abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62621757
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 20:48 schreef motorbloempje het volgende:
mager dan, jezus, let anders even op elk woord dat ik tik hun
"stuk gezonder" sure
pi_62621821
nou, sorry, mijn nederige excuses dat ik het verkeerd FORMULEERDE

mijn néderige excuses, zo goed?
Ja doei.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 20:53:41 #103
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62621844
*is al weer in de mand*
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_62621903
Oeh, die fajitas klinken lekker, die ga ik ook maar eens maken binnenkort....

ik ben vandaag wezen shoppen met mijn moeder, en ben net weer thuis. Veel gelopen, maar slecht gegeten. Morgen pak ik het wel weer op...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_62621968
ze zijn écht lekker

Ainsley
Ja doei.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 21:56:43 #106
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_62624171
Ik heb ff een dipje Zal de kou hier wel zijn, heb gelijk behoefte aan meer eten. Al heb ik eigenlijk nergens echt trek in Vooral het meenemen van brood voor lunch op werk ben ik ff helemaal zat, dus ik heb de afgelopen week weer dingen in de kantine gehaald. Niet ongezond, maar wel stevigere maaltijden en dus meer dan wat ik normaal eet. Maar morgen neem ik griekse yoghurt met honing en walnoten mee, eens kijken hoe dat bevalt als lunch

Gauw weer aan de rem trekken en weer meer gaan lopen. Al ging lopen vandaag vrij moeilijk, zware rukwinden hier Zodra het wat opklaart maar weer eens een strandwandeling doen!

Van de week popcorn gemaakt bij wijze van snack. Alles wat je nodig hebt is een beetje olie, maiskorrels en wat zout, heerlijk als het net uit de pan komt Kun je dit zien als een gezonde snack trouwens? Het is immers puur wat ontplofte korrels en de vezels zijn goed voor je darmen, toch?

*zwijmel* mijn vriendje staat nu voor de webcam gitaar te spelen */zwijmel*
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_62624295
Het levert weinig gezonds op, JX, maar het is relatief calorie-arm (kijk wel uit dat je geen immense vbakkenvol leegeet).
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:57:50 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62635909
Jaaaaa, de weegschaal was vandaag erg lief! Ein-de-lijk... Maar dat mag ook wel aangezien ik me nu ook echt heel braaf heb gedragen de afgelopen dagen.

Lijstje voor vandaag:

O: Brinta
T: 2 mandarijntjes
L: 2 geroosterde boterhammen met paling
T: iets van fruit (we zitten dan in de auto naar Terschelling)
D: Chili als ik het goed heb begrepen, mijn moeder kookt.

De rest van het weekend heb ik geen flauw idee, maar ik ga wel mijn best doen zo gezond en mager mogelijk te eten.
pi_62636286
Gisteren superdag gehad. Gisteravond had mijn vriend honger, dus hij toastjes gepakt met verse zalm. Heb ik er ééntje van op. Goed van mezelf

Vandaag vroeg ontbeten: half 7.
Dit bestond uit 2 crackers met achterham.

Meer kreeg ik niet naar binnen omdat ik naar de tandarts moet. En ik heb zulke gevoelige tanden dat zelfs aanraken al pijn doet. Nu is dus de linker kant van mijn mond totaal verdoofd, icl. tong.

Straks maar eens proberen een gekookte eitje te eten ofzo
pi_62636373
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 10:57 schreef Brighteyes het volgende:
Jaaaaa, de weegschaal was vandaag erg lief! Ein-de-lijk... Maar dat mag ook wel aangezien ik me nu ook echt heel braaf heb gedragen de afgelopen dagen.

choeso jei!
Ja doei.
pi_62636703
Mooi, BE! Dit weekend lekker veel wandelen, en kleine porties nemen van calorie-rijke dingen?

Ymme, toastjes zijn idd niet goed (want loze calorieen), maar gerookte zalm is juist een prima snack! Niet al teveel eten natuurlijk, het is wel vet, maar supergezond! Volgende keer op een plakje komkommer ipv een toastje Paar snippertjes bieslook erbij, mmm.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:28:42 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62636794
We gaan fietsen huren als het weer niet al te slecht is, dus dat gaat wel goedkomen. En idd verder mijn kaken op elkaar. Ik neem iig een berg mandarijntjes mee.
pi_62636818
Naja dat ene toastje over de hele dag, doet 'm niet.

Maar zou je iets meer willen snacken, dan is inderdaad komkommer een super lekker idee. Maar he, ik ga 's avonds helemaal niet snoepen/snacken en dergelijke
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:31:11 #114
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_62636865
Veel plezier BE.
En succes bij de tandarts ymme.

Ik heb een baaldag Ik heb het koud, wilde lekker gaan wandelen, maar het is &*^#weer en snoep alles op wat los en vast zit. En het feit dat Isis erg verkouden is en dus slecht drinkt helpt ook niet echt.
pi_62637632
Ja Ymme is weer lekker duidelijk.
Ben vanochtend al geweest.

En op dit moment is mijn linkerhelft van mijn mond totaal verdoofd. Niet fijn.
pi_62637824
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 11:29 schreef ymme het volgende:
Naja dat ene toastje over de hele dag, doet 'm niet.

Maar zou je iets meer willen snacken, dan is inderdaad komkommer een super lekker idee. Maar he, ik ga 's avonds helemaal niet snoepen/snacken en dergelijke
Als je zelfs al geen komkommer mag snacken van jezelf, ben je dan niet iets te fanatiek? Ik ben zelf wel een voorstander van het inbouwen van (slanke&gezonde) snacks, ook als je lijnt. Gewoon, om er een 'normaal' eetpatroon van te maken.
pi_62637904
Door de weeks, ga ik niet snacken
En gisteren was 't door de weeks. En in de weekende zijn wij 's avonds bijna nooit thuis. Meestal wel een verjaardag of een feest of gewoon visite. En tja, dan blijft het meestal ook bij 1 of 2 toastjes met file american of iets dergelijks.

Als alles wat rustiger is qua sociale leven, ga ik zeker voor thuis gezonde snack in huis halen
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:02:05 #118
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62639463
ik vind komkommer geen snack. waarom zo je tussendoor geen rauwe groente eten
pi_62639576
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 13:02 schreef kwakveense het volgende:
ik vind komkommer geen snack. waarom zo je tussendoor geen rauwe groente eten
Komkommer met een plakje zalm en wat bieslook is wel een snack Maar ik ben het met je eens: rauwe groente eten als tussendoortje telt eigenlijk niet mee... Dat bevat echt heel weinig kcal.
pi_62639768
ik heb gister een zak mega volkoren superbruin boerenbrood gekocht en jullie hadden gelijk hoor! Om 11 uur twee boterhammen gegeten en nu nog geen hongergevoel of snaaitrek het gaat goed komen deze keer!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:11:20 #121
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62639781
ja met zalm is t wel en snack ja
pi_62639991
Mijn bakdrang omgezet in een heerlijk zelfgebakken rogge-vloerbrood
En hij is vullend, dus 2 redelijk dunne plakjes voor de lunch en nu stampvol
pi_62640103
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 13:17 schreef freecell het volgende:
haha ik ben kennelijk niet de enige die af en toe even "moet" bakken komt mn huisvrouwengevoel even boven en loop ik te neuzen tussen alle bakpakjes in de supermarkt en ga ik muffins ofzo bakken
pi_62646600
Het ruikt hier heerlijk.

Lekkere aardappel blokjes in de koekenpan, en in een andere pan weer heerlijke zalm
Jammie... En ik moet nog wachten tot half zeven, omdat lief dan pas thuis is.....
pi_62646736
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 13:17 schreef freecell het volgende:
Brood vind ik ook leuk om te bakken! Is wat verantwoorder dan cupcakes

Ik heb nog volkoren roggemeel thuis, dusseh: recept?
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 16:57:55 #126
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62646819
toch ga ik die fudge cupcakes ooit maken. ben alleen t recept even kwijtgeraakt, was t nou t vorige slanktopic of die dáárvoor? *zoekt*
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:02:41 #127
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62646947
ah! gevonden en in mn receptenschriftje geschreven!
pi_62647032
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 17:02 schreef kwakveense het volgende:
ah! gevonden en in mn receptenschriftje geschreven!
Noteer er even bij: fudge echt heel fijn hakken, anders zakt het naar de bodem

* ColdFeet dacht het gisteren even snel-snel te doen
pi_62653015
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 16:54 schreef ColdFeet het volgende:

Ik heb nog volkoren roggemeel thuis, dusseh: recept?
Was pakje
Hoefde alleen nog gist en water bij

* freecell haat pakjes eigenlijk

maar ik had nog nooit brood gebakken, dus eerst even zo een test. Ht volgende brood maak ik echt zelf-zelf
pi_62653147
Wel lekker, zelfgemaakt brood.

Jammer he Jojo, dat slechte weer. Anna is nu wel oud genoeg om door de regen te kunnen lopen, maar met Isis kan dat natuurlijk nog niet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62653353
Zelf brood bakken vanaf scratch heb ik nog nooit aangedurft. De broodbakmachine wordt wel regelmatig gebruikt..

Appel kaneel brood
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_62653409
o ja, en het komt nooit op als ik wat bak..

Brood gaat dan nog, maar taart en cake blijven soms liggen tot het bedorven is, en dat vind ik dan zo zonde, dan maak ik wel niets meer..

Ik ben vanmiddag naar de kapper geweest,en het is kort... Ik moet er heel erg aan wennen... Wie weet scheelt het ook nog wel een ons op de weegschaal morgen...
pi_62655882
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 21:22 schreef freecell het volgende:

[..]

Was pakje
Hoefde alleen nog gist en water bij

* freecell haat pakjes eigenlijk

maar ik had nog nooit brood gebakken, dus eerst even zo een test. Ht volgende brood maak ik echt zelf-zelf
Freecell!

Ik vind zelf brood bakken, met bloem en gist en alles, een van de leukste kook-activiteiten. Lekker met je klauwen in het deeg, kneden tot het mooi zacht deeg is, afdekken, laten rijzen, liefst meerdere malen.... En altijd afwachten of de gist wel doet wat je wilt. Maar zo leuk
pi_62655970
Ik heb geen goed 'brood from scratch' recept.
Dus als jij er nog één hebt?
pi_62656263
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 23:02 schreef freecell het volgende:
Ik heb geen goed 'brood from scratch' recept.
Dus als jij er nog één hebt?
De recepten zijn simpel (ervan uitgaande dat je gist uit een zakje gebruikt): zakje gist met 500 gram tarwebloem of volkorenmeel. Voor roggemeel zou ik er geen eed op durven doen, dat bevat volgens mij minder gluten.
Afijn, meel, gist, theelepel zout en evt andere smaakmakers in de kom, beetje vet erdoor wrijven (gewoon 2 eetlepels olijfolie, klontjes wegwrijven), warm water erbij en kneden tot je een samenhangend, glad deeg hebt (ongeveer 350 ml water, maar ga af op de plakkerigheid van het deeg en voeg evt water of bloem toe). Afdekken met een vochtige theedoek en op een warme plaats een of twee keer een uur laten rijzen (evt tussendoor de lucht eruit 'stompen'). Baktemperatuur afstemmen op het formaat van je baksels; bakken tot het hol klinkt. Evt voor je het de oven indoet bestrijken met water of ei. Water met rijstbloem moet een 'tijger-korstje' geven, dat heb ik nooit geprobeerd.

Het is ook lekker om een deel warme melk te gebruiken ipv water.

Het allerlekkerst: noten-vruchtenbrood.
Half bloem, half volkorenmeel. Deeg maken. Na de eerste rijs 2 eetlepels sesamzaad en 2 eetlepels havervlokken toevoegen. Na de tweede rijs rozijnen, gesneden gedroogde abrikozen en vijgen toevoegen en wat hazelnoten en gehakte walnoten. Brood vormen, bovenkant bestrijken met water en bestrooien met havervlokken of sesamzaad en bakken tot licht verkleurd en hol klinkend. (niet te lang bewaren, zelfgebakken brood wordt snel droog) Eten met een lekkerre kledder biologische roomboter
pi_62656284
quoten, editen...
pi_62658901
tvp, ben bijgelezen en ga nu lekker slapen

Ik was vroeger een enorme fan van dingen bakken enzo, maar tegenwoordig niet meer. Geen idee eigenlijk waarom.
pi_62660825
Oeh Coldfeet, die ga ik opslaan

TARA vindt mijn brood gelukkig ook lekker

Vanmorgen trouwens 68,4 We gaan de goede kant weer op. Nog ff het weekend afwachten trouwens, zondag feest
pi_62666404
jaaa 2 kilo eraf al
( en ja ik ken het verhaal dat het in begin sneller gaat, vocht en blabla, maar ik ben er toevallig blij mee!!! )
  † In Memoriam † zondag 26 oktober 2008 @ 00:30:04 #140
43556 miss_dynastie
pi_62679039
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 21:36 schreef teigan het volgende:
Ik ben vanmiddag naar de kapper geweest,en het is kort... Ik moet er heel erg aan wennen... Wie weet scheelt het ook nog wel een ons op de weegschaal morgen...
Foto!
  maandag 27 oktober 2008 @ 10:20:03 #141
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62711505
gefeli ldg!!
pi_62715349
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 10:20 schreef kwakveense het volgende:
gefeli ldg!!
hihi dankje

zit nu op 3.5 kg ( nja gister, vanmorgen niet aan gedacht)
pi_62717115
ow en btw ik wilde vanavond kip maken ( geen filet, maar drumsticks ofzo) ik zag al dat dat niet vreselijk gezond was, maar is er een manier om dat zo gezond mogelijk te bereiden? Oven of grilpan, of zonder vel ofzo?
pi_62717163
niet in een pan doen met een pakje boter iig

gewoon lekker in de oven, 45 minuutjes op 175 graden
Ja doei.
pi_62717324
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:42 schreef motorbloempje het volgende:
gewoon lekker in de oven, 45 minuutjes op 175 graden
Dat scheelt idd al fors in de calorieen. Ik zou het vel wel mee laten roosteren in de oven, maar niet opeten. Dan heb je wel mals kippenvlees, maar niet de volle mep calorieen.
pi_62717433
maar het vel is altijd het lekkerste, vooral met kruiden erop

dan eet ik er maar wat minder van, maar dan wel mét vel
Ja doei.
pi_62717465
da's snel , bedankt

dan ga ik zo lekker een stukje kip voor mezelf uitzoeken
pi_62717499
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:51 schreef motorbloempje het volgende:
maar het vel is altijd het lekkerste, vooral met kruiden erop

dan eet ik er maar wat minder van, maar dan wel mét vel
Wie slank wil zijn, moet pijn lijden
Ik ben niet zo'n vel-addict, dus ik zou het zonder eten. Maar anders is minder eten idd de beste optie.
pi_62717534
ik vind een knapperig piri-piri-kippenvelletje een van de lekkerste dingen die er zijn

dus ja, dan eet ik er wel wat minder van, als ik maar lekker dat velletje op mag peuzelen
Ja doei.
pi_62717848
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:53 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Wie slank wil zijn, moet pijn lijden
Ik ben niet zo'n vel-addict, dus ik zou het zonder eten. Maar anders is minder eten idd de beste optie.
hier weinig pijn hoor tot nu toe hoewel gisteren wel een klotedagje was.. zondag is bij ons meerstal een beetje bank hangen en computeren, of een rondje door de stad. Het werd dus een dagje sloom computeren, en dan merk ik wel dat ik verschrikkelijk wil snaaien dus ik heb me af en toe flink moeten verbijten, maar ik zat nog netjes rond de 1000 calorien dus ik vind het nog wel best.

verder gaat het best lekker hier krijg zowaar meer zin om dingen te gaan doen, rondjes wandelen, stukken fietsen ed... nu het weer nog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')