abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61551270
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op Vervolg op Draagdoeken 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |12 | 13| 14 |15 en 16

handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij Mamatoto
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen

Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes.

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Hoe je een doek soepel krijgt: vingerhaken (filmpje)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

----------------------------------------
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?

Ardenlyn: draagdoek.nl 4.6 / Ellaroo Ysabel 4.6 / Hoppediz Rio 4.6

BE: draagdoek.nl 5.4 / Ellaroo LaRae 5.0

beefcake: Hoppediz Costa Rica 4.6

Bla_Bla_Bla: draagdoek.nl

Cattie: korte doek wereldwinkel, tricotdoek BabyCuddle, draagdoek.nl, mei tai, ringsling, hoppediz Osaka 4.6 / Didymos Millefiori groen/wit

Chacama: draagdoek.nl / Hoppediz Rio / Beco Butterfly

DaviniaHR: Girasol Mokka 4.2

E.T.: TricotSlen / Hoppediz Antigua 5.4 / EllaRoo LaRae 4.6

Grijs:: grijze TricotSlen / url=http://www.flickoramio.com/img/4425/eeb0d065f2d757a912510b519702370f/1/Draagdoek%20op%20vakantie.jpg]Storchenwiege Ulli 4.6[/url] / Storchenwiege Anna 4.6

lcicle: draagdoek.nl

Iksje: TricotSlen / Ringsling (dharitri) / Ergo Carrier

Jelief: Mei Tai, gemaakt door Owlet, indiase doek als snelle sling bij paniek.

Kersjes: draagdoek.nl / Girasol nr.25

LadyS: Tricot Slen / Oililly mei tai / Amazonas Lollipop

Llewella: Hoppediz Miami 5,4 / 2 Llewella-gemaakte ringslings

Macka: Barabarn Chili 2.6 / Storchenwiege Johannes I 4.1 / Storchenwiege Albert 5.2 / Ergo NG black-cranberry / Storm Op Zolder Aziatische doek / Mackagemaakte ringsling / Didymos Millefiori Stein 4.7 / Yamo Moccha Streaks / Girasol nr. 26 (Tuulipani) 2.6

mamali: draagdoek.nl petrol / Storchenwiege Inka 4.6

Maneki.Neko: TricotSlen / Ellaroo Maija 5.0 /rood-oranje-gele Perraja

Memmel: Girasol nr. 31 5.2

Noli.: zelfgemaakte Mei Tai / Girasol Lampo

Owlet: tricot draagdoek.nl / storchenwiege Anna 5,20 / zelfgemaakte ringsling / grote manta / kleine manta, slendang / zelfgemaakte mei tai / Ellaroo LaRae 3,60 / Ellaroo Podaegi orange sakura / Ergo zwart-cranberry / merkloze kleine Podaegi / Babycuddle / Lodger shelter

Paradijsvogeltje draagdoek.nl / zelf gemaakte Mei Tai / heupdrager uit het echte Afrika

p_iglet: Ellaroo Christiane 4.6 / Hoppediz Rio 4.6 / Girasol Espresso 3.6 / Maneki Mei Tai

PM-girl: Tricotti / Storchenwiege Anna / zelfgemaakte Mei Tai

Reinhilde: Ellaroo Mei Tai

sjak: Hoppediz Havana / Girasol nr. 20 (Tuli) / Zara Earth

Tearsong: 2x tricot draagdoek.nl (tijdelijk uit logeren) / didymos eva 4.7 / didymos indio sonne 4.7 / didymos natural hemp 4.7 / Mr. Mirko MT wraparound sleepy / Girasol Earthy Rainbow 5.2 / GM/Wrapsody BBB Morgaine 4.6 / Storchenwiege Anna 5.2 / Didymos Millefiori Grun/Blau

Ticootje: ringsling, Storchenwiege Vicky 4.6

Troel: Troelgemaakte Tricotslen / Ellaroo Jan 4.6 / Hoppediz Oslo 4.1 / Paarsblauwe Afrikaanse lange pagne / Roodblauwe Afrikaanse korte pagne / Troel tai

Tucana: Didymos Nora / Didymos LLL shortie / Hoppediz Caïro / oranje Nesthäcken / Ellaroo La Rae / BBslen Blueberry Blue / Girasol Tulipaani / Hoppediz Havana / Vatanai Maruyama / onderweg: Storchenwiege Ulli /GypsyMama Morgaine / Hoppediz Santiago / Hoppediz Lille / Storchenwiege Leo Rouge / Amazonas Lollipop

Vamperotica: Amazonas Laguna

Webkim: Tricot Slen / Ellaroo La Rae 4.6 / Girasol Pacifica 4.6 / Girasol Green Tea ringsling / Girasol Lampo 4.6 / Sleepy Nico / Girasol Cocoa Almond 4.6 / Girasol Polkka 4.2 / Girasol Fuoco 4.6 / Girasol Earthy Rainbow 4.6 /Didymos Red Tom 4.6 / Girasol Blau Ringsling / Zara Candy 4.6 / Storchenwiege Anna / Hoppediz Antigua / Girasol Chococabana 2.7 / Amazonas Natural / Zara Ocean / Didymos Millefiori grun/rot 6 / Girasol Tulppaani 4.2 / Didymos Millefiori Stein 6 / Didymos Pink Tom 2

YPPY storchenwiege Ulli / lange doek wereldwinkel / draagdoek.nl (tijdelijk uitgeleend) / mei tai

[ Bericht 0% gewijzigd door Webkim op 22-09-2008 19:15:07 ]
Fake it till you make it...
pi_61551297
Ik gooide het vorige topic dicht, hier nog even mn laatste post.
quote:
Op donderdag 11 september 2008 13:39 schreef DaviniaHR het volgende:

@NIjna, je kan nu natuurlijk mirte ook al gaan dragen. hoef je niet te wachten tot baby2 er is
Inderdaad, goed idee! Heb in elk geval al wel een hoop mooie motieven doeken gezien op diverse sites, dus dat alleen is natuurlijk al een goede reden .
Fake it till you make it...
pi_61551385
Nog zo'n anderhalve week tot de draagdoekenmeet... volgens mij wordt het dan nog moeilijker om een doek uit te zoeken
pi_61554032
quote:
Op donderdag 11 september 2008 15:01 schreef LovelyLady het volgende:
Nog zo'n anderhalve week tot de draagdoekenmeet... volgens mij wordt het dan nog moeilijker om een doek uit te zoeken
Ik denk eerder dat je er dan van overtuigd raakt dat je er veel meer nodig hebt
Lekker douchen!
pi_61555236
quote:
Op donderdag 11 september 2008 16:37 schreef sjak het volgende:
Hahaha, mag dan wel een bank gaan beroven....
  donderdag 11 september 2008 @ 18:40:13 #6
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61557186
quote:
Op donderdag 11 september 2008 16:37 schreef sjak het volgende:

[..]

Ben nog steeds heeeeeeel erg blij met mijn doek.

ik moest eli ophalen van het kdv omdat hij zielig zou zijn. (er komen een paar tanden en een (of meerdere) kiezen door, en dan wil hij niet eten of drinken. thuis ineens wel )
ik wilde nog wat werken, en meneer was aan het jengelen, dus ik eli in de doek gegooid SHBC gedaan, op zn rucksacks (ook met tibetan, want die dingen in mijn oksel wvind ik vervelend, en hij viel gewoon in slaap! (tot een buurjongetje aanbelde dat ze hun tennisballen bij ons in de tuin hadden gemept )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_61559477
Deel 17 al weer
pi_61559803
En onze kinderwagen is sinds vandaag echt weg, eindelijk staat ie niet meer in de weg.
Dus nu moeten we Pepijn altijd dragen
pi_61559826
Wat rot voor jullie, P_iglet
pi_61562713
Vandaag had ik geen auto bij de deur en ik moest naar het consultatiebureau. Die zit voor mij echt op een fietsafstand (te dichtbij voor de auto, te ver om te lopen). Helaas is Marlien nog te klein om mee te nemen op de fiets. Gelukkig kon mijn man ons wel even afzetten bij het cb. De terugweg moest ik dus wel lopen, maar dat ging prima met de draagdoek. Echt reclame gemaakt voor de doek heb ik geloof ik niet, ik was best lang bezig om het goed om te knopen (moest een eind lopen, dus dan moet het ook wel echt goed zitten) .

Webkim, bedankt voor je aanpassingen in de OP! Helaas is er bij mij een [ weggevallen, waardoor de link naar de foto niet werkt...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_61568993
mijn eerste ebay-er
  vrijdag 12 september 2008 @ 09:02:46 #12
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61569402
Gefeliciteerd Owlet! Dat is een mooie zeg! Ik ga binnenkort ook de grote ebay stap wagen, het scheelt zoveel (en ze zijn alvast zacht).
Lekker douchen!
pi_61569632
Mooi Owlet!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_61569744
Ik durfde het ook nooit zo goed, maar dit was wel een erg mooi prijs voor een doek die ik altijd al mooi gevonden heb. Combineer dat met haast om weg te moeten en dan neem je de stap toch wat sneller geloof ik

Als hij me niet staat verkoop ik hem weer door, maar ik denk dat ik heel blij ga zijn met het bruin. Nu nog de verdere afhandeling in het duits (lang leve de standaard e-mailvoorbeelden op het andere forum )
pi_61570079
Die is erg mooi Owlet!
Hoeveel heb je er nu voor betaald als ik vragen mag?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_61570145
33 euro
  vrijdag 12 september 2008 @ 09:55:11 #17
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61570424
Owlet, hij is mooi!!!

Welke knoop is dat eigenlijk? een gewone front cross carry?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_61570536
Ik denk ook een FCC
pi_61573911
Oeh, mooie e-bay doek

Leander weigerde om te slapen in de wieg en huilde.
Ik wilde nog het één en ander doen.
Resultaat:

En hij ligt er nu nog steeds in te pitten
pi_61575402
oooch wat schattig freecell
pi_61576602
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 09:42 schreef owlet het volgende:
33 euro
Beter! Ik moet ook maar eens gaan snuffelen op ebay

Kleine Leander in de doek, lief
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 12 september 2008 @ 14:30:40 #22
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_61576721
Wegens aanhoudende 30 graden in Frankrijk geen doek geknoopt . Maar hier is het weer lekker smerig, dus ik ga binnenkort weer een poging wagen!

hele slechte tvp
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  vrijdag 12 september 2008 @ 21:12:24 #23
186094 Floria
Ghost of shark
pi_61586884
Ik lees al heel wat draadjes mee hier maar heb nu een vraagje. Heeft iemand van jullie ervaring met een Medley strechy draagdoek? Niemand heeft hem hier maar misschien getest?
Ik ben op zoek naar een doek voor soon to be baby en ben eigenlijk van plan om veel te gaan dragen en zoek iets voor de eerste maanden. Het liefst met rek. Nu ken ik draagdoek.nl en dat ziet er goed uit maar nu zie ik bij slingomama dus die draagdoek van Medley voor slechts 32 eu. Maar is het wat?

Man merkte trouwens op dat de Medley's wel erg degelijk waren (rood of grijs) maar "ach, we gaan er toch nog veel meer kopen". Ik laat hem al weken allerlei doeken zien zijn favoriet zijn de Neobulle Simon en de Hopp Miami (voor mij). Wát een man!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
  vrijdag 12 september 2008 @ 21:26:09 #24
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61587312
Macka heeft Medley's op draagkrachtig.nl volgens mij
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 12 september 2008 @ 21:30:57 #25
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61587443
Zeker dat ze ze heeft en nog wat goedkoper ook.
Floria, waarom een rekdoek? Ik ben gelijk voor een geweven doek gegaan en heb daar nog geen moment spijt vangehad. Ik vind het helemaal niet zo moeilijk om te knopen en mijn zoontje vindt het echt heerlijk om in de doek te liggen.

Vandaag een van mijn doeken uitgeleend aan een nichtje. Ze kreeg van de kinderarts het advies om haar kindje veel bij zich te houden maar vond dat maar moeilijk omdat hij ook bijna 8kg is. Ik hoorde dat via via en heb haar gebeld en een doek te leen aangeboden. Als het haar over 2 weken goed bevalt dan gaat ze er zelf een aanschaffen (want langer kan ik mijn doek niet missen).
Lekker douchen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')