
gisteren nog effe wat gipsplaten tegenaan geschroefd, wilde er nog een stuk of 10 bij gaan halen maar toen ging de bouwmaat dicht (stond er om 15.02), dus dinsdag maar effe halen en 's avonds er tegenaan schroeven...

heb trouwens ook de naden tussen vloer en muur effe dicht gepurt, had het nog over en zoals het spreekwoord zegt:

kekte er dur, gebruik dan pur...

zonder pur gi ut nie dur....

pur en kit, as ge ut nie meer wit....

Waar de vakman faalt wordt de purspuit bij gehaald

Is het te ruim ? Dan gebruiken we schuim

[ Bericht 6% gewijzigd door Vonkenboer op 04-04-2010 13:53:36 ]
  maandag 5 april 2010 @ 14:19:35 #187
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_79966711
Die trap ziet er strak uit hoor!
Leuke klus om dat te doen he. Welke hoek heb je? (de hoek van de trap dus)
Big mouth strikes again
pi_79976525
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:19 schreef heartwork het volgende:
Die trap ziet er strak uit hoor!
Leuke klus om dat te doen he. Welke hoek heb je? (de hoek van de trap dus)

weet ik niet, hij gaat omhoog in een ruimte van ca 1mx2m... e dan een halve draai, reken zelf maar uit...

trap hebben we niet zelf gemaakt maar zelf laten zetten...
pi_80056869

ketel bijgevuld.... komt vriendin net naar me toe, plafond en muur van onderliggende slaapkamer nat.... ^%$%^$%^&^%%*&^%%^$%$%&^%&^%&^ op de een of andere manier heeft er nog wat lopen lekken.... kudtzooi.....
  woensdag 7 april 2010 @ 20:39:35 #190
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_80058101
Ah fuck zeg, da's echt balen!
Is er zoveel naast gegaan qua water of is er ergens een lek?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_80059127
Ohneee!!! Vers gestuucte muur en plafond... Hoop dat de oorzaak snel te vinden en te verhelpen is!
pi_80063486
Nee, wat *&^*&*&^% zeg! En wat Leonietje zegt: hopelijk is het makkelijk te fixen!
pi_80071511
Ik had de ketel bijgevuld, de bijvulnippel zit bij het drukvat, daar laat ik de slang dan ook altijd aan hangen, als ik dan klaar ben draai ik beide kranen dicht, aan de kant van het drukvak druppelt de slang dan meestal nog effe, zo ook deze keer, dus daar een handdoek omheen gedraaid en verder niks meer aan de hand zou je denken....

Toen mijn vriendin naar me toe kwam ben ik meteen naar de zolder gegaan, vloer was nat uiteraard, meteen begonnen met afdrogen maar gezien de hoeveelheid water kon dit niet alleen uit de slang komen want die is maar ca 1 meter lang, dus zoveel water zit er niet in... Heb alles goed afgedroogd en geen lekkage kunnen zien... dus ik witnie waar het vandaan komt... :S

Vanochtend was de plek al wel aan het drogen maar je blijft het wel zien helaas, ach, over een tijd een keer schilderen en dan zie je het niet meer....

Maar baal er wel van....

Mijn plafond!!! wat doe je!!!!
pi_80071704
Jeetje klote man! Zo zonde
pi_80170831
plafond en muur zijn droog... je ziet het wel maar het stucwerk zit nog goed vast en niks gescheurd ofzo, godzijdank....

over een tijd een keer schilderen en dan zie je er niks meer van (hoop ik)
pi_80174445
Poeh, gelukkig...
pi_80422303
effe kleine update:

vandaag deel van de vloer vervangen, houten plankjes eraf, mooi stookhout van maken, ze kraken nu toch alleen maar, in de plaats daarvoor komt OSB plaat...

van de week ga ik weer verder, de OSB plaat was op... heb nog maar 7 plaatjes nodig...
  zaterdag 1 mei 2010 @ 12:32:21 #198
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_80898857
vloertje verder gelegd vorige week, zit er nu zover in dat het niet verder kan, ketel hangt nu nog in de weg...

deel bij de trap waar voorheen het plafond zat dicht gesmeerd met roodband, ben nu spullen aan het verzamelen (stucadoorsgereedschap) om zelf te gaan stucen, ik ga me er toch eens aan wagen, ik ga topstuc van rigips gebruiken, heb gezien dat het vrij eenvoudig zou zijn...

hoop dat het een beetje lukt....
pi_80899842
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 12:32 schreef TheOneAndOnly het volgende:
vloertje verder gelegd vorige week, zit er nu zover in dat het niet verder kan, ketel hangt nu nog in de weg...

deel bij de trap waar voorheen het plafond zat dicht gesmeerd met roodband, ben nu spullen aan het verzamelen (stucadoorsgereedschap) om zelf te gaan stucen, ik ga me er toch eens aan wagen, ik ga topstuc van rigips gebruiken, heb gezien dat het vrij eenvoudig zou zijn...

hoop dat het een beetje lukt....
Jaaa leuk! Gewoon doen! Zo heb ik gister twee kleine muurtjes met f & f gedaan samen met m'n vader. Was helemaal niet moeilijk en resultaat is echt prima (tot mooi)!
  zaterdag 1 mei 2010 @ 16:45:31 #200
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_80905122
vandaag ook effe een mixertje gekocht...

denk dat dat wat beter werkt dan mijn accumachine met zo een verfmenger...

fix en finish heb ik ook weleens mee gewerkt maar dan in de toilet, kleine stukjes muur, best lastig om te doen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')