eenschquote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:13 schreef Brighteyes het volgende:
Appelsap, vergat ik nog te zeggen, goed hoor, die 10 kilo!
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:09 schreef Fannetje het volgende:
Dit gaat het deel worden waarin ik me weer ga aansluiten bij deze club
Mijn knopje moet ook nodig weer om... weegschaal gaf vanmorgen 94.8 aan.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:09 schreef Fannetje het volgende:
Dit gaat het deel worden waarin ik me weer ga aansluiten bij deze club
Au!quote:
Ik begrijp en herken het helemaalquote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:21 schreef Levitation het volgende:
Mijn knopje moet ook nodig weer om... weegschaal gaf vanmorgen 94.8 aan.Zit enorm te snoepen en de hele dag te knagen. En ik heb 100.000 (al dan niet goede) excuses om zo door te blijven vreten.
Feit is alleen wel dat de kgs er aan vliegen en ik écht écht écht weer aan de noodrem moet trekken. Belangrijkste probleem: Ik heb geen zin.
![]()
Laatste keer dat ik dat deed, woog ik plotseling 102.7 kg.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:29 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Ik begrijp en herken het helemaal
Ik heb al weken niet meer op de weegschaal gestaan omdat ik gewoon niet durf
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:31 schreef motorbloempje het volgende:
overigens, heb wel een rolmaat, zou die ook wat nauwkeurig zijn (natuurlijk niet zo flexibel)
Succes Fannetje!![]()
ik vond het altijd maar koud op de blote huid... Van die metalen rolmaten.. Plus datquote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:39 schreef motorbloempje het volgende:
voelt vervelend? Dan weet ik niet hoe jij je daarmee opmeet. Heb het in het verleden wel 's gedaan, en totaal geen problemen hoor
gewoon leker even doenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:44 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en ik heb een dillemma.
Ik wil graag even buiten lopen met Sasha, maar nu staat die saus nog te pruttelen en die moet nog zeker 2 uur. Durf ik een blokje om terwijl het vuur, heeeeeeel laag, aan staat of niet...
Mijn verstand zegt van niet, maar mijn gevoel wil echt even naar buiten.1
ik doe het gewoon niet meer, ik hou het wel bij de weegschaal...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:48 schreef motorbloempje het volgende:
hmkay, ieder z'n ding dan maar
doe dan overigens dat soort dingen dan in de slaapkamer/kamer waar je vent niet is, opgelost toch?
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:16 schreef Liejannuh het volgende:
Je moet ook niet te hard trekken met meetlinten Teigan.Gewoon losjes meten.
En speciaal voor Ymme: ik probeer je niet aan te zetten tot kleptomanie, maar die dingen zijn gewoon gratis bij de Ikea.![]()
gewoon prakkenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:46 schreef Brighteyes het volgende:
En weer terug. Huis is niet afgebrand, saus pruttelt nog lekker.
Denk alleen dat ik het gast niet hoog genoeg had. Het pruttelt nu bijna 3 uur en de bovenste tomaten zijn nog in vorm. Wel gebarsten, maar nog steeds onderscheidbaar als tomaat.
Heb de boel nu ietsjes hoger staan.
Jojo, fijn dat het zo lekker gaat thuis.
Enneh... ziet er goed uit hoor, ook al was je zwanger.
gewoon ff doorroeren en prutten erinquote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:46 schreef Brighteyes het volgende:
En weer terug. Huis is niet afgebrand, saus pruttelt nog lekker.
Denk alleen dat ik het gast niet hoog genoeg had. Het pruttelt nu bijna 3 uur en de bovenste tomaten zijn nog in vorm. Wel gebarsten, maar nog steeds onderscheidbaar als tomaat.
Heb de boel nu ietsjes hoger staan.
Jojo, fijn dat het zo lekker gaat thuis.
Enneh... ziet er goed uit hoor, ook al was je zwanger.
Dat zou best kunnen, maar ik ga het eerst aankijken of ik iets af ga vallen als ik dit eetpatroon aanhoud. Zo niet, dan moet ik maar weer iets anders zoeken. In die Baked zit 70% minder vet trouwens hoor.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:57 schreef Brighteyes het volgende:Je moet wel heel veel hardlopen wil je die pepernoten en die chips voor blijven hoor!
minder vet, maar bijna net zoveel calorieën:quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:13 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen, maar ik ga het eerst aankijken of ik iets af ga vallen als ik dit eetpatroon aanhoud. Zo niet, dan moet ik maar weer iets anders zoeken. In die Baked zit 70% minder vet trouwens hoor.![]()
Tsja, ik weet dat het eigenlijk beter is om om de dag hard te gaan lopen. Dan ben ik echter bang dat ik de motivatie ga verliezen en het niet meer vol ga kunnen houden. Als ik klachten krijg ga ik wel rust nemen, ook al is het dan misschien al te laat.
Ter compensatie zit in een zak gewone chips 200 gram en in een zak baked zit maar 150 gram. Dus dat is dan een verschil van 1020 calorieen of 600 calorieen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:36 schreef kwakveense het volgende:
[..]
minder vet, maar bijna net zoveel calorieën:
in gewone chips zitten per 100 gram 510 kcal en 32 gram vet, in baked per 100 gram 9,5 gram vet en 400 ckal
er zitten dus echt bijna evenveel calorieën in!!
dat is nog steeds ongeveer een avondmaaltijd... de 70% minder vet suggereert dat t een low-calorie snack is, en dat is t gewoon niet, jusit bij light producten loont het om etiketten te lezen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:52 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ter compensatie zit in een zak gewone chips 200 gram en in een zak baked zit maar 150 gram. Dus dat is dan een verschil van 1020 calorieen of 600 calorieen.En dan maakt het ineens wel uit.
Het knopje nog steeds niet echt gevonden dus?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:23 schreef Levitation het volgende:
Op een mini-bossche-bol na heb ik me tot nu toe vanmorgen netjes gedragen.
Hoe gaat het eigenlijk met jou? Nog steeds op gewicht?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:29 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Het knopje nog steeds niet echt gevonden dus?
Met het risico enorm betweterig te klinken: waarom zou je in hemelsnaam je chips per zak moeten eten???quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:34 schreef kwakveense het volgende:
[..]
dat is nog steeds ongeveer een avondmaaltijd... de 70% minder vet suggereert dat t een low-calorie snack is, en dat is t gewoon niet, jusit bij light producten loont het om etiketten te lezen.
dan kan kzk nog beter een zak kroepoek (cassave of gewoon) nemen: per zak 330 kcal
quote:
Gaat goed! Werk is druk, maar leuk (heb jij inmiddels een andere baan?), afvallen gaat niet zoals ik zou willen wegens hardnekkige knieblessure, maar het gaat wel langzaam&gestaag omlaagquote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:51 schreef Levitation het volgende:
[..]
Hoe is het ermee? Leuk je hier weer eens te zien.
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:56 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Gaat goed! Werk is druk, maar leuk (heb jij inmiddels een andere baan?), afvallen gaat niet zoals ik zou willen wegens hardnekkige knieblessure, maar het gaat wel langzaam&gestaag omlaag
En België is echt vreselijk voor de lijn
Ja al 1,5 jaar nuquote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:46 schreef Levitation het volgende:
[..]
Hoe gaat het eigenlijk met jou? Nog steeds op gewicht?
Gezien de kredietcrisis en het feit dat ik nu een jaarcontract ipv een vastcontract heb en ik een opleiding volg (2 avonden in de week)... hebben we het even op een laag pitje gezet.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:02 schreef ColdFeet het volgende:
Wat tof dat je wat meer voldoening uit je werk kunt halenZijn jullie nog op huizenjacht?
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:06 schreef Brighteyes het volgende:
Even tussendoor hoor.Niet om het gesprek te onderbreken, maar ik moet het even ergens kwijt.
IK HEB HONGER!!!
Zo... en ik 'moet' van mezelf nog 20 minuten wachten tot de lunch, anders val ik vanmiddag weer om.
We hebben de muren witgeschilderd met een dikke structuurverf. Is al een hele verbetering.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:08 schreef ColdFeet het volgende:
Ga je de muren nog afbikken, Levi?
BE: echt HONGER is a-relaxed... Kun je je eten niet wat meer spreiden over de dag?
Osseworst.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:44 schreef Brighteyes het volgende:
Jup, nu lekker aan de lunch idd CF!
Nog even mijn lijstje voor vandaag trouwens:
T: appel
O: brinta
T: 2 kiwi's
L: 1 mandarijntje, 2 boterhammen met osseworst en klein beetje linera
T: 1 mandarijntje en ??
D: moet ik nog bedenken, maar wel iets gezonds. Normaal is dit onze snelle hap-dag, maar dat wil ik nu niet.
mag ik zo vrij zijn om het recept dat ik gebruik te geven? Ik heb 't gehad van Mr. CF een tijdje geleden, en sindskort is het hier favorietquote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:20 schreef Brighteyes het volgende:
Fijn dat je het stempeltje hebt gekregen Jojo!Sport-ze! Ook al is het rustigaan.
Mss idd wat meer brinta zou nog wel kunnen 's ochtends.
CF, Fajita's is een goed idee!
Behalve dan... dat ik dat met een zakje doe, en dat mag van jou toch niet?
Runderreepjes, ui, paprika en de tortilla's red ik wel, maar dat zakje kruiden... is dat culisnob verantwoord?![]()
En zo niet, hoe doe jij dat dan?
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
mag ik zo vrij zijn om het recept dat ik gebruik te geven? Ik heb 't gehad van Mr. CF een tijdje geleden, en sindskort is het hier favoriet
Kip in reepjes snijden
Gele paprika in repen snijden
Rode paprika in repen snijden
Rode ui in grove stukken snijden
marinade maken van:
wat zonnebloem-olie, limoen of citroensap, chilivlokken/poeder, oregano en wat zwarte peper.
