abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61734257
Freecell, bakeren is geen aanrader voor kindjes jonger dan zes weken en al helemaal niet voor kinderen die nog niet helemaal lekker in hun velletje zitten (zoals Leander die zich nog niet zelf helemaal goed warm kan houden).

De risicofactor bij inbakeren van jonge en vooral van borstgevoede babies is dat je hongersignalen mist. Zo kan je stille ondervoeding krijgen. Op schema voeden is dan nodig en da's nou net voor heel jonge babies geen goed idee.

Een zachtere en op deze leeftijd betere manier van bakeren is om hem in de draagdoek te knopen (mag best een stukje strakker dan op de foto's die je laatst liet zien ), dan heeft hij een kruik van 37 graden tegen zich aan en hij heeft ook dat wat hem op dit moment vertrouwen geeft bij zich: zijn moeder. Tevens ligt hij stevig ingepakt, wat hem omgrenzing geeft.

Je mist zo ook geen hongersignalen want hoewel ik me voor kan stellen dat het zwaar is om om de twee uur te voeden is het echt heel natuurlijk voor een kind en helemaal voor een kind dat nog wat moeite heeft met warm blijven
pi_61734432
Dank je wel voor de info Owlet

In de draagdoek knoop ik hem tegenwoordig ook wel strakker inderdaad, is ook handiger met huishouden als het wat strakker zit

Liza: heel veel mama-honger vind ik niet zo raar! Hij is nu een maand oud, maar had ook nog best in mijn buik mogen zitten nu! Hij was officieel precies drie weken te vroeg, maar aangezien ik een heel lange cyclus heb van mezelf en dat niet is meegerekend in de AT datum was hij wrs wel meer dan 3 weken te vroeg. Dus dat hij dan mama-honger heeft vind ik helemaal niet raar!

Hij loopt nu trouwens al een half uur te dreigen met wakker worden (hij mocht ook al wel weer, om 14:10 voor het laatst voeding gehad, dus ik had hem om 16:10 verwacht. Al mag het van mij ook best 17:40 worden ) maar hij loopt dus al een half uur elke 5 minuten één kreun of piep te geven en daarna verder te pitten. En elke keer voel ik mijn borsten samentrekken Lang leve de toeschietreflex Gelukkig lekt het er bij mij nooit daadwerkelijk uit. De melk gaat pas echt stromen als er een mondje omheen zit of bij het kolven, hoera
pi_61737470
quote:
Op donderdag 18 september 2008 16:28 schreef freecell het volgende:
Liza: heel veel mama-honger vind ik niet zo raar! Hij is nu een maand oud, maar had ook nog best in mijn buik mogen zitten nu! Hij was officieel precies drie weken te vroeg, maar aangezien ik een heel lange cyclus heb van mezelf en dat niet is meegerekend in de AT datum was hij wrs wel meer dan 3 weken te vroeg. Dus dat hij dan mama-honger heeft vind ik helemaal niet raar!
Zei ook niet dat ik het raar vond . En met wat je nu vertelt kan ik me gerust voorstellen dat ie zoveel mogelijk zolang mogelijk zo dicht mogelijk nog bij jou wil zijn!

Hier ligt er ook weer eentje op mijn schoot rond te turen. Hoe zit dat eigenlijk precies met de 'actieve' periode van babies? Ben kan echt een hele tijd wakker zijn en rond zitten kijken. Zijn mobiel en z'n speeltapijt vindt hij dan errug interessant, maar de wereld verkennen vanop mama's schoot is ook heel erg leuk!
pi_61738341
Evenstar, wat fijn dat het zo goed gaat!

Freecell, de eerste tijd vond ik ook best zwaar, maar ook erg intiem. Al dat knuffelen en je kindje bij je dragen, daar genoot ik ook erg van. Ive wil nu lang niet altijd meer knuffelen, best jammer.

Met mij gaat het niet zo goed. Ik twijfel tussen Z&G en hier, maar gooi het toch maar hier neer. Ik ben een instabiel emotioneel wrakje. Overal kan ik me zorgen over maken. Bovenmatig zorgen over maken zelfs. Of het wel goed gaat met de baby, of de baby niet te klein blijft, of de bevalling wel goed zal gaan, of ik wel een goede moeder ben voor Ive, over de kinderkamer, over de financiën enz enz. Ik ga dan echt malen. Het verhaal van jojogirl heeft mij weer extra bezorgd gemaakt. En zo kan ik me constant overal druk om maken. Nu weet ik wel dat het grotendeels hormonaal is, tijdens de zwangerschap van Ive had ik het ook maar dan in lichtere mate, en ging het gedurende de zwangerschap weer over. Maar het is echt heel vervelend aan het worden. Met mijn man kan ik er goed over praten en dan kan ik alles ook wel weer rationaliseren, maar met het minste of geringste gaat het weer mis. Ik heb geen idee wat ik er verder aan kan doen. Ik ga het wel met de gyn bespreken bij mijn volgende controle.
pi_61738897
Cattie, gelukkig kan je er met je man goed over praten. Maar dat malen is zo naar... kon je het soms maar gewoon even uitzetten...

Met mij gaat het eigenlijk allemaal wel ok. Ik begin zelfs wel weer te denken over snel zwanger willen raken. Terwijl ik vorige week zoiets had van, nou echt ff niet dus he.
Lief is een nachtje weg, mijn ouders komen zometeen om me gezelschap te houden. Dat vind ik wel fijn, ben toch al niet zo'n held 's nachts alleen thuis en dat zag ik nu nog wat minder zitten. Dus wel fijn dat mn ouders 2 dagen eerder terug wilden komen van vakantie . En ik vind het stoer van mezelf dat ik het heb gevraagd .
Fake it till you make it...
pi_61739776
Nijna, idd stoer dat je om hulp hebt gevraagd! En zou je anders vannacht niet met Mitrte op een kamer kunnen slapen? Of zij in jullie bed? Ruimte zat en wel zo prettig om dan niet alleen te zijn.

Catiie, dat malen en zorgen maken klinkt allemaal als typische zwangere vrouwen - ellende. Alles wordt door die hormonen ook zo ontzetend uitvergroot! Fijn dat je erover kan praten met je man en straks met de gyn.
Succes met het vechten tegen al die negatieve gedachten

Liza, wat een heerlijkheid he? Geniet ervan

Freecell, met hoeveel weken qua leeftijd denk je zelf dan dat Leander geboren is?
Moeilijk zeg, die eerste periode, en zo slopend dat chronische tekort aan slaap en rust.... Heb geduld, regelmaat zal ooit komen, zeker weten

voor alle mama's die het kunnen gebruiken
.... met gevoel voor drama....
pi_61740644
Had ik idd maar een knopje dat ik om kon zetten!

Nijna, heel begrijpelijk dat je niet alleen thuis wilt zijn 's nachts met Mirte! Ik heb daar ook een hekel aan.
  donderdag 18 september 2008 @ 21:30:45 #158
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61741652
evenstar Supergoed van je!

Cattie, wat vervelend zeg! Ik pm je morgen even, ok?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61741826
quote:
Op donderdag 18 september 2008 20:33 schreef Kersjes het volgende:
Freecell, met hoeveel weken qua leeftijd denk je zelf dan dat Leander geboren is?
Ik denk om en nabij de 36 weken, ook gezien het vernix en dergelijke
pi_61744752
Cattie
pi_61750398
Vol goede moed hier! Heerlijke nacht gehad met afgewisseld 3, 4 en 3 uur tussen de voedingen, dus zowaar bijna 7 uur slaap gehad
Ik heb me er gewoon bij neergelegd dat hij heel dicht bij me wil zijn en veel drinkt. Ik reken nu op elke 2 uur en soms valt het mee Hij ligt nu ook lekker in de Slen tegen me aan te pitten
pi_61750712
De eerste 2 werkdagen zijn goed bevallen! Voel me weer helemaal thuis op m'n werkplek, nadat het wel even flink nadenken was hoe het ook alweer allemaal werkte
Amber miste ik natuurlijk wel (alsof je hartstikke verliefd bent op iemand en je er naar toe leeft degene weer te zien; wat natuurlijk ook gewoon zo is), maar het was voor mij geen groot drama, en ook niet voor Amber wat ik heb begrepen; die heeft zich goed vermaakt en gedragen bij oma.
Ik leef er nu naar toe om na m'n werk naar huis te gaan, naar m'n gezinnetje, dat voelt extra fijn!

En gisteren beetje stress-dag gehad; de auto zei BOEM! M'n eerste aanrijding; gelukkig een kleintje (parkeerplaats). Geen idee wie er fout was, we reden allebei achetruit om uit te parkeren, ik had weinig zich omdat ik naast een grote geblindeerde auto stond, die erg krap op me stond, dus zag het pas op het laatste koment aankomen, en toen was het al te laat.
Amber heeft niks gemerkt geloof ik. Frappante was dat de andere dame ook een kleintje in de auto had; die wel 2 maanden ouder is dan amber; maar officieel maar 2 dagen eerder dan amber was uitgerekend, en de dame zelf was ook maar kort na mij geboren Maargoed; mijn auto heeft schade; de andere (vrijwel) niet.
Maar alleen een deuk en lakschade gelukkig. En ambertje en ik mankeren gelukkig niets!
Maar ik heb gistermiddag ook nog kraamvisite gehad; dus was echt ff een sjees-dag.

evenstar; je mag met recht trots zijn!!!
Ik heb zelf ook een tijdje therapie gehad; en heb daar voor m'n leven veel aan! Ben blij dat ik dat gedaan heb! Nu kan ik dingen in het verleden grotendeels achter me laten, en lekker genieten van m'n leventje en gezinnetje Hoop dat jij er net zo veel aan zal hebben!

[ Bericht 15% gewijzigd door Llewella op 19-09-2008 09:28:23 ]
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_61754060
Oeh Llewela, schrikken die botsing! Zeker met je ukkie aan boord!

Wel fijn dat werken je zo goed bevalt!
pi_61754913
Cattie, wat naar dat je zo aan het malen bent. Ik denk dat iedereen het wel in een bepaalde mate heeft tijdens de zwangerschap maar als het zo gaat overheersen is dat niet fijn.

Evenstar en Nijna, positieve berichten van jullie kant, goed om te lezen.

Llewella, wat fijn dat het werken zo beviel! Ik zie er stiekem best wel tegenop, moet begin november weer. Ik vind mijn werk echt geweldig leuk maar denk ook dat ik Jasja erg zal missen. Ik ben thuis de kostwinnaar en het is helaas niet mogelijk dat ik minder ga werken. Mijn contract blijft staan op 5 dagen maar gelukkig heb ik nog heel veel vakantiedagen waardoor ik in principe ene week 4, andere week 5 dagen ga werken. Maar ik kan ook nog besluiten om het eerste jaar sowieso 4 te doen, dat red ik ook met mijn dagen.
Gisteren was ik trouwens even op mijn werk, afscheidsreceptie van de directeur, en dat was wel erg gezellig en voelde ook alweer vertrouwd.

Ik moet zo naar het AMC, check 6 weken na de keizersnee, heb zelf weinig te melden dus ik verwacht snel weer buiten te staan.

De mamahonger verhalen en de veelwakker-verhalen zijn erg herkenbaar! Ik ben af en toe echt verbaasd hoeveel Jasja wakker is op een dag. De tijd dat ze gelijk na een fles in slaap viel is sowieso voorbij en als ze slaapt is het overdag nooit heel erg lang. Ik probeer haar wel eens slapend in haar bedje te leggen maar dan wordt ze weer heel snel wakker en dan is het gelijk brullen als ze ontdekt dat ik haar 'gedumpt' heb. In de box gaat soms wat beter, dan ligt ze soms lief met haar knuffels te kroelen. Slapen in haar bedje 's nachts gaat de ene keer beter dan de andere keer. De afgelopen nachten wilde ze echt niet, brullen, vreselijk onrustig maaien met haar armpjes dus uiteindelijk heeft ze bij mij geslapen en dan slaapt ze ook echt als een roos. Dan probeer ik eventueel 's nachts haar nog wel over te leggen en dat lukt dan soms, dan slaapt ze 1,5 a 2 uur maar zodra ze wakker wordt is het gelijk mis. Ze heeft in de afgelopen 1,5 week 3x doorgeslapen (van 23 tot 7) maar dat waren dus wel de nachten dat ze bij mij sliep...
pi_61755185
Het verhaal qua wegleggen hebben we hier ook gehad! Gelukkig alleen overdag
Hoeveel ik wel niet met Lotte op schoot (slapend) beneden heb gezeten, uren op de bank zitten want als ik haar weglegde was ze direct weer wakker Gelukkig waren de Tour de France en Olympische Spelen toen op tv
Nu gaat het al enkele weken heel goed gelukkig, dus heb nog hoop
pi_61758854
Pff Llewella, dat is schrikken een aanrijding. jekkie
Gelukkig viel het allemaal mee achteraf
En ook fijn dat het werken beviel (toen ik het las dacht ik: "he?? die is toch pas bevallen?" gaat zo snel!

Madelieve, dat is idd best veel, 4 a 5 dagen werken, en lukt je man het dan om bij Jasja te zijn en haar te verzorgen, gezien zijn fysieke toestand? duurt nog ff natuurlijk....

Voor Cattie een knuf, wat vervelend dat je je zo'zorgen maakt, helemaal na het verhaal van Jojogirl, kan me voorstellen dat het je dan bezighoudt.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 19 september 2008 @ 19:32:49 #167
108648 cattie
lieve moeder
pi_61766666
Llewella, wat fijn dat het weer werken goed bevalt!

Madelieve, 4 a 5 dagen is best veel. Zelf werk ik 3 dagen, dat bevalt heel goed, en ik zou echt niet meer dan 4 dagen willen werken. Maar misschien valt het allemaal wel mee. Je kunt ook nog naar ouderschapsverlof kijken.
pi_61772421
Kers, ik heb mn ouders in ons bed laten slapen en ben lekker bij Mirte op de kamer gaan liggen. Ging prima en dat koppie toen ze ontdekte dat ik naast haar lag vanmorgen, onbetaalbaar .
Mijn ouders zijn vandaag de hele dag gebleven. Zijn meegeweest naar babyzwemmen, mn vader heeft veel foto's en filmpjes lopen maken daar, hahaha.
Samen gekookt en na de koffie popstars gekeken. En nu zijn ze weer naar huis. Lief was eerder dan gepland alweer op schiphol. Dus die is onderweg naar huis. Hij moet zn collega nog even thuis afzetten en ik verwacht hem met anderhalf a 2 uur wel thuis .
pi_61773567
Cattie ik lees je verhaal over je zorgen, en tjee ik herken er wel wat in hoor.
Nou schijnt dat bijna alle moeders dat ervaren als ze een tweede kindje krijgen meer zorgen als bij de eerste zwangerschap. Tuurlijk waren die er toen ook maar nu verandert je hele situatie nog een keer, kan ik dat wel 2 kinderen verzorgen/lief heben enz. En bang zijn dat er iets niet goed zou zijn met de baby herken ik ook wel, we hebben al zo'n geluk met 1 gezond kind je zal net zien dat nu....

Mama van Isa en Ties
pi_61775408
Nijna: mooi dat je ouders de hele dag zijn gebleven! Ik soms ok zo graag mijn mama om me heen!

Volgens mij heb ik hier de periode 'dit is wel heel heavy' gehad! k was er net aan gewend dat hij elke 2 uur kwam en heel lang dronk en dat ging lekker. En het gaat steeds beter, want hij drinkt nu al 2 dagen constant 25-40 minuten. Meestal een half uurtje. Heerlijk! Daarbij zit er ook opeens meer tijd tussen. Soms nog om de 2 uur, maar net zo vaak om de 2,5 of 3 uur!

En ik heb me er gewoon bij neergelegd dat hij het liefst aan mij vastgeplakt zit. Dan maar aan mij vastgeplakt, best gezellig Alleen eigenlijk moet mijn Slen in de was en het drogen duurt meer dan een dag hier en ik heb geen droger. En zolang kan ik mijn Slen dus niet missen, haha. Misschien toch maar eens een tweede aanschaffen
pi_61776002
Nijna, goed opgelost zo! En lekker dat je man weer thuis is.

Freecell, goed idee om er een 2e doek bij te nemen! Leander zal zijn mama immers nog lekker lang dicht bij hem in de buurt willen hebben
Totdat mama op een gegeven moment stom wordt, niet meer cool enzo. Maar tegen de tijd dat hij gaat puberen ben je vast al een stuk bedrevener geworden in accepteren, je bij de situatie neerleggen. (toch een essentieel onderdeel van moederen vind ik)
.... met gevoel voor drama....
pi_61776101
Het moment dat je ze niet meer naar school mag brengen.... Of dan in elk geval tot de hoek, maar zeker niet tot aan de deur.

Maar dat duurt nog wel even hoor. Wij zitten nog niet in die fase...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_61777060
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 10:04 schreef Kersjes het volgende:
Nijna, goed opgelost zo! En lekker dat je man weer thuis is.

Freecell, goed idee om er een 2e doek bij te nemen! Leander zal zijn mama immers nog lekker lang dicht bij hem in de buurt willen hebben
Totdat mama op een gegeven moment stom wordt, niet meer cool enzo. Maar tegen de tijd dat hij gaat puberen ben je vast al een stuk bedrevener geworden in accepteren, je bij de situatie neerleggen. (toch een essentieel onderdeel van moederen vind ik)
Ik was ook niet van plan hem te dragen tot hij 15 is
Qua gewicht zou het trouwens kunnen als hij op z'n vader lijkt
pi_61778299
Lief was om half 1 al thuis, dus dat was vrij vlot.
Helaas bedacht die kleine meid om 2 uur dat het tijd was om te mopperen en niet te gaan slapen. Dus heb ik nog een tijdje met haar opgezeten. Daarna is ze wel lekker gaan slapen tot een uur of 8.
pi_61778533
pfff. Ik heb last van een slagaderlijke bloeding denk ik.... Jeetje... En buikpijn!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')