abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62717877
Pas je op dat je niet te weinig gaat eten? 1000 kcal is niet bepaald veel.
pi_62717893
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:05 schreef ColdFeet het volgende:
Pas je op dat je niet te weinig gaat eten? 1000 kcal is niet bepaald veel.
idd
Ja doei.
pi_62717925
maar ik red het makkelijk zonder honger te hebben.. is het dan nog slecht?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_62718014
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:07 schreef littledrummergirl het volgende:
moet er wel bij zeggen dat ik als tussendoortjes nu ook echt niets ongezonds heb gegeten.. dat zal ik op lange termjjn niet vol blijven houden denk ik ik wil ook gewoon af en toe wel een koekje enzo. Maar nu het zo goed gaat wacht ik daar nog even mee als het me lukt
pi_62718082
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:07 schreef littledrummergirl het volgende:
Je lijf aanwennen om het met weinig energie te doen kan ervoor zorgen dat je een soort 'spaarstand' triggert. Als er dan eens meer energie binnenkomt dan die 1000 kcal, denkt je lijf: 'ha! voorraad! opslaan!'
Bij veel mensen werkt zo'n laag-calorisch dieet jojo'en in de hand.
pi_62718128
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:12 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Je lijf aanwennen om het met weinig energie te doen kan ervoor zorgen dat je een soort 'spaarstand' triggert. Als er dan eens meer energie binnenkomt dan die 1000 kcal, denkt je lijf: 'ha! voorraad! opslaan!'
Bij veel mensen werkt zo'n laag-calorisch dieet jojo'en in de hand.
oh ok op die manier.
nou dan neem ik vanmiddag lekker een koekje
pi_62718207
Iets minder dan 'normaal' eten (waarmee ik onderhoudsniveau bedoel) en flink bewegen is meestal een gezondere oplossing om af te vallen.
pi_62722020
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:16 schreef ColdFeet het volgende:
Iets minder dan 'normaal' eten (waarmee ik onderhoudsniveau bedoel) en flink bewegen is meestal een gezondere oplossing om af te vallen.
wat wij ( vriend wil niet voor zichzelf koken dus eet meestal met mij mee ) nu vooral doen is letten op het avondeten ( minder sausjes, minder room, minder vet vlees e.t.c ) en meer spul met vezels e.d. en vooral ritme.. altijd ontbijten, lunchen en avondeten, en niet een beetje half half tussendoor.

net lekker twee uur gewandeld we waren op zoek naar iets specifieks en moesten daarvoor helemaal aan het einde van de kruiskade zijn... wat een lange straat is dat zeg
  maandag 27 oktober 2008 @ 20:35:05 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62730733
Net terug van Terschelling. Helaas niet veel gelopen of gefietst, het was gewoon te slecht weer.
Ik heb mijn best gedaan zo gezond en slank mogelijk te eten, maar hier en daar is het toch niet helemaal goed gegaan.
Morgen en overmorgen zit ik in Florence voor mijn werk, dat vind ik altijd lastig. Vooral met dat vliegen enzo. Ik eet dan altijd driedubbel ofzo.
pi_62733672
Hallo allemaal,
Afgelopen week wilde ik een nieuwe broek kopen, om dan pijnlijk tot de ontdekking te komen dat geen enkele broek uit die winkel mij goed paste. Nadat ik eerst de winkel maar de schuld had gegeven vanwege hun slechte assortiment heb ik nu de knoop maar door gehakt om ook wat af te gaan vallen.
Meteen mij vandaag aangemeld bij een sportschool en een proefles genomen (die uiteindelijk 2,5 uur duurde).

Ik ben nu 105,5 kg..... doel is ergens rond de 85 kg op den duur.

ik weet niet precies hoe je je hier normaal voorstelt, maar bij deze dus. Wat is precies de bedoeling dat ik hier post?
Ow ja... ik kan best wel wat tips gebruiken, want ik ben echt een no-no wat betreft afvallen en gezond eten.
pi_62734640
Dyna, wat eet je op een normale dag?

En wat de bedoeling is dat je hier post? Gewoon hoe het gaat wat/of je al bent afgevallen en soms dingen als hoe het met je kat gaat
pi_62735483
Houden jullie elke dag precies bij wat je eet en drinkt?

Ik heb het voor vandaag in ieder geval precies bij gehouden (om zo ook wat meer inzicht te krijgen).
Zie hier de spreadsheet:
http://spreadsheets.google.com/ccc?key=p3scmf8vi0OpICXVk5Lu0MQ&hl=en

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
hoeveelheid      product kcal/100 kcal
  2   stuks   Bruine BH      76   152
 24   g       Kipfilet      102   24
100   ml      Onbijtdrink    52   52
350   g       Aardappelen    75   263
200   g       Komkommer       8   16
195   g       Kipfilet      110   215
 14   ml      Olijfolie     800   112
210   g       Vla           110   231
250   ml      Fruitdrank     18   45
                                  1.109

Lijkt misschien weinig, maar ik heb de luch gemist omdat ik erg laat op stond.

Normaal eet ik trouwens vrij grote maaltijden, mijn plan is om aan de ene kant gezond te eten, en aan de andere kant de grootte van de maaltijden wat te beperken, zoals hierboven gedaan.

Ik weet nog niet of het zo handig is om bij te houden, maar geeft wel inzicht.

[ Bericht 0% gewijzigd door dyna18 op 27-10-2008 22:44:39 ]
pi_62735817
Dyna: bijhouden helpt inderdaad goed voor inzicht! (en omdat je dat snoepje nou eenmaal minder snel pakt als je hem moet invoeren), Wel eerlijk invoeren natuurlijk!
pi_62735854
Goh, kom er net achter dat ik 'genaaid' ben met de aardappelen.
Ik heb zo'n bakje gekocht met 2 porties van 350 gram krieltjes.
Staat er op de verpakking: per portie 150 kcal.

Blijkt het echter 263 kcal te zijn, want in de kleine lettertjes staat dat een portie 200g is, en niet het bakje van 350g

Hoezo misleidende verpakking....
pi_62736134
welkom dyna

ik zit hier om precies dezelfde reden als jij ik ging vorige week ook shoppen en ineens kon ik mijn oude maat niet meer aan... en een maat groter werd ook al krap. Ik was het gewoon helemaal zat allemaal, dus vandaar

wat ik trouwens wel een makkelijke site vind om je eetgedrag en je afvalvorderingen bij te houden is http://www.valtaf.nl kun je allemaal per merk invoeren hoeveel je hebt genomen, en dan worden de calorien ed voor je uitgerekend. werkt super voor mij.. ik heb al zoveel geleerd, van sommige producten wist ik niet eens dat ze heel vet waren bijvoorbeeld .

succes
pi_62736257
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:53 schreef littledrummergirl het volgende:
welkom dyna

ik zit hier om precies dezelfde reden als jij ik ging vorige week ook shoppen en ineens kon ik mijn oude maat niet meer aan... en een maat groter werd ook al krap. Ik was het gewoon helemaal zat allemaal, dus vandaar

succes
Bedankt voor de tip van de site.
Trouwens heel herkenbaar dat verhaal.... Alleen was er niet eens een maatje groter in de winkel voor mij

Edit: wel een beetje een ongelofelijke meiden site
pi_62736438
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:56 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip van de site.
Trouwens heel herkenbaar dat verhaal.... Alleen was er niet eens een maatje groter in de winkel voor mij

Edit: wel een beetje een ongelofelijke meiden site
ow haha ik was er om de een of andere reden vanuit gegaan dat je vrouw was

de site is idd een beetje roze ja maar de schema'tjes ed werken wel erg prettig daar.
pi_62737354
Op zich werkt die site makkelijker dan zelf met spreadsheetjes bijhouden. Denk dat ik hem (ondanks het roze ) ga gebruiken.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:42:47 #169
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_62748024
Ik ben er weer voor de zoveelste keer. ik hou nou wel meer bij enz. En opzich gaat het goed denk ik. Alleen ik zie het nog niet bij de weegschaal.

Ik ben bij een dietist geweest en die heeft uitgerekend dat ik ongeveer 1700 kcal max moet/mag eten. dus ben benieuwd!

en verder gaat het kut en klote.. mijn konijn is uit de tuin gejat.. mijn eerste huisdier die ik zelf gekocht heb.. ben al heel de dag aan het janken..zucht.. .

oh hoe gaat het met de baby? freecell?
The girl that lost her mind
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:59:46 #170
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_62748506
* Rewimo ook weer eens om de hoek komt kijken

Heb ff een poosje geen Dieetclubzin gehad

Ben verder nog steeds gewoon stabiel Schommelt altijd een beetje maar dat is niet erg
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_62754827
Damn... ik wordt vandaag wel op de proef gesteld.
Collega 1 is jarig en komt met Bosse bollen aan.
Collega 2 zit de hele tijd dropjes rond te delen.
Komt collega 3 met knoerten van bon- bons aan.

Heb braaf alles afgewezen, zelfs het koekje bij de koffie bleef liggen (dat overkomt me anders nooit )

[ Bericht 37% gewijzigd door dyna18 op 28-10-2008 23:53:18 ]
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:46:01 #172
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62755880
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:26 schreef dyna18 het volgende:
Op zich werkt die site makkelijker dan zelf met spreadsheetjes bijhouden. Denk dat ik hem (ondanks het roze ) ga gebruiken.
als je naar valtaf.ad.nl gaat dan heb je een mannelijkere lay out
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_62757220
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 16:46 schreef kwakveense het volgende:

[..]

als je naar valtaf.ad.nl gaat dan heb je een mannelijkere lay out
Ha ha prima....
Rood en zwart dat zijn pas kleuren... weg met al die pasteltintjes

Gebruiken jullie allemaal die site trouwens?
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:58:53 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62757858
Ik gebruik hem niet dagelijks, denk er niet altijd aan.

Wat mij al een berg helpt is hier 's ochtends posten wat ik van plan ben te gaan eten die dag. Dat werkt voor mij beter dan achteraf noteren.

Zit nu in Italie en heb tot nu toe vandaag niet veel gegeten, maar heb wel, ik kon het echt niet laten, een chocolademuffin gegeten op schiphol. Die zijn zo lekker. Althans... normaal, ik vond hem nu niet eens zo heel lekker. Maar ja, toch opeten he!
Straks maar een beetje een mager avondgerecht uitzoeken.
Morgen nog hier en dan vanaf donderdag gewoon weer lekker terug die knop kom.
pi_62758709
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 17:58 schreef Brighteyes het volgende:
Ik gebruik hem niet dagelijks, denk er niet altijd aan.

Wat mij al een berg helpt is hier 's ochtends posten wat ik van plan ben te gaan eten die dag. Dat werkt voor mij beter dan achteraf noteren.

Zit nu in Italie en heb tot nu toe vandaag niet veel gegeten, maar heb wel, ik kon het echt niet laten, een chocolademuffin gegeten op schiphol. Die zijn zo lekker. Althans... normaal, ik vond hem nu niet eens zo heel lekker. Maar ja, toch opeten he!
Straks maar een beetje een mager avondgerecht uitzoeken.
Morgen nog hier en dan vanaf donderdag gewoon weer lekker terug die knop kom.
Ow Italië... leuk zeg.... vooral genieten (van al mooie gebouwen en landschappen dan he )
pi_62759995
Ik ben zeker 1 gram afgevallen er was alleen een schaaf voor nodig.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_62762634
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:21 schreef Levitation het volgende:
Ik ben zeker 1 gram afgevallen er was alleen een schaaf voor nodig.
daarom ging ik naar de kapper toe afgelopen week...

Pff, de vakantie is net voorbij en ik heb het alweer flink druk... Ik heb alweer een nieuwe stapel verslagen liggen, en donderdag weer proefwerk met twee klassen... Maarja, het is ook wel lekker, weer bezig zijn, al moeten de leerlingen (en ik ook) weer even wennen aan het ritme van de dag..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_62762926
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 00:30 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Foto!
staat online...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_62765013
Zo sinds gister ook weer netjes aan het eten.
Vandaag:

O: 2 boterhammen met kipfilet
T: sultana
O: 2 boterhamme met pindakaas
T: kwark met zomerfruit
D: rijst, groente en kip
T: soepje

Kan weer tevreden zijn dus.
Ik heb wel enorm veel zin in lekkere foute dingen.
pi_62765061
Klinkt niet goed Levi, wat heb je gedaan?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62765273
Levi klinkt pijnlijk...
Zeeltje: met beeb is alles goed hangt lekker te pitten in de doek om mijn nek nu
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:57:42 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62768154
Levi, waar heb je dat grammetje gelaten dan?
pi_62769607
Nog een vraagje over voeding en hoeveelheden.
Ik heb wat moeite om te bepalen hoeveel ik nou gegeten heb (in de kantine).

Weet iemand hoeveel gram het volgende ongeveer is?
- 2 eetlepels gekookte witte rijst
- 2 eetlepels kip madras in saus
- 4 a 5 eetlepels gekookte peultjes en gekookte worteltjes

Ik kan moeilijk met een weegschaal door de bedrijfskantine lopen
pi_62772780
Ik was groenten aan het schaven met een nieuwe schaaf en nam toen een plakje van mijn rechter wijsvinger mee. Valt me nu plots op hoeveel je je rechter wijsvinger nodig hebt.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_62774478
Auw Levi, schaven doet echt pijn. En inderdaad dat zijn wel de momenten dat je er achter komt hoeveel je bepaalde onderdelen gebruikt!

Ik ga zo de dokter een bellen denk ik
Rechter elleboog gestoten op nogal een bizarre manier en behalve een beetje dik en buitengewoon pijnlijk, voelen mijn vingers ook wat raar....

Nadeel is dat Leander net lekker in de doek (over mijn rechterschouder) ligt te slapen en dat combineert niet echt met onderzocht worden
En ik ben bang dat hij besluit mij ergens in te wikkelen en das ook niet handig met zo'n klein jongetje...
Misschien toch nog een uurtje aanzien.
pi_62774586
Autjsch freecell, data klinkt niet echt goed.... Ik zou toch even bellen voor de zekerheid hoor, Leander heeft ook niet veel aan jou als je met pijn rond blijft lopen zou ik zeggen...
  woensdag 29 oktober 2008 @ 10:15:04 #187
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62775070
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 23:53 schreef dyna18 het volgende:
Nog een vraagje over voeding en hoeveelheden.
Ik heb wat moeite om te bepalen hoeveel ik nou gegeten heb (in de kantine).

Weet iemand hoeveel gram het volgende ongeveer is?
- 2 eetlepels gekookte witte rijst
- 2 eetlepels kip madras in saus
- 4 a 5 eetlepels gekookte peultjes en gekookte worteltjes

Ik kan moeilijk met een weegschaal door de bedrijfskantine lopen
de kip weet ik niet, zeker niet omdat je niet weet waar de saus van gemaakt is... eetlepel saus is doorgaans 15 gram, eetlepel kip gok ik zo'n 30 gram (een hele kipfilet is meestal ongeveer 200 (geen dubbele kipfilet dan he) daar kun je t aan relateren)

http://valtaf.be/index.php?pxd=.g&pxc=213141¤t=weblog¤t=item&item=2370
hier is een standaardlijst van rijst enzo...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_62775169
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 09:57 schreef teigan het volgende:
Autjsch freecell, data klinkt niet echt goed.... Ik zou toch even bellen voor de zekerheid hoor, Leander heeft ook niet veel aan jou als je met pijn rond blijft lopen zou ik zeggen...
Heb gedeld, (stoer ben ik ) moet vanmiddag om 14:20 even langskomen.
Als ik het zo aanvoel was dat ook wel verstandig...
pi_62775402
Balen data je dus nog wel even moet wachten, maar goed dat je wel gebeld hebt...

Ben je nog aan het koelen ofzo, of zou dat niets helpen?
pi_62775998
Mwa, het wordt niet echt hel dik ofzo, het is meer dat bepaalde bewegingen echt bizar pijnlijk zijn.
Voelt ook niet gekneusd, want dan doe alles min of meer pijn, is echt op één plaats en alleen bij bepaalde bewegingen en dan dan ik ook meteen wel door de grond gaan.
Lekker handig weer
pi_62776161
Ontbijt:

2 crackers, met ham.
1 gekookt eitje.

Tussendoor: Sinasappel.

Kan niet zoveel eten, heb pijn in mijn keel. Rechts op precies te zijn
pi_62776254
bij pijn in je keel is sinaasappel niet pijnlijk?
Honing is lekker voor je keel!
pi_62776297
Eventueel met thee

* freecell weet weer waarom ze ook alweer te dik was geworden
pi_62776320
Jawel. Maar vitamine is goed vor de weerstand

Maar ik eet geen tweede vandaag. Zo snugger ben ik nu wel, na de eerste gegeten te hebben.
pi_62777327
Vandaag gelukkig geen collega's met lekkere dingen in de buurt.
En dan vanavond voor de 2e keer sporten.

Ik voel ongelofelijk spierpijn van de eerste keer trouwens
Mijn lichaam is niets meer gewend.
pi_62778769
auqiw freecell, geen idee wat het zou kunnen zijn,maar het klinkt wel knap pijnlijk ( sowieso geeft het al een klotegevoel als je je daar stoot ) Hoop dat het snel beter gaat!

levi beterschap met je geschaafde vinger en ymme met je keel

zo nu hebben we de hele ziekenboeg weer gehad
pi_62785209
Hmmm, volgens de huisarts een veredeld elektrisch botje

Samenvatting: mooie kneuzing en bloeduitstorting ín het ellebooggewricht, waardoor de 'elektrisch botje' zenuw wordt afgekneld.
Past precies bij de symptomen.
En nu? Afwachten, waarschijnlijk is het door het zwellen morgen nog veel erger en daarna moet het afzakken.

Ik citeer mijn huisarts: 'Ja, das lastig, dat doet goed pijn en ik kan er wel iets omheen knopen, maar dat helpt ook niet. Sorry. Het gaat wel weer over! Over knopen gesproken: mooie Slendang heb je, die zien we hier niet veel!' (hij is in Indonesië opgegroeid en ik had Leander in de ringsling mee )
pi_62790837
Fijn dat er in ieder geval niets gebroken is, maar het blijft vervelend..

Ik heb vanavond de fajitas uit het vorige (?) topic gemaakt, heerlijk!!!
pi_62802094
hoi

ik wil hier ook héél even jubelen en ook bedankt zeggen omdat ik hier toch ben begonnen:

vandaag 20kg en 3 ons kwijt sinds 1 januari dit jaar toen ik hier écht begon met afvallen

zit nu op 67,2 en heb een nieuw streefgewicht van 65 voorlopig, en dan daar weer even zien te blijven en ondertussen proberen mn buik wat steviger te krijgen

dus bedankt voor de steun in de eerste periode van mijn afvalmeuk, voordat ik naar 'Slank' vertrok

[ Bericht 23% gewijzigd door motorbloempje op 30-10-2008 08:05:26 ( ) ]
Ja doei.
pi_62802547
Gefelicitieerd MoBlo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')