Ik krijg blikken vol medelijden als ik weer eens met 10 rompertjes aan het knuffen benquote:Op woensdag 29 oktober 2008 15:17 schreef Fuente het volgende:
En ontopic: zitten er grenzen aan nesteldrang? Ik voorzie een scheiding als ik zo doorga
Ik ken dat niet zo goed, al ben ik tegenwoordig wel wat opruimiger.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 15:17 schreef Fuente het volgende:
En ontopic: zitten er grenzen aan nesteldrang? Ik voorzie een scheiding als ik zo doorga
Ik snap het. Moet ook toegeven/bekennen dat ik al 10 jaar bij de overheid werk en daar wel betaald ouderschapsverlof (60-75%) heb en ook niet meer dan 24 ga werken. Ik werk nu 28 uur per week omdat Twan een week altijd bij zn vader is. In de week dat hij bij ons is, werk ik maar 2 dagen. Na de bevalling ga ik elke week 3 dagen werken en dus 4 uur betaald ouderschapsverlof en dat ruim 1,5 jaar lang. Daarbij werkt Peaceman 40 uur en doet ook geen studie. Dat maakt het ook wel iets anders denk ik. Ik vind wel dat vaders langer verlof dan die 2 dagen moeten hebben, dat vind ik echt te kort.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 15:28 schreef Fuente het volgende:
Ik zou zelf ook geen thuisblijfmoeder willen zijn, dan zou ik ook lichtelijk gek worden. Maar de hoeveelheden die ik 'moet' werken vind ik echt heel erg jammer. Ik had liever iets voor maximaal 24 uur en ik heb tot nu toe altijd minmaal 32 uur gewerkt.
Deels ook wel omdat manlief zijn studie bijvoorbeeld bekostigd moet worden en we daar straks alleen maar profijt van hebben, maar zelfs zonder die studie zou ik nog steeds veel moeten werken.
Ik vind het jammer dat we geen beter verlofsysteem hebben. Dat je als ouders ten eerste langer verlof na de bevalling hebt (ook ivm bijvoorbeeld borstvoeding) en dan ten tweede ouderschapsverlof onbetaald is. Het zou in mijn ogen ideaal zijn als je de kans hebt op een jaar lang een dag minder te werken en die dag wel betaald krijgen.
Ik snap dat iedereen daar heel anders over denkt, maar in andere landen is dit wel stukken beter geregeld dan hier.
Nu ik zwanger ben en alles wat moeizamer gaat, vind ik het ook wel prettig om wat meer thuis te zijn hoor. Maar zodra ik me weer helemaal "op en top" voel, wordt het huis al snel te klein.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 15:40 schreef _Ingrid_ het volgende:
En ik ben juist een huismus. Dat betekent overigens niet dat ik van schoonmaken happy wordt.
Maar ik kan makkelijk elke dag iets in huis doen en dat vind ik wel lekker.
Zoals vandaag ben erg moe, slecht geslapen. De afwas gedaan (die gisteren was blijven staan) een doekje door de woonkamer en als Kim wakker is de stofzuiger erdoor. Dan vind ik het wel best. En dan vanavond koken en die afwas morgen weer doen. Vind het wel lekker dat dat dan niet meteen erna moet gebeuren.
Qua werken is het voor mij zo lang geleden, dat dat ook wel een drempel is. En dan zou ik ook max 24 uur willen werken.
Ik vond die 16 weken ook prima hoor, heb na de ks uiteindelijk maar 7 weken thuis gezeten want ik kreeg een baan aangeboden die ik perse wou, maar dan moest ik wel snel aan de bak.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 15:23 schreef Diaan73 het volgende:
Nog even een reactie op jouw verhaal: buiten het feit of het wel of niet zou kunnen: ik zou zelf helemaal niet willen stoppen met werken, daar word ik doodongelukkig van en dat zou mijn kind dan ook worden. Ik ben geen type dat altijd thuis moet zitten, ik vind mn werk hartstikke leuk en ik ga er met plezier naartoe, ik zou het voor geen goud willen missen. Ik weet nog dat toen met Twan ik er echt naaruit heb gekeken om weer te gaan werken na die 18 weken (was toen 2 weken te laat bevallen), vond echt dat je op een gegeven moment in een klein bekrompen kringetje zit. Voor mezelf vind ik die 16 weken nu een prima periode.
Ik moet zeggen dat ik me weinig aantrek van wat andere mensen van mij/de situatie vinden. Zolang het voor ons werkbaar en prima is, is het dat ook. Ik moet ook bekennen dat ik me er weinig van aantrek of mn huis wel schoon genoeg is.. ik was geen poetser, ben geen poetser en zal het nooit worden ook.
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:53 schreef Reinhilde het volgende:
Memmel heeft thuis geen internet toch? ben ook benieuwd! En Frupppppel, kom ook eens vertellen?
Ingrid, je mag ook helemaal niet sjouwen!![]()
Het is idd zo dat er 75% van je ouderschapsverlofuren doorbetaald worden, daarnaast krijg je een ouderschapsverlofkorting (ong. ¤ 3,75 per uur bruto) en die korting kun je terugkrijgen via de inkomstenbelasting als je meedoet aan de levensloopregeling. Cattie zegt ook terecht dat dit van elkaar losgekoppeld gaat worden per 1 januari 2009, dus al het overheidspersoneel kan die ouderschapsverlofkorting via de inkomstenbelasting weer terugkrijgen. Er zijn ook inderdaad plannen om het aantal weken te verdubbelen, maar dat is nog niet definitief.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:28 schreef cattie het volgende:
Koningin, ik werk ook bij de overheid en bij ons is het zo dat je 75% doorbetaald krijgt, maar een gedeelte daarvan krijg je alleen terug van de Belastingdienst als je aan de levensloopregeling mee doet. (Al is het maar voor een euro per maand) Doe je dat niet, dan krijg je dus minder dan de 75% doorbetaald (iets van 55 a 60% geloof ik). Nou is wel het plan dat dat weer losgekoppeld wordt, dan krijgt iedereen met ouderschapsverlof geld terug van de Belastingdienst en is het dus 75% doorbetaald voor iedereen in overheidsdienst.
Ik heb straks de echo!Daarna direct door naar werk, dus ik post vanavond wel hoe het was.
55-60% doorbetaald is nog heel wat hoor...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:17 schreef Koningin het volgende:
Hmm, bij mij hebben ze inderdaad verteld over die levensloop en teruggave via de Belasting, maar dan zou ik nog niet op 75% uitkomen.... misschien moet ik het dan nog maar eens goed gaan navragen.
Ik ga 3 dagen terug werken (24 uur), maar als ik bijvoorbeeld de eerste 3 maanden maar 2 dagen zou kunnen gaan werken met behulp van ouderschapsverlof, dat zou wel erg lekker zijn. Dan hoeft het kindje ook nog niet gelijk naar de opvang enzo.
Mijn collega heeft ook borstverkleining gedaan, zo'n 13 jaar geleden maar heeft beide kinderen borstvoeding gegeven: de oudste is 10 en de jongste 3, dus het is best mogelijk als je zou willen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:24 schreef Vicky het volgende:
zo weer even een beetje bijgelezen..
Diaan, de kans is heel groot dat ik ook geen borstvoeding ga geven. Waarschijnlijk kan ik het niet eens in verband met een borstverkleining een aantal jaar geleden.
Ben zooo blij als het morgenochtend 8.30 uur is, dan mogen we weer voor een echo.. kijk er zo naar uit maar vind het ook weer doodeng. Gister had ik onwijze steken in mijn buik maar ook in me doos.. deed zoooo zeer.. maar vanmorgen was het zo goed als weg, totdat ik iets actiefs ging doen... zat al weer helemaal in de stress gister.. maar aan de andere kant heb ik onwijs lat van stemmignswisselingen, hele zere borsten en pukkels...
Ach, ik lijk op me vader geloof ik...
Denk dat er maar weinig mij hier al verwacht hadden. Maar ik heb idd al een tijdje een andere vriend. We kenden elkaar van het werk en ineens was het daarquote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:53 schreef Diaan73 het volgende:
MeNicoleik had jou echt nog niet verwacht hier... ik wist niet eens dat je een nieuwe vriend hebt/had of is dat ook niet zo? van harte gefeliciteerd en welkom!!! En wel voorzichtig doen hè? NIet meer zoveel vallen!!
Nu je het zegt, dat heb ik idd nog wel meegekregen, maar super hoorquote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:03 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Denk dat er maar weinig mij hier al verwacht hadden. Maar ik heb idd al een tijdje een andere vriend. We kenden elkaar van het werk en ineens was het daarWe wonen ook al een tijdje samen ondertussen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |