Pipquote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:01 schreef nebelung het volgende:
Uit de krant: Pip Valentijntje <achternaam>.
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:30 schreef Beaker het volgende:
[..]
Piphele leuke naam
past zo goed bij Jet
![]()
Skye, hoe zou je dat uitspreken?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:59 schreef snoopy het volgende:
[..]
Skye (m)
Elja (j)
Jemy (m)
Mica-Jones (m)
Fonz (j)
Gentle (m)
Rowenico (j)
En volgens mij ook de naam van een van de mannelijke karakters uit WinxClub!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:46 schreef cattie het volgende:
Skye is trouwens de naam van een eiland.
Hehe, ja die viel me ook op!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:01 schreef Brighteyes het volgende:
Nu net in 'So you think you can dance': Dapheney
Ae wordt in het Nederlands uitgesproken als aa, maar in het Kerk- en Middeleeuws Latijn als ee.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:50 schreef Diaan73 het volgende:
Caro Lensen heeft een zoon: Maes uitgesproken als Maas... ik vind het zelf niet echt geweldig. Snap ook niet helemaal goed de ae als aa. In Op zoek naar Joseph zat een Baer, uitgesproken als Beer.
volgens mij is dat gewoon limburgsquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:14 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Ae wordt in het Nederlands uitgesproken als aa, maar in het Kerk- en Middeleeuws Latijn als ee.
Maes is een oeroude hollandsche naam. En Baer ws Latijns.
Dat kan heel goed. Limburg is namelijk weer heel katholiek.. en de katholieken zijn nogal van het Latijnse.quote:
En wat dacht je van Jezebel of Giotta.... aparte namen komen voorbij!!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:01 schreef Brighteyes het volgende:
Nou hier is het gewoon een afkorting van Hubertus / Albertus/ Bertus etc.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:25 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Dat kan heel goed. Limburg is namelijk weer heel katholiek.. en de katholieken zijn nogal van het Latijnse.
Maten, Makkers, Maesquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:50 schreef Diaan73 het volgende:
Caro Lensen heeft een zoon: Maes uitgesproken als Maas... ik vind het zelf niet echt geweldig. Snap ook niet helemaal goed de ae als aa. In Op zoek naar Joseph zat een Baer, uitgesproken als Beer.
Dat betekent toch iets in de trant van sloerie?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:41 schreef Diaan73 het volgende:
En wat dacht je van Jezebel of Giotta.... aparte namen komen voorbij!!
Ik heb even gekeken en dit gevonden:quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:48 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Dat betekent toch iets in de trant van sloerie?
Echt een mooi gedachtegoed om aan je kind mee te geven.
Het Paroolquote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:33 schreef cattie het volgende:
[..]
Welke krant lees jij eigenlijk Snoopy?
mijn neefje Murat deed meequote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:01 schreef Brighteyes het volgende:
Wordt het toch niet makkelijker van? Alleen een naam minder om te kiezen....quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 21:20 schreef Vicky het volgende:
Gister samen met M. maar eens door het namenbestand zitten bladeren...
Hij wil toch eerst maar eens weten wat het wordt zodat het wat makkelijker is...
Oh my, uit 1 nest???quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 21:55 schreef miss_dynastie het volgende:
Vandaag gelezen in een tijdschrift, de broertjes en zusjes:
Yari (j), Vinki (j), Bowi (j), Yentl (m), Zjoli (m), La-vie (m), Vienna (m), Yoshi (j)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |