quote:Op zondag 19 oktober 2008 15:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
geen spoilers![]()
ow ja, de race tot nu toe
Ja maar als Hamilton wint, is het voor Ferrari Fappers altijd standaard een saaie race.quote:Op zondag 19 oktober 2008 15:59 schreef hoipim het volgende:
[..]
![]()
![]()
iedereen weet dat hamilton heeft gewonnen
![]()
![]()
quote:Op zondag 19 oktober 2008 15:59 schreef hoipim het volgende:
[..]
![]()
![]()
iedereen weet dat hamilton heeft gewonnen
![]()
![]()
Hamilton rijderskampioen, Ferrari constructeurskampioen. Prima oplossing.quote:Op zondag 19 oktober 2008 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
Dat Hamilton nu 7 punten op Massa voorstaat en dat Ferrari 11 punten voorsprong heeft op McLaren in het constructeurskamioenschap
Precies! Eindelijk iemand met verstand van zaken. Wel grappig dat ze bij Renault nog even over de boardradio riepen dat Kimi misschien wel een probleem heeft omdat hij ineens zo langzaam reed. Ondertussen reed Kimi al zijn oude tijden weer. Maar kortgezegd, dit had elk team gedaan en heeft niets te maken met de teamorders zoals ze gepleegd werden met Barichello.quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:16 schreef Mikkie het volgende:
Ferrari bestraffen voor een teamorder is bullshit. Massa kan wel wat roepen, maar wie zegt dat Raikkonen orders heeft gehad? Dit kan ook eigen keuze zijn. Bovendien had elk team dit zo gedaan, niet meer dan logisch als het om het wereldkampioenschap gaat.
iddquote:
Dank je.quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:08 schreef Trystar het volgende:
Persconferentie race China 2008
[ afbeelding ]
Download: Klik
Geweldig dat gezicht van Kimiquote:Op zondag 19 oktober 2008 17:08 schreef Trystar het volgende:
Persconferentie race China 2008
[ afbeelding ]
Download: Klik
Het is nog even afwachten op het bericht dat de McLaren van Lewis te licht wordt bevondenquote:Op zondag 19 oktober 2008 17:05 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
idd![]()
![]()
en het is er niet beter op geworden voor over 2 weken......
Sla 'm!quote:
Begrijp me niet verkeerd, het maakt me geen bal uit wie er WDC wordt, had gewoon graag gezien dat Felipe wat korter op Lewis stond qua punten, 'n puntje of 2 erachter ofzo. Als ze dan als 1 en 2 konden starten in Brazilie, dan mochten ze het mooi gaan uitvechten met hun tweetjes. Nu zijn er jammer genoeg weer een hoop andere factoren die mee kunnen gaan spelen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:32 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Het is nog even afwachten op het bericht dat de McLaren van Lewis te licht wordt bevonden
Ik was te laat, hoipim rende weg op het moment dat ik het zagquote:
Na de puncture had Heikki op een 15e plek toch nauwelijks meer kans op een puntenklassering???quote:Op zondag 19 oktober 2008 16:59 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Precies! Eindelijk iemand met verstand van zaken. Wel grappig dat ze bij Renault nog even over de boardradio riepen dat Kimi misschien wel een probleem heeft omdat hij ineens zo langzaam reed. Ondertussen reed Kimi al zijn oude tijden weer. Maar kortgezegd, dit had elk team gedaan en heeft niets te maken met de teamorders zoals ze gepleegd werden met Barichello.
Nouja, als Kimi-fan moet ik zeggen dat Hamilton een fantastische race en een zeer goed weekend gereden heeft. Erg goed van hem.
Oh, en over teamorders. Nou gaan al die McLaren fans huilen dat als het andersom was geweest alle Ferrarifans hadden lopen schreeuwen, maar vind het binnenhalen van Kovalainen verdacht. Dat is viezer dan wat Ferrari gedaan heeft. Want dat is gewoon teamsport en iets wat elke F1-fan gedaan en verwacht had.
Nee, het was Gertje nietquote:
Oh, ik mag niet klagenquote:Maar mooie race, zeker voor de Mclaren fans onder onsNiet veel spectakel, maar genoeg, met in het achterhoofd om de laatste race mee aan te vangen. Hopelijk verknalt Hamilton de eerste paar rondes om vervolgens terug te komen en alsnog WK te worden
In Brazilië wordt ie wel van de baan gereden door een achterblijver op de Jos Verstappen manierquote:Op zondag 19 oktober 2008 18:24 schreef Sally het volgende:
[..]
Nee, heet was Gertje niet
[..]
Oh, ik mag niet klagen
Enne, nee! Laat Hamilton gewoon netjes de puntjes binnenhalen volgende raceLiefst nog met de volle mep weggaan
![]()
kom je al klaar van die gedachte?quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In Brazilië wordt ie wel van de baan gereden door een achterblijver op de Jos Verstappen manier
Hmm, ja tuurlijk. Iemand die uitvalt zou dat mogen, al betwijfel ik of het in dit geval ook mag mocht het allemaal waar zijn. Maar iemand op die manier binnenhalen is volgens mij tactisch. Ze zullen wel denken bij McLaren; 'Misschien kan hij met een nieuwe moter wel de top 10 halen'quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:59 schreef Sally het volgende:Na de puncture had Heikki op een 15e plek toch nauwelijks meer kans op een puntenklassering???
Dat ze 'm dan binnenhalen lijkt me logisch, ook gezien het feit dat ze dan een verse motor in die McLaren kunnen pleuren
Hamilton moet de motor die hij deze race heeft gebruikt ook in Brazilië gebruiken.quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:07 schreef vw_caddy het volgende:
Ja maar goed, hij mag dus niet meer gebruik maken van de jokerengine..... Of maakte hij dit weekend gebruik van een oude motor?
Ksssjt! Ga jij eens je mand in!quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In Brazilië wordt ie wel van de baan gereden door een achterblijver op de Jos Verstappen manier
Massa ook toch?quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:09 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Hamilton moet de motor die hij deze race heeft gebruikt ook in Brazilië gebruiken.
Doe het zelfquote:
Dat is mijn bedoeling ookquote:Je brengt nog ongeluk
Nee die heeft hem 2x gebruikt nu.quote:
quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Doe het zelf![]()
[..]
Dat is mijn bedoeling ook
We hadden het over Kovalainen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:09 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Hamilton moet de motor die hij deze race heeft gebruikt ook in Brazilië gebruiken.
Oepsquote:
quote:Unless the driver fails to finish the race (see below) the engine fitted to the car at the end of the
Event must remain in it until the end of the next Event. Any driver who failed to finish the race at the
first of the two Events for reasons which the technical delegate accepts as being beyond the control of the team or driver, may start the second with a different engine without a penalty being incurred.
quote:
quote:Op zondag 19 oktober 2008 21:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Main Entry: kar·ma
Pronunciation: \ˈkär-mə also ˈkər-\
Function:noun
Etymology:Sanskrit karma fate, work
Date:1827
often capitalized : the force generated by a person's actions held in Hinduism and Buddhism to perpetuate transmigration and in its ethical consequences to determine the nature of the person's next existence
Dat gaat niet werken, omdat Sally niet tot het Hindoeïsme of Boedhisme bekeerd isquote:Op zondag 19 oktober 2008 21:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Main Entry: kar·ma
Pronunciation: \ˈkär-mə also ˈkər-\
Function:noun
Etymology:Sanskrit karma fate, work
Date:1827
often capitalized : the force generated by a person's actions held in Hinduism and Buddhism to perpetuate transmigration and in its ethical consequences to determine the nature of the person's next existence
Hahahaha, maar ik heb wel wat met het Boeddhisme hoorquote:Op zondag 19 oktober 2008 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat gaat niet werken, omdat Sally niet tot het Hindoeïsme of Boedhisme bekeerd is
Ah, een goede vraagquote:Op zondag 19 oktober 2008 22:21 schreef YellowLedbetter het volgende:
wat nou als je je motor opblaast in de uitloopronde?
Met teamorders is niets mis, zolang het maar niet open en bloot gedaan wordt. Het is tenslotte een teamsport (waarom anders een team met meerdere coureursquote:Op zondag 19 oktober 2008 16:59 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Precies! Eindelijk iemand met verstand van zaken. Wel grappig dat ze bij Renault nog even over de boardradio riepen dat Kimi misschien wel een probleem heeft omdat hij ineens zo langzaam reed. Ondertussen reed Kimi al zijn oude tijden weer. Maar kortgezegd, dit had elk team gedaan en heeft niets te maken met de teamorders zoals ze gepleegd werden met Barichello.
Nouja, als Kimi-fan moet ik zeggen dat Hamilton een fantastische race en een zeer goed weekend gereden heeft. Erg goed van hem.
Oh, en over teamorders. Nou gaan al die McLaren fans huilen dat als het andersom was geweest alle Ferrarifans hadden lopen schreeuwen, maar vind het binnenhalen van Kovalainen verdacht. Dat is viezer dan wat Ferrari gedaan heeft. Want dat is gewoon teamsport en iets wat elke F1-fan gedaan en verwacht had.
Maar mag een rijder ook niet iemand voorlaten op eigen initiatief? Want daar gaat het hier om..quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:22 schreef Googolplexian het volgende:
Mwoah ... ik vind dat de FIA zo onwijs op de regel straffen uitdeelt dat ze ook in dit geval naar de regels een straf hadden moeten uitdelen. Subtiel of niet subtiel, Ferrari heeft team orders gegeven (zowel tijdens de race maar ook in de vorm van Luca Dimontezemolo).
Ik vind ook dat F1 een team-sport is en dat dit soort dingen gewoon horen te kunnen! Ferrari doet mee om het kampioenschap en niet alleen om een snelle auto te bouwen en dan maar simpelweg rondjes te rijden. De regel van de FIA dat team-orders die de uitslag van de race beïnvloeden verboden zijn is dan ook niet compleet. Met één regeltje tekst proberen ze weer eens zoveel mogelijk vrijheid in de hand te houden om naar eigen inzien te kunnen beslissen.
Mijn conclusie : de regel heeft verduidelijking nodig, Ferrari heeft niet volgens de regels maar voor de sport wel juist gehandeld (wat moeten ze anders?) en als de FIA in dit geval consequent was geweest hadden ze Ferrari een geld-boete van 10.000 euro kunnen geven, ofzo. De fout ligt imo dan ook bij de FIA dat ze -voor een sport waar zoveel geld in omgaat- geen duidelijkere regels hebben maar een "als het kalf verdronken is dempt men de put"-houding aanhoudt.
In de regel kan makkelijk een aanvullend stukje tekst als: "Tenzij het duidelijk is dat de uitslag van het kampioenschap op het spel staat en de rijders voor de betreffende race duidelijk hebben aangegeven met elkaar en het team in overeenstemming te zijn, zijn team-orders die de uitslag van de race beïnvloeden verboden. De mate van de straf hangt af van de mate waarin het imago van de sport beschadigd wordt, te bepalen door niemand anders dan de president van de FIA."
Ik noem maar wat. De FIA kan dat vast beter ... ze doen het alleen niet (net als met Spa-gate).
ik betwijfel het of het eigen initiatief is geweest... het past niet bij het rijders-instinct en zoals Hamilton ook al heeft bewezen is er altijd een drang om te winnen, zelfs als je beter een stapje terug had kunnen doen (Japan).quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:33 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Maar mag een rijder ook niet iemand voorlaten op eigen initiatief? Want daar gaat het hier om..
Voor Ferrari was het toch al een 2-3-finishquote:Op maandag 20 oktober 2008 13:52 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik betwijfel het of het eigen initiatief is geweest... het past niet bij het rijders-instinct en zoals Hamilton ook al heeft bewezen is er altijd een drang om te winnen, zelfs als je beter een stapje terug had kunnen doen (Japan).
Desalniettemin was het een volledig logische keuze om Massa voor te laten gaan. Op die manier vergroten ze gewoon de kans op maximaal resultaat.
Eerlijk, duidelijk en volkomen begrijpelijk.quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:38 schreef Sally het volgende:
[..]
Voor Ferrari was het toch al een 2-3-finishEn gunstiger om Massa op P2 te hebben
![]()
Al vond ik het echt een laffe actie van Kimi, maar zoals hij in de persconferentie al zei: "I know what the team wants and I know what they want from me"....
dat dacht ik dus ook maar ik ben te lui om het zelf op te zoeken...quote:
Hoezo laf? Veel sporters zouden dit niet kunnen, en verkiezen hun eigen waardigheid boven dat van een team. Het is een teamsport, en aangezien hij niets heeft aan de punten en zijn teammate wel is dit het beste wat hij kon doen voor het team. Ik vind het knap (zeker gezien het karakter van KR) en ik denk dat veel sporters dit niet zouden kunnen doen..quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:38 schreef Sally het volgende:
[..]
Voor Ferrari was het toch al een 2-3-finishEn gunstiger om Massa op P2 te hebben
![]()
Al vond ik het echt een laffe actie van Kimi, maar zoals hij in de persconferentie al zei: "I know what the team wants and I know what they want from me"....
Tof! bedankt!quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:36 schreef Trystar het volgende:
Formule 1 China 2008 High Res Foto's
Previews:
[ afbeelding ]
Resolutie: 3xxx X 2xxx px
Aantal: 178
Download: Part 1, Part 2
Super relaxed, die foto's!! eb je van nog meer races foto's? Heb enkel de laatste twee meegekregen, en die waren echt ubervet!!quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:36 schreef Trystar het volgende:
Formule 1 China 2008 High Res Foto's
Previews:
[ afbeelding ]
Resolutie: 3xxx X 2xxx px
Aantal: 178
Download: Part 1, Part 2
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |