quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:00schreef bixister:
Jill moet juist echt op z'n engels uitgesproken vind ik. gewoon alleen als Jil (met een J) vind ik veel te kaal. maar 't komt misschien door 't rijmpje van "Jack & Jill".
oh, ik ken trouwens ook een Jack die helemaal op z'n hollands uitgesproken moet worden, 'Jak' dus. jak!
Gelukkig is het Milo geworden... Elmoquote:Ons buikbewonertje wordt voorlopig Baloe gedoopt tot we een passende naam gevonden hebben. We denken aan Elena voor een meisje en Elmo of Milo voor een jongen.
Ja, via google kon je alles terugvinden wat ik hier typ en ivm mijn werk niet echt gewenst.quote:Op dinsdag 16 september 2008 07:08 schreef livelink het volgende:
Heb jij je naam weer teruggewijzigd, Snakelady?
Ik ben heel m'n leven niet anders gewend dan Marijn en Merijn voor een meisje, maar ook voor een jongenquote:Op dinsdag 16 september 2008 14:28 schreef flowerbox het volgende:
Hier in de buurt geboren: Marijn.
En wat denk je; het is een meisje.Toch even wennen...
Idd, vreselijk, Jill op z'n Nederlands, het is een Engelse naamquote:Op dinsdag 16 september 2008 10:00 schreef bixister het volgende:
Jill moet juist echt op z'n engels uitgesproken vind ik. gewoon alleen als jil vind ik veel te kaal. maar 't komt misschien door 't rijmpje van "Jack & Jill".
oh, ik ken trouwens ook een Jack die helemaal op z'n hollands uitgesproken moet worden, 'Jak' dus. jak!
Belgen spreken het dan nog leuker uit dan hoe Nederlanders het op z'n Nederlands doenquote:Op dinsdag 16 september 2008 09:38 schreef Iksje het volgende:
[..]
Jil klinkt als gil... Ik zou er zelf nooit op gekomen zijn om het met een harde J uit te spreken... maar goed, als Vlaamse spreek je zowat alle namen die beginnen met J uit met zj of dj...
En waarom zijn er zo weinig leuke jongensnamen?
Arne, Arnout, Axel, Brent, Jarne, Jonas, Laurens, Lennert, Lars, Mathias, Sebastiaan (Bas), Ruben, Simon, Thomas, Viktor…quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:22 schreef cattie het volgende:
Ik vind juist dat er veel leuke jongensnamen zijn! En veel leuke meisjesnamen. Maar het is best wel lastig om die ene naam te vinden die "het" heeft.
Mats? Die staat bij ons op de lijst. Of kan Mats niet meerquote:Op dinsdag 16 september 2008 17:19 schreef Iksje het volgende:
[..]
Arne, Arnout, Axel, Brent, Jarne, Jonas, Laurens, Lennert, Lars, Mathias, Sebastiaan (Bas), Ruben, Simon, Thomas, Viktor…
Allemaal namen die ik leuk vindt, maar geen enkele naam is hét voor ons, laat staan voor ons allebei…
Ik vind ze leuk voor de zoon van een ander, maar we hebben voorlopig geen naam die we zien passen voor onze zoon.
Nu ja, gokken dat het weer een meisje is dus
Katarzynaquote:Op dinsdag 16 september 2008 19:22 schreef MissMayhem het volgende:
Mijn stiefmoeder en mn vader verwachten een tweeling. Hij vroeg als ik alvast mee wou denken over namen.
Ik vind vooral Russische namen mooi.
Yelena voor n meisje. Nicholai voor een jongen. Aangezien mijn stiefmoeder Pools is zal het wss een Russische of Poolse naam worden.
Die staat hier ook op het lijstjequote:Op dinsdag 16 september 2008 19:22 schreef MissMayhem het volgende:
Yelena voor n meisje.
Jack and Jill went up the hill, both with a buck and a quarter.....Jill came down with two-fifty! Ooooow!!quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:00schreef bixister:
Jill moet juist echt op z'n engels uitgesproken vind ik. gewoon alleen als Jil (met een J) vind ik veel te kaal. maar 't komt misschien door 't rijmpje van "Jack & Jill".
Bij onze oudste zat een jongen in de klas die Elmo heette [en hij ook nog eens vuurrood haarquote:Op dinsdag 16 september 2008 10:43 schreef Iksje het volgende:
Net gelezen op een blog:
[..]
Gelukkig is het Milo geworden... Elmo![]()
Daar kom je zelfs in Saoudi-Arabië niet meer mee weg...
Iedereen denkt toch meteen aan het rode figuurtje uit Sesamstraat?
Met Minthe is toch niets mis? Al ken ik het alleen als Minte.quote:Op woensdag 17 september 2008 14:48 schreef soulflower het volgende:
Wizzy Woppy Dongdong Káásjaa..
Pas gezien: Minthe..
Bambi, Ezel, Blij, Doedoe, Euro, Alaska, Creator, Godwill, Mammeloe, wat denken die ouders???quote:AMSTERDAM - Belgen blijken hun kind graag te vernoemen naar een dier. Zo werden vorig jaar de namen Wolf, Lion, Vos en Stier (bij jongens) en Vlinder, Merel, Beertje, Berin, Bambi en Ezel (bij de meisjes) geregistreerd op de Belgische gemeentehuizen.
Emma was bij de Belgen in 2007 voor het vijfde jaar op rij de meest toegekende voornaam, bij jongens was Nathan dat voor de eerste keer. In Vlaanderen werden de namen Lotte en Milan het vaakst gegeven, in Wallonië Léa en Nathan.
Andere verrassende namen in 2007 waren Lancelot, Jerom, Sus, Adonis, Arafat, Aristoteles, Blade, Blij, Bonheur, Euro, Boy, C-jay, Doedoe (jongens) en Lux, Lorelei, Mackenzie, Zonne, Destiny, Summer, Meadow, Melody, Pixie, Beste, Charisma, Alaska, Condoleezza, Cozmo, Creator, Godwill, Magnificat, Hallelujah, Mammeloe en Harmonie (meisjes).
quote:Het aantal verschillende voornamen blijft toenemen. In 2007 werden 8.475 verschillende jongensvoornamen en 9.719 verschillende meisjesvoornamen door de ouders gegeven, tegen respectievelijk 8.244 en 9.439 het jaar daarvoor. Dat levert weer een schat aan inspiratie op voor wie binnenkort een zoon of dochter mag verwelkomen. Wat dacht u van Vangelis, Arafat, C-jay of Doedoe voor een jongen? Voor een meisje bent u misschien iets met Mackenzie, Pixie, Allégresse, Bilitis of Magnificat.
Meer samengestelde voornamen
De samengestelde voornamen zitten in de lift. Een greep uit het assortiment: Muhammed-Ali, Harley-Davidson, Jean-Public en Spencer-Cash (jongens); Camus-Salomé, India-Summer, Jeanne-Blondine, Sherilyn-Morissette en Enola-Jane (meisjes).
Ik ook niet. Je noemt je kind toch geen ezelquote:Op woensdag 17 september 2008 20:13 schreef LadyS het volgende:
Ik begrijp eigenlijk ook niet dat die namen goedgekeurd worden
Nou.....ik woon niet in Nederland, maar toen we namen bedachten hebben we echt wel rekening gehouden met eventuele Zweedse betekenissen. Zo vonden we Finn een mooie naam, maar een Finne is hier het woord voor een puistje, dus viel het helaas af.quote:Op woensdag 17 september 2008 22:13 schreef huuphuup het volgende:
Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld Amerikaanse expats die vaak echt geen Nederlands spreken ofzo dat die zo'n naam aan hun kind zouden geven.
Sluit ik me bij aan, al heb je groot gelijk dat je het nog even geheim wilt houden. Doen wij nl. ook.quote:Op woensdag 17 september 2008 21:44 schreef PM-girl het volgende:
Cattie, ik ben wel erg benieuwd naar jullie keuze!
Wat dacht je dan van de tweeling Chevy en Harley?quote:
Jawel..quote:Op donderdag 18 september 2008 10:18 schreef Iksje het volgende:
Vriendlief kwam ook weer af met een ge-wel-di-ge naam voor een jongen: Xant![]()
Kan het erger?
Hmmm... Dan vind ik Noud/Naud leukerquote:Op donderdag 18 september 2008 10:40 schreef Kersjes het volgende:
Xant vind ik een beetje raar ogen.
Komt misschien omdat mijn zwager Nand heet. Zonder Di of Wij ervoor: gewoon Nand.
Moest er eerst aan wennen, maar ik vind het eigenlijk een hele mooie naam
Rikkert op z'n Engels uitgesprokenquote:Op donderdag 18 september 2008 11:16 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Jawel..Mijn man was doodserieus over "Rikkert"
(hoe je daar in hemelsnaam opkomt als Amerikaan zijnde is mij echt een raadsel trouwens
)
mijn stagebegeleider (ooit) heette ook zo. komt toch gewoon van Winfried of Wilfried? ik vind 't niet zo'n hele vreemde naam eigenlijk.quote:Op donderdag 18 september 2008 11:37 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn oude buurmaan heet Fried. Ik ben daar nog steeds niet aangewend.
Wilfried waarschijnlijkquote:Op donderdag 18 september 2008 12:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik denk bij Fried altijd aan friet/patat
Het zal idd wel ergens vanaf geleid zijn.
ja echt waar... kijk maar in het 2e streepjestopicquote:Op donderdag 18 september 2008 13:08 schreef bixister het volgende:
vicky, heus!?fantastisch!!
gefeliciteerd!
Ja segggg, nou willik ook frietquote:
hehe.. daarom heb ik een soort van beetje spijt dat ik die naam al gebruikt hebquote:Op donderdag 18 september 2008 13:17 schreef pinquit het volgende:
haha ik zat een beetje te denken over wat bij amber.
denk ik ineens: Sophie!!! en toen bedacht ik me dat amber al zo heet
Hoe zou jij het uitspreken Bix? Ons oude buurmeisje heette Julie (Zjuuulie, op z'n maastrichts)...quote:Op donderdag 18 september 2008 16:06 schreef bixister het volgende:
of Julie.
quote:Op donderdag 18 september 2008 20:17 schreef Asyniur het volgende:
Oud-klasgenoot van mij heeft een zoontje: Jah
quote:Op donderdag 18 september 2008 20:17 schreef Asyniur het volgende:
Oud-klasgenoot van mij heeft een zoontje: Jah
Ik heb geen idee. Ik zag het op haar hyves...quote:Op donderdag 18 september 2008 20:57 schreef Diaan73 het volgende:
En dan zeker uitgesproken als Djah?
Jongetjequote:Op zaterdag 20 september 2008 11:34 schreef Madelieve het volgende:
Is Josse een jongetje of een meisje of is dat een hele domme vraag
quote:Op zaterdag 20 september 2008 10:04 schreef texelonia het volgende:
Ik heb een tijdje gewerkt met een Siri. Moest eerst echt wennen (ik wist eerst zelfs iet of ik een mannelijke of vrouwelijke collega moest verwachten) maar vind het nu wel ee leuke naam.
ik ken 1 'bekende' Josse: Josse de Pauw (belgische acteur/regisseur). en da's dus een man.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:34 schreef Madelieve het volgende:
Is Josse een jongetje of een meisje of is dat een hele domme vraag
Dankjequote:Op maandag 22 september 2008 14:25 schreef bixister het volgende:
japy, mooie namen! wordt jullie jongensnaam ook weer een dubbele? (of wil je dat ook nog niet verklappen.).
Toch ken ik ook een mees die nu inmiddels bijna 60 is.quote:Op maandag 15 september 2008 09:26 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik heb dat met Mees, dat vind ik echt de schattigste jongensnaam die er is, maar als je dan denkt aan een boom van een vent die zich zn levenlang als Mees voor moet stellen dan denk je toch oh nee laat maar...
Jongens hebben mss een jaar of 14 de leeftijd dat Mees cute is, ouder is het echt gelijk not done.
quote:Op maandag 22 september 2008 15:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Toch ken ik ook een mees die nu inmiddels bijna 60 is.
Een kennisje van mij heeft deze zomer een dochtertje gekregen, Vlinder...Ik hou daar gewoon echt niet van...
k moest meteen denken aan Nova/Den Haag Vandaagquote:Op maandag 22 september 2008 17:20 schreef MissBliss het volgende:
Nova van DijkIk vind het wel mooi.
Een vroegere klasgenoot heeft zijn dochter zo genoemd. Reactie van een vriend: ga je je volgende kind Sport in beeld noemen?quote:
En 2 vandaag in geval van een tweeling?quote:Op maandag 22 september 2008 17:59 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Een vroegere klasgenoot heeft zijn dochter zo genoemd. Reactie van een vriend: ga je je volgende kind Sport in beeld noemen?
Ik vind Nova ook mooiquote:Op maandag 22 september 2008 17:20 schreef MissBliss het volgende:
Nova van DijkIk vind het wel mooi.
En ze keuren de naam ook gewoon goed bij de gemeentequote:Op maandag 22 september 2008 19:38 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Vorige week bij de Gemeente werd een kind aangegeven: Noortpool !
Ik geloof dat ik abrupt van mijn stoel kletterde..
Noortpool , daar woont dequote:Op maandag 22 september 2008 19:38 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Vorige week bij de Gemeente werd een kind aangegeven: Noortpool !
Ik geloof dat ik abrupt van mijn stoel kletterde..
He?!! Accepteerde ze die naam dan?!quote:Op maandag 22 september 2008 19:45 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ja.. ik wist ook niet wat ik hoorde..
Ik hoor die miep het nog zo zeggen: kunt u de naam nog 1 maal spellen..![]()
Misschien moderne spellingquote:Op maandag 22 september 2008 19:52 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Noortpool , daar woont de, maar volgens die ouders zal het wel de Kersdman zijn
Joost vind ik helemaal niks, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Een slome naam, imo.quote:Op maandag 22 september 2008 20:15 schreef hacker08 het volgende:
Wat vinden jullie van Joost , Anna, Rafke?
Alledrie mooie namen, toch?
Als het een jongen word ( ooit) dan word het zoiezo een Joost.
Maar over een meisjesnaam zijn we nog niet uit..
Tis toch zooo moeilijk om je vriend te overtuigen dat je als vrouw ( een vrouw moet het kind dragen en baren) ook wat te zeggen hebt over een naam of zo..
Hebben jullie ( de vrouwen dan) daar ook weleens ruzie/strijd/conflict over...
Ook geen ervaring meequote:Ah mannen denken altijd dat ze alles te zeggen hebben...
Storm is ook relatief nieuw volgens mij hoor.....er is er hier trouwens verleden week weer 1 geborenquote:Op maandag 22 september 2008 20:12 schreef cattie het volgende:
Noortpool, Alaska, Vlinder, Ezel, Berin, allemaal namen die wat mij betreft niet echt namen zijn.
Maar aan de andere kant heb je ook Storm, Merel, Mees, Rozemarijn, dat vind ik wel weer namen. Hoe zou dat komen? Kwestie van wennen? Of dat de namen in de eerste categorie van oudersher geen namen zijn en de tweede wel?
Ezel is gewoon een half scheldwoord als je iemand zo noemt. Storm, Merel, Vlinder en Mees staat weinig negatiefs tegenover... Mees en Vlinder vind ik helemaal niks, maar het zijn gewone lieve namen verder. Hoe kun je je kind nou Ezel noemenquote:
quote:Op dinsdag 23 september 2008 18:24 schreef Kersjes het volgende:
De "v's" in Aviva horen in het Hebreeuws uitegsproken te worden als "w's". Aviv betekent lente en is een joingensnaam, Aviva is de vrouwelijke versie.
In mijn familie is Dieuwke (fonetisch) Diewke. Een Djoeke hebben we ook; dat schrijf je gewoon zoals je het zegt (bij ons). Verder hebben wij nog een Oene, Bieuwke, Zus, Douwe, Wietse, Ids en een Ype.quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:33 schreef Troel het volgende:
Dieuwke
En dat is inderdaad uit te spreken als DjoekeFries he
De meeste van deze namen vind ik niet leuk maar Ids vind ikquote:Op donderdag 25 september 2008 03:38 schreef Hellen-O het volgende:
[..]
In mijn familie is Dieuwke (fonetisch) Diewke. Een Djoeke hebben we ook; dat schrijf je gewoon zoals je het zegt (bij ons). Verder hebben wij nog een Oene, Bieuwke, Zus, Douwe, Wietse, Ids en een Ype.
De meeste van deze namen vind ik niet leuk maar Ids vind ikquote:Op donderdag 25 september 2008 03:38 schreef Hellen-O het volgende:
[..]
In mijn familie is Dieuwke (fonetisch) Diewke. Een Djoeke hebben we ook; dat schrijf je gewoon zoals je het zegt (bij ons). Verder hebben wij nog een Oene, Bieuwke, Zus, Douwe, Wietse, Ids en een Ype.
quote:Op donderdag 25 september 2008 03:38 schreef Hellen-O het volgende:
[..]
Je bent heerlijk consequent in je reacties! De vorige keer toen de naam Vega (ze heeft overigens als tweede naam Electra) naar voren kwam, zei je ongeveer hetzelfdequote:Op donderdag 25 september 2008 12:15 schreef Vivi het volgende:
Klinkt als Antroposofisch broodbeleg.
Echt?!quote:Op donderdag 25 september 2008 17:24 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je bent heerlijk consequent in je reacties! De vorige keer toen de naam Vega (ze heeft overigens als tweede naam Electra) naar voren kwam, zei je ongeveer hetzelfde
Ik zei altijd Oene, met een lange oe zeg maar. Mijn "beppe" zei het anders, -maar omdat Oene verre familie is en oud en... nou ja, hij komt al jaren niet meer ter sprake, dus ben vergeten hoe zij dat ook weer deed.quote:Op donderdag 25 september 2008 17:20 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Allemaal FriesSpreken jullie Oene uit als òaane? (Korte o) Of echt als oene?
Die had gewoon Dean moeten heten natuurlijkquote:Op vrijdag 26 september 2008 15:38 schreef Troel het volgende:
Onze decaan op school heet OaneDan spraken de Nederlanders het tenminste ook redelijk goed uit
Bij mijn zusje in het dorp (Friesland) woont een Anne (jongen) en dat spreek je ook uit als Oane (korte O/ Ohne)quote:Op vrijdag 26 september 2008 15:38 schreef Troel het volgende:
Onze decaan op school heet OaneDan spraken de Nederlanders het tenminste ook redelijk goed uit
Toevallig een vrouw van begin dertig? Dan ken ik haarquote:Op vrijdag 26 september 2008 20:37 schreef Vivi het volgende:
Ik hoorde laatst "Bloeme" dat vond ik nog wanstaltiger eiks.
En die zoon Brekkie?quote:Op vrijdag 26 september 2008 21:02 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Toevallig een vrouw van begin dertig? Dan ken ik haar
Ik hoorde net van de buurvrouw dat de moeder van een vriendinnetje van haar zoon 'Sheba' heet
De dochter (het vriendinnetje van buurjongetje dus) heet 'Rebecca' , close enough?quote:Op vrijdag 26 september 2008 21:13 schreef Vivi het volgende:
[..]
En die zoon Brekkie?
Ik weet niet hoe oud, ik hoorde het via via, zeg maar.
OMG. Fugel... hoe kom je erbij. Ik las trouwens dat we, willen we dat de kids later succes hebben, beter voor de meest gangbare namen kunnen gaan:quote:Op vrijdag 26 september 2008 21:27 schreef sproet-je het volgende:
Om in de friese namen te blijven, ik zat bij iemand in de klas die heette Fugel (zeg foegel), vogel in het Nederlands.
*grinnik*quote:Op zaterdag 27 september 2008 21:26 schreef Miffy1984 het volgende:
Noortpool......... ik snap niet dat dat goedgekeurd wordt.
Arme kind.
Net geb. krtje gehad van kennis: Taake (jongen)
Ik vind het meeste qua namen in het Fries ook niks.quote:Op donderdag 25 september 2008 11:32 schreef Madelieve het volgende:
De meeste van deze namen vind ik niet leuk maar Ids vind ik![]()
.
Ik dacht als eerste aan de Engelse Ivequote:Op zaterdag 27 september 2008 23:45 schreef bixister het volgende:
ik dacht dat dat een Franse naam was.maar realiseer me nu eigenlijk pas dat 't dan eerder Yves zou zijn.
quote:Op donderdag 2 oktober 2008 16:06 schreef Koningin het volgende:
Wij zijn uit de naam gelukkig, maar nu zitten we met de doopnamen.
Hebben jullie je kinderen ook doopnamen gegeven en hoe is deze afgeleid?
Kan me wel bedenken dat dat van de peetoom en -tante komt, maar de vervormingen van deze namen vind ik wel interessant.
klinkt bijna als zoeken in mijn uitspraak.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:42 schreef snoopy het volgende:
In de krant:
Rubio (d)
Minne (d)
Janko (z)
Pomme (d)
Cherjeannely (d)![]()
Loïc (d)
We zijn er idd al uit! Nou ja, voor 95% zeker dan. Maar Meie vind ik ook een mooie naam!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 12:33 schreef bixister het volgende:
haha dakota, daar wisten je ouders vast niks van toen ze je naam kozen. het klinkt wel lief, tjimkje, maar voor mij is dat dubbele tje ook wat té.
cattie, jullie zijn er vast al helemaal uit en ik was altijd wat tegen een tweede naam met -e aan 't eind voor jullie, maar ik wilde je deze naam toch niet onthouden, want ik vond 'm ineens echt iets voor jullie. bij Anna op 't kdv zit een jongetje die qua uiterlijk zo een broertje van Ive zou kunnen zijn, en hij heet... Meie.
Nou ik heb hem nog nooit eerder gehoord/gezien. Ooit wel gehoord als artiestennaam Axel F. Vraag me ook af of het als Axel of Exel wordt uitgesproken.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 19:48 schreef Brighteyes het volgende:
Axel is toch niet zo heel vreemd? Althans, ik ken de naam al jaren.
Tsja, maar Nikita is ook toch écht voor jongens, net als Sacha eigenlijk.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:41 schreef oh-oh het volgende:
Pip kan voor jongens en voor meisjes, maar Valentijn is echt voor een jongen, voor een meisje zou het toch Valentina zijn?
quote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:48 schreef Lishe het volgende:
Wij hebben gewoon een -e achter Luuk geplakt. Vonden we mooier dan Lucretia.
Ja, dat denk ik dus ook! Maar mijn man bracht mij in verwarring. En zeker weten doe ik het nog nietquote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:40 schreef Lishe het volgende:
Mij lijkt het juist een meisje. Ik ken Pip als meisjesnaam, en Valentijntje lijkt me verkleind om het 'meisjesachtiger' te maken. Denk ik?
Haha, net als die friends afleveringquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:29 schreef Maneki.Neko het volgende:
En dan krijgt hij later een zoon die hij Junior noemt, dan heb je Junior senior en Junior junior
Is het ook, Sasha daarentegen is gewoon een jongensnaam!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 11:12 schreef ferrari_rood het volgende:
sascha of sasja vind ik eigenlijk een meidennaam en nikita ken ik eigenlijk ook alleen als meiden naam. van de serie.
ken ik alleen als jongensnaam.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:38 schreef XXXKarinXXX het volgende:
mijn buren zijn vandaag opa en oma geworden van Dara (meisje)
Moet ik ook even aan wennen aan die naam.....
Sashaquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 11:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Is het ook, Sasha daarentegen is gewoon een jongensnaam!
Nikita Chroetsjov?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 11:12 schreef ferrari_rood het volgende:
sascha of sasja vind ik eigenlijk een meidennaam en nikita ken ik eigenlijk ook alleen als meiden naam. van de serie.
quote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:35 schreef huuphuup het volgende:
...
Over verkleinen van namen, ooit in de supermarkt gehoord: "Sterretje blijf es bij mama"
En dan heel erg van biefstukken en spare-ribs houden...quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 17:40 schreef Dakota het volgende:
vind ik wel leuk ik las net ook een Vega.. wel stoer
De inspiratie vind je in de OPquote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:10 schreef CalamityJane het volgende:
[..]
![]()
En ik kom hier nog wel voor inspiratie... Het enige wat ik hier tot nu toe geleerd heb, is wat je totaal niet moet willen.
Pipquote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:01 schreef nebelung het volgende:
Uit de krant: Pip Valentijntje <achternaam>.
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:30 schreef Beaker het volgende:
[..]
Piphele leuke naam
past zo goed bij Jet
![]()
Skye, hoe zou je dat uitspreken?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:59 schreef snoopy het volgende:
[..]
Skye (m)
Elja (j)
Jemy (m)
Mica-Jones (m)
Fonz (j)
Gentle (m)
Rowenico (j)
En volgens mij ook de naam van een van de mannelijke karakters uit WinxClub!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:46 schreef cattie het volgende:
Skye is trouwens de naam van een eiland.
Hehe, ja die viel me ook op!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:01 schreef Brighteyes het volgende:
Nu net in 'So you think you can dance': Dapheney
Ae wordt in het Nederlands uitgesproken als aa, maar in het Kerk- en Middeleeuws Latijn als ee.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:50 schreef Diaan73 het volgende:
Caro Lensen heeft een zoon: Maes uitgesproken als Maas... ik vind het zelf niet echt geweldig. Snap ook niet helemaal goed de ae als aa. In Op zoek naar Joseph zat een Baer, uitgesproken als Beer.
volgens mij is dat gewoon limburgsquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:14 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Ae wordt in het Nederlands uitgesproken als aa, maar in het Kerk- en Middeleeuws Latijn als ee.
Maes is een oeroude hollandsche naam. En Baer ws Latijns.
Dat kan heel goed. Limburg is namelijk weer heel katholiek.. en de katholieken zijn nogal van het Latijnse.quote:
En wat dacht je van Jezebel of Giotta.... aparte namen komen voorbij!!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:01 schreef Brighteyes het volgende:
Nou hier is het gewoon een afkorting van Hubertus / Albertus/ Bertus etc.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:25 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Dat kan heel goed. Limburg is namelijk weer heel katholiek.. en de katholieken zijn nogal van het Latijnse.
Maten, Makkers, Maesquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:50 schreef Diaan73 het volgende:
Caro Lensen heeft een zoon: Maes uitgesproken als Maas... ik vind het zelf niet echt geweldig. Snap ook niet helemaal goed de ae als aa. In Op zoek naar Joseph zat een Baer, uitgesproken als Beer.
Dat betekent toch iets in de trant van sloerie?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:41 schreef Diaan73 het volgende:
En wat dacht je van Jezebel of Giotta.... aparte namen komen voorbij!!
Ik heb even gekeken en dit gevonden:quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:48 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Dat betekent toch iets in de trant van sloerie?
Echt een mooi gedachtegoed om aan je kind mee te geven.
Het Paroolquote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:33 schreef cattie het volgende:
[..]
Welke krant lees jij eigenlijk Snoopy?
mijn neefje Murat deed meequote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:01 schreef Brighteyes het volgende:
Wordt het toch niet makkelijker van? Alleen een naam minder om te kiezen....quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 21:20 schreef Vicky het volgende:
Gister samen met M. maar eens door het namenbestand zitten bladeren...
Hij wil toch eerst maar eens weten wat het wordt zodat het wat makkelijker is...
Oh my, uit 1 nest???quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 21:55 schreef miss_dynastie het volgende:
Vandaag gelezen in een tijdschrift, de broertjes en zusjes:
Yari (j), Vinki (j), Bowi (j), Yentl (m), Zjoli (m), La-vie (m), Vienna (m), Yoshi (j)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |