Reinhilde; sterkte met de harde buiken, ik hoop dat het snel afneemt!
Svyatagor; gefeliciteerd met jullie eerste goeie echo, wat onwijs fijn!
Jepali; heel veel sterkte met de laatste zware loodjes!
A_A; wat een prachtig beebje op de echo!
Jelief; wat goed dat je zoveel gedaan en geregeld hebt vandaag!
Marit;

jullie kleine beebje

!
En wat leuk om te lezen hoeveel er hier al druk in de weer met de kamertjes en voorbereidingen in de weer zijn

Ik ben benieuwd wat jullie gaan maken
quote:
Oh kan ik me nog aanmelden?

Ik heb het vannacht weer half 6 zien worden.
Vandaag weer een lange dag in het ziekenhuis gehad en ik dacht dat ik bij de gynaecologie-afdeling kwam waar ik al weken loop. Ineens moest ik compleet ergens anders zijn, nog nooit een gyn daar gezien (op de afdeling hiervoor al een stuk of 8 gesproken).
Toen bleek dat het hele gesprek bij een gyn in opleiding was, het is dat ze in het ziekenhuis werkt en dus wel ouder dan 18 moet zijn, anders had ik het haar niet gegeven. Zo jong... niks wetend, nergens een antwoord op kunnen geven. (Ik had vorige week voor het eerst harde buiken, ze keek me vragend aan bij elke vraag of beschrijving die ik gaf... en dat ging het hele gesprek zo over alles eigenlijk).
En wat ik wederom níet kon begrijpen; niks van m'n operaties staat in hun systeem.

Alleen een eerste opname, waarna deze afspraak dus gemaakt is weken geleden. Ik snap het echt niet, werkt dat nou in elk ziekenhuis zo, dat een dossier van iemand in het geheel lezen voor hun niet mogelijk is?

Ze wist dus niks van m'n operaties af en dacht dat ik alleen voor een controle kwam...

Maar ja, daar kan het meisje in opleiding ook niets aan doen, ze was verder vriendelijk en probeerde er het beste van te maken.
Daarna aan het eind een "gewone" gyn gesproken, die voor het laatste oordeel even binnen kwam wippen en vroeg alleen of ik nog vragen had. Alle afspraken schuiven zoals verwacht door en de verloskundige vervalt. Ik heb ook gevraagd hoe ze het eind van de zwangerschap zien als ik heel erg ziek ben, of ik eerder ingeleid kan worden. En hoe verstandig zij het vindt als ik nu nog 20 weken elke dag meerdere paracetamols slik, omdat ik de pijn anders niet kan onderdrukken.
De rest kan ze logischerwijs helemaal niks mee, want ze is gynaecoloog en geen uroloog, dus ze moet ook afwachten hoe het met me gaat. Over 2 weken weer een controle. (Woensdag moet ik nog naar de VK, hiervoor hebben we al besproken dat het afwachten was op het oordeel in het ziekenhuis, dat ga ik dus Woensdag bespreken... ik wil toch vragen of ik af en toe nog daar mag komen, want als ik erg ziek ben en thuis ben is het erg dichtbij en ze zijn daar zo behulpzaam, dat ik dat graag achter de hand wil houden, het geeft me een fijn gevoel, zeker als ik straks geopereerd ben lijkt me het fijn

Ze nemen echt de tijd voor me. )
1,5 uur later de echo van m'n nieren gehad. Hiervoor een echo of 5 gehad en elke echo duurde minstens een half uur. Deze man was na 3 minuten klaar, ik snapte er niks van. Juist nú die beoordeling zo belangrijk is om te besluiten wanneer een operatie volgt.

Hij mompelde dat het bij beide nieren wat bedrukt is (wat dus al weken zo is, niks nieuws dus...), meer kreeg ik er echt niet uit.
De Urologie is 2 weken dicht vanwege verhuizing, ze hebben vorige week gezegd dat ik gebeld zou worden over de uitslag, de man mompelde er iets over dat ik zelf idd nog extra kon bellen als ik twijfelde. Hij was de kamer uit voor ik verder iets kon zeggen. Misschien was hij ook wel zo kortaf, omdat hij écht alleen voor de echo kwam en dat de rest bij de behandeld uroloog moet komen in een gesprek.
Hopelijk kunnen ze me morgen telefonisch meer vertellen, want in het ziekenhuis is er ook echt niemand op die afdeling. Ik heb gevraagd bij de röntgenafdeling die ernaast zit en daar zeiden ze dat er écht iemand was, dat ik daar heen kon, maar er stonden alleen kamers vol met verhuisspullen

En iets positiefs van vandaag:
Vanmiddag werd ik al gebeld over "huishoudelijke hulp" (oftewel thuiszorg), daar ben ik érg blij mee. Geen idee wat ik kan verwachten of waar ik recht op heb, maar ik ben al erg blij mee dat ze dingen willen gaan regelen.

Morgen moet ik ze terugbellen, vanmiddag stond het op m'n voicemail omdat ik in het ziekenhuis was.
Woensdag heb ik m'n 20-weken echo. Ik hoop zo dat ik éven alle operatietoestanden kan vergeten en even een klein momentje kan genieten, zoals het bij een "gewone" zwangerschap gaat.

De ellende begin ik Donderdag wel weer aan
|Wederom een idioot lange lap tekst, ik zou bijna een Blog moeten plaatsen