Hamilton inderdaad hard, wat ik kon zien had massa zachte banden. Ben benieuwdquote:Op zondag 19 oktober 2008 09:00 schreef Swindler het volgende:
hamilton hard , massa soft ? hamilton langere eerste stint ??
Astu, onder Liveverslag GP van China, daar schrijf ik het 'live' mee.quote:Op zondag 19 oktober 2008 09:07 uur schreef Yi-Long het volgende:
[...]
http://nl.justin.tv/directory?category=sports
dat denk ik ookquote:Op zondag 19 oktober 2008 09:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
ik denk niet dat Lewis veel lichter is: die is dit weekend gewoon te snel voor de rest.
Heikki is "off the pace". Op Live Timing speculeren ze dat hij wellicht problemen met z'n remmen heeft.quote:Op zondag 19 oktober 2008 09:17 schreef Swindler het volgende:
heikki is zwaar denk ik
Dat vraag ik me ook af..quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:01 schreef Dos37 het volgende:
Verdomme waarom gebeurd Hamilton dat soort dingen niet.
quote:
Net als McLaren in Hockenheim. En toen lag het kampioenschap nog wijd open.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:10 schreef wolferl het volgende:
Wat toevallig dat Massa nu veel sneller is dan Raikonnen![]()
Ferrari pleegt een verkapte teamorder
Waar slaat dit op, wees eens sportief, Hamilton rijd gewoon een foutloze race tot nu toe.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:15 schreef vw_caddy het volgende:
Come on domme Brit, rij je motor eens in puin.
Hou wel van een beetje spanning in de laatste race. Als Hamilton hier wint laat hij het echt niet schieten in Brazilië.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:19 schreef wolferl het volgende:
[..]
Waar slaat dit op, wees eens sportief, Hamilton rijd gewoon een foutloze race tot nu toe.
Vorig jaar anders welquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:21 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Hou wel van een beetje spanning in de laatste race. Als Hamilton hier wint laat hij het echt niet schieten in Brazilië.
Die rijdt met het oude materiaal van Hamilton ofzoquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:23 schreef wolferl het volgende:
Wat moet je nou denken van Kovalainen. Hij is te langzaam en heeft haast elke race pech.
quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:25 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Die rijdt met het oude materiaal van Hamilton ofzo
Natuurlijk is dit een teamorder, maar wel een volkomen terechte.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:24 schreef wolferl het volgende:
Massa gaat wel makkelijk voorbij aan Raikonnen, het stink wel dit zaakje.
Met het schroot van Hamilton hebben ze Kovalainens auto in elkaar gezetquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:25 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Die rijdt met het oude materiaal van Hamilton ofzo
Tsja ... dat zou dan het vermeende Ferrari-spul zijn. Geen wonder dat 'ie niet vooruit te branden is.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:27 schreef wolferl het volgende:
[..]
Met het schroot van Hamilton hebben ze Kovalainens auto in elkaar gezet
Precies hetzelfde. Het is volkomen logisch dat een team dit zo doet.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:27 schreef Swindler het volgende:
ik vraag me of hoe de ferrari fanboys hier zouden reageren als het andersom was.
Meteen roepen naar de FIA dat ze een straf moeten uitdelen, natuurlijkquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:27 schreef Swindler het volgende:
ik vraag me of hoe de ferrari fanboys hier zouden reageren als het andersom was.
nee nee dat is het mclerean spul. Hamilton rijd met ferrari materiaalquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:28 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Tsja ... dat zou dan het vermeende Ferrari-spul zijn. Geen wonder dat 'ie niet vooruit te branden is.
die ze ook zeker zullen krijgen uiteraard.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:28 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Meteen roepen naar de FIA dat ze een straf moeten uitdelen, natuurlijk
Nope .. dan zou 'ie nu op 2 of 3 rijden.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:29 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
nee nee dat is het mclerean spul. Hamilton rijd met ferrari materiaal
Mag ie straffeloos motor wisselen in Brazilie: slim gedaan vanaf de 14e plek of zoquote:
Maar dan wel bestraffen volgens de regels!quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:28 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Precies hetzelfde. Het is volkomen logisch dat een team dit zo doet.
Het zou zelfs achterlijk zijn als je het niet doet.
quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:31 schreef nils7 het volgende:
[..]
Maar dan wel bestraffen volgens de regels!
Zoals het hoort maar dat zal wel niet gebeuren door de FIArari!
Al wint massa de WK over twee weken voor mij is het hamilton... hij heeft het tenminste op eigen kracht zover geschopt... massa had er kimi voor nodig!
nee hoor ferrari bestraffen voor een teamorder (zoals het MOET) en lewis is nu al WK.quote:
Niet zeiken, dit zou elk team doen. Ook het door jou geliefde McLaren.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
nee hoor ferrari bestraffen voor een teamorder (zoals het MOET) en lewis is nu al WK.![]()
Zo zijn de regels maar die gelden helaas op deze punten niet voor fiarari
Jij zou president van de FIA moeten worden.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
nee hoor ferrari bestraffen voor een teamorder (zoals het MOET) en lewis is nu al WK.![]()
als Kimi zelf beslist om Massa voorbij te laten is het toch geen teamorder en dus ook niet strafbaarquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
En dan moeten ze ook bestraft worden!quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:40 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Niet zeiken, dit zou elk team doen. Ook het door jou geliefde McLaren.
quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:33 schreef Sally het volgende:
Even gecensureerd:
<19-10-2008> [10:27:07] <@Sal|lt> Kovalainen mag een nieuwe motor monteren
<19-10-2008> [10:29:19] <X|> jup slim
<19-10-2008> [10:29:35] <X> ik weet niet of Hamilton een nieuwe motor mag doen
<19-10-2008> [10:29:43] <Y> mag'ie niet
<19-10-2008> [10:29:46] <X> tis toch die 2 wedstrijden 1 motor regel nog steeds?
<19-10-2008> [10:29:49] <Y> ja
<19-10-2008> [10:29:57] <@Sal|lt> ja
<19-10-2008> [10:30:16] <@Sal|lt> mar niet finishen = gratis nieuwe motor
<19-10-2008> [10:30:18] <Y> hij zou z'n motor nog kunnen laten ploffen natuurlijk, dan mag het wel<19-10-2008> [10:30:19] <X> wanneer had hamilton een nieuwe motor?
<19-10-2008> [10:30:25] <@Sal|lt> geen idee<19-10-2008> [10:30:51] <Y> Sal|lt: alleen als het een motorprobleem is waardoor je niet finisht, toch?
Dit is wel iets anders als midden in het seizoen iemand die al leider is in het kampioenschap een overwinning gevenquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:52 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Waarom heeft de FIA ze dan verboden?
Dat was het toch?quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:54 schreef Sally het volgende:
Hamilton moet Brazilië rijden met deze motorquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:57 schreef Sally het volgende:
<19-10-2008> [10:30:19] <X> wanneer had hamilton een nieuwe motor?
<19-10-2008> [10:30:51] <Y> Sal|lt: alleen als het een motorprobleem is waardoor je niet finisht, toch?
Die vragen heb ik nog geen antwoord op, en ik weet het ook nietVandaar dat ik het hier eens probeerde
Massa die op P1 rijdt en in de laatste ronde z'n auto in het grind parkeert?quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:59 schreef Sally het volgende:
"Ik denk dat het pas inm de allerlaatste ronde van de allerlaatste race wordt beslist" (Gert, één van de commentatoren bij Sporza ()
"Tja, het zijn natuurlijk gewoon stilzwijgende teamorders" (Diezelfde Gert)quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:59 schreef Sally het volgende:
"Ik denk dat het pas inm de allerlaatste ronde van de allerlaatste race wordt beslist" (Gert, één van de commentatoren bij Sporza ()
massa en raikkonen danquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Hamilton moet Brazilië rijden met deze motor
Heikki mag een motorwissel doen
Thnxquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zoals we die het hele jaar al gezien hebben.quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:04 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
"Tja, het zijn natuurlijk gewoon stilzwijgende teamorders" (Diezelfde Gert)
Omdat ze geen zin meer hadden in die zeer opzichtige teamorders zoals in Oostenrijk in 2002. Verder is dat verbod natuurlijk te onzinnig voor woorden. Teams zullen het nu op een wat minder expliciete manier doen. En Heikki heeft dit seizoen Hamilton ook al een keer zeer makkelijk laten passeren. Dus dat zou je ook als teamorder kunnen zien. Kortom, gejank om niks wat mij betreft.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:52 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Waarom heeft de FIA ze dan verboden?
Dan zou McLaren er dit seizoen ook al een straf voor gekregen kunnen hebben hoor.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:43 schreef nils7 het volgende:
[..]
En dan moeten ze ook bestraft worden!
regels zijn regels maar die gelden niet voor ferrari
Idd ja... Di Montezemolo zei het buiten de baan, hij wilde dat Kimi tweede rijder werd...quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:04 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
"Tja, het zijn natuurlijk gewoon stilzwijgende teamorders" (Diezelfde Gert)
lijkt me niet meer dan logisch dat kimi massa voorbij laat gaan. en zo blijft het toch ook een beetje een teamsportquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee.quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:49 schreef bodylotion het volgende:
wat ik me afvraag...
mag Hamilton de volgende race in Heiki's auto rijden met een nieuwe motor?
(nee zeker)
Dat lijkt me pas echt competitievervalsing.quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:49 schreef bodylotion het volgende:
wat ik me afvraag...
mag Hamilton de volgende race in Heiki's auto rijden met een nieuwe motor?
(nee zeker)
mischien wel, maar het feit blijft dat ze verboden zijn.quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:18 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
lijkt me niet meer dan logisch dat kimi massa voorbij laat gaan. en zo blijft het toch ook een beetje een teamsport
Teamorders zijn verboden, het is rijders onderling niet verboden elkaar een voordeeltje te gunnen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 12:01 schreef WEST het volgende:
[..]
mischien wel, maar het feit blijft dat ze verboden zijn.
Daarom. Het gebeurd toch wel alleen verbergen ze het beter. McLaren zou het net goed doen als ze in deze situatie zaten. Al zullen ze dat PR-technisch natuurlijk altijd ontkennen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 12:08 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Teamorders zijn verboden, het is rijders onderling niet verboden elkaar een voordeeltje te gunnen.
jah daar heb je gelijk in, maar zolang iedereen zijn mond dicht houd is het eigenlijk onmogelijk aan te tonen dat het teamorders zijn. En ieder ander team in die positie zou het ook gedaan hebben dus ik denk niet dat je hier een al te groot punt van moet maken. ik zie het in ieder geval niet als competitievervalsingquote:Op zondag 19 oktober 2008 12:01 schreef WEST het volgende:
[..]
mischien wel, maar het feit blijft dat ze verboden zijn.
Ben ik het niet helemaal mee eens want Hamilton mag volgens mij dus wel zijn motor wisselen want hij heeft nog de mogelijk om gebruik te maken van de zgn 'joker' optie. Heikki heeft die 'joker' de vorige race al gebruikt en Hamilton heeft 'm nog. Als ze bij McLaren geen risico willen nemen dan kunnen ze vrijdag roepen dat er een probleem is met de motor van Hamilton en deze vervolgens omruilen door een nieuw exemplaar. Massa heeft trouwens de 'joker' optie ook al gebruikt.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |