Niet zeiken, dit zou elk team doen. Ook het door jou geliefde McLaren.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
nee hoor ferrari bestraffen voor een teamorder (zoals het MOET) en lewis is nu al WK.![]()
Zo zijn de regels maar die gelden helaas op deze punten niet voor fiarari
Jij zou president van de FIA moeten worden.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
nee hoor ferrari bestraffen voor een teamorder (zoals het MOET) en lewis is nu al WK.![]()
als Kimi zelf beslist om Massa voorbij te laten is het toch geen teamorder en dus ook niet strafbaarquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
En dan moeten ze ook bestraft worden!quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:40 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Niet zeiken, dit zou elk team doen. Ook het door jou geliefde McLaren.
quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:33 schreef Sally het volgende:
Even gecensureerd:
<19-10-2008> [10:27:07] <@Sal|lt> Kovalainen mag een nieuwe motor monteren
<19-10-2008> [10:29:19] <X|> jup slim
<19-10-2008> [10:29:35] <X> ik weet niet of Hamilton een nieuwe motor mag doen
<19-10-2008> [10:29:43] <Y> mag'ie niet
<19-10-2008> [10:29:46] <X> tis toch die 2 wedstrijden 1 motor regel nog steeds?
<19-10-2008> [10:29:49] <Y> ja
<19-10-2008> [10:29:57] <@Sal|lt> ja
<19-10-2008> [10:30:16] <@Sal|lt> mar niet finishen = gratis nieuwe motor
<19-10-2008> [10:30:18] <Y> hij zou z'n motor nog kunnen laten ploffen natuurlijk, dan mag het wel<19-10-2008> [10:30:19] <X> wanneer had hamilton een nieuwe motor?
<19-10-2008> [10:30:25] <@Sal|lt> geen idee<19-10-2008> [10:30:51] <Y> Sal|lt: alleen als het een motorprobleem is waardoor je niet finisht, toch?
Dit is wel iets anders als midden in het seizoen iemand die al leider is in het kampioenschap een overwinning gevenquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:52 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Waarom heeft de FIA ze dan verboden?
Dat was het toch?quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:54 schreef Sally het volgende:
Hamilton moet Brazilië rijden met deze motorquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:57 schreef Sally het volgende:
<19-10-2008> [10:30:19] <X> wanneer had hamilton een nieuwe motor?
<19-10-2008> [10:30:51] <Y> Sal|lt: alleen als het een motorprobleem is waardoor je niet finisht, toch?
Die vragen heb ik nog geen antwoord op, en ik weet het ook nietVandaar dat ik het hier eens probeerde
Massa die op P1 rijdt en in de laatste ronde z'n auto in het grind parkeert?quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:59 schreef Sally het volgende:
"Ik denk dat het pas inm de allerlaatste ronde van de allerlaatste race wordt beslist" (Gert, één van de commentatoren bij Sporza ()
"Tja, het zijn natuurlijk gewoon stilzwijgende teamorders" (Diezelfde Gert)quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:59 schreef Sally het volgende:
"Ik denk dat het pas inm de allerlaatste ronde van de allerlaatste race wordt beslist" (Gert, één van de commentatoren bij Sporza ()
massa en raikkonen danquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Hamilton moet Brazilië rijden met deze motor
Heikki mag een motorwissel doen
Thnxquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zoals we die het hele jaar al gezien hebben.quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:04 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
"Tja, het zijn natuurlijk gewoon stilzwijgende teamorders" (Diezelfde Gert)
Omdat ze geen zin meer hadden in die zeer opzichtige teamorders zoals in Oostenrijk in 2002. Verder is dat verbod natuurlijk te onzinnig voor woorden. Teams zullen het nu op een wat minder expliciete manier doen. En Heikki heeft dit seizoen Hamilton ook al een keer zeer makkelijk laten passeren. Dus dat zou je ook als teamorder kunnen zien. Kortom, gejank om niks wat mij betreft.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:52 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Waarom heeft de FIA ze dan verboden?
Dan zou McLaren er dit seizoen ook al een straf voor gekregen kunnen hebben hoor.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:43 schreef nils7 het volgende:
[..]
En dan moeten ze ook bestraft worden!
regels zijn regels maar die gelden niet voor ferrari
Idd ja... Di Montezemolo zei het buiten de baan, hij wilde dat Kimi tweede rijder werd...quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:04 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
lijkt me niet meer dan logisch dat kimi massa voorbij laat gaan. en zo blijft het toch ook een beetje een teamsportquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee.quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:49 schreef bodylotion het volgende:
wat ik me afvraag...
mag Hamilton de volgende race in Heiki's auto rijden met een nieuwe motor?
(nee zeker)
Dat lijkt me pas echt competitievervalsing.quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:49 schreef bodylotion het volgende:
wat ik me afvraag...
mag Hamilton de volgende race in Heiki's auto rijden met een nieuwe motor?
(nee zeker)
mischien wel, maar het feit blijft dat ze verboden zijn.quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:18 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
lijkt me niet meer dan logisch dat kimi massa voorbij laat gaan. en zo blijft het toch ook een beetje een teamsport
Teamorders zijn verboden, het is rijders onderling niet verboden elkaar een voordeeltje te gunnen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 12:01 schreef WEST het volgende:
[..]
mischien wel, maar het feit blijft dat ze verboden zijn.
Daarom. Het gebeurd toch wel alleen verbergen ze het beter. McLaren zou het net goed doen als ze in deze situatie zaten. Al zullen ze dat PR-technisch natuurlijk altijd ontkennen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 12:08 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Teamorders zijn verboden, het is rijders onderling niet verboden elkaar een voordeeltje te gunnen.
jah daar heb je gelijk in, maar zolang iedereen zijn mond dicht houd is het eigenlijk onmogelijk aan te tonen dat het teamorders zijn. En ieder ander team in die positie zou het ook gedaan hebben dus ik denk niet dat je hier een al te groot punt van moet maken. ik zie het in ieder geval niet als competitievervalsingquote:Op zondag 19 oktober 2008 12:01 schreef WEST het volgende:
[..]
mischien wel, maar het feit blijft dat ze verboden zijn.
Ben ik het niet helemaal mee eens want Hamilton mag volgens mij dus wel zijn motor wisselen want hij heeft nog de mogelijk om gebruik te maken van de zgn 'joker' optie. Heikki heeft die 'joker' de vorige race al gebruikt en Hamilton heeft 'm nog. Als ze bij McLaren geen risico willen nemen dan kunnen ze vrijdag roepen dat er een probleem is met de motor van Hamilton en deze vervolgens omruilen door een nieuw exemplaar. Massa heeft trouwens de 'joker' optie ook al gebruikt.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Alleen geldt de joker niet voor de laatste race van het seizoen. Dus hij zou dan vrolijk 10 plaatsen worden terug gezet op de startopstelling.quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:05 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens want Hamilton mag volgens mij dus wel zijn motor wisselen want hij heeft nog de mogelijk om gebruik te maken van de zgn 'joker' optie. Heikki heeft die 'joker' de vorige race al gebruikt en Hamilton heeft 'm nog. Als ze bij McLaren geen risico willen nemen dan kunnen ze vrijdag roepen dat er een probleem is met de motor van Hamilton en deze vervolgens omruilen door een nieuw exemplaar. Massa heeft trouwens de 'joker' optie ook al gebruikt.
Bronquote:28.4 For the purposes of this Article and Article 28.6 only, an Event will be deemed to comprise P3, the
qualifying practice session and the race.
f) Except during the last Event of the Championship season, each driver will be permitted to use a
replacement engine without incurring a penalty the first time this becomes necessary during the
season.
Thanks! das lekker dan.. Zou dan toch wel bijzonder balen zijn als Hamilton nu een probleem krijgt met zijn motor want dan betaal je daar toch een dure prijs voor.quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:11 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Alleen geldt de joker niet voor de laatste race van het seizoen. Dus hij zou dan vrolijk 10 plaatsen worden terug gezet op de startopstelling.
[..]
Bron
En dan naar pagina 14.
Inderdaad. Je zou dus kunnen zeggen dat het zonde is dat McLaren de joker niet in Singapore heeft gebruikt. Maar aan de andere kant als ze dat hadden gedaan en hij had dit weekend voor de race een probleem gehad met zijn motor, dan was het weer een domme beslissing. Kortom, gewoon blij wezen dat de Mercedes tot nu toe zo betrouwbaar is gebleken.quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:13 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Thanks! das lekker dan.. Zou dan toch wel bijzonder balen zijn als Hamilton nu een probleem krijgt met zijn motor want dan betaal je daar toch een dure prijs voor.
stel dat Hamilton eigenlijk pole zou pakken maar dan dus op 10 moet beginnen. Krijg je wel een bijzonder spannend kampioenschapquote:Op zondag 19 oktober 2008 13:13 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Thanks! das lekker dan.. Zou dan toch wel bijzonder balen zijn als Hamilton nu een probleem krijgt met zijn motor want dan betaal je daar toch een dure prijs voor.
En, wat zei Samson ervan?quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:04 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat het nog steeds enigszins spannend is. (Massa staat op 7 punten achterstand)quote:Op zondag 19 oktober 2008 15:48 schreef hoipim het volgende:
wat betekend deze uitslag voor het kampioenschap?
geen spoilersquote:Op zondag 19 oktober 2008 15:48 schreef hoipim het volgende:
wat betekend deze uitslag voor het kampioenschap?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |