Ezel is gewoon een half scheldwoord als je iemand zo noemt. Storm, Merel, Vlinder en Mees staat weinig negatiefs tegenover... Mees en Vlinder vind ik helemaal niks, maar het zijn gewone lieve namen verder. Hoe kun je je kind nou Ezel noemenquote:
quote:Op dinsdag 23 september 2008 18:24 schreef Kersjes het volgende:
De "v's" in Aviva horen in het Hebreeuws uitegsproken te worden als "w's". Aviv betekent lente en is een joingensnaam, Aviva is de vrouwelijke versie.
In mijn familie is Dieuwke (fonetisch) Diewke. Een Djoeke hebben we ook; dat schrijf je gewoon zoals je het zegt (bij ons). Verder hebben wij nog een Oene, Bieuwke, Zus, Douwe, Wietse, Ids en een Ype.quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:33 schreef Troel het volgende:
Dieuwke
En dat is inderdaad uit te spreken als DjoekeFries he
De meeste van deze namen vind ik niet leuk maar Ids vind ikquote:Op donderdag 25 september 2008 03:38 schreef Hellen-O het volgende:
[..]
In mijn familie is Dieuwke (fonetisch) Diewke. Een Djoeke hebben we ook; dat schrijf je gewoon zoals je het zegt (bij ons). Verder hebben wij nog een Oene, Bieuwke, Zus, Douwe, Wietse, Ids en een Ype.
De meeste van deze namen vind ik niet leuk maar Ids vind ikquote:Op donderdag 25 september 2008 03:38 schreef Hellen-O het volgende:
[..]
In mijn familie is Dieuwke (fonetisch) Diewke. Een Djoeke hebben we ook; dat schrijf je gewoon zoals je het zegt (bij ons). Verder hebben wij nog een Oene, Bieuwke, Zus, Douwe, Wietse, Ids en een Ype.
quote:Op donderdag 25 september 2008 03:38 schreef Hellen-O het volgende:
[..]
Je bent heerlijk consequent in je reacties! De vorige keer toen de naam Vega (ze heeft overigens als tweede naam Electra) naar voren kwam, zei je ongeveer hetzelfdequote:Op donderdag 25 september 2008 12:15 schreef Vivi het volgende:
Klinkt als Antroposofisch broodbeleg.
Echt?!quote:Op donderdag 25 september 2008 17:24 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je bent heerlijk consequent in je reacties! De vorige keer toen de naam Vega (ze heeft overigens als tweede naam Electra) naar voren kwam, zei je ongeveer hetzelfde
Ik zei altijd Oene, met een lange oe zeg maar. Mijn "beppe" zei het anders, -maar omdat Oene verre familie is en oud en... nou ja, hij komt al jaren niet meer ter sprake, dus ben vergeten hoe zij dat ook weer deed.quote:Op donderdag 25 september 2008 17:20 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Allemaal FriesSpreken jullie Oene uit als òaane? (Korte o) Of echt als oene?
Die had gewoon Dean moeten heten natuurlijkquote:Op vrijdag 26 september 2008 15:38 schreef Troel het volgende:
Onze decaan op school heet OaneDan spraken de Nederlanders het tenminste ook redelijk goed uit
Bij mijn zusje in het dorp (Friesland) woont een Anne (jongen) en dat spreek je ook uit als Oane (korte O/ Ohne)quote:Op vrijdag 26 september 2008 15:38 schreef Troel het volgende:
Onze decaan op school heet OaneDan spraken de Nederlanders het tenminste ook redelijk goed uit
Toevallig een vrouw van begin dertig? Dan ken ik haarquote:Op vrijdag 26 september 2008 20:37 schreef Vivi het volgende:
Ik hoorde laatst "Bloeme" dat vond ik nog wanstaltiger eiks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |