Enige in de 1.35 (x2), maar opvallend dat eerste training net iets sneller was. Meestal zie je toch dat t hele veld 1 a 2 seconden sneller is in FP2quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:39 schreef Tarabass het volgende:
Die Hamilton rijdt me toch strakke tijden
Ik vind het veel te vroeg op m'n vrije zondagquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:03 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dat valt toch wel meeVind het een vrij schappelijke tijd.
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 00:44 schreef Atreidez het volgende:
De qual is trouwens om 8 uur.. Me vrije zaterdagAltijd nog beter als Japan.
Mogguh! Ik zat om half acht al voor de tv, en hb wat autosport 'gezien'. Zou niet weten welkequote:
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 08:04 uur schreef Sally het volgende:Lewis did it again
Oh, ik ben zeker fan van 'm maar dit doe je toch niet nog een keer??!!
Hij kan echt de druk niet aan...En dan is dit nog een training
Thnxquote:
Ach ... met 22 miljoen in de min een paar races geleden is de manager niet meer interessant voor mij.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 08:26 schreef Sally het volgende:
[..]
Thnx![]()
Goed van Vettel idd![]()
En heb ik mazzel met het zwijnen van Kubica... Heb gister m'n team drastisch omgegooid en heb nu een BMW-chassis...
![]()
Ja het echt huilen met de pet om met die F1-manager...quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 08:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ach ... met 22 miljoen in de min een paar races geleden is de manager niet meer interessant voor mij.
Ook last van de kredietcrises?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 08:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ach ... met 22 miljoen in de min een paar races geleden is de manager niet meer interessant voor mij.
Hamilton ook met z'n harde bandenquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 08:35 schreef ColtZ40 het volgende:
Vogens mij hebben ze verstoppertje gespeeld bij Ferrari.
Wat een lawaaierige bromvliegen!quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 08:37 schreef ColtZ40 het volgende:
M'n poes van 14 weken oud kijkt actief F1.
Oh ja, dat nieuwe poesje van -moppie-quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 08:37 schreef ColtZ40 het volgende:
M'n poes van 14 weken oud kijkt actief F1.
Die is na 26 jaar niet meer nieuw te noemen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 08:41 schreef Sally het volgende:
[..]
Oh ja, dat nieuwe poesje van -moppie-
Wat is dat in Mensenjaren?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 08:43 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Die is na 26 jaar niet meer nieuw te noemen.
Als ik Stefano was zou ik tegen mijn kornuiten het volgende zeggen:quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:02 schreef Googolplexian het volgende:
Massa op 2 ... (Raikkonen gaat 'm er natuurlijk z.s.m. voorbij laten OF Hamilton eraf tikken)
Ik denk het welquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:06 schreef Googolplexian het volgende:
Alonso zegt dattie Massa helpt en Raikkonen naast Hamilton
Ik vraag me af of Alonso echt een podium gaat opgeven als het zo ver komt.
Hij zei ook als het zo ver komt. Dat gaat niet gebeuren, dus klaar. Hoop wel dat Massa er nog wat gaat uithalen, het mag van mij wel in de laatste race beslist worden. Regen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:06 schreef Googolplexian het volgende:
Alonso zegt dattie Massa helpt en Raikkonen naast Hamilton
Ik vraag me af of Alonso echt een podium gaat opgeven als het zo ver komt.
Ik wist het.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:13 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ferrari is daar een fiks aantal jaar geleden al mee begonnen, hoor.![]()
Ja en? Wil je soms zeggen dat McLaren lekker sportief bezig is altijd?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:13 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ferrari is daar een fiks aantal jaar geleden al mee begonnen, hoor.![]()
Had Ferrari maar geen documenten moeten geven.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja en? Wil je soms zeggen dat McLaren lekker sportief bezig is altijd?
Vorig jaar nog proberen kampioen te worden door te spioneren.
Nee dat is sportief
Dat is dan wel weer sportief van Ferrari.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:24 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Had Ferrari maar geen documenten moeten geven.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:21 schreef Dos37 het volgende:
Raikkonen moet hetzelfde doen als Hamiton in Japan, Massa eronderdoor en mooi dat zo kan.
quote:Formula 1 » Webber denies 'Lewis will kill' comments.
Saturday, 18th October 2008
Mark Webber has moved to correct quotes, twisted by the media, that suggested he was branding Lewis Hamilton a threat to life.Mark Webber has lashed out at sections of the media he feels have twisted comments he made in the Shanghai paddock on the eve of this weekend's Chinese Grand Prix to suit the current anti-Lewis Hamilton agenda.
The Australian, who confirmed that the GPDA intended to talk to Hamilton, asked the BBC's Radio Five Live station to broadcast a clarification of statements attributed to him after he spoke to journalists on Thursday, insisting that a lot of positive comment on the McLaren driver had been left out of newspaper reports in favour of references to the death of a marshal at Monza in the 2000 season.
Webber, commenting on the current debate over Hamilton's aggressive driving style, had moved on from discussing the Briton's habit of moving around in the braking area of corners to refer to the tragic death of Paolo Ghislimberti, which came as the result of two cars touching wheels in similar circumstances. He insists, however, that, at no point, did he brand Hamilton a threat to anyone's life.
"I know I never said the word 'kill'," Webber, who was forced onto the grass by Hamilton at this year's Italian GP, claimed, "It's clear there have been a few manoeuvres in the braking area that some of us have not agreed with, and I used Monza eight years ago as an example of that type of situation where we can have cars flying through the air.
"I said a lot of positive stuff about Lewis. [I'm] very disappointed at those headlines, I'm disappointed with the press. They come to you for your expertise and experience and, sometimes, they slate you."
Hamilton also received a little support after his frustrating Japanese Grand Prix appearance last weekend from BMW Sauber's Nick Heidfeld. The German, team-mate to one of Hamilton's biggest critics of late, Robert Kubica, told BBC Sport that he felt the McLaren driver had been unfairly punished for his move at the first corner.
quote:MASSA JUMPS TO HAMILTON'S DEFENCE
By Ian Parkes, PA Sport, Shanghai
Lewis Hamilton has found a surprise ally in world title rival Felipe Massa as he faces a storm of controversy surrounding his aggressive driving style. The two men may be scrapping over this season's championship, but Massa can understand Hamilton's approach, one that has attracted a great deal of criticism.
Robert Kubica, Fernando Alonso, Kimi Raikkonen, Mark Webber, Jarno Trulli, and today Flavio Briatore, have all lined up over the past few days to have their say about McLaren driver Hamilton. It leaves the 23-year-old facing not only a fight to cling onto his five-point lead over Massa, but also one to protect his reputation. Yet Massa can appreciate how, with the title on the line, an aggressive attitude can occasionally be the right way to go.
"That is Lewis," said Massa, who knows Hamilton can become champion on Sunday if the Briton wins the Chinese Grand Prix and he finishes no higher than fifth.
"That is his personality - to be aggressive and to always be over-confident.
"It doesn't mean he cannot be good, cannot be competitive or cannot be strong because of that.
"Everybody knows he is very strong and these things, in many races, have given him a lot of points.
"Sometimes we have seen that an aggressive style helps a lot, but then we have also seen many times it does not help.
"I have had some races this season where I have been very, very aggressive and had a good result at the end of the day, same with Lewis.
"Then there have been some races where I have not been aggressive, but it was the right thing to do at that moment.
"That is the way I think, and whether you have an aggressive style or not, it doesn't change anything.
"It can maybe be good or bad, but you only know at the end of the race, you never know before."
Given the general feeling of antipathy towards Hamilton within the paddock, it is unsurprising the majority of drivers are currently rooting for Massa.
That leaves the 27-year-old from Sao Paulo a little embarrassed, but grateful all the same for the show of support from his peers.
"It makes me feel proud," said Massa, smiling.
"I always respect other drivers, and I always respect everyone who is racing against me. That is the way I am, the way I do my job.
"When you are in F1 you can never underestimate your competitors because everyone knows what they are doing, they are all strong, and they all won something before.
"That is why I think respect is the most important thing for the other drivers."
quote:Formula 1 » Ecclestone: 'Dirty tricks' will be punished.
Friday, 17th October 2008
F1 supremo Bernie Ecclestone has made it clear that 'dirty tricks' will not be tolerated in the final two races of the 2008 F1 campaign, as Lewis Hamilton, Felipe Massa, Robert Kubica, Fernando Alonso and Sébastien Bourdais continue to trade blows off-track...
Bernie Ecclestone has called for a ‘hard but fair' approach from the Formula 1 World Championship contenders, their teams, team-mates and allies in the final two races of the 2008 campaign, as off-track hostilities threaten to spill over onto the circuit.
In the wake of the contentious Japanese Grand Prix last weekend, Felipe Massa blamed both McLaren-Mercedes title rival Lewis Hamilton and Scuderia Toro Rosso's Sébastien Bourdais for his clashes with the pair – despite the general paddock consensus being that the Brazilian had been at fault on both occasions – whilst former double F1 World Champion Fernando Alonso has vowed to ‘help' the Ferrari star to clinch the laurels if he can.
Moreover, BMW-Sauber ace Robert Kubica blasted Hamilton's driving as being both ‘dangerous' and ‘too much', as the Briton accused Massa of a ‘deliberate' attempt to take him out at Fuji Speedway.
With tensions running increasingly high as the showdown closes in – with just the Chinese Grand Prix in Shanghai this weekend and the Brazilian Grand Prix finale at Interlagos a fortnight later left on the calendar – and suggestions race stewards, team-mates and ‘allies' could come into play to determine the eventual destiny of the crown, the sport's ringmaster Ecclestone has demanded that everybody play fair.
“We want fair play at all times,” the 77-year-old told the Gulf News newspaper. “Hard and close racing, yes, but fair play too, without drivers being put in danger.
“The wider world is watching and awaiting the outcome of what has turned into a great championship. We don't want it spoiled and we will crack down on any dirty tricks.”
Veel meer zal 'ie niet krijgen als 'ie in een rode auto zit. Waarschijnlijk geven de stewards 'm dan 3 ronden voor het einde z'n drive-throughquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:41 schreef vosss het volgende:
En tóch had ik er als Kimi een driver-through voor over
quote:'Help whoever you like, Fernando' - Lewis
FOUR TOP TITLE CONTENDERS SPEAK OUT
Lewis Hamilton has brushed aside Fernando Alonso's promise to help Ferrari's Felipe Massa win the 2008 Formula 1 title, saying it was none of his business what other drivers did.
Hamilton will be crowned champion at the Chinese GP this weekend if he scores six points more than Massa, his closest rival, in the penultimate race of the season.
Alonso was upstaged by Hamilton when they were team mates in 2007 and since his return to Renault has done little to hide his animosity for McLaren and the man who could replace him as F1's youngest champion.
Hamilton said of Alonso's comments: "I don't really have an opinion. I focus on my job and the most important thing this weekend is to be competitive and try to earn some points.
"What the others do is none of my business."
Hamilton looked isolated on a news conference platform with Alonso, Ferrari's Kimi Raikkonen and the third remaining title contender Robert Kubica, who criticised Hamilton's driving last week.
Alonso has won the previous two races and was in ebullient form. He was in no mood to backtrack on his comments about favouring Massa despite Hamilton's presence.
He said: "You cannot misunderstand what I said. My best relationship, for example, is with Robert. I would like to see him win the championship but I know that it will be difficult to make up 12 points.
"I will drive my own race, but after the race you would prefer some drivers to win or some teams to win compared to others. You can take whatever from my comments but it's very simple."
BMW driver Kubica said the main purpose of his comments about Hamilton's tactics at Monza had been to highlight dangerous overtaking moves.
He said: "I didn't comment on Lewis, I just said these kinds of moves are pretty dangerous, especially in the wet."
A subdued Hamilton said he'd recovered from a disappointing race in Japan last week, where a poor start from pole and a collision with Massa left him without any points.
He qualified in pole position at Shanghai in 2007 but failed to score any points after skidding off.
He said: "I feel as strong here as I always do, we still have two races and I still have a great opportunity to make the next step.
"The team and I have recollected ourselves and are moving forward. We'll see what happens, we'll give it our best shot." - Reuters
Voor!quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:41 schreef vosss het volgende:
En tóch had ik er als Kimi een driver-through voor over
Goed plan!quote:Raikkonen, Alonso back ex-drivers as stewards
October 16, 2008 - By Nick Mulvenney
Kimi Raikkonen and Fernando Alonso, who have won the last three Formula 1 World titles between them, have backed the idea of recruiting ex-drivers to help with stewarding.
Penalties handed out at the 2008 Japanese were the latest in a string of decisions that have led to calls for an overhaul of officiating.
Renault's Alonso and Ferrari's Raikkonen, speaking at a news conference on Thursday before this weekend's Chinese GP, said the most important improvement would be consistent punishments for the same infringements. - Reuters
Ik wil niet lullig doen, maar voor een zelfde actie kreeg Hamilton ook niet veel meer dan een drive-through hoor!quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Veel meer zal 'ie niet krijgen als 'ie in een rode auto zit.
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:54 schreef Googolplexian het volgende:
[ afbeelding ]
Klein beetje afgunst maar?
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:54 schreef Googolplexian het volgende:
[ afbeelding ]
Klein beetje afgunst maar?
Oef... Als blikken konden dodenquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:54 schreef Googolplexian het volgende:
[ afbeelding ]
Klein beetje afgunst maar?
En:quote:Penalty for Webber, Coulthard blocked
It has been a good qualifying session for Red Bull Racing driver Mark Webber at Shanghai today. The Aussie placed his car 6th on tomorrow's grid but due to an engine change, he will get a ten-place grid penalty. Team mate David Coulthard didn't make it into Q2 as he was blocked by BMW's Nick Heidfeld.
Mark Webber, Position 6th
(Mark will drop ten places on the grid tomorrow, due to an engine change)
"Unfortunately a penalty for an engine change drops you five rows back - and it's difficult enough anyway these days with the field being so tight. In Fuji I would have had a chance to make up some places during the race, as it's easier to pass there, but there are some really quick corners here making it more difficult. Let's hope for some rain tomorrow."
David Coulthard, Position 16th
(David will move up a place tomorrow, due to Mark's engine change penalty)
"I'm extremely disappointed with what Nick Heidfeld did at the end of Q1 on the last out lap. All the cars were bunching up on the second to last corner, as they jostled for position, but Nick suddenly passed me on the inside into the last corner, just as I was about to start my flying lap. It was very unlikely he was going to do a better lap on prime tyres and he was on the dirty side of the track, so he wouldn't have done a faster lap by squeezing through the inside at that point - and he came in
before the end of that lap anyway! He would have known he was in the top ten already, so for me it was very un-sportsman like behaviour, as all he did was screw up my last flying lap - there wasn't any intention of him doing a quicker time."
Christian Horner: "Despite losing track time with an engine failure in this morning's practice, Mark did a good job to finish P6 in today's qualifying session. Unfortunately he takes a grid penalty tomorrow due to the engine failure and subsequent engine change, but it was a good lap from him. David had the pace to go through to Q2, but an incident with Heidfeld cost him time on his last run and, with the circuit improving, unfortunately he just missed the cut."
Fabrice Lom, Renault, Principal Engineer, Track Support: "We are very sorry for Mark and apologise to him for the engine failure. It's a shame as he had good pace today and easily got through in to Q3 to finish P6. David was blocked during Q1, so wasn't able to show his real pace today. It wasn't a good day, I hope Sunday will be better."
quote:Coulthard slams Heidfeld
18 October 2008
David Coulthard was not amused after Saturday's qualifying session. The Scot was held up by Nick Heidfeld going into his final flying lap in order to try and improve his fastest lap time. Coulthard didn't manage to improve his lap time and so he missed out on Q2.
After the qualifying Coulthard didn't make a secret of it he wasn't happy with Heidfeld. Coulthard said: "I'm extremely disappointed with what Nick Heidfeld did at the end of Q1 on the last out lap. All the cars were bunching up on the second to last corner, as they jostled for position, but Nick suddenly passed me on the inside into the last corner, just as I was about to start my flying lap. It was very unlikely he was going to do a better lap on prime tyres and he was on the dirty side of the track, so he wouldn't have done a faster lap by squeezing through the inside at that point - and he came in before the end of that lap anyway!
"He would have known he was in the top ten already, so for me it was very un-sportsman like behaviour, as all he did was screw up my last flying lap - there wasn't any intention of him doing a quicker time."
Chinese GP live op FOK!sportquote:Na eerdere experimenten die vooral bij de voetbalwedstrijden zeer gewaardeerd worden, zal ook de Chinese Grand Prix live op FOK!sport verslagen worden.
Lees verder in onderstaande link.
Kap eens even met het spammen van sport.fok joh. Wordt een beetje moe van al die linkjes en stukjes, als ik die onzin wil lezen klik ik wel op het linkje bovenaanquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 12:53 schreef Sally het volgende:
Chinese GP live op FOK!sport
Ongetekende tekent ervoor
Welk linkje bovenaan bedoel je? In de navbar 'sport'?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:06 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Kap eens even met het spammen van sport.fok joh. Wordt een beetje moe van al die linkjes en stukjes, als ik die onzin wil lezen klik ik wel op het linkje bovenaan
Een verslag is leuk om te lezen ja, maar continue melden dat je een verslag gaat maken interesseert niemand denk ikquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:18 schreef Sally het volgende:
Maar dingen als een verslag van een race of een kwalificatie is toch leuk om te lezen?
Die stukken die je neerzet van andere site's zijn juist interessant. Maar de vorderingen, items en toekomstideeën van sport.fok interesseren me des te min. Als ik dat wil lezen ga ik wel via de link 'sport' (in de navbar inderdaad) erheen. En het kwam een beetje beroerd mijn strot uit, want was een beetje chagrijnig vanochtend, maar denk het wel elke keer als ik weer een linkje van je zie naar de sportsectiequote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:18 schreef Sally het volgende:
Maar dingen als een verslag van een race of een kwalificatie is toch leuk om te lezen?
Hm, okay. Maar als FOK!ker moet ik zeggen dat onze eigen content interessanter isquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 14:11 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Die stukken die je neerzet van andere site's zijn juist interessant. Maar de vorderingen, items en toekomstideeën van sport.fok interesseren me des te min. Als ik dat wil lezen ga ik wel via de link 'sport' (in de navbar inderdaad) erheen. En het kwam een beetje beroerd mijn strot uit, want was een beetje chagrijnig vanochtend, maar denk het wel elke keer als ik weer een linkje van je zie naar de sportsectie
Continuequote:Op zaterdag 18 oktober 2008 14:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Een verslag is leuk om te lezen ja, maar continue melden dat je een verslag gaat maken interesseert niemand denk ik
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:54 schreef Googolplexian het volgende:
[ afbeelding ]
Klein beetje afgunst maar?
Ik hoop dat Kimi achterop Hamilton rijdt al bij het rode licht, en dan sorry zegtquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 15:49 schreef eNGine10 het volgende:
op het werk ff snel de uitslag van de kwalificatie gekeken en tot mijn grote vreugde stond lewis weer bovenaanik hoop op een gek weekend zodat McLaren er ook met de constructeurstitel vandoor kan gaan
ik verwacht niet dat hamilton dit weekend al kampioen word maar ik denk wel dat hij boven massa gaat eindigen...
Leuk screenshotquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:11 schreef Trystar het volgende:
Persconferentie kwalificatie China 2008
[ afbeelding ]
Download: Klik
quote:Heidfeld moves back to ninth
OCTOBER 18, 2008
Nick Heidfeld has been bumped back to ninth on the grid after the FIA Stewards intervened once again and and ruled that the German had got in the way of David Coulthard's Red Bull late in the Q1 session. The two men were both trying to ensure that they moved through to the Q2 session. Coulthard complained that he had been slowed down by Heidfeld's manoeuvre and that this had caused him to miss out. The stewards took several hours to reach a conclusion - which is odd given that one of the reasons given for the removal of permanent steward Tony Scott Andrews at the end of last year was that decision took too long. The decision does not help Coulthard at all as he remains in 15th place but it does move Sebastian Vettel, Jarno Trulli and Sebastien Bourdais up one place on the grid.
Heidfeld was given another three-place penalty just two races ago in Singapore but some others have had five-place penalties.
In ieder geval al sinds 1964quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:13 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ferrari is daar een fiks aantal jaar geleden al mee begonnen, hoor.![]()
dat zou echt smerig zijnquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 15:58 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Ik hoop dat Kimi achterop Hamilton rijdt al bij het rode licht, en dan sorry zegt![]()
Zou kunnen, maar denk dat Alonso er weinig over te zeggen heeft. Denk dat de teambazen meer invloed hebben, en gezien het appeltje dat Renault nog met McLaren te schillen heeft zou dat weleens invloed kunnen hebben op de resultaten inderdaad. Om dat zelfde geschil denken veel mensen dat het weigeren van de auto van Hamilton in de laatste race ook geen toeval was. Nouja, zie Massa of Hamilton of wie dan ook (liefst KR) het liefste op eigen krachten winnen. Mocht Kimi toch achter op Hamilton rijden bij rood licht zou ik er niet om wenenquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 19:11 schreef bodylotion het volgende:
Alonso wilt straks naar Ferrari.
maar je denkt dus wel dat alonso zijn plek af zou (volgens jou misschien wel moeten) staan? ik vind het maar raar dat je als sportman zoiets zou doenquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 19:18 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar denk dat Alonso er weinig over te zeggen heeft. Denk dat de teambazen meer invloed hebben, en gezien het appeltje dat Renault nog met McLaren te schillen heeft zou dat weleens invloed kunnen hebben op de resultaten inderdaad. Om dat zelfde geschil denken veel mensen dat het weigeren van de auto van Hamilton in de laatste race ook geen toeval was. Nouja, zie Massa of Hamilton of wie dan ook (liefst KR) het liefste op eigen krachten winnen. Mocht Kimi toch achter op Hamilton rijden bij rood licht zou ik er niet om wenen
Van de week een interview gelezen met de baas van Renault. Die stak zijn haat voor McLaren niet onder stoelen of banken en haalde daarin ook het geschil dat McLaren en Renault hadden vorig jaar aan. Ik zou het ook raar vinden dat je dat als sportman zou doen, maar binnen de F1 gaat een hoop geld om en zijn er een paar grote mannen aan de macht. Alles is mogelijk, en daarbij denken zij niet in flesjes of kratjes bier maar in containerschepen vol bier zij het niet in bierbrouwers. Blijft speculeren natuurlijk, en ik hoop met je mee dat het niet zo gaat lopen. Tegenwoordig met al die regels zijn die teams heel gewiekst geworden, teamorders bijvoorbeeld zie je niet meer. Betekent dat dat ze er niet meer zijn? En denk je echt dat Alonso wat te vertellen heeft? Ja, hoe de auto afgesteld moet wordenquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 19:32 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
maar je denkt dus wel dat alonso zijn plek af zou (volgens jou misschien wel moeten) staan? ik vind het maar raar dat je als sportman zoiets zou doenen als massa zo kampioen zou worden zou ik dat erg zonde vinden van dit spannende seizoen
misschien was het je al opgevallen maar ik ben voor hamilton en ja, er staat bier op het spel en dan ben ik meestal vrij fanatiek
Alonso zal waarschijnlijk niet veel te vertellen hebben nee, maar als baas van Renault heb je toch liever een podiumplaats voor jouw team dan een podiumplaats voor een ander team. ik weet ook wel dat die haatgevoelens er zijn en het zou wel de perfecte manier kunnen zijn om McLaren te pakkenquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 19:46 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Van de week een interview gelezen met de baas van Renault. Die stak zijn haat voor McLaren niet onder stoelen of banken en haalde daarin ook het geschil dat McLaren en Renault hadden vorig jaar aan. Ik zou het ook raar vinden dat je dat als sportman zou doen, maar binnen de F1 gaat een hoop geld om en zijn er een paar grote mannen aan de macht. Alles is mogelijk, en daarbij denken zij niet in flesjes of kratjes bier maar in containerschepen vol bier zij het niet in bierbrouwers. Blijft speculeren natuurlijk, en ik hoop met je mee dat het niet zo gaat lopen. Tegenwoordig met al die regels zijn die teams heel gewiekst geworden, teamorders bijvoorbeeld zie je niet meer. Betekent dat dat ze er niet meer zijn? En denk je echt dat Alonso wat te vertellen heeft? Ja, hoe de auto afgesteld moet worden
Ben het helemaal met je eens hoor, haha. Maar toevallig dat ik er van de week veel over had gelezen en gehoord en dat jij er nu over begintquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 20:09 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Alonso zal waarschijnlijk niet veel te vertellen hebben nee, maar als baas van Renault heb je toch liever een podiumplaats voor jouw team dan een podiumplaats voor een ander team. ik weet ook wel dat die haatgevoelens er zijn en het zou wel de perfecte manier kunnen zijn om McLaren te pakkenmaar als hamilton morgen nou gewoon een normale race rijdt, hoeft niet eens te winnen, dan is het ook nog maar zeer de vraag of die ene plek Massa zal gaan helpen. Als hamilton uiteindelijk toch gewoon kampioen word dan heb jij je podiumplek voor niks afgegeven. Wie lacht er dan het hardst?
Hahahaha, helemaal een metal pic nuquote:Op zondag 19 oktober 2008 00:05 schreef LeXX het volgende:
Vroeger, in de jaren 50, werd een auto nog wel eens afgegeven door de teammaat aan een coureur die belangrijker was in het team, of betere kansen had in het WK. Zou dat nu nog mogen?Ik zie het al voor me dat Heikki stopt naast de grindbak waar Lewis net gestrand is
Of Kimi die zijn auto afgeeft omdat Felipe weer eens te snel weg was bij het tanken
T-car mag idd niet meer, maar de laatste tientalle jaren mag je ook tijdens de race niet wisselen ook al is het van een teamgenoot.quote:Op zondag 19 oktober 2008 00:21 schreef Sally het volgende:
[..]
Hahahaha, helemaal een metal pic nu![]()
Ik zie het al voor me!
Geen idee of het mag. De T-car is al afgeschaft, die was vaak voor beide coureurs afgesteld.
er is ergens een poolse site, moet je zoeken in de oudere topicsquote:Op zondag 19 oktober 2008 06:59 schreef Sc0tTy het volgende:
Een goede morge
We zitten hier op lan en hebben dusch geen tv, weet er iemand of er ergens op internet een streem draait om het live te kunnen bekijken ( het liefst een rtl7 stream ).
Hamilton inderdaad hard, wat ik kon zien had massa zachte banden. Ben benieuwdquote:Op zondag 19 oktober 2008 09:00 schreef Swindler het volgende:
hamilton hard , massa soft ? hamilton langere eerste stint ??
Astu, onder Liveverslag GP van China, daar schrijf ik het 'live' mee.quote:Op zondag 19 oktober 2008 09:07 uur schreef Yi-Long het volgende:
[...]
http://nl.justin.tv/directory?category=sports
dat denk ik ookquote:Op zondag 19 oktober 2008 09:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
ik denk niet dat Lewis veel lichter is: die is dit weekend gewoon te snel voor de rest.
Heikki is "off the pace". Op Live Timing speculeren ze dat hij wellicht problemen met z'n remmen heeft.quote:Op zondag 19 oktober 2008 09:17 schreef Swindler het volgende:
heikki is zwaar denk ik
Dat vraag ik me ook af..quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:01 schreef Dos37 het volgende:
Verdomme waarom gebeurd Hamilton dat soort dingen niet.
quote:
Net als McLaren in Hockenheim. En toen lag het kampioenschap nog wijd open.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:10 schreef wolferl het volgende:
Wat toevallig dat Massa nu veel sneller is dan Raikonnen![]()
Ferrari pleegt een verkapte teamorder
Waar slaat dit op, wees eens sportief, Hamilton rijd gewoon een foutloze race tot nu toe.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:15 schreef vw_caddy het volgende:
Come on domme Brit, rij je motor eens in puin.
Hou wel van een beetje spanning in de laatste race. Als Hamilton hier wint laat hij het echt niet schieten in Brazilië.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:19 schreef wolferl het volgende:
[..]
Waar slaat dit op, wees eens sportief, Hamilton rijd gewoon een foutloze race tot nu toe.
Vorig jaar anders welquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:21 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Hou wel van een beetje spanning in de laatste race. Als Hamilton hier wint laat hij het echt niet schieten in Brazilië.
Die rijdt met het oude materiaal van Hamilton ofzoquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:23 schreef wolferl het volgende:
Wat moet je nou denken van Kovalainen. Hij is te langzaam en heeft haast elke race pech.
quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:25 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Die rijdt met het oude materiaal van Hamilton ofzo
Natuurlijk is dit een teamorder, maar wel een volkomen terechte.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:24 schreef wolferl het volgende:
Massa gaat wel makkelijk voorbij aan Raikonnen, het stink wel dit zaakje.
Met het schroot van Hamilton hebben ze Kovalainens auto in elkaar gezetquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:25 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Die rijdt met het oude materiaal van Hamilton ofzo
Tsja ... dat zou dan het vermeende Ferrari-spul zijn. Geen wonder dat 'ie niet vooruit te branden is.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:27 schreef wolferl het volgende:
[..]
Met het schroot van Hamilton hebben ze Kovalainens auto in elkaar gezet
Precies hetzelfde. Het is volkomen logisch dat een team dit zo doet.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:27 schreef Swindler het volgende:
ik vraag me of hoe de ferrari fanboys hier zouden reageren als het andersom was.
Meteen roepen naar de FIA dat ze een straf moeten uitdelen, natuurlijkquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:27 schreef Swindler het volgende:
ik vraag me of hoe de ferrari fanboys hier zouden reageren als het andersom was.
nee nee dat is het mclerean spul. Hamilton rijd met ferrari materiaalquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:28 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Tsja ... dat zou dan het vermeende Ferrari-spul zijn. Geen wonder dat 'ie niet vooruit te branden is.
die ze ook zeker zullen krijgen uiteraard.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:28 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Meteen roepen naar de FIA dat ze een straf moeten uitdelen, natuurlijk
Nope .. dan zou 'ie nu op 2 of 3 rijden.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:29 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
nee nee dat is het mclerean spul. Hamilton rijd met ferrari materiaal
Mag ie straffeloos motor wisselen in Brazilie: slim gedaan vanaf de 14e plek of zoquote:
Maar dan wel bestraffen volgens de regels!quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:28 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Precies hetzelfde. Het is volkomen logisch dat een team dit zo doet.
Het zou zelfs achterlijk zijn als je het niet doet.
quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:31 schreef nils7 het volgende:
[..]
Maar dan wel bestraffen volgens de regels!
Zoals het hoort maar dat zal wel niet gebeuren door de FIArari!
Al wint massa de WK over twee weken voor mij is het hamilton... hij heeft het tenminste op eigen kracht zover geschopt... massa had er kimi voor nodig!
nee hoor ferrari bestraffen voor een teamorder (zoals het MOET) en lewis is nu al WK.quote:
Niet zeiken, dit zou elk team doen. Ook het door jou geliefde McLaren.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
nee hoor ferrari bestraffen voor een teamorder (zoals het MOET) en lewis is nu al WK.![]()
Zo zijn de regels maar die gelden helaas op deze punten niet voor fiarari
Jij zou president van de FIA moeten worden.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
nee hoor ferrari bestraffen voor een teamorder (zoals het MOET) en lewis is nu al WK.![]()
Zo zijn de regels maar die gelden helaas op deze punten niet voor fiarari
als Kimi zelf beslist om Massa voorbij te laten is het toch geen teamorder en dus ook niet strafbaarquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
nee hoor ferrari bestraffen voor een teamorder (zoals het MOET) en lewis is nu al WK.![]()
Zo zijn de regels maar die gelden helaas op deze punten niet voor fiarari
En dan moeten ze ook bestraft worden!quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:40 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Niet zeiken, dit zou elk team doen. Ook het door jou geliefde McLaren.
quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:33 schreef Sally het volgende:
Even gecensureerd:
<19-10-2008> [10:27:07] <@Sal|lt> Kovalainen mag een nieuwe motor monteren
<19-10-2008> [10:29:19] <X|> jup slim
<19-10-2008> [10:29:35] <X> ik weet niet of Hamilton een nieuwe motor mag doen
<19-10-2008> [10:29:43] <Y> mag'ie niet
<19-10-2008> [10:29:46] <X> tis toch die 2 wedstrijden 1 motor regel nog steeds?
<19-10-2008> [10:29:49] <Y> ja
<19-10-2008> [10:29:57] <@Sal|lt> ja
<19-10-2008> [10:30:16] <@Sal|lt> mar niet finishen = gratis nieuwe motor
<19-10-2008> [10:30:18] <Y> hij zou z'n motor nog kunnen laten ploffen natuurlijk, dan mag het wel<19-10-2008> [10:30:19] <X> wanneer had hamilton een nieuwe motor?
<19-10-2008> [10:30:25] <@Sal|lt> geen idee<19-10-2008> [10:30:51] <Y> Sal|lt: alleen als het een motorprobleem is waardoor je niet finisht, toch?
Dit is wel iets anders als midden in het seizoen iemand die al leider is in het kampioenschap een overwinning gevenquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:52 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Waarom heeft de FIA ze dan verboden?
Dat was het toch?quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:54 schreef Sally het volgende:
Hamilton moet Brazilië rijden met deze motorquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:57 schreef Sally het volgende:
<19-10-2008> [10:30:19] <X> wanneer had hamilton een nieuwe motor?
<19-10-2008> [10:30:51] <Y> Sal|lt: alleen als het een motorprobleem is waardoor je niet finisht, toch?
Die vragen heb ik nog geen antwoord op, en ik weet het ook nietVandaar dat ik het hier eens probeerde
Massa die op P1 rijdt en in de laatste ronde z'n auto in het grind parkeert?quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:59 schreef Sally het volgende:
"Ik denk dat het pas inm de allerlaatste ronde van de allerlaatste race wordt beslist" (Gert, één van de commentatoren bij Sporza ()
"Tja, het zijn natuurlijk gewoon stilzwijgende teamorders" (Diezelfde Gert)quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:59 schreef Sally het volgende:
"Ik denk dat het pas inm de allerlaatste ronde van de allerlaatste race wordt beslist" (Gert, één van de commentatoren bij Sporza ()
massa en raikkonen danquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Hamilton moet Brazilië rijden met deze motor
Heikki mag een motorwissel doen
Thnxquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Hamilton moet Brazilië rijden met deze motor
Heikki mag een motorwissel doen
Zoals we die het hele jaar al gezien hebben.quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:04 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
"Tja, het zijn natuurlijk gewoon stilzwijgende teamorders" (Diezelfde Gert)
Omdat ze geen zin meer hadden in die zeer opzichtige teamorders zoals in Oostenrijk in 2002. Verder is dat verbod natuurlijk te onzinnig voor woorden. Teams zullen het nu op een wat minder expliciete manier doen. En Heikki heeft dit seizoen Hamilton ook al een keer zeer makkelijk laten passeren. Dus dat zou je ook als teamorder kunnen zien. Kortom, gejank om niks wat mij betreft.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:52 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Waarom heeft de FIA ze dan verboden?
Dan zou McLaren er dit seizoen ook al een straf voor gekregen kunnen hebben hoor.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:43 schreef nils7 het volgende:
[..]
En dan moeten ze ook bestraft worden!
regels zijn regels maar die gelden niet voor ferrari
Idd ja... Di Montezemolo zei het buiten de baan, hij wilde dat Kimi tweede rijder werd...quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:04 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
"Tja, het zijn natuurlijk gewoon stilzwijgende teamorders" (Diezelfde Gert)
lijkt me niet meer dan logisch dat kimi massa voorbij laat gaan. en zo blijft het toch ook een beetje een teamsportquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
nee hoor ferrari bestraffen voor een teamorder (zoals het MOET) en lewis is nu al WK.![]()
Zo zijn de regels maar die gelden helaas op deze punten niet voor fiarari
Nee.quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:49 schreef bodylotion het volgende:
wat ik me afvraag...
mag Hamilton de volgende race in Heiki's auto rijden met een nieuwe motor?
(nee zeker)
Dat lijkt me pas echt competitievervalsing.quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:49 schreef bodylotion het volgende:
wat ik me afvraag...
mag Hamilton de volgende race in Heiki's auto rijden met een nieuwe motor?
(nee zeker)
mischien wel, maar het feit blijft dat ze verboden zijn.quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:18 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
lijkt me niet meer dan logisch dat kimi massa voorbij laat gaan. en zo blijft het toch ook een beetje een teamsport
Teamorders zijn verboden, het is rijders onderling niet verboden elkaar een voordeeltje te gunnen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 12:01 schreef WEST het volgende:
[..]
mischien wel, maar het feit blijft dat ze verboden zijn.
Daarom. Het gebeurd toch wel alleen verbergen ze het beter. McLaren zou het net goed doen als ze in deze situatie zaten. Al zullen ze dat PR-technisch natuurlijk altijd ontkennen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 12:08 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Teamorders zijn verboden, het is rijders onderling niet verboden elkaar een voordeeltje te gunnen.
jah daar heb je gelijk in, maar zolang iedereen zijn mond dicht houd is het eigenlijk onmogelijk aan te tonen dat het teamorders zijn. En ieder ander team in die positie zou het ook gedaan hebben dus ik denk niet dat je hier een al te groot punt van moet maken. ik zie het in ieder geval niet als competitievervalsingquote:Op zondag 19 oktober 2008 12:01 schreef WEST het volgende:
[..]
mischien wel, maar het feit blijft dat ze verboden zijn.
Ben ik het niet helemaal mee eens want Hamilton mag volgens mij dus wel zijn motor wisselen want hij heeft nog de mogelijk om gebruik te maken van de zgn 'joker' optie. Heikki heeft die 'joker' de vorige race al gebruikt en Hamilton heeft 'm nog. Als ze bij McLaren geen risico willen nemen dan kunnen ze vrijdag roepen dat er een probleem is met de motor van Hamilton en deze vervolgens omruilen door een nieuw exemplaar. Massa heeft trouwens de 'joker' optie ook al gebruikt.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Hamilton moet Brazilië rijden met deze motor
Heikki mag een motorwissel doen
Alleen geldt de joker niet voor de laatste race van het seizoen. Dus hij zou dan vrolijk 10 plaatsen worden terug gezet op de startopstelling.quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:05 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens want Hamilton mag volgens mij dus wel zijn motor wisselen want hij heeft nog de mogelijk om gebruik te maken van de zgn 'joker' optie. Heikki heeft die 'joker' de vorige race al gebruikt en Hamilton heeft 'm nog. Als ze bij McLaren geen risico willen nemen dan kunnen ze vrijdag roepen dat er een probleem is met de motor van Hamilton en deze vervolgens omruilen door een nieuw exemplaar. Massa heeft trouwens de 'joker' optie ook al gebruikt.
Bronquote:28.4 For the purposes of this Article and Article 28.6 only, an Event will be deemed to comprise P3, the
qualifying practice session and the race.
f) Except during the last Event of the Championship season, each driver will be permitted to use a
replacement engine without incurring a penalty the first time this becomes necessary during the
season.
Thanks! das lekker dan.. Zou dan toch wel bijzonder balen zijn als Hamilton nu een probleem krijgt met zijn motor want dan betaal je daar toch een dure prijs voor.quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:11 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Alleen geldt de joker niet voor de laatste race van het seizoen. Dus hij zou dan vrolijk 10 plaatsen worden terug gezet op de startopstelling.
[..]
Bron
En dan naar pagina 14.
Inderdaad. Je zou dus kunnen zeggen dat het zonde is dat McLaren de joker niet in Singapore heeft gebruikt. Maar aan de andere kant als ze dat hadden gedaan en hij had dit weekend voor de race een probleem gehad met zijn motor, dan was het weer een domme beslissing. Kortom, gewoon blij wezen dat de Mercedes tot nu toe zo betrouwbaar is gebleken.quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:13 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Thanks! das lekker dan.. Zou dan toch wel bijzonder balen zijn als Hamilton nu een probleem krijgt met zijn motor want dan betaal je daar toch een dure prijs voor.
stel dat Hamilton eigenlijk pole zou pakken maar dan dus op 10 moet beginnen. Krijg je wel een bijzonder spannend kampioenschapquote:Op zondag 19 oktober 2008 13:13 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Thanks! das lekker dan.. Zou dan toch wel bijzonder balen zijn als Hamilton nu een probleem krijgt met zijn motor want dan betaal je daar toch een dure prijs voor.
En, wat zei Samson ervan?quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:04 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
"Tja, het zijn natuurlijk gewoon stilzwijgende teamorders" (Diezelfde Gert)
Dat het nog steeds enigszins spannend is. (Massa staat op 7 punten achterstand)quote:Op zondag 19 oktober 2008 15:48 schreef hoipim het volgende:
wat betekend deze uitslag voor het kampioenschap?
geen spoilersquote:Op zondag 19 oktober 2008 15:48 schreef hoipim het volgende:
wat betekend deze uitslag voor het kampioenschap?
quote:Op zondag 19 oktober 2008 15:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
geen spoilers![]()
ow ja, de race tot nu toe
Ja maar als Hamilton wint, is het voor Ferrari Fappers altijd standaard een saaie race.quote:Op zondag 19 oktober 2008 15:59 schreef hoipim het volgende:
[..]
![]()
![]()
iedereen weet dat hamilton heeft gewonnen
![]()
![]()
quote:Op zondag 19 oktober 2008 15:59 schreef hoipim het volgende:
[..]
![]()
![]()
iedereen weet dat hamilton heeft gewonnen
![]()
![]()
Hamilton rijderskampioen, Ferrari constructeurskampioen. Prima oplossing.quote:Op zondag 19 oktober 2008 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
Dat Hamilton nu 7 punten op Massa voorstaat en dat Ferrari 11 punten voorsprong heeft op McLaren in het constructeurskamioenschap
Precies! Eindelijk iemand met verstand van zaken. Wel grappig dat ze bij Renault nog even over de boardradio riepen dat Kimi misschien wel een probleem heeft omdat hij ineens zo langzaam reed. Ondertussen reed Kimi al zijn oude tijden weer. Maar kortgezegd, dit had elk team gedaan en heeft niets te maken met de teamorders zoals ze gepleegd werden met Barichello.quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:16 schreef Mikkie het volgende:
Ferrari bestraffen voor een teamorder is bullshit. Massa kan wel wat roepen, maar wie zegt dat Raikkonen orders heeft gehad? Dit kan ook eigen keuze zijn. Bovendien had elk team dit zo gedaan, niet meer dan logisch als het om het wereldkampioenschap gaat.
iddquote:
Dank je.quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:08 schreef Trystar het volgende:
Persconferentie race China 2008
[ afbeelding ]
Download: Klik
Geweldig dat gezicht van Kimiquote:Op zondag 19 oktober 2008 17:08 schreef Trystar het volgende:
Persconferentie race China 2008
[ afbeelding ]
Download: Klik
Het is nog even afwachten op het bericht dat de McLaren van Lewis te licht wordt bevondenquote:Op zondag 19 oktober 2008 17:05 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
idd![]()
![]()
en het is er niet beter op geworden voor over 2 weken......
Sla 'm!quote:
Begrijp me niet verkeerd, het maakt me geen bal uit wie er WDC wordt, had gewoon graag gezien dat Felipe wat korter op Lewis stond qua punten, 'n puntje of 2 erachter ofzo. Als ze dan als 1 en 2 konden starten in Brazilie, dan mochten ze het mooi gaan uitvechten met hun tweetjes. Nu zijn er jammer genoeg weer een hoop andere factoren die mee kunnen gaan spelen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:32 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Het is nog even afwachten op het bericht dat de McLaren van Lewis te licht wordt bevonden
Ik was te laat, hoipim rende weg op het moment dat ik het zagquote:
Na de puncture had Heikki op een 15e plek toch nauwelijks meer kans op een puntenklassering???quote:Op zondag 19 oktober 2008 16:59 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Precies! Eindelijk iemand met verstand van zaken. Wel grappig dat ze bij Renault nog even over de boardradio riepen dat Kimi misschien wel een probleem heeft omdat hij ineens zo langzaam reed. Ondertussen reed Kimi al zijn oude tijden weer. Maar kortgezegd, dit had elk team gedaan en heeft niets te maken met de teamorders zoals ze gepleegd werden met Barichello.
Nouja, als Kimi-fan moet ik zeggen dat Hamilton een fantastische race en een zeer goed weekend gereden heeft. Erg goed van hem.
Oh, en over teamorders. Nou gaan al die McLaren fans huilen dat als het andersom was geweest alle Ferrarifans hadden lopen schreeuwen, maar vind het binnenhalen van Kovalainen verdacht. Dat is viezer dan wat Ferrari gedaan heeft. Want dat is gewoon teamsport en iets wat elke F1-fan gedaan en verwacht had.
Nee, het was Gertje nietquote:
Oh, ik mag niet klagenquote:Maar mooie race, zeker voor de Mclaren fans onder onsNiet veel spectakel, maar genoeg, met in het achterhoofd om de laatste race mee aan te vangen. Hopelijk verknalt Hamilton de eerste paar rondes om vervolgens terug te komen en alsnog WK te worden
In Brazilië wordt ie wel van de baan gereden door een achterblijver op de Jos Verstappen manierquote:Op zondag 19 oktober 2008 18:24 schreef Sally het volgende:
[..]
Nee, heet was Gertje niet
[..]
Oh, ik mag niet klagen
Enne, nee! Laat Hamilton gewoon netjes de puntjes binnenhalen volgende raceLiefst nog met de volle mep weggaan
![]()
kom je al klaar van die gedachte?quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In Brazilië wordt ie wel van de baan gereden door een achterblijver op de Jos Verstappen manier
Hmm, ja tuurlijk. Iemand die uitvalt zou dat mogen, al betwijfel ik of het in dit geval ook mag mocht het allemaal waar zijn. Maar iemand op die manier binnenhalen is volgens mij tactisch. Ze zullen wel denken bij McLaren; 'Misschien kan hij met een nieuwe moter wel de top 10 halen'quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:59 schreef Sally het volgende:Na de puncture had Heikki op een 15e plek toch nauwelijks meer kans op een puntenklassering???
Dat ze 'm dan binnenhalen lijkt me logisch, ook gezien het feit dat ze dan een verse motor in die McLaren kunnen pleuren
Hamilton moet de motor die hij deze race heeft gebruikt ook in Brazilië gebruiken.quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:07 schreef vw_caddy het volgende:
Ja maar goed, hij mag dus niet meer gebruik maken van de jokerengine..... Of maakte hij dit weekend gebruik van een oude motor?
Ksssjt! Ga jij eens je mand in!quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In Brazilië wordt ie wel van de baan gereden door een achterblijver op de Jos Verstappen manier
Massa ook toch?quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:09 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Hamilton moet de motor die hij deze race heeft gebruikt ook in Brazilië gebruiken.
Doe het zelfquote:
Dat is mijn bedoeling ookquote:Je brengt nog ongeluk
Nee die heeft hem 2x gebruikt nu.quote:
quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Doe het zelf![]()
[..]
Dat is mijn bedoeling ook
We hadden het over Kovalainen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:09 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Hamilton moet de motor die hij deze race heeft gebruikt ook in Brazilië gebruiken.
Oepsquote:
quote:Unless the driver fails to finish the race (see below) the engine fitted to the car at the end of the
Event must remain in it until the end of the next Event. Any driver who failed to finish the race at the
first of the two Events for reasons which the technical delegate accepts as being beyond the control of the team or driver, may start the second with a different engine without a penalty being incurred.
quote:
quote:Op zondag 19 oktober 2008 21:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Main Entry: kar·ma
Pronunciation: \ˈkär-mə also ˈkər-\
Function:noun
Etymology:Sanskrit karma fate, work
Date:1827
often capitalized : the force generated by a person's actions held in Hinduism and Buddhism to perpetuate transmigration and in its ethical consequences to determine the nature of the person's next existence
Dat gaat niet werken, omdat Sally niet tot het Hindoeïsme of Boedhisme bekeerd isquote:Op zondag 19 oktober 2008 21:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Main Entry: kar·ma
Pronunciation: \ˈkär-mə also ˈkər-\
Function:noun
Etymology:Sanskrit karma fate, work
Date:1827
often capitalized : the force generated by a person's actions held in Hinduism and Buddhism to perpetuate transmigration and in its ethical consequences to determine the nature of the person's next existence
Hahahaha, maar ik heb wel wat met het Boeddhisme hoorquote:Op zondag 19 oktober 2008 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat gaat niet werken, omdat Sally niet tot het Hindoeïsme of Boedhisme bekeerd is
Ah, een goede vraagquote:Op zondag 19 oktober 2008 22:21 schreef YellowLedbetter het volgende:
wat nou als je je motor opblaast in de uitloopronde?
Met teamorders is niets mis, zolang het maar niet open en bloot gedaan wordt. Het is tenslotte een teamsport (waarom anders een team met meerdere coureursquote:Op zondag 19 oktober 2008 16:59 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Precies! Eindelijk iemand met verstand van zaken. Wel grappig dat ze bij Renault nog even over de boardradio riepen dat Kimi misschien wel een probleem heeft omdat hij ineens zo langzaam reed. Ondertussen reed Kimi al zijn oude tijden weer. Maar kortgezegd, dit had elk team gedaan en heeft niets te maken met de teamorders zoals ze gepleegd werden met Barichello.
Nouja, als Kimi-fan moet ik zeggen dat Hamilton een fantastische race en een zeer goed weekend gereden heeft. Erg goed van hem.
Oh, en over teamorders. Nou gaan al die McLaren fans huilen dat als het andersom was geweest alle Ferrarifans hadden lopen schreeuwen, maar vind het binnenhalen van Kovalainen verdacht. Dat is viezer dan wat Ferrari gedaan heeft. Want dat is gewoon teamsport en iets wat elke F1-fan gedaan en verwacht had.
Maar mag een rijder ook niet iemand voorlaten op eigen initiatief? Want daar gaat het hier om..quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:22 schreef Googolplexian het volgende:
Mwoah ... ik vind dat de FIA zo onwijs op de regel straffen uitdeelt dat ze ook in dit geval naar de regels een straf hadden moeten uitdelen. Subtiel of niet subtiel, Ferrari heeft team orders gegeven (zowel tijdens de race maar ook in de vorm van Luca Dimontezemolo).
Ik vind ook dat F1 een team-sport is en dat dit soort dingen gewoon horen te kunnen! Ferrari doet mee om het kampioenschap en niet alleen om een snelle auto te bouwen en dan maar simpelweg rondjes te rijden. De regel van de FIA dat team-orders die de uitslag van de race beïnvloeden verboden zijn is dan ook niet compleet. Met één regeltje tekst proberen ze weer eens zoveel mogelijk vrijheid in de hand te houden om naar eigen inzien te kunnen beslissen.
Mijn conclusie : de regel heeft verduidelijking nodig, Ferrari heeft niet volgens de regels maar voor de sport wel juist gehandeld (wat moeten ze anders?) en als de FIA in dit geval consequent was geweest hadden ze Ferrari een geld-boete van 10.000 euro kunnen geven, ofzo. De fout ligt imo dan ook bij de FIA dat ze -voor een sport waar zoveel geld in omgaat- geen duidelijkere regels hebben maar een "als het kalf verdronken is dempt men de put"-houding aanhoudt.
In de regel kan makkelijk een aanvullend stukje tekst als: "Tenzij het duidelijk is dat de uitslag van het kampioenschap op het spel staat en de rijders voor de betreffende race duidelijk hebben aangegeven met elkaar en het team in overeenstemming te zijn, zijn team-orders die de uitslag van de race beïnvloeden verboden. De mate van de straf hangt af van de mate waarin het imago van de sport beschadigd wordt, te bepalen door niemand anders dan de president van de FIA."
Ik noem maar wat. De FIA kan dat vast beter ... ze doen het alleen niet (net als met Spa-gate).
ik betwijfel het of het eigen initiatief is geweest... het past niet bij het rijders-instinct en zoals Hamilton ook al heeft bewezen is er altijd een drang om te winnen, zelfs als je beter een stapje terug had kunnen doen (Japan).quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:33 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Maar mag een rijder ook niet iemand voorlaten op eigen initiatief? Want daar gaat het hier om..
Voor Ferrari was het toch al een 2-3-finishquote:Op maandag 20 oktober 2008 13:52 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik betwijfel het of het eigen initiatief is geweest... het past niet bij het rijders-instinct en zoals Hamilton ook al heeft bewezen is er altijd een drang om te winnen, zelfs als je beter een stapje terug had kunnen doen (Japan).
Desalniettemin was het een volledig logische keuze om Massa voor te laten gaan. Op die manier vergroten ze gewoon de kans op maximaal resultaat.
Eerlijk, duidelijk en volkomen begrijpelijk.quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:38 schreef Sally het volgende:
[..]
Voor Ferrari was het toch al een 2-3-finishEn gunstiger om Massa op P2 te hebben
![]()
Al vond ik het echt een laffe actie van Kimi, maar zoals hij in de persconferentie al zei: "I know what the team wants and I know what they want from me"....
dat dacht ik dus ook maar ik ben te lui om het zelf op te zoeken...quote:
Hoezo laf? Veel sporters zouden dit niet kunnen, en verkiezen hun eigen waardigheid boven dat van een team. Het is een teamsport, en aangezien hij niets heeft aan de punten en zijn teammate wel is dit het beste wat hij kon doen voor het team. Ik vind het knap (zeker gezien het karakter van KR) en ik denk dat veel sporters dit niet zouden kunnen doen..quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:38 schreef Sally het volgende:
[..]
Voor Ferrari was het toch al een 2-3-finishEn gunstiger om Massa op P2 te hebben
![]()
Al vond ik het echt een laffe actie van Kimi, maar zoals hij in de persconferentie al zei: "I know what the team wants and I know what they want from me"....
Tof! bedankt!quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:36 schreef Trystar het volgende:
Formule 1 China 2008 High Res Foto's
Previews:
[ afbeelding ]
Resolutie: 3xxx X 2xxx px
Aantal: 178
Download: Part 1, Part 2
Super relaxed, die foto's!! eb je van nog meer races foto's? Heb enkel de laatste twee meegekregen, en die waren echt ubervet!!quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:36 schreef Trystar het volgende:
Formule 1 China 2008 High Res Foto's
Previews:
[ afbeelding ]
Resolutie: 3xxx X 2xxx px
Aantal: 178
Download: Part 1, Part 2
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |