abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 20 september 2008 @ 13:18:00 #176
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_61778934
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 12:55 schreef Ticootje het volgende:
pfff. Ik heb last van een slagaderlijke bloeding denk ik.... Jeetje... En buikpijn!
ik mis geloof ik iets
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_61779057
controle gehad bij de gyn: die laatste hechting blijkt er nog steeds in te zitten. *zucht*

gelukkig had de gyn *weer* ander advies (anders dan van de 4 verloskundigen, 3 kraamverzorgsters, 1 wijkverpleegkundige en 2 huisartsen) van wat te doen. naja: de ontstekingen zijn eindelijk weg, ik knap eindelijk wat op en selene doet het gewoon nog steeds prima.

ik heb ook eindelijk de ideale tactiek gevonden om mijn schoonzusje der mond te snoeren (schoonmoeders reageerde goed op mijn beleefde telefoontje waarin ik rustig uitlegde dat ik dingen niet fijn vond zoals ze deed en dat ik het na 4 keer netjes vragen niet nog een keertje aardig zou vragen omdat ik toch echt door mijn geduld heen aan het raken was) ik haal gewoon het bloed onder haar nagels vandaan door te zeggen: "tsja meid: je moet maar gewoon zelf snel zwanger raken, dan kan je met de jouwe fijn doen wat je wilt en merk je snel genoeg dat je niet zo druk moet doen" en dan begin ik hard en evil te lachen

schoonmoeder wil namelijk graag een kleinkind waar ze wat meer invloed op kan uitoefenen (ik wens haar sterkte, want ik *ken* mijn schoonzusje, dus ik zie de familieruzie nu al van verre aankomen ) en is dus stevig tegen haar aan het zeuren dat ze maar snel zwanger moet raken: "ach meid, je kan best een voltijd baan plus een deeltijd HBO opleiding combineren als je zwanger bent". en geloof me: mijn schoonmoeder kan zeuren, daar is een 5 jarige jaloers op!

ik kan er van genieten als ik er bij zit: mijn schoonmoeders blinde optimisme en dan het gezicht van mijn schoonzusje, ik zweer het je: je hebt nog nooit iemand *zo* zuur zien kijken !!! het zit hem allemaal in de juiste techniek

de mededeling dat ze gewoon eruit gezet zou worden als ze zich niet beter zou gedragen hielp ook. plus het maximaal eenmaal per week langs mogen komen. elke keer als ze daarovereen proberen te gaan zeggen wij: "oh, goh, dan kunnen we niet, volgende week dan maar?". elke keer " maar dat vind ik niet" wordt afgekapt met een "leuk voor je, maar wij wel!

ik vind het alleen echt heel jammer dat het zo moet, maar het was echt nodig. pech dan voor ze. ik hou totaal niet van die ruzieachtige discussiesfeer, en het is dus helemaal niet leuk als ze er zijn, maar ja: dat is wat ze willen blijkbaar.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_61779070
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 12:55 schreef Ticootje het volgende:
pfff. Ik heb last van een slagaderlijke bloeding denk ik.... Jeetje... En buikpijn!
eerste ongesteldheid?
pi_61781747
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 09:04 schreef freecell het volgende:
Nijna: mooi dat je ouders de hele dag zijn gebleven! Ik soms ok zo graag mijn mama om me heen!

Volgens mij heb ik hier de periode 'dit is wel heel heavy' gehad! k was er net aan gewend dat hij elke 2 uur kwam en heel lang dronk en dat ging lekker. En het gaat steeds beter, want hij drinkt nu al 2 dagen constant 25-40 minuten. Meestal een half uurtje. Heerlijk! Daarbij zit er ook opeens meer tijd tussen. Soms nog om de 2 uur, maar net zo vaak om de 2,5 of 3 uur!

En ik heb me er gewoon bij neergelegd dat hij het liefst aan mij vastgeplakt zit. Dan maar aan mij vastgeplakt, best gezellig Alleen eigenlijk moet mijn Slen in de was en het drogen duurt meer dan een dag hier en ik heb geen droger. En zolang kan ik mijn Slen dus niet missen, haha. Misschien toch maar eens een tweede aanschaffen
Goed van jou en Leander!
  zaterdag 20 september 2008 @ 18:15:48 #180
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_61783902
LizaLiza! Ik ben zo nieuwsgierig naar het geboortekaartje van Ben!

Freecell, fijn te lezen!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_61784470
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 18:15 schreef Lishe het volgende:
LizaLiza! Ik ben zo nieuwsgierig naar het geboortekaartje van Ben!

Freecell, fijn te lezen!

Vind je hier
  dinsdag 23 september 2008 @ 23:04:27 #182
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_61865074
Vandaag moest ik naar de huisarts voor Marlien, maar heb gelijk voor mij een vraag gesteld. Ze vroeg ook hoe het met mij ging, dus daar was ik maar gelijk op ingegaan. Ik voel me ontzettend goed. Maar sinds ik bevallen ben (bijna 4 maand geleden), verlies ik nog steeds wat bloed. Het is niet veel en af en toe blijft het een weekje weg, maar ik wilde het toch even voorleggen aan de dokter. Zij heeft even gevoeld en gevraagd of ik last had, telefonisch overleg gehad met de gynaecoloog en zij kwamen tot dezelfde conclusie als ik: het zou kunnen dat door de borstvoeding de cyclus niet helemaal goed op gang komt. Maar zodra ik last krijg (pijn, koorts, of stinkende afscheiding) moet ik het wel even zeggen, maar ook dat had ik zelf al bedacht.
Ben toch blij dat ik zelf de situatie wel goed had ingeschat (zat al een poosje te twijfelen of ik naar de dokter moest).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_61869579
Dat is dan inderdaad wel even prettig om te vragen op zo'n moment inderdaad! Ben je ook van dat beetje onzekerheid af
Voor dat soort dingen is het ook altijd lastig om echt een afspraak te maken hè?
  woensdag 24 september 2008 @ 13:44:05 #184
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_61876258
Ja precies. Ik heb geen last, dus om dan een afspraak te maken... Handig dat het nu er even bij kon .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_61881483
Ik heb net allerlei horrorverhalen gelezen over (vrijen na) de knip . Ik heb er door de zuignap-verlossing van Ben een vrij grote en hoop toch een dezer nog eens pijnloos te kunnen gaan vrijen . Hoe is jullie ervaring? En hoelang na de bevalling bleven jullie nog bloeden?
pi_61881581
Ik heb geen knip gehad, maar ik heb eerst anderhalve week gebloed alsof ik ongesteld was op dag 3 of 4.
Daarna 3 weken nog minder en toen was het over
  woensdag 24 september 2008 @ 18:33:15 #187
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61883016
Ik heb een week of 2 gebloed.
Maar dat bloeden is niet afhankelijk van de knip verder.

Hoe het vrijen erna is, verschilt volgens mij ook van persoon tot persoon.
En van standje tot standje hier. Soms voel ik het namelijk nog wel, maar meestal niet. Maar zeker in het begin was het nog wel 'op z'n egeltjes' hoor!

Met deze moeder gaat het nog steeds super!
Ik zat net even te genieten, heerlijk om gewoon op te kijken en aan de andere kant van de kamer zo'n klein prulleke te zien zitten, zielsgelukkig met de trommel kattevoer aan het spelen. En dan ziet hij jou en dan krijg je zo'n heerlijk stralende lach.
Waarop hij dan uiteraard vervolgens met alle ondeugd die hij heeft zich richting de plant begeeft, maar ach... zelfs dat is aandoenlijk.
pi_61885549
Weinig last gehad van mn knip, heb wel eens dat ik het nog steeds lijk te voelen, soms ook gewoon zomaar. Maar dat is meer een soort geprik of gekriebel dan dat het echt pijn doet.

Ahw BE, leuk he .

Met deze mama ook alles prima. Ik vermaak me prima zo thuis, vind het erg leuk dat ik nu tijd heb om met Mirte te gaan zwemmen. En af en toe loop ik nog even binnen op de psz om te zien hoe groot mn oud-peuters alweer worden .
Ze wordt gewoon alweer bijna 1... wat gaat het hard en wat heeft ze veel geleerd in dat afgelopen jaar, heel bijzonder! En als ze dan die armpjes om mn nek klemt ben ik helemaal .
Fake it till you make it...
pi_61886060
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:25 schreef OooLizaooO het volgende:
Ik heb net allerlei horrorverhalen gelezen over (vrijen na) de knip . Ik heb er door de zuignap-verlossing van Ben een vrij grote en hoop toch een dezer nog eens pijnloos te kunnen gaan vrijen . Hoe is jullie ervaring? En hoelang na de bevalling bleven jullie nog bloeden?
goeie vraag, ik durf nu nog niet omdat die ene hechting er nog steeds zit.
ik heb tot 3 weken na de bevalling een beetje gebloed (uitgezonder de eerste dagen na de bevalling) en toen begonj het opeens heel erg te bloeden. volgens de huisarts was dat de normale cyclus die op gang kwam met een schoonmaak/opruimbloeding.
pi_61886411
Simmu ben je al op nacontrole geweest? Anders zou je dan kunnen vragen of ze die hechting eruit willen halen. Ik had met de nacontrole nog een stukje hechting zitten wat steeds prikte en ookal zou het vanzelf oplossen ik heb toch maar gevraagd of ze het weg wilde halen.
pi_61886860
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:40 schreef Nijna het volgende:
Simmu ben je al op nacontrole geweest? Anders zou je dan kunnen vragen of ze die hechting eruit willen halen. Ik had met de nacontrole nog een stukje hechting zitten wat steeds prikte en ookal zou het vanzelf oplossen ik heb toch maar gevraagd of ze het weg wilde halen.
de huisarts had er al een stuk of wat weggeplukt, de gyn wilde deze dan weer laten zitten. ik heb het opgegeven, want ze roepen allemaal iets anders. de huisarts riep dat de tube zalf opmoest, de gyn zegt dat ik ermee moet stoppen. de wijkzuster zegt "wassen met lactacyt" de gyn zegt absoluut niet. hopelijk verhuizen we eind van de maand, en als ik er dan nog last van heb vraag ik het wel aan een verse huisarts
pi_61889552
Fijn al die tegenstrijdige berichten... doe wat je zelf goed lijkt dan maar denk ik...
  donderdag 25 september 2008 @ 10:00:11 #193
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_61897854
Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe het hier gaat. Met mijzelf gaat het lichamelijk gezien heel erg goed en met de dames ook maar in de tweede kraamweek had nog de kraamverzorgster in huis toen bleek dat mijn oma een erge vorm van keelkanker had en die moet geopereerd worden in het AMC omdat ze daar de enige ingreep doen die haar zou kunnen redden. Niet opereren is geen optie want dan stikt ze langzaam. Maar goed ze is dan ook 89 en twee dagen later voelt de oma van mijn lief zich niet zo goed 86 jaar oud en die ook naar de huisarts en inderdaad een bult in haar buik. Maandag naar het ziekenhuis voor een echo, meteen opgenomen, dinsdagmorgen vroeg geopereerd en meteen weer gesloten met eierstokkanker in een vergevorderd stadium met duizenden kleine uitzaaiingen (speldenknopjes) in haar darmen. Nog een kwestie van een paar weken. Mensje was nog nooit bij een dokter geweest.

Wij trouwden vorig jaar april dus 2007 met 4 oma's nog in leven en als het helemaal verkeerd loopt dan hebben we er eind 2008 nog maar 1tje over. Vorig jaar oktober overleed mijn oma met Alzheimer en Parkinson.

Mijn schoonzusje is ook weer in verwachting van de vijfde en ik ben net bevallen dus leven en dood liggen zo dicht langs elkaar momenteel bij ons. En ik kon het nieuws van Evenstar ook niet lezen zonder tranen en ik heb pas vanmorgen gereageerd, moest het echt even laten bezinken.
pi_61897982
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:25 schreef OooLizaooO het volgende:
Geen knip, maar wel aan flarden.

Ik hebe r best veel last van gehad. Niet dat het is gaan ontsteken, maar nog zeker 4 maanden na de bevalling voelde de onderkant nog steeds niet lekker. Een zeer naar trekkend gevoel zeg maar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 25 september 2008 @ 11:50:51 #195
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61900128
Mibos

@Simmu, ik ga niet mijn onderkant bespreken op internet, maar ik zou die hechting laten verwijderen. geen nut om te laten zitten, toch? selene is toch al bijna een maand, of niet?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 25 september 2008 @ 12:03:08 #196
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_61900418
Deze mama heeft last van haar hormonen en van alle mogelijke onzekerheden die je maar kan verzinnen.
Als ik bij Isis ben, heb ik er wel vertrouwen in dat we het gaan redden, maar hoe meer uren er verstrijken zonder dat ik bij d'r ben, hoe onzekerder ik me voel over alles.
Ik ben al 10 dagen d'r moeder, maar heb haar nog amper vast kunnen houden, pas 2 keer een luier verschoond, nog amper horen huilen, geen idee wat voor maat kleertjes ze nu goed past en wat haar leuk staat. Ik voel me gewoon incompleet zonder m'n meisje bij me
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 25 september 2008 @ 12:06:26 #197
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_61900512
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:03 schreef Jojogirl het volgende:
Deze mama heeft last van haar hormonen en van alle mogelijke onzekerheden die je maar kan verzinnen.
Als ik bij Isis ben, heb ik er wel vertrouwen in dat we het gaan redden, maar hoe meer uren er verstrijken zonder dat ik bij d'r ben, hoe onzekerder ik me voel over alles.
Ik ben al 10 dagen d'r moeder, maar heb haar nog amper vast kunnen houden, pas 2 keer een luier verschoond, nog amper horen huilen, geen idee wat voor maat kleertjes ze nu goed past en wat haar leuk staat. Ik voel me gewoon incompleet zonder m'n meisje bij me
Lieve lieve Jojo, wat een enorm moeilijke tijd is t voor jullie.
K hoop toch zo voor je dat je Isis zo snel mogelijk in je armen kunt sluiten op de momenten dat jij dat wilt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_61900522
Jojo toch, op die foto zag je er zo twijfelachtig uit, maar dat vond ik zo raar om te zeggen.

Krijg je iets van begeleiding van maatschappelijk werk ofzo? Het is zo raar. Je bent je buik kwijt, maar de baby die er in zat heb je ook niet echt. Het is zo snel gegaan ineens. Van zwanger naar zoveel zorgen om je meisje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 25 september 2008 @ 12:17:50 #199
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_61900821
Jojo een dikke knuffel voor jou en wat lijkt het me moeilijk om je meisje te hebben maar ook niet te hebben...
  donderdag 25 september 2008 @ 12:31:21 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61901158
Jojo, ik weet eig. niet goed wat ik moet zeggen. Kan me de gevoelens die je hier beschrijft wel heel goed voorstellen. Je kan alleen maar vanaf de zijlijn toekijken en hopen dat het snel wat beter gaat en jij dus ook meer met haar kan doen.
Hele dikke knuffel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')