abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80910918
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 16:45 schreef TheOneAndOnly het volgende:
vandaag ook effe een mixertje gekocht...

[ afbeelding ]

denk dat dat wat beter werkt dan mijn accumachine met zo een verfmenger...

fix en finish heb ik ook weleens mee gewerkt maar dan in de toilet, kleine stukjes muur, best lastig om te doen....
Mij viel het juist heel erg mee! Had gelezen dat het heel moeilijk was, dus misschien dat het daarom mee viel. Waren ook maar kleine stukjes. Maar duurde wel lang hoor...
Ben benieuwd hoe het bij jou wordt!
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:08:44 #202
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_80913113
Ben ook benieuwd of het mij lukt... dennis mulder van woon en klusmagazine (of hoe heette dat ook alweer) lukte het wel goed... en als hij het kan.....

ik heb vanavond beetje zitten klooien voor de benedenverdieping...

Zo is hij nu...

En zo moet hij misschien worden....

Mocht het zijn dat er tzt toch een aanbouw komt, dan wordt alles anders natuurlijk....
pi_80925801
Haha idd als die knakker het kan...!
Ziet er goed uit, die nieuwe opzet! Wel fijn als je niet door de woonkamer binnen hoeft te komen...
  maandag 3 mei 2010 @ 22:19:52 #204
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_80987439
vandaag van die profielen gesteld op de hoeken waar de doorgang is van kleine zolder naar grote zolder, man man wat een kromme schijtmuren zeg... mijn waterpas zegt dat het recht is maar ja.... (dan bedoel ik natuurlijk de profielen)

mijn hele scheldwoordenboek is voorbij gekomen....
pi_80988103
Haha... Hoekprofielen om te stucen bedoel je? Lekker zonder die profielen doen dan...
  maandag 3 mei 2010 @ 22:45:26 #206
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_80988795
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:31 schreef Beijtje het volgende:
Haha... Hoekprofielen om te stucen bedoel je? Lekker zonder die profielen doen dan...

ze zitten er tegen, kostte alleen wel wat moeite om ze recht te krijgen...hoop dat ze recht blijven zitten...
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:53:13 #207
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_81059113
net effe voorgelijmd, vandaag ook effe 4 zakken topstuc gehaald, denk dat dat wel genoeg is voor 2 muren, morgen avond ga ik met de eerste beginnen, dan vrijdagavond 2e muurtje, zaterdag de grote muur....

mijn vriendin vind die primer stinken... vond het eerlijk gezegd wel lekker ruiken...

muren zijn mooi groen nu....
pi_81059553
Spannend!!! Hou ons op de hoogte, ben erg benieuwd!
pi_81104155
&^%&%^*&^&^()(*_)(_)(_)_)(*&^^%#$%#$%#$%#$%

eerste muurtje voor een deel gedaan, had gips precies volgens het boekje aangemaakt maar volgende keer knikker ik er toch heul wat meer water bij... leek wel kauwgom....

edit:

no fucking way dat dat met de aangegeven hoeveelheid water is.... ik had exact 34 liter op 2 zakken maar die zag er dus echt niet zo uit....

ik had een halve muur gehad (circa 20-25 minuten) en ik kon al bijna niks meer met het gips in de kuip....

stelletje oplichters, nou kost het me een zak gips extra....

[ Bericht 63% gewijzigd door TheOneAndOnly op 06-05-2010 21:47:22 ]
pi_81119730
O wat shit zeg. Of toch overstappen naar f & f? Daar klopte het bij mij precies en was echt fijn te verwerken (ook echt heel lang)...
Fototje?
pi_81145164
Geen idee waar ik het moet vragen, dus dan maar hier: hoe kan ik in een spiegel een gat maken, zodat daar een stopcontact doorheen komt?

Iets specifieker:

Het gaat om de Godmorgon Ikea spiegelkast en een Berker 1930 stopcontactje...

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40147646

en

http://www.berker.com/nl/nederland/producten/designs/serie-1930/
  vrijdag 7 mei 2010 @ 20:51:18 #212
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_81151642
of een boor bestellen op http://www.tegelboor.nl/ , daar heb ik ook een boor vandaan om spotjes in chinees hardsteen te maken...

of naar een lokale glasboer gaan, wellicht dat die zoiets heeft... ook keukenboeren willen wel eens zo een boor hebben ivm glazen achterwanden...

effe een update over mijn eigen werk:

morgen ga ik ander gips halen.... zegt dat genoeg? ik bleef maar mixen en mixen en de brokken bleven er maar in zitten, kreeg ze met geen mogelijkheid weg....
pi_81153897
Jezus, wat shit zeg! Dat is altijd zo ^*&%&$ als je net lekker bezig bent en de tijd hebt, maar je spullen werken niet mee...
Ik kan dus f & f aanbevelen, werkte prima bij mij in elk geval. Zaten trouwens ook wat brokjes in, maar die smeerde je zo weg, eenmaal op de muur. (Neem trouwens aan dat je wel schone kuip, mixer, etc. hebt gebruikt? En het gips hebt laten "drinken" voordat je ging mixen? En op hoogste toerental gemixt hebt? )
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:33:55 #214
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_81154296
alles precies gedaan zoals dennis het op youtube verteld....

ik heb zelfs speciaal een grote mixer gekocht....

alles was goed schoon, zelfs nieuwe kuip gekocht, mixer nog extra schoon gemaakt van tevoren, water in de kuip gedaan, gips erbij, minuut of 5 laten drinken, daarna aan het mixen gegaan, moest wel water bijvullen anders werd het dus weer zo een kauwgom als gisteren.... maar de brokken gingen maar niet weg....:(

denk dat ik morgen een zak mp75 ga halen en die eens ga proberen...

sta wel te kloten onder het dak, kan geen fatsoenlijke halen maken met die rei...
pi_81154529
Vreemd ja... Ben benieuwd hoe het met die MP75 gaat, moet wel goed te doen zijn, heeft ook lange verwerkingstijd.
Is het een schuin dak? Wij hebben hier omdat het om kleine muurtjes en dun laagje ging, helemaal geen rei gebruikt, was gelukkig niet nodig.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:49:53 #216
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_81155348
het is de muur tussen de ene ruimte en de andere, maar het dak komt daar op uit... dus zit met die stukken tussen de balken enzo.... mijn vriendin vond het er wel goed uitzien....
pi_81155699
Zou overgaan op de f&f als dat nog kan, dat werkt prima voor de doe het zelver.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 7 mei 2010 @ 22:19:40 #218
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_81157160
Ik heb de muren hier eerst met goudband gedaan (i.v.m. best grote laagdikte) en dat ging perfect, geen klontjes niks. Toen netjes glad gemaakt met een laagje Fix & Finish en dat bleef klonteren, 2 batches weg moeten gooien omdat ik door de klontjes steeds mijn strak gemaakte muurtje naar de t*****ing streek.
Uiteindelijk een kuipje aangemaakt met volgens de verpakking echt ruim teveel water en toen werkte het redelijk, maar het was toch wel teleurstellend vond ik.
Overigens allebei de soorten gips bij de Bouwmaat gehaald en erop gelet dat het "verse" verpakkingen waren in combi met schone kuip en materialen enzo.

Een klein stukje muur die uit gipsplaten bestond heb ik overigens met stucpasta van Knauf gedaan (dun laagje gefilmd) en dat is wel superspul, dat wordt er heel erg strak. wel een beetje duur voor een grote muur maar voor kleine stukjes en beginners is het prima.

Kun je trouwens niet beter een lekker spackmes gebruiken i.p.v. een rei op stukjes die schuin lopen of met balken, stopcontacten etc? Dat heb ik gedaan, vond ik veel fijner.
De kleine streepjes/randjes die je krijgt door het (alleen) gebruiken van een spackmes kun je later makkelijk wegschuren.

Nou ja, in ieder geval, succes verder!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zaterdag 8 mei 2010 @ 13:46:20 #219
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_81175572
net weer effe een muur gedaan, ging wel redelijk nu, heb foto's gemaakt maar usb kabel ligt ergens anders...

heb echt lang staan mixen, zaten nog wel wat klontjes in maar was wel goed te doen, hij was nu nog dunner als gisteren, heb er wel wat langs gegooid wat van de spaan af viel, deed het nu ook anders, gewoon de kuip naast me, met troffel gips op spaan gedaan, zonder tussenkomst van raapbord, ging een stuk beter...

oefening baart kunst zullen we maar zeggen...
  zaterdag 8 mei 2010 @ 18:05:22 #220
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_81183765

dat bedoelde ik dus met kuthoekjes....

niet echt de makkelijkste muur om op te oefenen....
pi_81184626
Ziet er heel goed uit! Heb je een schuurmotiefje er in gemaakt of zie ik dat verkeerd? Ik werkte trouwens ook zonder raapbord. Heb je nou anders spul gebruikt of zelfde weer?
pi_81184963
Gaaf, ziet er n beetje uit als onze zolder! Wij zijn met bijna hetzelfde bezig, alleen hebben we het plafond verlaagd, zodat we niet lopen te stoken voor de nok:)

We kwamen er wel achter dat het dak dus niet recht is....
  zondag 9 mei 2010 @ 06:58:04 #223
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_81204045
@Beijtje: ja er zit een schuurmotiefje in maar is niet overal gelijk... wildverband dan he... Heb toch nog 1x hetzelfde gebruikt als de andere muur, ging nu wel een stuk beter, maar moest wel lang mixen, was wel een belasting voor mijn rug, ben langer als gemiddeld en daar wordt haast nooit rekening mee gehouden met lengtes van dingen, heb de hele tijd voorover moeten staan met die mixer in mijn handen, heb al niet zo een sterke rug... volgende keer zet ik iets onder die kuip denk ik...

@JohnB52: onze nok is maar 2,4m hoog dus om dat nog lager te maken zag ik niet zitten...
pi_81210653
Wie wil even helpen zoeken?

Ik zoek n ventilator voor in de badkamer en toilet, maar dan eentje die je op een 9V blokje aan kan sluiten, stroomdraden door het plafond trekken heb ik weinig zin in...

Of heeft iemand nog n andere suggestie?
pi_81231026
quote:
Op zondag 9 mei 2010 06:58 schreef TheOneAndOnly het volgende:
@Beijtje: ja er zit een schuurmotiefje in maar is niet overal gelijk... wildverband dan he... Heb toch nog 1x hetzelfde gebruikt als de andere muur, ging nu wel een stuk beter, maar moest wel lang mixen, was wel een belasting voor mijn rug, ben langer als gemiddeld en daar wordt haast nooit rekening mee gehouden met lengtes van dingen, heb de hele tijd voorover moeten staan met die mixer in mijn handen, heb al niet zo een sterke rug... volgende keer zet ik iets onder die kuip denk ik...

@JohnB52: onze nok is maar 2,4m hoog dus om dat nog lager te maken zag ik niet zitten...
O gelukkig ging het nu beter! Vervelend van het mixen, een sterkere mixer/boormachine gebruiken misschien?
pi_81231839
Heb je op de houdbaarheidsdatum gelet van je zakken gips? De bouwmarktzakken willen daar nog wel eens tegen aan zitten en dan heb je allerlei kwaaltjes zoals je hebt beschreven. Ik heb weleens 2 verschillende kleuren roodband gehad, grijs/witkleurig en leemkleurig.
  maandag 10 mei 2010 @ 07:10:38 #227
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_81241006
quote:
Op zondag 9 mei 2010 22:15 schreef Beijtje het volgende:

[..]

O gelukkig ging het nu beter! Vervelend van het mixen, een sterkere mixer/boormachine gebruiken misschien?
nog sterker? deze is al 1200 watt.... heb er een redelijk grote mixer opzitten van 120mm...bij de bouwmaat hebben ze nog maar 1 grotere... 140mm

[ Bericht 6% gewijzigd door TheOneAndOnly op 10-05-2010 07:16:30 ]
  maandag 10 mei 2010 @ 07:15:51 #228
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_81241025
quote:
Op zondag 9 mei 2010 22:31 schreef Marsepein het volgende:
Heb je op de houdbaarheidsdatum gelet van je zakken gips? De bouwmarktzakken willen daar nog wel eens tegen aan zitten en dan heb je allerlei kwaaltjes zoals je hebt beschreven. Ik heb weleens 2 verschillende kleuren roodband gehad, grijs/witkleurig en leemkleurig.

heb ik ook op gelet, mijn zakken waren houdbaar tot maart 2011, voorheen lagen er ook nog zakken die houdbaar waren tot oktober 2010, dus die zou ik zowiezo al niet gekocht hebben...

het begint nu pas echt goed te drogen, droogt wel spierwit op...

Heb de muur waar de ketel komt te hangen niet gestuct omdat ik bang was dat dat niet op tiojd droog zou zijn.
Omdat het klote is om te stucen als er verwarmingsleidingen over de muur lopen heb ik besloten om een MDF 18mm strook van 15a20cm breed horizontaal op de muur te zetten, daar kan ik dan van de week de leidingen tegenaan monteren en nog een goot erop zetten voor de elektra, schilder ik dan naderhand wel wit natuurlijk...

en kan er daarna mooi tegenaan stucen...
  vrijdag 14 mei 2010 @ 22:24:47 #229
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_81437658
ketel is verhangen, waterleidingen zijn vernieuwd...

wat een werk zeg, vele vele dank aan mijn vader, zonder hem was dit nooit gelukt!!!!

nou maar hopen dat alles lekkage vrij blijft....
pi_81440063
Goed zeg! Fototje?
pi_81457345

mijn eigen kunstwerk in keukenkastje...

Zo ziet het er nu uit in de wc beneden...

en zo ook, komt tzt een inbouwplee...

meterkast... lekt nu nog een beetje, dadelijk effe wat aan doen...

inbouwkast op de overloop gebruikt als technische schacht...

daar hing de ketel...

daar hangt ie nu....

radiator op zolder erbij gezet....

drukvat komt straks in de kast...

dat was het wel zo ongeveer...
pi_81463649
Toe maar, veel werk verzet!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:51:06 #233
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_81598611
Gisteren de wasmachine en wasdroger naar de zolder verhuist, dacht dat het hele huis wel zou gaan trillen als de wasmachine zou gaan centrifugeren, gelukkig was dat niet het geval... Ik had verhalen op internet gelezen en die waren niet mis... Huizen die zowat stonden te shaken....

Verder eigenlijk geen zak meer uitgevoerd....
pi_81948500
En, hoe is het hier inmiddels? Nog meer gestuct soms?
pi_81986431
Nope, niks meer gedaan, geen tijd meer gehad ivm weekendje weg, cursus, karweitjes voor andere mensen enzo....

komend weekend ook geen tijd ivm karweitje bij andere mensen en krijgen mensen op bezoek....

leuk, klussen in je eigen huis...
pi_81989214
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:45 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Nope, niks meer gedaan, geen tijd meer gehad ivm weekendje weg, cursus, karweitjes voor andere mensen enzo....

komend weekend ook geen tijd ivm karweitje bij andere mensen en krijgen mensen op bezoek....

leuk, klussen in je eigen huis...
Ik ken dat (al ligt het bij mij niet zozeer aan klussen bij anderen als wel aan andere sociale verplichtingen)... Eigenlijk zou je gewoon een week vrij moeten nemen ofzo, maarja das ook weer een beetje zonde van de vakantiedagen als je dat te vaak doet...
pi_86574722
heuy update!!!!!

na laatste post ben ik in de ziektewet gekomen met nek/rugklachten... nou gaat het wel weer...

Durfde niet eerder te beginnen op zolder vanwege rare houdingen enzo maar vandaag toch onderhand weer eens wat gedaan, heb 1 van de onderste kanten onder het dak geisoleerd, kunnen nu gipsplaten tegenaan, van de week eerst de andere kant nog gipsplaat-klaar maken zodat het niet meer waait op zolder... :')

oh ja, ook nog de manometer van de ketel vervangen, deze bleef nadat hij verhangen was op 0 staan, nu geeft hij wel weer de juiste waarde aan...
pi_86577372
Jeeej update! Wat vervelend van de nek- en rugklachten. Fijn dat je nu weer aan de slag kan!
pi_86578171
Kan nog niet volledig alles doen en niet teveel achter elkaar maar wel wat...

Dan is de zolder in ieder geval geisoleerd voor de winter... werkt wat fijner in de winter zonder dat het met -3 door zolder waait... :')

Vandaag beetje dicht gemaakt... mijn favo gereedschap ligt er nog... :P

Dakdoorvoer die er nog af moet...

Washoek

Vakwerk van een electricien... :')

[ Bericht 59% gewijzigd door TheOneAndOnly op 18-09-2010 19:28:17 ]
pi_86829454
vandaag nog wat geisoleerd en gipsplaten geschroefd... wat is dat een kloteplek zeg, het laagste stukje, zeker als je rugklachten hebt... als je die al niet had dan krijg je ze hier wel van....

dinsdag komt er iemand voor een energielabel, ben benieuwd wat het wordt....
pi_86833444
O, ik zie nu de foto's pas!
Als die van het energielabel komt, betekent dat dat je nu klaar met isoleren van zolder bent? :)
pi_86836972
nee is nog niet klaar, als ik morgen zin heb dan doe ik nog een stuk, moet ook nog een dakdoorvoer eraf halen en dak dicht maken, dan kan dat stuk pas geisoleerd worden...

energielabel is nu gratis, dan zijn we er als de kippen bij he.... :D
  Moderator zaterdag 25 september 2010 @ 19:19:08 #243
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_86838360
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 19:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Dat stopcontact is ook echt weer een gevalletje :|W
dat is nog niet klaar... wordt de voeding van een deel van de zolder... maar ja, ben zelf electricien he, dus dat komt pas als laatste.... :')
pi_88336512
Zo... weer eens een updeet...

Oude dakdoorvoer is er uit, van binnen dat gedeelte geisoleerd en gipsplaten tegenaan gemaakt.

Vandaag onder het dakraam een bergkast gemaakt, nou zijn mijn knieen rot omdat ik de hele dag op mijn knieen moest zitten... :')

Morgen weer verder, nog 2 gipsplaatjes in de grote kamer en naden dicht smeren en alle randen rondom dicht maken dan kan ik daar ook een kast gaan maken..

Foto;s volgen nog... nu geen zin meer in...
pi_88403277
vandaag aan de andere kant nog een kast gemaakt:

radiator komt nog een radiarkastje omheen...

dakdoorvoer en 2 gaten in de schoorsteen dicht gemaakt... ik ga de schoorsteen betimmeren en dan met gipsplaten afwerken...

Het begint eindelijk iets te worden nu... Mijn week vakantie toch nog goed besteed... :')
pi_92689244
zo zo... dat is lang geleden...

vanwege:

-rugklachten
-storingsdiensten
-ontstoken pees in schouder
-wintersport

weinig kunnen doen...
nu laatste tijd toch wat vorderingen gemaakt, vandaag radiatorombouw gemaakt en aan de plinten begonnen... zal binnenkort wat foto's plaatsen...

:)
pi_92690737
Dat klinkt echt als enorm veel pech! Bah, hoop dat de wintersport leuk was en dat je er weer zin in hebt.
En dat wij foto's krijgen :P
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Moderator zondag 13 februari 2011 @ 11:05:23 #250
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_92709468
Poeh, dat klinkt niet fijn ! Dat zijn nou niet bepaald dingen in het leven waarvan je nou geniet (behalve wintersport ;) !)

Lichamelijk dus al aardig weer wat opgeknapt ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')