Dit over het nog rauwe groente/kipmengsel gooien en even laten marineren. Vervolgens dit in de grillpan opbakken en serveren met fajita's, ijsbergsla, zure room en eventueel (wat wij altijd doen) wat chilisaus
Ah, kwartje valt. Was in Mexico enorm teleurgesteld in de Fajitas die ik daar kreeg, zat helemaal geen tortilla bij.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:41 schreef ColdFeet het volgende:
MoBlo! Je vergeet de limoenrasp
Mijn mister maakt ze idd zo. Eigenlijk, bedenk ik nu, zou je de olie pas na het marineren moeten toevoegen. Het voegt namelijk niet toe aan de smaak, is enkel om grillen te vergemakkelijken..
BE, in een gloeiend-hete grillpan bakken is het lekkerst (krijg je zo'n lekker grillsmaakje) maar in een hete koekenpan kan ook.
En, je serveert ze in wraps, niet in fajitas. MBFajita betekent gebakken op de hete plaat
Kijk even in het slanktopic: recept voor fudge-cupcakesquote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:49 schreef freecell het volgende:
Hoe heten die dingetjes dan BE?
Ik heb gisteren zelf gevulde speculaas gemaakt, helemaal te geniaal. Gelukkig had ik hulptroepen om het op te helpen eten, maar dan nog gisteren zelf iets te veel gehad
Dat spul is half-warm onweerstaanbaar
Ik heb de laatste tijd steeds zin in bakken, maar het is zo ongezond, dus nu heb ik maar eens opgezoch hoe je zelf vloerbrood maakt zonder bakmachine![]()
Projectje voor morgen
Nooooooooquote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:54 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Kijk even in het slanktopic: recept voor fudge-cupcakes
Oh ja, dat is ook zo funestquote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:55 schreef Brighteyes het volgende:
Ze heten runners freecell.![]()
![]()
En al die bakdingen zijn idd niet goed. Ik ben helemaal weg van de dingen die in het taarten topic in CUL staan, maar ik durf er niet aan te beginnen. Ik zou er zelf veel te veel van eten.![]()
ik had t ten eerste niet over mezelfquote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:48 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Met het risico enorm betweterig te klinken: waarom zou je in hemelsnaam je chips per zak moeten eten???Een portie van 40-50 gram is toch meer dan genoeg voor voor de TV in het weekend? Dan heb je je knabbel-behoefte wel gestild, en heb je 'maar' 200 kcal te pakken. Van een hele zak ga je je toch maar rot en opgeblazen voelen.
Olie is niet ongezond, hun. Enkel calorierijk.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:28 schreef motorbloempje het volgende:
* motorbloempje heeft ze vandaag compleet zonder olie gemaakt, en dat was ook erg lekker![]()
stuk gezonder ook
Zijn net op
twee limoenen uitgeknepen, oregano, chili en zwarte peper en rasp erbij en dit als marinade gebruikt, pan goed verhit enlekkere grilsmaak idd
zo blijf ik ze voortaan maken
"stuk gezonder" surequote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:48 schreef motorbloempje het volgende:
mager dan, jezus, let anders even op elk woord dat ik tikhun
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 10:57 schreef Brighteyes het volgende:
Jaaaaa, de weegschaal was vandaag erg lief!Ein-de-lijk... Maar dat mag ook wel aangezien ik me nu ook echt heel braaf heb gedragen de afgelopen dagen.
Als je zelfs al geen komkommer mag snacken van jezelf, ben je dan niet iets te fanatiek? Ik ben zelf wel een voorstander van het inbouwen van (slanke&gezonde) snacks, ook als je lijnt. Gewoon, om er een 'normaal' eetpatroon van te maken.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:29 schreef ymme het volgende:
Naja dat ene toastje over de hele dag, doet 'm niet.
Maar zou je iets meer willen snacken, dan is inderdaad komkommer een super lekker idee. Maar he, ik ga 's avonds helemaal niet snoepen/snacken en dergelijke
Komkommer met een plakje zalm en wat bieslook is wel een snackquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:02 schreef kwakveense het volgende:
ik vind komkommer geen snack. waarom zo je tussendoor geen rauwe groente eten
haha ik ben kennelijk niet de enige die af en toe even "moet" bakkenquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:17 schreef freecell het volgende:
Mijn bakdrang omgezet in een heerlijk zelfgebakken rogge-vloerbrood
En hij is vullend, dus 2 redelijk dunne plakjes voor de lunch en nu stampvol
Brood vind ik ook leuk om te bakken! Is wat verantwoorder dan cupcakesquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:17 schreef freecell het volgende:
Mijn bakdrang omgezet in een heerlijk zelfgebakken rogge-vloerbrood
En hij is vullend, dus 2 redelijk dunne plakjes voor de lunch en nu stampvol
Noteer er even bij: fudge echt heel fijn hakken, anders zakt het naar de bodemquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:02 schreef kwakveense het volgende:
ah! gevonden en in mn receptenschriftje geschreven!
Was pakjequote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:54 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb nog volkoren roggemeel thuis, dusseh: recept?
Freecell!quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 21:22 schreef freecell het volgende:
[..]
Was pakje
Hoefde alleen nog gist en water bij
* freecell haat pakjes eigenlijk![]()
maar ik had nog nooit brood gebakken, dus eerst even zo een test. Ht volgende brood maak ik echt zelf-zelf
De recepten zijn simpel (ervan uitgaande dat je gist uit een zakje gebruikt): zakje gist met 500 gram tarwebloem of volkorenmeel. Voor roggemeel zou ik er geen eed op durven doen, dat bevat volgens mij minder gluten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:02 schreef freecell het volgende:
Ik heb geen goed 'brood from scratch' recept.
Dus als jij er nog één hebt?
Foto!quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 21:36 schreef teigan het volgende:
Ik ben vanmiddag naar de kapper geweest,en het is kort... Ik moet er heel erg aan wennen... Wie weet scheelt het ook nog wel een ons op de weegschaal morgen...
hihi dankjequote:
Dat scheelt idd al fors in de calorieen. Ik zou het vel wel mee laten roosteren in de oven, maar niet opeten. Dan heb je wel mals kippenvlees, maar niet de volle mep calorieen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:42 schreef motorbloempje het volgende:
gewoon lekker in de oven, 45 minuutjes op 175 graden
Wie slank wil zijn, moet pijn lijdenquote:Op maandag 27 oktober 2008 13:51 schreef motorbloempje het volgende:
maar het vel is altijd het lekkerste, vooral met kruiden erop![]()
![]()
dan eet ik er maar wat minder van, maar dan wel mét vel
hier weinig pijn hoor tot nu toequote:Op maandag 27 oktober 2008 13:53 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wie slank wil zijn, moet pijn lijden
Ik ben niet zo'n vel-addict, dus ik zou het zonder eten. Maar anders is minder eten idd de beste optie.
iddquote:Op maandag 27 oktober 2008 14:05 schreef ColdFeet het volgende:
Pas je op dat je niet te weinig gaat eten? 1000 kcal is niet bepaald veel.
moet er wel bij zeggen dat ik als tussendoortjes nu ook echt niets ongezonds heb gegeten.. dat zal ik op lange termjjn niet vol blijven houden denk ikquote:Op maandag 27 oktober 2008 14:07 schreef littledrummergirl het volgende:
maar ik red het makkelijk zonder honger te hebben.. is het dan nog slecht?
Je lijf aanwennen om het met weinig energie te doen kan ervoor zorgen dat je een soort 'spaarstand' triggert. Als er dan eens meer energie binnenkomt dan die 1000 kcal, denkt je lijf: 'ha! voorraad! opslaan!'quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:07 schreef littledrummergirl het volgende:
maar ik red het makkelijk zonder honger te hebben.. is het dan nog slecht?
oh okquote:Op maandag 27 oktober 2008 14:12 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Je lijf aanwennen om het met weinig energie te doen kan ervoor zorgen dat je een soort 'spaarstand' triggert. Als er dan eens meer energie binnenkomt dan die 1000 kcal, denkt je lijf: 'ha! voorraad! opslaan!'
Bij veel mensen werkt zo'n laag-calorisch dieet jojo'en in de hand.
wat wij ( vriend wil niet voor zichzelf koken dus eet meestal met mij meequote:Op maandag 27 oktober 2008 14:16 schreef ColdFeet het volgende:
Iets minder dan 'normaal' eten (waarmee ik onderhoudsniveau bedoel) en flink bewegen is meestal een gezondere oplossing om af te vallen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 2 stuks Bruine BH 76 152 24 g Kipfilet 102 24 100 ml Onbijtdrink 52 52 350 g Aardappelen 75 263 200 g Komkommer 8 16 195 g Kipfilet 110 215 14 ml Olijfolie 800 112 210 g Vla 110 231 250 ml Fruitdrank 18 45 1.109 |
Bedankt voor de tip van de site.quote:Op maandag 27 oktober 2008 22:53 schreef littledrummergirl het volgende:
welkom dyna
ik zit hier om precies dezelfde reden als jijik ging vorige week ook shoppen en ineens kon ik mijn oude maat niet meer aan... en een maat groter werd ook al krap. Ik was het gewoon helemaal zat allemaal, dus vandaar
![]()
succes
ow hahaquote:Op maandag 27 oktober 2008 22:56 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip van de site.
Trouwens heel herkenbaar dat verhaal.... Alleen was er niet eens een maatje groter in de winkel voor mij
Edit: wel een beetje een ongelofelijke meiden site
als je naar valtaf.ad.nl gaat dan heb je een mannelijkere lay outquote:Op maandag 27 oktober 2008 23:26 schreef dyna18 het volgende:
Op zich werkt die site makkelijker dan zelf met spreadsheetjes bijhouden. Denk dat ik hem (ondanks het roze) ga gebruiken.
Ha ha prima....quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 16:46 schreef kwakveense het volgende:
[..]
als je naar valtaf.ad.nl gaat dan heb je een mannelijkere lay out
Ow Italië... leuk zeg.... vooral genieten (van al mooie gebouwen en landschappen dan hequote:Op dinsdag 28 oktober 2008 17:58 schreef Brighteyes het volgende:
Ik gebruik hem niet dagelijks, denk er niet altijd aan.
Wat mij al een berg helpt is hier 's ochtends posten wat ik van plan ben te gaan eten die dag. Dat werkt voor mij beter dan achteraf noteren.
Zit nu in Italie en heb tot nu toe vandaag niet veel gegeten, maar heb wel, ik kon het echt niet laten, een chocolademuffin gegeten op schiphol. Die zijn zo lekker.Althans... normaal, ik vond hem nu niet eens zo heel lekker.
Maar ja, toch opeten he!
![]()
Straks maar een beetje een mager avondgerecht uitzoeken.
Morgen nog hier en dan vanaf donderdag gewoon weer lekker terug die knop kom.
daarom ging ik naar de kapper toe afgelopen week...quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 19:21 schreef Levitation het volgende:
Ik ben zeker 1 gram afgevallener was alleen een schaaf voor nodig.
staat online...quote:
de kip weet ik niet, zeker niet omdat je niet weet waar de saus van gemaakt is... eetlepel saus is doorgaans 15 gram, eetlepel kip gok ik zo'n 30 gram (een hele kipfilet is meestal ongeveer 200 (geen dubbele kipfilet dan he) daar kun je t aan relateren)quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:53 schreef dyna18 het volgende:
Nog een vraagje over voeding en hoeveelheden.
Ik heb wat moeite om te bepalen hoeveel ik nou gegeten heb (in de kantine).
Weet iemand hoeveel gram het volgende ongeveer is?
- 2 eetlepels gekookte witte rijst
- 2 eetlepels kip madras in saus
- 4 a 5 eetlepels gekookte peultjes en gekookte worteltjes
Ik kan moeilijk met een weegschaal door de bedrijfskantine lopen
Heb gedeld, (stoer ben ikquote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:57 schreef teigan het volgende:
Autjsch freecell, data klinkt niet echt goed.... Ik zou toch even bellen voor de zekerheid hoor, Leander heeft ook niet veel aan jou als je met pijn rond blijft lopen zou ik zeggen...
Soms is het even zoeken naar een leuke sportschool/trainerquote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:38 schreef dyna18 het volgende:
Gister bij de fitness was trouwens een grote sof.
De bedoeling was om samen met een trainer een sportprogramma op te zetten voor het afvallen. keywoord samen! Dat liep dus anders.
De aanwezige trainer bleek helaas zo'n typisch sportschool mannetje dat teveel in de gewichten gehangen heeft en van overleggen over waar ik aan wil trainen was ook al geen sprake. Als een echte legerofficier ging hij te werk "En nu ga jij 90 keer deze oefening doen". Wijzend naar een of ander moeilijk uitziend martelapparaat. "Recht met die rug" zegt hij ook nog, terwijl hij subtiel zijn knie in mijn rug parkeert om mij toch vooral te dwingen zijn gevraagde houding aan te nemen. En zo ging het van het ene naar het andere martelwerktuig.
Nou weet ik ook wel dat beginnen met sporten soms afzien is, maar ik heb eerder gefitnesst en niet elk apparaat bevalt iedereen even goed. Van enige afstemming wat goed bij mij past is dan toch het minste wat ik kan vragen van een persoonlijk sportprogramma? Want een programma waar je tegenop ziet ga je natuurlijk nooit volhouden.
Zucht.... vrijdag opnieuw heen om een programma op te zetten, gelukkig met trainer Nathan (met krulletjes) die wel luisterd naar wat ik zoek.
0-5km downloads:quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:27 schreef Take_A_Picture het volgende:
Wat is dat Evy precies? Kun je dat downloaden en op de iPod zetten? Ik wil dat ook weleens proberen...
Ik ga zo heen. Ik kan namelijk alleen 's avonds sporten na mijn werk. Ik heb er wel goed vertrouwen in dat het vandaag goed komt. Het lag naar mijn mening puur aan de persoon die de begeleiding gaf.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:25 schreef appelsap het volgende:
Motorbloempje, knap zeg! En je ziet er ook super uit. (Ik zie in het slanktopic wel eens foto's voorbijkomen.)
Dyna, vervelend dat het is tegengevallen.
Ben je vandaag al geweest en is het deze keer beter gegaan/gelukt?
Helaas, daar krijg ik hetzelfde. Weet iemand misschien een mailadres voor die site dat ik ze kan mailen? Bij voorbaat dank voor het melden.quote:Op zondag 2 november 2008 00:37 schreef dyna18 het volgende:
Bij mij doet hij het ook zonder problemen.
Probeer anders eens http://valtaf.ad.nl ?
Hmm... het is alleen die site.. mij lijkt het dan juist waarschijnlijk dat de oorzaak bij die site ligt. Geen firewall of ad-blocker hier. En alle andere sites werken gewoon..quote:Op zondag 2 november 2008 12:02 schreef dyna18 het volgende:
Heb je een firewall, of advertentie blokker aan staan?
Als alleen deze site het bij jou niet doet, dan lijkt het mij waarschijnlijk dat de oorzaak in jouw pc ligt.
Dus ik denk: ik meld me aan op die site!quote:Op zondag 2 november 2008 00:37 schreef dyna18 het volgende:
Bij mij doet hij het ook zonder problemen.
Probeer anders eens http://valtaf.ad.nl ?
@appelsap ja.. die sausjes zijn altijd zo verradelijk en wordt bijna overal op gedaan als je buiten de deur eet.
quote:Aangemeld: dinsdag 14 maart 2006
Laatst ingelogd: dinsdag 14 maart 2006 om 10:26
Zeer vreemd inderdaad.quote:Op zondag 2 november 2008 12:27 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Hmm... het is alleen die site.. mij lijkt het dan juist waarschijnlijk dat de oorzaak bij die site ligt. Geen firewall of ad-blocker hier. En alle andere sites werken gewoon..
Afvallen gaat nog steeds wel goeden dat wilde ik graag weer even invoeren daar
![]()
Alvast bedankt voor de hulp
Ik weet niet precies hoe het zit, maar valtaf.nl valtaf.ad.nl en valtaf.be zijn precies dezelfde sites. Je account werkt ook bij alle 3quote:Op zondag 2 november 2008 15:06 schreef Levitation het volgende:
Ik vermoed dat dit oorspronkelijk valtaf.nl ofzo was en door het AD is overgenomen. Wazig iig.
altijd gezelligquote:Op zondag 2 november 2008 17:24 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Zeer vreemd inderdaad.
Het lijkt trouwens wel of iedereen die hier post een account daar bijhoudt?
Misschien leuk om elkaar als buddie toe te voegen?
Ik heb je toegevoegd.quote:Op zondag 2 november 2008 19:45 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
altijd gezelligkunnen we elkaar leuk volgen
de mijne is sillie007
nou dat wandelen voer ik vooral in zodat er wat staatquote:Op zondag 2 november 2008 22:53 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ik heb je toegevoegd.
Ik zie dat je vooral veel wandeld. Helpt dat goed voor het afvallen?
Ah.... daar is maar 1 remedie tegen... gewoon knoop doorhakken en gaan.quote:Op maandag 3 november 2008 19:08 schreef littledrummergirl het volgende:
En of het werkt, tja het is beter dan niks doen, maar minder goed dan intensief sporten natuurlijk( ja ik geef toe, ik ben aartslui
)
That's the spirit.quote:Op maandag 3 november 2008 21:29 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb gewoon zomaar een uurtje gezwommen vandaag, onverwacht!
Was het niet van plan, mijn vriendinnetje smste of ik kwam zwemmen. En na wat getwijfel over smoesjes ben ik gewoon wel gegaan.
Lastig inderdaad om een goede sport te vinden om genoeg beweging te krijgen en daar ook mee door te gaan. Vooral ook omdat je in je hoofd fitness en zwemmen al hebt doorgekruisd. Dat zijn namelijk wel sporten die juist de meeste mensen doen om af te vallen.quote:Op maandag 3 november 2008 21:36 schreef littledrummergirl het volgende:
tuurlijk is dat zoje hebt ook helemaal gelijk, maar ik heb nog geen idee wat ik zou willen...
zwemmen vind ( of vond in ieder geval) ik heerlijk, maar ik vind mezelf echt geen gezicht in zwemkleding, dus die valt al af ( en ja, ik weet het, schijt hebben aan alles, maar dat ik me daar nu al niet prettig bij voel is wel een reden om et niet te doen)
fitness heb ik een gegronde hekel aanheb het een tijdje gedaan, maar een beetje in het niks lopen en fietsen doet me echt helemaal niks, het voelt zo zinloos ( en wederom dat is niet zo, maar ik vind er geen drol aan
)
hardlopen lijkt me geen plan omdat ik nogal zeikerige knieën heb, als ik veel loop gaan die al pijn doen, dus lopen is ook niet echt mijn ding denk ik.
en verder heb ik er nog niet echt over gedachtmaar ik ben het helemaal met je eens dat ik iets zou moeten doen. ik ga eens even surfen of er iets hips voor me is
![]()
edit: roeien had ik al bedacht trouwenseens kijken of er zoiets is wat niet studentikoos is
Slechts een kort afstandje, namelijk 4km.quote:Op maandag 3 november 2008 23:33 schreef appelsap het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat het fijn is dat je het bij kan houden.
Ik hoop wel voor je dat je morgen geen spierpijn hebt!
Hoelang is het fietsen naar je werk?
http://forums.marokko.nl/archive/index.php/t-912799.htmlquote:Dit eet je vooral wel:
Gewone porties vlees, kip, kalkoen, vis en schaaldieren.
Genoeg groenten.
Eieren, kaas en noten.
Salades met echte olijfolie.
Gezonde tussendoortjes.
Dit eet je vooral niet:
Pasta en rijst
Stokbrood
Frietjes
Aardappelpuree
Brood en granen zoals muesli
Ik mis bij "wel" volkorenbrood, volkorenpasta en zilvervliesrijst.quote:Op maandag 3 november 2008 23:53 schreef dyna18 het volgende:
Bij het zoeken naar wat nou wel en niet goed is om te eten, kwam ik het volgende tegen:
[..]
http://forums.marokko.nl/archive/index.php/t-912799.html
Komt helaas van een forum, dus niet echt betrouwbaar.
Weet iemand een goede lijst met zaken die je het beste kan eten in een dieet, en welke juist niet?
quote:Op woensdag 5 november 2008 09:17 schreef motorbloempje het volgende:
en nog gefeliciteerd appelsjap![]()
voor Levi en d'r knopje (wat klinkt dát raar
)
en als SQ hier nog 's leest: ik heb vaneen boek over poep-spreekwoorden en gezegdes gehad
![]()
Ik zou ze meteen van spieken verdenkenquote:Op woensdag 5 november 2008 11:01 schreef teigan het volgende:
Mijn werk blijft nog wel even stressvol, gisteren een flinke aanvaring met een leerling, ik had mijn dag niet, en hij ook niet, en dan kan dat flink botsen.
Ik heb nu gelukkig wel mijn andere freelance werk af, dus ik ben nu bezig met het inlopen van achterstanden qua nakijkwerk. Maarja, van het havo 4 proefwerk wat er ligt word ik niet echt blij, al zijn er mensen bij die ineens na een paar dikke onvoldoendes een 7 scoren, en dat is wel weer heel tof!
ik drink als ik op school kom een mok thee, in de ochtendpauze weer. In de lunchpauze twee bekertjes melk, en soms nog een mok thee. Als ik een tussenuur heb, probeer ik ook nog een of twee mokken thee te drinken.
Gisteren zat ik toen ik thuiskwam op 3 mokken twee en 2 bekertjes melk, wat dus echt te weinig wasa.
Spieken was bij mij ook wel een gedachte die door het hoofd schoot, maar ik had twee verschillende versies, dus dat zou opvallen. Bij een iemand dacht ik het echt eventjes, totdat ik zag dat het niet Jantje Jansen was, maar Jantje Gerritsen, die altijd wel goed scoort..quote:Op woensdag 5 november 2008 12:08 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik zou ze meteen van spieken verdenkenZegt iets over mij zeker?
En mokken twee?![]()
Wel lastig dat je niet zomaar aldoor kan drinken op jouw werk inderdaad, want een flesje water is niet echt een optie hč? Je zou maar uit het verkeerde flesje gaan drinkenE daarbij als voorbeeld niet te doen, lastig!
Hier vanmorgen 71,2
Aan de noodrem dus!
Poepquote:Op woensdag 5 november 2008 09:17 schreef motorbloempje het volgende:
en nog gefeliciteerd appelsjap![]()
voor Levi en d'r knopje (wat klinkt dát raar
)
en als SQ hier nog 's leest: ik heb vaneen boek over poep-spreekwoorden en gezegdes gehad
![]()
Ik heb nog 2 hele oude bekers van Disneyquote:Op woensdag 5 november 2008 11:01 schreef teigan het volgende:
Mijn werk blijft nog wel even stressvol, gisteren een flinke aanvaring met een leerling, ik had mijn dag niet, en hij ook niet, en dan kan dat flink botsen.
Ik heb nu gelukkig wel mijn andere freelance werk af, dus ik ben nu bezig met het inlopen van achterstanden qua nakijkwerk. Maarja, van het havo 4 proefwerk wat er ligt word ik niet echt blij, al zijn er mensen bij die ineens na een paar dikke onvoldoendes een 7 scoren, en dat is wel weer heel tof!
ik drink als ik op school kom een mok thee, in de ochtendpauze weer. In de lunchpauze twee bekertjes melk, en soms nog een mok thee. Als ik een tussenuur heb, probeer ik ook nog een of twee mokken thee te drinken.
Gisteren zat ik toen ik thuiskwam op 3 mokken twee en 2 bekertjes melk, wat dus echt te weinig wasa.
jammergenoeg sta ik voor dde klas, en 95% van de tijd in een practicumlokaal, waar je niet mag eten en drinken...quote:Op woensdag 5 november 2008 14:29 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ik heb nog 2 hele oude bekers van Disney. Daar zat ooit eens ijsschaafsel in bij Disney on Ice waar ik als kind naartoe was. Beide bekers zijn echter een halve liter.
Die heb ik thuis altijd bij mij in de buurt staat gevuld met water, vooral als ik achter de PC of voor de TV zit.
Zo drink ik makkelijk 1,5 liter water per dag, soms wel meer dan 2 liter.
Dus de tip is: zorg dat je altijd een beker met water in de buurt hebt staan.
Het zou wel kunnen, maar leerlingen springen er gelijk boven op als je als docent inconsequent bent..quote:Op woensdag 5 november 2008 17:08 schreef kwakveense het volgende:
mag je geen afgesloten flesje water in je bureau bewaren en als de ll een opdracht doen even een slokje nemen? :S
quote:Op woensdag 5 november 2008 18:05 schreef freecell het volgende:
Maar drinken is zo lékker CF
Mag het trouwens ook uit alcohol?
Ik loop stage op het moment, dus zoetstof gaat em niet worden... ben al poosje bezig... x aantal maanden ben ik het aan het proberen.. maar laatste 2 weken wat extremer... probeer er echt iets af te krijgen... laatste periode is ook niet zo leuk geweest voor me, dus ik probeer nu positiever in het leven te staan, en ik moet zeggen dat lukt aardig! heb dingen achter me gelaten en ik ben nu al sterker geworden(alhoewel ik heus wel af en toe terugval..)quote:Op woensdag 5 november 2008 17:06 schreef appelsap het volgende:
Teigan dat klinkt inderdaad wat lastig met drinken!
Anders in de avond gewoon inhalen? Want dat klinkt wel alsof je in ieder geval een liter gedronken hebt. Uit je voeding haal je natuurlijk ook wel vocht.
En succes met het werk. Trek je het nog wel?
Phoenix welkom en succes!
Ik heb zelf een pot zoetstof en ik vind het vrijwel hetzelfde smaken als met suiker.
Ben je al lang bezig en is er al wat af?
Sport je ernaast ook?
Laatst had ik trappistenbockquote:Op woensdag 5 november 2008 18:09 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Alcohol FTWmijn nieuwste hobby: trappistenbier! Terwijl ik verder absoluut geen bierdrinker ben.
Je weet wel dat dat plassen er is om je lichaam te reiningen van afvalstoffen?quote:Op woensdag 5 november 2008 17:56 schreef ColdFeet het volgende:
Dat hele drinkverhaal is echt een beetje over-hyped. Gewoon, 's morgens wat drinken, in koffiepauzes drinken, bij de lunch wat en 's avonds nog wat is echt wel genoeg. Dat geslobber met flesjes wate zorgt alleen maar dat je om de haverklap moet plassen.
Je hebt in totaal 2 liter water nodig per dag. Maar dat mag ook uit groente zijn. Of uit je appeltje. Of uit koffie.
Bij 3 liter water, meerdere koppen koffie en sap bij het ontbijt (in totaal een liter of 4 dus), daarnaast veel fruit en groenten waar ook vocht in zit en had ik nog steeds geen kleurloos plasje.quote:Op donderdag 6 november 2008 10:27 schreef Imanok het volgende:
[..]
Tip: Als je plas kleurloos word dan weet je dat je het goed doet met benodigde water. Ook niet teveel water drinken want dan gaat er dingentjes kwijt die niet kwijt moet.
Heb ik ook, na 2 kopjes thee heb ik dan ook altijd weer meer dan genoeg thee voor een dag.quote:Op woensdag 5 november 2008 18:37 schreef freecell het volgende:
[..]
Laatst had ik trappistenbock
En thee krijg ik ook altijd dorst vanook van looizuurvrije thee en kruidenthee enzo...
quote:Op donderdag 6 november 2008 10:32 schreef Levitation het volgende:
[..]
Bij 3 liter water, meerdere koppen koffie en sap bij het ontbijt (in totaal een liter of 4 dus), daarnaast veel fruit en groenten waar ook vocht in zit en had ik nog steeds geen kleurloos plasje.![]()
Ik ben een maand of 3 geleden maar gestopt met zo achterlijk veel drinken... omdat het gewoon niet goed voor je is. Zit nu op 1,5 - 2 liter drinken per dag. Nog veel, maar bij minder voel ik me niet prettig.
quote:Op donderdag 6 november 2008 11:21 schreef Imanok het volgende:
[..]
![]()
Daarom is puur water ook better voor je. Koffie, frisdranken en sappen brengen afvalstoffen met zich mee. Je lichaam heeft niet alles nodig wat in ze zitten.
Niet zo focussen op dat drinken. Drink genoeg om je goed bij te voelen, ga niet overmatig drinken.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:32 schreef PhoenixNLx het volgende:
heb nu vanmorgen 3 glazen thee op en 1 glas water... vanmiddag nog keer hetzelfde zo ongeveer denk ik,dat is 8 glazen en dan vanavond nog 2 ofzo....
10x 0,2 is: 2 liter en dan misschien iets ruimer nemen.. kom wel aan de 3 liter per dag? is dat ok? of teveel?
Probeer er achter te komen wat je lichaam nodig heeft. Teveel drinken is slecht, maar te weinig drinken ook.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:47 schreef PhoenixNLx het volgende:
ik drink niet meer dan anders ik drink alleen water ipv cola en dergelijke... ik dronk altijd al zoveel... maar als je nu zegt dat dit teveel is dan kan ik uiteraard gaan minderen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |