1 2 3 4 5 6 7 8 | Telefonica Black (TELN) 6.0 -0.0 PUMA (PUMA) 6.0 -0.0 Ericsson 4 (ERT4) 6.0 -0.0 Green Dragon (GDRA) 6.0 -0.0 Delta Lloyd (DTLY) 2.0 -4.0 Ericsson 3 (ERT3) 1.0 -5.0 Team Russia (TRUS) 1.0 -5.0 |
Dat en een grote achterstand in training betekent waarschijnlijk dat ze in de marge mee blijven varen. Een achterhoede gevecht leveren met rusland wordt het dan. Die hebben wel een nieuw schip, maar het lijken nogal prutsers (/falers) te zijn.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:13 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Als de Ericsson boten verbeterde versies zijn van de ABN Amro's dan zou je zoiezo verwachten dat het lastig wordt om in de top 3 te eindigen.
Neuh, solozeilen is een onboeiende bezigheid.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:49 schreef Richie_Rich het volgende:
[offtopic]
Gaan mensen ook de Vendee Globe volgen? In vergelijking daarmee is de vor een eitje
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ERT4 1267 (0) - 584 PUMA +71 (-10) 22.8 541 ERT3 +153 (-3) 24.5 537 GDRA +216 (-40) 18.0 438 TELA +299 (-28) 18.8 417 TELN +370 (-40) 14.8 339 DLYD +428 (-16) 20.3 418 TRUS +430 (-10) 21.8 446 |
quote:With the gale force winds whipping the sea into a frenzied state, Fernando Echavarri's boat, roaring along at more than 25 knots, launched off a particularly large wave.
The crew momentarily lost control of the boat and crash landed only to find that one of the rudders had sheared off and part of a daggerboard and the bowsprit were gone. None of the crew was injured and the damage to the yacht was quickly assessed. The crew has mounted an emergency rudder and are continuing on course to Cape Town, albeit rather more slowly.
> 600 NMquote:Op woensdag 29 oktober 2008 23:10 schreef SevenWonders het volgende:
Ericsson 4: 602.66 NM, dat is wel erg veel. Ben benieuwd welke boot er wanneer overheen gaat.....
Dat is in feite toch gewoon VMG? of niet?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:32 schreef azaroth het volgende:
wat is de berekening voor de waarde van Velocity Made to Course?
of is er een tooltje voor, waar je dingen als TWS HDG COG enzo invult en dat je dan de VMC krijgt?
ja kloptquote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:03 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Dat is in feite toch gewoon VMG? of niet?
Ehm, niet gewoon ( DTF - DTF(t-3h) ) / 3h. Windspeed heeft er in elk geval weinig mee te makenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:32 schreef azaroth het volgende:
wat is de berekening voor de waarde van Velocity Made to Course?
of is er een tooltje voor, waar je dingen als TWS HDG COG enzo invult en dat je dan de VMC krijgt?
okquote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:30 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ehm, niet gewoon ( DTF - DTF(t-3h) ) / 3h. Windspeed heeft er in elk geval weinig mee te maken![]()
Je hebt vrij weinig aan de VMC, alleen voor afstanden waar de TWS en TWD gelijk blijven, en bij verandering van HDG, maar gelijkblijvende gemiddelde van HDG door bijvoorbeeld moeten laveren. Wanneer de afstand van een rak bekend is, en alle weersomstandigheden gelijk blijven, is de benodigde tijd te berekenen.
In VOR niveau zou je de aankomsttijd ermee kunnen berekenen, maar gezien op macro niveau TWS en TWD nogal verschillen is deze totaal niet nauwekeurig. Of je zou het getal kunnen vergelijken met de boten die verschillende koersen varen (binnen, buitenom), maar daar is een grotere tijdvak dan 3 uur nodig om er een beetje wijzer van te kunnen worden.
Ik denk idd dat dit de beste manier is mbt de VORquote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:30 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ehm, niet gewoon ( DTF - DTF(t-3h) ) / 3h. Windspeed heeft er in elk geval weinig mee te maken![]()
Zijn er eigenlijk polars voor die boten beschikbaar?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:43 schreef azaroth het volgende:
[..]
ok
ik ben namelijk een beetje aan het kijken wat de ideale koersen enzo zijn voor die virtualVOR game
heb toch niks te doen op m'n werk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |