Staan ze mooi in je boekenkast?quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:46 schreef Monidique het volgende:
En natuurlijk eentje uit de jaren zestig, waar Noord-Korea, Noord-Vietnam en Mongolië feitelijk bij China worden geplakt. Apart. Atlassen kunnen wat vertellen over hoe men dacht. Helaas niet meer "Het Chineesche Rijk",.
Zou je dat wel zeggen?quote:
http://www.elsevier.nl/we(...)e-milieubeweging.htmquote:Met andere woorden, het is tijd om de milieubeweging in Nederland en Europa eindelijk eens een keer kritisch te benaderen. Geen hetze, gewoon gezonde argwaan.
Nog niet.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Staan ze mooi in je boekenkast?
En wat dan nog? Ik zeg wat ik wil. Vrijheid van meningsuiting, klootzak.quote:
Zo'n tuiting?quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:09 schreef Autodidact het volgende:
[..]
En wat dan nog? Ik zeg wat ik wil. Vrijheid van meningstuiting, klootzak.
http://www.nu.nl/news/180(...)rders_verbieden.htmlquote:DEN HAAG - Topbestuurders van grote ondernemingen mogen geen bonussen meer krijgen. De macht van aandeelhouders moet fors worden ingeperkt en de overheid moet veel strenger toezicht houden op de financiële sector.
Dat zijn drie van de dertig voorstellen die de SP maandag heeft gepresenteerd om het financiële stelsel te hervormen.
Fractieleider Agnes Kant en financieel woordvoerder Ewout Irrgang van de fractie willen af van de "perverse" prestatiebeloningen zoals bonussen, aandelen en opties, omdat die volgens hen mede oorzaak zijn van de graaicultuur die tot de kredietcrisis heeft geleid.
dat belooft zure tomaten deze Kerst, het valt nog mee dat zij zich nog topbestuurder mogen noemenquote:Op maandag 27 oktober 2008 15:28 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/180(...)rders_verbieden.html
Zolang ze maar max 1 JPtje verdienen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:53 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
dat belooft zure tomaten deze Kerst, het valt nog mee dat zij zich nog topbestuurder mogen noemen
Paarse waarschijnlijkquote:Op maandag 27 oktober 2008 15:53 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
dat belooft zure tomaten deze Kerst, het valt nog mee dat zij zich nog topbestuurder mogen noemen
Ik voel mij, mijn ras, mijn cultuur en mijn geloof in mezelf beledigd en sleep je voor de commissie gelijke behandeling. Jouw soort heeft geen recht op uiting.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:09 schreef Autodidact het volgende:
[..]
En wat dan nog? Ik zeg wat ik wil. Vrijheid van meningsuiting, klootzak.
Ik dacht dat ik Die Irrgang laatst bij Pauw en Witteman hoorde zeggen dat de aandeelhouders meer macht moesten krijgen. of het was die oud voorzitter van de VEB.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:28 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/180(...)rders_verbieden.html
Britse en Nederlandse onderzoekers hebben een paarse tomaat ontwikkeld met meer gezonde antioxidanten dan een gewone tomaat. Krijgen muizen die gezonde tomaat te eten dan leven ze langer dan op een dieet van gewone tomaten.quote:
hier doelde ik op iddquote:Op maandag 27 oktober 2008 19:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Britse en Nederlandse onderzoekers hebben een paarse tomaat ontwikkeld met meer gezonde antioxidanten dan een gewone tomaat. Krijgen muizen die gezonde tomaat te eten dan leven ze langer dan op een dieet van gewone tomaten.
Landbouwonderzoekers van het John Innes Centre in het Britse Norwich en van Plant Research International in Wageningen isoleerden uit het leeuwenbekje twee genen die verantwoordelijk zijn voor de productie van zogeheten anthocyanen.
Deze paarskleurige antioxidanten zijn krachtiger (gezonder) dan gewone antioxidanten in voedingsmiddelen als fruit en groente, aldus de onderzoekers.
[ afbeelding ]
Een maandje zitten ze het nu steeds te verkondigen dat de crisis er is.quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:48 schreef One_of_the_few het volgende:
Hoe lang duurt de kredietcrisis nu al?
Bedrijven komen al met slechtere kwartaalcijfers met als reden de kredietcrisis. Beetje snel..
Voorlopig hebben ze geen tour geplanned.quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Waarom is er niets terug te vinden wanneer en waar daft punk weer eens optreed
Ligt het aan mij of heeft die maand een wel erg grote invloed op de kwartaalcijfers?quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:50 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een maandje zitten ze het nu steeds te verkondigen dat de crisis er is.
Dit is een goed excuus om een aantal voorzieningen te nemen om die vervolgens komende jaren weer uit te geven. En hoppa winststijging en bonusjes voor de "topbestuurders."quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:48 schreef One_of_the_few het volgende:
Hoe lang duurt de kredietcrisis nu al?
Bedrijven komen al met slechtere kwartaalcijfers met als reden de kredietcrisis. Beetje snel..
Zijn ze wel goed in het snel aanpassen aan de hand van de situatie.quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:58 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dit is een goed excuus om een aantal voorzieningen te nemen om die vervolgens komende jaren weer uit te geven. En hoppa winststijging en bonusjes voor de "topbestuurders."
Dit is ook nog te kort om daadwerkelijk een structureel lagere vraag te hebben. Het is wel een sociaal wenselijk reden om alvast er een paar uit te mieteren. Als voorzorg maatregel...
De ideale hefboom voor onpopulaire maatregelen en mededelingen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 20:12 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Zijn ze wel goed in het snel aanpassen aan de hand van de situatie.
quote:
Vanaf juli waren Freddie en Fannie al behoorlijk in de problemen natuurlijk.quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:58 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of heeft die maand een wel erg grote invloed op de kwartaalcijfers?
Klopt was 1 van de eerste dingen die we hoorden bij bouweconomie, boek eerst flink af en geef je voorganger de schuld zodat je later kunt bijboeken en bonussen kunt ontvangenquote:Op maandag 27 oktober 2008 20:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
De ideale hefboom voor onpopulaire maatregelen en mededelingen.
sowieso als het goed gaat je kosten zoveel mogelijk nemen ipv activeren en opbrengsten voor je uitschuiven. Dat noem je vervolgens "goed ondernemerschap met oog op de continuïteit van de onderneming".quote:Op maandag 27 oktober 2008 20:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Klopt was 1 van de eerste dingen die we hoorden bij bouweconomie, boek eerst flink af en geef je voorganger de schuld zodat je later kunt bijboeken en bonussen kunt ontvangen
Ik ga ook voor het goede excuus.quote:Op maandag 27 oktober 2008 20:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vanaf juli waren Freddie en Fannie al behoorlijk in de problemen natuurlijk.
Maar goed het is ook gewoon een mooi excuus natuurlijk
Ik geloof niet dat we daar een specifiek moment voor nodig hebben.quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:46 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik ga ook voor het goede excuus.
Kunnen we van dit moment niet gebruik maken om van der hoeven en huizinga uit hun functie te zetten?
Dat is waar.quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat we daar een specifiek moment voor nodig hebben.
Ik zeg boekverbrandingen en brandstapels.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:03 schreef MrX1982 het volgende:
Laten we ons gewoon ontdoen van religieuze politiek. De Bijbel vormt geen goede leidraad voor regeren in de 21ste eeuw.
Ik heb het nog niet eens over de persoonlijke geloofsfeer van deze mensen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:03 schreef MrX1982 het volgende:
Laten we ons gewoon ontdoen van religieuze politiek. De Bijbel vormt geen goede leidraad voor regeren in de 21ste eeuw.
Dan ben je geen haar beter dan de religieuzen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zeg boekverbrandingen en brandstapels.
Koop eens zo'n ding.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dan ben je geen haar beter dan de religieuzen.
mocht je ooit in een ziekenhuis liggen.. bedenk dat die christenen de basis hebben gelegd voor ziekenzorg en medische wetenschapquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:19 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
In dat geval een paar christenen op de brandstapel lijkt me wel vermakelijk. Payback time.
Hey, de nazi's hebben snelwegen aangelegd.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 01:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
mocht je ooit in een ziekenhuis liggen.. bedenk dat die christenen de basis hebben gelegd voor ziekenzorg en medische wetenschap
mocht je ooit in een biblotheek gaan zoeken of dit waar is... bedenk dat je kunt lezen door een onderwijs waarvan de basis is gemaakt door die christenen..
ff dimmen met die eigenwanen van superieure moraal hebben ?
De Bijbel telt niet als geschiedenisboek.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 01:16 schreef Bluesdude het volgende:
mocht je ooit in een ziekenhuis liggen.. bedenk dat die christenen de basis hebben gelegd voor ziekenzorg en medische wetenschap
mocht je ooit in een biblotheek gaan zoeken of dit waar is... bedenk dat je kunt lezen door een onderwijs waarvan de basis is gemaakt door die christenen..
Toch klopt z'n stelling opzich wel. Tot voor relatief kort terug waren bijna alle Nederlanders en Europeanen "gewoon" christen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 08:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De Bijbel telt niet als geschiedenisboek.
Oh, ja ze hebben van alles uitgevoerd, dat zeker. Maar dat is nogal wat anders dan aan de basis staan van de ziekenzorg en medische wetenschap en dat Christenen de basis voor het onderwijs en bibliotheken hebben gezet.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 08:31 schreef du_ke het volgende:
Toch klopt z'n stelling opzich wel. Tot voor relatief kort terug waren bijna alle Nederlanders en Europeanen "gewoon" christen.
Dat ze die zaken misschien niet gedaan hebben omdat ze christen zijn is een tweede.
En aan ruimtevaart, maar dat is wel toe te juichen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:30 schreef Monolith het volgende:
Veel vooruitgang is ook 'te danken' aan oorlogen, maar dat lijkt me nou ook niet direct een reden om oorlog maar toe te juichen.
Eigenlijk is het enorme geldverspilling, maar als technofiel juich ik het wel toe.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:32 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En aan ruimtevaart, maar dat is wel toe te juichen.
Space Ship One gaat overigens best aardig. Die zijn een stuk zuiniger met hun geld omdat het allemaal van private organisaties en bedrijven afkomt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Eigenlijk is het enorme geldverspilling, maar als technofiel juich ik het wel toe.
Het is een interessant project, maar nou niet bepaald van het niveau van de projecten die NASA, ESA, en hun Aziatische en Russische tegenhangers doen. Commercieel haalbare ruimtevaart zou leuk zijn, maar daar zijn we nog lang niet. Ik ben benieuwd wat Virgin Galactic gaat doen, maar dat zal de eerst tijd hooguit een leuk speeltje voor de rijken zijn. Lijnvluchten naar Mars o.i.d. zijn nog erg ver weg.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Space Ship One gaat overigens best aardig. Die zijn een stuk zuiniger met hun geld omdat het allemaal van private organisaties en bedrijven afkomt.
ga in op de inhoud.... de nazi's erbij halen is weer zo goedkoop bashenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 07:30 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Hey, de nazi's hebben snelwegen aangelegd.
ga in op de inhoud..wat ik schreef....quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 08:12 schreef Boze_Appel het volgende:
De Bijbel telt niet als geschiedenisboek.
Ok. Je kraamt onzin uit. De Christenen staan niet aan de basis van de medische wetenschap en niet aan de basis van onderwijs.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:25 schreef Bluesdude het volgende:
ga in op de inhoud..wat ik schreef....
Mijn punt is dat onderwijs en sociale zorg juist wel door christenen opgezet zijn vanuit christelijke waarden... dus niet dat ze toevallig daarnaast ook christelijk waren.. ( wat je wel eerder kunt zeggen van ontwikkeling van de economie en het kolonialisme)quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 08:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch klopt z'n stelling opzich wel. Tot voor relatief kort terug waren bijna alle Nederlanders en Europeanen "gewoon" christen.
Dat ze die zaken misschien niet gedaan hebben omdat ze christen zijn is een tweede.
ziekenzorg in vroegere eeuwen?? paters en nonnetjes...quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:28 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ok. Je kraamt onzin uit. De Christenen staan niet aan de basis van de medische wetenschap en niet aan de basis van onderwijs.
Dat men het er niet mee eens is wil niet zeggen dat ze het niet wisten. Je doet namelijk nogal wat claims waarop makkelijk wat af te dingen valt. Vroeger was bijna iedereen christen. Als er dan iets ontstaat is het gedaan door christenen ja. Maar was dat ook hun drijfveer? Vroeger was elke belangrijke positie ingenomen door de man. Speelt de vrouw dan geen rol in het ontstaan van onderwijs en wetenschap?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mijn punt is dat onderwijs en sociale zorg juist wel door christenen opgezet zijn vanuit christelijke waarden... dus niet dat ze toevallig daarnaast ook christelijk waren..
Velen van mijn generatie hebben zich wel afgekeerd van hun christelijk miljeu...maar dan wel genuanceerd - bijv erkenning dat de fundamenten van onderwijs,wetenschap en sociale zorg uit het christendom voortkomen ..En die kennis mis ik bij fokjongeren die seculier opgegroeid zijn.
Men wéét dit gewoon niet...
Oh de Grieken en Romeinen wisten al het een en ander over het menselijke lichaam. Christenen hebben ook de basis gelegd voor intolerantie moet ik daar ook aan denken als ik in het ziekenhuis lig?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 01:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De wereld bestaat al wat langer.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ziekenzorg in vroegere eeuwen?? paters en nonnetjes...
het idee van medische behandeling plus onderzoek heeft veel te maken met die waarden en bezigheden van paters en nonnetjes..
Lezen, schrijven, bibliotheken verzorgen..... dat waren paters in kloosters die dat deden...
Onderwijs idem dito..
Met al die zelfmoordaanslagen is dat ook wel nodig.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:21 schreef Mutant01 het volgende:
En het "moderne ziekenhuis" komt uit de Islamitische wereld.
Natuurlijk waren/zijn christenen intolerant...net zoals niet-christenen.. elk -isme heeft zijn uitgangspunten die zich kan ontwikkelen tot intolerante praktijkenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Oh de Grieken en Romeinen wisten al het een en ander over het menselijke lichaam. Christenen hebben ook de basis gelegd voor intolerantie moet ik daar ook aan denken als ik in het ziekenhuis lig?
Zie mijn antwoord aan Du_ke van 10.32quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:37 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dat men het er niet mee eens is wil niet zeggen dat ze het niet wisten. Je doet namelijk nogal wat claims waarop makkelijk wat af te dingen valt. Vroeger was bijna iedereen christen. Als er dan iets ontstaat is het gedaan door christenen ja. Maar was dat ook hun drijfveer?
Tuurlijk wel...zie mijn opmerkingen over nonnetjesquote:Vroeger was elke belangrijke positie ingenomen door de man. Speelt de vrouw dan geen rol in het ontstaan van onderwijs en wetenschap?
Wel of niet dat men buiten Europa verder ws.... het doet niks af aan de inzet van christenen ...juist vanuit hún geloof of dat hun idealisme ondersteund werd door geloofsdenkwijzesquote:En dan heb ik het nog niet eens over de ontwikkelingen van andere culturen op dit gebied. Waren in de middeleeuwen er niet andere delen van de wereld veel verder in wiskunde en medische wetenschap dan europa?
klopt..... ik maak enkel een opmerking over velen van mijn generatie... wel niet-kerkelijk en antikerkelijk geworden...maar niet zo ongenuanceerd en onwetend..quote:Het seculier opgroeien van jongeren wil niet zeggen dat ouderen die christelijk zijn opgegroeid het met jou eens zijn.
Veel om dankbaar voor te zijnquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:43 schreef Reya het volgende:
Christenen hebben trappistenbier uitgevonden. Opgelost, slotje.
Het ging hier even over het christendom vandaar maar ze hebben inderdaad geen monopolie op intolerantie. Monotheïsme in het algemeen heeft zich in de afgelopen eeuwen nogal gemanifesteerd als een bron van intolerantie. Het verabsoluteren van één God laat nou eenmaal weinig ruimte over voor andere geloofsovertuigingen. Of je nou de islam bekijkt in haar begindagen of het christendom nadat het enige voet aan de grond kreeg in het Romeinse Rijk. Alle theorie in de geschriften ten spijt moord en doodslag kwam nogal snel om de hoek kijken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:48 schreef Bluesdude het volgende:
Natuurlijk waren/zijn christenen intolerant...net zoals niet-christenen.. elk -isme heeft zijn uitgangspunten die zich kan ontwikkelen tot intolerante praktijken
Andersom geldt dit ook: Natuurlijk waren/zijn christenen tolerant...net zoals niet-christenen
Je formuleert het al fout : het lijkt wel alsof je "intolerantie" op zich een uitvinding van exclusief het christendom noemt..
Elk nadeel heb z'n voordeelquote:Het gaat niet om pro of anti het christendom te zijn... Het gaat om erkenning dat het niet allemaal een grote diepe ellende was die geen goede kanten had...
Wijzen op de zwarte zijdes van het christendom doet niks af aan het feit dat er goede dingen waren.
Nou ja... denk daar maar eens over als je in het ziekenhuis ligt... Zonder die nonnetjes die gratis die ziekenhuizen runden waren er geen ziekenhuizen.. Voor hun en voor de bestuurders in latere eeuwen was ziekenzorg een christelijke plicht...
volgens mij bestond die ongein al veel langer dan het christendomquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 01:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ze deden het ja maar ze stonden niet aan het begin van de ontwikkeling daarvan en de wetenschap heeft zeer lang tegenwerking ervaren van het christendomquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ziekenzorg in vroegere eeuwen?? paters en nonnetjes...
het idee van medische behandeling plus onderzoek heeft veel te maken met die waarden en bezigheden van paters en nonnetjes..
Lezen, schrijven, bibliotheken verzorgen..... dat waren paters in kloosters die dat deden...
Onderwijs idem dito..
Maar dat onderbouwd niet je claim dat christenen aan de basis van de medische wetenschap staat. Inzet, idealisme of geloof kan je aan veel meer groepen ophangen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:59 schreef Bluesdude het volgende:
Wel of niet dat men buiten Europa verder ws.... het doet niks af aan de inzet van christenen ...juist vanuit hún geloof of dat hun idealisme ondersteund werd door geloofsdenkwijzes
Ik weet niet of we in dezelfde generatie vallen, maar mijn generatie, begin 20 weet dat zeker wel. Iedergeval de meesten waar ik mee omga. Alleen zijn velen het er niet mee eens. Waarom? Je kan niet onomstotelijk een causaal verband aantonen tussen de acties die mensen deden en hun motivatie. Misschien had een significant deel van de bevolking die dat deed een snor wat niet wil zeggen dat snorremansen aan de basis van de medische wetenschap stonden.quote:[..]
klopt..... ik maak enkel een opmerking over velen van mijn generatie... wel niet-kerkelijk en antikerkelijk geworden...maar niet zo ongenuanceerd en onwetend..
Ik zie vooral kritische reacties, niet per se ideologische reacties. Je doet een claim en mensen stellen daar vragen bij. Waarom is het ideologisch? welke reacties laten dat zien? En waar zit de onwetenheid?quote:de reacties die ik krijg zegt al best veel ... onwetendheid over de geschiedenis, die ook nog ideologisch aangedreven is..
die van daft punk is gewoon weer genieten net als de dvdquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:38 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De nieuwe cd van AC/DC is niet onaardig, maar waarom ze die kerel in elk nummer zo onbehoorlijk laten gillen is me een raadsel.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:55 schreef Mutant01 het volgende:
Monidique, wat doe je zoal. Je bent veel minder online dan voorheen.
zover ik weet nietquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:53 schreef Mutant01 het volgende:
icreamfarmer, modereer je ook NWS?
http://www.nytimes.com/2008/10/28/world/middleeast/28mosul.html?_r=1&hp=&pagewanted=all&oref=sloginquote:The Shiite-led government of Prime Minister Nuri Kamal al-Maliki is squeezing out Kurdish units of the Iraqi Army from Mosul, sending the national police and army from Baghdad and trying to forge alliances with Sunni Arab hard-liners in the province, who have deep-seated feuds with the Kurdistan Regional Government led by Massoud Barzani.
(...)
“It’s the perfect storm against the old festering background,” warned Brig. Gen. Raymond A. Thomas III, who oversees Nineveh and Kirkuk Provinces and the Kurdish region.
Worry is so high that the American military has already settled on a policy that may set a precedent, as the United States slowly withdraws to allow Iraqis to settle their own problems. If the Kurds and Iraqi government forces fight, the American military will “step aside,” General Thomas said, rather than “have United States servicemen get killed trying to play peacemaker.”
KLopt..... maar ik beweer ook niet dat christendom overwegend een goede coole zaak was en is .quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:14 schreef MrX1982 het volgende:
Ze zullen vast goede dingen hebben gedaan maar dat neemt niet weg dat er genoeg donkere schaduwzijdes aan zitten.
Onderwijs, sociale zorg, bedoel je ? Klopt ..ik beweer ook niet dat het christendom de exclusieve uitvinders waren.... ik beweer dat christenen daar veel mee bezig waren... en ook daartoe gestimuleerd vanuit hun geloof en hun kerkinstellingen.. Algemene kennis hoor... maar het dreigt uit het geheugen van de seculiere samenleving gewist te worden..quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
volgens mij bestond die ongein al veel langer dan het christendom
Letterlijk gezien waren het wel christenen die aan die basis stonden zo tussen 600 en 1900 in .. zie Du_ke..quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:28 schreef One_of_the_few het volgende:
Maar dat onderbouwd niet je claim dat christenen aan de basis van de medische wetenschap staat. Inzet, idealisme of geloof kan je aan veel meer groepen ophangen.
Ik ben van die generatie voor je .. sixties/seventies opgegroeid.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:28 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik weet niet of we in dezelfde generatie vallen, maar mijn generatie, begin 20 weet dat zeker wel. Iedergeval de meesten waar ik mee omga.
Toe... zeg... zorg voor zieken, bejaarden, gehandicapten, wezen en mensen vreselijk in de knoei.. is altijd al door christenen gezien als een plicht naar de medemens.. Als niet direct door een god zo bepaald dan wel is het een gevolg van wat god zou willen in de visie van gelovigen.quote:Alleen zijn velen het er niet mee eens. Waarom? Je kan niet onomstotelijk een causaal verband aantonen tussen de acties die mensen deden en hun motivatie.
Theoretisch kun je alle flauwekul voor 'mogelijk waar'verklaren.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:28 schreef One_of_the_few het volgende:
Misschien had een significant deel van de bevolking die dat deed een snor wat niet wil zeggen dat snorremansen aan de basis van de medische wetenschap stonden.
Een aantal reacties zijn duidelijk voortkomend uit onwetendheid en/of uit het idee... "religie is allemaal bullshit... dus wat jij beweert kan niet waar zijn.."quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:28 schreef One_of_the_few het volgende:
. Reacties die het niet met je eens zijn hoeven niet gelijk uit onwetendheid te komen omdat ze het niet met je eens zijn.
ideologisch= voortkomend uit een atheistische denkwijze van 'het is allemaal shit..punt uit 'quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:28 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik zie vooral kritische reacties, niet per se ideologische reacties. Je doet een claim en mensen stellen daar vragen bij. Waarom is het ideologisch? welke reacties laten dat zien? En waar zit de onwetenheid?
dat was bij de grieken, romeinen en zeker chinezen hetzelfde sterker nog de chinezen liepen tot het koloniale tijdperk voor op europa, op bijna alles wat je opnoemt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
KLopt..... maar ik beweer ook niet dat christendom overwegend een goede coole zaak was en is .
Veel schaduwzijdes..tuurlijk.... maar ook enkele goede zijdes... en dat noemde ik..
[..]
Onderwijs, sociale zorg, bedoel je ? Klopt ..ik beweer ook niet dat het christendom de exclusieve uitvinders waren.... ik beweer dat christenen daar veel mee bezig waren... en ook daartoe gestimuleerd vanuit hun geloof en hun kerkinstellingen.. Algemene kennis hoor... maar het dreigt uit het geheugen van de seculiere samenleving gewist te worden..
[..]
Letterlijk gezien waren het wel christenen die aan die basis stonden zo tussen 600 en 1900 in .. zie Du_ke..
Maar ik bedoelde dat christenen zich vanuit het geloof bezighielden met ziekenzorg en die intellingen was dus een springplank naar verder wetenschappelijk onderzoek.
Afgezien daarvan... was die ontwikkeling niet ontstaan zonder lezen, schrijven, boeken bewaren, onderwijs maken etc.. en dat was een bezigheid van kloosterlingen door de eeuwen heen...
[..]
Ik ben van die generatie voor je .. sixties/seventies opgegroeid.
[..]
Toe... zeg... zorg voor zieken, bejaarden, gehandicapten, wezen en mensen vreselijk in de knoei.. is altijd al door christenen gezien als een plicht naar de medemens.. Als niet direct door een god zo bepaald dan wel is het een gevolg van wat god zou willen in de visie van gelovigen.
Dat verband is hardstikke duidelijk...
Ja theoretisch is alles causaal mogelijk of causaalonmogelijk...
[..]
Theoretisch kun je alle flauwekul voor 'mogelijk waar'verklaren.
[..]
Een aantal reacties zijn duidelijk voortkomend uit onwetendheid en/of uit het idee... "religie is allemaal bullshit... dus wat jij beweert kan niet waar zijn.."
[..]
ideologisch= voortkomend uit een atheistische denkwijze van 'het is allemaal shit..punt uit '
ik ben ook atheistisch... maar niet op deze wijze...
ja en dan ?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat was bij de grieken, romeinen en zeker chinezen hetzelfde sterker nog de chinezen liepen tot het koloniale tijdperk voor op europa, op bijna alles wat je opnoemt.
Waarom probeer jij iets wat puur maatschappelijks is toe te wijzen aan een religie? Jij mag dit algemene kennis noemen maar dat is nogal onzinnig omdat dit niet toe te schrijven is aan het christelijke geloof, voor alles wat deze religie eventueel betekend heeft voor de medische wetenschap is er ook genoeg te noemen waar deze religie de medische wetenschap juist gefrustreerd heeft, de pest bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:10 schreef Bluesdude het volgende:
ik beweer dat christenen daar veel mee bezig waren... en ook daartoe gestimuleerd vanuit hun geloof en hun kerkinstellingen.. Algemene kennis hoor... maar het dreigt uit het geheugen van de seculiere samenleving gewist te worden..
...
dit spreekt elkaar tegen want ze stonden niet aan de basis ze zijn er mee doorgegaan, de medische wetenschap heeft ontzettend lang stilgelegen in europa en onderwijs was alleen besteed aan de rijkeren.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ja en dan ?
die grieken, waren nooit hier.. die romeinen vertrokken weer... die chinezen kwamen pas in de 20e eeuw ...
Ik beweer ook niet dat men in deze contreien (wel of niet christenen) de exclusieve uitvinders waren van onderwijs en sociale zorg maar dat voornamelijk christenen vanuit religieuse motieven daarmee bezig waren en zo de basis leggen gezondheidszorg, onderwijs, en indirect wetenschap in deze regio.
Dat is geen redeneren zoooo..quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dit spreekt elkaar tegen want ze stonden niet aan de basis ze zijn er mee doorgegaan, de medische wetenschap heeft ontzettend lang stilgelegen in europa en onderwijs was alleen besteed aan de rijkeren.
wie zegt dat je niet mag grappen over brandstapel etc ???quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:34 schreef sigme het volgende:
Dus omdat christelijke waarden ook best nuttige zaken hebben opgeleverd mag je niet grappen dat over christenen op een brandstapel. Pfffffffffff. Wat weer een oeverloos geneuzel in de marge.
Omdat de geschiedenis zo is gegaan . ...bijv dat onderwijs en sociale zorg als een christelijke taak werd gezien. En dat voornamelijk actieve christenen dat deden... niet dus "die vrije markt"quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:28 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom probeer jij iets wat puur maatschappelijks is toe te wijzen aan een religie?
Ik kan je niet tegenspreken dat er ook vele schaduwzijden waren aan het christendom... maar jij spreekt mij wel tegen dat er ook goede zijden waren die ik noemde..quote:Jij mag dit algemene kennis noemen maar dat is nogal onzinnig omdat dit niet toe te schrijven is aan het christelijke geloof, voor alles wat deze religie eventueel betekend heeft voor de medische wetenschap is er ook genoeg te noemen waar deze religie de medische wetenschap juist gefrustreerd heeft, de pest bijvoorbeeld.
het heeft er mee te maken dat christenen zelf het idee van zorg met elkaar om te gaan hebben verklaard tot een idee van god zelf ..o.a. zich beroepend op het nieuwe testament...quote:Dat christenen hier mee bezig waren heeft dan ook niks met het christelijke geloof te maken maar alles met hoe mensen met elkaar omgaan.
Omdat je bloedserieus reageert op wat geouwehoer over twee hopeloze gristendozen in het huidige kabinet.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
wie zegt dat je niet mag grappen over brandstapel etc ???
ik heb die posting gemist ergens ?
Puur omdat er geen keus was, iedereen was christelijk. Als we een ander geloof aanhingen dan had jij het waarschijnlijk daar aan toegeschreven. Overigens noem ik nergens vrije markt maar dat is waarschijnlijk een (mislukte) poging van je om mijn reactie te ridiculiseren maar eigenlijk toon je er mee aan hoe weinig kennis jij hebt van de vrije markt en liberalisme.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 15:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Omdat de geschiedenis zo is gegaan . ...bijv dat onderwijs en sociale zorg als een christelijke taak werd gezien. En dat voornamelijk actieve christenen dat deden... niet dus "die vrije markt"
Nogmaals waren we hier allemaal zoroastristen geweest dan had jij die zaken allemaal aan die religie toegeschreven waarmee ik dus wil aangeven dat religie helemaal niet zo'n grote stempel op de medische ontwikkling heeft gehad als jij ons wil wijsmaken. Juist het feit dat iedereen christelijk was in die tijd (omdat je geen keus had) bewijst dat punt.quote:Ik kan je niet tegenspreken dat er ook vele schaduwzijden waren aan het christendom... maar jij spreekt mij wel tegen dat er ook goede zijden waren die ik noemde..
btw ... de pest... was de verzorging van pestlijders ook niet een taak die de kerkelijken op zich nam vanuit een kerkelijk idee van zorg voor de medemens ?
nu weet ik niet precies hoe het gegaan is met het vinden van oplossingen tegen de pest en of religie dat geblokkeerd heeft..... ook nietreligieuse gevestigde normen kunnen nieuwe dingen blokkeren.. wat jij noemt wat "puur maatschappelijk" .
Natuurlijk de humanistische normen die religies ook met zich meedragen zullen toch wel ontstaan ook zonder die religies...maar dat wilt niet zeggen dat je dan kunt ontkennen dat die religieusen mensen ook dragers en vertegenwoordigers waren van die normen.. en zeker valt niet te onkennen dat actieve christenen (kloosterlingen, priesters) wbt sociale zorg de belangrijkste vertegenwoordigers waren van die humanistische normen in bepaalde tijden
Dat het niet toevallig is heeft alles te maken met hoe het christendom zich verspreid heeft, Religieuzen moesten dit soort zaken wel integreren omdat zij anders geen voet aan de grond kreeg.quote:het heeft er mee te maken dat christenen zelf het idee van zorg met elkaar om te gaan hebben verklaard tot een idee van god zelf ..o.a. zich beroepend op het nieuwe testament...
die zorg is niet exclusief van welke -isme dan ook... het komt voort uit de menselijke natuur... maar is wel geintegreerd in het christendom ... en niet toevallig
Het is dus onzinnig omdat religieusen zich er veel mee bezig hebben gehouden het te verwaarlozen is... want in essentie is menselijkheid niet specifieks iets religieus...
Ik heb het over specifieke christenen, de kloosterlingen, die specfiek vanuit religieuse motieven handelden... Het is niet een toevalligheid.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 15:18 schreef Chewie het volgende:
[..]
Puur omdat er geen keus was, iedereen was christelijk.
Als het zo gebeurd is wel... anders niet.. Je bagatelliseert te gemakkelijk de historische feiten en waar je het wel erkent, ontken je de inbreng van religieuse mensen en hun motieven.. die afgeleid zijn van het nieuwe testament waar een zuil van het christendom wordt gezet met nadruk op het humaan omgaan van mensen met elkaarquote:Als we een ander geloof aanhingen dan had jij het waarschijnlijk daar aan toegeschreven.
Dat had niks met jou te maken..ik zal er ook niet op verder gaan...maar je hebt het blijkbaar nodig jezelf als autoriteit inzake vrije markt als liberalisme op te stellen.. so be it.. Het is offtopicquote:Overigens noem ik nergens vrije markt maar dat is waarschijnlijk een (mislukte) poging van je om mijn reactie te ridiculiseren maar eigenlijk toon je er mee aan hoe weinig kennis jij hebt van de vrije markt en liberalisme.
Zoals ik al verwees naar het nieuwe testament.. en als die er niet was geweest is het nog mogelijk dat religieuse mensen "puur maatschappelijke" waarden en normen van humane en humanistische aard integreren in hun geloof en dus heeft het wel met religie te maken..quote:Het komt er dus op neer dat het puur maatschappelijk is (wat dus prima samengaat met een libertarische samenleving) en religie er geen bal mee te maken heeft.
Je reageert ideologisch en niet vanuit kennis van de geschiedenis.. dan had je goed begrepen dat ik vooral de nadruk legde op de verpleging van de zieken... en daarvoor was oprichting van ziekenhuizen nodig...met de onvermijdelijke specialisatie van chirurgijnen en het eerste begin van onderzoek.. ..maar medische wetenschap kan zich pas ontwikkelen als er goed onderwijs met lezen en schrijven is ... en daar ligt de basis zeker wel bij de kerk..quote:Nogmaals waren we hier allemaal zoroastristen geweest dan had jij die zaken allemaal aan die religie toegeschreven waarmee ik dus wil aangeven dat religie helemaal niet zo'n grote stempel op de medische ontwikkling heeft gehad als jij ons wil wijsmaken.
wbt humanisme? dat was door god zelf gegeven volgens christenen: zie het nieuwe testament..quote:Dat het niet toevallig is heeft alles te maken met hoe het christendom zich verspreid heeft, Religieuzen moesten dit soort zaken wel integreren omdat zij anders geen voet aan de grond kreeg.
heeeeeeeeee een medestander in dit poel des verderf... in deze hel van heidenen en misleidde seculieren ..quote:
Nee. Het is duur bashen. Kunnen we niet wat gevoel voor humor bij jou implanteren? De nazi's hadden ook al, geen humor. Je weet wat daar van gekomen is.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ga in op de inhoud.... de nazi's erbij halen is weer zo goedkoop bashen
Ja dat doe ik inderdaad, het maakt namelijk weinig uit of religie a of b hier dominant was.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 16:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik heb het over specifieke christenen, de kloosterlingen, die specfiek vanuit religieuse motieven handelden... Het is niet een toevalligheid.
[..]
Als het zo gebeurd is wel... anders niet.. Je bagatelliseert te gemakkelijk de historische feiten en waar je het wel erkent, ontken je de inbreng van religieuse mensen en hun motieven.. die afgeleid zijn van het nieuwe testament waar een zuil van het christendom wordt gezet met nadruk op het humaan omgaan van mensen met elkaar
In een tijd waar religie opgedrongen wordt is dit ook niet zo vreemd, vandaar mijn standpunt dat het weinig uitmaakt welke religie leidend is. Voor die kloosterlingen geldt hetzelfde want de enige manier in die tijd om hier mee bezig te zijn was om in een klooster te gaan.quote:Zoals ik al verwees naar het nieuwe testament.. en als die er niet was geweest is het nog mogelijk dat religieuse mensen "puur maatschappelijke" waarden en normen van humane en humanistische aard integreren in hun geloof en dus heeft het wel met religie te maken..
Dat vooral de kloosterlingen met sociale zorg en onderwijs bezig waren is niet puur toevallig..
Nogmaals dat kon ook weinig anders omdat de kerk het monopolie had op deze zaken.quote:Je reageert ideologisch en niet vanuit kennis van de geschiedenis.. dan had je goed begrepen dat ik vooral de nadruk legde op de verpleging van de zieken... en daarvoor was oprichting van ziekenhuizen nodig...met de onvermijdelijke specialisatie van chirurgijnen en het eerste begin van onderzoek.. ..maar medische wetenschap kan zich pas ontwikkelen als er goed onderwijs met lezen en schrijven is ... en daar ligt de basis zeker wel bij de kerk..
Simpele geschiedensfeiten hoor...die men tegenwoording niet meer weet of wilt weten.
Dat Christenen het opgenomen hebben in hun heilige boek betekend nog niet dat die zaken zonder religie er niet zouden zijn, jij gaat nogal gemakkelijk voorbij aan het feit dat je in die tijd geen keus had en dat de kerk praktisch alles bepalend was.quote:wbt humanisme? dat was door god zelf gegeven volgens christenen: zie het nieuwe testament..
volgens hetzelfde idee van zorg voor de medemens..komt ment tot openstaan tot die medemensen oftewel de schaapjes van de kudde.. en natuurlijk zit er een element bij van de kudde bijeen te houden door dingen toe te geven en zo een voet aan de grond te houden..maar..
het gaat niet aan om christenen en hun religieus humanisme buiten te sluiten van de categorie humanisme ..
Maar wel weer voor een groot deel het gevolg van die andere 'koude' oorlogquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:32 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En aan ruimtevaart, maar dat is wel toe te juichen.
Oh dus het is de schuld van de Christenen dat de Joden en Romeinen intolerant werden tegenover Jezus en zijn volgelingen?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Oh de Grieken en Romeinen wisten al het een en ander over het menselijke lichaam. Christenen hebben ook de basis gelegd voor intolerantie moet ik daar ook aan denken als ik in het ziekenhuis lig?
En de trappistenkaasquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:43 schreef Reya het volgende:
Christenen hebben trappistenbier uitgevonden. Opgelost, slotje.
oei.. alweer over nazi's....quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 16:32 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nee. Het is duur bashen. Kunnen we niet wat gevoel voor humor bij jou implanteren? De nazi's hadden ook al, geen humor. Je weet wat daar van gekomen is.
Dat beweer ik ook niet... en dat kun je ook lezen ergensquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 16:41 schreef Chewie het volgende:
Dat Christenen het opgenomen hebben in hun heilige boek betekend nog niet dat die zaken zonder religie er niet zouden zijn,
Jij gaat er aan voorbij dat ik het heb over mensen die een keuze hebben gemaakt een kloosterling te worden... dat is wat anders dan een gewone boer die ook maar mee moest huppelen met de grote hoopquote:jij gaat nogal gemakkelijk voorbij aan het feit dat je in die tijd geen keus had en dat de kerk praktisch alles bepalend was.
Ik zeg het misschien voor de 4de keer : ik had het overquote:Ook vergeet je dat de medische ontwikkeling in een stroomversnelling raakte juist op het moment dat de kerk aan macht moest inboeten.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:34 schreef sigme het volgende:
Dus omdat christelijke waarden ook best nuttige zaken hebben opgeleverd mag je niet grappen dat over christenen op een brandstapel. Pfffffffffff. Wat weer een oeverloos geneuzel in de marge.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wat een gedoe zo in de ochtend.
Tijd voor m'n eerste
Slechte arts / hygiëne inderdaad. Hoe staat 'ie toevallig in de medische scorelijsten op internet?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:16 schreef One_of_the_few het volgende:
2 keer kaakchirurg, 2x keer ontsteking.
Leve de medische wetenschap.
Ik neem niemand iets echt kwalijk hoor. Behandeling was prima.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:19 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Slechte arts / hygiëne inderdaad. Hoe staat 'ie toevallig in de medische scorelijsten op internet?
Of, je hebt het zelf niet goed schoongehouden, dat kan natuurlijk ook.
Dat hebben ze wel enigszins over zichzelf afgeroepen met hun sterk afwijkende gedrag en verwerping van de rituelen van het polytheïsme.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:16 schreef du_ke het volgende:
Oh dus het is de schuld van de Christenen dat de Joden en Romeinen intolerant werden tegenover Jezus en zijn volgelingen?
verzet ja.. bijv voor de leeuwen gooien ?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:24 schreef MrX1982 het volgende:
Het Romeinse polytheïsme was vrij tolerant ten opzichte van andere goden. Een god meer of minder maakte niet zo veel uit maar als er een groep is die dat allemaal verwerpt en zich richt op één God en dat verabsoluteert kan je verzet verwachten.
quote:
Er werden wel meer mensen voor de leeuwen gegooid. In vergelijking met het christendom zodra het zich had ontdaan van het niveau van sekte was het Romeinse polytheïsme vrij tolerant ja.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
verzet ja.. bijv voor de leeuwen gooien ?
is dat vrij tolerant ?
In vergelijking met de culturele revolutie is het huidige China ook vrij tolerant tov ethnische en religieuse minderhedenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:59 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Er werden wel meer mensen voor de leeuwen gegooid. In vergelijking met het christendom zodra het zich had ontdaan van het niveau van sekte was het Romeinse polytheïsme vrij tolerant ja.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Christenvervolgingquote:Uit een briefwisseling[2] van Plinius met keizer Trajanus, rond het jaar 112, blijkt christen-zijn te worden opgevat als een misdrijf waarop de doodstraf staat. Trajanus is echter geen voorstander van actieve vervolging van christenen. Toch worden er in deze periode wel christenen om hun geloof ter dood gebracht, zoals de groep waarover Plinius schrijft en invloedrijke christenen als Ignatius van Antiochië en Simeon van Jeruzalem.
Keizer Decius vaardigde in 250, een jaar na zijn aantreden, een edict[3] uit dat alle inwoners van het rijk een offer aan de goden moest brengen. Onder meer uit bewaard gebleven getuigschriften, libelli[4], is gereconstrueerd dat het edict ongeveer moet hebben geluid: "...dat allen, zowel mannen, als hun vrouwen, huisgenoten en zelfs zuigelingen, moeten offeren, plengen en werkelijk van het offervlees proeven." Decius wilde hiermee de eenheid van het romeinse volk herstellen, maar bracht de christenen in ernstige gewetensproblemen. Christenen die weigerden het verplichte offer te brengen pleegden daarmee een staatsmisdrijf en liepen het risico gemarteld of ter dood gebracht te worden. Het edict van Decius werd daarmee de opmaat voor de eerste rijksbrede christenvervolging. Met Decius' dood, een jaar later, kwam aan deze situatie echter een einde.
In 298 onder keizer Diocletianus begon de periode die de 'Grote Vervolging' wordt genoemd en zich uitstrekte over het gehele Romeinse rijk. Eerst werden de christenen ontslagen uit het leger en uit overheidsbetrekkingen. Op 23 februari 303 vaardigde Diocletianus vervolgens een edict uit waarin onder meer stond dat christenen niet meer samen mochten komen en dat hun heilige boeken moesten worden verbrand. In de uitwerking hiervan werden kerken verwoest en kwam een onbekend aantal christenen om het leven.
Het Edict van Milaan maakte in 313 tenslotte officieel een einde aan de onwettige status van het christendom en daarmee aan de christenvervolgingen door de Romeinse overheid.
pas later toen ze een echte bedreiging gingen vormenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
is dat vrij tolerant ?
hoe bedoel je ?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:13 schreef Picchia het volgende:
Bluesdude, hou eens op met generaliseren.
Hoezo over één kam? Iedere christen allemaal dezelfde eigenschap toebedelen?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:29 schreef Picchia het volgende:
Het ongenuanceerde beeld dat je probeert te schetsen. Christenen over één kam scheren. De kerk en kloosterlingen.
Hoezo heb ik alle Romeinen en Chinezen dezelfde eigenschap gegeven.. ? Voorbeeldje ?quote:Romeinen. Chinezen.
Ik heb helemaal nergens gezegd dat alle Chinezen tolerant zijn of intolerant zijn..quote:De generalisaties vliegen om de oren; het zijn allemaal zachtaardige doctoren. Er zijn net zozeer tolerante personen in China als dat er intolerante personen in China zijn. En ze zijn heus niet alleen tolerant ten opzichte van minderheden, maar sommige Chinezen zijn ook tolerant tegen andere mensen.
Heel China is vrij intelorant, Christenen moeten we bedanken, blabla.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoezo over één kam? Iedere christen allemaal dezelfde eigenschap toebedelen?
Heb ik niet gedaan hoor.. geef maar een voorbeeld
[..]
Hoezo heb ik alle Romeinen en Chinezen dezelfde eigenschap gegeven.. ? Voorbeeldje ?
Ik constateer dat China een miljard inwoners heeft, en dat elk incident breed uitvergroot wordt in de media, terwijl de andere 900 miljoen chinezen daar niets mee te maken hebben en mogelijk even tolerant als ons zijn.quote:[..]
Ik heb helemaal nergens gezegd dat alle Chinezen tolerant zijn of intolerant zijn..
Die overdrijving komt van jou kant ...
Ik constateer dat de intolerantie in China ...en dan bedoel ik dus de algemene poltieke sfeer tijdens de culturele revolutie hoger was dan nu...
Nee volgens jou zijn ze alleen tolerant als ze voldoen aan jouw standaard. Als ze net zo tolerant als Bluesdude zijn, nou, dan zijn ze toch tolerant!quote:maar die vergelijking vind ik geen reden om de toestand van nu 'vrij tolerant' te noemen. Ik vind de toestand van nu tov ethnische en religieuse minderheden nog steeds te benauwend...té intolerant.
Alsof iedereen vrijwillig, zonder enige vorm van dwang, noodzaak of maatschappelijke verplichting zich aansloot bij zo'n brute bende als de rode garde. Vanuit een confusionistische cultuur nog wel.quote:Duidelijk is toch dat ik het niet zozeer hebt over de gewone Chinezen maar in het NU over de regering en in het TOEN over de regering en de rode gardisten..
1 China ..- de overheid- is intolerant naar ethnische en religieuse minderheden...ook naar politieke minderheden ..Is toch een bekend feit ? Je kunt toch nagaan dat de naam van het land benoemen in deze context..niet gaat over de mensen zelf.... Amerika is ook lullig inzake Irak.. en dan bedoel ik het overheidsbeleid.. Zo formuleren is toch algemeen gebruikelijk >quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:43 schreef Picchia het volgende:
[..]
Heel China is vrij intelorant, Christenen moeten we bedanken, blabla.
Nee, je benadert ze als groep. En waar bestaat die groep uit? Uit individuen! Dat vergeet je even gemakshalve hè.
quote:Ik constateer dat China een miljard inwoners heeft, en dat elk incident breed uitvergroot wordt in de media, terwijl de andere 900 miljoen chinezen daar niets mee te maken hebben en mogelijk even tolerant als ons zijn.
Ja nou en? .. Jij hebt toch ook je standaard wat je wel tolerant en niet tolerant noem?quote:Nee ...volgens jou zijn ze alleen tolerant als ze voldoen aan jouw standaard.
Dat zijjn jouw woorden die je mij in de schoenen schuift... maar over de intolerantie van NU in China dacht ik dat een gewoon normaal Nederlands standpunt had ..algemeen gezegd en geschreven en dat jij je daarin ook kon vinden... wbt de intolerantie tov vanTibet en hoe heet die sekte ook al weer... Daar dacht ik dus aan..quote:Als ze net zo tolerant als Bluesdude zijn, nou, dan zijn ze toch tolerant!
En dan ? Beweerde ik dat ergens van wel ?quote:Alsof iedereen vrijwillig, zonder enige vorm van dwang, noodzaak of maatschappelijke verplichting zich aansloot bij zo'n brute bende als de rode garde. Vanuit een confusionistische cultuur nog wel.
Het gaat helemaal niet om het begrip vrij tolerant te vervalsen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
In vergelijking met de culturele revolutie is het huidige China ook vrij tolerant tov ethnische en religieuse minderheden
Zo kun je het begrip vrij tolerant vervalsen ...dat moet je dus niet doen...
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Christenvervolging
Bron: Fik Meijer - Macht zonder grenzenquote:Zo werd rond 400 het Romeinse rijk beheerst door christenen. Voor andersdenkenden was er weinig ruimte. De overheid nam er niet langer genoegen mee dat men alleen met de kerk sympathiseerde of de duistere praktijken van heidense culturen afwees, nu was de tijd aangebroken om alles wat met die culten te maken had uit te roeien en erop toe te zien dat dit ook daadwerkelijk gebeurde. Niet-christenen stonden nu praktisch buiten de maatschappij.
Bron: Anthony Pagden - Worlds at warquote:The rootlessness of Christianity, the fact that it was precisely a universal sect, which showed minimal respect for ancestors and had no firm, local attachments, no patria, horrified most pagans. Christianity was also, as are all monotheist religions, intolerant. There can only be one God, only one way of venerating him, and only one way of understanding the place that human kind has in his creation. The pagan Romans, by contrast, were prepared to tolerate all manner of religions, so long as they did not directly offend the gods of Rome.
Geleerd van Daniel.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
is dat vrij tolerant ?
Het is inderdaad lekker rustig op straat in R'dam.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 08:45 schreef Autodidact het volgende:
Geen weer voor een neger jongens. Een racistische bedoeling.
Het is hier maar grauw en mistig.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:27 schreef Mutant01 het volgende:
De zon schijnt hier gewoon vol, strak blauwe lucht.
Altijd handig zo'n Burkaquote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:27 schreef Mutant01 het volgende:
De zon schijnt hier gewoon vol, strak blauwe lucht.
Enschede...quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is hier maar grauw en mistig.
sletjequote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:25 schreef EchtGaaf het volgende:
Gaan jullie eens discussiëren hier. Het speelkwartier is nu echt voorbij
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Altijd handig zo'n Burka
Handjes boven de dekens!quote:
Voor jou geen lekker wijf voor je uitgehuwd bent.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Over je moeder? Nee dank je, daar weten we nu wel genoeg van.
Genoeg lekkere wijven die aan mij uitgehuwelijkt zullen worden.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Voor jou geen lekker wijf voor je uitgehuwd bent.
Als je niks gewend bent.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Genoeg lekkere wijven die aan mij uitgehuwelijkt zullen worden.
You will never know, maar inderdaad, die Hollandse dames zijn niks.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Als je niks gewend bent.
quote:Supermarkt mag elke zondag feestvieren
Een supermarkt in Amsterdam-Noord mag elke zondag van het jaar haar deuren blijven openen vanwege een andere exotische feestdag. Dat heeft een rechter van het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) in Den Haag dinsdag in een kort geding bepaald.
In de zomer vroeg de supermarkt ontheffing aan het stadsdeel Noord om open te mogen zijn op onder meer op de Tsjechische Johannes Husdag, de Maleisische nationale feestdag en het Belgische Hoppefeest. Het stadsdeel kende die ontheffingen toe, waardoor de winkel nu op elke zondag van het jaar open is, met uitzondering van de christelijke feestdagen.
Andere winkels in Amsterdam-Noord mogen twaalf zondagen per jaar open zijn. Vanwege oneerlijke concurrentie daagde de winkeliersvereniging de super daarom voor de rechter.
Mijn moeder? Welnee. Over je Oedipuscomplex.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Over je moeder? Nee dank je, daar weten we nu wel genoeg van.
quote:
Ik moet wel mijn best doen het beeld over Marokkanen te bevestigen natuurlijk, dat je daar nog niet achter was gekomen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:43 schreef MrX1982 het volgende:
Waar komt Mutant's obsessie voor 'je moeder' vandaan. Is dat een Rif gebergte gebruik?
Smaad, laster enzo. Ik heb nog niemand vermoord.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:46 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Mijn moeder? Welnee. Over je Oedipuscomplex.
Daarvoor hoef je niet je best te doen gewoon zijn zoals je bent. Dat is al genoeg bevestiging.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik moet wel mijn best doen het beeld over Marokkanen te bevestigen natuurlijk, dat je daar nog niet achter was gekomen.
Hoe ben ik dan?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Daarvoor hoef je niet je best te doen gewoon zijn zoals je bent. Dat is al genoeg bevestiging.
Enigzins gefrustreerd.quote:
Dat hoeft ook niet, Het is enkel een soort dwangmatige seksuele lust voor je moeder. Da's al.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Smaad, laster enzo. Ik heb nog niemand vermoord.
Ojeej, iemand neemt mijn reacties serieus.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:58 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Enigzins gefrustreerd.
Smaad en laster, ik kan je aangeven, dat weet je he?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:58 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet, Het is enkel een soort dwangmatige seksuele lust voor je moeder. Da's al.
Je mag je er best openlijk over uiten hoor.
Mocht je willen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:59 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Stereotype Marokkaan. Heetgebakerd en huilerig.
Subliminal messagequote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ojeej, iemand neemt mijn reacties serieus.
Waar is dat gifje ook alweer.
Waarom zou iemand dat willen?quote:
Ter bevestiging van zijn stereotiep waanbeeld natuurlijk. Sommige mensen kunnen het niet verteren als hun beelden niet met de werkelijkheid kloppen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 14:00 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Waarom zou iemand dat willen?
Projectie.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:58 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Enigzins gefrustreerd.
Projectie.quote:
Dat idee krijg ik inderdaad vaak uit de reacties waarin jij andere users van allerlei opvattingen beticht.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 14:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ter bevestiging van zijn stereotiep waanbeeld natuurlijk. Sommige mensen kunnen het niet verteren als hun beelden niet met de werkelijkheid kloppen.
De schaamtecultuur...niet doorheen te komen...quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Smaad en laster, ik kan je aangeven, dat weet je he?
Nee projectie.quote:
wat?quote:
Goede avond.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:49 schreef sigme het volgende:
'navond.
Ik las het ook, alleen al de humor moet beloond wordenquote:
Een paar dagen terug, via via, dat hij het aardig vond dat er aan 'm gedacht werd en dat we maar gewoon moesten doen wat we gewoonlijk doen. Ik zal 'm eerdaags weer eens berichten dat dat voor mekaar komt.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Goede avond.
Heb je nog iets gehoord van aagh?
Nou doei he!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 18:46 schreef Mutant01 het volgende:
In navolging van Elseetje. Het gaat jullie goed.
quote:'Instructies' voor 40 imams in Rabat
AMSTERDAM - Naar schatting veertig Marokkaanse imams zijn vorige week vrijdag, zonder enig overleg met hun moskeebesturen, vertrokken naar Marokko. Volgens het Samenwerkingsverband van Marokkanen in Nederland (SMN) zijn ze teruggeroepen door Rabat. Hun reis is door Marokko betaald.
Het SMN zegt geen zicht te hebben op de aard van de activiteiten in Marokko, maar vermoedt dat de imams religieuze instructies krijgen. ‘Een onwenselijke situatie’, zegt SMN-directeur Azarkan. ‘Rabat mag zich niet bemoeien met de inhoud van het geloof van moskeeën in Nederland.’
De Tweede Kamerfracties van PvdA en CDA hebben minister Vogelaar van Integratie en staatssecretaris Albayrak van Justitie om opheldering gevraagd.
Uiterlijk donderdagochtend moet de Kamer worden geïnformeerd over wat de imams in Marokko hebben gedaan, en wat het kabinet daarvan vindt. ’s Middags vindt het spoeddebat plaats over Marokkaanse spionage in Nederland.
Voor de PvdA moet dat debat uitmonden in een heldere opdracht aan minister Verhagen van Buitenlandse Zaken, die binnenkort Marokko bezoekt. Verhagen moet eisen dat Rabat stopt met de ‘lange armpraktijken’, vindt PvdA-woordvoerder Dijsselbloem.
Bron: Volkskrant
Hè?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 18:46 schreef Mutant01 het volgende:
quote:'Geld Koenders naar wrede rebellen Oeganda'
Nederlands ontwikkelingsgeld is gebruikt om rebellen in Oeganda te ondersteunen. VVD-Kamerlid Arend Jan Boekestijn eist direct opheldering van minister Bert Koenders (PvdA, Ontwikkelingssamenwerking).
Een woordvoerder van de VVD bevestigt tegenover elsevier.nl dat Boekestijn zo spoedig mogelijk' antwoord wil van Koenders.
Rebellen helpen
De VVD zegt sterke aanwijzingen te hebben dat Nederlands ontwikkelingsgeld via hulporganisatie Caritas bij rebellen van het Verzetsleger van de Heer (LRA) terecht komt.
Eerder hekelde de Oegandese minister van Rampenbestrijding Caritas ook al. Met Nederlands ontwikkelingsgeld zouden rebellen van het LRA worden gesteund en van eten en medicijnen worden voorzien.
De LRA wordt alom gevreesd in Oeganda. De rebellen staan bekend om hun moordpartijen, verkrachtingen en het ontvoeren van kinderen om ze als kindsoldaat of seksslavin te gebruiken.
Stopzetten
Caritas is de internationale koepelorganisatie waartoe ook het Nederlandse Cordaid toe behoort. Boekestijn wil eist de garantie van Koenders dat van het geld dat Cordaid vorig jaar aan de Caritas-afdeling in Noord-Oeganda schonk, geen cent bij de rebellen terecht is gekomen.
Als blijkt dat dit wel het geval is, dan moet Koenders de subsidie aan Cordaid onmiddellijk stopzetten, vindt de VVD.
Burgeroorlog
Cordaid ontkent alle beschuldigingen van de Oegandese minister. ‘Geld van Cordaid gaat niet naar rebellen maar naar de opvang van vluchtelingen en hulp aan lokale bevolking,’ aldus een woordvoerster.
In Noord-Oeganda woedt al jaren een burgeroorlog. Vredesonderhandelingen verlopen moeizaam, onder meer doordat hulporganisaties de rebellen ondersteunen, aldus de Oegandese minister.
Bron: Elsevier
quote:
Het was maar een trollpost van mij, heer Bluesdude. Ik dacht dat het er wel dubbeldik bovenop lag.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:56 schreef Bluesdude het volgende:
''
Projectie.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 18:46 schreef Mutant01 het volgende:
Ik krijg bij die oorlog een beetje hotel Rwanda gevoel..quote:
Ja, of dat mensen halal kunnen eten in de Tweede Kamer, kan natuurlijk niet...quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:44 schreef Reya het volgende:
Het is veel belangrijker dat er een aantal imams in Marokko zit, Yildiz.
Ik moet dan altijd aan de Van Nul Tot Nu denken met het stripje 'Dit nooit meer'.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:43 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik krijg bij die oorlog een beetje hotel Rwanda gevoel..
http://www.nrc.nl/buitenl(...)ebellen_naderen_Goma
[ afbeelding ]
En wat horen we er hier van? Niets. Helemaal niets. Een zeik-artikeltje over hoe een minister zijn geld verkeerd zou besteden. Dat is het dan wel...
Manipuleert? Mensen reizen, op kosten van de overheid. 40 man. Nou nou nou, het is me toch wat. Die worden natuurlijk door de CIA die Marokko als favoriete uitvalsbasis heeft na Gitmo even opgeleid tot een naar kinderporno surfende en baby-etende terrorist. Ofzo.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:48 schreef Picchia het volgende:
Dat wij massa moordende rebellen financieren en hoe wij toelaten dat de Marokkaanse overheid openlijk onze samenleving manipuleert is voor onszelf zeer relevant.
Iedereen is gewoon Afrika-moe. Wat wil je na 30 jaar overvoerd te zijn met beelden van hongernegers en de oorzaak daarvan, moordende en verkrachtende negers. In die 30 jaar is dit op het nieuws nooit met elkaar in verband gebracht, maar werd de schuld aan het Westen gegeven. De burger weet natuurlijk beter.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:43 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik krijg bij die oorlog een beetje hotel Rwanda gevoel..
http://www.nrc.nl/buitenl(...)ebellen_naderen_Goma
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En wat horen we er hier van? Niets. Helemaal niets. Een zeik-artikeltje over hoe een minister zijn geld verkeerd zou besteden. Dat is het dan wel...
Welk verband? En wat weet de burger?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:51 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Iedereen is gewoon Afrika-moe. Wat wil je na 30 jaar overvoerd te zijn met beelden van hongernegers en de oorzaak daarvan, moordende en verkrachtende negers. In die 30 jaar is dit op het nieuws nooit met elkaar in verband gebracht, maar werd de schuld aan het Westen gegeven. De burger weet natuurlijk beter.
Het verband tussen honger en oorlog en het ontbreken van een schuld van het Westen. De burger is niet achterlijk en derhalve is aandacht voor Afrika niet nodig.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:55 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Welk verband? En wat weet de burger?
Met andere woorden, je denkt dat het Westen helemaal niets te maken heeft met de oorlog in Afrika?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:59 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het verband tussen honger en oorlog en het ontbreken van een schuld van het Westen. De burger is niet achterlijk en derhalve is aandacht voor Afrika niet nodig.
Weet je Yildiz, mensen doen dit op de wijze die hun het beste uitkomtquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 19:24 schreef Yildiz het volgende:
Christenen bedanken voor de vindingen die 'ze' honderden jaren geleden deden is even triest als willekeurige Amerikanen, bijvoorbeeld achter de kassa in de supermarkt -voor de visualisatie-, bedanken voor die uitvinding van de T-Ford..
Inderdaad.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Met andere woorden, je denkt dat het Westen helemaal niets te maken heeft met de oorlog in Afrika?
Omdat ze vroeg of laat allemaal na hun onafhankelijkheid in de ellende belanden. Zelfs de kansrijke landen (Zuid-Afrika, Rhodesie) hebben het uiteindelijk niet gered.quote:Op basis van welke informatie besluit je zoiets te denken?
Het zijn niet zomaar 40 mensen, maar mensen in belangrijke maatschappelijke posities. Het zou mij sterk verbazen als de Marokkaanse overheid geen politieke intenties hierbij had. Dat ze zomaar besloten met spoed een vakantietrip te boeken voor een leger van imams, omdat het net toevallig lekker weer was in Marokko.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Manipuleert? Mensen reizen, op kosten van de overheid. 40 man. Nou nou nou, het is me toch wat. Die worden natuurlijk door de CIA die Marokko als favoriete uitvalsbasis heeft na Gitmo even opgeleid tot een naar kinderporno surfende en baby-etende terrorist. Ofzo.
Er is een verschil tussen het uitwisselen van kennis en spionage en buitenlandse inmenging. Als Abdul Qadeer Khan met Pakistan even kennis uitwisselt dan hoeft onze veiligheidsdienst zichzelf niet op de schouder te kloppen.quote:De volgende keer dat Israël wat mensen uitnodigt, krijgen we dan ook Kamervragen over de verIsraëlisering?
En de volgende keer als Turkse en Nederlandse rechters kennis met elkaar uitwisselen, idem? (Want dat gebeurde slechts een paar maanden geleden.)
De CIA spioneert ook in Nederland, en geeft zelfs personen als de voorzitter van de rechtbank in Amsterdam opdracht om een man als Abdul Q. Khan te laten gaan (de man die na zijn vrijlating Pakinstan de atoombom gaf). Rusland en China houden ook wel van industriële spionage. Diverse politici besluiten ook om meer dan 20 keer per jaar een ander land, buiten Europa, te bezoeken.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:06 schreef Picchia het volgende:
[..]
Het zijn niet zomaar 40 mensen, maar mensen in belangrijke maatschappelijke posities. Het zou mij sterk verbazen als de Marokkaanse overheid geen politieke intenties hierbij had. Dat ze zomaar besloten met spoed een vakantietrip te boeken voor een leger van imams, omdat het net toevallig lekker weer was in Marokko.
Zelfs het Samenwerkingsverband van Marokkanen in Nederland heeft zijn bedenkingen erbij. Zulke signalen moet je echt niet aan je neus voorbij laten gaan. Vooral niet als Marokko zijn spionageagenda al op tafel ligt.
De minister van buitenlandse zaken mag hier wat mij betreft best een probleem van maken.
[..]
Er is een verschil tussen het uitwisselen van kennis en spionage en buitenlandse inmenging. Als Abdul Qadeer Khan met Pakistan even kennis uitwisselt dan hoeft onze veiligheidsdienst zichzelf niet op de schouder te kloppen.
En jij denkt dat de Westerse markt er totaal geen belang bij heeft om Afrika als een dusdanig zwak continent te houden opdat het nooit fatsoenlijk de markt kan betreden?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:05 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Inderdaad.
[..]
Omdat ze vroeg of laat allemaal na hun onafhankelijkheid in de ellende belanden. Zelfs de kansrijke landen (Zuid-Afrika, Rhodesie) hebben het uiteindelijk niet gered.
Zolang Nederland het financiert ligt de schuld ook bij het Westen. Maar vragen erover stellen is natuurlijk uit den boze. Want o wee als iemand geen kogels wilt kopen voor moordende milities, dat zou toch een schande zijn..quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:51 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Iedereen is gewoon Afrika-moe. Wat wil je na 30 jaar overvoerd te zijn met beelden van hongernegers en de oorzaak daarvan, moordende en verkrachtende negers. In die 30 jaar is dit op het nieuws nooit met elkaar in verband gebracht, maar werd de schuld aan het Westen gegeven. De burger weet natuurlijk beter.
De vraag is niet uit den boze, het is meer dat een politicus die fervent tegenstander is van ontwikkelingshulp pas in actie komt als hij dat zwart denkt te kunnen maken. In actie komen om wat aan die oorlog te doen, ho maar.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:14 schreef Picchia het volgende:
[..]
Zolang Nederland het financiert ligt de schuld ook bij het Westen. Maar vragen erover stellen is natuurlijk uit den boze. Want o wee als iemand geen kogels wilt kopen voor moordende milities, dat zou toch een schande zijn..
Dan komt Yildiz snel met foto's van milities waar wij nooit iets van horen. Met de vraag waarom wij ons niet daar op richten, in plaats van nutteloze vragen te stellen aan Koenders.
Precies.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:18 schreef Yildiz het volgende:
[..]
De vraag is niet uit den boze, het is meer dat een politicus die fervent tegenstander is van ontwikkelingshulp pas in actie komt als hij dat zwart denkt te kunnen maken. In actie komen om wat aan die oorlog te doen, ho maar.
Soms denk ik wel eens dat een groot deel van politici geen spiegel thuis heeft hangen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:22 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Precies.
Dat is precies wat Boekesteijn doet. Zwart maken als het kan.
Dit is inderdaad een bevestiging dat ontwikkelingshulp contraproductief werkt. In dit geval stimuleert het de oorlogsmachine. In andere gevallen stimuleert het afhankelijkheid, neemt het de impuls weg om maatschappelijk verantwoord aan de slag te gaan. Elk moment is een goed moment om uit te wijzen dat zelfvernietigingshulp niet wenselijk is.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:18 schreef Yildiz het volgende:
[..]
De vraag is niet uit den boze, het is meer dat een politicus die fervent tegenstander is van ontwikkelingshulp pas in actie komt als hij dat zwart denkt te kunnen maken.
Het is niet onze oorlog, dus ik wil er eigenlijk niets mee te maken hebben. Dus het financieren is al helemaal het uiterste.quote:In actie komen om wat aan die oorlog te doen, ho maar.
De vraag is ook niet verkeerd. En ik vind het prima dat een politicus onderzoek wil naar de bestedingen van ontwikkelingshulp. Op de rest ga ik even niet in, daarvoor is POL SC niet de juiste plaats.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:31 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een bevestiging dat ontwikkelingshulp contraproductief werkt. In dit geval stimuleert het de oorlogsmachine. In andere gevallen stimuleert het afhankelijkheid, neemt het de impuls weg om maatschappelijk verantwoord aan de slag te gaan. Elk moment is een goed moment om uit te wijzen dat zelfvernietigingshulp niet wenselijk is.
Natuurlijk. Want de wereld eindigt bij onze financiële belangen. En vooral tot en met de plekken die voor ons winstgevend zijn. Of Amerikaans.quote:[..]
Het is niet onze oorlog, dus ik wil er eigenlijk niets mee te maken hebben. Dus het financieren is al helemaal het uiterste.
Welk politiek doel heeft ontwikkelingshulp volgens jou?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:36 schreef Picchia het volgende:
Ik strijd tegen buitenlandse interventies in Nederland, zou het dan niet hypocriet zijn als ik zou pleiten voor ontwikkelingshulp om buitenlandse politiek te beïnvloeden? Of voor militaire interventies in het buitenland?
Even een snelle googlesearch op 'ontwikkelingshulp' en 'voorwaarden':quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:43 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Welk politiek doel heeft ontwikkelingshulp volgens jou?
een groot doel sowieso kapitalisme en democratie "opdringen"quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:43 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Welk politiek doel heeft ontwikkelingshulp volgens jou?
Dat laatste juist niet. Ontwikkelingshulp is inderdaad, zoals eerder gezegd, vaak een 'lening'.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
een groot doel sowieso kapitalisme en democratie "opdringen"
Het beeld was en is mij wel duidelijk hoor.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:04 schreef Picchia het volgende:
Misschien waren dit geen geweldige voorbeelden, maar heeft geeft wel een impressie, dat de intenties achter ontwikkelingshulp niet echt zuiver zijn.
Veel plezierquote:Maar goed, tijd voor een film.
Minder koud dan gisteren in ieder geval.quote:
Wat een kutdag.quote:
quote:DS4 en ik komen hier zo nooit klaar.
quote:Never thought I'd see the day.......That a PRIMATE would be running this country. The economy's tanking, half of the world hates us, and now it looks like Barack Hussein will be the Head N*igger In Charge.. We're going straight to Hell and I'm not looking forward to it.
quote:Op de Overtoom in Amsterdam wacht ik met mijn fiets voor het stoplicht. Een man komt naast me staan en kijkt me te lang aan. Ik ben niet lelijk, maar zó knap nou ook weer niet dus ik kijk hem vragend aan. „Dame”, zegt hij, „u zou een stuk knapper zijn als u die pukkel naast uw neus zou laten weghalen.”
Zulke openheid kan ik waarderen, maar ik kan niet nalaten iets terug te zeggen: „Tja meneer, zo lust ik er bij u ook nog wel eentje.”
Het licht springt op groen en ik fiets hard weg, in de hoop hem voor te blijven. Dat lukt tijdelijk, maar hij haalt me in en vraagt verontrust: „Bedoelt u dat ik kaal begin te worden?”
wij zijn allemaal verdoemde apen...quote:
Veel anti-kapitalistischer dan gratis geld kan haast niet. Daarbij is het vooral het afkopen van een schuld die we niet hebben.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
een groot doel sowieso kapitalisme en democratie "opdringen"
Waarquote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:52 schreef One_of_the_few het volgende:
Ontwikkelingshulp brengt soms geld in het laadje voor oorlog met dank aan de overheid.
Niet waar. Door de oorlog wordt de handel veel moeilijker. Ergo: er komt steeds minder geld om oorlog te voerenquote:Handel brengt soms geld in de la voor oorlog met dank aan de bedrijven den met dank aan de overheid die de randvoorwaarden scheppen.
quote:BBC-chef stapt op om seksistische radiograp
De chef van de Britse radiozender BBC Two heeft donderdag ontslag genomen vanwege het telefoongrapschandaal rond de presentatoren Russell Brand en Jonathan Ross.
De nationale omroep heeft de ontslagbrief van Lesley Douglas vrijgegeven, waarin zij excuses aanbiedt aan acteur Andrew Sachs en zijn familie.Het schandaal draait om de seksistische boodschappen die de twee flamboyante presentatoren achterlieten op het antwoordapparaat van Sachs (78), vooral bekend als de Spaanse ober Manuel in de serie Fawlty Towers uit de jaren 70.
De opmerkingen gingen vooral over hoe Brand seks zou hebben gehad met Sachs' 23-jarige kleindochter Georgina Baillie, danseres in het softerotische gothiccollectief The Satanic Sluts. Ook opperden ze dat Sachs zichzelf misschien wel zou verhangen vanwege het bericht.
De controverse rond het tweetal heeft inmiddels de financiële crisis en de Amerikaanse verkiezingen van menig voorpagina verdrongen en ook de politiek roert zich. Premier Gordon Brown noemde het gedrag van de mannen ongepast en onacceptabel en de Conservatieve partij eist een parlementair debat over de manier waarop de omroep het incident heeft afgehandeld. Russell Brand stapte woensdag al uit eigen beweging op. Zijn collega Ross is voor 12 weken geschorst.
Ach, die man is toch wel gewend aan het nodige verbale geweld?quote:
quote:
Gelukkig staan de trajectcontroles op file rijke plekken. De kans dat je daar te hard rijdt is nihil.quote:Trajectcontrole ziet meer dan gemiddelde snelheid
AMSTERDAM - Automobilisten die halverwege een trajectcontrole afremmen omdat ze te hard reden, kunnen een boete krijgen terwijl ze zich gemiddeld aan de juiste snelheid hebben gehouden. Een derde van de trajectcontroles in Nederland berekent op diverse punten de gemiddelde snelheid.
Dat maakt het moeilijker om verkeerd rijgedrag op een traject met snelheidscontrole zelf te compenseren. Een woordvoerder van het Openbaar Ministerie (OM) heeft dat vrijdag bevestigd naar aanleiding van berichtgeving in De Telegraaf.
Vier van de twaalf trajectcontroles hebben meerdere meetpunten. Die zijn nodig omdat het drukke wegen betreft met diverse op- en afritten, zoals de A10 rond Amsterdam.
Het kleinste deeltraject is 900 meter lang. ,,Daarmee blijft het principe van trajectcontrole overeind'', aldus een woordvoerder van het OM. ,,Je moet je gewoon houden aan de aangegeven snelheid.''
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:33 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
wat een rel om helemaal niks zeg.
http://www.motherjones.com/kevin-drum/2008/10/a_media_fable.htmlquote:Half a million people were listening to this. The reaction was....nothing. Literally. Apparently there were a grand total of two complaints after the show aired.
In other words, the public had spoken, and they couldn't have cared less. So what happened next? Answer: a Mail on Sunday reporter alerted Sachs' agent, who asked for an apology from Brand and got it a week after the initial broadcast. Still, no one cared. The next day, though, the Mail splashed Brand all over its front page and has been giving him front page treatment ever since. It's sort of like the Fox News 24/7 loop whenever they get their hands on something useful to rile up the rubes.
So: left to their own opinions, no one cared about this. It's not as if it was a secret only brought to light after deep investigative reporting, after all. Even Sachs doesn't seem to have cared much to begin with (he apparently "reluctantly" approved broadcasting the tape before it aired). But after the Mail got its claws into the story, it became a national crisis. Brand has since been forced to quit the show, Ross is under fire to leave too, and the BBC is said to be near collapse over the episode. Earlier this week reporters descended on Italy to find the BBC's director-general, who was on vacation, and on Tuesday both the prime minister Gordon Brown and conservative leader David Cameron weighed in. The director-general quickly cut his vacation short and as I write this is apparently holding emergency meetings of the kind last seen in Churchill's bunker during World War II.
That's the power of the media for you. On October 18th two people complained. For a week after that nobody said a word. Today, one week and five front pages later, the entire country is in the middle of a firestorm. Remarkable, no?
Zo maar grappen maken over seks met dit lieve, onschuldige meisje is natuurlijk uit den boze.quote:
Britser kan het niet hè.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:33 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
wat een rel om helemaal niks zeg.
Lijkt me niet nee. Maar goed. Vliegenzifter. Je weet altijd van een kanon een olifant te maken hè.quote:
Meer kunnen we niet van je verwachten.quote:
quote:'Ze waren weer niet onhoudbaar, Henk'
Enorm overschatte keeper in mijn ogen.quote:
Wie?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:12 schreef Bluesdude het volgende:
tjindval
Oh Kindvall.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
tjindval friend van tjuiphof
[ [url=
afbeelding]http://www.fr-fanatic.com/images/news/aug/072_Ove__Kindvall.jpg]afbeelding[/url][/url] ]
quote:Het gedoogbeleid rond drugs ligt weer eens onder vuur. Het woord ‘gedogen’ lijkt te betekenen dat de overheid een oogje dichtknijpt. Het drugsbeleid in Nederland doet echter juist het tegenovergestelde. Nederland houdt z’n ogen open. Laten we dat in hemelsnaam doorzetten.
Sinds 1976 hebben we het gebruik en verkoop van softdrugs gedecriminaliseerd. In eerste instantie werd dat "gedogen" genoemd, een ander woord voor "oogluikend toestaan". Maar dat woord dekt de lading allang niet meer. Eind jaren tachtig, begin jaren negentig zijn wij echter steeds meer regels gaan stellen. Bijvoorbeeld regels waar coffeeshops aan moeten voldoen om een vergunning te krijgen, zoals de AHOJ-G-criteria, waardoor verboden wordt dat er alcohol en harddrugs mogen worden verkocht.
In 1994 is de leeftijdsgrens van 16 jaar opgetrokken naar 18. Ook zijn er strenge regels gekomen voor de personen die zo’n coffeeshop uitbaten. Met de wetten Victor/Victoria, de wetten Bibob en de wet Damocles worden eigenaars met criminele lijnen hard aangepakt. Er zijn steeds meer regels gekomen, waardoor het ‘gedogen’ is omgevormd naar ‘reguleren’. En met succes! Want in vergelijking met andere landen telt Nederland minder harddrugsdoden, en stromen er minder jongeren door van softdrugs naar harddrugs.
Zijn er dan geen problemen? Ja natuurlijk. Coffeeshops zouden moeten worden verplicht nog actiever informatie over hun producten te geven, en de gevaren ervan, en ook zou een verplichte maximering van de hoeveelheid THC in softdrugs nuttig zijn. Jongeren die in de problemen komen moeten eerder door hulpverlening worden opgespoord en geholpen.
In de grensstreek is er bovendien veel gedoe met drugstoeristen. Belgen en Fransen komen in Nederland shoppen voor hun wiet. De burgemeesters van Bergen op Zoom en Roosendaal stelden dat niet in de eerste plaats die toeristen het probleem waren (dat is vooral een logistiek probleem) maar dat de drugsrunners overlast gaven. Die drugsrunners voeren de toeristen naar illegale verkooppunten, en crossen de hele dag door de stad om de legale en illegale coffeeshops van wiet te voorzien.
Hier bijt de halfslachtigheid van ons softdrugsbeleid. Want hoewel we de afgelopen 30 jaar de verkoop steeds beter zijn gaan reguleren, is de teelt en handel niet aangepakt. Gereguleerde coffeeshopshouders moeten nog steeds zaken doen met de onderwereld om hun wiet te krijgen. Een raar restje ‘ gedogen’. Dat willen de burgemeesters van Bergen op Zoom en ook Maastricht veranderen. Zij willen dat ook de teelt wordt gereguleerd en aan strenge eisen moet voldoen. De gereguleerde telers mogen dan alleen maar leveren aan gereguleerde coffeeshops. Illegale telers en handelaren moeten vervolgens keihard worden aangepakt.
Helaas wordt het softdrugdebat op dit moment vooral ideologisch gevoerd. Ministers Rouvoet van Gezinszaken, Hirsch-Ballin van Justitie en Klink van Volksgezondheid nemen geen stappen om nadere regels te stellen. Dat levert de cynische situatie op dat juist deze politici verantwoordelijk zijn voor het handhaven van de laatste restjes ‘gedogen’ in ons softdrugsbeleid.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 17:48 schreef Fastmatti het volgende:
Softdrugs moet bestreden worden. Ik gun het links simpelweg niet, bovendien is het een goed middel om jongerentuig in het gevang te zetten.
quote:Alcohol didn’t cause the high crime rates of the ’20s and ’30s, Prohibition did. And drugs do not cause today’s alarming crime rates, but drug prohibition does.
Alleen links gebruikt drugs?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 17:48 schreef Fastmatti het volgende:
Softdrugs moet bestreden worden. Ik gun het links simpelweg niet, bovendien is het een goed middel om jongerentuig in het gevang te zetten.
En jongerentuig.quote:
Waarom zou je een stok willen gebruiken voor iets wat iemand vrijwillig in z'n eigen lichaam propt. Daar heb jij en je stok geen ruk mee te maken.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 19:14 schreef Fastmatti het volgende:
Nee, dit is anders. We moeten een stok creëren waarmee we kunnen slaan.
Er is een relatie tussen drugsgebruik en mensen die overlast veroorzaken. Nu hoeven die twee niet eens samen te gaan, maar toch kan het drugsgebruik/bezit als stok worden gebruikt om dit soort asociaal tuig weer in het gareel te krijgen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 19:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Waarom zou je een stok willen gebruiken voor iets wat iemand vrijwillig in z'n eigen lichaam propt. Daar heb jij en je stok geen ruk mee te maken.
Yep, en tussen het versterkt broeikaseffect en piraterij.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 19:17 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Er is een relatie tussen drugsgebruik en mensen die overlast veroorzaken.
yarrr!quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 19:19 schreef Reya het volgende:
[..]
Yep, en tussen het versterkt broeikaseffect en piraterij.
Met alcohol ook....quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 19:17 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Er is een relatie tussen drugsgebruik en mensen die overlast veroorzaken.
Vind eigenlijk van wel. Links gunt mij ook niks, dus laat ze maar de gevangenis ingaan voor drugsgebruik. Lijkt me een prima plan voor dat intolerante tuig.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 19:18 schreef Bluesdude het volgende:
softdrugs willen verbieden omdat je links het niet verbieden niet gunt is wel een erg domme reden..
Nee hoor. Er is geen relatie tussen alcholgebruikers en overlast. Ik zeg trouwens ook nergens dat drugs het probleem is, maar het is enkel de stok om die groep mee te slaan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 19:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Met alcohol ook....
Dan moet je ook alcohol verbieden... maar helpt een verbod wel tegen overlast ?
En is een verbod niet in strijd met de vrijheid van het individu?
Er zijn zat mensen die softdrugs en alcohol gebruiken en niet lastig zijn voor anderen.
Gelukkig maar dat jij het leidende licht der tolerantie bent, anders zou de wereld ho-pe-loos verloren zijn.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 19:23 schreef Fastmatti het volgende:
Lijkt me een prima plan voor dat intolerante tuig.
Maar natuurlijk wel... nooit gehoord van familiedrama's agv alcoholgebruik?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 19:23 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Nee hoor. Er is geen relatie tussen alcholgebruikers en overlast.
De meeste mensen die softdrugs gebruiken zijn normale mensen die prima functioneren.quote:Ik zeg trouwens ook nergens dat drugs het probleem is, maar het is enkel de stok om die groep mee te slaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |