Ja, maar 4 weken is écht wel vreselijk lang... wat doe je in vredesnaam met al die tijd? Wat nestelen, ok, maar verder kan ik me echt niet voorstellen waarmee je je tijd vult. En als je overtijd gaat, heb je in het slechtste geval dan nog maar 8 weken over na de bevalling (als je al 6w op voorhand gestopt bent en 2 weken overtijd gaat)?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:53 schreef Diaan73 het volgende:
Iksje, tot een week voor de vermoedelijke bevalling werken???De vroedvrouw is niet de enige die je voor gek verklaart
In Nederland mag dat trouwens niet eens, moet je mininimaal 4 weken voordien stoppen.
Ik zelf moet 6 weken vantevoren met verlof gaan ivm nu deels ziek ivm zwangerschap maar was dat ook al van plan. Ik vind het heerlijk om ook nog even wat tijd ook voor jezelf te hebben, na de bevalling slokt de baby heel veel tijd op. En wat de anderen ook al zeggen: in Nederland heb je altijd recht op in totaal 16 weken en als je later bevalt, komt die periode er gewoon bij. Hoeveel weken hebben jullie in totaal?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:22 schreef Iksje het volgende:
[..]
Ja, maar 4 weken is écht wel vreselijk lang... wat doe je in vredesnaam met al die tijd? Wat nestelen, ok, maar verder kan ik me echt niet voorstellen waarmee je je tijd vult. En als je overtijd gaat, heb je in het slechtste geval dan nog maar 8 weken over na de bevalling (als je al 6w op voorhand gestopt bent en 2 weken overtijd gaat)?
Met Liande ben ik gestopt 1 week voor de bevalling en ik ging 11 dagen overtijd, maar ik had toch mooi 13,5 week met mijn meisje erna
Hier kan je in verlof gaan vanaf 6 weken voor de uitgerekende datum, waarvan 1 week vooraf dus verplicht. Bij een meerlingenzwangerschap ligt dat iets anders, maar bon, da's hier niet van toepassing![]()
Ik hoop alleen dat ik net zo goed door de zwangerschap blijf gaan, want op 't einde nog dagelijks 10 km fietsen (van en naar m'n werk, vanaf een station- ik pendel) dat wordt nog wat...
Dat klopt..... maar dat zal ik niet meer hebben, vrees ik.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:44 schreef Vicky het volgende:
vanaf januari wordt het waarschijnlijk zelfs 18 weken.
ja naar nu is het standaard 16 plus eventueel de overtijd weken. vanaf 2009 wordt het waarschijnlijk standaard 18 weken plus eventueel overtijd weken.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:44 schreef Estrys het volgende:
2 weken overtijd is 18 weken verlof toch? Je hebt gewoon 10 weken na de bevalling ook al is die twee weken later
Ik denk en "vrees" het laatste.....quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:25 schreef Estrys het volgende:
en stel ze verhogen het, dus 18 weken vanaf januari, is dat ook voor de mensen die in januari moeten bevallen en al met verlof zijn dan? Of voor de mensen die nog met verlof moeten gaan in januari....
Ik ook niet Diaanquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 19:49 schreef Diaan73 het volgende:
.... ow en volgens mij ben ik de enige in dit topic die geen bv gaat geven
En dat is volgens mij 4, ik ben blij dat ik niet de enige ben.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:28 schreef Carmella het volgende:
Wat gaan jullie snel!![]()
[..]
Ik ook niet Diaan
Mikael snapt er nog niet zo heel veel van. Hij zegt wel tegen iedereen: "Mama heeft een baby in buik, die komt als ik bijna jarig ben maar ik ben nog laaaaaaaaang niet jarig." Maar hij zegt bij elke baby wat ie ziet ook: "Kijk mama daar is onze baby" dus hij snapt het allemaal nog niet. Maar we hebben het er niet meer over want duurt allemaal nog lang genoeg voor hem.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:31 schreef YPPY het volgende:
Gefeliciteerd MeNicole.Voor je hier 'wegging' had je toch ook al plannen die kant op? Wat vindt Mika ervan?
Bij mij/ons staat de borstvoeding ook nog niet vast, kan maar zo nog veranderenquote:
Waarom niet wat eerder...?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:44 schreef Vicky het volgende:
vanaf januari wordt het waarschijnlijk zelfs 18 weken.
Huh??? Over 5 weken pas weer?? Waarom dan pas weer?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:00 schreef DJMO het volgende:
snelle update hier: nu 32 ½ week zwanger, pas over vijf weken weer controle, bloeddruk goed, echo gezien, baby groeide goed op schema, was niet ingedaald, maar lag overdwars met zijn koppie rechts en het beurse gevoel onderin komt van het schoppen![]()
haha... jij dacht wat ik ook dachtquote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:04 schreef Diaan73 het volgende:
over 5 weken pas weer![]()
, terwijl je juist na 32 weken normaal vaker moet gaan komen. Is het misschien ivm de afstand?
dat dacht ik ook alquote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:27 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik denk en "vrees" het laatste.....
Toch vind ik het vreemd hoor, de controles zijn er toch ook juist om de groei van de baby en baarmoeder en niet geheel onbelangrijk de bloeddruk enz. te controleren. Je hoeft nu dus pas weer als je al 37 weken zwanger bent, dan kun je al bevallen zijn......quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:08 schreef DJMO het volgende:
ik stond ook raar te kijken hoor maar het erasmus mc in rdam hanteert nu zoiets van: alles is goed, dus we zien je gewoon om de maand, (in dit geval na vijf weken omdat mijn gyn ook op vakantie gaat) en als je om de week komt terwijl er niets verandert houden wij minder tijd over voor zwangeren die wel intensief begeleidt moeten worden ivm eoa kwaal of weet ik veel wat. de afstand kan het niet zijn iig, ik woon met de metro nog geen 30 minuten reizen van het ziekenhuis af.
ik praat er niet graag over, ben er niet trots op, maar voor ik zwanger raakte, en in het begin van de zwangerschap (wist ik niet) dronk ik dagelijks alcohol.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:11 schreef marlieske het volgende:
DJMO ligt er misschien ook aan waarom je bij de gyn loopt? ga je alleen bevallen in het ziekenhuis of is er een medische noodzaak?
Jose81, ben ook wel benieuwd wat zo'n cursus "droog" borstvoeden in gaat houden, kan me er gewoon weg weinig voorstelling bij maken.
Nou, ik vond zo'n cursus "droog" borstvoeden (quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:11 schreef marlieske het volgende:
DJMO ligt er misschien ook aan waarom je bij de gyn loopt? ga je alleen bevallen in het ziekenhuis of is er een medische noodzaak?
Jose81, ben ook wel benieuwd wat zo'n cursus "droog" borstvoeden in gaat houden, kan me er gewoon weg weinig voorstelling bij maken.
dank jequote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:27 schreef marlieske het volgende:
Ben iig blij te lezen dat het nu stukken beter met je gaat DJMO en dat je omhoog krabbelt.
Ik hoop dat het zo goed met jullie blijft gaan, en vind het knap dat je het hier open en bloot op tafel gooit.
Daar heb je lef en moed voor nodig! Respect daarvoor.
Mag ik vragen of je dochtertje inmiddels weer thuis woont? als je niet wilt antwoorden gewoon zeggen
Is er ook een kans dat je je dochter weer in huis kan krijgen?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:19 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik praat er niet graag over, ben er niet trots op, maar voor ik zwanger raakte, en in het begin van de zwangerschap (wist ik niet) dronk ik dagelijks alcohol.
omdat mijn eerste dochter uithuis geplaatst is, bemoeide de raad van de kinderbescherming zich ermee, wat resulteerde in alcoholcontroles bij de boumankliniek, verplicht bevallen en controle in het ziekenhuis. dat ik geen druppel meer aanraak en al maanden schoon ben van alcohol doet er niet toe, de wil van de RvK is wet. gelukkig zijn ze wel tevreden over ons, en hoef ik me verder nergens zorgen over te maken.
Ik ga een poging wagen..als het me niet bevalt ben ik er ook snel klaar mee hoorquote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:32 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
En dat is volgens mij 4, ik ben blij dat ik niet de enige ben.
zie mijn antwoord boven jequote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:36 schreef Dakota het volgende:
[..]
Is er ook een kans dat je je dochter weer in huis kan krijgen?
(als ik zo vrij mag zijn..anders gewoon negeren)
Ik was idd iets te laat.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:39 schreef DJMO het volgende:
[..]
zie mijn antwoord boven jedat vat het wel samen op het moment denk ik
Poeh dat moet voor jou toch niet altijd even gemakkelijk zijn om je dochter te moeten missen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:35 schreef DJMO het volgende:
[..]
dank jenee mijn dochter woont niet thuis, mijn ex zit dat oa dwars, en ook jeugdzorg wil dat niet. nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik op dit moment ook geen ruimte voor haar heb in dit huis, ik zit tenslotte in een tweekamerwoning, als ik een grotere woning zou hebben en het zou mogelijk zijn dan mag/kan ze wat mij betreft zo thuis komen wonen. echter ze is al ruim 8 jaar in een pleeggezin, en daar is ze nu goed gewend, hoewel ze wel heel erg aan het contact met papa én mama hangt. ik ben niet zo egoistisch om haar daar voor mijn eigen gewin weg te rukken. ik laat het maar aan haar zelf over zodra ze voor de wet zelf mag kiezen.
Lijkt me een moeilijke situatie.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:35 schreef DJMO het volgende:
[..]
dank jenee mijn dochter woont niet thuis, mijn ex zit dat oa dwars, en ook jeugdzorg wil dat niet. nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik op dit moment ook geen ruimte voor haar heb in dit huis, ik zit tenslotte in een tweekamerwoning, als ik een grotere woning zou hebben en het zou mogelijk zijn dan mag/kan ze wat mij betreft zo thuis komen wonen. echter ze is al ruim 8 jaar in een pleeggezin, en daar is ze nu goed gewend, hoewel ze wel heel erg aan het contact met papa én mama hangt. ik ben niet zo egoistisch om haar daar voor mijn eigen gewin weg te rukken. ik laat het maar aan haar zelf over zodra ze voor de wet zelf mag kiezen.
Ik ben daar ook best hard in hoor nummer_zoveel maar geloof nog steeds in het goede van de mens en dat mensen kunnen veranderen als ze er hard aan werken en vooral willen veranderen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 17:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Lijkt me een moeilijke situatie.
Ben zelf vrij hard hoor, tov ouders die hun kind hebben mishandeld en/of misbruikt, weet verder niet wat er precies bij jullie is gebeurd natuurlijk en ken je niet, maar zo in dit topic kom je wel echt serieus en oprecht over.
quote:
Het leek mij wel interessant om te gaan doen, maar ik ben nu al zo regelmatig in het ziekenhuis geweest en ook nog de komende tijd, dat ik het misschien even laat voor wat het is.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:03 schreef Jose81 het volgende:
Gister de voorlichtingsavond over bevallen in het ziekenhuis gehad. Ik vond het niet echt heel erg veel meerwaarde hebben, al was het wel leuk dat we even op een verloskamer hebben kunnen kijken.
Is het misschien een idee om een poosje bij je ouders/schoonouders/goede vrienden/broer/zus/oom/tante te gaan logeren? Dan kan je gelijk naar een ander ziekenhuis en dan heb je wel iemand bij je die je kan helpen? Snap dat het voor je partner misschien niet zo handig is maar ik denk dat je wel wat hulp/steun van mensen kan gebruiken!!quote:
Weet je, ik begrijp het aan de ene kant zo goed dat het zo streng is, dat het écht alleen voor hele dramatische gevallen is dat die kosten voor vergoeding in aanmerking komen. Maar ja, ze doen dus echt alleen extreme situaties en dat is zo rot. Ik doe het echt niet voor m'n lol, ik ga met alle liefde gewoon een half uur in de bus en fietsen (ben juist blij als ik er even uit ben), geen probleem, alleen met zoveel pijn sta je gewoon met de tranen in je ogen om door te bijten.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:59 schreef DJMO het volgende:
of bij die verzekering van jou aanwezig
Ik heb praktisch geen familie en bij vrienden heb ik echt niemand die een logeerkamer voor me heeft. En ik heb zoveel rust nodig, ik trek het niet bij iemand in huis waar het de hele dag "gewone drukte" is. Ik heb veel slaap nodig. Thuis heb ik gegarandeerd die rust en ruimte. Ook ben ik s'nachts zo vaak nog lang wakker.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:09 schreef Raissa het volgende:
Is het misschien een idee om een poosje bij je ouders/schoonouders/goede vrienden/broer/zus/oom/tante te gaan logeren?
Zo'n cadeau'tje en tekst is toch ook heel lief Raissaquote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:56 schreef Raissa het volgende:
Ik moest trouwens net spontaan keihard janken toeneen cadeautje had meegenomen en zei: "omdat je de liefste mama bent" (een klein dienblaadje met vier glaasjes waarvan 2 gevuld met een kaarsje, één met een rode roos en één met een rode gerbera)
Hormonen..![]()
Weet je wat het probleem is, mijn gyn kan niks aan m'n nierprobleem doen. Ze zegt zelf ook geen uroloog te zijn en geen enkel advies te kunnen geven, niet voor mij of voor de zwangerschap. Mijn klachten hebben immers ook niks met de zwangerschap te maken (behalve dat de groeiende baarmoeder een probleem is/wordt) maar met m'n nier en blaas.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:45 schreef cattie het volgende:
Want het hoeft niet zo te gaan, het kan echt anders. Mijn gyn neemt altijd de tijd voor me en neemt me heel serieus
Dat bedoel ik ook vooral. Misschien kunnen ze je niet direct helpen, ze kunnen wel de tijd voor je nemen en zorgen dat je je gehoord voelt.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:12 schreef Carmella het volgende:
(knip)
Maar tijd moet ze wel voor me kunnen maken en als ze dat niet kan/wilt dan is er vast wel een andere die wat rustiger is
Ijzer? Even melden bij de vk, want dat is met even bloedprikken heel eenvoudig te achterhalen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:40 schreef marlieske het volgende:
Ik ben enorm draaierig maar niet zo draaierig dat ik het gevoel heb flauw te moeten vallen.
zal 't is ff in de gaten houden want in de douche had ik het laatst ook al, zou dat iets met bloeddruk ofzo te maken kunnen hebben? want die is eigenlijk altijd goed.
Heeft het Europese Parlement dat al aangenomen trouwens?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 08:16 schreef Koningin het volgende:
Ik las ergens 18 weken verlof per 1 januari 2009. Mijn verlof gaat per 15 januari in. Toch maar eens gaan navragen of ik daar dan voor in aanmerking kan komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |