en ik sloot 't topic met:quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:43 schreef Sjeen het volgende:
Ik kreeg zojuist tijdens het boodschappen doen (grrr... niet in de buurt van pc dus) een geweldig smsje!
Vanmorgen om tien uur heeft Ilse er een zusje bij gekregen! Gezond en wel, weegt 3540 gram...![]()
![]()
![]()
![]()
Sanne
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:14 schreef bixister het volgende:
hoera, ze is er!!!Marit, man, & Ilse, heel hartelijk gefeliciteerd met Sanne!
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:08 schreef geppie het volgende:
Van harte Marit, man en Ilse!![]()
Oh my god...nu ben ik de eerstvolgendeik durf niet meer
bij de cosmo kapper hadden ze een haarverzorgingslijn die fuente heetquote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:34 schreef Fuente het volgende:
Marit, van harte gefeliciteerd met SanneSuper dat ze er eindelijk is!
Ja dat kloptquote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:38 schreef DJMO het volgende:
[..]
bij de cosmo kapper hadden ze een haarverzorgingslijn die fuente heet, ik moest gelijk aan jou denken
ik vind de cosmo sowieso te duurquote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:44 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ja dat kloptDie lijn ken ik, ik vind 't heerlijk spul, maar veels te duur hihihi
Fijn DJMO dat je je lekker even hebt kunnen uitleven vandaag. Pics van je nieuwe kapsel??quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:47 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik vind de cosmo sowieso te duur26,80 voor alleen maar knippen .. ik ben lekker naar een ander gegaan, 21,50 wassen en knippen
bij teamkapsalon.. en wat was het lekker.. voelde me een kind zo blij dat ik eens wat voor mezelf deed
ben nu net aan het verven, als ik klaar ben doe ik een fotoquote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:57 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Fijn DJMO dat je je lekker even hebt kunnen uitleven vandaag. Pics van je nieuwe kapsel??Dan doe ik dat volgende week....
jij hebt pm hequote:
voor het verven:quote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:05 schreef DJMO het volgende:
[..]
ben nu net aan het verven, als ik klaar ben doe ik een fotoal is er qua model niet echt veel veranderd, dooie puntjes en in laagjes geknipt meer niet
Ach, misschien ben ik wel te voorzichtig! maar ik weet dat in blondeer-spul echt veel chemische rommel zit, en dat zou ik dus niet doen tijdens de zwangerschap. Maar gelukkig heb je dat ook niet gedaan.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:36 schreef DJMO het volgende:
reinhilde, ik ging niet blonderen, maar kleuren![]()
Er is geen bewijs dat je haar verven schadelijk is voor het ongeboren kind. Het kan wel zijn dat je haar en hoofdhuid anders (gevoeliger) reageren door de zwangerschap.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 19:24 schreef Reinhilde het volgende:
Marit gefeliciteerd!![]()
![]()
[..]
Ach, misschien ben ik wel te voorzichtig! maar ik weet dat in blondeer-spul echt veel chemische rommel zit, en dat zou ik dus niet doen tijdens de zwangerschap. Maar gelukkig heb je dat ook niet gedaan.
Een kleurspoeling zou ik nog wel doen, maar echt verven doe ik wel weer als baby geboren is. En ja, nu loop ik dus ook met grijs haar.En ja, ik ben pas 27.
![]()
Naar de kapper gaan vind ik zooooooo lekker. Soms regelmatig ga ik alleen maar om mijn haar te laten wassen en stijlen. Zo lekker! Een uurtje voor mezelf en ik zie er ook nog eens heel leuk uit daarna!
Ik denk dat als het je 1e is dat het wel handig is, is het je tweede of derde dan heb je het wel een beetje gezien denk ik.. Ik doe zelf een zwangerschapscursus die voornamelijk gericht is op de kennis. We doen in mindere mate ook wat ontspanningsoefeningen en ademhalingsoefeningen. Ik vind persoonlijk zo'n kenniscursus fijner dan een echte puf-cursus.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 07:39 schreef Shaienne het volgende:
Gefeliciteerd Marit met Sanne!
Ook gefeliciteerd alle nieuwe zwangeren!
Wat vinden jullie van zwangerschapscursus, wel of niet doen? Heb je er wat aan gehad of niet?
Ik zit zo te twijfelen om mij op te geven.
Ik heb 4 lessen zwangerschapsyoga gevolgd, toen moest ik weer betalen en ben ik (voorlopig) gestopt. Ik heb niet echt het idee dat ik er wat aan heb.
Misschien wil ik nog wat anders gaan doen, maar we krijgen nog zo'n drukke tijd (verhuizen) en ik heb er eigenlijk geen zin in.
Wat vinden jullie ervan?
sorry, zal het niet meer doenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:48 schreef marlieske het volgende:
Vicky.... fristi drinken en een gevulde koekjij hoort nu groene salades, tomaten bruin brood enz enz te eten.
Niet een lekker gevulde koek, die lever je namelijk netjes bij mij in
Ga je dan alleen? Ik wil ook wel maar niemand in mijn omgeving is zwanger met wie ik zou willen gaan. Bijkomend probleem: badpak...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:13 schreef Vicky het volgende:
[..]
sorry, zal het niet meer doen
ik ga weer zwemmen, dat vond ik heerlijk. Heb tot 40 weken doorgezwommen.
ik ben vorige zwangerschap een paar keer met Wennie geweest maar ik ging ook net zo makkelijk alleen... ik klets wel makkelijkquote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:55 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ga je dan alleen? Ik wil ook wel maar niemand in mijn omgeving is zwanger met wie ik zou willen gaan. Bijkomend probleem: badpak...ik heb van de zomer geen enkel leuk en vooral fijnzittend positiebadpak kunnen vinden en dat belemmert mij wel om te gaan zwemmen. Ik heb toen ik zwanger was van Twan wel zwangerschapszwemmen gedaan en dat was heerlijk. Had toen ook iemand met wie ik ging..
Ik ga er toch eens over nadenken, ik weet wel dat ik het heerlijk vond destijds. Behalve na die tijd aankleden in van die altijd benauwde hokjes. Dinsdag even aan de bekkentherapeut vragen of het wel goed is voor mn bekken. Tankini ook maar eens naar kijken dan...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:59 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik ben vorige zwangerschap een paar keer met Wennie geweest maar ik ging ook net zo makkelijk alleen... ik klets wel makkelijk
Ik had een tankini gekocht en die zat heerlijk.
ja dat kun je zeggen inderdaadquote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:17 schreef Brighteyes het volgende:
Angel-Eyez, wat leuk nu een afspraak met de vk en voor een echo! Zo wordt het steeds een beetje echter he!
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:13 schreef waterfly het volgende:
Hallo dames (ook heren??) al ruim anderhalf jaar niet gepost. Nu toch nog maar eens. Het lukt me niet om een slordige 300 topics bij te lezen...
Ben anderhalf jaar geleden bevallen van een gezonde zoon Kaj. Zeer snelle bavalling van 3 uur. Wat zwangerschapsgym betrof; die had ik dus niet genomen en tijdens de bevalling zei mijn verlos heel mooi; "doe maar zoals je geleerd hebt tijdens de zw.gym!" Waarop ik nogal paniekerig reageerde dat ik die dus niet gehad had.....
Afijn lange verhaal kort; nummer twee stond gister in de agenda om geboren te worden.. Maar niks aan het handje. Wel, net als met Kaj, veel flinke oefenweeën gedurende 3 weken nu en de laatste 2 nachten word ik standaard om 3:30 wakker van echte beginnende weeën, maar na een uurtje of twee, zakken die ook mooi weer weg. Heb constant het gevoel dat het hoofdje er al uit hangt bij wijze van spreken.. :s
Dinsdag gaat mijn verloskundige kijken of ze me kan strippen (heb nogal wat bekkeninstabiliteitsklachten vandaar).
Iemand ervaring met strippen?
Ik ben ook bang voor de tandarts. Maar uit ervaring kan ik wel zeggen dat ik vandaag effe zou bellen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:02 schreef Fuente het volgende:
Ik heb kiespijn..en ben als de dood voor tandartsen
Ik baal echt als een stekker nu, halve nacht wakker gelegen.
Ik heb al mijn melkkiezen nog, die gaan sneller kapot dan 'volwassen' kiezen, dus er zal wel weer wat mis zijn. Ik kijk het nog over het weekend aan en anders toch maar naar de tandarts.
Je mag toch wel verdoofd worden tijdens je zwangerschap met tandartsbehandelingen?
Thnx, maar voel me enigszins toch een beetje een zeur want wat is rugpijn vergeleken met zo'n naar verhaal van Carmellaquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 20:27 schreef Nijna het volgende:
Marlieske, je mag best je verhaal doen over je rug... is anders dan Carmella, maar daarom kan je er wel last van hebben... Het is het algemene topic voor Z&G, daar mag iedereen dus in posten, toch?! Voor jou ook een
Dit ben ik absoluut met je eens Nijna!quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 20:27 schreef Nijna het volgende:
Marlieske, je mag best je verhaal doen over je rug... is anders dan Carmella, maar daarom kan je er wel last van hebben... Het is het algemene topic voor Z&G, daar mag iedereen dus in posten, toch?! Voor jou ook een
Klinkt verre van prettig...quote:
Weet je wat ik zo moeilijk vind... Ik heb het idee, dat ze straks misschien iets doen dat niet verantwoordelijk is, omdat ik zo graag iets voor de pijn bij de operatie wil. Ik ben dus bang dat het straks iets met de zwangerschap/baby doet... (want wie weet hoe m'n bevalling gaat lopen en wat ik dan nodig zal hebben en als je dan al eerder zoveel hebt gehad...). Maar ik ga het zeker vragen, hoop dat ze daar gewoon even de tijd voor willen nemen om dat met me te bespreken. Ik moet Maandag ook naar de gynaecologie, dus dan heb ik een moment om het aan te knopen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 18:05 schreef Moonah het volgende:
Een ruggenprik moet toch mogelijk zijn? Die mag je met een bevalling ook, schijnt het kindje niets van mee te krijgen.
Daar heb ik me al op ingesteld, dat ze daar mee komen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 20:09 schreef sjak het volgende:
Maar een catheter zoals ze die nu gaan doen, doen ze ook wel eens onder lokale verdoving. Geen pretje, maar misschien gaan ze je dat voorstellen, houd er in ieder geval rekening mee.
Dat zei manlief dus ook! Ik heb nog nooit een bijholte ontsteking gehad. Nu is mijn geazicht weer iets dikker, naast m'n neus zeg maar, en ook weer wat pijnlijk, maar volgens manlief is het idd een bijholteonsteking (hij heeft dat regelmatig).quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:21 schreef _Ingrid_ het volgende:
Fuente fijn dat de ergste pijn weg is. Klinkt als bijholteontsteking. Dat voelt ook heel erg als kiespijn. Heb ik in het begin van de zwangerschap gehad. Het was na een week nog niet over en toen heb ik er uiteindelijk antibiotica voor gehad. Dat hielp al heel snel.
Duw eens met je vinger op de huid van je been, als je er een kuiltje in kan duwen en de huid niet meteen 'terugspringt' kan het zijn dat je vocht vasthoudt.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 20:30 schreef DJMO het volgende:
mijn benen voelen soms aan als stopverf.. dik, kwabberig en het lijkt wel alsof ik mijn spieren niet goed meer kan spannen (ik voel het iig niet goed meer als ik ze aanspan) is dat een gevolg van vocht vasthouden ofzo???
ja dat heb ik ook, maar ik bedoel meer, in het begin voelden mijn benen niet aan als stopverf, en nu steeds meer, ik hield al vocht vast, maar niet zodanig dat ik mijn onderbeensieren niet goed meer voelde, of dat mijn benen als stopverf aanvoeldenquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 21:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Duw eens met je vinger op de huid van je been, als je er een kuiltje in kan duwen en de huid niet meteen 'terugspringt' kan het zijn dat je vocht vasthoudt.
Meestal is dat dus wel te zien.
Geen idee.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 21:36 schreef DJMO het volgende:
[..]
ja dat heb ik ook, maar ik bedoel meer, in het begin voelden mijn benen niet aan als stopverf, en nu steeds meer, ik hield al vocht vast, maar niet zodanig dat ik mijn onderbeensieren niet goed meer voelde, of dat mijn benen als stopverf aanvoeldenen ik vroeg me af of dat laatste het gevolg kon zijn van het vocht vasthouden an sich..
Ja heb de oefeningen meegekregen die ik al tijden doe, maar schijnbaar helpt het me niet meer genoegquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:24 schreef Nijna het volgende:
[..]
Klinkt verre van prettig.... Hopelijk morgen toch weer wat soepeler.
Zijn er ook oefeningen ofzo die je kan doen om de boel wat sterker te maken of is het een kwestie van oppassen en uitzitten...
Ja en wat als ik niemand héb om mee te nemen? Dat is makkelijk praten dan hè. Als ik geen andere keuze heb, dan moet ik wel alleen naar de afspraken.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 23:15 schreef marlieske het volgende:
Ik vind ook nog steeds dat je iemand mee moet nemen naar het ziekenhuis de volgende keer die je bij kan staan
Echt dit is het moment om wat assertiever te zijn niet als je kindje er eenmaal is, dan kan je dit alles niet meer veranderen of een andere wending geven.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:52 schreef anthony68 het volgende:
mijn broertje heeft een meisje hij en zijn vriendin zijn gelukkig. Ik heb haar gezien klein...ik durfte haar niet vast te houden wegens bacterien had ik ergens gelezene dat ze er erg vatbaar voor zijn babys. Ik ga me nichtje zeker vaker bezoeken. jammer dat ik geen vriendin heb ik zou ook kids willen...:(
Een nieuwe zwangerequote:Op zondag 19 oktober 2008 08:13 schreef tessie het volgende:
Thanx allemaal! Ik heb vanmorgen nog een keer een test gedaan voor de zekerheid haha, maar hij gaf nog steeds aan dat ik zwanger ben
Hoi Hoiquote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:57 schreef Meimeltje het volgende:
Haha nou zo lekker zijn die cakejes niet hoorOf je moet van heel zoet houden.
Carmella, waar in Zuid-Holland zit je?quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:02 schreef Carmella het volgende:
Tessie; gefeliciteerd!!!![]()
Marie; ben je al bezig?![]()
![]()
Fuente; beterschap!Hoop dat het allemaal overgaat.
[..]
Ja en wat als ik niemand héb om mee te nemen? Dat is makkelijk praten dan hè. Als ik geen andere keuze heb, dan moet ik wel alleen naar de afspraken.
Ja zo denk ik ook, ook al hoor ik om me heen dat je nou eenmaal moet accepteren dat je een nummer bent in het ziekenhuis en dat dat nooit in de wereld verandert. Het gaat er niet om dat ik het niet gezellig of leuk genoeg vind, ik weet hoe gigantisch druk ze het hebben en begrijp dat zeker wel. Maar als ze bijvoorbeeld voor een ingreep lezen wie ze op de tafel hebben liggen zou het zoveel misverstanden schelen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 21:30 schreef Tinuviel het volgende:
Anders veranderen dit soort omstandigheden niet.
Het klinkt als de harde buiken zijn die bij deze termijn van de zwangerschap horen. Of dat rommelen is weet ik niet, da's denk ik een geval van interpretatie.quote:Op maandag 20 oktober 2008 07:41 schreef Reinhilde het volgende:
Hmmm. Ik heb het idee dat ik al een klein beetje aan het rommelen ben. Gisteravond weer een paar keer achter elkaar een krampgolf gehad, mijn buik & rug voelen sindsdien alsof ik vreselijk ongesteld ben, en ik heb doorlopend harde buiken. Het is nog wel te vroeg, en mss beeld ik het me in dat het rommelen is, maar toch...
Ik kan het natuurlijk ook nergens mee vergelijken, en ik heb dus echt geen idee! Maar goed, ik wacht af..
quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:50 schreef marit1978 het volgende:
komt ie aan ..
[ afbeelding ]
net heerlijk bij mij op bed, na de fles
(en met mega-meurende-luier)
quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:50 schreef marit1978 het volgende:
komt ie aan ..
[ afbeelding ]
net heerlijk bij mij op bed, na de fles
(en met mega-meurende-luier)
Wij zijn begonnen met het leeg ruimen van de toekomstige babykamer.. Ook zo'n pokkeklusquote:Op maandag 20 oktober 2008 12:55 schreef Koningin het volgende:
Wij zijn gister begonnen met behang af halen in de toekomstige babykamer, maar de moed is me in de schoenen gezakt. Wat een pokkebehang. Ga toch maar een stoomapparaat regelen.
Ik zou eigenlijk het 'afbreken' ook wel willen overslaan....inrichting is veel leuker.quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:23 schreef Raissa het volgende:
[..]
Wij zijn begonnen met het leeg ruimen van de toekomstige babykamer.. Ook zo'n pokkeklusBinnenkort beginnen met het "opbouwen" (schilderen, nieuwe vloer etc etc.) das veel leuker
Aan de ene kant wel... maar toch heb ik al bijna de hele dag zoiets van:quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:08 schreef Jose81 het volgende:
Reinhilde.. toch wel spannend, hoor... Het komt wel heel dichtbij, he?
Ach zo herkenbaar! Bij Ronja zat ik helemaal klaar met 37 wekenquote:Op maandag 20 oktober 2008 20:25 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
Aan de ene kant wel... maar toch heb ik al bijna de hele dag zoiets van:
'Ik ben helemaal niet zwanger. Ik ben gewoon dik. Er is geen baby. Dus die komt ook niet. Ik hoef dus nergens op te wachten.Stom gedoe.
hehe is goed...quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:52 schreef Jepali het volgende:
zullen we 's nachts eens wat afspreken vicky, kunnen we monopoly spelen ofzo. Ik zit met datzelfde probleem en probeer nu maar zo lang mogelijk wakker te blijven totdat ik echt omval in de hoop een beetje door te kunnen slapen 's nachts
Oh kan ik me nog aanmelden?quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:52 schreef Jepali het volgende:
zullen we 's nachts eens wat afspreken vicky, kunnen we monopoly spelen ofzo.
Ze is nu bijna 27 wekenquote:Op maandag 20 oktober 2008 22:55 schreef marlieske het volgende:
Admiraal-Anaal wat een mooi echo, hoe ver is je vriendin/vrouw nu?
Volgens mijn VK heb ik de indalingsweeen al gehad, nu ruim 3 weken geleden. Toen ik haar vertelde wat ik die dag had gevoeld, zei ze meteen: dat waren indalingsweeen. Nou ja. Who knows.quote:[b]Op maandag 20 oktober 2008 22:55 schreef marlieske het volgende:[/b
Reinhilde sterkte met dat gerommel pff weet niet of het misschien het indalen is want dat was ook behoorlijk pufwaardig kan ik me herinneren.
Dan kruip maar weer lekker je bedje in. Ik zou ook nog wel een uurtje kunnen pitten, maar moet helaas werken. Met mij gaat het verder prima!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 08:30 schreef Reinhilde het volgende:
Koningin, ik voel me niet echt beter nu, moet ik zeggen... Maar ik heb dan ook weer zeer onrustig geslapen. Het gekke is dat als ik 's ochtends van 7 tot 830 ongeveer wakker ben, ik daarna weer 3 uur aan een stuk kan slapen! Dus dat ga ik nu ook doen, misschien dat ik me dan wel iets beter voel. Lief dat je het vraagt! Hoe gaat het met jou?
De Wibra heeft ze deze week in de aanbieding en de kruidvat ookquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 09:44 schreef DJMO het volgende: heeft er nog iemand tips voor goedkope boxkleden
dank je mrien! ga ik zeker even kijken dan (bij de kruidvat, ik weet hier geen wibra te zitten)quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:52 schreef mrien het volgende:
[..]
De Wibra heeft ze deze week in de aanbieding en de kruidvat ook
Zijn overigens niet heel dik vond ik zelf (die van de Wibra dan)
Reinhilde, een hele dikke kus vanuit hierquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 07:51 schreef Reinhilde het volgende:
Gisteravond ben ik even helemaal ingestort, ik was echt even helemaal op en klaar met alles. Ik moet nog max 7 weken, maar ik zit er nu al doorheen.
Ja dat begreep ik ook niet helemaal. Ik begrijp compleet dat er veel artsen in opleiding zijn en dat die ook de kans moeten krijgen om te lerenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 09:11 schreef Brighteyes het volgende:
Hoe kan je nou een leerlinge krijgen als je zo'n gecompliceerd iets hebt.
Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar de foto's!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 17:16 schreef CrazyMoon het volgende:
Gisteren, 20 oktober, ben ik bevallen van een zoon! Hij heet Kevin, is geboren om 11.43 uur en weegt 3770 gram. Alles gaat super! Later meer, incl foto's.
Veel plezier morgen! Gaat je partner morgen wel mee?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:21 schreef Carmella het volgende:
Morgen (half 5) m'n 20-weken echo, vandaag ga ik me daar op verheugen en ik voelde vanochtend volgens mij de eerste bewegingen van de baby. Een soort van luchtbellen die dan knappen, plopjes?
Geen idee of dat het nou is![]()
, iedereen omschrijft het anders, maar ik denk het haast wel... Heel bijzonder
Geeft me echt een grote glimlach na de slopende dag van gister.
Wat mooi "op tijd" CrazyMoon!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 17:16 schreef CrazyMoon het volgende:
Gisteren, 20 oktober, ben ik bevallen van een zoon! Hij heet Kevin, is geboren om 11.43 uur en weegt 3770 gram. Alles gaat super! Later meer, incl foto's.
Ik zat al bijna ongeduldig bij de computer om te kijken wat jullie mening over de plopjes wasquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:55 schreef Raissa het volgende:
Veel plezier morgen! Gaat je partner morgen wel mee?
En ik denk dat dat "plopjes" gevoel inderdaad de baby is, zo omschreef ik ook de eerste schopjes
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 17:16 schreef CrazyMoon het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |