abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 september 2008 @ 14:53:58 #51
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_61474103
Wij hebben morgen info-avond en 1 van ons kan niet mee.
Alle oppassen zijn bezet/op kamers/vakantie etc. Dus ik heb mezelf maar opgeofferd, hoe nieuwsgierig ik ook ben. Manlief krijgt veel minder mee van het hele schoolgebeuren, dus leek ons verstandiger dat hij dan zou gaan. Dan hoor ik hem nadien wel uit.
Ook zo'n fijne tijd: 19.30. Zo'n tijd dat ze gewoon net nog niet slapen, dus babyfoon ergens neerzetten werkt ook niet.

Vriendjes; ik vond het in het begin ook even lastig. Léon trok heel erg naar de oudere jongens toe voor de vakantie. Die dus echt een kop groter waren. Kende zgn. maar 1 kindje in de klas de rest niet. Gelukkig zijn die jongens nu naar groep 3. En heeft hij echt goed aansluiting gevonden met de rest. Hij klikt nu heel goed met een jongentje, dat zie je gewoon. Hebben al samen hier gespeeld en nu deze week nieuwe afspraak gemaakt. Vorige week kreeg ik de mededeling dat ik de moeder van een ander jongentje moest bellen, want ze hadden afgesproken. Het was al 16.00 dus leek me sterk. Moeder gebeld en afspraak gemaakt voor vrijdag. Jochie op de achtergrond helemaal in tranen, want hij had echt in zijn hoofd die middag.
Maar vrijdag gingen ze dan echt samen spelen. Die vrijdag komt Léon met een vrolijk kijkend jongentje rechts van hem en een beteuterd jongentje ('DE vriend') aan de andere kant. Die laatste had ook in zijn hoofd gehaald dat Léon met hem zou gaan spelen, vertelde juf (yes toenadering van de juf! ) en nu was hij een beetje verdrietig. Barstte in huilen uit bij zijn vader en dat vond ik zo zielig. Dat had Léon ook kunnen zijn. Dus gelijk maar afgesproken dat ze deze week met elkaar konden spelen.
Man man, hoe snel ze dingen toch afspreken en er ook maar gewoon vanuit gaan dat het goed is. Je houdt het nauwelijks bij!
Ik ben wel blij dat hij nu kinderen heeft gevonden in zijn klas. Blijft toch spannend, hij kan soms ook zo dwars zijn.
Wat ik wel grappig vind; hij heeft dus nu ook zo'n vriendenboekje. Eerst mocht beste vriend/neef Luc erin schrijven en daarna 'de dames' (zo noemen wij de overbuurmeisjes). Nu wilde hij het ook mee naar school nemen. Ik dacht dat hij het boekje dan eerst aan DE vriend zou geven. Maar nee, eerst mochten de meisjes schrijven. Slim hè?
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 8 september 2008 @ 20:10:06 #52
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_61481850
Livelink, fijn dat het zo goed gaat met Job! En dat van die meisjes....lastig lijkt me. Wel fijn dat Katja zo d'r eigen ding blijft doen. Wel gek van die rokjes overigens, ik zie overal kleine meisjes met rokjes.

Mijn lieve dochter zat vanmorgen achterop de fiets te bedenken dat ze vandaag ook een keer iets wilde vertellen in de kring. 'Juffie zegt dat je niet altijd de beurt door hoeft te geven. Ik durf niet maar ik wil wel. Wil je oefenen?' Het kindje. Eigenlijk vind ik dat zulke dingen gewoon maar rustig moeten groeien maar aan de andere kant heb ik zelf volgens mij nooit wat verteld in de kring vroeger dus ik oefenen leek me wel een oplossing. Zeker omdat het haar eigen idee was. Ze wilde iets gaan vertellen over een gedichtje dat we hadden gelezen, het gaat over een kindje dat doet of de kledingkast van zijn vader een huis is. Het eindigt met, 'ding dong je onderbroek' Jolie vindt dat echt hilarisch en wilde dat gaan vertellen in de klas, dat we samen dat gedicht hadden gelezen en dat ze daarna allemaal grapjes maakt. 'Ding dong je onderbroek, ding dong billenkoek, ding dong je ontbijtkoek.'
Ik vond het nogal een verhaal maar goed, ze wist precies hoe ze het ging doen. Hoorde ik later dat ze in de kring toen ze aan de beurt was heel lang naar de grond had gekeken en toen alleen nog maar 'ding dong je onderbroek' had gezegd en de beurt had doorgegeven.

De juf was vijf minuten d'r kleuters kwijt want er had iemand een grap gemaakt over een onderbroek tijdens de kring. En zelf zei ze dat het hartstikke goed was gegaan. 'Ze vonden het ook een leuk gedichetje hoor mam!'
  maandag 8 september 2008 @ 20:13:27 #53
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_61481946
Oh en over dat afspreken. Vandaag stond Jolie me al op te wachten, samen met een meisje uit haar klas. Een heel sip meisje. 'Zullen we D. mee naar huis nemen? Kan wel toch? Ze wil niet naar de buitenschoolse opvang daarom huilt ze. Mag het?'
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 september 2008 @ 20:13:58 #54
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61481959
Jolie Alle begin is moeilijk zullen we maar zeggen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 8 september 2008 @ 20:23:13 #55
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61482221
Jolie wat lief. En in de kring aan de beurt komen... is ook wel erg spannend.

Rewino gefeliciteerd met je Deutsch....

Qua vriendjes en vriendinnetjes...ik heb er even de stop op gezet. Als het aan Fleur zou liggen dan is ze of bij iemand spelen of komt er iemand naar haar. Maar aangezien ze zo moe is, heb ik gewoon gezegd 1x per week en verder niet. Deze week heeft ze pech. Zaterdag heeft ze een verjaardagsfeestje van een klasgenootje dus deze week niet spelen bij anderen. En bij de oppas heeft ze al genoeg vriendjes om mee te spelen.
pi_61482266
Leuk al die schoolverhalen!

Over dat afspreken hou ik m'n hart vast. Mijn dochter nodigt nu al iedereen bij haar thuis uit. Als ze in de tuin staat wordt iedereen in de leeftijdscategorie van 2 t/m 12 die langsloopt, aangesproken.
"Hoi, je mag wel bij mij spelen hoor!!"
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  Jubileum moderator maandag 8 september 2008 @ 20:30:50 #57
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61482459
Whahaha ding dong je onderbroek Geweldig LB, wat een heerlijk kind is het toch ook
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_61483728
Livelink, wat klinkt dat fijn van Job

Jolie, kleine grappenmaker

Morris is vandaag voor het eerst een hele dag naar school geweest na 4 weken halve dagen wennen en dat ging prima.
Morgen moet ik me verdiepen in overblijven. Daar is een info-ochtend voor en de eerste paar keren is het de bedoeling dat er een ouder meekomt. Wat een toestand allemaal zo'n basisschool
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 8 september 2008 @ 21:39:53 #59
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_61484760
Jolie , ik kan me de hilariteit van de kleuters zo goed voorstellen. Dat moeten echt slappe-lach-taferelen zijn geweest. Uit al je verhalen komt naar voren dat Jolie zo'n originele denker is, heerlijk. Dat zal ze ook wel van jou hebben

Igraine, stel je huis maar vast open, dan. Hier ook heel veel aanloop altijd, maar ik vind het meestal wel gezellig. Hoewel ik ze ook zonder pardon met zijn allen naar buiten stuur als ik het ineens helemaal zat ben met al die drukte en rotzooi.

Hier in de buurt woont een jongetje dat Niels heet. Job noemt hem stelselmatig Meneer Nilsson. Ik heb al honderd x uitgelegd dat hij gewoon Niels heet, maar om een of andere reden komt de boodschap bij Job niet over.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 8 september 2008 @ 22:40:40 #60
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_61487088
Oh maar het was geen grapje van d'r hoor. Ze was juist helemaal stil geworden en dit was waarschijnlijk het enige dat nog in d'r op kwam of eruit kwam. Maar de klas dacht dat ze een grapje maakte en misschien heeft ze dat zelf wel niet eens door.
  maandag 8 september 2008 @ 22:54:22 #61
37150 livelink
pi_61487553
Nee, ik begrijp wel dat het niet als grapje bedoeld was van Jolie, maar ik weet ook hoe kleuters reageren op woorden als onderbroek. Job ligt ook nog in een deuk als Katja "Hallo, meneer De Uil, uw onderbroek is vuil" zingt.
  dinsdag 9 september 2008 @ 08:01:06 #62
24188 Belana
kloon van belana
pi_61490825
Jolie
stormy waters...
sailin'
pi_61490843
Jolie... Meissie toch..
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  dinsdag 9 september 2008 @ 09:55:07 #64
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_61492482
Jolie de onbedoelde grappenmaker.
Ik vind het zo lief.
pi_61492809
ik vind 't ook heel aandoenlijk, én grappig.

job met z'n meneer Nilsson trouwens ook!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 september 2008 @ 10:22:19 #66
13151 crew  Rewimo
pi_61493001
Christan is gisteren gevallen met een step bij de NSO. Nu piept ie nogal snel maar hij bleef gisteravond klagen over pijn in zijn pols. En vanmorgen nog. Als hij vanmiddag nog last heeft neem ik hem maar even mee naar de huisarts, ik heb zelf toch een afspraak. Al denk ik dat het wel meevalt maar ja, je weet nooit.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:17:11 #67
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61494283
Rewino...better safe than sorry. Toch?

Bij ons is de vakantie voor buiten schoolvankanties goedgekeurd. Nu nog kijken of we uberhaupt wel weg kunnen. Zo niet dan gaat Fleur gewoon naar school. Ik ga ze niet thuis houden als we niet weg zijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 september 2008 @ 11:21:19 #68
13151 crew  Rewimo
pi_61494368
Waar willen jullie heen, chacama?

Wij gaan eind van de maand twee weken naar Turkije, Christan heeft dan herfstvakantie
  dinsdag 9 september 2008 @ 12:28:03 #69
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61495902
Tja, als ik heel eerlijk ben warm weer.... maar op dit moment kunnen we ons financieel echt gewoon helemaal niets meer veroorloven. Soms baal ik hier zo erg van.... ben net zelfs gaan kijken voor thuiswerk om zo maar wat extra geld te genereren, maar ik vertrouw de sites niet.....

Heerlijk lijkt me dat Rewino. Zalig gewoon even weg...

ohoh, ik zit even zoooo ontzettend in een dip. Doe mij de pot met goud en alle mijn zorgen zijn verdwenen...
pi_61496078
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:28 schreef chacama het volgende:
Tja, als ik heel eerlijk ben warm weer.... maar op dit moment kunnen we ons financieel echt gewoon helemaal niets meer veroorloven. Soms baal ik hier zo erg van.... ben net zelfs gaan kijken voor thuiswerk om zo maar wat extra geld te genereren, maar ik vertrouw de sites niet.....

Heerlijk lijkt me dat Rewino. Zalig gewoon even weg...

ohoh, ik zit even zoooo ontzettend in een dip. Doe mij de pot met goud en alle mijn zorgen zijn verdwenen...

Herkenbaar
  dinsdag 9 september 2008 @ 13:25:56 #71
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_61497193
Chacama da's flink balen. Ben je niet te porren voor een wat goedkopere 'hefst'vakantie, dus met bos, lekker uitwaaien enzo?
We gaan altijd naar de Ardennen en dat vind ik zo zalig. En het is niet zo heel erg duur. Hebben nu een huisje waar we ¤ 350 voor kwijt waren. En het heeft een enorme tuin, een alles eropeneraan keuken etc.

Rewimo, succes straks!
  dinsdag 9 september 2008 @ 13:30:33 #72
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61497322
Vorig jaar zijn we naar Centerparcs Heilbachsee geweest. Daar was het goed. En het was te betalen. Ik neem daar ook genoegen mee. De kinderen hadden het naar hun zin. We konden zwemmen en er was een indoorspeeltuin. Verder veel wandelen enz. Maar op dit moment zit zelfs dat er niet in. F. gelooft er nog steeds in en spreekt me moed in met de woorden het komt goed. Maar op dit moment zie ik nog geen licht aan het eind van de tunnel. Misschien over een maand wel.....maar nu niet...... En nu hou ik er over op, want mijn hoofd bonkt al en de tranen zitten te hoog. En dat terwijl ik in de winkel sta....dat kan natuurlijk niet.

Dankjewel voor het meedenken en meeleven.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 september 2008 @ 13:56:02 #73
13151 crew  Rewimo
pi_61497980
Je hebt een PM, chacama
pi_61498710
misschien via www.inpakkenenwegwezen.nl nog Chacama? Stertke, wat jammer voor je

Lief verhaal van Jolie
  dinsdag 9 september 2008 @ 14:30:24 #75
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61498920
Dankje Poemojn. Het gaat pas over de eerste twee weken in januari, maar ik hou het in gedachten. Voorlopig staat het PM-aanbod van Rewino hoog op het lijstje....

En nu maar weer terug ontopic anders moet ik gaan verhuizen naar klaagbaak of zoiets.

Fleur heeft besloten dat ze nog maar 3 nachten een droge luier hoeft te hebben om een cadeautje te verdienen. Nou, was dat niet helemaal de afspraak, maar gelukkig heb ik nog wat in een la liggen. En dan als ze 7 dagen ook nog een droge onderbroek heeft weten te behouden, dan is het echt feest. Dan zijn we weer een mijlpaal verder.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 september 2008 @ 14:33:08 #76
13151 crew  Rewimo
pi_61499003
Zet hem op Fleur!
pi_61501730
Go Fleur!!

Kleutermeneer heeft een heus "denkwerkje" meegenomen....
Er moesten een aantal neuzen, oren, vingers enz getekend worden.....
Hij vond alleen 5 vingers al wel genoeg (moesten er 10 zijn)
  dinsdag 9 september 2008 @ 16:24:00 #78
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61501849
5 is toch ook mooi.... zeker als ze aan 1 hand zitten
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 september 2008 @ 17:16:44 #79
13151 crew  Rewimo
pi_61503298
Terug van de huisarts: misschien toch een breukje, straks naar de Eerste Hulp. Christan vindt het bere-interessant dat ie misschien gips krijgt
  dinsdag 9 september 2008 @ 19:32:55 #80
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61506620
En, zit ie al in het gips.... foto's als bewijs natuurlijk.

krijgen ze in Duitsland ook stoer gips zoals hier. Camouflage kleuren of fluroriserend geel of roze.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 september 2008 @ 19:53:26 #81
13151 crew  Rewimo
pi_61507242
Nee, geen gips, er is gelukkig niks gebroken. Alleen een kneuzing. Maar wel een foto natuurlijk

dinsdag 9 september 2008 @ 20:03:18 #82
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_61507543
Zie hem eens stralen haha!
  dinsdag 9 september 2008 @ 20:07:39 #83
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61507671
Oooooohieeeeee zie hem blij zijn. T's toch zo verwonderlijk hoe blij kinderen kunnen zijn met bepaalde dingen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 september 2008 @ 20:09:32 #84
13151 crew  Rewimo
pi_61507735
Da's natuurlijk reuze-interessant morgen op school
  dinsdag 9 september 2008 @ 20:10:41 #85
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_61507768
Let even op of hij er morgen niet gelijk kreupel bij gaat lopen. Ze kunnen zoiets zo lekker uitmelken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 september 2008 @ 20:13:58 #86
13151 crew  Rewimo
pi_61507866
Of er op het verband ook handtekeningen konden, vroeg ie
pi_61508855
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 16:24 schreef chacama het volgende:
5 is toch ook mooi.... zeker als ze aan 1 hand zitten
Hand was ie heulemaaal vergeten!
Ik dacht trouwens dat het er 10 waren, maar dat waren de nagels.....
pi_61508870
Tuurlijk kunnen er handtekeningen op verband!!
  † In Memoriam † dinsdag 9 september 2008 @ 22:00:39 #89
37843 lady-wrb
kortaf
pi_61510896
verdorie! heb ik toch een kans gemist om te oefenen voor mijn ehbo diploma
christan, weet je zeker dat je er geen mitella bij wil?
kan ik meteen die platte knoop oefenen
  Licht Ontvlambaar dinsdag 9 september 2008 @ 22:03:02 #90
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61510954
Christan! Heeft het ziekenhuis nog niet gebeld dat ze hem abusievelijk naar huis gestuurd hebben omdat ze alsnog een fractuur geconstateerd hebben? Dat gebeurde mij Sterkte ermee in elk geval

EHBO... sjit... ik moet nog herhalingslessen doen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:08:18 #91
37150 livelink
pi_61511086
Christan, au . Zo'n kneuzing is hardstikke pijnlijk, maar het verband maakt veel goed zo te zien

Katja heeft nogal veel last van waterwratten en ze heeft er ook veel in haar gezicht. Omdat ze van sommige echt last had waren we naar de dermatoloog verwezen. Vandaag heeft hij er eentje die aan haar ooglid hing weggebrand. Het deed wel erg veel pijn, ze wilden er eigenlijk nog eentje wegbranden, maar dat wilde Katja absoluut niet meer. Ze hebben nog wel een andere waterwrat op haar weggehaald, maar dat was minder pijnlijk, gelukkig. Zijn er hier nog meer kinderen die zo'n last van waterwratten hebben?

Chacama , ik hoop dat de pot met goud voor je binnenkomt. Voorlopig moet je maar gewoon blij zijn met de droge broeken van Fleur. Knap hoor!
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:16:00 #92
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_61511322
Freek heeft er sinds kort een paar op zijn romp Livelink. Al googlend kwam ik dit artikel tegen, er wordt een spray gepromoot die erg effectief zou zijn.
Heb het niet uitgeprobeerd maar het is misschien de moeite van het proberen waard?

http://www.bewusteouders.nl/index.html?thispage=http://www.bewusteouders.nl/pagina.php?id=219#Nieuw%20middel%20tegen%20waterwratjes
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:17:50 #93
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_61511368
Hum, link lijkt het niet te doen, miss deze wel?

www.bewusteouders.nl/pagina.php?id=219 -
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:20:32 #94
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_61511442
Gaat lekker .
Anyway, even op die site kijken onder van baby tot kids, dan komt er rechts een menu met kwalen wo waterwratjes.
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:21:28 #95
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61511472
Vervelend livelink.. ik weet wel dat waterwratjes littekens kunnen achterlaten (Saskia heeft zo'n bosje littekentjes bij d'r oksel). Ik hoop voor Katja dat dit zonder littekens gaat. En wegbranden doet idd ook best pijn, en je ooglid is natuurlijk hartstikke gevoelig

Stoer hoor, Christan!

Wij zijn vanavond naar de ouderavond geweest. De juf heeft klassikaal verteld hoe de dag er uit ziet, hoe er gewerkt wordt, hoe bepaalde dingen aangepakt worden. Best leerzaam
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 september 2008 @ 22:41:24 #96
13151 crew  Rewimo
pi_61512017
livelink, kunnen ze dat niet met stikstof doen? Dat is minder pijnlijk. Heel vervelend die wratjes
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 10 september 2008 @ 09:13:21 #97
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_61516774
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 22:20 schreef Leah het volgende:
Gaat lekker .
Anyway, even op die site kijken onder van baby tot kids, dan komt er rechts een menu met kwalen wo waterwratjes.
Zie http://waterwratjes.notlong.com (makkelijk, korte url's.. )
pi_61523094
Kent iemand van jullie dat middel wat er bij staat ? Timo zit er nl onder. We smeren nu met zinkzalf (avond) en betadine zalf (ochtend) helpt wel iets maar ze verdwijnen niet.

ik zoek trouwens het topic voor kinderen die een ontwikeklingsvoorsprong hebben, maar niet gevonden
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 september 2008 @ 14:01:05 #99
13151 crew  Rewimo
pi_61523384
pi_61523487
haha ik wilde net zeggen dat dat topic alleen te vinden was door ouders met ontwikkelingsvoorsprong. en dat zou wel eens kunnen kloppen want uitgerekend Rewimo heeft 'm gevonden!

wat sneu trouwens al die kinderen met waterwratjes. 't veroorzakende virus schijnt verwant te zijn aan het waterpokkenvirus, wisten jullie dat? (ik niet, tot voor kort).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')