abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:50:40 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62810076
Het lijstje is aangepast Iksje en MeNicole!
pi_62811028
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 12:53 schreef Diaan73 het volgende:

Iksje, tot een week voor de vermoedelijke bevalling werken??? De vroedvrouw is niet de enige die je voor gek verklaart In Nederland mag dat trouwens niet eens, moet je mininimaal 4 weken voordien stoppen.
Ja, maar 4 weken is écht wel vreselijk lang... wat doe je in vredesnaam met al die tijd? Wat nestelen, ok, maar verder kan ik me echt niet voorstellen waarmee je je tijd vult. En als je overtijd gaat, heb je in het slechtste geval dan nog maar 8 weken over na de bevalling (als je al 6w op voorhand gestopt bent en 2 weken overtijd gaat)?

Met Liande ben ik gestopt 1 week voor de bevalling en ik ging 11 dagen overtijd, maar ik had toch mooi 13,5 week met mijn meisje erna
Hier kan je in verlof gaan vanaf 6 weken voor de uitgerekende datum, waarvan 1 week vooraf dus verplicht. Bij een meerlingenzwangerschap ligt dat iets anders, maar bon, da's hier niet van toepassing

Ik hoop alleen dat ik net zo goed door de zwangerschap blijf gaan, want op 't einde nog dagelijks 10 km fietsen (van en naar m'n werk, vanaf een station- ik pendel) dat wordt nog wat...
pi_62811185
Je hebt altijd minimiaal 10 weken na de bevalling, ongeacht of je overtijd loopt in Nederland.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_62811276
iksje als je in nederland bijvoorbeeld een week later bevalt dan de uitgerekende datum dan krijg je er een week verlof bij. verlof begint pas te tellen na de bevalling.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:42:24 #155
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_62811626
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:22 schreef Iksje het volgende:

[..]

Ja, maar 4 weken is écht wel vreselijk lang... wat doe je in vredesnaam met al die tijd? Wat nestelen, ok, maar verder kan ik me echt niet voorstellen waarmee je je tijd vult. En als je overtijd gaat, heb je in het slechtste geval dan nog maar 8 weken over na de bevalling (als je al 6w op voorhand gestopt bent en 2 weken overtijd gaat)?

Met Liande ben ik gestopt 1 week voor de bevalling en ik ging 11 dagen overtijd, maar ik had toch mooi 13,5 week met mijn meisje erna
Hier kan je in verlof gaan vanaf 6 weken voor de uitgerekende datum, waarvan 1 week vooraf dus verplicht. Bij een meerlingenzwangerschap ligt dat iets anders, maar bon, da's hier niet van toepassing

Ik hoop alleen dat ik net zo goed door de zwangerschap blijf gaan, want op 't einde nog dagelijks 10 km fietsen (van en naar m'n werk, vanaf een station- ik pendel) dat wordt nog wat...
Ik zelf moet 6 weken vantevoren met verlof gaan ivm nu deels ziek ivm zwangerschap maar was dat ook al van plan. Ik vind het heerlijk om ook nog even wat tijd ook voor jezelf te hebben, na de bevalling slokt de baby heel veel tijd op. En wat de anderen ook al zeggen: in Nederland heb je altijd recht op in totaal 16 weken en als je later bevalt, komt die periode er gewoon bij. Hoeveel weken hebben jullie in totaal?
Make love, not war ☮
pi_62811661
En hoe gaat het dan als je te vroeg bevalt?
Als je hier nog niet in verlof bent, ben je 1 week kwijt (en heb je dus nog 14w). Ben je al minstens 1 week in verlof, dan hou je de resterende weken nog over.
Je verlof is hier dus 15 weken in totaal, vanaf het moment dat je stopt met werken. Beval je te laat, dan krijg je geen extra tijd. Dat is wel jammer hier.
pi_62811693
vanaf januari wordt het waarschijnlijk zelfs 18 weken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_62811694
2 weken overtijd is 18 weken verlof toch? Je hebt gewoon 10 weken na de bevalling ook al is die twee weken later
ti amo più di ieri ma meno di domani
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:49:43 #159
114177 Diaan73
pi_62811867
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:44 schreef Vicky het volgende:
Dat klopt..... maar dat zal ik niet meer hebben, vrees ik.

Als je te vroeg bevalt, hou je gewoon die 16 weken. Dus als je bevalt voordat je met verlof bent gegaan, heb je daarna nog 16 weken verlof.

En Estrys inderdaad, 2 weken overtijd is 18 weken verlof. Het bevallingsverlof is altijd min. 10 weken.
Make love, not war ☮
pi_62812086
Hier is er ook even een debat geweest over meer weken zwangerschapsverlof. Europa wil dit opgetrokken zien tot 18 weken.

Alleen gok ik dat de regering geen geld zal hebben voor extra zwangerschapsverlof, met al die miljarden die ze nu in de banken pompen (10,7 miljard!!! )
pi_62812261
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:44 schreef Estrys het volgende:
2 weken overtijd is 18 weken verlof toch? Je hebt gewoon 10 weken na de bevalling ook al is die twee weken later
ja naar nu is het standaard 16 plus eventueel de overtijd weken. vanaf 2009 wordt het waarschijnlijk standaard 18 weken plus eventueel overtijd weken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_62812908
en stel ze verhogen het, dus 18 weken vanaf januari, is dat ook voor de mensen die in januari moeten bevallen en al met verlof zijn dan? Of voor de mensen die nog met verlof moeten gaan in januari....
ti amo più di ieri ma meno di domani
  donderdag 30 oktober 2008 @ 15:27:35 #163
114177 Diaan73
pi_62812976
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:25 schreef Estrys het volgende:
en stel ze verhogen het, dus 18 weken vanaf januari, is dat ook voor de mensen die in januari moeten bevallen en al met verlof zijn dan? Of voor de mensen die nog met verlof moeten gaan in januari....
Ik denk en "vrees" het laatste.....
Make love, not war ☮
pi_62813011
Wat gaan jullie snel!

Vicky; veel plezier morgen bij de echo!

Memmel; fijn dat je echo goed is gegaan!

MeNicole; gefeliciteerd met je zwangerschap!

Fruppel; eindelijk lag jullie meisje er goed voor We wachten geduldig op je plaatje

Marie; hoop dat je urine goed is!
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:49 schreef Diaan73 het volgende:
.... ow en volgens mij ben ik de enige in dit topic die geen bv gaat geven
Ik ook niet Diaan
pi_62813103
Gefeliciteerd MeNicole. Voor je hier 'wegging' had je toch ook al plannen die kant op? Wat vindt Mika ervan?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 30 oktober 2008 @ 15:32:19 #166
114177 Diaan73
pi_62813121
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:28 schreef Carmella het volgende:
Wat gaan jullie snel!

[..]

Ik ook niet Diaan
En dat is volgens mij 4, ik ben blij dat ik niet de enige ben.
Make love, not war ☮
pi_62813374
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:31 schreef YPPY het volgende:
Gefeliciteerd MeNicole. Voor je hier 'wegging' had je toch ook al plannen die kant op? Wat vindt Mika ervan?
Mikael snapt er nog niet zo heel veel van. Hij zegt wel tegen iedereen: "Mama heeft een baby in buik, die komt als ik bijna jarig ben maar ik ben nog laaaaaaaaang niet jarig." Maar hij zegt bij elke baby wat ie ziet ook: "Kijk mama daar is onze baby" dus hij snapt het allemaal nog niet. Maar we hebben het er niet meer over want duurt allemaal nog lang genoeg voor hem.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_62813907
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:28 schreef Carmella het volgende:
Ik ook niet Diaan
Bij mij/ons staat de borstvoeding ook nog niet vast, kan maar zo nog veranderen (En dan doel ik op flesvoeding geven vanwege medicatie )
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 oktober 2008 @ 16:00:31 #169
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62813949
welkom onder je eigen naam MeNicole

snelle update hier: nu 32 ½ week zwanger, pas over vijf weken weer controle, bloeddruk goed, echo gezien, baby groeide goed op schema, was niet ingedaald, maar lag overdwars met zijn koppie rechts en het beurse gevoel onderin komt van het schoppen

zo, nu even verder bijlezen, ik ben gesloopt.. klote openbaar vervoer
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_62814054
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:44 schreef Vicky het volgende:
Waarom niet wat eerder...? Nou ja, 16 weken is ook al mooi... al is 18 weken natuurlijk wel beter!

Fruppel, ik ben heel erg benieuwd naar de echo's!! Een dame met lang benen... nu al! Tjonge, dat wordt dan nog wat!

Carmella hoe is het met je?

Dames die aan het rommelen zijn; sterkte!!

Gister de voorlichtingsavond over bevallen in het ziekenhuis gehad. Ik vond het niet echt heel erg veel meerwaarde hebben, al was het wel leuk dat we even op een verloskamer hebben kunnen kijken. Wel apart, hoor..! Eén van de kamers was bezet, je zag zo'n lampje branden... ppooeehh... toen vond ik het ineens toch wel heel spannend worden..! Toen we terugliepen naar de uitgang van de afdeling, konden we stiekem bij de kamers naar binnen spieken en daar hebben we een aantal nieuwe mama's kunnen zien met hun kleintje. Die zullen wel hebben gedacht 'die groep die daar nu op de gang voorbij loopt, heeft alles nog tegoed!', haha...

Vanavond de borstvoedingscursus... ben benieuwd...
**Life is e@sier with your eyes closed**
  donderdag 30 oktober 2008 @ 16:04:00 #171
114177 Diaan73
pi_62814074
over 5 weken pas weer , terwijl je juist na 32 weken normaal vaker moet gaan komen. Is het misschien ivm de afstand? Wel fijn dat alles goed was

Jose veel plezier vanavond!
Make love, not war ☮
pi_62814094
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:00 schreef DJMO het volgende:
snelle update hier: nu 32 ½ week zwanger, pas over vijf weken weer controle, bloeddruk goed, echo gezien, baby groeide goed op schema, was niet ingedaald, maar lag overdwars met zijn koppie rechts en het beurse gevoel onderin komt van het schoppen
Huh??? Over 5 weken pas weer?? Waarom dan pas weer? Ik moet nu om de week!
pi_62814116
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:04 schreef Diaan73 het volgende:
over 5 weken pas weer , terwijl je juist na 32 weken normaal vaker moet gaan komen. Is het misschien ivm de afstand?
haha... jij dacht wat ik ook dacht
pi_62814214
Poeh Iksje ik zou het niet eens aan durven tot 1 week voor de uitgerekende datum te blijven werken, ik beviel van Isa met 37 weken en 2 dagen, ik was dus blij dat ik al 6 weken van te voren verlof had. (al zat ik al veel eerder thuis hoor;) )

MeNicole hé wat fijn dat je uit de kast bent gekomen hoef ik weer een kloon minder te onthouden.
Hoop dat je een geweldige zwangerschap tegemoet gaat.

Memmel wat fijn een goede echo!!
Mama van Isa en Ties
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 oktober 2008 @ 16:08:24 #175
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62814218
ik stond ook raar te kijken hoor maar het erasmus mc in rdam hanteert nu zoiets van: alles is goed, dus we zien je gewoon om de maand, (in dit geval na vijf weken omdat mijn gyn ook op vakantie gaat) en als je om de week komt terwijl er niets verandert houden wij minder tijd over voor zwangeren die wel intensief begeleidt moeten worden ivm eoa kwaal of weet ik veel wat. de afstand kan het niet zijn iig, ik woon met de metro nog geen 30 minuten reizen van het ziekenhuis af.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')