quote:Op donderdag 4 september 2008 09:06 schreef Sjeen het volgende:
Muzikale Morris
Lijkt me leuk, muziekles... Er is zoveel leuks te doen voor kinderen! Zou het allemaal wel willen proberen, maar denk dat het teveel van het goede zou zijn voor IsaDus voorlopig houden we het bij turnen op zaterdagmorgen
Rottdog, ik zou er vlekken in mijn nek van krijgenIk heb de eerste week dat Isa op school was regelmatig de website van school gecheckt om zeker te weten dat ik er op het goede moment zou zijn
quote:Op donderdag 4 september 2008 09:09 schreef Rewimo het volgende:
Gisteren had Christan een vriendje van zijn voetbalelftal te spelen. Dan merk je ineens hoeveel Duits hij al spreekt
Al keken qltel en ik elkaar wel even verwonderd aan toen we hem tijdens het naar buiten gaan hoorden zeggen: Schiess auf!
Hij heeft hem helemaal zelf bij elkaar gespaard. Geen enkel kado gekregen deze verjaardag behalve dus geld en al een jaar (!) zijn zakgeld gespaard. En van wat ik heb gezien ook méér dan zijn geld waard.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:31 schreef Stout het volgende:
[..]
Hij is geweldig !! Merijn en Timo hebben m hoog op hun verlanglijstje staan maar hij is zo duur ! (ruim 250,= euro) Hier puzzelen ze momenteel beide weer veel (geeft aan mij weer aan dat school weer op zoek mag naar uitdaging) Er liggen nu 2 puzzels van 1000 stukjes in de kamer
![]()
ja dat hoop ik ook, kwam er nu wel achter wat een nadeel is van kleine klasjes, hij is na de vakantie samen met nog een meisje begonnen. De rest van de kindjes zaten minimaal al een half jaar voor de vakantie bij elkaar in de klas en hebben al echt 'kliekjes' gevormd, zijn een stuk ouder en vooral een heel stuk groter.( hij wordt door hun echt als het ukkie, de baby genoemd of als broerTJE van alicia) Dat meisje waar hij mee begon heeft zich ook er al helemaal tussen gewurmd bij de andere meisjes, dus daar is de aansluiting ook al een beetje mee weg. Hield je dus het nieuwe meisje over en dat ging mis. Hoop dat er snel een hele nieuwe lading kindjes komen, maar volgens mij had ik op gevangen dat er na de herfstvakantie pas weer toevoegingen zijn.quote:Op donderdag 4 september 2008 09:34 schreef Rewimo het volgende:
Hè knor, wat een tegenvaller net nu het wat beter ging... Hopelijk vindt hij alsnog gauw een vriendje in de klas, dat helpt meestal wel.
ik was al op zoekquote:Op donderdag 4 september 2008 09:25 schreef E.T. het volgende:
Doe dat linkje eens in het speelgoedtopic zetten buurvrouw?![]()
Ik zit hier altijd op woensdag met zo'n rotgevoel.. normaal is Saskia om 11.30 uit en op woensdag om 12.30.. dat laatste uur kijk ik ook wel 100x of het wel echt woensdag is
tssssquote:Op donderdag 4 september 2008 09:51 schreef Sjeen het volgende:
Ze zit naast Sven, die ze niet zo leuk vindt ....
Ik vind al veel dingen van Saskia's school overeenkomen met die van Sven, hebben ze ook nog eens dezelfde methodequote:Op donderdag 4 september 2008 21:18 schreef E.T. het volgende:
Rompompom gaat het hier iig wordenDat is zo'n 'tijdschrift' waarin ze zelf dingen moeten doen; natekenen, letters overtrekken, 'kleur 3 vogels in', zoek de letter H.. plus wat korte voorleesverhaaltjes. Ook dat ze gelijk lopen met de lessen op school (De Schatkist-methode) is wel aantrekkelijk.
En Saskia vind het geweldig, die wil het liefst elke dag wel met zulke boekjes aan de gang
yepquote:Op donderdag 4 september 2008 22:55 schreef easy-going het volgende:
[..]
Ik vind al veel dingen van Saskia's school overeenkomen met die van Sven, hebben ze ook nog eens dezelfde methode
Rompompom, is dat een tijdschrift met die Pompom-beer?
Het is een rommelig weekje hier, echt zo'n week dat je geleefd word. Vanmiddag is de begrafenis maar Sven wil daar niet naar toe dus hij gaat naar een vriendin van mij.quote:Op vrijdag 5 september 2008 08:53 schreef Sjeen het volgende:
Easy... niet alle 'Sven'-nen kunnen zo leuk zijn als de jouweHoe is het nu verder met hem? En met jullie?
Waarschijnlijk beseft hij nog niet zo goed wat het inhoudt. Volgens mij dringt het in het begin niet zo tot ze door dat ze opa nooit meer kunnen zien. Christan praat nog geregeld over opa, hij mist hem heel erg.quote:Op vrijdag 5 september 2008 10:43 schreef easy-going het volgende:
Tot nu toe heel rustig. Hij vind het wel interessant dat zijn ooms en tantes en neven en nicht er zoveel zijn nu. En verder heeft hij het er niet zoveel over, voor hem gaat eigenlijk het gewone leven door. School weer begonnen enzo.
En af en toe heeft hij uitstraken als : Ik mis opa wel hoor, maar ik ben niet verdrietig.
Ja, veel beter zo dan dat je kind zwelgt in verdriet.quote:
Katja voegt zich wonderwel en blijft tot nog toe zichzelf. Maar veel dingen die zij nog leuk vindt, worden door de andere meisjes wel al afgedaan als kinderachtig en eigenlijk niet meer kunnend. Bijvoorbeeld de rokjes, haar voorliefde voor K3 en de Disney Princesses en haar voorkeur voor roze in het algemeen. Dat kan dus eigenlijk echt niet meer volgens haar vriendinnen (hoewel die het stiekem natuurlijk ook nog wel leuk vindenquote:Op maandag 8 september 2008 12:55 schreef bixister het volgende:
hmm, is dat zo livelink? ik kijk er niet naar uit...zal mij al benieuwen hoe anna zich überhaupt in 't hele schoolgebeuren zal voegen, nog maar 5 maanden te gaan... (hoe gaat 't nu met job, na de vakantie? zit hij ook in een nieuwe groep / nieuwe juf? - misschien meer een vraag voor 't kleutertopic).
quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:28 schreef chacama het volgende:
Tja, als ik heel eerlijk ben warm weer.... maar op dit moment kunnen we ons financieel echt gewoon helemaal niets meer veroorloven. Soms baal ik hier zo erg van.... ben net zelfs gaan kijken voor thuiswerk om zo maar wat extra geld te genereren, maar ik vertrouw de sites niet.....
Heerlijk lijkt me dat Rewino. Zalig gewoon even weg...
ohoh, ik zit even zoooo ontzettend in een dip. Doe mij de pot met goud en alle mijn zorgen zijn verdwenen...
Hand was ie heulemaaal vergeten!quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:24 schreef chacama het volgende:
5 is toch ook mooi.... zeker als ze aan 1 hand zitten
Zie http://waterwratjes.notlong.com (makkelijk, korte url's..quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:20 schreef Leah het volgende:
Gaat lekker.
Anyway, even op die site kijken onder van baby tot kids, dan komt er rechts een menu met kwalen wo waterwratjes.
quote:Op woensdag 10 september 2008 14:07 schreef bixister het volgende:
haha ik wilde net zeggen dat dat topic alleen te vinden was door ouders met ontwikkelingsvoorsprong.en dat zou wel eens kunnen kloppen want uitgerekend Rewimo heeft 'm gevonden!
Dank je wel voor de tip. Ik ga het zeker proberen.quote:Op woensdag 10 september 2008 19:59 schreef Sjeen het volgende:
Livelink, je zou eventueel Molkosan kunnen halen om op de wratjes te doen. Ik kan me herinneren dat mijn moeder dat vroeger deed en dat de wratjes daarmee (iets) sneller weggingen. Het ruikt alleen nogal weiig...
Ja, dat gaat alweer beter gelukkig.quote:Op woensdag 10 september 2008 21:52 schreef livelink het volgende:
Hoe is het met de gekneusde pols van Christan inmiddels? Ook al wat minder pijnlijk?
quote:Op woensdag 10 september 2008 22:48 schreef Leah het volgende:![]()
Ik wist dat ook, maar ja.... Om ze daarom nou niet op zwemles te doen is ook weer zo wat
een naaktratjequote:Op donderdag 11 september 2008 09:39 schreef vamperotica het volgende:
Oh Iris toch.... Zo benauwd en je verjaardagsfeestje die niet door kan gaan en dan ook nog geen hamstertje...
Is er wel een klein lief huisdiertje wat geen problemen zou geven en wat ze ook leuk vindt?
Goedemorgenquote:Op donderdag 11 september 2008 09:18 schreef bixister het volgende:
en 't is niet eens een bankje, rottdog, kejjenagaaan!
een shetlandertje op dr kamerquote:
Cas had woensdag zijn vriendinnetje mee naar huis. Ze bleef eten.. maar let op... om 12:30 zijn ze klaar van school, om 14 uur kon ik het meisje naar huis brengenquote:Op vrijdag 12 september 2008 15:29 schreef Belana het volgende:
ow en nu loopt Liam zich echt vreselijk uit te sloven voor zijn vriendje, die zelf volkomen kalm tv zit te kijken
Liam moet nog wat ervaring opdoen
René mag wel snijden, maar Cas echt niet hoor, iig niet met scherpe messen. Hij wappeert nogal met zn handen als hij wat verteltquote:Op zaterdag 13 september 2008 12:50 schreef livelink het volgende:
Het is inderdaad vaak een kwestie dat iemand je erop wijst. Ik moet zeggen dat ik hier ook aardig wat oppik. Zo zag ik laatst in het Kinderkooktopic allemaal kindjes die al zelf mochten snijden en doen. Toen realiseerde ik me ook dat ik de kinderen dat nog niet liet doen en dat dat dus best al kan.
Ik heb een grote die strontvervelend is, maar die gaat morgen op kamp, en dat vind ze heel spannend, maar das dan jammer ik kan potdomme dr kamer niet eens in, dr deur moet ik open duwen vanwege de rotzooiquote:Op zondag 14 september 2008 16:08 schreef Belana het volgende:
vanavond bijvoorbeeld, gaan ze heeeeeeel vroeg naar bed, al was het alleen maar omdat ze werkelijk strontvervelend zijn
Toen René en Cas nog kleiner waren gingen ze ook vrij laat hoor, geen verplichtingen, ik werkte niet, ik vond dat wel anders dan nu ze beide naar school gaan.quote:Op zondag 14 september 2008 19:01 schreef renzell het volgende:
Wat vroeg allemaal. Juul gaat echt nooit voor half 9.Of is dat juist laat dus? Verschil is natuurlijk wel dat hij nog niet vroeg naar school hoeft (en wij allebei pas laat beginnen met werken). Maar tot voor kort was het zelfs 21.00uur/21.30uur. Nou ja, ieder kind heeft zo z'n eigen systeem waarschijnlijk. En dit werkt, voor ons.
Vervelend Sugarsnaps, dat ze weer zo vroeg zijn de laatste week!
Dat klinkt lief!quote:Op maandag 15 september 2008 09:37 schreef moussy het volgende:
Cas en René waren elkaar al dágen gek aan het maken hoe vreselijk ze elkaar wel niet gaan missen![]()
Nou, dat is ook stomquote:Op maandag 15 september 2008 22:30 schreef moussy het volgende:
en net zag ik in de folder van Jysk een ridderpakje voor 5 euro staan![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 15 september 2008 21:59 schreef E.T. het volgende:
Saskia was vanavond in een vreselijke "alles-is-reden-voor-een-vreselijke-dramatische-huilbui" bui.. Oma was naar huis gegaan "ik zal je zohohoho missen", ze was vanmiddag gevallen "m'n kniehie doehoet zo'n zeer" "er komt water op m'n knie" boehoe..
Maar ook "mam, jij hebt wel grote tieten zeg!.. en ikheb nog
maar hele ukkies *boehoe
![]()
"
"Schat, als je net zo groot bent als mama, heb jij ook grote borsten"
"Nietus,ik heb hele ukkies
"
Het was dat ik het gejank echt zat aan het worden was, anders had ik denk ik heel hard moeten lachen
en een regenjas en regenlaarzen, en superzachte bedsokkenquote:Op dinsdag 16 september 2008 09:20 schreef Rewimo het volgende:
Texel heeft héél véél zand (en dus vast ook héél véél modder) en dus kan een extra setje nooit kwaad
en ruzie maken met je moeder is ook niet leuk, die lacht je uitquote:Op dinsdag 16 september 2008 09:25 schreef Rewimo het volgende:
Hij heeft haar gemist en zal blij zijn als ze er weer is, zodat ze dan lekker samen ruzie kunnen maken?Ruzie maken in je eentje is niks aan
Hee, ben jij er ook zo een?quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:26 schreef moussy het volgende:
en ruzie maken met je moeder is ook niet leuk, die lacht je uit![]()
quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:28 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hee, ben jij er ook zo een?En dan moet je 'm zien kijken, weet ie niet of ie nou mee moet lachen of boos worden
quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:33 schreef Rewimo het volgende:
Hier is het meestal: Dat is niet eerlijk, of: Ik vind dat niet leuk!, en dan stampstamp weg...
O die ga ik ZO onthouden.quote:Op dinsdag 16 september 2008 20:15 schreef Lois het volgende:
Agos arme René
LeonIk mag nog steeds met Iris trouwen maar dat is ook alleen maar omdat Bram niet met Iris wil trouwen. "trouwen? nee dan moet je steeds kusjes geven, doe maar niet"
Hier gaat het meestal van *stamp stamp stamp* dan ben ik niet meer je vriend!![]()
Waarop ik dan altijd terugbrul "ik ben je vriendje ook niet, ik ben je moeder" en dan worden ze helemaal giftig
quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:09 schreef dutchie het volgende:
Moussy, adem in adem uit. Ook dit is een fase. Echt waar.
Ik ben anders heul kissable hoorquote:Op dinsdag 16 september 2008 22:51 schreef Maneki.Neko het volgende:
Nou ja ik was eigenlijk van plan hem in huiszelijke kring gewoon te dwingen. Doe ff normaal, ik ben je moeder, niet de buurvrouw![]()
quote:Op woensdag 17 september 2008 08:44 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik ben anders heul kissable hoor
quote:Op zondag 21 september 2008 15:23 schreef Belana het volgende:
mous, das niet fijn idd. negeren helpt ook niet?
Idd, zo wás ik ook, maar vriendinnetjes mee naar huis.. das leuk, maar ik word er gék van als ze alleen maar om mij heen hangen, op deze leeftijd willen ze alleen nog maar hangen lijkt wel. En daarbij ik vind het gewoon smerig, je kan niet stofzuigen niets, maar zand, (dieren)haar enz enz.. ik ben echt geen wonderwomen, maar dat gaat me te ver.quote:Op zondag 21 september 2008 16:10 schreef Belana het volgende:
Hoewel ik zelf er ook niet goed van zou worden, zou ik toch ook geen zin hebben in steeds strijd over zoiets denk ik. Ik zou denk ik de was er tussenuit vissen en de rest zo laten. deur dicht en niet naar kijken. zolang ze in de rest van het huis maar opruimt ofzo. Ik weet het ook niet hoor, maar ik vind het nu 1 van die vele problemen die je met kinderen kunt hebben die zoveel strijd opleveren, zoals bijvoorbeeld ook eten dat kan en met eten heb ik ook geen strijd, dan eet je maar niet. voelt een beetje hetzelfde als je me nog volgt?
Ze heeft van 11 tot 15 op haar kamer gezeten, ze moest eerst iets opruimen voor ze ook maar iets mocht.. werkte nietquote:Op zondag 21 september 2008 17:19 schreef Belana het volgende:
ja dat begrijp ik wel ja, daar zou ik ook niet goed van worden. jezus wat moeilijk zoiets zeg.
ze doet het gewoonweg niet dus? pfff. niet meer weg mogen helpt ook niet?
het is niet alleen dit hoor, er is meer, maar ja, niet voor fok.quote:Op zondag 21 september 2008 17:20 schreef Spuuglokje het volgende:
Wat een rottige strijd, Moussy.Misschien is een bezoekje aan de huisarts wel een idee, wie weet heeft die tips?
Mous, ik zou vragen om een verwijzing naar een goede orthopedagoog. Ik herken sommige dingen die ik had/heb wel een beetjequote:Op zondag 21 september 2008 19:07 schreef moussy het volgende:
Oh ja help, niet op de badkamer is niet wassen, idd ook een advies, van mn moeder. Ik vond het zo raar dat ik nog maar 3 paar sokken had... ik heb véél paren teruggevonden... bij RenéDat niet opruimen is wel een probleem ,maar niet voor de huisarts, dat is vast een faaaseeeee
Ik vind het best wel 'gestoord' gedrag dat ze gewoon (al jaren) bewust een klerezooi gaat trappen als het opgeruimd is.
Ik weet dus echt niet hoe of wat ik zou moeten doen om er met het kind uit te komen wat voor haar nu het beste is. We hebben besloten voor een kleinere kamer met véél minder prikkels en daar een nestje van maken. René zou overigens redelijk in het autisten-topic passen... Maar ik ben zo bang voor een etiket.. dat ik eigenlijk al een jaar mn kop in het zand steek. Maar wat wél goed gaat, Ze voelen René op school aan, ze kan lekker haar ding doen daar, krijgt de begeleiding die ze er nodig heeft en ze heeft vriendinnetjesquote:Op zondag 21 september 2008 21:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Mous, ik zou vragen om een verwijzing naar een goede orthopedagoog. Ik herken sommige dingen die ik had/heb wel een beetje
Soms heeft een 'etiket' ook voordelen...dat zie ik nu hier op school. veel meer mogelijkheden voor het kind en door trainingen veel beter in het velletje (kind uit de klas van de oudste)quote:Op maandag 22 september 2008 00:01 schreef moussy het volgende:
[..]
Maar ik ben zo bang voor een etiket.. dat ik eigenlijk al een jaar mn kop in het zand steek.
Ik snap dondersgoed dat je daar bang voor bent, maar er kan ook altijd uitkomen dat het inderdaad de puberteit is en als er dan daadwerkelijk wat uitkomt, kan het ook juist goed voor haar zijn! Misschien heeft ze op dit moment nog geen extra begeleiding nodig op wat ze krijgt, maar misschien over een tijdje wel, als ze echt de puberteit ingaat. De puberteit is voor een autist misschien nog wel heftiger dan voor een puber zonderquote:Op maandag 22 september 2008 00:01 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik weet dus echt niet hoe of wat ik zou moeten doen om er met het kind uit te komen wat voor haar nu het beste is. We hebben besloten voor een kleinere kamer met véél minder prikkels en daar een nestje van maken. René zou overigens redelijk in het autisten-topic passen... Maar ik ben zo bang voor een etiket.. dat ik eigenlijk al een jaar mn kop in het zand steek. Maar wat wél goed gaat, Ze voelen René op school aan, ze kan lekker haar ding doen daar, krijgt de begeleiding die ze er nodig heeft en ze heeft vriendinnetjes
uitverkoop ookquote:
het probleem was (denk ik) dat afgelopen februari luca zijn begeleidster bij het ggz plotseling vertrokken is (we stonden toen ruim een jaar op de wachtlijst). het heeft tot eind vorige maand geduurd tot er vervanging voor haar was. die is er uiteindelijk weer achteraan gegaan met dit als resultaat.quote:Op maandag 22 september 2008 22:30 schreef moussy het volgende:
Wat erg eigenlijk dat je daar jaren op moet wachten, zwaar ook, en dan als alles rond is helemaal lijkt me. Had je de hoop niet al bijna opgegeven Lady-wrb?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |