abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 september 2008 @ 20:52:34 #251
11682 Moonah
Jolie femme
pi_61940333
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 19:49 schreef Anitra het volgende:
Lishe als er zoveel achter elkaar blijft komen dan kan jeniet zomaar je leven weer oppakken, maar dat wil niet zeggen dat je niet sterk bent. Het tegenovergestelde juist, je bent juist sterk door toe te geen dat je nu nog niet toe bent aan het "normale" leven
Nou, dat dus.
Emoties voelen en durven tonen is ook niets mis mee.
Je kwetsbaar op (durven) stellen maakt een mens alleen maar krachtiger, is mijn ervaring. plús dat het (vind ik iig) stukken lekkerder voelt dan alles maar binnen houden en je groot houden. Maar zoals Suug terecht zegt, ieder gaat op zijn eigen manier met lastige dingen om. wat een dooddoener zoals ik het nu formuleer.

Hoi Saig!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 26 september 2008 @ 21:00:07 #252
11682 Moonah
Jolie femme
pi_61940529
Oh Jojo, wat een ontroerende foto's, van dat buidelen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 26 september 2008 @ 21:09:01 #253
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_61940734
Anitra, wat lief! En Moonah, gij ok!

Jojo, ik heb de foto´s van Isis ook bewonderd. Prachtige fijne handjes, en zo´n heerlijk slapend snoetje. En buidelen bij jullie, zo mooi om te zien. (Maar ik moest wel huilen bij die foto dat je haar handje vasthield een uur na haar geboorte. Want ik wou voor jou en jullie dat je haar gewoon in je armen kon hebben toen.) Ik hoop gewoon dat alles goed gaat!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 26 september 2008 @ 21:27:09 #254
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61941269
Wat een mooie foto's inderdaad!

Cattie, hoe is het met jou nu? Heb je met de gyn gesproken?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61944358
Gisteravond zat ik Jasja de fles te geven en ineens stelde ik me voor dat ik haar over een paar weekjes naar het KDV ga brengen en ik moest ineens zo huilen . Ik ben helemaal geen huilerd, kon me geeneens herinneren wanneer ik voor het laatst had gehuild maar ik kon niet meer stoppen. Werd zo verdrietig bij het idee dat ik dan niet meer de hele dag bij haar kan zijn.
Komt ook omdat ik eigenlijk het liefst drie dagen zou willen werken (nou ja, op dit moment heb ik het gevoel dat ik de eerste 18 jaar bij Jasja wil zijn maar dat is niet helemaal realistisch ) maar financieel gaat dat gewoon niet lukken. Dat wist ik ook wel van tevoren en ik wist ook dat ik het er moeilijk mee zou krijgen maar het komt nu wel heel dichtbij .

En moest ook denken aan de voorlichtingsbijeenkomst die we vorig jaar hadden in het AMC voordat we met de ISCI-behandelingen begonnen. Daar zaten wel 80 stellen die allemaal IVF of ICSI gingen doen en er werd gezegd: bij de helft van jullie zal het wel lukken en bij de helft niet. Ik prijs onszelf zo vreselijk gelukkig dat wij bij die goede helft zitten maar moest er ook denken dat voor een heleboel van die stellen inmiddels duidelijk is geworden dat ze nooit kinderen zullen krijgen. En toen moest ik dus weer huilen

Zojuist terug van de zwangerschaps-nagym, het was de eerste les dus iedereen heeft zijn bevallingsverhaal verteld en foto's laten zien, was erg leuk.
pi_61947898
Die huildagen horen er gewoon bij hè? Ik voel me ook altijd een beetje 'waarom huil ik hier om ' op dat soort dagen

Gewoon lekker aan toegeven Madelieve, meestal is het de volgende dag weer over
  zaterdag 27 september 2008 @ 08:58:09 #257
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_61947910
Oh, zo herkenbaar Madelieve, ik heb om precies dezelfde dingen gehuild. Volgens mij geeft dat aan hoe gulukkig je wel niet bent .
  zaterdag 27 september 2008 @ 08:59:24 #258
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61947917
Bizar idd als je aan die informatieavond terug denkt.. hier zat ook zo'n college-zaal vol.
Bij ons was de verwachting trouwens minder dan de helft.
Ook wij zaten bij het selecte groepje dat wel geluk had.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 27 september 2008 @ 11:55:56 #259
223453 Guuzewuus
pi_61949376
Ik heb net voor het eerst weer eens lekker uitgebreid geshopt sinds de zwangerschap . Nieuwe spijkerbroek (maatje groter, want ondanks terug op oude gewicht krijg ik mijn oude niet meer dicht ), lekker herfstjasje, jurkjes en panty's...

Verder heb ik net een boek besteld online, twee lekker dikke winterslaapzakjes voor Stella bij de Hema, ook online en alvast een dekbedovertrekje vanaf wanneer gaan kindjes onder een dekbedje slapen, weet iemand dat?.

Ik voel me zo verschrikkelijk verwend .
pi_61949672
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 08:58 schreef Guuzewuus het volgende:
Oh, zo herkenbaar Madelieve, ik heb om precies dezelfde dingen gehuild. Volgens mij geeft dat aan hoe gulukkig je wel niet bent .
Exact! Ik durf echt te zeggen dat ik nu de mooiste tijd van mijn leven heb !

Lekker geshopt Guus ! Heb je bij de Hema dat slaapzakje met afritsbare mouwen gekocht? We hadden het vorige keer over 'waar slaapt je kind in', toen ik een week later dat slaapzakje zag moest ik er gelijk aan denken.
  zaterdag 27 september 2008 @ 12:24:34 #261
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_61949722
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 11:55 schreef Guuzewuus het volgende:
Verder heb ik net een boek besteld online, twee lekker dikke winterslaapzakjes voor Stella bij de Hema, ook online en alvast een dekbedovertrekje vanaf wanneer gaan kindjes onder een dekbedje slapen, weet iemand dat?.
Gewoon een dekentje erin doen in plaats van een dekbed. Dan zit je ook niet meer te klooien met losse lakentjes en dekentjes .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zaterdag 27 september 2008 @ 12:25:13 #262
223453 Guuzewuus
pi_61949734
Haha, heerlijk hè. Ik voel me ook al maanden zo prinsheerlijk.

Nee, er zaten geen mouwen aan. Ik heb namelijk ergens gelezen dat dat gevaarlijk is, en dat durf ik dat dus meteen niet meer. Hoezo beïnvloedbaar .

Het is een flanellen, wel lekker dik en warm, maar dus zonder mouwen.
  zaterdag 27 september 2008 @ 12:26:53 #263
223453 Guuzewuus
pi_61949765
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 12:24 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Gewoon een dekentje erin doen in plaats van een dekbed. Dan zit je ook niet meer te klooien met losse lakentjes en dekentjes .
Maar mag dat al dan? Waarom mogen ze dan nog niet meteen onder een echt dekbedje? Ik zou denken dat ze zich vast draaien in dat overtrekje ofzo, en dan zou een dekentje erin denk ik toch net zo goed niet mogen?
  zaterdag 27 september 2008 @ 12:35:17 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61949879
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 12:26 schreef Guuzewuus het volgende:

[..]

Maar mag dat al dan? Waarom mogen ze dan nog niet meteen onder een echt dekbedje? Ik zou denken dat ze zich vast draaien in dat overtrekje ofzo, en dan zou een dekentje erin denk ik toch net zo goed niet mogen?
Het gaat om het feit dat de warmte die onder een dekbedje ontstaat veel minder gereguleerd wordt dan onder een dekentje. Er kan dan, wat ze noemen 'warmtestuwing' ontstaan en dat is weer helemaal niet goed voor je kindje.
Zo heb ik het begrepen iig.

En katoenen dekentje ademt veel meer dan een dekbedje.
Een hoeslakentje eromheen zal dat verschil verder niet maken.
  zaterdag 27 september 2008 @ 12:38:41 #265
223453 Guuzewuus
pi_61949924
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 12:35 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Het gaat om het feit dat de warmte die onder een dekbedje ontstaat veel minder gereguleerd wordt dan onder een dekentje. Er kan dan, wat ze noemen 'warmtestuwing' ontstaan en dat is weer helemaal niet goed voor je kindje.
Zo heb ik het begrepen iig.

En katoenen dekentje ademt veel meer dan een dekbedje.
Een hoeslakentje eromheen zal dat verschil verder niet maken.
Dankjewel .
Wat goed dat jullie hier dat soort dingen weten, zeg .
  zaterdag 27 september 2008 @ 12:40:30 #266
14746 k_i_m
pi_61949941
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 12:26 schreef Guuzewuus het volgende:

[..]

Als je maar kort genoeg opmaakt kan dat bijna niet hoor. Maar of het dekentje nou over het lakentje zit, of in een dekbedhoes, als ze zich erin vast willen draaien lukt dat evengoed wel. Maar dat is meer voor al rollende kindjes denk ik, want ik heb het hier nog nooit meegemaakt .

En verder natuurlijk wat BE zegt.
In my life
Why do I smile
  zaterdag 27 september 2008 @ 12:41:03 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61949948
Ja, maar wij lullen dan ook al jaren hier, over dat soort onderwerpen!
  zaterdag 27 september 2008 @ 12:43:22 #268
14746 k_i_m
pi_61949979
Oja, je moet alleen wel weer opletten met het formaat van het dekentje. Als je een grote deken hebt die je een paar keer moet dubbelvouwen, dan kan het ook weer te warm zijn. Maar een ledikantformaat dekentje kan je best één keer dubbelvouwen zonder problemen.
In my life
Why do I smile
pi_61950052
Guuzewuus, Devin slaap al vanaf dat hij een maand of 4 is op/onder/tussen een dekbedje. Tijdens de koude wintermaanden lag hij in een slaapzak en nu sinds 2 weken ook weer, maar wel met zijn dekbed in de buurt, daar knuffelt hij zo lekker mee als hij naar bed gaat. Ik werd helemaal gestoord van die wirwar van lakens, dekens en sloopjes in zijn bed en we hadden zo'n ontzetend mooi dekbed voor hem gekregen
Volgens de boekjes "mag" het niet, maar dat is met zoveel dingen. Ik promoot het verder niet ofzo, ik zeg nu alleen dat het bij ons al die tijd goed en prettig heeft gewerkt. Net als de matching aan-het-hoofdeind-bescherm-dinges. Zal onze kleine kopbonker vast een hoop hoofdpijn gescheeld hebben

voor alle mama's die hun kindjes moeten missen, nu of in de (verre!) toekomst, die niet zo lekker in hun vel zitten en die het even kunnen gebruiken.
Gemakzuchtig? Welnee! Ik lees iets, denk of voel er iets bij en ben letterlijk 2 minuten daarna weer vergeten waar ik op wilde reageren Weet iemand nog een goed adres voor een korte termijn geheugen?
.... met gevoel voor drama....
  zaterdag 27 september 2008 @ 12:54:23 #270
223453 Guuzewuus
pi_61950129
Oh en nou we toch bezig zijn ... Doen jullie dan slaapzakjes met mouwen?
Ik las dus ergens dat dat gevaarlijk was en nu durf ik niet meer. Of misschien een betere vraag... Hadden jullie kindjes het koud i winterslaapzakjes zonder mouwen? (Want nou heb ik ze toch al gekocht ).

Dit hoort eigenlijk niet in dit topic of wel?

Ik schrijf er gewoon bij 'ik voel me goed ', dan gaat het weer over de moeders.
pi_61950183
Lange mouwen mogen wel Guuzewuus, maar je kan gewatteerde slaapzakjes beter niet gebruiken met een deken. Dan heb je het risico dat het te warm wordt en een helemaal ingepakt kindje kan die warmte niet reguleren. Ideaal voor blootwoelers dus: een lange mouwen slaapzak, zonder deken, en toch lekker warm slapen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61950296
Ben slaapt al van in het begin onder een donsdeken met overtrek. Mag dat dan niet?
  zaterdag 27 september 2008 @ 13:11:50 #273
108648 cattie
lieve moeder
pi_61950362
Liza, als een donsdeken hetzelfde is als een dekbed, dan wordt dat wel afgeraden.
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 21:27 schreef PM-girl het volgende:
(..)

Cattie, hoe is het met jou nu? Heb je met de gyn gesproken?
Wat lief dat je naar me vraagt!
A.s. donderdag ga ik naar de gyn. Het gaat de afgelopen dagen wel redelijk goed met me gelukkig! Ik heb op 1 of andere manier opeens weer vertrouwen in mezelf, mijn lichaam en de baby. Nou hopen dat ik dat kan vasthouden. Met de gyn ga ik mijn over de baby natuurlijk nog wel delen.
  zaterdag 27 september 2008 @ 13:40:50 #274
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61950711
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 13:11 schreef cattie het volgende:
Liza, als een donsdeken hetzelfde is als een dekbed, dan wordt dat wel afgeraden.
[..]

Wat lief dat je naar me vraagt!
A.s. donderdag ga ik naar de gyn. Het gaat de afgelopen dagen wel redelijk goed met me gelukkig! Ik heb op 1 of andere manier opeens weer vertrouwen in mezelf, mijn lichaam en de baby. Nou hopen dat ik dat kan vasthouden. Met de gyn ga ik mijn over de baby natuurlijk nog wel delen.
Wat fijn Cattie! Ik hoop dat het lukt, dit positieve gevoel vast te houden!
Succes bij de gyn alvast!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 30 september 2008 @ 22:20:46 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62036835
Even een vraagje.
Voor ik zwanger was van Sasha had ik heeeeel af en toe al eens een mini-ongelukje als ik moest niesen ofzo. Dat is tijdens de zwangerschap wel iets erger geworden, logisch door de druk daar op de buik leek me, en erna was het echt even prut met de spierspanning daar zeg maar.

Maar nu nog steeds nies ik vrijwel niet zonder mijn benen te kruisen en afgelopen weekend bij het rennen bij softbal ging het ook niet helemaal goed. Best irritant dus. Ik zit erover te denken om de fysion te bellen voor bekkenbodem-oefeningen. Is dat de juiste weg? Heeft er iemand ervaring mee?

En bij een eventuele volgende zwangerschap? Is er dan een kans dat het gelijk weer terug komt, door opspelende hormonen? Of gaat het dan weer geleidelijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')