Katarzynaquote:Op dinsdag 16 september 2008 19:22 schreef MissMayhem het volgende:
Mijn stiefmoeder en mn vader verwachten een tweeling. Hij vroeg als ik alvast mee wou denken over namen.
Ik vind vooral Russische namen mooi.
Yelena voor n meisje. Nicholai voor een jongen. Aangezien mijn stiefmoeder Pools is zal het wss een Russische of Poolse naam worden.
Die staat hier ook op het lijstjequote:Op dinsdag 16 september 2008 19:22 schreef MissMayhem het volgende:
Yelena voor n meisje.
Jack and Jill went up the hill, both with a buck and a quarter.....Jill came down with two-fifty! Ooooow!!quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:00schreef bixister:
Jill moet juist echt op z'n engels uitgesproken vind ik. gewoon alleen als Jil (met een J) vind ik veel te kaal. maar 't komt misschien door 't rijmpje van "Jack & Jill".
oh, ik ken trouwens ook een Jack die helemaal op z'n hollands uitgesproken moet worden, 'Jak' dus. jak!
Bij onze oudste zat een jongen in de klas die Elmo heette [en hij ook nog eens vuurrood haarquote:Op dinsdag 16 september 2008 10:43 schreef Iksje het volgende:
Net gelezen op een blog:
[..]
Gelukkig is het Milo geworden... Elmo![]()
Daar kom je zelfs in Saoudi-Arabië niet meer mee weg...
Iedereen denkt toch meteen aan het rode figuurtje uit Sesamstraat?
Met Minthe is toch niets mis? Al ken ik het alleen als Minte.quote:Op woensdag 17 september 2008 14:48 schreef soulflower het volgende:
Wizzy Woppy Dongdong Káásjaa..
Pas gezien: Minthe..
Bambi, Ezel, Blij, Doedoe, Euro, Alaska, Creator, Godwill, Mammeloe, wat denken die ouders???quote:AMSTERDAM - Belgen blijken hun kind graag te vernoemen naar een dier. Zo werden vorig jaar de namen Wolf, Lion, Vos en Stier (bij jongens) en Vlinder, Merel, Beertje, Berin, Bambi en Ezel (bij de meisjes) geregistreerd op de Belgische gemeentehuizen.
Emma was bij de Belgen in 2007 voor het vijfde jaar op rij de meest toegekende voornaam, bij jongens was Nathan dat voor de eerste keer. In Vlaanderen werden de namen Lotte en Milan het vaakst gegeven, in Wallonië Léa en Nathan.
Andere verrassende namen in 2007 waren Lancelot, Jerom, Sus, Adonis, Arafat, Aristoteles, Blade, Blij, Bonheur, Euro, Boy, C-jay, Doedoe (jongens) en Lux, Lorelei, Mackenzie, Zonne, Destiny, Summer, Meadow, Melody, Pixie, Beste, Charisma, Alaska, Condoleezza, Cozmo, Creator, Godwill, Magnificat, Hallelujah, Mammeloe en Harmonie (meisjes).
quote:Het aantal verschillende voornamen blijft toenemen. In 2007 werden 8.475 verschillende jongensvoornamen en 9.719 verschillende meisjesvoornamen door de ouders gegeven, tegen respectievelijk 8.244 en 9.439 het jaar daarvoor. Dat levert weer een schat aan inspiratie op voor wie binnenkort een zoon of dochter mag verwelkomen. Wat dacht u van Vangelis, Arafat, C-jay of Doedoe voor een jongen? Voor een meisje bent u misschien iets met Mackenzie, Pixie, Allégresse, Bilitis of Magnificat.
Meer samengestelde voornamen
De samengestelde voornamen zitten in de lift. Een greep uit het assortiment: Muhammed-Ali, Harley-Davidson, Jean-Public en Spencer-Cash (jongens); Camus-Salomé, India-Summer, Jeanne-Blondine, Sherilyn-Morissette en Enola-Jane (meisjes).
Ik ook niet. Je noemt je kind toch geen ezelquote:Op woensdag 17 september 2008 20:13 schreef LadyS het volgende:
Ik begrijp eigenlijk ook niet dat die namen goedgekeurd worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |