quote:Op donderdag 11 september 2008 09:32 schreef pinquit het volgende:ik zou zo graag eens aangeraakt willen worden door mijn eigen kind
uit zichzelf zegmaar. dat ie me eens vastpakt, een knuffel of kusje geeft, of alleen maar een handje.
Doe ik nou iets verkeerd? altijd als ik hem wil aanraken trekt ie gelijk zn handen terug, draait zn hoofd om of gaat hard trappelen en wurmen
Ik mag hem zelfs niet troosten als er iets gebeurd is, hij wordt boos op me als hij zn hoofd stoot, hij wordt gek als ik hem beetpak en gaat in een hoekje zitten huilen. ik voel me dan echt vreselijk machteloos![]()
![]()
écht pijn doet dat. meer dan een bevalling.
quote:Op donderdag 11 september 2008 09:36 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ahh pinq dat is niet leuk he? Mijn oudste is ook zo! Als ik hem ff lekker op schoot trek bij me, spartelt en krijst hij of hij vermoord wordt
Toch nu hij wat ouder wordt komt hij wel wat meer los. Hij komt nu uit zichzelf even lekker tegen me aanhangen als hij moe is. Het moet wel écht uit zichzelf komen want anders gaat hij er vandoor.
quote:Op donderdag 11 september 2008 09:40 schreef Ticootje het volgende:
Pinquit, ik kan je verklappen dat ik vroeger nooit een knuffelkindje was (nog niet). Ik wilde nooit op schoot, ik wilde alles zelf doen... Maar nu is het zo dat als we met de familie op een verjaardag zitten dan ik best nog wel eens bij mijn moeder op schoot ga zitten. (Wat leuk is, mijn nichtje van 18 doet dat dus ook, laatst zaten we dus als volwassen meiden naast elkaar bij de mama's op schoot.) Wat ik dus wil zeggen, het kan best wel bijtrekken.... Je doet heus niets verkeerd!
Kerstjes, wat vervelend dat je je zo voelt. Een andere baan? Is dat een optie. Ik heb gister M. heel voorzichtig verteld dat ik misschien wel eens terug naar school wil. Ik heb vanaf het 2e jaar van mijn studie al dat het vakgebied niet echt bij me past. Ik vind er gewoon weinig uitdaging in. Ik heb wel de studie afgemaakt en een passende baan. Maar liever zou ik dus iets van spw, PABO of in de zorg iets doen...
quote:Op donderdag 11 september 2008 09:43 schreef Brighteyes het volgende:
Oh jee Pinq... dat lijkt me idd echt heel rot.
Sasha draait ook weg als ik hem een kusje wil geven en toen schoot me idd ook door mijn hoofd 'wat nou als hij nooit wil kroelen strakjes'.
Want dat lijkt me zo fijn. Je armen uitsteken, wie komt er in m'n huisje, en dan zo'n hummelke dat op je af komt gestormd voor een lieve knuffel...
Ik zou ook eig. niet weten wat je daar nou aan kan doen. Forceren lijkt me averechts werken, maar ja, hoe dan... bij de een hoort het, bij de ander niet. Maar helemaal niet lijkt me echt niet leuk.voor jou, ook al lijkt dat vrij loos zo opgeschreven...
Ah Zuid-frankrijk.... Ja dan heb je zeker lekker weer gehad.quote:Op donderdag 11 september 2008 11:21 schreef k_i_m het volgende:
Nee, Zuid Frankrijk. En het weer was super. Soms wel wat aan de hete kant (Lilah heeft één dag verschrikkelijk verstopping gehad. ) maar over het algemeen goed te doen. Ze heeft bijna alleen maar gelachen de hele vakantie
.
Waarom is het niet goed dan? Sorry voor de vraag, maar ik kon het nergens terugvinden.quote:Op donderdag 11 september 2008 11:27 schreef Nijna het volgende:
Pinq wat lijkt me dat auw![]()
.
Hoi Kim, welkom terug.
Ik ben erg zenuwachtig, vanmiddag echo... ik probeer mezelf voor te houden dat t niet goed is. En toch is er steeds weer dat puntje hoop wat oplaait.... Terwijl ik echt het idee heb dat dat nergens op slaat. Het is gewoon mis, dat kan haast niet anders...
Oh meis... sterkte voor straks, ik hoop ook dat je gevoel er naast zitquote:Op donderdag 11 september 2008 12:33 schreef Nijna het volgende:
Ik heb sinds zaterdag bloedverlies en ik denk dat ik zojuist het vruchtje ben verloren...
Maar straks de echo dus we zullen het wel zien dan denk ik...
Manekiquote:Op donderdag 11 september 2008 12:51 schreef Maneki.Neko het volgende:
Oh Nijna ik hoop dat je gevoel het mishad!
Koffie bij de huisarts was lekkerMorgen mag ik weer bloed laten prikken
Welkom thuis kim
Een héle leuke zelfsquote:Op donderdag 11 september 2008 13:13 schreef YPPY het volgende:
Wat zit het je weer ontzettend tegen Maneki. Je hebt toch wel een leuke huisarts he?
Nijna, ook hier wil ik je sterkte wensen..quote:Op donderdag 11 september 2008 15:04 schreef Nijna het volgende:
Hier minder goed nieuws...
Ik ben het vruchtje verloren eind van de ochtend, toen ik dit aan de verloskundige vertelde klonk het haar erg aannemelijk.
Ze heeft nog een echo via mn buik gemaakt, waarop weinig te zien was. Verdikt baarmoederslijmvlies, maar geen vruchtzakje of wat dan ook. Een inwendige echo heeft ze niet gedaan, omdat dat waarschijnlijk toch niks toe zou voegen en het alleen maar belastend zou zijn.
Een miskraam dus.
Mn gevoel klopte dus wel... en achteraf gezien heb ik waarschijnlijk al eerder het idee gehad dat het niet goed was... Ik was ook heel erg terughoudend als mensen er enthousiast over deden. Ik wilde eerst de echo zien...
Natuurlijk is het achteraf altijd mooi te zeggen en misschien was ik sowieso wel terughoudend... dat weet je toch nooit. Het is voor mij wel prettig om te denken dat er dan waarschijnlijk toch iets niet goed is geweest. Dat het wel een reden heeft dat het mis is gegaan.
En gelukkig hebben we al een mooi dametje waar we enorm blij mee zijn en die ook zorgt voor de nodige afleiding.
Ik ben heel rustig, fijn dat we nu weten waar we aan toe zijn en vanaf hier gaan we maar weer verder.
Pinq, ik kan je wel volgen hoor. Maar toch... Als ik kijk naar de onderwijssituatie zoals ik die ken, dan lijkt het mij handig dat áls er 'iets' met je kuind aan de hand zou zijn, dat school dat dan in een zo vroeg mogelijk stadium weet, zodat er op geanticipeerd kan worden. En dat kanje kind een hoop frustraties en onbegrip besparen.quote:Op donderdag 11 september 2008 16:11 schreef pinquit het volgende:
Als het later op school ofzo nog een probleem gaat worden dan kan ik altijd nog.. ) of zeg ik nu iets heel debiels![]()
Het is niet zo dat ik het zal gaan ontkennen of laten als mensen om max heen (leidster psz, leerkrachten op school) merken dat het niet helemaal lekker gaat met bepaalde dingen hoorquote:Op donderdag 11 september 2008 20:47 schreef Moonah het volgende:
Och lieve Nijna...Sterkte.
[..]
Pinq, ik kan je wel volgen hoor. Maar toch... Als ik kijk naar de onderwijssituatie zoals ik die ken, dan lijkt het mij handig dat áls er 'iets' met je kuind aan de hand zou zijn, dat school dat dan in een zo vroeg mogelijk stadium weet, zodat er op geanticipeerd kan worden. En dat kanje kind een hoop frustraties en onbegrip besparen.
Zo heb ik ooit een kind in groep 3 gehad van wie mijn collega en ik eigenlijk zéker wisten dat hij ADHD had. Een prototype ahw. Maar vader wilde er niet aan. Slechte ervaringen met psychologen. Nu zit hij in groep 8 en eíndelijk heeft hij een diagnose. Nu is dus eíndelijk duidelijk dat zijn gedrag geen onwil maar onmacht is. Wat had ik hem graag die frustraties bespaard.
Bovendien, zo'n traject van verwijzing, onderzoek etc. duurt over het algemeen ook erg lang....
ik vind het ook niet erg, ik voel me zalig! Hij is echt ZO lief, ZO mooi en zo zo zo, zucht.... zo van mij/ons.... nooit gedacht dat ik ZO verliefd kon worden.... hij is ook alweer boeven zn geboortegewichtje en zn naveltje is er al af gegaan met 4 dagen!quote:Op vrijdag 12 september 2008 11:03 schreef freecell het volgende:
wow Luca
Leander komt 's nachts om de 3,5 uur ongeveer, maar inmiddels geniet ik zelf ook van de nachtvoedingen
Ik trouw gewoon maar niet, daarmee vermijd ik deze situatiequote:Op zaterdag 13 september 2008 15:01 schreef Belana het volgende:
oei sugar, dat zijn van die dingen die ik gewoon niet eens probeer
Hij heeft mijn neus en mond schijnt, maar daar houdt het ook helemaal mee opquote:Op maandag 15 september 2008 19:00 schreef LovelyLady het volgende:
Freecell ik vind echt wel dat ie op jou lijkt
Wat een ontzettend lief ventje heb je daar
Da's lief dat je er naar vraagt.quote:Op dinsdag 16 september 2008 20:56 schreef PM-girl het volgende:
Webkim, hoe is het met jou? Nog steeds druk met de hulp aan je ouders, of heb je inmiddels wat meer tijd voor jezelf en je gezinnetje?
Zie Webkims avatar, dat Sultanabeest!quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:20 schreef dutchie het volgende:
nou ben ik nieuwsgierig; wat/wie is een mr. Jummy?
De Sultana handpop van het plaatje in mijn avatar. Was te sparen met zegeltjes en met een beetje geluk komt er een nieuwe lading Jummies. Maar met de naam Mr. Jummy had het natuurlijk ook iets heeeel anders kunnen zijn.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:20 schreef dutchie het volgende:
nou ben ik nieuwsgierig; wat/wie is een mr. Jummy?
quote:Op woensdag 17 september 2008 09:21 schreef Lois het volgende:
Tico als het steeds na het kdv gebeurd heeft het denk ik toch te maken met de hoeveelheid prikkels die ze heeft gehad die dag. Slaapt ze wel genoeg op het kdv? Misschien kun je overleggen dat ze haar wat vaker, voor wat korte slaapjes neerleggen. Het klinkt mij in de oren als een oververmoeid kindje, dat zo overprikkelt is dat slapen gewoonweg niet meer lukt. Het is volgens mij geen structureel slaapprobleem als je op andere dagen geen last hebt, ik zou de oorzaak meer zoeken in het feit dat ze je mist en mamahonger heeft, of erg overprikkelt is door de dag.
Ooooh, wat lief. En wat fijn dat ze zo hebben geïnvesteerd.quote:Op woensdag 17 september 2008 10:19 schreef Lois het volgende:
(er bleef iemand bij zitten tot ze sliep en dat hielp).
Ik heb sinds half augustus ongeveer 38 uur gedraaid verdeeld over vijf dagen(30 uur hier op kantoor, de rest bij toekomstige werkgever waar ineens een oplossing nodig was) ... Langzaam maar zeker begint dat ook op te breken, als ik heel eerlijk ben. Volgende week de laatste week op die manier, de week erop heb ik maandag, dinsdagmorgen en woensdag vrij en dan stap ik over naar andere baan. Dat gaat beslist wat rust in de tent (en in mijn hoofd) brengenquote:Op donderdag 18 september 2008 12:58 schreef Sugar het volgende:
Twee banen, Sjeen!Hoeveel uur maakte je dan?
Wel heel fijn dat dat nu bijna klaar is, lijkt me!
Inbakeren helpt toch goed als ze spartelen enzo? Want dat doet hij niet. Hij ligt heel stil en rustig, maar dan wakker.quote:Op donderdag 18 september 2008 14:22 schreef Ticootje het volgende:
Freecell, je kan ook eens vragen op het cb om in te bakeren. Misschien dat Leander dan wel goed zn slaapjes maakt, dat je wat meer ritme in de dag kan brengen. Dat geeft jou en Leander rust.
Zei ook niet dat ik het raar vondquote:Op donderdag 18 september 2008 16:28 schreef freecell het volgende:
Liza: heel veel mama-honger vind ik niet zo raar! Hij is nu een maand oud, maar had ook nog best in mijn buik mogen zitten nu! Hij was officieel precies drie weken te vroeg, maar aangezien ik een heel lange cyclus heb van mezelf en dat niet is meegerekend in de AT datum was hij wrs wel meer dan 3 weken te vroeg. Dus dat hij dan mama-honger heeft vind ik helemaal niet raar!
Ik denk om en nabij de 36 weken, ook gezien het vernix en dergelijkequote:Op donderdag 18 september 2008 20:33 schreef Kersjes het volgende:
Freecell, met hoeveel weken qua leeftijd denk je zelf dan dat Leander geboren is?
Ik was ook niet van plan hem te dragen tot hij 15 isquote:Op zaterdag 20 september 2008 10:04 schreef Kersjes het volgende:
Nijna, goed opgelost zo! En lekker dat je man weer thuis is.
Freecell, goed idee om er een 2e doek bij te nemen! Leander zal zijn mama immers nog lekker lang dicht bij hem in de buurt willen hebben![]()
Totdat mama op een gegeven moment stom wordt, niet meer cool enzo. Maar tegen de tijd dat hij gaat puberen ben je vast al een stuk bedrevener geworden in accepteren, je bij de situatie neerleggen. (toch een essentieel onderdeel van moederen vind ik)
ik mis geloof ik ietsquote:Op zaterdag 20 september 2008 12:55 schreef Ticootje het volgende:
pfff. Ik heb last van een slagaderlijke bloeding denk ik.... Jeetje... En buikpijn!
eerste ongesteldheid?quote:Op zaterdag 20 september 2008 12:55 schreef Ticootje het volgende:
pfff. Ik heb last van een slagaderlijke bloeding denk ik.... Jeetje... En buikpijn!
quote:Op zaterdag 20 september 2008 09:04 schreef freecell het volgende:
Nijna: mooi dat je ouders de hele dag zijn gebleven! Ik soms ok zo graag mijn mama om me heen!
Volgens mij heb ik hier de periode 'dit is wel heel heavy' gehad! k was er net aan gewend dat hij elke 2 uur kwam en heel lang dronk en dat ging lekker. En het gaat steeds beter, want hij drinkt nu al 2 dagen constant 25-40 minuten. Meestal een half uurtje. Heerlijk! Daarbij zit er ook opeens meer tijd tussen. Soms nog om de 2 uur, maar net zo vaak om de 2,5 of 3 uur!
En ik heb me er gewoon bij neergelegd dat hij het liefst aan mij vastgeplakt zit. Dan maar aan mij vastgeplakt, best gezelligAlleen eigenlijk moet mijn Slen in de was en het drogen duurt meer dan een dag hier en ik heb geen droger. En zolang kan ik mijn Slen dus niet missen, haha. Misschien toch maar eens een tweede aanschaffen
quote:Op zaterdag 20 september 2008 18:15 schreef Lishe het volgende:
LizaLiza! Ik ben zo nieuwsgierig naar het geboortekaartje van Ben!
Freecell, fijn te lezen!
goeie vraag, ik durf nu nog niet omdat die ene hechting er nog steeds zit.quote:Op woensdag 24 september 2008 17:25 schreef OooLizaooO het volgende:
Ik heb net allerlei horrorverhalen gelezen over (vrijen na) de knip. Ik heb er door de zuignap-verlossing van Ben een vrij grote en hoop toch een dezer nog eens pijnloos te kunnen gaan vrijen
. Hoe is jullie ervaring? En hoelang na de bevalling bleven jullie nog bloeden?
de huisarts had er al een stuk of wat weggeplukt, de gyn wilde deze dan weer laten zitten. ik heb het opgegeven, want ze roepen allemaal iets anders. de huisarts riep dat de tube zalf opmoest, de gyn zegt dat ik ermee moet stoppen. de wijkzuster zegt "wassen met lactacyt" de gyn zegt absoluut niet. hopelijk verhuizen we eind van de maand, en als ik er dan nog last van heb vraag ik het wel aan een verse huisartsquote:Op woensdag 24 september 2008 20:40 schreef Nijna het volgende:
Simmu ben je al op nacontrole geweest? Anders zou je dan kunnen vragen of ze die hechting eruit willen halen. Ik had met de nacontrole nog een stukje hechting zitten wat steeds prikte en ookal zou het vanzelf oplossen ik heb toch maar gevraagd of ze het weg wilde halen.
Geen knip, maar wel aan flarden.quote:Op woensdag 24 september 2008 17:25 schreef OooLizaooO het volgende:
Ik heb net allerlei horrorverhalen gelezen over (vrijen na) de knip. Ik heb er door de zuignap-verlossing van Ben een vrij grote en hoop toch een dezer nog eens pijnloos te kunnen gaan vrijen
. Hoe is jullie ervaring? En hoelang na de bevalling bleven jullie nog bloeden?
Lieve lieve Jojo, wat een enorm moeilijke tijd is t voor jullie.quote:Op donderdag 25 september 2008 12:03 schreef Jojogirl het volgende:
Deze mama heeft last van haar hormonen en van alle mogelijke onzekerheden die je maar kan verzinnen.
Als ik bij Isis ben, heb ik er wel vertrouwen in dat we het gaan redden, maar hoe meer uren er verstrijken zonder dat ik bij d'r ben, hoe onzekerder ik me voel over alles.
Ik ben al 10 dagen d'r moeder, maar heb haar nog amper vast kunnen houden, pas 2 keer een luier verschoond, nog amper horen huilen, geen idee wat voor maat kleertjes ze nu goed past en wat haar leuk staat. Ik voel me gewoon incompleet zonder m'n meisje bij me
Op de meeste foto's van mij en Isis zie ik er supergelukkig uit, en dat ben ik ook, als ik bij d'r ben...quote:Op donderdag 25 september 2008 12:06 schreef YPPY het volgende:
Jojo toch, op die foto zag je er zo twijfelachtig uit, maar dat vond ik zo raar om te zeggen.
Krijg je iets van begeleiding van maatschappelijk werk ofzo? Het is zo raar. Je bent je buik kwijt, maar de baby die er in zat heb je ook niet echt. Het is zo snel gegaan ineens. Van zwanger naar zoveel zorgen om je meisje.
Is inderdaad een gezonde emotie, maar wel een vervelende!quote:Op donderdag 25 september 2008 12:56 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Op de meeste foto's van mij en Isis zie ik er supergelukkig uit, en dat ben ik ook, als ik bij d'r ben...
En met maatschappelijk werk hebben we wel een gesprek gehad, maar wat ik weet niet wat ik wat dit betreft met ze zou moeten. Ik mis d'r gewoon en dat lijkt me een gezonde emotie, maar het doet wel pijn.
Ah meid tochquote:Op donderdag 25 september 2008 12:03 schreef Jojogirl het volgende:
Ik ben al 10 dagen d'r moeder, maar heb haar nog amper vast kunnen houden, pas 2 keer een luier verschoond, nog amper horen huilen, geen idee wat voor maat kleertjes ze nu goed past en wat haar leuk staat. Ik voel me gewoon incompleet zonder m'n meisje bij me
en niet bij mibosjes!quote:Op donderdag 25 september 2008 19:04 schreef Mibos2 het volgende:
Moonah ja oma's gaan een keer dood ben ik met je eens maar het is niet de bedoeling dat ze dat bij bosjes doen volgens mij...
Ik denk dat dat te maken heeft met wat je onder 'sterk zijn' verstaat. Je emoties toelaten en er even helemaal doorheen zitten, dat mag best (lijkt me zelfs heel gezond), maar je moet er niet compleet aan onderdoor gaan.quote:Op donderdag 25 september 2008 21:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik lees steeds over "sterk zijn..."
Waarom moet iedereen sterk zijn?
Je hebt zoiets heftigs meegemaakt, dan hoef je toch niet constant sterk te zijn?
Het lijkt mij ook heel normaal dat je af en toe helemaal breekt.
En dat geeft niks
Ja ok, snap ik wel uiteraard.quote:Op vrijdag 26 september 2008 08:49 schreef Grijs het volgende:
Dat bedoel ik ook niet, maar het is voor jezelf gewoon niet prettig, omdat je daar veel lastiger van hersteld.
Ik ben dan wel weer lekker nieuwsgierig aangelegd: je hebt in Wij Jonge Ouders gestaan, heb je dat artikel (was het een artikel?) toevallig digitaal?quote:Op vrijdag 26 september 2008 10:56 schreef SaiG het volgende:
chacama,
Dankje wel... zal wel even wennen zijn tussen de mensen die hier elkaar al door en door kennen
Helemaal geen brutale vraag, hoor ik wel vaker met deze leeftijd
We hadden er niet bewust voor gekozen... ik werd zwanger op mijn 19e, maar we hebben nooit twijfels gehad of we het kindje wel of niet wilden houden.
(nog een leuk feitje, ik heb in de Wij Jonge Ouders gestaan vorige maand, en ik kom in het blad "Mijn Geheim")
nebelung... vanuit hier hou ik die ook in mijn gedachten... erg mooie vergelijking, die je aan het denken doet zetten
Groetjes, Sanne
Welkom SaiG.quote:Op vrijdag 26 september 2008 10:56 schreef SaiG het volgende:
(nog een leuk feitje, ik heb in de Wij Jonge Ouders gestaan vorige maand, en ik kom in het blad "Mijn Geheim")
Nou, dat dus.quote:Op vrijdag 26 september 2008 19:49 schreef Anitra het volgende:
Lishe als er zoveel achter elkaar blijft komen dan kan jeniet zomaar je leven weer oppakken, maar dat wil niet zeggen dat je niet sterk bent. Het tegenovergestelde juist, je bent juist sterk door toe te geen dat je nu nog niet toe bent aan het "normale" leven
Exact! Ik durf echt te zeggen dat ik nu de mooiste tijd van mijn leven hebquote:Op zaterdag 27 september 2008 08:58 schreef Guuzewuus het volgende:
Oh, zo herkenbaar Madelieve, ik heb om precies dezelfde dingen gehuild. Volgens mij geeft dat aan hoe gulukkig je wel niet bent![]()
.
Gewoon een dekentje erin doen in plaats van een dekbed. Dan zit je ook niet meer te klooien met losse lakentjes en dekentjesquote:Op zaterdag 27 september 2008 11:55 schreef Guuzewuus het volgende:
Verder heb ik net een boek besteld online, twee lekker dikke winterslaapzakjes voor Stella bij de Hema, ook online en alvast een dekbedovertrekje vanaf wanneer gaan kindjes onder een dekbedje slapen, weet iemand dat?.
Maar mag dat al dan? Waarom mogen ze dan nog niet meteen onder een echt dekbedje? Ik zou denken dat ze zich vast draaien in dat overtrekje ofzo, en dan zou een dekentje erin denk ik toch net zo goed niet mogen?quote:Op zaterdag 27 september 2008 12:24 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Gewoon een dekentje erin doen in plaats van een dekbed. Dan zit je ook niet meer te klooien met losse lakentjes en dekentjes.
Het gaat om het feit dat de warmte die onder een dekbedje ontstaat veel minder gereguleerd wordt dan onder een dekentje. Er kan dan, wat ze noemen 'warmtestuwing' ontstaan en dat is weer helemaal niet goed voor je kindje.quote:Op zaterdag 27 september 2008 12:26 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Maar mag dat al dan? Waarom mogen ze dan nog niet meteen onder een echt dekbedje? Ik zou denken dat ze zich vast draaien in dat overtrekje ofzo, en dan zou een dekentje erin denk ik toch net zo goed niet mogen?
Dankjewelquote:Op zaterdag 27 september 2008 12:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het gaat om het feit dat de warmte die onder een dekbedje ontstaat veel minder gereguleerd wordt dan onder een dekentje. Er kan dan, wat ze noemen 'warmtestuwing' ontstaan en dat is weer helemaal niet goed voor je kindje.
Zo heb ik het begrepen iig.
En katoenen dekentje ademt veel meer dan een dekbedje.
Een hoeslakentje eromheen zal dat verschil verder niet maken.
Als je maar kort genoeg opmaakt kan dat bijna niet hoor. Maar of het dekentje nou over het lakentje zit, of in een dekbedhoes, als ze zich erin vast willen draaien lukt dat evengoed wel. Maar dat is meer voor al rollende kindjes denk ik, want ik heb het hier nog nooit meegemaaktquote:Op zaterdag 27 september 2008 12:26 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Maar mag dat al dan? Waarom mogen ze dan nog niet meteen onder een echt dekbedje? Ik zou denken dat ze zich vast draaien in dat overtrekje ofzo, en dan zou een dekentje erin denk ik toch net zo goed niet mogen?
Wat lief dat je naar me vraagt!quote:Op vrijdag 26 september 2008 21:27 schreef PM-girl het volgende:
(..)
Cattie, hoe is het met jou nu? Heb je met de gyn gesproken?
Wat fijn Cattie! Ik hoop dat het lukt, dit positieve gevoel vast te houden!quote:Op zaterdag 27 september 2008 13:11 schreef cattie het volgende:
Liza, als een donsdeken hetzelfde is als een dekbed, dan wordt dat wel afgeraden.
[..]
Wat lief dat je naar me vraagt!
A.s. donderdag ga ik naar de gyn. Het gaat de afgelopen dagen wel redelijk goed met me gelukkig! Ik heb op 1 of andere manier opeens weer vertrouwen in mezelf, mijn lichaam en de baby. Nou hopen dat ik dat kan vasthouden. Met de gyn ga ik mijn over de baby natuurlijk nog wel delen.
Als je naar de wc bent geweest even de boel weer aantrekken zeg maar.quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:20 schreef Brighteyes het volgende:
Even een vraagje.
Voor ik zwanger was van Sasha had ik heeeeel af en toe al eens een mini-ongelukje als ik moest niesen ofzo. Dat is tijdens de zwangerschap wel iets erger geworden, logisch door de druk daar op de buik leek me, en erna was het echt even prut met de spierspanning daar zeg maar.
Maar nu nog steeds nies ik vrijwel niet zonder mijn benen te kruisen en afgelopen weekend bij het rennen bij softbal ging het ook niet helemaal goed. Best irritant dus. Ik zit erover te denken om de fysion te bellen voor bekkenbodem-oefeningen. Is dat de juiste weg? Heeft er iemand ervaring mee?
Hier heb ik daar ook nog geregeld last van hoor, niesen, lachen, rennen dan heb ik het zitten, oefeningen gedaan maar helpt niet echt super nogquote:Op dinsdag 30 september 2008 22:20 schreef Brighteyes het volgende:
Even een vraagje.
Voor ik zwanger was van Sasha had ik heeeeel af en toe al eens een mini-ongelukje als ik moest niesen ofzo. Dat is tijdens de zwangerschap wel iets erger geworden, logisch door de druk daar op de buik leek me, en erna was het echt even prut met de spierspanning daar zeg maar.
Maar nu nog steeds nies ik vrijwel niet zonder mijn benen te kruisen en afgelopen weekend bij het rennen bij softbal ging het ook niet helemaal goed. Best irritant dus. Ik zit erover te denken om de fysion te bellen voor bekkenbodem-oefeningen. Is dat de juiste weg? Heeft er iemand ervaring mee?
En bij een eventuele volgende zwangerschap? Is er dan een kans dat het gelijk weer terug komt, door opspelende hormonen? Of gaat het dan weer geleidelijk?
Ja, maar dat heb ik dus niet. Ik kan het prima ophouden. Het is echt puur blij plotselijke (in)spanning.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:00 schreef Ticootje het volgende:
Be ik herken het wel hoor. Als ik moet dan moet ik.
quote:Verzakkingsklachten, urine- of ontlastingverlies? Blijf er niet mee lopen!
Urineverlies, verlies van ontlasting en verzakkingsklachten: veel vrouwen blijven er meer rondlopen en durven er niet mee naar de dokter. Terwijl behandeling vaak goed mogelijk is. Het Groene Hart Ziekenhuis organiseert daarom op donderdag 4 september a.s. een informatieavond over bekkenbodemklachten bij vrouwen.
Naast informatie over de verschillende klachten zal de meerwaarde van het bekkenbodemcentrum in het GHZ worden toegelicht. Ook zal een ex-patiënte haar verhaal doen over de behandeling van haar verzakking.
Klachten als urineverlies, verlies van ontlasting of verzakkingsproblemen, hebben vaak met elkaar te maken. Daarom heeft het GHZ al 12 ½ jaar een bekkenbodemcentrum: hierin werken een internist, een uroloog, een gynaecoloog, een chirurg, een seksuoloog, bekkenfysiotherapeuten en incontinentie verpleegkundigen samen.
De betrokken specialisten kijken met elkaar naar het probleem en overleggen over de beste aanpak. Hierdoor komt de patiënt met zijn of haar klacht direct op de juiste plaats en bespaart het extra bezoek aan het ziekenhuis. Een patiënt kan zich aanmelden na verwijzing van de huisarts of specialist.
Op de informatieavond spreken uroloog Van der Drift, gastro-enteroloog Van der Heyden, gynaecoloog Hallensleben bekkenfysiotherapeut Guldenmond over de klachten, de bijbehorende onderzoeken, diagnoses en therapeutische mogelijkheden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |