abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81231839
Heb je op de houdbaarheidsdatum gelet van je zakken gips? De bouwmarktzakken willen daar nog wel eens tegen aan zitten en dan heb je allerlei kwaaltjes zoals je hebt beschreven. Ik heb weleens 2 verschillende kleuren roodband gehad, grijs/witkleurig en leemkleurig.
  maandag 10 mei 2010 @ 07:10:38 #227
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_81241006
quote:
Op zondag 9 mei 2010 22:15 schreef Beijtje het volgende:

[..]

O gelukkig ging het nu beter! Vervelend van het mixen, een sterkere mixer/boormachine gebruiken misschien?
nog sterker? deze is al 1200 watt.... heb er een redelijk grote mixer opzitten van 120mm...bij de bouwmaat hebben ze nog maar 1 grotere... 140mm

[ Bericht 6% gewijzigd door TheOneAndOnly op 10-05-2010 07:16:30 ]
  maandag 10 mei 2010 @ 07:15:51 #228
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_81241025
quote:
Op zondag 9 mei 2010 22:31 schreef Marsepein het volgende:
Heb je op de houdbaarheidsdatum gelet van je zakken gips? De bouwmarktzakken willen daar nog wel eens tegen aan zitten en dan heb je allerlei kwaaltjes zoals je hebt beschreven. Ik heb weleens 2 verschillende kleuren roodband gehad, grijs/witkleurig en leemkleurig.

heb ik ook op gelet, mijn zakken waren houdbaar tot maart 2011, voorheen lagen er ook nog zakken die houdbaar waren tot oktober 2010, dus die zou ik zowiezo al niet gekocht hebben...

het begint nu pas echt goed te drogen, droogt wel spierwit op...

Heb de muur waar de ketel komt te hangen niet gestuct omdat ik bang was dat dat niet op tiojd droog zou zijn.
Omdat het klote is om te stucen als er verwarmingsleidingen over de muur lopen heb ik besloten om een MDF 18mm strook van 15a20cm breed horizontaal op de muur te zetten, daar kan ik dan van de week de leidingen tegenaan monteren en nog een goot erop zetten voor de elektra, schilder ik dan naderhand wel wit natuurlijk...

en kan er daarna mooi tegenaan stucen...
  vrijdag 14 mei 2010 @ 22:24:47 #229
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_81437658
ketel is verhangen, waterleidingen zijn vernieuwd...

wat een werk zeg, vele vele dank aan mijn vader, zonder hem was dit nooit gelukt!!!!

nou maar hopen dat alles lekkage vrij blijft....
pi_81440063
Goed zeg! Fototje?
pi_81457345

mijn eigen kunstwerk in keukenkastje...

Zo ziet het er nu uit in de wc beneden...

en zo ook, komt tzt een inbouwplee...

meterkast... lekt nu nog een beetje, dadelijk effe wat aan doen...

inbouwkast op de overloop gebruikt als technische schacht...

daar hing de ketel...

daar hangt ie nu....

radiator op zolder erbij gezet....

drukvat komt straks in de kast...

dat was het wel zo ongeveer...
pi_81463649
Toe maar, veel werk verzet!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:51:06 #233
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_81598611
Gisteren de wasmachine en wasdroger naar de zolder verhuist, dacht dat het hele huis wel zou gaan trillen als de wasmachine zou gaan centrifugeren, gelukkig was dat niet het geval... Ik had verhalen op internet gelezen en die waren niet mis... Huizen die zowat stonden te shaken....

Verder eigenlijk geen zak meer uitgevoerd....
pi_81948500
En, hoe is het hier inmiddels? Nog meer gestuct soms?
pi_81986431
Nope, niks meer gedaan, geen tijd meer gehad ivm weekendje weg, cursus, karweitjes voor andere mensen enzo....

komend weekend ook geen tijd ivm karweitje bij andere mensen en krijgen mensen op bezoek....

leuk, klussen in je eigen huis...
pi_81989214
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:45 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Nope, niks meer gedaan, geen tijd meer gehad ivm weekendje weg, cursus, karweitjes voor andere mensen enzo....

komend weekend ook geen tijd ivm karweitje bij andere mensen en krijgen mensen op bezoek....

leuk, klussen in je eigen huis...
Ik ken dat (al ligt het bij mij niet zozeer aan klussen bij anderen als wel aan andere sociale verplichtingen)... Eigenlijk zou je gewoon een week vrij moeten nemen ofzo, maarja das ook weer een beetje zonde van de vakantiedagen als je dat te vaak doet...
pi_86574722
heuy update!!!!!

na laatste post ben ik in de ziektewet gekomen met nek/rugklachten... nou gaat het wel weer...

Durfde niet eerder te beginnen op zolder vanwege rare houdingen enzo maar vandaag toch onderhand weer eens wat gedaan, heb 1 van de onderste kanten onder het dak geisoleerd, kunnen nu gipsplaten tegenaan, van de week eerst de andere kant nog gipsplaat-klaar maken zodat het niet meer waait op zolder... :')

oh ja, ook nog de manometer van de ketel vervangen, deze bleef nadat hij verhangen was op 0 staan, nu geeft hij wel weer de juiste waarde aan...
pi_86577372
Jeeej update! Wat vervelend van de nek- en rugklachten. Fijn dat je nu weer aan de slag kan!
pi_86578171
Kan nog niet volledig alles doen en niet teveel achter elkaar maar wel wat...

Dan is de zolder in ieder geval geisoleerd voor de winter... werkt wat fijner in de winter zonder dat het met -3 door zolder waait... :')

Vandaag beetje dicht gemaakt... mijn favo gereedschap ligt er nog... :P

Dakdoorvoer die er nog af moet...

Washoek

Vakwerk van een electricien... :')

[ Bericht 59% gewijzigd door TheOneAndOnly op 18-09-2010 19:28:17 ]
pi_86829454
vandaag nog wat geisoleerd en gipsplaten geschroefd... wat is dat een kloteplek zeg, het laagste stukje, zeker als je rugklachten hebt... als je die al niet had dan krijg je ze hier wel van....

dinsdag komt er iemand voor een energielabel, ben benieuwd wat het wordt....
pi_86833444
O, ik zie nu de foto's pas!
Als die van het energielabel komt, betekent dat dat je nu klaar met isoleren van zolder bent? :)
pi_86836972
nee is nog niet klaar, als ik morgen zin heb dan doe ik nog een stuk, moet ook nog een dakdoorvoer eraf halen en dak dicht maken, dan kan dat stuk pas geisoleerd worden...

energielabel is nu gratis, dan zijn we er als de kippen bij he.... :D
  Moderator zaterdag 25 september 2010 @ 19:19:08 #243
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_86838360
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 19:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Dat stopcontact is ook echt weer een gevalletje :|W
dat is nog niet klaar... wordt de voeding van een deel van de zolder... maar ja, ben zelf electricien he, dus dat komt pas als laatste.... :')
pi_88336512
Zo... weer eens een updeet...

Oude dakdoorvoer is er uit, van binnen dat gedeelte geisoleerd en gipsplaten tegenaan gemaakt.

Vandaag onder het dakraam een bergkast gemaakt, nou zijn mijn knieen rot omdat ik de hele dag op mijn knieen moest zitten... :')

Morgen weer verder, nog 2 gipsplaatjes in de grote kamer en naden dicht smeren en alle randen rondom dicht maken dan kan ik daar ook een kast gaan maken..

Foto;s volgen nog... nu geen zin meer in...
pi_88403277
vandaag aan de andere kant nog een kast gemaakt:

radiator komt nog een radiarkastje omheen...

dakdoorvoer en 2 gaten in de schoorsteen dicht gemaakt... ik ga de schoorsteen betimmeren en dan met gipsplaten afwerken...

Het begint eindelijk iets te worden nu... Mijn week vakantie toch nog goed besteed... :')
pi_92689244
zo zo... dat is lang geleden...

vanwege:

-rugklachten
-storingsdiensten
-ontstoken pees in schouder
-wintersport

weinig kunnen doen...
nu laatste tijd toch wat vorderingen gemaakt, vandaag radiatorombouw gemaakt en aan de plinten begonnen... zal binnenkort wat foto's plaatsen...

:)
pi_92690737
Dat klinkt echt als enorm veel pech! Bah, hoop dat de wintersport leuk was en dat je er weer zin in hebt.
En dat wij foto's krijgen :P
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Moderator zondag 13 februari 2011 @ 11:05:23 #250
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_92709468
Poeh, dat klinkt niet fijn ! Dat zijn nou niet bepaald dingen in het leven waarvan je nou geniet (behalve wintersport ;) !)

Lichamelijk dus al aardig weer wat opgeknapt ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')