abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62804762
goed om te horen motorbloempje.

Hoe heb je het afvallen aangepakt?
pi_62805934
Ja, dat wil ik ook wel weten, MB!

Pff bij mij gaat het echt tergend langzaam. En ik heb al zulk engelengeduld....
Tralalalaaa
pi_62808444
dank!

Ik heb eigenlijk niets raars gedaan

Heb geen dieet gevolgd, maar ben begonnen met hardlopen (Evy) en ben daar veel gewicht mee kwijtgeraakt
Daarnaast ben ik mn eetpatroon gaan veranderen naar: regelmatig en gezond.

Vroeger kon ik in mn eentje zo'n knorr-burrito-pak op, met 6 van die dingen gevuld met gehakt en groente. Nu zit ik met 2 eigenlijk wel een beetje vol

Dus ja, gewoon sporten en op eten letten, meer niet Heeft z'n ups en downs gehad, maar al met al een dalende lijn die nu wel heel fijn naar beneden gaat. Ben van jasmaat 44 naar 38 gegaan (blijf vrij breed boven) en van broekmaat 42/44 naar 36 en dat voelt goed

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 30-10-2008 15:16:26 ]
Ja doei.
pi_62811609
Goed gedaan moblo!!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 30 oktober 2008 @ 15:14:20 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62812592
MoBlo! Echt heel knap!
pi_62812629
Super MoBlo.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62812676
ja, jullie ook bedankt
Ja doei.
pi_62814861
Wat is dat Evy precies? Kun je dat downloaden en op de iPod zetten? Ik wil dat ook weleens proberen...
Tralalalaaa
pi_62815217
Gister bij de fitness was trouwens een grote sof.
De bedoeling was om samen met een trainer een sportprogramma op te zetten voor het afvallen. keywoord samen! Dat liep dus anders.
De aanwezige trainer bleek helaas zo'n typisch sportschool mannetje dat teveel in de gewichten gehangen heeft en van overleggen over waar ik aan wil trainen was ook al geen sprake. Als een echte legerofficier ging hij te werk "En nu ga jij 90 keer deze oefening doen". Wijzend naar een of ander moeilijk uitziend martelapparaat. "Recht met die rug" zegt hij ook nog, terwijl hij subtiel zijn knie in mijn rug parkeert om mij toch vooral te dwingen zijn gevraagde houding aan te nemen. En zo ging het van het ene naar het andere martelwerktuig.

Nou weet ik ook wel dat beginnen met sporten soms afzien is, maar ik heb eerder gefitnesst en niet elk apparaat bevalt iedereen even goed. Van enige afstemming wat goed bij mij past is dan toch het minste wat ik kan vragen van een persoonlijk sportprogramma? Want een programma waar je tegenop ziet ga je natuurlijk nooit volhouden.

Zucht.... vrijdag opnieuw heen om een programma op te zetten, gelukkig met trainer Nathan (met krulletjes) die wel luisterd naar wat ik zoek.
pi_62815391
Evy

Zag haar gisteren in een kinderprogramma op Ketnet. Eerlijk gezegd had ze in mijn gedachten blond haar.

"Ik ben fier op je"

http://www.evygruyaert.be/
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_62815639
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:38 schreef dyna18 het volgende:
Gister bij de fitness was trouwens een grote sof.
De bedoeling was om samen met een trainer een sportprogramma op te zetten voor het afvallen. keywoord samen! Dat liep dus anders.
De aanwezige trainer bleek helaas zo'n typisch sportschool mannetje dat teveel in de gewichten gehangen heeft en van overleggen over waar ik aan wil trainen was ook al geen sprake. Als een echte legerofficier ging hij te werk "En nu ga jij 90 keer deze oefening doen". Wijzend naar een of ander moeilijk uitziend martelapparaat. "Recht met die rug" zegt hij ook nog, terwijl hij subtiel zijn knie in mijn rug parkeert om mij toch vooral te dwingen zijn gevraagde houding aan te nemen. En zo ging het van het ene naar het andere martelwerktuig.

Nou weet ik ook wel dat beginnen met sporten soms afzien is, maar ik heb eerder gefitnesst en niet elk apparaat bevalt iedereen even goed. Van enige afstemming wat goed bij mij past is dan toch het minste wat ik kan vragen van een persoonlijk sportprogramma? Want een programma waar je tegenop ziet ga je natuurlijk nooit volhouden.

Zucht.... vrijdag opnieuw heen om een programma op te zetten, gelukkig met trainer Nathan (met krulletjes) die wel luisterd naar wat ik zoek.
Soms is het even zoeken naar een leuke sportschool/trainer
Je moet je er natuurlijk wel op je gemak voelen, ook of zeker in het begin
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:54:38 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62838751
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:27 schreef Take_A_Picture het volgende:
Wat is dat Evy precies? Kun je dat downloaden en op de iPod zetten? Ik wil dat ook weleens proberen...
0-5km downloads:
http://www.vondeyck.nl/Archief.zip
http://jo0lz.ath.cx/start_2_run.zip
http://jo0lz.ath.cx/couch_2_5k.zip (couch to 5k, zelfde idee, maar anders en ik meen in het engels)

5-10km download: http://www.vondeyck.nl/10km.zip

Beiden ook op www.moly.nl

Excel-schema van 0-5 km: http://www.sport.be/starttorun/download ... 0weken.xls

Excel-schema 5-10 km: http://www.sport.be/starttorun/download ... 0weken.xls

Er is ook een topic in Sport waarin alle hardlopende FOK!kers zich verzameld hebben. Daar kan je nog om tips vragen evt.
pi_62839671
Motorbloempje, knap zeg! En je ziet er ook super uit. (Ik zie in het slanktopic wel eens foto's voorbijkomen.)

Dyna, vervelend dat het is tegengevallen.
Ben je vandaag al geweest en is het deze keer beter gegaan/gelukt?
pi_62842680
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:25 schreef appelsap het volgende:
Motorbloempje, knap zeg! En je ziet er ook super uit. (Ik zie in het slanktopic wel eens foto's voorbijkomen.)

Dyna, vervelend dat het is tegengevallen.
Ben je vandaag al geweest en is het deze keer beter gegaan/gelukt?
Ik ga zo heen. Ik kan namelijk alleen 's avonds sporten na mijn werk. Ik heb er wel goed vertrouwen in dat het vandaag goed komt. Het lag naar mijn mening puur aan de persoon die de begeleiding gaf.

Heb net een grote appel op, om niet met een lege maag te gaan sporten.

Iemand nog tips trouwens voor het avondeten? Die super-hete chili con-carne heb ik even geen zin in (zie slank topic )
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:27:34 #215
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62843013
hmmm als je die chili nou eens een beetje afzwakt met een klontje zure room ofzo?
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_62851293
Ik heb die chili (from hell) met een halve pot appelmoes gegeten (half-vol variant appelmoes voor weinig kcal). Nog steeds belachelijk heet, maar dat dwong me meteen om rustig te eten met veel pauzes . Nou eens kijken wat mijn maag vanacht van die chili vindt.

Sporten was trouwens helemaal top vanavond. Zoals verwacht ging het een stuk beter met Nathan. Ik heb nu een mooi sportschema wat mij het gevoel geeft dat ik het ook kan volhouden om er mee door te blijven gaan.

Zoals gezegd is het een schema vooral gericht op afvallen. Dat betekent:
- 15 min warming-up op een cardio toestel.
- 5 verschillende kracht oefeningen om spieren te ontwikkelen (rug, buik, armen, benen, schouders).
- afsluiten met 45 min cardio.

Cardio kan ik afwisselen uit:
- wandelen met stevige looppas
- crosstrainer (soort lang-laufen)
- fietsen
- roeien

Dat doe ik 2 dagen per week (zo'n 1,5 tot 2 uur trainen)
En 1 dag in de week ga ik groepsles Tai Bo doen. Daar begin ik overigens maandag mee.

Stiekem al even op de weeg-schaal gestaan, en zelfs nu al resultaat te zien . Maar ik heb met mijzelf afgesproken om slechts 1x per week officieel te meten, namelijk maandag ochtend. Dus voor de officiële update moeten jullie nog even wachten....
pi_62852174
Men heeft het er ook over dat behalve gewicht en BMI, het eigenlijk ook wel handig is om middelomtrek te meten. Dat had ik maandag toen ik begon helaas niet gedaan, dus nu maar even gedaan, zodat ook daar hopelijk straks mooi de afname te zien is.
pi_62852524
Dyna wat fijn dat je nu een schema hebt waar jij je prettig bij voelt.
Dan kun je vanaf nu hard aan de slag en hopelijk werkt het ook zo goed als je denkt.

Ik heb vanavond burrito's op. Niet echt gezond, maar wel lekker! .
pi_62853169
Ah burrito's zijn lekker ja. Maar je kan toch zelf bepalen wat je erin stopt?
pi_62856121
Ja dat is wel zo! Maar met de sausjes erbij blijft het toch niet zo heel gezond.
Maar ik had gister niet zoveel calorieën binnengekregen dus het kon wel.

Ik ben deze week gelijk gebleven. Ik had al niet anders verwacht want ik hield erg veel vocht vast (zat aan het begin van de week ineens 2,5 kg hoger dan normaal), dat is er de laatste dagen weer aan het afgaan.
pi_62860217
Is hier toevallig iemand met een valtaf.nl profiel die ook niet op de site kan komen? De site werkt bij mij ineens niet meer.
  zaterdag 1 november 2008 @ 14:16:44 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62860829
Hier doet hij het wel gewoon.
pi_62860896
Nou ja, wat raar. Ik kan er niet meer opkomen.... Maar bedankt voor het kijken in ieder geval.
pi_62861208
Ik kan je helaas niet helpen happyme!
Hoe is het verder met je?
pi_62874048
Bij mij doet hij het ook zonder problemen.
Probeer anders eens http://valtaf.ad.nl ?

@appelsap ja.. die sausjes zijn altijd zo verradelijk en wordt bijna overal op gedaan als je buiten de deur eet.
  zondag 2 november 2008 @ 11:33:40 #226
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62878260
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:37 schreef dyna18 het volgende:
Helaas, daar krijg ik hetzelfde. Weet iemand misschien een mailadres voor die site dat ik ze kan mailen? Bij voorbaat dank voor het melden.
pi_62878797
Heb je een firewall, of advertentie blokker aan staan?
Als alleen deze site het bij jou niet doet, dan lijkt het mij waarschijnlijk dat de oorzaak in jouw pc ligt.
pi_62878900
Ik moet me hier ook maar weer eens melden. Vorig jaar ruim 20 kg afgevallen en dat zit er nu allemaal weer aan Ik ben destijds afgevallen met een eiwitdieet: Niks eten, alles laten staan, zondigen uit den boze. Gevolg: geen goed eetpatroon aangeleerd en weer gaan vreten zodra ik de moed had laten zakken. Mijn plan is om nu 'gewoon' gezond te gaan eten, zodat ik het afvallen beter kan volhouden en hopelijk ga wennen aan het lekker en minder vet eten.

Woensdag is nu mijn officiele weegdag, dan zal ik mezelf ook weer in het lijstje zetten.
It is your friends who make your world!
  zondag 2 november 2008 @ 12:27:13 #229
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62879277
quote:
Op zondag 2 november 2008 12:02 schreef dyna18 het volgende:
Heb je een firewall, of advertentie blokker aan staan?
Als alleen deze site het bij jou niet doet, dan lijkt het mij waarschijnlijk dat de oorzaak in jouw pc ligt.
Hmm... het is alleen die site.. mij lijkt het dan juist waarschijnlijk dat de oorzaak bij die site ligt. Geen firewall of ad-blocker hier. En alle andere sites werken gewoon..

Afvallen gaat nog steeds wel goed en dat wilde ik graag weer even invoeren daar

Alvast bedankt voor de hulp
pi_62882972
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:37 schreef dyna18 het volgende:

@appelsap ja.. die sausjes zijn altijd zo verradelijk en wordt bijna overal op gedaan als je buiten de deur eet.
Dus ik denk: ik meld me aan op die site!
Onder welke nickname wil je op de website actief zijn?... dus ik voer in Levitation. Krijg ik de melding "Nickname is ongeldig of al in gebruik".
Ik: @#$#$%%^& Wie o wie is er onder MIJN nick daar actief.
Dus ik zoeken...
Ben ik het zelf.
quote:
Aangemeld: dinsdag 14 maart 2006
Laatst ingelogd: dinsdag 14 maart 2006 om 10:26

Ik vermoed dat dit oorspronkelijk valtaf.nl ofzo was en door het AD is overgenomen. Wazig iig.
***Levi was here***
pi_62885906
quote:
Op zondag 2 november 2008 12:27 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Hmm... het is alleen die site.. mij lijkt het dan juist waarschijnlijk dat de oorzaak bij die site ligt. Geen firewall of ad-blocker hier. En alle andere sites werken gewoon..

Afvallen gaat nog steeds wel goed en dat wilde ik graag weer even invoeren daar

Alvast bedankt voor de hulp
Zeer vreemd inderdaad.
Het lijkt trouwens wel of iedereen die hier post een account daar bijhoudt?
Misschien leuk om elkaar als buddie toe te voegen?
pi_62885934
quote:
Op zondag 2 november 2008 15:06 schreef Levitation het volgende:

Ik vermoed dat dit oorspronkelijk valtaf.nl ofzo was en door het AD is overgenomen. Wazig iig.
Ik weet niet precies hoe het zit, maar valtaf.nl valtaf.ad.nl en valtaf.be zijn precies dezelfde sites. Je account werkt ook bij alle 3
pi_62889710
quote:
Op zondag 2 november 2008 17:24 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Zeer vreemd inderdaad.
Het lijkt trouwens wel of iedereen die hier post een account daar bijhoudt?
Misschien leuk om elkaar als buddie toe te voegen?
altijd gezellig kunnen we elkaar leuk volgen

de mijne is sillie007
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_62895936
quote:
Op zondag 2 november 2008 19:45 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

altijd gezellig kunnen we elkaar leuk volgen

de mijne is sillie007
Ik heb je toegevoegd.
Ik zie dat je vooral veel wandeld. Helpt dat goed voor het afvallen?
  zondag 2 november 2008 @ 22:54:46 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62895986
Hier blijft het geheim.

Niet al te best weekend gehad. Wel qua eten en lunch enzo, maar ik snaai er te veel bij. Weliswaar PMS, dus een klein beetje een excuusje, maar toch...
pi_62896891
Ik heb geen profiel op valtaf.

Hier hetzelfde BE!
En ik voelde me al niet fijn, dus dat krijg je dat.
Morgen weer een nieuwe dag.
  maandag 3 november 2008 @ 00:46:34 #237
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62898679
oh voor wie t leuk vindt: ik ben fwouk op valtaf
je hebt ook nog isinbalans.nl en isinbalans.be daar werkt je valtaf account ook.

die ad site is idd. aangepast voor ad lezers, en verder helemaal t zelfde...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_62900285
Verdikkie... was ik zo lekker weer begonnen aan Evy... wordt ik ziek.
Althans, ziek... zit wel op mijn werk, maar ben met de auto gegaan ipv met de fiets. Mijn neus zit al dagen verstopt en het is nu ook overgeslagen naar mijn bronchiën. Moet steeds hoesten en heb amper lucht. Gelukkig gaat het redelijk zolang ik heel stil zit. Maar traplopen is al een uitdaging op het moment.

Denk overigens wel dat er weer een knopje bij mij om is ... heb -ook omdat ik niet lekker ben- weinig trek in eten en snoep. Hopelijk weet ik er van te profiteren. Al zal mijn verbranding ook niet optimaal zijn, zo zonder beweging.
***Levi was here***
pi_62902538
* Levi is vandaag een half jaar getrouwd.
***Levi was here***
pi_62903280
Gefeli Levi

Ik dacht één moment, wanneer zijn wij eigenlijk een heel jaar getrouwd, maar das allang geweest natuurlijk

Ik heb ook geen valtaf profiel trouwens. Misschien eens doen.
Ik bungel steeds een beetje tussen de 66 en 69 KG, afhankelijk van het moment van de week. Als ik ook maar enigszins normaal ga eten, gaat dat wel richting 65.
Nu nog wilskracht zoeken
pi_62906336
Gefeliciteerd Levi,
trouwens volgens mij verbrand je lichaam ook zeer veel als je ziek bent, dus over het niet sporten tijdens ziekte hoef je je geen zorgen te maken. Alleen wel op blijven letten met wat je eet.

@kwakveense Dat doe je goed. Echt een hele mooie daling met afvallen. Je ziet het verschil ook duidelijk in de foto's. Zo doorgaan dus
pi_62906397
Ik sta helaas nog steeds niet in het TS lijstje, maar zoals gezegd is het plan om elke maandag te meten.
De start was 105.5 kg en 106cm middelomtrek.
Vanochtend was het 103.0 kg en 104cm middelomtrek

En het grootste pluspunt... ik ben meteen officieel niet meer obees

Ps. ik vind het leuk om mijn profiel van valtaf.ad.nl te koppelen, maar stuur even een PM als je de profielnaam wil weten.

Edit: P.P.S. dankzij Troel sta ik nu ook in het lijstje.

[ Bericht 9% gewijzigd door dyna18 op 03-11-2008 13:44:27 ]
pi_62910963
BTW kwakveense, je schrijft op valtaf.nl over de SHE oefeningen.
Wat is dat voor training?
pi_62911177
zie de OP van het Slank topic, SHE heeft een paar oefeningen voor wat dames uitgewerkt
Ja doei.
pi_62915081
quote:
Op zondag 2 november 2008 22:53 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik heb je toegevoegd.
Ik zie dat je vooral veel wandeld. Helpt dat goed voor het afvallen?
nou dat wandelen voer ik vooral in zodat er wat staat Moet zeggen dat wij naar verhouding wel wat meer lopen dan andere mensen ( geen auto, dus boodschappen halen we samen te voet, lopen naar de metro, lopen naar de markt, lopen naar het centrum, lopen om het lopen ). Dus ik doe het in eerste instantie niet eens om af te vallen, maar gewoon omdat we het altijd doen.

Hoewel we laatst wel een keer heel erg flink gegeten hadden en toen wilde ik nog wel even een extra rondje, omdat ik vond dat dat hard nodig was maar normaal is het meer gewoonte.

En of het werkt, tja het is beter dan niks doen, maar minder goed dan intensief sporten natuurlijk ( ja ik geef toe, ik ben aartslui )
pi_62917980
quote:
Op maandag 3 november 2008 19:08 schreef littledrummergirl het volgende:

En of het werkt, tja het is beter dan niks doen, maar minder goed dan intensief sporten natuurlijk ( ja ik geef toe, ik ben aartslui )
Ah.... daar is maar 1 remedie tegen... gewoon knoop doorhakken en gaan.
Als je op een vast tijdstip in de week gaat sporten, en het liefst ook nog met groepslessen mee doet (even vanuit gaan dat je gaat fitnessen) dan is het goed vol te houden.

Succes
  maandag 3 november 2008 @ 21:29:57 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62918885
Ik heb gewoon zomaar een uurtje gezwommen vandaag, onverwacht!
Was het niet van plan, mijn vriendinnetje smste of ik kwam zwemmen. En na wat getwijfel over smoesjes ben ik gewoon wel gegaan.
pi_62919102
tuurlijk is dat zo je hebt ook helemaal gelijk, maar ik heb nog geen idee wat ik zou willen...

zwemmen vind ( of vond in ieder geval ) ik heerlijk, maar ik vind mezelf echt geen gezicht in zwemkleding, dus die valt al af ( en ja, ik weet het, schijt hebben aan alles, maar dat ik me daar nu al niet prettig bij voel is wel een reden om et niet te doen)

fitness heb ik een gegronde hekel aan heb het een tijdje gedaan, maar een beetje in het niks lopen en fietsen doet me echt helemaal niks, het voelt zo zinloos ( en wederom dat is niet zo, maar ik vind er geen drol aan )

hardlopen lijkt me geen plan omdat ik nogal zeikerige knieën heb, als ik veel loop gaan die al pijn doen, dus lopen is ook niet echt mijn ding denk ik.

en verder heb ik er nog niet echt over gedacht maar ik ben het helemaal met je eens dat ik iets zou moeten doen. ik ga eens even surfen of er iets hips voor me is

edit: roeien had ik al bedacht trouwens eens kijken of er zoiets is wat niet studentikoos is

[ Bericht 8% gewijzigd door littledrummergirl op 03-11-2008 21:42:38 ]
pi_62922657
Lekker BE! En goed van je.

Dyna dat is al een mooi begin.

Ik heb net een chocoladetaart en chocoladetruffels gemaakt, want ik ben morgen jarig.
Gelukkig ga ik wel het grootste gedeelte uitdelen. Ben erg benieuwd hoe het smaakt.
pi_62922865
quote:
Op maandag 3 november 2008 21:29 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb gewoon zomaar een uurtje gezwommen vandaag, onverwacht!
Was het niet van plan, mijn vriendinnetje smste of ik kwam zwemmen. En na wat getwijfel over smoesjes ben ik gewoon wel gegaan.
That's the spirit.

@appelsap over de kat op het spek binden gesproken.

Zelf blijf ik gewoon ver van dat soort verleidingen, ik heb ook geen chips en zo meer in huis. Als ik bezoek krijg, hebben ze gewoon lekker pech en kunnen ze ook een wortel krijgen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')