controle gehad bij de gyn: die laatste hechting blijkt er nog steeds in te zitten. *zucht*
gelukkig had de gyn *weer* ander advies (anders dan van de 4 verloskundigen, 3 kraamverzorgsters, 1 wijkverpleegkundige en 2 huisartsen) van wat te doen. naja: de ontstekingen zijn eindelijk weg, ik knap eindelijk wat op en selene doet het gewoon nog steeds prima.
ik heb ook eindelijk de ideale tactiek gevonden om mijn schoonzusje der mond te snoeren (schoonmoeders reageerde goed op mijn beleefde telefoontje waarin ik rustig uitlegde dat ik dingen niet fijn vond zoals ze deed en dat ik het na 4 keer netjes vragen niet nog een keertje aardig zou vragen omdat ik toch echt door mijn geduld heen aan het raken was) ik haal gewoon het bloed onder haar nagels vandaan door te zeggen: "tsja meid: je moet maar gewoon zelf snel zwanger raken, dan kan je met de jouwe fijn doen wat je wilt en merk je snel genoeg dat je niet zo druk moet doen" en dan begin ik hard en evil te lachen
schoonmoeder wil namelijk graag een kleinkind waar ze wat meer invloed op kan uitoefenen (ik wens haar sterkte, want ik *ken* mijn schoonzusje, dus ik zie de familieruzie nu al van verre aankomen

) en is dus stevig tegen haar aan het zeuren dat ze maar snel zwanger moet raken: "ach meid, je kan best een voltijd baan plus een deeltijd HBO opleiding combineren als je zwanger bent". en geloof me: mijn schoonmoeder kan
zeuren, daar is een 5 jarige jaloers op!
ik kan er van genieten als ik er bij zit: mijn schoonmoeders blinde optimisme en dan het gezicht van mijn schoonzusje, ik zweer het je: je hebt nog nooit iemand *zo* zuur zien kijken !!! het zit hem allemaal in de juiste techniek

de mededeling dat ze gewoon eruit gezet zou worden als ze zich niet beter zou gedragen hielp ook. plus het maximaal eenmaal per week langs mogen komen. elke keer als ze daarovereen proberen te gaan zeggen wij: "oh, goh, dan kunnen we niet, volgende week dan maar?". elke keer " maar dat vind ik niet" wordt afgekapt met een "leuk voor je, maar wij wel!
ik vind het alleen echt heel jammer dat het zo moet, maar het was echt nodig. pech dan voor ze. ik hou totaal niet van die ruzieachtige discussiesfeer, en het is dus helemaal niet leuk als ze er zijn, maar ja: dat is wat ze willen blijkbaar.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh