Idd, nu je het zegt.quote:Op maandag 27 oktober 2008 20:44 schreef RockabeIIa het volgende:
Wat een enorme lijst aan zwangeren, zeg!![]()
Het viel me zojuist pas op![]()
quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:00 schreef cattie het volgende:
Reinhilde, is het misschien ook dat je de spanning voor een bevalling en de krampen en harde buiken e.d. zo zat bent dat je nu hoopt dat je snel je baby in handen hebt?
Zou kunnen, maar Kim is gek op haar. Ze woont in Den Haag (wij Assen) en is er nu dus . Dus laat ik Kim liever lekker spelen daar. De afwas komt morgen wel weer. Staat niet veel, dat scheelt. En anders helpt Djeez vanavond wel.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:19 schreef DJMO het volgende:
fijn ingrid, dat kim even bij opa kan spelen! kan je zusje dan jou niet helpen met het huishouden (de dringende zaken zoals bv afwas enzo)
Cattiequote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:31 schreef cattie het volgende:
Ingrid, fijn dat alles toch goed is.
Estrys, ook goedgekeurd!![]()
DJMO, succes met shoppen.
Zondagavond heb ik een schuiver gemaakt bij het uit bad stappen, ik ging in spagaat. En sindsdien gaat het niet zo lekker met mijn rug en buik (flinke pijn en veel harde buiken). Ik doe het nu maar rustig aan (voorzover dat kan met een actieve, vrolijke peuter die wil spelen), en ik hoop dat het dan snel weer bij trekt. Morgen naar de fysio en donderdag naar de gyn en dan hoor ik wel wat zij er van vinden.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:26 schreef cattie het volgende:
Vooral dat tweede Owlet, het voelt alsof mijn kruis wat gespleten is. Misschien wel handig straks voor de bevalling, alvast wat meer ruimte daar beneden.![]()
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:26 schreef cattie het volgende:
Vooral dat tweede Owlet, het voelt alsof mijn kruis wat gespleten is. Misschien wel handig straks voor de bevalling, alvast wat meer ruimte daar beneden.![]()
S6 met die laatste loodjesquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:09 schreef Reinhilde het volgende:
Jeutje Cattie!!![]()
Oh wat lijkt me dat naar als zoiets gebeurt. Sterkte, hoop dat de harde buiken en rugpijn snel minder worden!
Ingrid, doe je ook rustig aan?![]()
Owlet, dat hoop ik ook. Je hebt gelijk, nog max. 6 weken. Maar toch... al dat gerommel nu, en maar tegen mezelf blijven zeggen dat het nog 6 weken duurt, schiet ook weer niet op, want de gedachte aan 6 weken gerommel maakt me ook niet echt vrolijk. Baby trekt zich nergens iets van aan en is lekker aan het schuiven met zijn/haar billetjes
.
Leuk is dat hè?quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:30 schreef Floria het volgende:
Ik was trouwens vandaag op de kraamafdeling in het ziekenhuis en er kwam zo'n nét nieuw babietje voorbij. Tranen over mijn wangen! Wat mooi!
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:42 schreef Reinhilde het volgende:
Hoe gaat het met jou Carmella?
Net bij de VK geweest, bloeddruk netjes; 110/65.
1 kilo aangekomen de afgelopen 2weken, ook weer prima, maak me daar niet meer druk om.
De VK zei dat het geen kwaad kon als de baby 2 weken eerder komt, want hij/zij is groot!
He Vicky, vervelend is dat. Beterschap!
ja die inderdaad. Ik heb alleen maar last van opgeblazen darmen volgens mij..quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:10 schreef _Ingrid_ het volgende:
Estrys mooie echo!
Vicky, toevallig movicolon?
Movicolon hielp toen tijdens de zwangerschap met Kim erg goed. Heb het nu in huis voor de zekerheid. Begin ook aardig last te krijgen van mijn darmen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:39 schreef Vicky het volgende:
[..]
ja die inderdaad. Ik heb alleen maar last van opgeblazen darmen volgens mij..
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:42 schreef Reinhilde het volgende:
Hoe gaat het met jou Carmella?
Hey! Doe eens vertellen hoe het met je gaat! Ik zie steeds wel stiekeme tvp'tjes, maarreh... we willen ook wel een update hoor!quote:
Oh!quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hey! Doe eens vertellen hoe het met je gaat! Ik zie steeds wel stiekeme tvp'tjes, maarreh... we willen ook wel een update hoor!
Ik bedoelde het niet rot hoor!quote:
Jeetje joh, wat eng zeg, van je vriend. En wat rot om mee te maken en doorheen te gaan in je zwangerschap. Is hij nog voor of nabehandeld naast de operatie? Wel fijn dat hij over niet al te lange tijd weer aan het werk kan.quote:Nou..ehm..ik ben morgen 32 weken, ik kom de laatste dagen erg vaak in ademnood..maagzuur is over en ik slaap weer prima
Alles gaat zijn gangetje dus op mijn zuurstof na
Mijn vriend kan in januari weer aan het werk als het goed is (ik weet niet of ik dat hier ooit gepost had maar hij is afgelopen augustus onder het mes geweest omdat hij een kwaadaardig tumor op zijn gehemlte had (kanker dus) hij krijgt binnenkort zijn laatste prothese (opvullen van gat in gehemelte) en dan hopen dat hij weer helemaal goed kan praten.
Donderdag lactatiecursus o.i.d en een bijeenkomst bij de vk..geen idee wat ze daar precies gaan doen.
Grappig ik moet juistquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:46 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Movicolon hielp toen tijdens de zwangerschap met Kim erg goed. Heb het nu in huis voor de zekerheid. Begin ook aardig last te krijgen van mijn darmen.
Ja, dat weet ik, maar dat zeg ik toch niet? Ik zeg dat ik nieuwsgierig ben naar...quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:57 schreef cattie het volgende:
Reinhilde, hoewel ik voor je hoop dat de baby zich netjes tussen de 37 en 40 weken meldt, wil een grote baby niet zeggen dat de baby ook eerder komt.
Niet helemaal strijken he die luiers? Alleen de randjes, anders drogen ze minder goed!!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 08:15 schreef Reinhilde het volgende:
Weet je waar ik enorm van geniet? Hydrofiele luiers wassen en strijken. En er liggen er weer 6 reeds gewassen op me te wachten!
![]()
ik weet het Reinhilde, maar aangezien het een gevolg is van een scooterongeluk op mijn 16e kan ik weinig meer doen dan wat ik al doe, een hittezak heb ik nog niet geprobeerd, ik zal vriendlief er eens op uitsturen. Maar ze kunnen (mogen) bijvoorbeeld niet controleren of de ruggewervel die toen beschadigde, nu verder verschoven is oid. dat kan pas als ik bevallen benquote:Op woensdag 29 oktober 2008 08:15 schreef Reinhilde het volgende:
Estrys wat een ontzettend mooie echo-foto! Zo duidelijk! Wow!
Fruppel, ben ook benieuwd, lag ze nu goed, je meisje?
Jose, wat fijn&goed die lactatiecursus. Fuente ook BV-avonden, goed zeg.
Cattie, als je vandaag nog zo'n pijn hebt, ga je dan wel even naar de dokter?![]()
DJMO, heb je al eens een hittezak geprobeerd? Misschien dat dat helpt? Anders toch even langs de HA, je loopt er al zo lang mee te kwakkelen...
[..]
Ja, dat weet ik, maar dat zeg ik toch niet? Ik zeg dat ik nieuwsgierig ben naar...
Dakota, wat heftig! Wel heel erg fijn dat je vriend genezen is!
Leuk he, de kleertjes wassen?![]()
Weet je waar ik enorm van geniet? Hydrofiele luiers wassen en strijken. En er liggen er weer 6 reeds gewassen op me te wachten!
![]()
Ik sta dan nog wel niet in het lijstje maar hier ook geen bv hoorquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 19:49 schreef Diaan73 het volgende:
Hier niets bijzonders te melden, het gaat zn gangetje.... ow en volgens mij ben ik de enige in dit topic die geen bv gaat geven
Sorry als het rot over kwam, zo was het niet bedoeld.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 08:15 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, maar dat zeg ik toch niet? Ik zeg dat ik nieuwsgierig ben naar...
Nee hoor je bent echt niet de enige, bij Isa bewust geen bv gegeven en nu ga ik dat ook niet doen. Staat zelfs al in mijn dossier bij de gyn dat ik Dostinex krijg zonder morren of zeuren van verpleegkundigen, dit keer ben ik de ellende en het touwtrekken voor.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 19:49 schreef Diaan73 het volgende:
Hier niets bijzonders te melden, het gaat zn gangetje.... ow en volgens mij ben ik de enige in dit topic die geen bv gaat geven
Ik heb universiteit en ben net 25 geworden, dus ook moeder op mijn 25equote:Op woensdag 29 oktober 2008 08:45 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Niet helemaal strijken he die luiers? Alleen de randjes, anders drogen ze minder goed!!
Dakota wat heftig met je vriend, maar gelukkig gaat het nu goed.
en die stomme wintertijd.... Twan is tegenwoordig weer vroeg wakker, maar nu dus nog vroeger al rond half 6!! en wil dan bij ons in bed.... vanmorgen maar toegelaten, maar dan slaap ik bijna niet meer omdat ik te weinig ruimte heb, vanaf morgen maar gewoon weer naar zn eigen bed....
Waar bemoeit hij zich mee!!!![]()
Ok, lief dat je het even verduidelijkt.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:24 schreef cattie het volgende:
[..]
Sorry als het rot over kwam, zo was het niet bedoeld.Ik kan me goed voorstellen dat je er nieuwsgierig naar bent en ik hoop dat het niet te lang duurt voordat je je kindje vast kunt houden!
ik ben 27, HBO, bezig met universitair.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:57 schreef Dakota het volgende:
[..]
Ik heb universiteit en ben net 25 geworden, dus ook moeder op mijn 25e
He loves me
Ja dat bedoelde ik ook. Drukte het alleen niet zo duidelijk uit geloof ikquote:Op woensdag 29 oktober 2008 14:17 schreef bixister het volgende:
misschien zijn al die mensen wel gescheiden omdat ze te jong aan kinderen begonnen zijn samen.
Ik krijg blikken vol medelijden als ik weer eens met 10 rompertjes aan het knuffen benquote:Op woensdag 29 oktober 2008 15:17 schreef Fuente het volgende:
En ontopic: zitten er grenzen aan nesteldrang? Ik voorzie een scheiding als ik zo doorga
Ik ken dat niet zo goed, al ben ik tegenwoordig wel wat opruimiger.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 15:17 schreef Fuente het volgende:
En ontopic: zitten er grenzen aan nesteldrang? Ik voorzie een scheiding als ik zo doorga
Ik snap het. Moet ook toegeven/bekennen dat ik al 10 jaar bij de overheid werk en daar wel betaald ouderschapsverlof (60-75%) heb en ook niet meer dan 24 ga werken. Ik werk nu 28 uur per week omdat Twan een week altijd bij zn vader is. In de week dat hij bij ons is, werk ik maar 2 dagen. Na de bevalling ga ik elke week 3 dagen werken en dus 4 uur betaald ouderschapsverlof en dat ruim 1,5 jaar lang. Daarbij werkt Peaceman 40 uur en doet ook geen studie. Dat maakt het ook wel iets anders denk ik. Ik vind wel dat vaders langer verlof dan die 2 dagen moeten hebben, dat vind ik echt te kort.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 15:28 schreef Fuente het volgende:
Ik zou zelf ook geen thuisblijfmoeder willen zijn, dan zou ik ook lichtelijk gek worden. Maar de hoeveelheden die ik 'moet' werken vind ik echt heel erg jammer. Ik had liever iets voor maximaal 24 uur en ik heb tot nu toe altijd minmaal 32 uur gewerkt.
Deels ook wel omdat manlief zijn studie bijvoorbeeld bekostigd moet worden en we daar straks alleen maar profijt van hebben, maar zelfs zonder die studie zou ik nog steeds veel moeten werken.
Ik vind het jammer dat we geen beter verlofsysteem hebben. Dat je als ouders ten eerste langer verlof na de bevalling hebt (ook ivm bijvoorbeeld borstvoeding) en dan ten tweede ouderschapsverlof onbetaald is. Het zou in mijn ogen ideaal zijn als je de kans hebt op een jaar lang een dag minder te werken en die dag wel betaald krijgen.
Ik snap dat iedereen daar heel anders over denkt, maar in andere landen is dit wel stukken beter geregeld dan hier.
Nu ik zwanger ben en alles wat moeizamer gaat, vind ik het ook wel prettig om wat meer thuis te zijn hoor. Maar zodra ik me weer helemaal "op en top" voel, wordt het huis al snel te klein.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 15:40 schreef _Ingrid_ het volgende:
En ik ben juist een huismus. Dat betekent overigens niet dat ik van schoonmaken happy wordt.
Maar ik kan makkelijk elke dag iets in huis doen en dat vind ik wel lekker.
Zoals vandaag ben erg moe, slecht geslapen. De afwas gedaan (die gisteren was blijven staan) een doekje door de woonkamer en als Kim wakker is de stofzuiger erdoor. Dan vind ik het wel best. En dan vanavond koken en die afwas morgen weer doen. Vind het wel lekker dat dat dan niet meteen erna moet gebeuren.
Qua werken is het voor mij zo lang geleden, dat dat ook wel een drempel is. En dan zou ik ook max 24 uur willen werken.
Ik vond die 16 weken ook prima hoor, heb na de ks uiteindelijk maar 7 weken thuis gezeten want ik kreeg een baan aangeboden die ik perse wou, maar dan moest ik wel snel aan de bak.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 15:23 schreef Diaan73 het volgende:
Nog even een reactie op jouw verhaal: buiten het feit of het wel of niet zou kunnen: ik zou zelf helemaal niet willen stoppen met werken, daar word ik doodongelukkig van en dat zou mijn kind dan ook worden. Ik ben geen type dat altijd thuis moet zitten, ik vind mn werk hartstikke leuk en ik ga er met plezier naartoe, ik zou het voor geen goud willen missen. Ik weet nog dat toen met Twan ik er echt naaruit heb gekeken om weer te gaan werken na die 18 weken (was toen 2 weken te laat bevallen), vond echt dat je op een gegeven moment in een klein bekrompen kringetje zit. Voor mezelf vind ik die 16 weken nu een prima periode.
Ik moet zeggen dat ik me weinig aantrek van wat andere mensen van mij/de situatie vinden. Zolang het voor ons werkbaar en prima is, is het dat ook. Ik moet ook bekennen dat ik me er weinig van aantrek of mn huis wel schoon genoeg is.. ik was geen poetser, ben geen poetser en zal het nooit worden ook.
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:53 schreef Reinhilde het volgende:
Memmel heeft thuis geen internet toch? ben ook benieuwd! En Frupppppel, kom ook eens vertellen?
Ingrid, je mag ook helemaal niet sjouwen!![]()
Het is idd zo dat er 75% van je ouderschapsverlofuren doorbetaald worden, daarnaast krijg je een ouderschapsverlofkorting (ong. ¤ 3,75 per uur bruto) en die korting kun je terugkrijgen via de inkomstenbelasting als je meedoet aan de levensloopregeling. Cattie zegt ook terecht dat dit van elkaar losgekoppeld gaat worden per 1 januari 2009, dus al het overheidspersoneel kan die ouderschapsverlofkorting via de inkomstenbelasting weer terugkrijgen. Er zijn ook inderdaad plannen om het aantal weken te verdubbelen, maar dat is nog niet definitief.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:28 schreef cattie het volgende:
Koningin, ik werk ook bij de overheid en bij ons is het zo dat je 75% doorbetaald krijgt, maar een gedeelte daarvan krijg je alleen terug van de Belastingdienst als je aan de levensloopregeling mee doet. (Al is het maar voor een euro per maand) Doe je dat niet, dan krijg je dus minder dan de 75% doorbetaald (iets van 55 a 60% geloof ik). Nou is wel het plan dat dat weer losgekoppeld wordt, dan krijgt iedereen met ouderschapsverlof geld terug van de Belastingdienst en is het dus 75% doorbetaald voor iedereen in overheidsdienst.
Ik heb straks de echo!Daarna direct door naar werk, dus ik post vanavond wel hoe het was.
55-60% doorbetaald is nog heel wat hoor...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:17 schreef Koningin het volgende:
Hmm, bij mij hebben ze inderdaad verteld over die levensloop en teruggave via de Belasting, maar dan zou ik nog niet op 75% uitkomen.... misschien moet ik het dan nog maar eens goed gaan navragen.
Ik ga 3 dagen terug werken (24 uur), maar als ik bijvoorbeeld de eerste 3 maanden maar 2 dagen zou kunnen gaan werken met behulp van ouderschapsverlof, dat zou wel erg lekker zijn. Dan hoeft het kindje ook nog niet gelijk naar de opvang enzo.
Mijn collega heeft ook borstverkleining gedaan, zo'n 13 jaar geleden maar heeft beide kinderen borstvoeding gegeven: de oudste is 10 en de jongste 3, dus het is best mogelijk als je zou willen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:24 schreef Vicky het volgende:
zo weer even een beetje bijgelezen..
Diaan, de kans is heel groot dat ik ook geen borstvoeding ga geven. Waarschijnlijk kan ik het niet eens in verband met een borstverkleining een aantal jaar geleden.
Ben zooo blij als het morgenochtend 8.30 uur is, dan mogen we weer voor een echo.. kijk er zo naar uit maar vind het ook weer doodeng. Gister had ik onwijze steken in mijn buik maar ook in me doos.. deed zoooo zeer.. maar vanmorgen was het zo goed als weg, totdat ik iets actiefs ging doen... zat al weer helemaal in de stress gister.. maar aan de andere kant heb ik onwijs lat van stemmignswisselingen, hele zere borsten en pukkels...
Ach, ik lijk op me vader geloof ik...
Denk dat er maar weinig mij hier al verwacht hadden. Maar ik heb idd al een tijdje een andere vriend. We kenden elkaar van het werk en ineens was het daarquote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:53 schreef Diaan73 het volgende:
MeNicoleik had jou echt nog niet verwacht hier... ik wist niet eens dat je een nieuwe vriend hebt/had of is dat ook niet zo? van harte gefeliciteerd en welkom!!! En wel voorzichtig doen hè? NIet meer zoveel vallen!!
Nu je het zegt, dat heb ik idd nog wel meegekregen, maar super hoorquote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:03 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Denk dat er maar weinig mij hier al verwacht hadden. Maar ik heb idd al een tijdje een andere vriend. We kenden elkaar van het werk en ineens was het daarWe wonen ook al een tijdje samen ondertussen.
Ja, maar 4 weken is écht wel vreselijk lang... wat doe je in vredesnaam met al die tijd? Wat nestelen, ok, maar verder kan ik me echt niet voorstellen waarmee je je tijd vult. En als je overtijd gaat, heb je in het slechtste geval dan nog maar 8 weken over na de bevalling (als je al 6w op voorhand gestopt bent en 2 weken overtijd gaat)?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:53 schreef Diaan73 het volgende:
Iksje, tot een week voor de vermoedelijke bevalling werken???De vroedvrouw is niet de enige die je voor gek verklaart
In Nederland mag dat trouwens niet eens, moet je mininimaal 4 weken voordien stoppen.
Ik zelf moet 6 weken vantevoren met verlof gaan ivm nu deels ziek ivm zwangerschap maar was dat ook al van plan. Ik vind het heerlijk om ook nog even wat tijd ook voor jezelf te hebben, na de bevalling slokt de baby heel veel tijd op. En wat de anderen ook al zeggen: in Nederland heb je altijd recht op in totaal 16 weken en als je later bevalt, komt die periode er gewoon bij. Hoeveel weken hebben jullie in totaal?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:22 schreef Iksje het volgende:
[..]
Ja, maar 4 weken is écht wel vreselijk lang... wat doe je in vredesnaam met al die tijd? Wat nestelen, ok, maar verder kan ik me echt niet voorstellen waarmee je je tijd vult. En als je overtijd gaat, heb je in het slechtste geval dan nog maar 8 weken over na de bevalling (als je al 6w op voorhand gestopt bent en 2 weken overtijd gaat)?
Met Liande ben ik gestopt 1 week voor de bevalling en ik ging 11 dagen overtijd, maar ik had toch mooi 13,5 week met mijn meisje erna
Hier kan je in verlof gaan vanaf 6 weken voor de uitgerekende datum, waarvan 1 week vooraf dus verplicht. Bij een meerlingenzwangerschap ligt dat iets anders, maar bon, da's hier niet van toepassing![]()
Ik hoop alleen dat ik net zo goed door de zwangerschap blijf gaan, want op 't einde nog dagelijks 10 km fietsen (van en naar m'n werk, vanaf een station- ik pendel) dat wordt nog wat...
Dat klopt..... maar dat zal ik niet meer hebben, vrees ik.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:44 schreef Vicky het volgende:
vanaf januari wordt het waarschijnlijk zelfs 18 weken.
ja naar nu is het standaard 16 plus eventueel de overtijd weken. vanaf 2009 wordt het waarschijnlijk standaard 18 weken plus eventueel overtijd weken.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:44 schreef Estrys het volgende:
2 weken overtijd is 18 weken verlof toch? Je hebt gewoon 10 weken na de bevalling ook al is die twee weken later
Ik denk en "vrees" het laatste.....quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:25 schreef Estrys het volgende:
en stel ze verhogen het, dus 18 weken vanaf januari, is dat ook voor de mensen die in januari moeten bevallen en al met verlof zijn dan? Of voor de mensen die nog met verlof moeten gaan in januari....
Ik ook niet Diaanquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 19:49 schreef Diaan73 het volgende:
.... ow en volgens mij ben ik de enige in dit topic die geen bv gaat geven
En dat is volgens mij 4, ik ben blij dat ik niet de enige ben.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:28 schreef Carmella het volgende:
Wat gaan jullie snel!![]()
[..]
Ik ook niet Diaan
Mikael snapt er nog niet zo heel veel van. Hij zegt wel tegen iedereen: "Mama heeft een baby in buik, die komt als ik bijna jarig ben maar ik ben nog laaaaaaaaang niet jarig." Maar hij zegt bij elke baby wat ie ziet ook: "Kijk mama daar is onze baby" dus hij snapt het allemaal nog niet. Maar we hebben het er niet meer over want duurt allemaal nog lang genoeg voor hem.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:31 schreef YPPY het volgende:
Gefeliciteerd MeNicole.Voor je hier 'wegging' had je toch ook al plannen die kant op? Wat vindt Mika ervan?
Bij mij/ons staat de borstvoeding ook nog niet vast, kan maar zo nog veranderenquote:
Waarom niet wat eerder...?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:44 schreef Vicky het volgende:
vanaf januari wordt het waarschijnlijk zelfs 18 weken.
Huh??? Over 5 weken pas weer?? Waarom dan pas weer?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:00 schreef DJMO het volgende:
snelle update hier: nu 32 ½ week zwanger, pas over vijf weken weer controle, bloeddruk goed, echo gezien, baby groeide goed op schema, was niet ingedaald, maar lag overdwars met zijn koppie rechts en het beurse gevoel onderin komt van het schoppen![]()
haha... jij dacht wat ik ook dachtquote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:04 schreef Diaan73 het volgende:
over 5 weken pas weer![]()
, terwijl je juist na 32 weken normaal vaker moet gaan komen. Is het misschien ivm de afstand?
dat dacht ik ook alquote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:27 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik denk en "vrees" het laatste.....
Toch vind ik het vreemd hoor, de controles zijn er toch ook juist om de groei van de baby en baarmoeder en niet geheel onbelangrijk de bloeddruk enz. te controleren. Je hoeft nu dus pas weer als je al 37 weken zwanger bent, dan kun je al bevallen zijn......quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:08 schreef DJMO het volgende:
ik stond ook raar te kijken hoor maar het erasmus mc in rdam hanteert nu zoiets van: alles is goed, dus we zien je gewoon om de maand, (in dit geval na vijf weken omdat mijn gyn ook op vakantie gaat) en als je om de week komt terwijl er niets verandert houden wij minder tijd over voor zwangeren die wel intensief begeleidt moeten worden ivm eoa kwaal of weet ik veel wat. de afstand kan het niet zijn iig, ik woon met de metro nog geen 30 minuten reizen van het ziekenhuis af.
ik praat er niet graag over, ben er niet trots op, maar voor ik zwanger raakte, en in het begin van de zwangerschap (wist ik niet) dronk ik dagelijks alcohol.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:11 schreef marlieske het volgende:
DJMO ligt er misschien ook aan waarom je bij de gyn loopt? ga je alleen bevallen in het ziekenhuis of is er een medische noodzaak?
Jose81, ben ook wel benieuwd wat zo'n cursus "droog" borstvoeden in gaat houden, kan me er gewoon weg weinig voorstelling bij maken.
Nou, ik vond zo'n cursus "droog" borstvoeden (quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:11 schreef marlieske het volgende:
DJMO ligt er misschien ook aan waarom je bij de gyn loopt? ga je alleen bevallen in het ziekenhuis of is er een medische noodzaak?
Jose81, ben ook wel benieuwd wat zo'n cursus "droog" borstvoeden in gaat houden, kan me er gewoon weg weinig voorstelling bij maken.
dank jequote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:27 schreef marlieske het volgende:
Ben iig blij te lezen dat het nu stukken beter met je gaat DJMO en dat je omhoog krabbelt.
Ik hoop dat het zo goed met jullie blijft gaan, en vind het knap dat je het hier open en bloot op tafel gooit.
Daar heb je lef en moed voor nodig! Respect daarvoor.
Mag ik vragen of je dochtertje inmiddels weer thuis woont? als je niet wilt antwoorden gewoon zeggen
Is er ook een kans dat je je dochter weer in huis kan krijgen?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:19 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik praat er niet graag over, ben er niet trots op, maar voor ik zwanger raakte, en in het begin van de zwangerschap (wist ik niet) dronk ik dagelijks alcohol.
omdat mijn eerste dochter uithuis geplaatst is, bemoeide de raad van de kinderbescherming zich ermee, wat resulteerde in alcoholcontroles bij de boumankliniek, verplicht bevallen en controle in het ziekenhuis. dat ik geen druppel meer aanraak en al maanden schoon ben van alcohol doet er niet toe, de wil van de RvK is wet. gelukkig zijn ze wel tevreden over ons, en hoef ik me verder nergens zorgen over te maken.
Ik ga een poging wagen..als het me niet bevalt ben ik er ook snel klaar mee hoorquote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:32 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
En dat is volgens mij 4, ik ben blij dat ik niet de enige ben.
zie mijn antwoord boven jequote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:36 schreef Dakota het volgende:
[..]
Is er ook een kans dat je je dochter weer in huis kan krijgen?
(als ik zo vrij mag zijn..anders gewoon negeren)
Ik was idd iets te laat.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:39 schreef DJMO het volgende:
[..]
zie mijn antwoord boven jedat vat het wel samen op het moment denk ik
Poeh dat moet voor jou toch niet altijd even gemakkelijk zijn om je dochter te moeten missen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:35 schreef DJMO het volgende:
[..]
dank jenee mijn dochter woont niet thuis, mijn ex zit dat oa dwars, en ook jeugdzorg wil dat niet. nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik op dit moment ook geen ruimte voor haar heb in dit huis, ik zit tenslotte in een tweekamerwoning, als ik een grotere woning zou hebben en het zou mogelijk zijn dan mag/kan ze wat mij betreft zo thuis komen wonen. echter ze is al ruim 8 jaar in een pleeggezin, en daar is ze nu goed gewend, hoewel ze wel heel erg aan het contact met papa én mama hangt. ik ben niet zo egoistisch om haar daar voor mijn eigen gewin weg te rukken. ik laat het maar aan haar zelf over zodra ze voor de wet zelf mag kiezen.
Lijkt me een moeilijke situatie.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:35 schreef DJMO het volgende:
[..]
dank jenee mijn dochter woont niet thuis, mijn ex zit dat oa dwars, en ook jeugdzorg wil dat niet. nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik op dit moment ook geen ruimte voor haar heb in dit huis, ik zit tenslotte in een tweekamerwoning, als ik een grotere woning zou hebben en het zou mogelijk zijn dan mag/kan ze wat mij betreft zo thuis komen wonen. echter ze is al ruim 8 jaar in een pleeggezin, en daar is ze nu goed gewend, hoewel ze wel heel erg aan het contact met papa én mama hangt. ik ben niet zo egoistisch om haar daar voor mijn eigen gewin weg te rukken. ik laat het maar aan haar zelf over zodra ze voor de wet zelf mag kiezen.
Ik ben daar ook best hard in hoor nummer_zoveel maar geloof nog steeds in het goede van de mens en dat mensen kunnen veranderen als ze er hard aan werken en vooral willen veranderen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 17:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Lijkt me een moeilijke situatie.
Ben zelf vrij hard hoor, tov ouders die hun kind hebben mishandeld en/of misbruikt, weet verder niet wat er precies bij jullie is gebeurd natuurlijk en ken je niet, maar zo in dit topic kom je wel echt serieus en oprecht over.
quote:
Het leek mij wel interessant om te gaan doen, maar ik ben nu al zo regelmatig in het ziekenhuis geweest en ook nog de komende tijd, dat ik het misschien even laat voor wat het is.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:03 schreef Jose81 het volgende:
Gister de voorlichtingsavond over bevallen in het ziekenhuis gehad. Ik vond het niet echt heel erg veel meerwaarde hebben, al was het wel leuk dat we even op een verloskamer hebben kunnen kijken.
Is het misschien een idee om een poosje bij je ouders/schoonouders/goede vrienden/broer/zus/oom/tante te gaan logeren? Dan kan je gelijk naar een ander ziekenhuis en dan heb je wel iemand bij je die je kan helpen? Snap dat het voor je partner misschien niet zo handig is maar ik denk dat je wel wat hulp/steun van mensen kan gebruiken!!quote:
Weet je, ik begrijp het aan de ene kant zo goed dat het zo streng is, dat het écht alleen voor hele dramatische gevallen is dat die kosten voor vergoeding in aanmerking komen. Maar ja, ze doen dus echt alleen extreme situaties en dat is zo rot. Ik doe het echt niet voor m'n lol, ik ga met alle liefde gewoon een half uur in de bus en fietsen (ben juist blij als ik er even uit ben), geen probleem, alleen met zoveel pijn sta je gewoon met de tranen in je ogen om door te bijten.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:59 schreef DJMO het volgende:
of bij die verzekering van jou aanwezig
Ik heb praktisch geen familie en bij vrienden heb ik echt niemand die een logeerkamer voor me heeft. En ik heb zoveel rust nodig, ik trek het niet bij iemand in huis waar het de hele dag "gewone drukte" is. Ik heb veel slaap nodig. Thuis heb ik gegarandeerd die rust en ruimte. Ook ben ik s'nachts zo vaak nog lang wakker.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:09 schreef Raissa het volgende:
Is het misschien een idee om een poosje bij je ouders/schoonouders/goede vrienden/broer/zus/oom/tante te gaan logeren?
Zo'n cadeau'tje en tekst is toch ook heel lief Raissaquote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:56 schreef Raissa het volgende:
Ik moest trouwens net spontaan keihard janken toeneen cadeautje had meegenomen en zei: "omdat je de liefste mama bent" (een klein dienblaadje met vier glaasjes waarvan 2 gevuld met een kaarsje, één met een rode roos en één met een rode gerbera)
Hormonen..![]()
Weet je wat het probleem is, mijn gyn kan niks aan m'n nierprobleem doen. Ze zegt zelf ook geen uroloog te zijn en geen enkel advies te kunnen geven, niet voor mij of voor de zwangerschap. Mijn klachten hebben immers ook niks met de zwangerschap te maken (behalve dat de groeiende baarmoeder een probleem is/wordt) maar met m'n nier en blaas.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:45 schreef cattie het volgende:
Want het hoeft niet zo te gaan, het kan echt anders. Mijn gyn neemt altijd de tijd voor me en neemt me heel serieus
Dat bedoel ik ook vooral. Misschien kunnen ze je niet direct helpen, ze kunnen wel de tijd voor je nemen en zorgen dat je je gehoord voelt.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:12 schreef Carmella het volgende:
(knip)
Maar tijd moet ze wel voor me kunnen maken en als ze dat niet kan/wilt dan is er vast wel een andere die wat rustiger is
Ijzer? Even melden bij de vk, want dat is met even bloedprikken heel eenvoudig te achterhalen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:40 schreef marlieske het volgende:
Ik ben enorm draaierig maar niet zo draaierig dat ik het gevoel heb flauw te moeten vallen.
zal 't is ff in de gaten houden want in de douche had ik het laatst ook al, zou dat iets met bloeddruk ofzo te maken kunnen hebben? want die is eigenlijk altijd goed.
Heeft het Europese Parlement dat al aangenomen trouwens?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 08:16 schreef Koningin het volgende:
Ik las ergens 18 weken verlof per 1 januari 2009. Mijn verlof gaat per 15 januari in. Toch maar eens gaan navragen of ik daar dan voor in aanmerking kan komen
Als het ijzertekort is: taugé eten. Zit veel ijzer inquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 07:51 schreef Webkim het volgende:
[..]
Ijzer? Even melden bij de vk, want dat is met even bloedprikken heel eenvoudig te achterhalen.
Had ik ook niet... alleen toen ik ging testen had ik gevoelige borsten. Dat was na een tijdje weg... had ook nergens last van. Alleen dat ik kon eten als een bouwvakker, 6 boterhammen waren er echt niet genoeg...en dat terwijl ik er normaal maar 2 eet tussen de middag..quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 10:48 schreef marlieske het volgende:
Woensdag de 12 weken echo met combitest, hoop dat alles er dan ook weer goed uitziet.
Dan kan het echt genieten van start vind het namelijk nu nog steeds een beetje eng, want ik voel praktisch aan niets dat ik zwanger ben.
Dat is ook erg lief van je collega!quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:05 schreef Estrys het volgende:
Ow Raissa wat lief zo'n cadeau! Ik had vanmorgen in mijn postvakje kikkers van chocolade en een babymutsje om me op te kikkeren en te zeggen dat ik me niet zo druk mocht maken op mijn werk. Van mijn collega, werd ik ook al emotioneel van.
Kan me voorstellen dat je heppiedepeppie bentquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:39 schreef Vicky het volgende:![]()
![]()
Ik ben helemaal heppie!!
![]()
![]()
Ons spookje was goed gegroeid, hartje klopte, hoofdje en buikje goed zichtbaar en stompjes voor armpjes en beentjes gezien..
Uitgerekende datum is ietsje verder gezet: 31 mei 2009
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is het bij taugé ook niet zo dat je minimaal een hele doos moet eten wil het effect hebben op je ijzerspiegel?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 10:21 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Als het ijzertekort is: taugé eten. Zit veel ijzer in
Bij mijn vk wordt je doorverwezen naar de echopraktijk. Sommige vk's hebben wel een eigen echo apparaat.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:55 schreef tessie het volgende:
Wij gaan eind januari ook nog verhuizen naar een andere plaats, dus dan moet ik toch weer een andere vk. Maar ik heb nu geen idee waar ik op moet letten... Is het trouwens zo dat niet alle vk's zelf ook een echo kunnen maken?
Wat stom dat de vk mij dan met alle geweld wil vasthoudenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:22 schreef cattie het volgende:
Ik heb de ziekte van Crohn en de vk wilde me daarom niet.
De verzekering vergoed alleen taxikosten in geval van nierdialyse en bij chemo. Ze maken geen splitsing tussen extreem/niet extreem genoeg...quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:46 schreef Marie79 het volgende:
Ik zag weer een mooie echo voorbij komen![]()
En wat een verhaal toch van je, Carmella, dat ze dit niet eens extreem vinden![]()
Urineuitslag van gisteren was goed en vandaag was mijn bloeddruk 130/95 en ctg ook weer goed. Had voor het eerst een mnl. verpleegkundige, had ik ook verder in het ziekenhuis op mijn afdeling nog niet gezien, is weer eens wat anders...
Ik heb een poosje terug ook ijzertabletten geslikt, ben er alleen na ongeveer een maand weer mee gestopt omdat ik de buikpijn erdoor niet kon verdragen. (van het stoppende effect van ijzertabletten had ik geen last) De pijn die ik nu weer voel is vergelijkbaar met de pijn die ik had bij het slikken van ijzer, ik zat dus ook verband te zoeken tussen een opvlamming en ijzer..quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:03 schreef marlieske het volgende:
Oooh vergeet ik het nog te vragen, Floradix werkt dat ook niet stoppend?
Want vanwege mijn CU mag ik niet zomaar middeltjes of pilletjes innemen die stoppend of laxerend werken,
Als mijn ijzer echt te laag is dan zijn staaltabletten al een groot probleem dat roepte vorige keer namelijk een opvlamming op *slik* toen werd het Losferon bruistabletten in combi met lactulose siroop om de boel aan de gang te houden.
Maar we zullen van de week eerst eens kijken of er wel wat aan de hand is, voor ik me daar druk over maak.
nee, voor zover ik weet niet. Vandaar dat het na de bevalling en in de zwangerschap zo prettig kan zijnquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:03 schreef marlieske het volgende:
Oooh vergeet ik het nog te vragen, Floradix werkt dat ook niet stoppend?
Het kleine beetje verlichting dat emesafene mij heeft geboden zou ik absoluut niet willen missen. Ik zou er persoonlijk liever vandaag mee beginnen dan morgen...quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:47 schreef MeNicole het volgende:Vicky dat ziet er leuk uit. Nu wel op mij wachten he
![]()
Hier is de misselijkeheid weer in alle hevigheid uitgebarsten. Nu twijfel ik een beetje. Ik heb nog Emesafene van de vorige keer liggen die nog houdbaar zijn. Zal ik er vast mee beginnen of tot maandag wachten en dan eerst de dokter weer (die is er nu niet en heeft vervangede arts) bellen? Ik wil namelijk niet zo lang wachten dat ik de vorige keer had gedaan.
Ja ik ook omdat ik weet hoe goe ze geholpen hebben vorige keer.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:51 schreef Raissa het volgende:
[..]
Het kleine beetje verlichting dat emesafene mij heeft geboden zou ik absoluut niet willen missen. Ik zou er persoonlijk liever vandaag mee beginnen dan morgen...
Vloskundige had ik gebeld maar die zegt overleggen met de huisarts.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:58 schreef _evenstar_ het volgende:
Lijkt me neit verstandig om zomaar medicatie te gaan slikken, kan je niet gewoon een verloskundige bellen en het even telefonisch vragen ?
Ze was ook heel erg bezig met haar mondje de hele tijd. Open, dicht, smakken, gapen en soms lachtrekjes.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:58 schreef MeNicole het volgende:
Mooi Fruppel. Op de derde lijkt het net of ze lacht!!
ja het heeft wel iets fijnsquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:17 schreef Reinhilde het volgende:
En Owlet!Toch wel even een moment om bij stil te staan. Je babietje is nu klaar!
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:11 schreef Raissa het volgende:
Voor de rest gaat het hier zwaar klote... Dit voelt absoluut als een opvlamming van die !@#$$%^* crohn... En door het "in 1 krimpen" van de pijn krijg ik weer super last van m'n rug.. "gewoon" een paracetamolletje helpt al niet meer dus ik hoop echt dat ik maandag wat meer hoor...
Nee, daar is de situatie dus niet extreem genoeg voorquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 10:55 schreef Jose81 het volgende:
Kun je niet bij je verzekering iets regelen in de zin van speciale vergoedingen/ziektekosten ofzo?![]()
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 21:16 schreef texelonia het volgende:
Ik had de afgelopen week veel last van buikpijn. Soort constante pijn, geen steken, krampen of golven van pijn ofzow. Gisteren heb ik de buikband maar tevoorschijn gehaald, en dat helpt goed! Geem buikpijn meer gehad. Ik denk dat het dus bandenpijn was, hoewel dat bij Noah destijds anders aanvoelde. Toen was het echt alleen bij bepaalde (onverwachtse) bewegingen, en dus geen constante buikpijn die uren kon aanhouden.
Vicky en Fruppel mooie echo's![]()
Ik heb gisteren de 20 weken echo gehad, alles zag er goed uit
[ afbeelding ]
En zoals sommigen inmiddels al gezien hadden is het een meisje![]()
nah meer bollig als in lekker rondquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 21:54 schreef texelonia het volgende:
Wij hebben de echo op dvd laten zetten en kregen daar ook een cd bij met 22foto's
![]()
Vind je dat zo'n bol koppie Dakota? Volgens de meting was het in elk geval geen groot hoofd, gewoon gemiddeld
Ik heb ook een foto gemaakt, maar heb ruzie met photobucket. Hopelijk kan ik het zo uploaden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 21:55 schreef Vicky het volgende:
Mooie echo Dakota! Dat duimpje in dr mond
Cattie, mijn scanner is kapot. Ik heb een foto van de echo gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |