abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62607055
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:29 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Het knopje nog steeds niet echt gevonden dus?
Hoe gaat het eigenlijk met jou? Nog steeds op gewicht?
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_62607119
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 10:34 schreef kwakveense het volgende:

[..]

dat is nog steeds ongeveer een avondmaaltijd... de 70% minder vet suggereert dat t een low-calorie snack is, en dat is t gewoon niet, jusit bij light producten loont het om etiketten te lezen.

dan kan kzk nog beter een zak kroepoek (cassave of gewoon) nemen: per zak 330 kcal
Met het risico enorm betweterig te klinken: waarom zou je in hemelsnaam je chips per zak moeten eten??? Een portie van 40-50 gram is toch meer dan genoeg voor voor de TV in het weekend? Dan heb je je knabbel-behoefte wel gestild, en heb je 'maar' 200 kcal te pakken. Van een hele zak ga je je toch maar rot en opgeblazen voelen.

Levi en de rest
pi_62607215
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:48 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Levi en de rest
Hoe is het ermee? Leuk je hier weer eens te zien.
***Levi was here***
pi_62607334
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:51 schreef Levitation het volgende:

[..]

Hoe is het ermee? Leuk je hier weer eens te zien.
Gaat goed! Werk is druk, maar leuk (heb jij inmiddels een andere baan?), afvallen gaat niet zoals ik zou willen wegens hardnekkige knieblessure, maar het gaat wel langzaam&gestaag omlaag

En België is echt vreselijk voor de lijn
pi_62607415
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:56 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Gaat goed! Werk is druk, maar leuk (heb jij inmiddels een andere baan?), afvallen gaat niet zoals ik zou willen wegens hardnekkige knieblessure, maar het gaat wel langzaam&gestaag omlaag

En België is echt vreselijk voor de lijn
België is inderdaad een land voor de smulpaap, niet voor de lijner.
Ik heb inderdaad een andere baan en ik ben er echt heel happy mee. Leuk werk, leuke mensen, goede sfeer en veel nieuwe dingen. Inspannend, maar echt zo ontzettend veel beter dan mijn vorige werk.
***Levi was here***
pi_62607502
Wat tof dat je wat meer voldoening uit je werk kunt halen Zijn jullie nog op huizenjacht?
pi_62607600
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:46 schreef Levitation het volgende:

[..]

Hoe gaat het eigenlijk met jou? Nog steeds op gewicht?
Ja al 1,5 jaar nu
Ookal op gewicht....ik zou graag nog 10 kilo afwillen vallen, maar ik denk dat ik neit teveel moet verwachten
Ben 30 kilo afgevallen en nu alweer 1,5 jaar stabiel, dus mag niet zeuren
pi_62607620
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 12:02 schreef ColdFeet het volgende:
Wat tof dat je wat meer voldoening uit je werk kunt halen Zijn jullie nog op huizenjacht?
Gezien de kredietcrisis en het feit dat ik nu een jaarcontract ipv een vastcontract heb en ik een opleiding volg (2 avonden in de week)... hebben we het even op een laag pitje gezet. Op zich wonen we goed, 't is alleen wat klein met al die rotzooi van V..
***Levi was here***
  donderdag 23 oktober 2008 @ 12:06:49 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62607623
Even tussendoor hoor. Niet om het gesprek te onderbreken, maar ik moet het even ergens kwijt.

IK HEB HONGER!!!

Zo... en ik 'moet' van mezelf nog 20 minuten wachten tot de lunch, anders val ik vanmiddag weer om.
pi_62607673
Ga je de muren nog afbikken, Levi?

BE: echt HONGER is a-relaxed... Kun je je eten niet wat meer spreiden over de dag?
pi_62607678
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 12:06 schreef Brighteyes het volgende:
Even tussendoor hoor. Niet om het gesprek te onderbreken, maar ik moet het even ergens kwijt.

IK HEB HONGER!!!

Zo... en ik 'moet' van mezelf nog 20 minuten wachten tot de lunch, anders val ik vanmiddag weer om.
Mag wel hoor.

Ik ken dat, het "moeten" wachten met eten tot je vind dat het lunchtijd is. Kun je niet een mandarijntje ofzo nemen? Ben je weer ff zoet.
***Levi was here***
pi_62607705
BE, een extra tussendoortje nemen, stukje fruit of een beetje yoghurt/kwark?
pi_62607725
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 12:08 schreef ColdFeet het volgende:
Ga je de muren nog afbikken, Levi?

BE: echt HONGER is a-relaxed... Kun je je eten niet wat meer spreiden over de dag?
We hebben de muren witgeschilderd met een dikke structuurverf. Is al een hele verbetering.

[/K&W]
***Levi was here***
  donderdag 23 oktober 2008 @ 12:10:35 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62607727
Volgens mij zit het met de spreiding wel aardig goed CF, om half 9 een bak brinta en om 11 uur 2 kiwi's. Dus nu honger is eigenlijk ook niet echt nodig.

Mandarijntje is wel een idee Levi, ga ik doen. Ik heb er nog 2, voor vanmiddag, maar dat zie ik dan vanmiddag wel weer.
pi_62607755
Kiwi's vullen bij mij echt niet hoor.
Ik eet mijn fruit meestal met magere kwark of yoghurt. Dat vult net wat beter!
pi_62608287
Ik zit mijn lunch ook uit te stellen, moet vanavond tot 7 uur college geven en vorige week rammelde ik toen echt! Om twee uur pas lunchen, dus.

Maar allez BE, je mag nu gaan lunchen, toch?
pi_62608602
Bijna een kilo lichter als gisteren

Naja, is algemeen bekend, eerste kilo's gaan snel bij mij
En gewoon normaal en netjes gegeten hoor. Niet extreem weinig of extreem veel.

Goed voor je motivatie dit...
  donderdag 23 oktober 2008 @ 12:44:28 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62608643
Jup, nu lekker aan de lunch idd CF!

Nog even mijn lijstje voor vandaag trouwens:

T: appel
O: brinta
T: 2 kiwi's
L: 1 mandarijntje, 2 boterhammen met osseworst en klein beetje linera
T: 1 mandarijntje en ??
D: moet ik nog bedenken, maar wel iets gezonds. Normaal is dit onze snelle hap-dag, maar dat wil ik nu niet.
pi_62608690
ja fijn, nu wil ik ook mandarijntjes
Ja doei.
pi_62608714
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 12:44 schreef Brighteyes het volgende:
Jup, nu lekker aan de lunch idd CF!

Nog even mijn lijstje voor vandaag trouwens:

T: appel
O: brinta
T: 2 kiwi's
L: 1 mandarijntje, 2 boterhammen met osseworst en klein beetje linera
T: 1 mandarijntje en ??
D: moet ik nog bedenken, maar wel iets gezonds. Normaal is dit onze snelle hap-dag, maar dat wil ik nu niet.
Osseworst. Dinsdag nog gehad.
***Levi was here***
  donderdag 23 oktober 2008 @ 12:50:13 #71
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_62608798
Even een tipje van een lurker: ik heb ook altijd vroeg trek BE, maar geleerd er wel aan toe te geven. Ik eet 's morgens in verhouding best veel (ontbijt, 2 tussendoortjes en een warme lunch om half 12). Daarentegen eet ik 's middags minder en heb ik 's avonds na het avondeten (brood, soep of salade) ook geen trek meer.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 12:52:33 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62608867
Thanks Tinkepink, ga ik onthouden. Het gebeurt me trouwens ook niet elke dag hoor, mss nu door mijn gehyper van vanmorgen.
Ik zit hier op mijn werk al weken echt letterlijk mijn dag te vullen met het beantwoorden van 5 mailtjes. Daar verlies je niet heel veel energie mee.
pi_62608937
Vanavond fajitas, BE?
pi_62608993
BE, Ik weet niet precies hoeveel er in brinta zit, maar zo te zien kan je er best anders nog een boterham bij hebben of een handje noten?

Ik ga zo lekker shoppen! Ik heb toetsweek maar mijn schoolexamens zijn al voorbij. Damian is op het kinderdagverblijf dus ik heb gewoon eens tijd voor mezelf.
En ik heb een nieuw rooster, wat me een stuk beter uitkomt dus misschien dat ik binnenkort ook weer ga beginnen met sporten.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 13:00:01 #75
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_62609094
Even ter vergelijking, dit heb ik vanmorgen gegeten:
O: 2 eieren
T: yoghurt
T: frambozen
L: kip in tomatensaus met twee kleine aardappels en sperciebonen, halve komkommer, beetje zalm, augurkjes

Bij elkaar ongeveer 700 kcal. De overige 700 kcal eet ik dan vanaf 2 uur (tussendoortje en diner van ongeveer 300 kcal). Ik heb werkelijk geen honger.

Maar nu ga ik weer terug naar het slanktopic, want mensen die het allemaal zo goed (denke te) weten zijn irritant
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 13:02:21 #76
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_62609150
K, goedgekeurd door de gyn, dus ik mag weer Ze raadde me wel aan om rustig aan te beginnen

En ik was vanochtend helemaal vergeten te ontbijten. Moest om half elf bij de gyn zijn en toen ik m'n schoenen al aan had dacht ik er pas aan dat ik nog niks gegeten had. Dus toen maar snel nog even een boterham met pindakaas meegenomen voor onderweg

BE, wat naar dat het zo rustig is op je werk. En misschien dat wat meer Brinta 's ochtends helpt tegen de snacktrek later op de dag?
pi_62610635
Vandaag gaat eindelijk weer lekker, geen onwijze zoetbehoefte en geen razende honger direct na de lunch (die heb ik trouwens nog nooit begrepen, maar heb ik wel heel vaak)
Ook wel logisch, want ik heb vannacht best goed geslapen. Eén voeding halverwege de nacht en toen sliepen we vrij snel weer

Evy is bij één keer gebleven tot nu toe Nuja, ik loop meer dan de helft van de dag rondjes door het huis met een draagdoek om terwijl ik het huishouden doe, das ook sport

We zijn hier trouwens aan het opruimen (nu ff pauze allebei) en ik kan mijn bureau weer zien
pi_62610817
Hier gaat het vandaag ook super. Zoals al eerder gepost, al bijna een kilo kwijt.

O: 1 bruine boterham met achterham + 1 appel
T: sinasappel
L: 2 crackers met slankie kaas + zelfgemaakte shake (yogurht, beetje appel, beetje banaan).
T: rijstenwafel
D: zelfgemaakte erwtensoep made by mom.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 14:20:30 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62611240
Fijn dat je het stempeltje hebt gekregen Jojo! Sport-ze! Ook al is het rustigaan.

Mss idd wat meer brinta zou nog wel kunnen 's ochtends.

CF, Fajita's is een goed idee!
Behalve dan... dat ik dat met een zakje doe, en dat mag van jou toch niet?
Runderreepjes, ui, paprika en de tortilla's red ik wel, maar dat zakje kruiden... is dat culisnob verantwoord? En zo niet, hoe doe jij dat dan?
pi_62611459
Woei. Ik heb de 2de ronde gebak van vandaag afgeslagen.
En de snoeppot en de gevulde speculaas van mijn collega.
* Levitation pakt weer een mandarijntje.
***Levi was here***
pi_62611602
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 14:20 schreef Brighteyes het volgende:
Fijn dat je het stempeltje hebt gekregen Jojo! Sport-ze! Ook al is het rustigaan.

Mss idd wat meer brinta zou nog wel kunnen 's ochtends.

CF, Fajita's is een goed idee!
Behalve dan... dat ik dat met een zakje doe, en dat mag van jou toch niet?
Runderreepjes, ui, paprika en de tortilla's red ik wel, maar dat zakje kruiden... is dat culisnob verantwoord? En zo niet, hoe doe jij dat dan?
mag ik zo vrij zijn om het recept dat ik gebruik te geven? Ik heb 't gehad van Mr. CF een tijdje geleden, en sindskort is het hier favoriet

Kip in reepjes snijden
Gele paprika in repen snijden
Rode paprika in repen snijden
Rode ui in grove stukken snijden

marinade maken van:

wat zonnebloem-olie, limoen of citroensap, chilivlokken/poeder, oregano en wat zwarte peper.

Dit over het nog rauwe groente/kipmengsel gooien en even laten marineren. Vervolgens dit in de grillpan opbakken en serveren met fajita's, ijsbergsla, zure room en eventueel (wat wij altijd doen) wat chilisaus

Ja doei.
pi_62611829
MoBlo! Je vergeet de limoenrasp
Mijn mister maakt ze idd zo. Eigenlijk, bedenk ik nu, zou je de olie pas na het marineren moeten toevoegen. Het voegt namelijk niet toe aan de smaak, is enkel om grillen te vergemakkelijken..

BE, in een gloeiend-hete grillpan bakken is het lekkerst (krijg je zo'n lekker grillsmaakje ) maar in een hete koekenpan kan ook.

En, je serveert ze in wraps, niet in fajitas. MB Fajita betekent gebakken op de hete plaat
  donderdag 23 oktober 2008 @ 14:43:47 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62611894
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 14:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

mag ik zo vrij zijn om het recept dat ik gebruik te geven? Ik heb 't gehad van Mr. CF een tijdje geleden, en sindskort is het hier favoriet

Kip in reepjes snijden
Gele paprika in repen snijden
Rode paprika in repen snijden
Rode ui in grove stukken snijden

marinade maken van:

wat zonnebloem-olie, limoen of citroensap, chilivlokken/poeder, oregano en wat zwarte peper.

Dit over het nog rauwe groente/kipmengsel gooien en even laten marineren. Vervolgens dit in de grillpan opbakken en serveren met fajita's, ijsbergsla, zure room en eventueel (wat wij altijd doen) wat chilisaus

Natuurlijk kip! Ik maak ze altijd met kip. Hoe kom ik nou bij rund ineens?

*opschrijft voor boodschappenlijstje.

Hierom hou ik nou van FOK! Vanmorgen in no time een antwoord op een prangende vraag (hoe heten die dingetjs waar je gordijnhaakjes in hangt. ), hulp van Tinkepink bij mijn sollibrief, nu weer lekkere recepten.
En dan heb ik het nog niet eens over die leuke vent en dat superleuke kind dat ik eraan overgehouden heb.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 14:44:55 #84
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62611922
Tuurlijk in tortilla's. Ik ben een beetje de weg kwijt geloof ik.

Grillpan is aanwezig, dus dat gaat lukken, olie later toevoegen ook.
pi_62611983
Nou BE, wij eten hetzelfde dan, vanavond Ik moet tot laat college geven, dus mijn mister kookt

En het kan trouwens ook best met rund. Moet je wel iets biefstuk-achtigs gebruiken. En ik zou dan een andere marinade nemen. Maar slank is het wel
pi_62612047
Hoe heten die dingetjes dan BE?

Ik heb gisteren zelf gevulde speculaas gemaakt, helemaal te geniaal. Gelukkig had ik hulptroepen om het op te helpen eten, maar dan nog gisteren zelf iets te veel gehad
Dat spul is half-warm onweerstaanbaar

Ik heb de laatste tijd steeds zin in bakken, maar het is zo ongezond, dus nu heb ik maar eens opgezoch hoe je zelf vloerbrood maakt zonder bakmachine
Projectje voor morgen
pi_62612161
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 14:41 schreef ColdFeet het volgende:
MoBlo! Je vergeet de limoenrasp
Mijn mister maakt ze idd zo. Eigenlijk, bedenk ik nu, zou je de olie pas na het marineren moeten toevoegen. Het voegt namelijk niet toe aan de smaak, is enkel om grillen te vergemakkelijken..

BE, in een gloeiend-hete grillpan bakken is het lekkerst (krijg je zo'n lekker grillsmaakje ) maar in een hete koekenpan kan ook.

En, je serveert ze in wraps, niet in fajitas. MB Fajita betekent gebakken op de hete plaat
Ah, kwartje valt. Was in Mexico enorm teleurgesteld in de Fajitas die ik daar kreeg, zat helemaal geen tortilla bij.
***Levi was here***
pi_62612199
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 14:49 schreef freecell het volgende:
Hoe heten die dingetjes dan BE?

Ik heb gisteren zelf gevulde speculaas gemaakt, helemaal te geniaal. Gelukkig had ik hulptroepen om het op te helpen eten, maar dan nog gisteren zelf iets te veel gehad
Dat spul is half-warm onweerstaanbaar

Ik heb de laatste tijd steeds zin in bakken, maar het is zo ongezond, dus nu heb ik maar eens opgezoch hoe je zelf vloerbrood maakt zonder bakmachine
Projectje voor morgen
Kijk even in het slanktopic: recept voor fudge-cupcakes
pi_62612216
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 14:54 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Kijk even in het slanktopic: recept voor fudge-cupcakes
Noooooooo
* freecell rent naar slank
  donderdag 23 oktober 2008 @ 14:55:52 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62612231
Ze heten runners freecell.
En al die bakdingen zijn idd niet goed. Ik ben helemaal weg van de dingen die in het taarten topic in CUL staan, maar ik durf er niet aan te beginnen. Ik zou er zelf veel te veel van eten.
pi_62612288
ze klinken echt geniaal!
*recept opslaat*
pi_62612418
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 14:55 schreef Brighteyes het volgende:
Ze heten runners freecell.
En al die bakdingen zijn idd niet goed. Ik ben helemaal weg van de dingen die in het taarten topic in CUL staan, maar ik durf er niet aan te beginnen. Ik zou er zelf veel te veel van eten.
Oh ja, dat is ook zo funest Ik denk dat ik dat zondagmiddag weer s ga doen. Mijn collega's houden van me
pi_62612485
yeah, whatever, je weet wat ik bedoel, weet ook niet waarom ik het tikte En rasp doe ik er alleen bij als ik gedacht heb aan verse limoenen
Wij hebben meestal alles wel in huis voor deze dingen, behalve verse limoenen

Dus doe het ook regelmatig met citroensap uit zo'n flesje Gewoon, omdat het handig is. Maar met verse limoen en rasp zijn ze wel lekkerder

Nu wil ik dat dus ook eten vanavond, maar hadden al besloten dat we vega gingen eten.. misschien kan ik René nog overtuigen en halen we gewoon even twee verse kipfiletjes

[ Bericht 6% gewijzigd door motorbloempje op 23-10-2008 20:33:21 ]
Ja doei.
pi_62616713
oeeh klinkt lekker die fajita's jammer alleen dat vriendje geen paprika's blieft ( hij is zelfs zo kinderachtig dat hij ze persoonlijk overal uit vist zelfs uit de roerbakmixen enzo)

heb voor mezelf vanavond pasta ( lust ie ook al niet ) en meneer krijg wokvoer met rundvlees stukjes.

ow eneehm nu even ot: t gaat goed vandaag
gegeten:
o: brinta met slimpie siroop
l: drie witte bammen met zo'n pakje cheape saté
t: handje mais/rijst crackers
d: pasta met gehakt
t: kwark en miss nog wat rijst thingies mocht het laat worden

best netjes toch, voor een noob die niks van lege calorien weet
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 23 oktober 2008 @ 17:36:10 #95
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62616827
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:48 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Met het risico enorm betweterig te klinken: waarom zou je in hemelsnaam je chips per zak moeten eten??? Een portie van 40-50 gram is toch meer dan genoeg voor voor de TV in het weekend? Dan heb je je knabbel-behoefte wel gestild, en heb je 'maar' 200 kcal te pakken. Van een hele zak ga je je toch maar rot en opgeblazen voelen.
ik had t ten eerste niet over mezelf kip_zonder_kop gaf aan een zak chips leeg te eten op zaterdag, en dat t net zo erg was omdat t baked schips waren met 70% vent.
mijn punt was dat een zak baked niet zo gezond is, ook al zit er minder in (qua calorieën minimaal, qua grammen wel) omdat t totaal nog steeds veel calorieën zijn.
als kip_zonder_kop een hele zak leeg wil eten kan hi/zij beter een zak kroepoek nemen van 60 gram met in totoaal 330 kcal erin.

ik koop nooit chips zelf omdat ik er ALTIJD teveel van eet. die 40-50 gram in een bakje gaan voor mij echt niet op. ik heb dan helemaal niet genoeg en haal net zo veel bakjes tot de zak leeg is. dus ik koop als ik iets koop ook kroepoek, om t risico en de schade te beperken (kleinere zakken etc.)
bij chips heb ik 0 zelfbeheersing....want die halve zak in de kast die kan daar dus niet zijn....
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 20:26:21 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62620950
CF! Het was echt superlekker!
*nooit meer pakjes koopt hiervoor!
F. was er ook erg over te spreken!

Ik ga solliciteren en daar willen ze ook een foto bij. Heb er net een stuk of 40 gemaakt van mezelf. Nu eens kijken of er iets bij zit.
pi_62621024
* motorbloempje heeft ze vandaag compleet zonder olie gemaakt, en dat was ook erg lekker stuk gezonder ook

Zijn net op

twee limoenen uitgeknepen, oregano, chili en zwarte peper en rasp erbij en dit als marinade gebruikt, pan goed verhit en lekkere grilsmaak idd

zo blijf ik ze voortaan maken
Ja doei.
pi_62621626
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 20:28 schreef motorbloempje het volgende:
* motorbloempje heeft ze vandaag compleet zonder olie gemaakt, en dat was ook erg lekker stuk gezonder ook

Zijn net op

twee limoenen uitgeknepen, oregano, chili en zwarte peper en rasp erbij en dit als marinade gebruikt, pan goed verhit en lekkere grilsmaak idd

zo blijf ik ze voortaan maken
Olie is niet ongezond, hun. Enkel calorierijk.
Mijn mister verraste me door iets anders te koken (ja, normaal maakt hij dus altijd hetzelfde: fajitas) maar het was redelijk slank, op de kledders suiker door de zoetzure saus na.
pi_62621700
mager dan, jezus, let anders even op elk woord dat ik tik hun
Ja doei.
pi_62621735
Kwak, af! Koest! Het was ook idd bedoeld tegen KZK, maar omdat jij de laatste post had over die zak kroepoek, quote ik jou...

Oh, en LDG: ik vind jouw lijstje wel vrij slecht, juist wel flink wat loze calorieen, amper iets gezonds... Maar ik denk dat het qua calorieenaantal wel OK is.

En BE: ja, lekker he? Zo fijn simpel ook Recept is van AInsley Harriott.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')