abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62783733
De betutteling houd ik ook niet van.
Ik vind ook niet dat mensen jonger kinderen 'moeten' krijgen, de trend is alleen dat mensen op oudere leeftijd kinderen krijgen. Daar is in mijn ogen op zich helemaal niets mis mee.
Wat ik persoonlijk jammer vind in Nederland is dat het echte gezin hebben, waarbij papa of mama thuis is, bijna onmogelijk wordt gemaakt door de regering. Wij zijn een gezin met een modaal inkomen, als we samen verdienen. Wanneer ik thuis zou willen blijven, zouden we financieel niet rond komen. En dat vind ik heel erg jammer. Mijn man heeft een baan voor 32 uur, studeert daarnaast aan de fotovakschool. Ik heb nu verlof maar moet na mijn verlof ook minimaal 24 uur gaan werken om alles te bekostigen, en een studie kan ik dan wel vergeten. Ik heb een HBO opleiding gevolgd, die ik niet afgemaakt heb ivm Sara's komst. Daarna heb ik een BBL opleiding geprobeerd (fulltime werken en naar school) en dat is voor ons gewoon niet te doen.
Straks als mijn man zijn bedrijf (hij is fotograaf, doet hij ook nog naast die 32 uur werken en opleiding) beter gaat lopen, en hij klaar is met de opleiding ziet het er heel anders uit, maar er zijn vast zat mensen zoals wij, die niet veel verdienen en daarom gedwongen zijn om allebei redelijk veel te werken.
En dat vind ik gewoon ontzettend jammer. Dat het verlof dan in totaal 'maar' 16 weken is, dat je in 16 weken tijd maar weer helemaal de oude moet zijn, je kind op een kdv moet 'dumpen' en weer hup, vol aan de bak moet. Dat je idd zoals Marlieske zegt je huis helemaal aan kant moet hebben, je een slechte moeder voor de 1 bent omdat je werkt, en een slechte voor de ander omdat je te weinig werkt.
Jammer.

En dan beschrijf ik het allemaal vanuit de negatiefste kant, omdat het me gewoon erg dwars zit soms.
En ook een beetje warrig, omdat ik momenteel telkens vergeet waar ik mee bezig ben

En verder vind ik dat iedereen gewoon voor zichzelf moet weten wanneer ze toe zijn aan kinderen en hoeveel ze er willen en weet ik wat.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62783754
En ontopic: zitten er grenzen aan nesteldrang? Ik voorzie een scheiding als ik zo doorga
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62783931
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 15:17 schreef Fuente het volgende:
En ontopic: zitten er grenzen aan nesteldrang? Ik voorzie een scheiding als ik zo doorga
Ik krijg blikken vol medelijden als ik weer eens met 10 rompertjes aan het knuffen ben
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 29 oktober 2008 @ 15:23:39 #104
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_62783938
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 15:17 schreef Fuente het volgende:
Ik ken dat niet zo goed, al ben ik tegenwoordig wel wat opruimiger.

Nog even een reactie op jouw verhaal: buiten het feit of het wel of niet zou kunnen: ik zou zelf helemaal niet willen stoppen met werken, daar word ik doodongelukkig van en dat zou mijn kind dan ook worden. Ik ben geen type dat altijd thuis moet zitten, ik vind mn werk hartstikke leuk en ik ga er met plezier naartoe, ik zou het voor geen goud willen missen. Ik weet nog dat toen met Twan ik er echt naaruit heb gekeken om weer te gaan werken na die 18 weken (was toen 2 weken te laat bevallen), vond echt dat je op een gegeven moment in een klein bekrompen kringetje zit. Voor mezelf vind ik die 16 weken nu een prima periode.

Ik moet zeggen dat ik me weinig aantrek van wat andere mensen van mij/de situatie vinden. Zolang het voor ons werkbaar en prima is, is het dat ook. Ik moet ook bekennen dat ik me er weinig van aantrek of mn huis wel schoon genoeg is.. ik was geen poetser, ben geen poetser en zal het nooit worden ook.
Make love, not war ☮
pi_62784083
Ik zou zelf ook geen thuisblijfmoeder willen zijn, dan zou ik ook lichtelijk gek worden. Maar de hoeveelheden die ik 'moet' werken vind ik echt heel erg jammer. Ik had liever iets voor maximaal 24 uur en ik heb tot nu toe altijd minmaal 32 uur gewerkt.
Deels ook wel omdat manlief zijn studie bijvoorbeeld bekostigd moet worden en we daar straks alleen maar profijt van hebben, maar zelfs zonder die studie zou ik nog steeds veel moeten werken.
Ik vind het jammer dat we geen beter verlofsysteem hebben. Dat je als ouders ten eerste langer verlof na de bevalling hebt (ook ivm bijvoorbeeld borstvoeding) en dan ten tweede ouderschapsverlof onbetaald is. Het zou in mijn ogen ideaal zijn als je de kans hebt op een jaar lang een dag minder te werken en die dag wel betaald krijgen.
Ik snap dat iedereen daar heel anders over denkt, maar in andere landen is dit wel stukken beter geregeld dan hier.
Sara
Merel
Ukje
pi_62784441
En ik ben juist een huismus. Dat betekent overigens niet dat ik van schoonmaken happy wordt.
Maar ik kan makkelijk elke dag iets in huis doen en dat vind ik wel lekker.

Zoals vandaag ben erg moe, slecht geslapen. De afwas gedaan (die gisteren was blijven staan) een doekje door de woonkamer en als Kim wakker is de stofzuiger erdoor. Dan vind ik het wel best. En dan vanavond koken en die afwas morgen weer doen. Vind het wel lekker dat dat dan niet meteen erna moet gebeuren.
Qua werken is het voor mij zo lang geleden, dat dat ook wel een drempel is. En dan zou ik ook max 24 uur willen werken.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 15:40:34 #107
114177 Diaan73
pi_62784451
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 15:28 schreef Fuente het volgende:
Ik zou zelf ook geen thuisblijfmoeder willen zijn, dan zou ik ook lichtelijk gek worden. Maar de hoeveelheden die ik 'moet' werken vind ik echt heel erg jammer. Ik had liever iets voor maximaal 24 uur en ik heb tot nu toe altijd minmaal 32 uur gewerkt.
Deels ook wel omdat manlief zijn studie bijvoorbeeld bekostigd moet worden en we daar straks alleen maar profijt van hebben, maar zelfs zonder die studie zou ik nog steeds veel moeten werken.
Ik vind het jammer dat we geen beter verlofsysteem hebben. Dat je als ouders ten eerste langer verlof na de bevalling hebt (ook ivm bijvoorbeeld borstvoeding) en dan ten tweede ouderschapsverlof onbetaald is. Het zou in mijn ogen ideaal zijn als je de kans hebt op een jaar lang een dag minder te werken en die dag wel betaald krijgen.
Ik snap dat iedereen daar heel anders over denkt, maar in andere landen is dit wel stukken beter geregeld dan hier.
Ik snap het. Moet ook toegeven/bekennen dat ik al 10 jaar bij de overheid werk en daar wel betaald ouderschapsverlof (60-75%) heb en ook niet meer dan 24 ga werken. Ik werk nu 28 uur per week omdat Twan een week altijd bij zn vader is. In de week dat hij bij ons is, werk ik maar 2 dagen. Na de bevalling ga ik elke week 3 dagen werken en dus 4 uur betaald ouderschapsverlof en dat ruim 1,5 jaar lang. Daarbij werkt Peaceman 40 uur en doet ook geen studie. Dat maakt het ook wel iets anders denk ik. Ik vind wel dat vaders langer verlof dan die 2 dagen moeten hebben, dat vind ik echt te kort.
Make love, not war ☮
  woensdag 29 oktober 2008 @ 15:42:57 #108
114177 Diaan73
pi_62784554
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 15:40 schreef _Ingrid_ het volgende:
En ik ben juist een huismus. Dat betekent overigens niet dat ik van schoonmaken happy wordt.
Maar ik kan makkelijk elke dag iets in huis doen en dat vind ik wel lekker.

Zoals vandaag ben erg moe, slecht geslapen. De afwas gedaan (die gisteren was blijven staan) een doekje door de woonkamer en als Kim wakker is de stofzuiger erdoor. Dan vind ik het wel best. En dan vanavond koken en die afwas morgen weer doen. Vind het wel lekker dat dat dan niet meteen erna moet gebeuren.
Qua werken is het voor mij zo lang geleden, dat dat ook wel een drempel is. En dan zou ik ook max 24 uur willen werken.
Nu ik zwanger ben en alles wat moeizamer gaat, vind ik het ook wel prettig om wat meer thuis te zijn hoor. Maar zodra ik me weer helemaal "op en top" voel, wordt het huis al snel te klein.
Make love, not war ☮
pi_62784776
Tjee Dakota, da's ook niet niks zeg, wat je vriend en jij hebben meegemaakt! Ik hoop dat hij zich snel weer de oude voelt! Gelukkig hoeft hij geen chemo!! Maar toch; sterkte!

Fuente, oh grappig! Jij ook naar zo'n cursus! Veel plezier!

Ik ben begin van dit schooljaar minder gaan werken, van fulltime naar 3 dagen. Ik had die keuze sowieso gemaakt omdat ik met stemproblemen heb gezeten (vorig jaar maart is er een poliep verwijderd)... nu ik die keuze heb gemaakt voor minder werken, gaat het met mijn stem ook weer .

Wanneer ik terug kom van verlof (eind maart), ga ik nog minder werken; maandag, dinsdag en de woensdag om-en-om.

De opvang voor de kleine is ook allemaal al geregeld; op maandag is thuis (ouderschapsverlof), op dinsdag komen mijn ouders oppassen en ook op de dagen dat ik op woensdag werk, zijn mijn ouders er! Super lief van ze... ik kan me ook geen betere oppas regelen dan mijn eigen geweldige ouders!!

Over het Rouvoet verhaal... ik kan alleen maar zeggen; ik hoop dat hij en zijn vrouw (als hij die ooit krijgt) het geluk hebben vroeg zwanger te raken als ze dat willen... ik bedoel... hoeveel mensen willen graag een kind, maar gaat het nou eenmaal niet vanzelf?? Ik was ook 24 toen ik en we zijn toen ook met de pil gestopt. Bij ons heeft het toen nog ruim 2 jaar geduurd en dankzij de MMM is het toen dus wel gelukt. Maar over dit soort situaties heeft meneer het niet... En dan erbij inderdaad; waar bemoeit hij zich mee? Dat bepaalt iedereen toch lekker zelf?
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_62787528
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 15:23 schreef Diaan73 het volgende:

Nog even een reactie op jouw verhaal: buiten het feit of het wel of niet zou kunnen: ik zou zelf helemaal niet willen stoppen met werken, daar word ik doodongelukkig van en dat zou mijn kind dan ook worden. Ik ben geen type dat altijd thuis moet zitten, ik vind mn werk hartstikke leuk en ik ga er met plezier naartoe, ik zou het voor geen goud willen missen. Ik weet nog dat toen met Twan ik er echt naaruit heb gekeken om weer te gaan werken na die 18 weken (was toen 2 weken te laat bevallen), vond echt dat je op een gegeven moment in een klein bekrompen kringetje zit. Voor mezelf vind ik die 16 weken nu een prima periode.

Ik moet zeggen dat ik me weinig aantrek van wat andere mensen van mij/de situatie vinden. Zolang het voor ons werkbaar en prima is, is het dat ook. Ik moet ook bekennen dat ik me er weinig van aantrek of mn huis wel schoon genoeg is.. ik was geen poetser, ben geen poetser en zal het nooit worden ook.
Ik vond die 16 weken ook prima hoor, heb na de ks uiteindelijk maar 7 weken thuis gezeten want ik kreeg een baan aangeboden die ik perse wou, maar dan moest ik wel snel aan de bak.
Thuiszitten zou ook niets voor mij zijn, ik vind werken heerlijk!
Wat andere mensen van onze situatie vinden vind ik ook niet spannend, het werkt voor ons en Isa prima, en dat zegt voldoende.

Waar ik me echter wel aan stoor is al die tegenstrijdigheid van hoe je een "goede" mama bent, Rouvoet wil je thuis, Halsema wil je het liefst full time zien werken. Ze zijn het nou niet echt met elkaar eens wel?
Rouvoet geeft je aanrecht-subsidie, over een tijdje willen ze promoten dat moeders (nog) meer buitenshuis gaan werken, dus dan word je weer gestraft als je maar 18 uur werkt ofzo, aan de andere kant ontnemen ze je wel ff de oppas aan huis, want daar gaan ze vrolijk op korten ...... dus als je al meer wilde werken dan word dat onbetaalbaar als je maar een modale baan hebt.
En zo kan ik nog wel ff doorgaan met alle tegenstrijdigheden, en dat bedoelde ik met de spagaat waarin je als (vooral) als moeder tegenwoordig moet.
Ik ben daar gelukkig minder gevoelig voor en doe zoals het ons goed uitkomt.
Mama van Isa en Ties
pi_62788282
Zo, het "voorbereiden op de bevalling gesprek" zit er op, bloeddruk en buik zijn nog steeds netjes en baby ligt overduidelijk met het hoofdje naar beneden (dat was de vorige keer niet helemaal zeker) een klein stukje ingedaald.
Ze hoeft me pas over twee weken weer te zien, heerlijk, en ze schat dat de baby zeker nog wel over de uitgerekende datum blijft zitten. Nóg heerlijker dus, want ik wil nog even optimaal genieten van de komende rustige weken.

Inmiddels is ook alles in huis dus ik kan fijn cocoonen. Wat kan er een verschil zitten tussen zwangerschappen zeg, zo rustig als nu heb ik me bij Ronja geloof ik nooit gevoeld.
pi_62788828
Hier vanavond ook een borstvoedingsavond (van de zwangerschapscursus), schijnt een lange avond te worden dus hoop dat ik het een beetje vol ga houden..

17 november hebben we de kraamzorg intake, ook erg benieuwd naar, al zal dat waarschijnlijk geen reet voorstellen
pi_62789747
Owlet, wat heerlijk dat je zo rustig bent! Geniet!

Ik wou dat ik zo geduldig was! (Hier rommelt het rustig verder, en wacht ik ongeduldig af. )
pi_62789778
Vergeet ik het nog; Jepali, hoe is het?
  woensdag 29 oktober 2008 @ 19:31:49 #115
108648 cattie
lieve moeder
pi_62790461
Vrouwen zijn de klapstoeltjes van de economie. Afhankelijk van hoeveel banen er zijn, wordt het beleid vastgesteld. Op zich vind ik het trouwens niet verkeerd als men erop gewezen wordt dat je je kinderwens niet te ver moet uitstellen. Want hoewel veel mensen niet echt een keus hebben over wanneer ze aan kinderen beginnen (pas laat een vaste relatie, niet te combineren met studie, wel willen maar niet lukken) zie ik in mijn omgeving veel vrouwen die wel kinderen willen en een vaste relatie hebben, maar het maar blijven uitstellen. En dat brengt wel risico's met zich mee, die niet iedereen beseft.

Owlet, fijn dat het zo goed gaat!

Fuente, mijn nesteldrang is ook extreem, ik ben erg baby-minded. Mijn man lacht me er om uit.

De pijn van mijn glijer neemt nu wel af, gelukkig.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:27:42 #116
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_62794361
Memmel, hoe ging de echo vandaag?
.... met gevoel voor drama....
pi_62794567
Ik kreeg vanavond om mn flikker van een oude man dat ik neit zwaar mocht tillen. Ik was helemaal verbaasd.
pi_62795549
Memmel heeft thuis geen internet toch? ben ook benieuwd! En Frupppppel, kom ook eens vertellen?

Ingrid, je mag ook helemaal niet sjouwen!
pi_62798317
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:53 schreef Reinhilde het volgende:
Memmel heeft thuis geen internet toch? ben ook benieuwd! En Frupppppel, kom ook eens vertellen?

Ingrid, je mag ook helemaal niet sjouwen!

Moest toch boodschappen doen. T was niet echt zwaar, maar kon toch wel merken dat het lastiger gaat. Voelde mn bandjes wel.
pi_62801906
Cattie, fijn dat de pijn wat minder is!
Sara
Merel
Ukje
pi_62802205
Ik heb gister mijn eerste hormonale huilbui gehad
Echt vreselijk zeg, en ook nog gedeeltelijk op mijn werk...dingen waar ik normaal zo makkelijk over heen stap, die houden me nu echt terug. Zo vreemd, ben ik echt niet gewend.

Vanavond naar VK, bloeddruk zal waarschijnlijk wel wat hoger zijn.

Diaan, ik werk ook bij de overheid, maar hoe krijg jij nog 60-75% terug via ouderschapsverlof. Ik had begrepen dat die regeling niet meer zo heel gunstig was.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 08:28:51 #122
108648 cattie
lieve moeder
pi_62802371
Koningin, ik werk ook bij de overheid en bij ons is het zo dat je 75% doorbetaald krijgt, maar een gedeelte daarvan krijg je alleen terug van de Belastingdienst als je aan de levensloopregeling mee doet. (Al is het maar voor een euro per maand) Doe je dat niet, dan krijg je dus minder dan de 75% doorbetaald (iets van 55 a 60% geloof ik). Nou is wel het plan dat dat weer losgekoppeld wordt, dan krijgt iedereen met ouderschapsverlof geld terug van de Belastingdienst en is het dus 75% doorbetaald voor iedereen in overheidsdienst.

Ik heb straks de echo! Daarna direct door naar werk, dus ik post vanavond wel hoe het was.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 08:46:14 #123
186094 Floria
Ghost of shark
pi_62802595
Oh leuk Catiie! Alles is vast heel fijn gemiddeld en goed. Geniet van het spieken naar je baby!

Die ouderschapsverlofregeling bij de overheid is gunstig! Ik werk in het onderwijs en krijg niet zoveel. 55% en daar veranderd die loskoppeling aan de levensloop helemaal niets aan ben ik bang. Onze p&o heeft het allemaal ook nog niet zo door (niet zo gek met alle veranderingen!). Ik geloof wel dat het aantal weken is verdubbeld naar 26. Daar hadden we het laatst over hier.

Reinhilde, blijft lekker rommelen dus! Ik denk dat ik helemaal gek ga worden vanaf week 36. Ik ben zo nieuwschierig! Al hoop ik minstens de 40 weken te halen, dan beval ik in Januari en ontwijk ik een kerstkindje. Maarrrrrr een kerstkindje, daar zie ik ook de romantiek van in.

Koninging; balen hé dat je jezelf niet herkend in je hormonale gedrag succes!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
  donderdag 30 oktober 2008 @ 08:56:29 #124
114177 Diaan73
pi_62802790
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 08:28 schreef cattie het volgende:
Koningin, ik werk ook bij de overheid en bij ons is het zo dat je 75% doorbetaald krijgt, maar een gedeelte daarvan krijg je alleen terug van de Belastingdienst als je aan de levensloopregeling mee doet. (Al is het maar voor een euro per maand) Doe je dat niet, dan krijg je dus minder dan de 75% doorbetaald (iets van 55 a 60% geloof ik). Nou is wel het plan dat dat weer losgekoppeld wordt, dan krijgt iedereen met ouderschapsverlof geld terug van de Belastingdienst en is het dus 75% doorbetaald voor iedereen in overheidsdienst.

Ik heb straks de echo! Daarna direct door naar werk, dus ik post vanavond wel hoe het was.
Het is idd zo dat er 75% van je ouderschapsverlofuren doorbetaald worden, daarnaast krijg je een ouderschapsverlofkorting (ong. ¤ 3,75 per uur bruto) en die korting kun je terugkrijgen via de inkomstenbelasting als je meedoet aan de levensloopregeling. Cattie zegt ook terecht dat dit van elkaar losgekoppeld gaat worden per 1 januari 2009, dus al het overheidspersoneel kan die ouderschapsverlofkorting via de inkomstenbelasting weer terugkrijgen. Er zijn ook inderdaad plannen om het aantal weken te verdubbelen, maar dat is nog niet definitief.

Het is logisch dat de P&O-afdeling nog niets weet, de informatie komt gewoon niet ik werk zelf bij de P&O-afdeling van bovenaf. Ik hou het zelf een beetje in de gaten. Maar ouderschapsverlof opnemen als je bij de overheid werkt, krijg je dus altijd doorbetaald. Ik vond die 55-60% al heel wat.

@Marlieske, ik trek me niet zoveel van de politiek aan hoor... maar je hebt natuurlijk gelijk dat ze soms erg dubbelzinnig bezig zijn, maar ja whats new!

Cattie veel plezier bij de echo en wat fijn dat de pijn wat minder is!!

Owlet, lekker relaxt richting de bevalling zo geniet nog even lekker van de "rust".
Make love, not war ☮
pi_62802838
Hallo,
Hier nog alles rustig, ik denk zelf aan 7 november, dus Reinhilde, nog even ophouden hoor!
pi_62803156
Hmm, bij mij hebben ze inderdaad verteld over die levensloop en teruggave via de Belasting, maar dan zou ik nog niet op 75% uitkomen.... misschien moet ik het dan nog maar eens goed gaan navragen.

Ik ga 3 dagen terug werken (24 uur), maar als ik bijvoorbeeld de eerste 3 maanden maar 2 dagen zou kunnen gaan werken met behulp van ouderschapsverlof, dat zou wel erg lekker zijn. Dan hoeft het kindje ook nog niet gelijk naar de opvang enzo.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 09:23:34 #127
114177 Diaan73
pi_62803286
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 09:17 schreef Koningin het volgende:
Hmm, bij mij hebben ze inderdaad verteld over die levensloop en teruggave via de Belasting, maar dan zou ik nog niet op 75% uitkomen.... misschien moet ik het dan nog maar eens goed gaan navragen.

Ik ga 3 dagen terug werken (24 uur), maar als ik bijvoorbeeld de eerste 3 maanden maar 2 dagen zou kunnen gaan werken met behulp van ouderschapsverlof, dat zou wel erg lekker zijn. Dan hoeft het kindje ook nog niet gelijk naar de opvang enzo.
55-60% doorbetaald is nog heel wat hoor...
Make love, not war ☮
pi_62803297
zo weer even een beetje bijgelezen..

Diaan, de kans is heel groot dat ik ook geen borstvoeding ga geven. Waarschijnlijk kan ik het niet eens in verband met een borstverkleining een aantal jaar geleden.

Ben zooo blij als het morgenochtend 8.30 uur is, dan mogen we weer voor een echo.. kijk er zo naar uit maar vind het ook weer doodeng. Gister had ik onwijze steken in mijn buik maar ook in me doos.. deed zoooo zeer.. maar vanmorgen was het zo goed als weg, totdat ik iets actiefs ging doen... zat al weer helemaal in de stress gister.. maar aan de andere kant heb ik onwijs lat van stemmignswisselingen, hele zere borsten en pukkels...
Ach, ik lijk op me vader geloof ik...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 09:29:11 #129
114177 Diaan73
pi_62803392
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 09:24 schreef Vicky het volgende:
zo weer even een beetje bijgelezen..

Diaan, de kans is heel groot dat ik ook geen borstvoeding ga geven. Waarschijnlijk kan ik het niet eens in verband met een borstverkleining een aantal jaar geleden.

Ben zooo blij als het morgenochtend 8.30 uur is, dan mogen we weer voor een echo.. kijk er zo naar uit maar vind het ook weer doodeng. Gister had ik onwijze steken in mijn buik maar ook in me doos.. deed zoooo zeer.. maar vanmorgen was het zo goed als weg, totdat ik iets actiefs ging doen... zat al weer helemaal in de stress gister.. maar aan de andere kant heb ik onwijs lat van stemmignswisselingen, hele zere borsten en pukkels...
Ach, ik lijk op me vader geloof ik...
Mijn collega heeft ook borstverkleining gedaan, zo'n 13 jaar geleden maar heeft beide kinderen borstvoeding gegeven: de oudste is 10 en de jongste 3, dus het is best mogelijk als je zou willen.

Die onzekerheid is erg vervelend, ik duim voor een mooie echo morgenvroeg!!

ik merk nu dat ik de hele zwangerschap door wat meer onzeker ben dan toen met Twan...
Make love, not war ☮
pi_62803973
Ik heb ook ouderschapsverlof aangevraagd voor het eerste jaar om zo minder te werken. Mijn baas wilde het er nog met me over hebben. geloof dat ie het allemaal maar ingewikkeld vind. Volgens mij maakt er verder ook niemand gebruik van binnen de organisatie. Waarschijnlijk gaat ie wel moeilijk doen maar heeft ie mooi pech. Heb vandaag echt een "kunnen jullie nou helemaal niks zelf" dag op het werk. Mijn functie zal ook niet worden overgenomen door iemand dus dat is gewoon niet prettig werken naar je verlof toe, ik heb geen idee hoe ik naar mn verlof toe moet werken zonder iets over te kunnen dragen, dat wil zeggen dat alles wat loopt afgerond moet zijn en dat is onmogelijk. Of ik moet het overdragen aan mensen die er totaal geen kaas van hebben gegeten. Dat is net zoiets als een diner overlaten aan imensen waarvan je weet dat ze niet weten hoe het fornuis werkt. En ik vrees de dag/week/maand dat ik terug kom van verlof. Zoals ik me nu voel klinkt thuisblijfmoeder als muziek in de oren, maar dat ligt meer aan de baan als aan het werken op zich.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_62804285
Cattie, veel plezier bij je echo!

Vicky, het is vast allemaal goed hoor meis Maak je niet te druk, en geniet morgen lekker van de echo!

Mijn tante heeft overigens haar tweeling bv gegeven na een borstverkleining! Maar het komt idd heel vaak voor dat het niet meer gaat na een verkleining.

Estrys, misschien is een gesprek met je baas handig? Waarom wordt je functie niet tijdelijk overgenomen dan?

Hier een drukke nacht gehad, veel harde buiken, het rommelt wat, maar niets serieus, net genoeg om veel wakker te zijn
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 30 oktober 2008 @ 10:31:25 #132
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62804729
Ik heb idd nog steeds geen Internet thuis, dat je dat nog weet Reinhilde!
De echo was helemaal prima in orde. Ik ben nu 10 weken en 4 dagen, dus iets verder dat ik dacht.

Mag mijn datum in de OP aangepast naar 24 mei? (Vorige keer was ik 25 mei uitgerekend en is Anna de 26e geboren)....

En het allermooiste is: mijn vriendin is 8 weken zwanger hoorde ik gisteren
Met z'n tweeën gaan we de Nederlandse economie draaiende houden! Geweldig!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 10:43:55 #133
114177 Diaan73
pi_62805036
Estrys, in principe kan en mag je baas niet weigeren, het is een recht dat je hebt, maar kan me voorstellen dat hij er moeite mee kan hebben als het nog nooit eerder door iemand is opgenomen.

Fuente, heb je nog wel een beetje kunnen slapen?

Memmel wat fijn dat je echo zo goed En wat lekker dat je langer zwanger bent dan gedacht.
Make love, not war ☮
pi_62805972
Bij mijn vorige zwangerschap ben ik steeds best wel vaak gevallen. En nu begint het alweer Gisteren gevallen en nu net ook alweer. Gister deed wel pijn, nu net gelukkig niet. Ik weet ook niet waardoor het komt. Maar soms lijkt het net of mijn evenwicht ineens weg is. Tis niet dat ik duizelig ben ofzo. Zit een lichaam toch raar in elkaar

Vandaag ga ik de laatste familieleden vertellen dat ik zwanger ben en kan ik daarna onder eigen naam verder
pi_62806756
Memmel wat fijn dat de echo goed was!

Mysterygirl, dat klinkt niet lekker! Voorzichtig aan dan maar. En kom maar snel onder je eigen naam hier posten
pi_62806842
Mysterygirl81, veel plezier met vertellen aan de familie!

Memmel, wat fijn van de goede echo

Diaan, nee, niet echt, maar ik kruip er zo nog even lekker in
Sara
Merel
Ukje
pi_62807472
Zo iedereen is nu wel zo'n beetje op de hoogte. Alleen zaterdag nog ff op het werk vertellen en dan weet helemaal iedereen het.

Zou een Modje me in de lijst willen zetten? MeNicole 06-07-09.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 30 oktober 2008 @ 12:22:45 #138
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_62807593
Jee MeNicole, ik had echt geen flauw idee dat jij MG was...
Gefeliciteerd!

Memmel, fijn hoor een mooie echo!

Ik lig nu een beetje bij te komen, had vanmorgen collega's op visite (4) met 3 kleine kinderen, hartstikke gezellig maar wel erg druk. Bloeddruk was bij de verpleegkundige ook iets hoger dan normaal thuis (135/100) maar wel met reden. Ook weer urine ingeleverd, ben benieuwd of er nog eiwitten inzitten of net zoals maandag niets...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_62807760
MeNicole, wat leuk! Gefeliciteerd!

Marie, hopelijk geen eiwitten straks
Sara
Merel
Ukje
pi_62808136
Pffff, bijlezen is echt onmogelijk lijkt wel

Ik wil ook wel bij in het lijstje, 20 april 2009

Gisteren contact gehad met een vroedvrouw. Vorige zwangerschap was de begeleiding om en om bij de gynaecologe en mijn huisarts, maar omdat ik toch met wat teleurstelling terugkijk op de bevalling (inleiding, enige hulp van de vroedvrouwen in het ziekenhuis was epidurale verdoving voorstellen, niet het bad/de douche, niks over houdingen) denk ik dat ik misschien beter opgevolgd wordt door de gynaecologe en door een zelfstandige vroedvrouw. Kwestie van een vertrouwensband op te bouwen tijdens de zwangerschap en daar al wat tips mee te krijgen over wat en hoe tijdens de arbeid zelf.

Ze verklaarde me alleen gek met mijn voornemen om opnieuw tot 1 week voor de uitgerekende datum door te werken

Memmel, fijn dat alles goed is! En "meezwangeren" met een vriendin is ook erg leuk (een vriendin van me is 2 maand voor mij uitgerekend)

MeNicole, gefeliciteerd!
  donderdag 30 oktober 2008 @ 12:53:16 #141
114177 Diaan73
pi_62808427
Slaap lekker Fuente

MeNicole ik had jou echt nog niet verwacht hier... ik wist niet eens dat je een nieuwe vriend hebt/had of is dat ook niet zo? van harte gefeliciteerd en welkom!!! En wel voorzichtig doen hè? NIet meer zoveel vallen!!

Iksje, tot een week voor de vermoedelijke bevalling werken??? De vroedvrouw is niet de enige die je voor gek verklaart In Nederland mag dat trouwens niet eens, moet je mininimaal 4 weken voordien stoppen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Diaan73 op 30-10-2008 12:59:16 ]
Make love, not war ☮
pi_62808691
MeNicole uit de kast!
Gefeliciteerd meid!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_62808710
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 12:53 schreef Diaan73 het volgende:

MeNicole ik had jou echt nog niet verwacht hier... ik wist niet eens dat je een nieuwe vriend hebt/had of is dat ook niet zo? van harte gefeliciteerd en welkom!!! En wel voorzichtig doen hè? NIet meer zoveel vallen!!
Denk dat er maar weinig mij hier al verwacht hadden. Maar ik heb idd al een tijdje een andere vriend. We kenden elkaar van het werk en ineens was het daar We wonen ook al een tijdje samen ondertussen.
Liefde
pi_62808766
Gefeliciteerd MeNicole!
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:08:03 #145
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_62808850
MeNicole jeetje wat een nieuws!
Ik had helemaal niet gedacht dat jij MG was!

Het gaat dus weer helemaal lekker met je neem ik aan !
Van harte!
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:11:50 #146
114177 Diaan73
pi_62808950
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 13:03 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Denk dat er maar weinig mij hier al verwacht hadden. Maar ik heb idd al een tijdje een andere vriend. We kenden elkaar van het werk en ineens was het daar We wonen ook al een tijdje samen ondertussen.
Nu je het zegt, dat heb ik idd nog wel meegekregen, maar super hoor
Make love, not war ☮
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:21:30 #147
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_62809260
Afgelopen dinsdag hebben we voor de 3de keer de pretcho gedaan (eerdere 2 pogingen waren mislukt omdat mevrouw niet goed lag) en eindelijk is het gelukt
We hebben een heel goed beeld kunnen krijgen van ons kindje.
Alles zit erop en eraan en werkt naar behoren, het is een dame met lange benen maar dat ik ook verwonderlijk met zulke lange ouders
Ook was te zien dat haar haar lekker aan het groeien is, het was inmiddels het dons niveau ontstegen

Iedereen vond het super om te zien (opa's & oma's waren mee) en wij zijn weer helemaal blij!
Nu is het echt afwachten geblazen tot de bevalling.

Ik zal snel een foto plaatsen maar ik heb ze nu nog niet online staan, jullie houden hem tegoed!
pi_62809391
Fijn Frups dat ze EINDELIJK goed lag
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:36:17 #149
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_62809677
Leuk een brusje voor Mikael
pi_62809849
jeej Memmel en Fruppel goede echo's!
En MeNicole uit de kast!

Cattie, veel plezier met de echo straks!

Marie rust lekker uit, hoop dat alles goed is en geen eiwitten.

Fuente, bij jou ook rommel dus?
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:50:40 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62810076
Het lijstje is aangepast Iksje en MeNicole!
pi_62811028
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 12:53 schreef Diaan73 het volgende:

Iksje, tot een week voor de vermoedelijke bevalling werken??? De vroedvrouw is niet de enige die je voor gek verklaart In Nederland mag dat trouwens niet eens, moet je mininimaal 4 weken voordien stoppen.
Ja, maar 4 weken is écht wel vreselijk lang... wat doe je in vredesnaam met al die tijd? Wat nestelen, ok, maar verder kan ik me echt niet voorstellen waarmee je je tijd vult. En als je overtijd gaat, heb je in het slechtste geval dan nog maar 8 weken over na de bevalling (als je al 6w op voorhand gestopt bent en 2 weken overtijd gaat)?

Met Liande ben ik gestopt 1 week voor de bevalling en ik ging 11 dagen overtijd, maar ik had toch mooi 13,5 week met mijn meisje erna
Hier kan je in verlof gaan vanaf 6 weken voor de uitgerekende datum, waarvan 1 week vooraf dus verplicht. Bij een meerlingenzwangerschap ligt dat iets anders, maar bon, da's hier niet van toepassing

Ik hoop alleen dat ik net zo goed door de zwangerschap blijf gaan, want op 't einde nog dagelijks 10 km fietsen (van en naar m'n werk, vanaf een station- ik pendel) dat wordt nog wat...
pi_62811185
Je hebt altijd minimiaal 10 weken na de bevalling, ongeacht of je overtijd loopt in Nederland.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_62811276
iksje als je in nederland bijvoorbeeld een week later bevalt dan de uitgerekende datum dan krijg je er een week verlof bij. verlof begint pas te tellen na de bevalling.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:42:24 #155
114177 Diaan73
pi_62811626
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:22 schreef Iksje het volgende:

[..]

Ja, maar 4 weken is écht wel vreselijk lang... wat doe je in vredesnaam met al die tijd? Wat nestelen, ok, maar verder kan ik me echt niet voorstellen waarmee je je tijd vult. En als je overtijd gaat, heb je in het slechtste geval dan nog maar 8 weken over na de bevalling (als je al 6w op voorhand gestopt bent en 2 weken overtijd gaat)?

Met Liande ben ik gestopt 1 week voor de bevalling en ik ging 11 dagen overtijd, maar ik had toch mooi 13,5 week met mijn meisje erna
Hier kan je in verlof gaan vanaf 6 weken voor de uitgerekende datum, waarvan 1 week vooraf dus verplicht. Bij een meerlingenzwangerschap ligt dat iets anders, maar bon, da's hier niet van toepassing

Ik hoop alleen dat ik net zo goed door de zwangerschap blijf gaan, want op 't einde nog dagelijks 10 km fietsen (van en naar m'n werk, vanaf een station- ik pendel) dat wordt nog wat...
Ik zelf moet 6 weken vantevoren met verlof gaan ivm nu deels ziek ivm zwangerschap maar was dat ook al van plan. Ik vind het heerlijk om ook nog even wat tijd ook voor jezelf te hebben, na de bevalling slokt de baby heel veel tijd op. En wat de anderen ook al zeggen: in Nederland heb je altijd recht op in totaal 16 weken en als je later bevalt, komt die periode er gewoon bij. Hoeveel weken hebben jullie in totaal?
Make love, not war ☮
pi_62811661
En hoe gaat het dan als je te vroeg bevalt?
Als je hier nog niet in verlof bent, ben je 1 week kwijt (en heb je dus nog 14w). Ben je al minstens 1 week in verlof, dan hou je de resterende weken nog over.
Je verlof is hier dus 15 weken in totaal, vanaf het moment dat je stopt met werken. Beval je te laat, dan krijg je geen extra tijd. Dat is wel jammer hier.
pi_62811693
vanaf januari wordt het waarschijnlijk zelfs 18 weken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_62811694
2 weken overtijd is 18 weken verlof toch? Je hebt gewoon 10 weken na de bevalling ook al is die twee weken later
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:49:43 #159
114177 Diaan73
pi_62811867
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:44 schreef Vicky het volgende:
Dat klopt..... maar dat zal ik niet meer hebben, vrees ik.

Als je te vroeg bevalt, hou je gewoon die 16 weken. Dus als je bevalt voordat je met verlof bent gegaan, heb je daarna nog 16 weken verlof.

En Estrys inderdaad, 2 weken overtijd is 18 weken verlof. Het bevallingsverlof is altijd min. 10 weken.
Make love, not war ☮
pi_62812086
Hier is er ook even een debat geweest over meer weken zwangerschapsverlof. Europa wil dit opgetrokken zien tot 18 weken.

Alleen gok ik dat de regering geen geld zal hebben voor extra zwangerschapsverlof, met al die miljarden die ze nu in de banken pompen (10,7 miljard!!! )
pi_62812261
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:44 schreef Estrys het volgende:
2 weken overtijd is 18 weken verlof toch? Je hebt gewoon 10 weken na de bevalling ook al is die twee weken later
ja naar nu is het standaard 16 plus eventueel de overtijd weken. vanaf 2009 wordt het waarschijnlijk standaard 18 weken plus eventueel overtijd weken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_62812908
en stel ze verhogen het, dus 18 weken vanaf januari, is dat ook voor de mensen die in januari moeten bevallen en al met verlof zijn dan? Of voor de mensen die nog met verlof moeten gaan in januari....
  donderdag 30 oktober 2008 @ 15:27:35 #163
114177 Diaan73
pi_62812976
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:25 schreef Estrys het volgende:
en stel ze verhogen het, dus 18 weken vanaf januari, is dat ook voor de mensen die in januari moeten bevallen en al met verlof zijn dan? Of voor de mensen die nog met verlof moeten gaan in januari....
Ik denk en "vrees" het laatste.....
Make love, not war ☮
pi_62813011
Wat gaan jullie snel!

Vicky; veel plezier morgen bij de echo!

Memmel; fijn dat je echo goed is gegaan!

MeNicole; gefeliciteerd met je zwangerschap!

Fruppel; eindelijk lag jullie meisje er goed voor We wachten geduldig op je plaatje

Marie; hoop dat je urine goed is!
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:49 schreef Diaan73 het volgende:
.... ow en volgens mij ben ik de enige in dit topic die geen bv gaat geven
Ik ook niet Diaan
pi_62813103
Gefeliciteerd MeNicole. Voor je hier 'wegging' had je toch ook al plannen die kant op? Wat vindt Mika ervan?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 30 oktober 2008 @ 15:32:19 #166
114177 Diaan73
pi_62813121
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:28 schreef Carmella het volgende:
Wat gaan jullie snel!

[..]

Ik ook niet Diaan
En dat is volgens mij 4, ik ben blij dat ik niet de enige ben.
Make love, not war ☮
pi_62813374
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:31 schreef YPPY het volgende:
Gefeliciteerd MeNicole. Voor je hier 'wegging' had je toch ook al plannen die kant op? Wat vindt Mika ervan?
Mikael snapt er nog niet zo heel veel van. Hij zegt wel tegen iedereen: "Mama heeft een baby in buik, die komt als ik bijna jarig ben maar ik ben nog laaaaaaaaang niet jarig." Maar hij zegt bij elke baby wat ie ziet ook: "Kijk mama daar is onze baby" dus hij snapt het allemaal nog niet. Maar we hebben het er niet meer over want duurt allemaal nog lang genoeg voor hem.
Liefde
pi_62813907
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:28 schreef Carmella het volgende:
Ik ook niet Diaan
Bij mij/ons staat de borstvoeding ook nog niet vast, kan maar zo nog veranderen (En dan doel ik op flesvoeding geven vanwege medicatie )
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 oktober 2008 @ 16:00:31 #169
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62813949
welkom onder je eigen naam MeNicole

snelle update hier: nu 32 ½ week zwanger, pas over vijf weken weer controle, bloeddruk goed, echo gezien, baby groeide goed op schema, was niet ingedaald, maar lag overdwars met zijn koppie rechts en het beurse gevoel onderin komt van het schoppen

zo, nu even verder bijlezen, ik ben gesloopt.. klote openbaar vervoer
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_62814054
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:44 schreef Vicky het volgende:
Waarom niet wat eerder...? Nou ja, 16 weken is ook al mooi... al is 18 weken natuurlijk wel beter!

Fruppel, ik ben heel erg benieuwd naar de echo's!! Een dame met lang benen... nu al! Tjonge, dat wordt dan nog wat!

Carmella hoe is het met je?

Dames die aan het rommelen zijn; sterkte!!

Gister de voorlichtingsavond over bevallen in het ziekenhuis gehad. Ik vond het niet echt heel erg veel meerwaarde hebben, al was het wel leuk dat we even op een verloskamer hebben kunnen kijken. Wel apart, hoor..! Eén van de kamers was bezet, je zag zo'n lampje branden... ppooeehh... toen vond ik het ineens toch wel heel spannend worden..! Toen we terugliepen naar de uitgang van de afdeling, konden we stiekem bij de kamers naar binnen spieken en daar hebben we een aantal nieuwe mama's kunnen zien met hun kleintje. Die zullen wel hebben gedacht 'die groep die daar nu op de gang voorbij loopt, heeft alles nog tegoed!', haha...

Vanavond de borstvoedingscursus... ben benieuwd...
  donderdag 30 oktober 2008 @ 16:04:00 #171
114177 Diaan73
pi_62814074
over 5 weken pas weer , terwijl je juist na 32 weken normaal vaker moet gaan komen. Is het misschien ivm de afstand? Wel fijn dat alles goed was

Jose veel plezier vanavond!
Make love, not war ☮
pi_62814094
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:00 schreef DJMO het volgende:
snelle update hier: nu 32 ½ week zwanger, pas over vijf weken weer controle, bloeddruk goed, echo gezien, baby groeide goed op schema, was niet ingedaald, maar lag overdwars met zijn koppie rechts en het beurse gevoel onderin komt van het schoppen
Huh??? Over 5 weken pas weer?? Waarom dan pas weer? Ik moet nu om de week!
pi_62814116
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:04 schreef Diaan73 het volgende:
over 5 weken pas weer , terwijl je juist na 32 weken normaal vaker moet gaan komen. Is het misschien ivm de afstand?
haha... jij dacht wat ik ook dacht
pi_62814214
Poeh Iksje ik zou het niet eens aan durven tot 1 week voor de uitgerekende datum te blijven werken, ik beviel van Isa met 37 weken en 2 dagen, ik was dus blij dat ik al 6 weken van te voren verlof had. (al zat ik al veel eerder thuis hoor;) )

MeNicole hé wat fijn dat je uit de kast bent gekomen hoef ik weer een kloon minder te onthouden.
Hoop dat je een geweldige zwangerschap tegemoet gaat.

Memmel wat fijn een goede echo!!
Mama van Isa en Ties
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 oktober 2008 @ 16:08:24 #175
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62814218
ik stond ook raar te kijken hoor maar het erasmus mc in rdam hanteert nu zoiets van: alles is goed, dus we zien je gewoon om de maand, (in dit geval na vijf weken omdat mijn gyn ook op vakantie gaat) en als je om de week komt terwijl er niets verandert houden wij minder tijd over voor zwangeren die wel intensief begeleidt moeten worden ivm eoa kwaal of weet ik veel wat. de afstand kan het niet zijn iig, ik woon met de metro nog geen 30 minuten reizen van het ziekenhuis af.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_62814274
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:27 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ik denk en "vrees" het laatste.....
dat dacht ik ook al

Over 5 weken terwijl je 32 weken zwanger bent? ik moet om de 3 nu en vanaf volgende keer om de 2, dan ben ik 33 weken, vanaf 37 is het iedere week.
pi_62814318
DJMO ligt er misschien ook aan waarom je bij de gyn loopt? ga je alleen bevallen in het ziekenhuis of is er een medische noodzaak?

Jose81, ben ook wel benieuwd wat zo'n cursus "droog" borstvoeden in gaat houden, kan me er gewoon weg weinig voorstelling bij maken.
Mama van Isa en Ties
  donderdag 30 oktober 2008 @ 16:11:46 #178
114177 Diaan73
pi_62814342
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:08 schreef DJMO het volgende:
ik stond ook raar te kijken hoor maar het erasmus mc in rdam hanteert nu zoiets van: alles is goed, dus we zien je gewoon om de maand, (in dit geval na vijf weken omdat mijn gyn ook op vakantie gaat) en als je om de week komt terwijl er niets verandert houden wij minder tijd over voor zwangeren die wel intensief begeleidt moeten worden ivm eoa kwaal of weet ik veel wat. de afstand kan het niet zijn iig, ik woon met de metro nog geen 30 minuten reizen van het ziekenhuis af.
Toch vind ik het vreemd hoor, de controles zijn er toch ook juist om de groei van de baby en baarmoeder en niet geheel onbelangrijk de bloeddruk enz. te controleren. Je hoeft nu dus pas weer als je al 37 weken zwanger bent, dan kun je al bevallen zijn......

Trouwens, is er een speciale reden waarom je naar de gyn moet ipv de VK als je al een keer gezegd heb, sorry dat ik eht vergeten ben
Make love, not war ☮
pi_62814469
Ik zou me er niet fijn bij voelen om pas weer over 5 weken te hoeven, ziekenhuis of niet. Nou had ik al niet zo'n hoge pet op van die ziekenhuizen (zeker niet na de verhalen van Carmella)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 oktober 2008 @ 16:19:37 #180
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62814611
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:11 schreef marlieske het volgende:
DJMO ligt er misschien ook aan waarom je bij de gyn loopt? ga je alleen bevallen in het ziekenhuis of is er een medische noodzaak?

Jose81, ben ook wel benieuwd wat zo'n cursus "droog" borstvoeden in gaat houden, kan me er gewoon weg weinig voorstelling bij maken.
ik praat er niet graag over, ben er niet trots op, maar voor ik zwanger raakte, en in het begin van de zwangerschap (wist ik niet) dronk ik dagelijks alcohol.

omdat mijn eerste dochter uithuis geplaatst is, bemoeide de raad van de kinderbescherming zich ermee, wat resulteerde in alcoholcontroles bij de boumankliniek, verplicht bevallen en controle in het ziekenhuis. dat ik geen druppel meer aanraak en al maanden schoon ben van alcohol doet er niet toe, de wil van de RvK is wet. gelukkig zijn ze wel tevreden over ons, en hoef ik me verder nergens zorgen over te maken.

pi_62814881
Ben iig blij te lezen dat het nu stukken beter met je gaat DJMO en dat je omhoog krabbelt.
Ik hoop dat het zo goed met jullie blijft gaan, en vind het knap dat je het hier open en bloot op tafel gooit.
Daar heb je lef en moed voor nodig! Respect daarvoor.

Mag ik vragen of je dochtertje inmiddels weer thuis woont? als je niet wilt antwoorden gewoon zeggen
Mama van Isa en Ties
pi_62814972
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:11 schreef marlieske het volgende:

Nou, ik vond zo'n cursus "droog" borstvoeden ( ) wel erg handig. Bij mij werd kort uitgelegd hoe je kan zien dat je baby goed aangelegd ligt (mondje wijd open zodat tepel en tepelhof er (bijna) helemaal in verdwijnen, lipjes naar buiten gekruld). Een goed aangelegde baby drinkt efficiënter en voorkomt de "typische" borstvoedingskwaaltjes zoals kloven en borstontstekingen.
Borstvoeden is een natuurlijk iets, maar er zit toch een technisch kantje aan
Doordat vele vrouwen dit niet weten, stoppen heel veel dames die vol enthousiasme starten al na enkele dagen of weken.
Vandaar dat ik zo'n cursus wel aanraadt aan vrouwen die geen of weinig borstvoedende vrouwen in hun omgeving hebben, of eigenlijk sowieso aan zwangere vrouwen die overwegen om borstvoeding te geven.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 oktober 2008 @ 16:35:34 #183
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62815115
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:27 schreef marlieske het volgende:
Ben iig blij te lezen dat het nu stukken beter met je gaat DJMO en dat je omhoog krabbelt.
Ik hoop dat het zo goed met jullie blijft gaan, en vind het knap dat je het hier open en bloot op tafel gooit.
Daar heb je lef en moed voor nodig! Respect daarvoor.

Mag ik vragen of je dochtertje inmiddels weer thuis woont? als je niet wilt antwoorden gewoon zeggen
dank je nee mijn dochter woont niet thuis, mijn ex zit dat oa dwars, en ook jeugdzorg wil dat niet. nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik op dit moment ook geen ruimte voor haar heb in dit huis, ik zit tenslotte in een tweekamerwoning, als ik een grotere woning zou hebben en het zou mogelijk zijn dan mag/kan ze wat mij betreft zo thuis komen wonen. echter ze is al ruim 8 jaar in een pleeggezin, en daar is ze nu goed gewend, hoewel ze wel heel erg aan het contact met papa én mama hangt. ik ben niet zo egoistisch om haar daar voor mijn eigen gewin weg te rukken. ik laat het maar aan haar zelf over zodra ze voor de wet zelf mag kiezen.

pi_62815137
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:19 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik praat er niet graag over, ben er niet trots op, maar voor ik zwanger raakte, en in het begin van de zwangerschap (wist ik niet) dronk ik dagelijks alcohol.

omdat mijn eerste dochter uithuis geplaatst is, bemoeide de raad van de kinderbescherming zich ermee, wat resulteerde in alcoholcontroles bij de boumankliniek, verplicht bevallen en controle in het ziekenhuis. dat ik geen druppel meer aanraak en al maanden schoon ben van alcohol doet er niet toe, de wil van de RvK is wet. gelukkig zijn ze wel tevreden over ons, en hoef ik me verder nergens zorgen over te maken.
Is er ook een kans dat je je dochter weer in huis kan krijgen?
(als ik zo vrij mag zijn..anders gewoon negeren)
wanna rub mah puppeh?!
pi_62815151
Thnx Iksje daar leer ik nog eens wat van, kon er me echt niets bij voorstellen.
Maar lijkt me als je het zo leest, wel praktisch als je wilt gaan borstvoeden kan misschien een hoop leed en teleurstelling voorkomen.
Mama van Isa en Ties
pi_62815194
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:32 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

En dat is volgens mij 4, ik ben blij dat ik niet de enige ben.
Ik ga een poging wagen..als het me niet bevalt ben ik er ook snel klaar mee hoor
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 oktober 2008 @ 16:39:57 #187
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62815246
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:36 schreef Dakota het volgende:

[..]

Is er ook een kans dat je je dochter weer in huis kan krijgen?
(als ik zo vrij mag zijn..anders gewoon negeren)
zie mijn antwoord boven je dat vat het wel samen op het moment denk ik

pi_62815453
Ik wil heel graag borstvoeding geven. In mijn familie komen heel veel allergieen voor, en het is dan toch het beste een half jaar borstvoeding te geven. Dus hopen dat het lukt!
pi_62816235
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:39 schreef DJMO het volgende:

[..]

zie mijn antwoord boven je dat vat het wel samen op het moment denk ik
Ik was idd iets te laat.

Je hebt ook groot gelijk hoor, zolang ze daar goed zit en ze het zelf naar haar zin heeft dan moet je dat gewoon zo houden.Vooral als ze daar al 8 jaar woont.
Ik spreek uit eigen ervaring (zelf pleegkind geweest) En ik werd onverwacht teruggeplaatst bij mijn moeder..dat was ten eerste een grote schok en ten tweede een soort van egoisme van haar. In het pleeggezin konden ze mij meer bieden, vooral rust en ondertussen kon zij ons gewoon komen bezoeken wat voor mij prima werkte.
wanna rub mah puppeh?!
pi_62816248
ik heb trouwens vanavond een lactatiecursus en een bevallingsvoorlichtingdinges
wanna rub mah puppeh?!
pi_62816534
Reinhilde, ja afgelopen nacht rommelde het lekker, maar is nu wel weer helemaal weg hierzo. Hoe is het bij jou? Borstvoeding hier ook vanwege allergieen, in dit geval bij Sara. Sara heeft 'maar' 3 weken bv gehad, en is erg allergisch en heeft bronchitis. Dus nu wil ik toch proberen om het langer vol te houden.

DJMO, het lijkt mij ook echt niets als er zoveel tijd tussen de afspraken zit! Vind je het zelf wel ok?
Ik bedoel, voel je je er goed bij? Ik vind het overigens erg moedig van je dat je ziet dat je dochter het goed heeft daar, en dat je er vrede mee hebt. Ik kan me indenken dat dat niet altijd even makkelijk is
Sara
Merel
Ukje
pi_62816555
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:35 schreef DJMO het volgende:

[..]

dank je nee mijn dochter woont niet thuis, mijn ex zit dat oa dwars, en ook jeugdzorg wil dat niet. nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik op dit moment ook geen ruimte voor haar heb in dit huis, ik zit tenslotte in een tweekamerwoning, als ik een grotere woning zou hebben en het zou mogelijk zijn dan mag/kan ze wat mij betreft zo thuis komen wonen. echter ze is al ruim 8 jaar in een pleeggezin, en daar is ze nu goed gewend, hoewel ze wel heel erg aan het contact met papa én mama hangt. ik ben niet zo egoistisch om haar daar voor mijn eigen gewin weg te rukken. ik laat het maar aan haar zelf over zodra ze voor de wet zelf mag kiezen.
Poeh dat moet voor jou toch niet altijd even gemakkelijk zijn om je dochter te moeten missen.
Ik vind het wel heel knap dat je nu haar bestwil voorop stelt dat is een gigantische stap vooruit.
Mama van Isa en Ties
pi_62816711
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:35 schreef DJMO het volgende:

[..]

Lijkt me een moeilijke situatie.

Ben zelf vrij hard hoor, tov ouders die hun kind hebben mishandeld en/of misbruikt, weet verder niet wat er precies bij jullie is gebeurd natuurlijk en ken je niet, maar zo in dit topic kom je wel echt serieus en oprecht over.
pi_62816844
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 17:46 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Lijkt me een moeilijke situatie.

Ben zelf vrij hard hoor, tov ouders die hun kind hebben mishandeld en/of misbruikt, weet verder niet wat er precies bij jullie is gebeurd natuurlijk en ken je niet, maar zo in dit topic kom je wel echt serieus en oprecht over.
Ik ben daar ook best hard in hoor nummer_zoveel maar geloof nog steeds in het goede van de mens en dat mensen kunnen veranderen als ze er hard aan werken en vooral willen veranderen.
Tis duidelijk voor mij dat DJMO hard aan het werk is.
DJMO het is wel zeker dat dit kindje straks wel bij jullie mag blijven?
Mama van Isa en Ties
pi_62817211
Fuente, hier is het ook weer even wat rustiger op het moment. De harde buiken zijn er nog, voor de rest is het afgezwakt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 oktober 2008 @ 18:09:55 #196
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62817219
Marlieske, toen met mijn ex was het allemaal heel anders, ik heb nu een stabiele relatie, ben bijna getrouwd, heb ontzettend veel hulp en steun van mijn familie en schoonfamilie en vrienden, dat had ik destijds allemaal niet, toen had ik, nadat ik gevlucht was omdat ik werd mishandeld (mijn dochter was toen 8 maanden), geen eens een inkomen of dak boven mijn hoofd, sliep dan weer bij mijn moeder, dan weer bij vrienden, wisselde regelmatig van vriendje. ik bedoel, van mijn dochter heb ik geen spijt, zal ik ook nooit krijgen want ik ben stapelgek op haar, maar als ik dingen over kon doen uit die periode dan wist ik het wel.

over het hier blijven van het kindje, ik zeg je eerlijk dat ik de RvK nog steeds met wantrouwen bekijk, omdat ik er echt géén goede ervaringen mee heb, maar de contactpersoon die ik heb bij stichting jeugdplein zegt dat wij het ontzettend goed voor elkaar hebben (op tijd de erkenning, uitzet compleet, kinder/ouder slaapkamer klaar, ons op handen zijnde huwelijk) ook de andere dingen waar zij vaak bij ingeschakeld worden (huisje, inkomen, schuldhulpverlening ed) hoeven ze me niet bij te helpen, is allemaal voor elkaar. volgens haar heb ik dan ook niets te vrezen en kan ik binnen drie maanden na de geboorte van ze af zijn.

zo en dat was het wel wat ik kwijt wilde over die situatie, daar is dit topic tenslotte niet voor bedoeld

Funete: op zich voelt het voor mij wel prima, ik heb het nummer van de verloskamer meegekregen voor als er iets is, en ik kan altijd bellen voor een vervroegde afspraak als ik me zorgen maak. ook kan ik altijd terecht bij mijn huisarts. ik vind het eigenlijk wel lekker, ik kan nu gewoon lekker nestelen zonder elke week op te zien tegen de reis met het ov naar het ziekenhuis.

donderdag 30 oktober 2008 @ 18:20:53 #197
108648 cattie
lieve moeder
pi_62817445
De echo was goed! De baby is goed gegroeid, het is een kindje dat iets kleiner is dan gemiddeld, maar niet te of erg klein. Verder was ook alles prima. We hebben nog uitgebreid het gezichtje bewonderd, het kindje was vruchtwater aan het drinken, dat was erg goed te zien aan het mondje en het tongetje. Erg mooi om te zien! En het geslacht is ook nog hetzelfde.
Daarna de controle bij de gyn, was ook prima. Ive is geboren in aaa houding (achterhoofd aan achterkant, een sterrekijkertje) ipv de gebruikelijke aav (achterhoofd aan voorkant) wat problemen opleverde bij de bevalling. Ze kunnen pas tijdens de bevalling met een echo zien of deze baby ook in aaa ligt. Normaal controleren ze dat niet omdat het geen reden is voor direct ingrijpen (dmv ks bijv), maar bij mij willen ze dat wel doen. Om me gerust te stellen hopelijk en anders om te bepalen wat er gedaan moet worden (waarschijnlijk eerst kijken of het normaal lukt en anders een ks, geen vacuumpomp voor mij meer). Dat geeft me een fijn gevoel.
Over 3 weken mag ik weer op controle.

Ik hoop deze keer net zoals bij Ive meer dan een jaar bv te geven.
pi_62818113
Cattie wat goed! Fijn dat ze je zo serieus nemen
pi_62818185
He, fijn Cattie.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62819778
DJMO; wat lang toch die 5 weken, ook al gaat het nu goed...
En netjes dat je het nu zo goed "op de rit" hebt allemaal, doe je zeker goed!

Cattie; fijn dat de echo goed was en ook de controle bij de gyn. Zeker fijn dat ze je goed in de gaten houden
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:03 schreef Jose81 het volgende:

Carmella hoe is het met je?
Het gaat wel hier. Ik voel me niet al te vrolijk de laatste tijd, maar dat is wel normaal gezien de situatie denk ik Ik heb nu ook veel de tijd om alles een beetje te verwerken denk ik, vandaar dat het allemaal een beetje op me af komt. Maar dat loopt wel los, ik ben verder gewoon positief.
Ik ben wel gestressed over veel praktische dingen. Thuiszorg aanvraag duurt heel lang... Taxikosten die ik vergoed zou krijgen lijkt ook niet door te gaan, is alleen bij nierdialyse en chemokuren. Zo rot dat ze het afdoen als een luxeprobleem, terwijl de bus voor mij amper een optie is. Dan moet ik eerst een stuk fietsen naar de bushalte en dat gaat dus niet. En dat terwijl ik niks liever wil dan lekker bewegen , maar ja als het niet gaat... En als je al op 200 euro aan kosten zit houdt de taxi echt een keer op. Maar goed, dat moet ik dan maar uit gaan vogelen. Ik snap het ook wel dat hun niet begrijpen dat ik niemand heb die me met de auto kan brengen. Dat is ook niet hun probleem, maar het mijne...

De pijn hou ik nog wel vol, dus ik hoop dat het voorlopig zo blijft en ik nog een tijdje thuis kan blijven
(Maandag moet ik weer langs de gyn, ik heb al een lijstje met vragen gemaakt zodat ik niks vergeet... mocht ze nu wederom te gehaast doen en alweer met 1 been in de gang staan als ik daar zit, dan ga ik vragen zeggen dat ik graag een andere gyn zou willen.)
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:03 schreef Jose81 het volgende:

Gister de voorlichtingsavond over bevallen in het ziekenhuis gehad. Ik vond het niet echt heel erg veel meerwaarde hebben, al was het wel leuk dat we even op een verloskamer hebben kunnen kijken.
Het leek mij wel interessant om te gaan doen, maar ik ben nu al zo regelmatig in het ziekenhuis geweest en ook nog de komende tijd, dat ik het misschien even laat voor wat het is. En als jij ook zegt dat het niet eens zo ontzettend veel meerwaarde heeft....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')