abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:50:40 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62810076
Het lijstje is aangepast Iksje en MeNicole!
pi_62811028
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 12:53 schreef Diaan73 het volgende:

Iksje, tot een week voor de vermoedelijke bevalling werken??? De vroedvrouw is niet de enige die je voor gek verklaart In Nederland mag dat trouwens niet eens, moet je mininimaal 4 weken voordien stoppen.
Ja, maar 4 weken is écht wel vreselijk lang... wat doe je in vredesnaam met al die tijd? Wat nestelen, ok, maar verder kan ik me echt niet voorstellen waarmee je je tijd vult. En als je overtijd gaat, heb je in het slechtste geval dan nog maar 8 weken over na de bevalling (als je al 6w op voorhand gestopt bent en 2 weken overtijd gaat)?

Met Liande ben ik gestopt 1 week voor de bevalling en ik ging 11 dagen overtijd, maar ik had toch mooi 13,5 week met mijn meisje erna
Hier kan je in verlof gaan vanaf 6 weken voor de uitgerekende datum, waarvan 1 week vooraf dus verplicht. Bij een meerlingenzwangerschap ligt dat iets anders, maar bon, da's hier niet van toepassing

Ik hoop alleen dat ik net zo goed door de zwangerschap blijf gaan, want op 't einde nog dagelijks 10 km fietsen (van en naar m'n werk, vanaf een station- ik pendel) dat wordt nog wat...
pi_62811185
Je hebt altijd minimiaal 10 weken na de bevalling, ongeacht of je overtijd loopt in Nederland.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_62811276
iksje als je in nederland bijvoorbeeld een week later bevalt dan de uitgerekende datum dan krijg je er een week verlof bij. verlof begint pas te tellen na de bevalling.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:42:24 #155
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_62811626
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:22 schreef Iksje het volgende:

[..]

Ja, maar 4 weken is écht wel vreselijk lang... wat doe je in vredesnaam met al die tijd? Wat nestelen, ok, maar verder kan ik me echt niet voorstellen waarmee je je tijd vult. En als je overtijd gaat, heb je in het slechtste geval dan nog maar 8 weken over na de bevalling (als je al 6w op voorhand gestopt bent en 2 weken overtijd gaat)?

Met Liande ben ik gestopt 1 week voor de bevalling en ik ging 11 dagen overtijd, maar ik had toch mooi 13,5 week met mijn meisje erna
Hier kan je in verlof gaan vanaf 6 weken voor de uitgerekende datum, waarvan 1 week vooraf dus verplicht. Bij een meerlingenzwangerschap ligt dat iets anders, maar bon, da's hier niet van toepassing

Ik hoop alleen dat ik net zo goed door de zwangerschap blijf gaan, want op 't einde nog dagelijks 10 km fietsen (van en naar m'n werk, vanaf een station- ik pendel) dat wordt nog wat...
Ik zelf moet 6 weken vantevoren met verlof gaan ivm nu deels ziek ivm zwangerschap maar was dat ook al van plan. Ik vind het heerlijk om ook nog even wat tijd ook voor jezelf te hebben, na de bevalling slokt de baby heel veel tijd op. En wat de anderen ook al zeggen: in Nederland heb je altijd recht op in totaal 16 weken en als je later bevalt, komt die periode er gewoon bij. Hoeveel weken hebben jullie in totaal?
Make love, not war ☮
pi_62811661
En hoe gaat het dan als je te vroeg bevalt?
Als je hier nog niet in verlof bent, ben je 1 week kwijt (en heb je dus nog 14w). Ben je al minstens 1 week in verlof, dan hou je de resterende weken nog over.
Je verlof is hier dus 15 weken in totaal, vanaf het moment dat je stopt met werken. Beval je te laat, dan krijg je geen extra tijd. Dat is wel jammer hier.
pi_62811693
vanaf januari wordt het waarschijnlijk zelfs 18 weken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_62811694
2 weken overtijd is 18 weken verlof toch? Je hebt gewoon 10 weken na de bevalling ook al is die twee weken later
ti amo più di ieri ma meno di domani
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:49:43 #159
114177 Diaan73
pi_62811867
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:44 schreef Vicky het volgende:
Dat klopt..... maar dat zal ik niet meer hebben, vrees ik.

Als je te vroeg bevalt, hou je gewoon die 16 weken. Dus als je bevalt voordat je met verlof bent gegaan, heb je daarna nog 16 weken verlof.

En Estrys inderdaad, 2 weken overtijd is 18 weken verlof. Het bevallingsverlof is altijd min. 10 weken.
Make love, not war ☮
pi_62812086
Hier is er ook even een debat geweest over meer weken zwangerschapsverlof. Europa wil dit opgetrokken zien tot 18 weken.

Alleen gok ik dat de regering geen geld zal hebben voor extra zwangerschapsverlof, met al die miljarden die ze nu in de banken pompen (10,7 miljard!!! )
pi_62812261
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:44 schreef Estrys het volgende:
2 weken overtijd is 18 weken verlof toch? Je hebt gewoon 10 weken na de bevalling ook al is die twee weken later
ja naar nu is het standaard 16 plus eventueel de overtijd weken. vanaf 2009 wordt het waarschijnlijk standaard 18 weken plus eventueel overtijd weken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_62812908
en stel ze verhogen het, dus 18 weken vanaf januari, is dat ook voor de mensen die in januari moeten bevallen en al met verlof zijn dan? Of voor de mensen die nog met verlof moeten gaan in januari....
  donderdag 30 oktober 2008 @ 15:27:35 #163
114177 Diaan73
pi_62812976
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:25 schreef Estrys het volgende:
en stel ze verhogen het, dus 18 weken vanaf januari, is dat ook voor de mensen die in januari moeten bevallen en al met verlof zijn dan? Of voor de mensen die nog met verlof moeten gaan in januari....
Ik denk en "vrees" het laatste.....
Make love, not war ☮
pi_62813011
Wat gaan jullie snel!

Vicky; veel plezier morgen bij de echo!

Memmel; fijn dat je echo goed is gegaan!

MeNicole; gefeliciteerd met je zwangerschap!

Fruppel; eindelijk lag jullie meisje er goed voor We wachten geduldig op je plaatje

Marie; hoop dat je urine goed is!
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:49 schreef Diaan73 het volgende:
.... ow en volgens mij ben ik de enige in dit topic die geen bv gaat geven
Ik ook niet Diaan
pi_62813103
Gefeliciteerd MeNicole. Voor je hier 'wegging' had je toch ook al plannen die kant op? Wat vindt Mika ervan?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 30 oktober 2008 @ 15:32:19 #166
114177 Diaan73
pi_62813121
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:28 schreef Carmella het volgende:
Wat gaan jullie snel!

[..]

Ik ook niet Diaan
En dat is volgens mij 4, ik ben blij dat ik niet de enige ben.
Make love, not war ☮
pi_62813374
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:31 schreef YPPY het volgende:
Gefeliciteerd MeNicole. Voor je hier 'wegging' had je toch ook al plannen die kant op? Wat vindt Mika ervan?
Mikael snapt er nog niet zo heel veel van. Hij zegt wel tegen iedereen: "Mama heeft een baby in buik, die komt als ik bijna jarig ben maar ik ben nog laaaaaaaaang niet jarig." Maar hij zegt bij elke baby wat ie ziet ook: "Kijk mama daar is onze baby" dus hij snapt het allemaal nog niet. Maar we hebben het er niet meer over want duurt allemaal nog lang genoeg voor hem.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_62813907
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:28 schreef Carmella het volgende:
Ik ook niet Diaan
Bij mij/ons staat de borstvoeding ook nog niet vast, kan maar zo nog veranderen (En dan doel ik op flesvoeding geven vanwege medicatie )
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 oktober 2008 @ 16:00:31 #169
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62813949
welkom onder je eigen naam MeNicole

snelle update hier: nu 32 ½ week zwanger, pas over vijf weken weer controle, bloeddruk goed, echo gezien, baby groeide goed op schema, was niet ingedaald, maar lag overdwars met zijn koppie rechts en het beurse gevoel onderin komt van het schoppen

zo, nu even verder bijlezen, ik ben gesloopt.. klote openbaar vervoer
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_62814054
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:44 schreef Vicky het volgende:
Waarom niet wat eerder...? Nou ja, 16 weken is ook al mooi... al is 18 weken natuurlijk wel beter!

Fruppel, ik ben heel erg benieuwd naar de echo's!! Een dame met lang benen... nu al! Tjonge, dat wordt dan nog wat!

Carmella hoe is het met je?

Dames die aan het rommelen zijn; sterkte!!

Gister de voorlichtingsavond over bevallen in het ziekenhuis gehad. Ik vond het niet echt heel erg veel meerwaarde hebben, al was het wel leuk dat we even op een verloskamer hebben kunnen kijken. Wel apart, hoor..! Eén van de kamers was bezet, je zag zo'n lampje branden... ppooeehh... toen vond ik het ineens toch wel heel spannend worden..! Toen we terugliepen naar de uitgang van de afdeling, konden we stiekem bij de kamers naar binnen spieken en daar hebben we een aantal nieuwe mama's kunnen zien met hun kleintje. Die zullen wel hebben gedacht 'die groep die daar nu op de gang voorbij loopt, heeft alles nog tegoed!', haha...

Vanavond de borstvoedingscursus... ben benieuwd...
**Life is e@sier with your eyes closed**
  donderdag 30 oktober 2008 @ 16:04:00 #171
114177 Diaan73
pi_62814074
over 5 weken pas weer , terwijl je juist na 32 weken normaal vaker moet gaan komen. Is het misschien ivm de afstand? Wel fijn dat alles goed was

Jose veel plezier vanavond!
Make love, not war ☮
pi_62814094
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:00 schreef DJMO het volgende:
snelle update hier: nu 32 ½ week zwanger, pas over vijf weken weer controle, bloeddruk goed, echo gezien, baby groeide goed op schema, was niet ingedaald, maar lag overdwars met zijn koppie rechts en het beurse gevoel onderin komt van het schoppen
Huh??? Over 5 weken pas weer?? Waarom dan pas weer? Ik moet nu om de week!
pi_62814116
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:04 schreef Diaan73 het volgende:
over 5 weken pas weer , terwijl je juist na 32 weken normaal vaker moet gaan komen. Is het misschien ivm de afstand?
haha... jij dacht wat ik ook dacht
pi_62814214
Poeh Iksje ik zou het niet eens aan durven tot 1 week voor de uitgerekende datum te blijven werken, ik beviel van Isa met 37 weken en 2 dagen, ik was dus blij dat ik al 6 weken van te voren verlof had. (al zat ik al veel eerder thuis hoor;) )

MeNicole hé wat fijn dat je uit de kast bent gekomen hoef ik weer een kloon minder te onthouden.
Hoop dat je een geweldige zwangerschap tegemoet gaat.

Memmel wat fijn een goede echo!!
Mama van Isa en Ties
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 oktober 2008 @ 16:08:24 #175
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62814218
ik stond ook raar te kijken hoor maar het erasmus mc in rdam hanteert nu zoiets van: alles is goed, dus we zien je gewoon om de maand, (in dit geval na vijf weken omdat mijn gyn ook op vakantie gaat) en als je om de week komt terwijl er niets verandert houden wij minder tijd over voor zwangeren die wel intensief begeleidt moeten worden ivm eoa kwaal of weet ik veel wat. de afstand kan het niet zijn iig, ik woon met de metro nog geen 30 minuten reizen van het ziekenhuis af.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_62814274
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:27 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ik denk en "vrees" het laatste.....
dat dacht ik ook al

Over 5 weken terwijl je 32 weken zwanger bent? ik moet om de 3 nu en vanaf volgende keer om de 2, dan ben ik 33 weken, vanaf 37 is het iedere week.
pi_62814318
DJMO ligt er misschien ook aan waarom je bij de gyn loopt? ga je alleen bevallen in het ziekenhuis of is er een medische noodzaak?

Jose81, ben ook wel benieuwd wat zo'n cursus "droog" borstvoeden in gaat houden, kan me er gewoon weg weinig voorstelling bij maken.
Mama van Isa en Ties
  donderdag 30 oktober 2008 @ 16:11:46 #178
114177 Diaan73
pi_62814342
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:08 schreef DJMO het volgende:
ik stond ook raar te kijken hoor maar het erasmus mc in rdam hanteert nu zoiets van: alles is goed, dus we zien je gewoon om de maand, (in dit geval na vijf weken omdat mijn gyn ook op vakantie gaat) en als je om de week komt terwijl er niets verandert houden wij minder tijd over voor zwangeren die wel intensief begeleidt moeten worden ivm eoa kwaal of weet ik veel wat. de afstand kan het niet zijn iig, ik woon met de metro nog geen 30 minuten reizen van het ziekenhuis af.
Toch vind ik het vreemd hoor, de controles zijn er toch ook juist om de groei van de baby en baarmoeder en niet geheel onbelangrijk de bloeddruk enz. te controleren. Je hoeft nu dus pas weer als je al 37 weken zwanger bent, dan kun je al bevallen zijn......

Trouwens, is er een speciale reden waarom je naar de gyn moet ipv de VK als je al een keer gezegd heb, sorry dat ik eht vergeten ben
Make love, not war ☮
pi_62814469
Ik zou me er niet fijn bij voelen om pas weer over 5 weken te hoeven, ziekenhuis of niet. Nou had ik al niet zo'n hoge pet op van die ziekenhuizen (zeker niet na de verhalen van Carmella)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 oktober 2008 @ 16:19:37 #180
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62814611
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:11 schreef marlieske het volgende:
DJMO ligt er misschien ook aan waarom je bij de gyn loopt? ga je alleen bevallen in het ziekenhuis of is er een medische noodzaak?

Jose81, ben ook wel benieuwd wat zo'n cursus "droog" borstvoeden in gaat houden, kan me er gewoon weg weinig voorstelling bij maken.
ik praat er niet graag over, ben er niet trots op, maar voor ik zwanger raakte, en in het begin van de zwangerschap (wist ik niet) dronk ik dagelijks alcohol.

omdat mijn eerste dochter uithuis geplaatst is, bemoeide de raad van de kinderbescherming zich ermee, wat resulteerde in alcoholcontroles bij de boumankliniek, verplicht bevallen en controle in het ziekenhuis. dat ik geen druppel meer aanraak en al maanden schoon ben van alcohol doet er niet toe, de wil van de RvK is wet. gelukkig zijn ze wel tevreden over ons, en hoef ik me verder nergens zorgen over te maken.

pi_62814881
Ben iig blij te lezen dat het nu stukken beter met je gaat DJMO en dat je omhoog krabbelt.
Ik hoop dat het zo goed met jullie blijft gaan, en vind het knap dat je het hier open en bloot op tafel gooit.
Daar heb je lef en moed voor nodig! Respect daarvoor.

Mag ik vragen of je dochtertje inmiddels weer thuis woont? als je niet wilt antwoorden gewoon zeggen
Mama van Isa en Ties
pi_62814972
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:11 schreef marlieske het volgende:

Nou, ik vond zo'n cursus "droog" borstvoeden ( ) wel erg handig. Bij mij werd kort uitgelegd hoe je kan zien dat je baby goed aangelegd ligt (mondje wijd open zodat tepel en tepelhof er (bijna) helemaal in verdwijnen, lipjes naar buiten gekruld). Een goed aangelegde baby drinkt efficiënter en voorkomt de "typische" borstvoedingskwaaltjes zoals kloven en borstontstekingen.
Borstvoeden is een natuurlijk iets, maar er zit toch een technisch kantje aan
Doordat vele vrouwen dit niet weten, stoppen heel veel dames die vol enthousiasme starten al na enkele dagen of weken.
Vandaar dat ik zo'n cursus wel aanraadt aan vrouwen die geen of weinig borstvoedende vrouwen in hun omgeving hebben, of eigenlijk sowieso aan zwangere vrouwen die overwegen om borstvoeding te geven.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 oktober 2008 @ 16:35:34 #183
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62815115
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:27 schreef marlieske het volgende:
Ben iig blij te lezen dat het nu stukken beter met je gaat DJMO en dat je omhoog krabbelt.
Ik hoop dat het zo goed met jullie blijft gaan, en vind het knap dat je het hier open en bloot op tafel gooit.
Daar heb je lef en moed voor nodig! Respect daarvoor.

Mag ik vragen of je dochtertje inmiddels weer thuis woont? als je niet wilt antwoorden gewoon zeggen
dank je nee mijn dochter woont niet thuis, mijn ex zit dat oa dwars, en ook jeugdzorg wil dat niet. nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik op dit moment ook geen ruimte voor haar heb in dit huis, ik zit tenslotte in een tweekamerwoning, als ik een grotere woning zou hebben en het zou mogelijk zijn dan mag/kan ze wat mij betreft zo thuis komen wonen. echter ze is al ruim 8 jaar in een pleeggezin, en daar is ze nu goed gewend, hoewel ze wel heel erg aan het contact met papa én mama hangt. ik ben niet zo egoistisch om haar daar voor mijn eigen gewin weg te rukken. ik laat het maar aan haar zelf over zodra ze voor de wet zelf mag kiezen.

pi_62815137
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:19 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik praat er niet graag over, ben er niet trots op, maar voor ik zwanger raakte, en in het begin van de zwangerschap (wist ik niet) dronk ik dagelijks alcohol.

omdat mijn eerste dochter uithuis geplaatst is, bemoeide de raad van de kinderbescherming zich ermee, wat resulteerde in alcoholcontroles bij de boumankliniek, verplicht bevallen en controle in het ziekenhuis. dat ik geen druppel meer aanraak en al maanden schoon ben van alcohol doet er niet toe, de wil van de RvK is wet. gelukkig zijn ze wel tevreden over ons, en hoef ik me verder nergens zorgen over te maken.
Is er ook een kans dat je je dochter weer in huis kan krijgen?
(als ik zo vrij mag zijn..anders gewoon negeren)
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_62815151
Thnx Iksje daar leer ik nog eens wat van, kon er me echt niets bij voorstellen.
Maar lijkt me als je het zo leest, wel praktisch als je wilt gaan borstvoeden kan misschien een hoop leed en teleurstelling voorkomen.
Mama van Isa en Ties
pi_62815194
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:32 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

En dat is volgens mij 4, ik ben blij dat ik niet de enige ben.
Ik ga een poging wagen..als het me niet bevalt ben ik er ook snel klaar mee hoor
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 oktober 2008 @ 16:39:57 #187
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62815246
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:36 schreef Dakota het volgende:

[..]

Is er ook een kans dat je je dochter weer in huis kan krijgen?
(als ik zo vrij mag zijn..anders gewoon negeren)
zie mijn antwoord boven je dat vat het wel samen op het moment denk ik

pi_62815453
Ik wil heel graag borstvoeding geven. In mijn familie komen heel veel allergieen voor, en het is dan toch het beste een half jaar borstvoeding te geven. Dus hopen dat het lukt!
pi_62816235
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:39 schreef DJMO het volgende:

[..]

zie mijn antwoord boven je dat vat het wel samen op het moment denk ik
Ik was idd iets te laat.

Je hebt ook groot gelijk hoor, zolang ze daar goed zit en ze het zelf naar haar zin heeft dan moet je dat gewoon zo houden.Vooral als ze daar al 8 jaar woont.
Ik spreek uit eigen ervaring (zelf pleegkind geweest) En ik werd onverwacht teruggeplaatst bij mijn moeder..dat was ten eerste een grote schok en ten tweede een soort van egoisme van haar. In het pleeggezin konden ze mij meer bieden, vooral rust en ondertussen kon zij ons gewoon komen bezoeken wat voor mij prima werkte.
wanna rub mah puppeh?!
pi_62816248
ik heb trouwens vanavond een lactatiecursus en een bevallingsvoorlichtingdinges
wanna rub mah puppeh?!
pi_62816534
Reinhilde, ja afgelopen nacht rommelde het lekker, maar is nu wel weer helemaal weg hierzo. Hoe is het bij jou? Borstvoeding hier ook vanwege allergieen, in dit geval bij Sara. Sara heeft 'maar' 3 weken bv gehad, en is erg allergisch en heeft bronchitis. Dus nu wil ik toch proberen om het langer vol te houden.

DJMO, het lijkt mij ook echt niets als er zoveel tijd tussen de afspraken zit! Vind je het zelf wel ok?
Ik bedoel, voel je je er goed bij? Ik vind het overigens erg moedig van je dat je ziet dat je dochter het goed heeft daar, en dat je er vrede mee hebt. Ik kan me indenken dat dat niet altijd even makkelijk is
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62816555
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:35 schreef DJMO het volgende:

[..]

dank je nee mijn dochter woont niet thuis, mijn ex zit dat oa dwars, en ook jeugdzorg wil dat niet. nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik op dit moment ook geen ruimte voor haar heb in dit huis, ik zit tenslotte in een tweekamerwoning, als ik een grotere woning zou hebben en het zou mogelijk zijn dan mag/kan ze wat mij betreft zo thuis komen wonen. echter ze is al ruim 8 jaar in een pleeggezin, en daar is ze nu goed gewend, hoewel ze wel heel erg aan het contact met papa én mama hangt. ik ben niet zo egoistisch om haar daar voor mijn eigen gewin weg te rukken. ik laat het maar aan haar zelf over zodra ze voor de wet zelf mag kiezen.
Poeh dat moet voor jou toch niet altijd even gemakkelijk zijn om je dochter te moeten missen.
Ik vind het wel heel knap dat je nu haar bestwil voorop stelt dat is een gigantische stap vooruit.
Mama van Isa en Ties
pi_62816711
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:35 schreef DJMO het volgende:

[..]

Lijkt me een moeilijke situatie.

Ben zelf vrij hard hoor, tov ouders die hun kind hebben mishandeld en/of misbruikt, weet verder niet wat er precies bij jullie is gebeurd natuurlijk en ken je niet, maar zo in dit topic kom je wel echt serieus en oprecht over.
pi_62816844
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 17:46 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Lijkt me een moeilijke situatie.

Ben zelf vrij hard hoor, tov ouders die hun kind hebben mishandeld en/of misbruikt, weet verder niet wat er precies bij jullie is gebeurd natuurlijk en ken je niet, maar zo in dit topic kom je wel echt serieus en oprecht over.
Ik ben daar ook best hard in hoor nummer_zoveel maar geloof nog steeds in het goede van de mens en dat mensen kunnen veranderen als ze er hard aan werken en vooral willen veranderen.
Tis duidelijk voor mij dat DJMO hard aan het werk is.
DJMO het is wel zeker dat dit kindje straks wel bij jullie mag blijven?
Mama van Isa en Ties
pi_62817211
Fuente, hier is het ook weer even wat rustiger op het moment. De harde buiken zijn er nog, voor de rest is het afgezwakt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 oktober 2008 @ 18:09:55 #196
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62817219
Marlieske, toen met mijn ex was het allemaal heel anders, ik heb nu een stabiele relatie, ben bijna getrouwd, heb ontzettend veel hulp en steun van mijn familie en schoonfamilie en vrienden, dat had ik destijds allemaal niet, toen had ik, nadat ik gevlucht was omdat ik werd mishandeld (mijn dochter was toen 8 maanden), geen eens een inkomen of dak boven mijn hoofd, sliep dan weer bij mijn moeder, dan weer bij vrienden, wisselde regelmatig van vriendje. ik bedoel, van mijn dochter heb ik geen spijt, zal ik ook nooit krijgen want ik ben stapelgek op haar, maar als ik dingen over kon doen uit die periode dan wist ik het wel.

over het hier blijven van het kindje, ik zeg je eerlijk dat ik de RvK nog steeds met wantrouwen bekijk, omdat ik er echt géén goede ervaringen mee heb, maar de contactpersoon die ik heb bij stichting jeugdplein zegt dat wij het ontzettend goed voor elkaar hebben (op tijd de erkenning, uitzet compleet, kinder/ouder slaapkamer klaar, ons op handen zijnde huwelijk) ook de andere dingen waar zij vaak bij ingeschakeld worden (huisje, inkomen, schuldhulpverlening ed) hoeven ze me niet bij te helpen, is allemaal voor elkaar. volgens haar heb ik dan ook niets te vrezen en kan ik binnen drie maanden na de geboorte van ze af zijn.

zo en dat was het wel wat ik kwijt wilde over die situatie, daar is dit topic tenslotte niet voor bedoeld

Funete: op zich voelt het voor mij wel prima, ik heb het nummer van de verloskamer meegekregen voor als er iets is, en ik kan altijd bellen voor een vervroegde afspraak als ik me zorgen maak. ook kan ik altijd terecht bij mijn huisarts. ik vind het eigenlijk wel lekker, ik kan nu gewoon lekker nestelen zonder elke week op te zien tegen de reis met het ov naar het ziekenhuis.

donderdag 30 oktober 2008 @ 18:20:53 #197
108648 cattie
lieve moeder
pi_62817445
De echo was goed! De baby is goed gegroeid, het is een kindje dat iets kleiner is dan gemiddeld, maar niet te of erg klein. Verder was ook alles prima. We hebben nog uitgebreid het gezichtje bewonderd, het kindje was vruchtwater aan het drinken, dat was erg goed te zien aan het mondje en het tongetje. Erg mooi om te zien! En het geslacht is ook nog hetzelfde.
Daarna de controle bij de gyn, was ook prima. Ive is geboren in aaa houding (achterhoofd aan achterkant, een sterrekijkertje) ipv de gebruikelijke aav (achterhoofd aan voorkant) wat problemen opleverde bij de bevalling. Ze kunnen pas tijdens de bevalling met een echo zien of deze baby ook in aaa ligt. Normaal controleren ze dat niet omdat het geen reden is voor direct ingrijpen (dmv ks bijv), maar bij mij willen ze dat wel doen. Om me gerust te stellen hopelijk en anders om te bepalen wat er gedaan moet worden (waarschijnlijk eerst kijken of het normaal lukt en anders een ks, geen vacuumpomp voor mij meer). Dat geeft me een fijn gevoel.
Over 3 weken mag ik weer op controle.

Ik hoop deze keer net zoals bij Ive meer dan een jaar bv te geven.
pi_62818113
Cattie wat goed! Fijn dat ze je zo serieus nemen
pi_62818185
He, fijn Cattie.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62819778
DJMO; wat lang toch die 5 weken, ook al gaat het nu goed...
En netjes dat je het nu zo goed "op de rit" hebt allemaal, doe je zeker goed!

Cattie; fijn dat de echo goed was en ook de controle bij de gyn. Zeker fijn dat ze je goed in de gaten houden
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:03 schreef Jose81 het volgende:

Carmella hoe is het met je?
Het gaat wel hier. Ik voel me niet al te vrolijk de laatste tijd, maar dat is wel normaal gezien de situatie denk ik Ik heb nu ook veel de tijd om alles een beetje te verwerken denk ik, vandaar dat het allemaal een beetje op me af komt. Maar dat loopt wel los, ik ben verder gewoon positief.
Ik ben wel gestressed over veel praktische dingen. Thuiszorg aanvraag duurt heel lang... Taxikosten die ik vergoed zou krijgen lijkt ook niet door te gaan, is alleen bij nierdialyse en chemokuren. Zo rot dat ze het afdoen als een luxeprobleem, terwijl de bus voor mij amper een optie is. Dan moet ik eerst een stuk fietsen naar de bushalte en dat gaat dus niet. En dat terwijl ik niks liever wil dan lekker bewegen , maar ja als het niet gaat... En als je al op 200 euro aan kosten zit houdt de taxi echt een keer op. Maar goed, dat moet ik dan maar uit gaan vogelen. Ik snap het ook wel dat hun niet begrijpen dat ik niemand heb die me met de auto kan brengen. Dat is ook niet hun probleem, maar het mijne...

De pijn hou ik nog wel vol, dus ik hoop dat het voorlopig zo blijft en ik nog een tijdje thuis kan blijven
(Maandag moet ik weer langs de gyn, ik heb al een lijstje met vragen gemaakt zodat ik niks vergeet... mocht ze nu wederom te gehaast doen en alweer met 1 been in de gang staan als ik daar zit, dan ga ik vragen zeggen dat ik graag een andere gyn zou willen.)
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:03 schreef Jose81 het volgende:

Gister de voorlichtingsavond over bevallen in het ziekenhuis gehad. Ik vond het niet echt heel erg veel meerwaarde hebben, al was het wel leuk dat we even op een verloskamer hebben kunnen kijken.
Het leek mij wel interessant om te gaan doen, maar ik ben nu al zo regelmatig in het ziekenhuis geweest en ook nog de komende tijd, dat ik het misschien even laat voor wat het is. En als jij ook zegt dat het niet eens zo ontzettend veel meerwaarde heeft....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 oktober 2008 @ 19:59:14 #201
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62820015
Carmella, ik heb er gewoon geen woorden voor hoe ze je behandelen.. is er dan echt geen normaal denkend mens in dat ziekenhuis of bij die verzekering van jou aanwezig jezus christus, moet je eerst kapot gaan voor ze je ook maar iets toegeven wat je gewoon nodig hebt ... ik zou echt niet zo kalm blijven als jij, ik was allang vet uit mijn dak gegaan dat weet ik heel zeker

Cattie wat fijn dat ze je zo goed in de gaten houden

pi_62820322
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 19:49 schreef Carmella het volgende:
-knip-
Is het misschien een idee om een poosje bij je ouders/schoonouders/goede vrienden/broer/zus/oom/tante te gaan logeren? Dan kan je gelijk naar een ander ziekenhuis en dan heb je wel iemand bij je die je kan helpen? Snap dat het voor je partner misschien niet zo handig is maar ik denk dat je wel wat hulp/steun van mensen kan gebruiken!!

-edit- ook voor het brengen/halen als je naar het ziekenhuis moet en het aanwezig zijn bij gesprekken enzo..
pi_62821215
Jeetje MeNicole... jij hier? Nou gefeliciteerd dan maar
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 20:45:25 #204
108648 cattie
lieve moeder
pi_62821330
Carmella, ik hoop echt dat je gyn maandag goed de tijd voor je neemt. En anders is het idd handig om het wel aan te kaarten. Want het hoeft niet zo te gaan, het kan echt anders. Mijn gyn neemt altijd de tijd voor me en neemt me heel serieus, de vorige zwangerschap en deze weer ben ik heel tevreden over de begeleiding in het ziekenhuis. Ik vind het heel rot voor je dat je naast alle fysieke ellende je ook nog eens niet goed en prettig geholpen wordt.
pi_62821627
Ik moest trouwens net spontaan keihard janken toen een cadeautje had meegenomen en zei: "omdat je de liefste mama bent" (een klein dienblaadje met vier glaasjes waarvan 2 gevuld met een kaarsje, één met een rode roos en één met een rode gerbera)

Hormonen..
pi_62821886
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 19:59 schreef DJMO het volgende:
of bij die verzekering van jou aanwezig
Weet je, ik begrijp het aan de ene kant zo goed dat het zo streng is, dat het écht alleen voor hele dramatische gevallen is dat die kosten voor vergoeding in aanmerking komen. Maar ja, ze doen dus echt alleen extreme situaties en dat is zo rot. Ik doe het echt niet voor m'n lol, ik ga met alle liefde gewoon een half uur in de bus en fietsen (ben juist blij als ik er even uit ben), geen probleem, alleen met zoveel pijn sta je gewoon met de tranen in je ogen om door te bijten.
En zelf voorschieten is ook geen punt, maar als je zó vaak al geweest bent zijn de kosten ook niet zomaar "een bedragje". Op een gegeven moment wordt het zo hoog.
Maar zolang het nog niet gaat pak ik echt die taxi nog en daarna ga ik proberen om rustig naar de bus te lopen, als de uroloog het ook goed vindt.
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:09 schreef Raissa het volgende:

Is het misschien een idee om een poosje bij je ouders/schoonouders/goede vrienden/broer/zus/oom/tante te gaan logeren?
Ik heb praktisch geen familie en bij vrienden heb ik echt niemand die een logeerkamer voor me heeft. En ik heb zoveel rust nodig, ik trek het niet bij iemand in huis waar het de hele dag "gewone drukte" is. Ik heb veel slaap nodig. Thuis heb ik gegarandeerd die rust en ruimte. Ook ben ik s'nachts zo vaak nog lang wakker.
En die gesprekken moet ik ook alleen af kunnen, hoe rot het vaak ook is. Het went ook wel wat meer nu en ik moet het gewoon doen

Thanks voor het meedenken iig
pi_62822054
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:56 schreef Raissa het volgende:
Ik moest trouwens net spontaan keihard janken toen een cadeautje had meegenomen en zei: "omdat je de liefste mama bent" (een klein dienblaadje met vier glaasjes waarvan 2 gevuld met een kaarsje, één met een rode roos en één met een rode gerbera)

Hormonen..
Zo'n cadeau'tje en tekst is toch ook heel lief Raissa ! Wat leuk en attent!
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:45 schreef cattie het volgende:
Want het hoeft niet zo te gaan, het kan echt anders. Mijn gyn neemt altijd de tijd voor me en neemt me heel serieus
Weet je wat het probleem is, mijn gyn kan niks aan m'n nierprobleem doen. Ze zegt zelf ook geen uroloog te zijn en geen enkel advies te kunnen geven, niet voor mij of voor de zwangerschap. Mijn klachten hebben immers ook niks met de zwangerschap te maken (behalve dat de groeiende baarmoeder een probleem is/wordt) maar met m'n nier en blaas.
Dus ze staat ook machteloos, want met de baby en zwangerschap zelf gaat het verder goed, dus meer dan cliche onderzoekjes kan ze niet doen.
Kom je bij een gyn zoals jij dan zit je er op de afdeling ook waar je moet zijn.
M'n VK zei ook al dat het niet zo makkelijk is omdat ze niet klakkeloos 1 dossier van je op kunnen vragen, alle afdelingen zijn zo gescheiden in het ziekenhuis. Dus tal van dossiers als je op meerdere afdelingen loopt.

Maar tijd moet ze wel voor me kunnen maken en als ze dat niet kan/wilt dan is er vast wel een andere die wat rustiger is
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:16:28 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62822146
Carmella

* Brighteyes probeert te bedenken of er niet een alternatief voor die taxi te bedenken is.
Een vrijwilliger ergens vandaan aan wie je dan een kleine vergoeding betaald ipv het commerciele tarief, maar ik kan dat ook zo niet bedenken eigenlijk.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:20:01 #209
108648 cattie
lieve moeder
pi_62822253
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:12 schreef Carmella het volgende:

(knip)

Maar tijd moet ze wel voor me kunnen maken en als ze dat niet kan/wilt dan is er vast wel een andere die wat rustiger is
Dat bedoel ik ook vooral. Misschien kunnen ze je niet direct helpen, ze kunnen wel de tijd voor je nemen en zorgen dat je je gehoord voelt.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:21:46 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62822294
Cattie, waarom liep/loop jij ook al weer bij de gyn?
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:22:55 #211
108648 cattie
lieve moeder
pi_62822318
Ik heb de ziekte van Crohn en de vk wilde me daarom niet.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:23:36 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62822331
Ah ok, dat wist ik even niet meer.
pi_62824364
Ik ben enorm draaierig maar niet zo draaierig dat ik het gevoel heb flauw te moeten vallen.
zal 't is ff in de gaten houden want in de douche had ik het laatst ook al, zou dat iets met bloeddruk ofzo te maken kunnen hebben? want die is eigenlijk altijd goed.
Mama van Isa en Ties
pi_62825140
MeNicole gefeliciteerd!

Carmella

Marlieske, ik heb dat ook weleens. Bij mij komt het doordat mijn bloeddruk altijd laag is. (niet te laag)

Ben erachter dat fietsen nog wel gaat, maar dan wel op slakkenspeed. En max 15 min fietsen. Ik was toch wel erg moe en harde buiken van het fietsen. Nu
pi_62828825
Jee! Het is bijna weekend! Dan is mijn veel thuis!
Morgen gaan we de klossen halen ! Moet wel een beetje liegen tegen die vent, want ik ben woensdag pas 37 weken. En je krijgt het echt niet eerder mee. Maar, die thuiszorgwinkel zit op zo'n onmogelijke plek, daar kom ik alleen maar met de auto, en dat kan alleen in het weekend als Nixxx er is. Dus. Niet zo netjes, maar hee, stel dat baby komt en ik heb geen klossen, oei oei oei boze VK!
pi_62828911
ik ben een beetje zenuwachtig... nog een klein uurtje en dan mogen we weer kijken...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_62828930
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 22:40 schreef marlieske het volgende:
Ik ben enorm draaierig maar niet zo draaierig dat ik het gevoel heb flauw te moeten vallen.
zal 't is ff in de gaten houden want in de douche had ik het laatst ook al, zou dat iets met bloeddruk ofzo te maken kunnen hebben? want die is eigenlijk altijd goed.
Ijzer? Even melden bij de vk, want dat is met even bloedprikken heel eenvoudig te achterhalen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62828934
Vicky, spannend! Is dit de officiele 12-weken echo?
pi_62828989
Heerlijk toch Vicky, lekker gaan gluren!
Hardloper.
IG @webkim
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:15:50 #220
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62829113
veel plezier vicky

<boze bui>de buurman hier heeft ruzie om kwart voor acht smorgens gaan staan boren/zagen en timmeren, en dan vrolijk om tien over 8 de deur uitlopen, terwijl wij klaarwakker zijn, ik ben echt hondsmoe en ik vrees dat ik niet meer kan slapen.. overdag slapen is toch al een nogo voor mij, ik kan het gewoon niet ... verd*mme de kl**tzak </einde boze bui>

pi_62829120
Vicky, veel plezier dalijk!

Ik las ergens 18 weken verlof per 1 januari 2009. Mijn verlof gaat per 15 januari in. Toch maar eens gaan navragen of ik daar dan voor in aanmerking kan komen

Gister bij de VK geweest, alles prima.
pi_62829141
Vicky, gluurze zo!

Koningin, ik heb dat ook gelezen, natuurlijk grijp ik dan weer net mis Maar 18 weken is wel beter lijkt me zo!
Fijn dat alles goed was bij de VK
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62829145
Fijn Koningin! Bij jou begint het ook al op te schieten zie ik! Dik over de helft!
pi_62830054
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 08:16 schreef Koningin het volgende:

Ik las ergens 18 weken verlof per 1 januari 2009. Mijn verlof gaat per 15 januari in. Toch maar eens gaan navragen of ik daar dan voor in aanmerking kan komen

Heeft het Europese Parlement dat al aangenomen trouwens?
pi_62830453
Ik ben helemaal heppie!!
Ons spookje was goed gegroeid, hartje klopte, hoofdje en buikje goed zichtbaar en stompjes voor armpjes en beentjes gezien..
Uitgerekende datum is ietsje verder gezet: 31 mei 2009

Reinhilde, het was niet de 12 weken echo, die krijg ik niet aangezien ik nu 2 echo's in het ziekenhuis gehad heb. Krijg wel de 20 weken echo.

[ Bericht 8% gewijzigd door Vicky op 31-10-2008 09:54:54 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')